Angeltjes

STARTPAGINA





Inhoud blog
  • Schijnhuwelijken
  • D I E N S T M E D E DE L I N G
  • Laatste statitieken Angeltjes_Archief
  • Filip de Man
  • PVV eist Ontslag Cohen
  • 1 november
  • Turkije naar Amerika
  • Bart Laeremans : goed werk !
  • De Vrienden van Papa Beest.
  • TECHNIEK
  • Zonder identiteit ?
  • "Het is àf"
  • Journalistiek
  • 1001 Nachtmerries
  • De Boekenbeurs
  • Exit Blockwatch
  • Veel te veel vreemdelingen
  • Urbanus
  • Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • Rode burgemeesters
  • Wij doen niet meer mee
  • Arabische cipiers
  • Aanklacht tegen Saoudie Arabië
  • De weersvoorspelling
  • Denemarken
  • Paul Doevenspeck - Annemans & Schiltz
  • De excuses van Antwerpen
  • Actieve Kamerleden
  • Vergeten ... alweer
  • Canvas
  • 11 juli ? Dat ze hem houden.
  • Christina
  • Toerken op straat in Utrecht
  • Les Wallons + Aanvulling
  • Goedkoop Verraad
  • Alles over Shitney !
  • Op transport !
  • De omgekeerde wereld
  • Miljoenen en miljarden
  • Charleroi Vaincra
  • Zwart gat
  • Lekenstaat ? Die hadden wij toch ?
  • Rustdag, prutsdag
  • Vergetelheidje
  • Ze vragen er om
  • Leve Toerkije
  • Onderbreking
  • Onverdraagzaam ? Ikke ?
  • De Roddel over Sarkozy
  • Bravo voor Meise
  • Koekje eigen deeg in Nl
  • Keuning bedankt Poetin
  • Sabam stelt Jailhouse Rock vrij van rechten
  • Dankbaarheid
  • Levende televisie uit Genk
  • Vraag het aan uw volksvertegenwoordiger
  • 000 : Gespierd bedrijf met krukken
  • Jo Vally aangehouden in Toerkije
  • Nog maar eens
  • Martens in Turkije : Tweezak op reis.
  • Brussel in de vlammen
  • Het multikul praatje van de dag
  • Opdracht
  • Overgenomen uit 'tscheldt
  • Drukfout
  • GEROLF ANNEMANS
  • De wil van het volk, gvd !
  • Een bravootje voor Bart
  • Aruba, Bonaire, Curacao : Venezuela !
  • The dutch Intafada - Night 6
  • Arme Mechelaars
  • Prijs Nederlandse Letteren : Jeroen wil Poen !
  • Voor Vriend Raymond
  • Flahaut en het rekenwonder.
  • Paul Doevenspeck onthult
  • Poll, poll, POLL !
  • Brandstichtingen gaan door ...
  • Eindelijk, een Klimaatminister !
  • Anti-discriminatie betoging in Ankara
  • De verwarring bij de socialisten
  • Nl weer eens in nauwe schoentjes
  • Sint Joost-ten-Node Politie
  • De Raad van State
  • "Mijnheer, hij doet het weer"
  • Barst in "prikkeldraad - politiek"
  • Roger Blanpain
  • In Vlanderen Frans !!!
  • Für Jos, pour Jos, per Giuseppe
  • Pang !
  • Geld te geef : neem maar.
  • Hersenspinsel in Kabilaland
  • Reactie uit CH van een Nederlander
  • Domme opa
  • Aborteren we België ? Of is euthanasie ook goed ?
  • Shitney, ons idool
  • Turnhout, hoofdstad van de Kempen.
  • De Vlaamse pers over CH
  • Aanbevolen !
  • ONVREDE
  • Oeie oeie oeie
  • VOORLOPIGE RESULTATEN CH
  • SPa kiest voor kapitaal
  • V O O R L O P I G E O P L O S S I N G
  • Ons biologisch hoekje
  • De Vrije meningsuiting
  • Het Zwitsers Eedgenootschap
  • Idee voor de onderhandelaars ?
  • Engelse pers over B
  • Origineel bericht Telegraph
  • De islam in militaire termen
  • Op zoek naar het Bot
  • Afgesloten Reacties
  • R U S T D A G
  • Exit Jan Wolkers
  • CH zondag naar de stembus
  • Bart toch ...
  • BBC ontslaat 1800 werknemers
  • Thank you, Miss Kerr
  • Economische migratie komt op gang
  • Politiehulp ? Bel 101
  • Amsterdam
  • Dank voor de vriendschap !
  • Overal "druk" op de mensen
  • Morele steun voor Björn Roose
  • Huiszwam
  • Arnold Schwarzengekker
  • Politie zal optreden (?)
  • Paul Geudens en de Commedia dell'arte
  • Diversiteit op de bus
  • In Angeltjes' schijnwerpers
  • "Jeugdgevangenis" ?
  • Evaluatie Blog
  • De driekleur hangt uit
  • 't Balletje : Bondig & Kontig
  • Bondig milieunieuws : zeehonden moeten dood
  • Bondig Buitenlands Nieuws
  • Bondig racistisch praatje van de dag
  • Een bondig taalbad
  • Bondig Muzieknieuwtje
  • Bondig Stadhuis-zoekingsnieuws
  • Oude knarren en Wetenschap
  • Bondige spreuk van de dag
  • Bondig Wielernieuws
  • Bondig Diversiteit
  • Bondig Opvoedkundig Nieuws
  • Bondig Multicultureel nieuws
  • Bondig medisch nieuws
  • Bondig Sportnieuws
  • Bondig cultureel nieuws
  • Van KUL naar Soeks + Naschrift
  • Bondig Politiek Overzicht
  • P L E C H T I G E B E L O F T E
  • De botsing nadert.
  • Laurette O.
  • Op naar de zoveelste Overwinning !
  • Justitie is oké, man !
  • 4000 lepels suiker ...
  • Socialisten herbronnen zich
  • Bam-Bam
  • De politieke verloedering
  • Jongerenterreur.
  • Totaal onverwacht
  • Nog eentje
  • De anonieme mailer
  • La Flandre profonde
  • Stilleven is ook leven
  • Nog eentje
  • Bart's Wondere Beeldspraken
  • Zo fopt men Frederik
  • Verkrachtinkje voor bijna niks.
  • Ook VB feliciteert Bart
  • La Libre remercie Monsieur De Oewever
  • De bocht is genomen
  • Profielschets
  • Quiz : wie is hier aan het woord ?
  • Pro Belgica of pro Zotte Rik ?
  • Nieuwe Inburgeringscursus
  • 1500 cellen voor het geboefte
  • Moet Turkije lid worden van de EU ? door PIM
  • Nog eens Moerman
  • Aanklacht
  • Matthias Storme & Piet Huys
  • Gilbert in de bloemen !
  • Ook dit is de waarheid
  • Het Land van Anne Frank
  • Gore Al bewijst gelijk
  • Grammens. Wie ? GRAMMENS
  • Oewist met de N-VA na 125 dagen ?
  • R U S T D A G
  • Es geht um die Wurst
  • Het dubbele spel van CD&V volgens Knack
  • "Folklore in de Seefhoek"
  • Volksvertegenwoordiger Rita de Bont
  • De rechtbank moet geen boodschap geven aan de stad.
  • Al Gore vangt de Nobelprijs
  • Straf Buitenlands Beleid
  • Lachen met Greet Op de Beeck
  • 14-Jarige Turk doodt 16-Jarige Marokkaan
  • "Onder de lat" door Marc

    Wenst u een link te leggen naar een specifiek artikeltje?
    Dat kan.
    Klik op het groene > naast de titel.
    Dan verschijnt het desbetreffende artikel bovenaan.
    In de adresbalk van uw zoekmachine vindt u dan het URL-adres.




    Eerste keer op ons blogje?
    Graag eerst dit lezen, waarvoor dank.

    05-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van wie is de Zuidpool ?

    In 1961 werd het Antarctisch Verdrag afgesloten door twaalf landen, waaronder dit federale koninkrijk en inmiddels is dit clubje uitgegroeid tot 26 landen (voor de liefhebbers van leuke weetjes : Papoea Nieuw-Guinea hoort er ook bij).  Zij zijn niet de eigenaars van de Zuidpool, maar wel de managers.

    Het Verdrag behelst hoofdzakelijk dat dit continent ,dubbel zo groot  als Europa, enkel voor wetenschappelijk onderzoek zal betreden worden. Niet voor militaire doeleinden zoals atoomproeven.  Voorlopig houden de algemene en vage bepalingen stand, want er is geen feitelijke structuur, noch administratie, noch budget om controverses aan te wakkeren.  Verleidelijk, niet ?

    Zeven landen maken aanspraak op "het bezit, geheel of gedeeltelijk" van Antarctica, onder wie Argentinië en Chili : het is hun kille en bevroren achtertuin maar ook de onvermijdelijke Britten en de imperialistische Fransen staan aan te schuiven.  Wij niet. We zijn tevreden met enkele onderzoekers en de herinnering aan de ingevroren Belgica van Adrien de Gerlache en enkele geografische benamingen. Al goed, want bij de splitsing is dat alweer minder last.

    Gelukkig blijft het allemaal  nogal theoretisch en overheersen milieu-overwegingen en wetenschappelijke onderzoeken.  Tot er waardevolle mineralen zouden ontdekt worden, dan gaan de poppen aan het dansen.  Of als  interne politieke spanningen een beroep op patriottische territoriale revendicaties vereisen.  Denk aan de Malvinas (enkele honderden kilometer boven de Zuidpool) die een uitgelokte  oorlog veroorzaakten tussen Argentinië en Groot-Brittannië, om enkele rotsen met meer schapen dan inwoners. 

    Wat zijn trouwens de grenzen van Antarctica ?   Geografische ?  Legale ?  Er woont geen mens.  Wat als je een pinguïn-bespieder bent die een sigaret wil roken en je bent Belg of Amerikaan ?   Die van bij ons mag dampen, de yankee mag afgunstig toekijken of hysterisch roepen dat er geen asbak is...  Wat als die twee mekaar de kop inslaan ? 

    Ray


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Actualisering Rechtstreekse beelden Zuidpool

    Maandag 05.02.07 - 14 uur Vlaanderen - 10 uur Zuidpool

    Het schip is nu voor anker en zal vermoedelijk een aantal uren blijven liggen - door de stroming draait het schip vermoedelijk wat rond, zodat niet steeds hetzelfde zicht geboden wordt.  U ziet alleszins dat er passagiers aan boord zijn die even op de boeg komen rondkijken.


    Maandag 05.02.07 - 12 uur Vlaanderen - 08 uur Zuidpool

    De overtocht van Kaap Hoorn naar Antarctica is rustig verlopen, men verwacht vandaag bewolkt maar geen mistig weer en temperaturen van iets boven het vriespunt. Rustige zee, kortom een fijne zomerdag... aldaar.  Het weer kan echter plots omslaan.

    Vandaag vaart men naar het Amerikaanse biologische Onderzoekscentrum PALMER STATION gelegen op het Zuidelijke schiereiland ANVERS.  Inderdaad, genoemd naar de stad van A(llah) door de Gerlache eind 19de eeuw. Ik zou het ook graag in het Nederlands hebben, maar ja, om zulk een naamswijziging op gang te krijgen, moet er aan internationale bomen geschud worden, herdruk van atlassen, encyclopedies, enz.  Anvers klinkt vijandig in de oren maar toch beter dan Sidi-bel-Amberes.

    Vermoedelijk komen wetenschappers aan boord van het schip : voor deze mensen, die hier vaak jaren vertoeven, is dit een welgekomen afleiding.

    Aan land gaan op de Zuidpool is trouwens verboden voor toeristen en in vele gevallen ook onmogelijk, omdat er geen aanlegfaciliteiten zijn.  Kleinere schepen gaan soms met rubber bootjes aan wal, steeds onder begeleiding van gidsen en mits voorafgaande toelating.  Het "landschapsvaren" door toeristenschepen, zoals de Crystal Serenity dit zal doen,  gebeurt met loodsen en dan nog kunnen zich ongevallen voordoen zoals op 31 januari ll. toen een Noors schip vastgelopen is.

    Later nog wat meer over het "statuut "van de Zuidpool en de fauna. 

    Ray


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOOGDAG !
    Op de poco-redacties wordt er  vandaag geglimlacht, geknipoogd, olijk in borsten geknepen en over dijen gestreeld : vandaag is een hoogdag, want we mogen weer op het Blok kappen !

    Open de sluizen van haat en nijd, laat het galvocht vloeien, het maagzuur oprispen, schuif schaamteloos het hek van de dam en roep in de taal die we ook niet beheersen maar graag gebruiken : Fuck them, the bastards !

    Verontschuldigt u me, alstublieft, bevangen worden door de pocokoorts is  een niet te onderschatten  opwindende ervaring.

    Voor het assisenhof  in Gent verschijnt een ex-gemeenteraadslid van het Vlaams Blok en dat is vanzelfsprekend een Heuglijk Feit, een Grote Gebeurtenis,  een Moment in de Geschiedenis. Het gaat hem niet zozeer om wat de man gedaan heeft, dat zal wel best niet door de beugel kunnen, maar laat het nèt een Blokker zijn ... Er is nog onrechtvaardigheid in de wereld.

    Vervolg in de kranten, op de televisie, op de radio : uw beste bronnen voor onjuiste en verdraaide info. 


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Islam vernietigt Europa


    Raphael Israeli gelooft dat Europeanen een zware prijs gaan betalen voor hun - in zijn ogen - naïviteit.

    Verdimme, denk ik dan, ons, rechtvaardig rechts,  wordt door de poco's al jaren van alles naar de kop geslingerd als wij het migranten- en inzonderheid het islamprobleem aan de kaak stellen en nu - om het even in poco-taal uit te drukken - komt  een Joodse mijnheer ons gelijk geven.

    Maar natuurlijk wordt die man niet geloofd door Europa's grote schijnleiders, die in  Auschwitz verschijnen,  Guynokkio op kop, maar in hun verwaande dwaasheid alle kritiek de grond in boren met een stompzinnige vooringenomenheid waar, zo valt te vrezen, geen zinnig mens tegen op kan.
    Zij wanen zich de grote roergangers - eigenlijk verras ik mezelf dit Maoïstische woord te gebruiken maar u zult wel begrijpen waarom - die blindelings de Eurotanic de dieperik in jagen.  "Ik ben Piet Piraat, waar is die ijsberg ?"

    Hier enkele markante uitspraken van professor Islamoloog Israeli in een vraaggesprek met Alfred Muller, journalist in Israel.

    Heel interessant is zijn beknopt lesje geschiedenis.

    De eerste invasie vond plaats in de zevende eeuw, vertelt de islamoloog in zijn kantoor op het Harry S. Truman Instituut van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem. De moslims veroverden toen Spanje, Portugal en het zuiden van Frankrijk. In 732 stopte Karel Martel de opmars bij Portiers. Als dat niet was gebeurd, zou Europa vandaag islamitisch zijn geweest. Achthonderd jaar later werd de islam uit het zuiden van Europa verdreven. In 1492 werd de terugtrekking afgerond bij Granada onder de druk van de Spaanse reconquista .

    De tweede invasie vond plaats in de vijftiende eeuw, toen de Ottomaanse Turken Europa vanuit het oosten aanvielen. Ze veroverden de Balkan en trokken op tot de poorten van Wenen, waar ze in 1683 werden verslagen. De terugtrekking verliep langzaam. Pas in de Eerste Wereldoorlog werd de Turkse heerschappij helemaal verbroken.

    De derde invasie vindt volgens Israëli plaats op een totaal andere wijze. Hij gebruikt het Arabische woord ' dawa '. De islam rukt volgens hem op door penetratie, propaganda, bekering en demografische veranderingen. De gezinnen van de autochtone Europeanen zijn klein. Ook in rooms-katholieke landen is de groei van de bevolking teruggelopen. ,,De Europeanen plegen demografische zelfmoord'', luidt zijn conclusie.


    En verder:

    In Groot-Brittannië bijvoorbeeld nam het aantal immigranten met een miljoen toe gedurende de tien jaar van Tony Blair. Ongeveer driekwart van hen zijn moslims. Velen van hen zijn niet geregistreerd en tellen dus niet mee in de officiële statistieken. Inmiddels zijn de immigratiewetten in Groot-Brittannië zwaar verscherpt. Als Turkije bij de Europese Unie komt, komen er direct 75 miljoen moslims bij.

    De onverholen verholen slinkse wijze waarop de islam hier als een gifangel binnendringt lijkt me in het volgend stukje ook heel herkenbaar.

    ? MÅ SVARE: Muslimer demonstrerer i Oslos gater etter trykkingen av Muhammed-karikaturene i januar. Striden reiser spørsmålet om vi skal innføre et «totalitært styre» i Norge eller kjempe for vårt verdslige demokrati, mener Hege Storhaug i Human Rights Se

    ,,Mijn vrouw komt uit Zweden. Als ik naar de markt ga in Malmö, spreek ik Arabisch met de marktkooplui. Ze zijn dik tevreden. Ze zeggen: 'Het gaat goed, we zijn volledig beschermd.' Maar een van hen vertelde me: 'Er is één ding dat we niet leuk vinden. We zijn nu Zweden, en we hebben dezelfde rechten als anderen. Maar we kunnen niet accepteren dat er een kruis staat op de Zweedse vlag. Daardoor worden onze gevoelens gekrenkt'.''

    ,,Ik zei: 'Ze waren aardig voor jou, ze gaven je bescherming. En nu wil je zeggen dat ze hun nationale symbolen moeten veranderen? Toen je hier kwam, wist je dat die er waren. Als dat je tegenstaat, kom hier dan niet.' Hij stond er echter op dat ze zijn gevoelens niet mogen bezeren, omdat hij en de zijnen dezelfde rechten hebben als anderen.''


    En hier waarom ik vrees dat Frankrijk al een vogel voor de kat is.


    ,,Maar ik ben bang dat het in de meeste gevallen anders gaat. Als een moslimman een Franse vrouw trouwt - en dat gebeurt duizenden keren - zijn de kinderen volgens de moslimtraditie eveneens moslim. Ook als de vrouw zich formeel niet bekeert, beschouwen moslims haar als opgenomen in de moslimtraditie. Maar als een moslima met een Fransman omgaat, wordt zij als verraadster beschouwd. Als zij met hem trouwt, wordt ze onrein door het seksuele contact met een niet-moslim.''

    En tot slot zijn - voor de poco's - naïeve angst:

    Europese politici zullen in toenemende mate rekening moeten houden met de moslimkiezers. Die zullen weer hun eigen eisen stellen, bijvoorbeeld op het gebied van de familiehereniging. Israeli wil geen tijdpad geven, maar hij verwacht dat een groeiend deel van de bevolking de invoering van de sharia (islamitische wetgeving) gaat eisen. ,,Het is niet zo dat je van de ene dag op de andere overgaat van de grondwet naar de sharia. De sharia kan langzamerhand invloed gaan krijgen op de wetten die een land aanneemt. Je kan de sharia niet helemaal naast je neerleggen, omdat je rekening moet houden met een groeiend deel van de bevolking. Er zijn al hele gebieden waar niemand bij de verkiezingen kan winnen, als hij niet de steun heeft van de moslims.''

    Lees het volledig vraaggesprek hier.

    Erik


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolverdeling VLD voor a.s. Verkiezingen

    Dankzij al het klimaatgedoe ontvingen wij via een verkeerd gerichte wind op onze redactie de rolverdeling bij de VLD voor de aanstaande verkiezingen.

      In onze haast u democratisch te dienen, publiceren wij dit belangwekkend document met verzoek er discreet mee om te springen.  Het is niet de bedoeling de Verliezende Liegende Drukdoeners meer dan 50% te laten achteruitboeren.  Ons streefdoel is 45% en lijkt haalbaar dankzij deze strategisch knappe opstelling.



    Amici,

    Wij wensen in eenszgezindheid naar de kiezers te stappen, hoe moeilijk dat ook moge zijn in een partij die kreunt onder de verdeeldheid.  Om de schijn op te houden en de schade te beperken zullen de diverse boodschappen als volgt gebracht worden :

    - Grote theatrale leugens en niet haalbare beloftes : door onze geliefde Premier (en voor de dames eeuwige jeune premier) Guy Verhofstadt !  Guy, pakt ze !

    - Valse schijnheilige verdachtmakingen met giftig spionagegehalte zullen geslist worden door Noël Schlangen, de schlechtste mensch van de partij !  Noël, smeriger dan jij is er geen !

    - Onnozelheden, ouwewijvenpraat, lachwekkende onwaarschijnlijkheden, onbenullige prietpraat : Bart Somers ! Voorzitter-om-te-lachen, vervul uw taak !

    - Schelden, schimpen, beledigen, kwetsen : Karel Geducht, onze werelddiplomaat !  Broek af en schijten, Karel !

    - Romantische leugens, gefezel over vrouwenproblemen, showbizz-nieuwtjes : Dirkske Sterkske, onze man met langoureuze blik en even betrouwbaar als Judas.

    - Linksige progressieve leugens en ontkenningen van de waarheid, valse cijfers : Dewael, minister van lingerie, netkousen en loense blikken.

    Nu wij verlost zijn, amici, van kwatong Dedecker kunnen we rustig de instructies opvolgen van onze algemene Partijvoorzitter, Johan Vande Kapotte die GEEN communautaire zever wil. Hij zal u verder instructies geven.  Luister niet naar Somers !

    Pro forma zullen wij beloven onze principes gestand te blijven, wat er op neerkomt : weest aardig voor di Rupo en probeer tot 10 juni van mekaars vrouwen en aanhoudsters af te blijven.

    Onze slogan : Zij die verliezen, winnen ook !


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prince Fourré le Coriace.
    Royalisten help Fluppe de taaie die onverlaten te verslaan!





    04-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mop uit de zeverende Gag

    Zegt Bart Schuddenbols met wijdopengesperde ogen in het komische ochtendprogramma "de zeverende Gag" :

    "De VLD gaat NIET naar de communautaire dialoog met een eisenpakket maar WEL met PRINCIPES."

    Die komt zeker bij Debby en Nancy ...


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk hoop in Vlaanderen!


    Onze spion in het Vlaams Parlement kon beslag leggen op volgend ontwerp van decreet.

    Zorg dat ge goed stevig zit zodat ge niet omvervalt. Wij van Angeltjes kunnen een dergelijk initiatief alleen maar toejuichen.

     

    De kop van het decreet luidt:

     “NORMEN EN STANDAARDEN IN VLAANDEREN.”

     

    Ik citeer hier slechts enkele artikels uit de ontwerptekst:

     

    Onze vrouwen

     

    Volgens ons zijn mannen en vrouwen evenwaardig. Dit gezegd zijnde, vinden we dat vrouwen mogen: rijden met een auto, stemmen, cheques ondertekenen, voor zichzelf beslissen, voor zichzelf mogen spreken, zich kleden zoals ze willen, binnen de democratische fatsoensnormen, alleen wandelen in publieke plaatsen, studeren, werken, hun eigen bezittingen hebben en alle andere dingen die ook een man mag. Dit zijn onze standaarden en onze manier van leven.

     

    Het doden van vrouwen door stokslagen of steniging of het levend verbranden van vrouwen maken echter géén deel uit van onze standaarden.

     

     

    Onze kinderen

     

    Onze kinderen moeten naar een publieke of een private school om hun sociale ontwikkeling te verzekeren en hen te helpen integreren in onze maatschappij. Geen enkele vorm van geweld tegen kinderen wordt geaccepteerd.

     

     

    Onze festiviteiten

     

    We beluisteren muziek, drinken alcohol op publieke en private plaatsen, dansen en op het einde van ieder jaar decoreren we een boom met ballen, slingers en lichtjes. Deze worden normaal aangeduid als “kerstversiering” en “kerstboom” en betekenen voor ons een nationaal erfenis en niet noodzakelijk een religieuze feestdag. Deze festiviteiten zijn toegelaten op openbare plaatsen, scholen en instellingen en ook op private plaatsen.

     

    Ons onderwijs

     

    In onze scholen geven daartoe gediplomeerde mannen en vrouwen les aan onze kinderen. De vrouwelijke en mannelijke leraren kunnen les geven aan jongens en meisjes, zonder enige discriminatie naar geslacht. Ze hoeven zich niet anders te kleden om die taak te vervullen.

     

     

    Sinds een paar jaar proberen we religieuze invloeden en oriëntering weg te halen uit het onderwijs en stellen we geen lokalen ter beschikking voor enige vorm van gebed of aanbidding. Meer nog, in veel van onze scholen is gebed niet toegelaten. We leggen de nadruk op meer wetenschap en minder religie.

     

    In onze scholen, publiek of privé, zal u aan het einde van het jaar wellicht “kerstversieringen” en “kerstbomen” zien opduiken. De kinderen zullen, als ze dat willen, wellicht ook kerstliederen zingen.

     

    Veel van onze scholen hebben refters waar traditioneel voedsel wordt opgediend. Studenten zijn vrij in hun beslissing elders te eten.

     

    In onze scholen wordt de geschiedenis van Vlaanderen onderwezen, net zoals biologielessen.

     

     

    Tot ik wakker schiet en het, jammer genoeg, slechts een van mijn mooiste dromen was.

     

    Maar zo onwerkelijk is mijn droom niet want dat is net wat ze gedaan hebben in Hérouxville, een stad, dorp eigenlijk, in Québec, Canada.

    De originele teksten kunt u hier (Engels) of hier (Frans) nalezen.

    Met dank aan Björn Roose , niet alleen voor de inspiratie maar ook voor de vertaling, wat u hier vindt.

     

    Onze hoofdredacteur had het er hier en hier al over. Wat u van een onland als den Belziek zou verwachten is verbijsterend genoeg de bon ton in gans de Westerse Wereld. Zeker ook dit eens lezen.

     

    Hadden onze “leiders” – verraders van hun eigen volk, natie en continent – maar de moed en het inzicht om trots te mogen zijn.



    Erik


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eventjes uitblazen op zondag.

    Een van de vele bewonderaarsters van onze hoofdredacteur bezorgde ons dit leuke filmpje. (openen, geluid aanzetten en "launch" aanklikken.)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het klimaat in poco-perspectief. + Actualisering 11.45 uur

    Met de kenmerkende zelfoverschatting "Ik kan alles leren door er een boekje over te lezen", heb ik me jaren geleden een turf aangeschaft over het klimaat.  Hoe het tot stand komt, welke de invloeden zijn, hoe het samenhangt met het ontluiken van de planeet en nog veel meer.  Het is een complexe materie.

    Dat is de reden dat er hier weinig gezegd wordt over de aan gang zijnde discussies over de opwarming van de aarde en het smelten van poolkappen en gletsjers.   Zelfs  het chagrijnige smoelwerk van Guynokkio die op de tv verschijnt als een akelige wederuitgave van Eddy de Mey om ons te adviseren op de fiets te kruipen, inspireert tot niets. Integendeel : elk woord van die verwrongen haatbom wordt op hoongelach ontvangen. Wat zou hij er van af weten ?

    De menigvuldige tegenspraken door wetenschappers, de bemoeizucht van politici die zelden kampioenen zijn inzake gelooofwaardigheid, de grove economische belangen die de publieke opinie manipuleren met vele geheime agenda's, dit alles herleidt het gecompliceerde klimaat tot een laagdrempelig caféonderwerp waar  wellicht pinten mee te verdienen zijn maar weinig punten.

    De poco's, alias de lemmings van deze wereld, hebben in hun geloofsboek de opwarming als een Verderfelijk Politiek Feit opgenomen : de schuld bevindt zich bij de kapitalistische landen.  Misschien hebben ze voor een keer gelijk, best mogelijk maar de wetenschap is er nog niet uit.  Voor de poco's is het al lang in orde.  Als ergens een zweem van schuld op te rapen valt, zij laden hem op hun (en  vooral onze) bult.  Poco-tactieken zijn doorzichtig en goedkoop.

    Gisteravond vertoonde de VTM een Amerikaanse rampenfilm  over enorme klimaatwijzigingen met alle voorspelbare ingrediënten, acteurs die bij de Amerikaanse werklozenbeurs  opgepikt waren en een conclusie die mij nog meer liet schuddenbollen als Bartje de leugenaar van Mechelen : die van het Noordelijk halfrond (wij dus, de valseriken) worden gered door de genereuze hulpverleners van het Zuidelijk halfrond, die ons de eeuwenlange uitbuiting vergeven en samen zullen wij een Mooie Nieuwe Wereld opbouwen zonder onrecht. 

    Berichten over klimaatwijzigingen moet u hier niet vaak  verwachten : wij zijn niet bevoegd en de wetenschap wordt stelselmatig ingepalmd door de lemmings. Hopelijk blijft de aarde nog enkele miljaren jaren stand houden maar geraken we wel de poco's kwijt.

    Ray

    ACTUALISERING 11.45 UUR

    Een vriend mailt me dat het Rode Antwerpse ATV zendertje een gesprek uitzendt over dit onderwerp met de grote expert Polspoel !  Die bij gebrek aan kennis over het onderwerp beweert, dat als het Vlaams Belang aan de macht komt, het nog erger zal worden met het klimaat en de opwarming. Denken die onvolwassen en zelden gewassen idioten nu echt dat "de mensen" zulke onzin blijven geloven ?


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lezing door Roger Scruton voor het Vlaams Belang
    Deze tekst werd overgenomen van de webstek van Gerolf Annemans en hier geplaatst omdat ik er niet in slaagde een rechtstreekse link naar toe te leggen.
    Print
    donderdag, 31 augustus 2006

    Toen mijn oude vriend Paul Belien mij uitnodigde om deze toespraak te houden, was mijn eerste reactie er één van genoegen, omdat een politieke partij in België zich bleek te interesseren in mijn ideeën. Nog nooit vroeg een politieke partij in West-Europa mij haar toe te spreken en lang geleden concludeerde ik dat een stem als de mijne blijkbaar irrelevant is in de Europese politieke praktijk en hoogstens moet gezien worden als een vaag gemompel in de stratosfeer van het denken zonder klare toepassing in het rijk van politieke feiten. Ik had al gehoord van het Vlaams Belang en zijn voorganger, het Vlaams Blok, als een controversiële partij met wijdverspreide steun onder de Vlaamse bevolking van België. Ik wist dat de partij het doelwit was van het liberale establishment, beschuldigd werd van ‘racisme en xenofobie’, en in zijn vorige incarnatie verboden werd door het Belgische gerecht. Maar ieder zijn waarheid en onder de verklaringen voor de beschuldigingen leek het mij aannemelijk dat de bedreiging van de gevestigde belangen van de Europese Unie de werkelijke overtreding van het Vlaams Belang was.

     

    Dit vermoeden werd in zekere mate bevestigd toen ik e-mails begon te ontvangen van verontruste Belgische ‘collega’s’ – mensen die voordien nooit interesse toonden in mijn ideeën, maar die me nu verzochten deze afspraak te annuleren en geen geloofwaardigheid te verschaffen aan een gevaarlijke rechtse partij. Ze waarschuwden voor de schade die mijn reputatie zou oplopen, indien ik geassocieerd zou worden met een partij van extremisten. Het werd meteen duidelijk dat de controverse rond het Vlaams Belang recht naar het hart van de Belgische politiek gaat en dat de tegenstanders van het Vlaams Belang de partij niet enkel wensen te verslaan in eerlijke en vrije verkiezingen, maar ook als politieke kracht willen vernietigen. Omdat ze de partij niet kunnen wegvagen met democratische middelen daar ze de gewoonte heeft de meeste stemmen te krijgen in parlementaire verkiezingen, willen ze hun doel bereiken via rechtbanken en door degenen die de inspanningen van de partij zouden legitimeren het zwijgen op te leggen en te intimideren. Precies de suggestie dat ik mezelf op de één of andere manier met het Vlaams Belang associeer door de partij toe te spreken – al dan niet instemmend of afkeurend – wijst op de intentie van de tegenstanders, namelijk de partij ver weg van alle dialoog houden.

    Mijn instinct zegt mij de kant van het slachtoffer te kiezen als het over intimidatie gaat. Als men me vertelt dat ik niet met Jim mag omgaan omdat alle fatsoenlijke mensen hem boycotten, dan zegt mijn instinct om wel met Jim om te gaan. Misschien ontdek ik heel goede redenen om Jim te boycotten maar als ik geen inspanning heb gedaan om hem te kennen en hem terug in de schoot van de humane samenleving te brengen, heb ik gefaald in mijn plicht als christen. En wat geldt voor individuen geldt ook voor politieke partijen. Ik ontken niet dat er partijen zijn die buiten de wet moeten worden geplaatst – zoals de nazi partij buiten de wet werd gesteld, vele miljoenen doden te laat, zoals de communistische partij buiten de wet werd gesteld, en zoals bepaalde islamitische partijen vandaag in Europa onwettig verklaard worden.

    Volgens mij zijn partijen zoals mensen: ze moeten zich schikken naar de categorische imperatief . Ze mogen niet moorden of moord goedpraten en ze mogen niet aanzetten tot haat tegenover eender welke minderheid of herkenbare sub-gemeenschap binnen de staat. Als ze die dingen wel doen, heeft de staat het recht en de plicht om hen buiten de wet te stellen. Natuurlijk, en dat is waar ik mee wil beginnen vandaag, ben ik ervan overtuigd dat het niet nodig is dit te zeggen.

    Er moet echter op gewezen worden dat socialistische partijen de basisregel tegen ophitsing niet altijd opvolgen. Jarenlang teerde onze eigen Labour Party op een dieet van klassenhaat dat niet veel verschilt van de haat als een hoeksteen van de communistische ideologie tussen de oorlogen. Het meest opvallende kenmerk van de linkse bewegingen uit de jaren zestig – bewegingen waartoe velen uit de hedendaagse politieke elite behoorden – was de hevigheid van de haat die ze uitten tegenover de bourgeoisie, met name naar eenieder die eigendom had. Ophitsing is nooit ver weg in de politiek, en ieder van ons moet voortdurend zijn geweten onderzoeken om zeker te zijn dat deze misdaad, waarvan het zo makkelijk is de tegenstanders te beschuldigen, er geen is waar we zelf ook schuldig aan zijn. Per slot van rekening is het enkel in een conditie van kalm beraad dat we kunnen starten met de dringende taak waarmee Europeanen vandaag de dag mee te maken hebben, namelijk het tot stand brengen van een nieuw onderhandelde regeling die alle burgers, oud en nieuw, van staten die onomkeerbaar veranderd zijn door de immigratie, zal opnemen. Daarom is de tenlastelegging van ‘racisme en xenofobie’ waarvan uw partij beschuldigd werd, zo ernstig. De aanklacht is bedoeld om te suggereren dat het Vlaams Belang geen deel kan uitmaken van een dergelijke onderhandelde overeenkomst en dat de partij niet enkel zondigt tegen de basisregels van de democratische politiek, maar ook tegen het voornaamste doel van het Nieuwe Europa, met name de inlijving van grote populaties immigranten in een vorm van burgerschap dat ras, cultuur, religie en overtuiging overstijgt. Als we deze vorm van burgerschap niet invoeren, kunnen we uitkijken naar een conflictueuze en onwaarachtige toekomst met intergemeenschappelijk strijd als norm. En als ‘racisme en xenofobie’ deze nieuwe vorm van burgerschap in de weg staan, zijn er hele goede redenen om te denken dat ze onaanvaardbare kenmerken zijn van elke partij die ze uit.

    Echter, wanneer ik sommige aanvallen op het Vlaams Belang lees, moet ik terugdenken aan die tijd, twintig jaar geleden, toen ook ik beschuldigd werd van ‘racisme en xenofobie’ door de links-liberale media in Groot-Brittannië en schandelijk vernederd werd voor mijn collega’s van de universiteit. Mijn misdrijf was dat ik in de Salisbury Review, dat ik uitgaf, en in mijn wekelijkse column in de London Times betoogde dat het officiële beleid van ‘multiculturalisme’ een vergissing was en dat de toekomst van Brittannië niet afhangt van het aanmoedigen van immigranten om apart in culturele getto’s te leven, maar wel van hen te integreren in een gemeenschappelijke cultuur van de bestaande natie. Uitgerekend ditzelfde establishment dat toen met verontwaardiging reageerde op mijn argumenten, heeft ze sindsdien stilletjes aanvaard en de heersende opvatting vandaag is dat we een cultuur nodig hebben van ‘Brits-zijn’ (Britishness), waarin al onze burgers kunnen delen. Zelf het onderwerp geweest te zijn van deze beschuldiging, waarvan ik weet dat ze in mijn geval fout is, verplicht mij om sceptisch staan tegenover hen die de beschuldigingen maken en dit schijnbaar zo goedkoop en met zulk een zelfingenomen tevredenheid omdat het de Ander is en niet zij Zelf die schuldig zijn. In plaats van uw geval te onderzoeken, stel ik daarom voor om meer algemeen over de betekenis van de beschuldiging te spreken, en over de omstandigheden die geleid hebben tot het uiterste retorische belang ervan, zodat de aanklacht het equivalent geworden is van een beschuldiging van ketterij ten tijde van het middeleeuws Europa, of van hekserij in koloniaal Massachusettes, of van deviationisme in de Stalinistische staat.

    Iemand die in een fase van ontkenning zit ten opzichte van zijn terminale ziekte, de ontrouw van zijn vrouw of de delinquentie van zijn kind, zal zich boos keren tegen diegene die verwijst naar de verboden waarheid. Evenzo zal een politieke cultuur dat een ernstig sociaal probleem verloochent, degenen veroordelen die het willen bespreken en alles proberen hen het zwijgen op te leggen. De Europese politieke klasse ontkent nu reeds een hele tijd de problemen die ontstaan als gevolg van de grootschalige immigratie van mensen die zich niet inschrijven in onze Europese manier van leven. De politiek heeft zich boos gekeerd tegen degenen die gewaarschuwd hebben voor de ontwrichting die zou volgen of die het recht van de autochtone gemeenschappen hebben bevestigd om toegang te weigeren voor mensen die niet kunnen of niet willen assimileren. En één van de wapens die de politieke elite heeft gebruikt om zich te verzekeren dat ze nooit verontrust wordt door de waarheden die ze ontkent, is het beschuldigen van degenen die het probleem wensen te bespreken van ‘racisme en xenofobie’. Mensen van mijn generatie zijn grootgebracht met de angst voor deze beschuldiging, net zoals mensen van Salem opgroeiden met de angst om als heks beticht te worden. We zagen wat er gebeurde met Enoch Powell, als resultaat van een publieke toespraak waarin hij waarschuwde voor de gevaren. Ik zeg niet dat Powells lezing, waarin hij verwees naar ‘de rivier Tiber, schuimend van veel bloed’, wijs of nuttig was. In tegendeel, het was te gemakkelijk om hem te beschuldigen van paniekzaaierij, en zijn citaat uit de Cumean Sybil in Aeneid Bk VI - wat natuurlijk niemand herkende - werd onmiddellijk herschreven als ‘rivieren van bloed’ en hij werd onmiddellijk afgedaan als een gevaarlijke gek. Dat was vrijwel de laatste keer dat een Brits politicus het aandurfde om te waarschuwen voor het effect van grootschalige immigratie. Sindsdien heerst er een ongemakkelijke stilte op het politieke vlak, terwijl de discussie op elk ander niveau verhinderd wordt door de periodieke showprocessen van hen die schuldig bevonden zijn aan ‘racisme’ – bijvoorbeeld, omdat ze ervoor pleitten dat immigrantengemeenschappen zich moeten integreren en dat gettovorming intrinsiek gevaarlijk is: de mening die door The Salisbury Review onder mijn redactie werd aanvaard, en de oorzaak was van mijn eigen kastijding.

    Door een probleem te ontkennen, voorkom je het debat erover, totdat de discussie te laat komt. Doorheen de jaren dertig leefde de politieke elite in ontkenning van de Duitse herbewapening. Tegen de tijd dat de waarheid niet langer meer verborgen kon worden, was het onmogelijk om Hitlers inname van Tsjecho-Slowakije te verhinderen. Indien we nadenken over zulke voorbeelden, is het ongetwijfeld redelijk te concluderen dat we nu een plicht hebben om de aanklacht van ‘racisme en xenofobie’ te trotseren en elk aspect van de immigratie te bespreken. We zijn dat niet enkel verschuldigd aan de autochtone bevolking van Europa, maar ook aan de immigranten zelf, die een even groot belang hebben in vredig coëxistentie als de rest van ons. Ik zie de zaak als volgt:

    Elke samenleving hangt af van een ervaring van het lidmaatschap: een gevoel van wie ‘we’ zijn, waarom we samen horen en wat we gemeen hebben. Deze ervaring is pre-politiek: het gaat vooraf aan alle politieke instituties en bezorgt ons een reden om ze te aanvaarden. Het brengt iedereen samen, zowel links als rechts, arbeiders en bedienden, mannen en vrouwen, ouders en kinderen. Deze ‘eerste-persoon meervoud’ (first-person plural) ondermijnen, is de weg openen naar versplintering, als mensen ophouden om het even welke algemene plicht tegenover hun buren te erkennen en zich opmaken om de geaccumuleerde bezittingen te plunderen. Zonder lidmaatschap riskeren we een nieuwe ‘tragedy of the commons ’, daar onze overgeërfde sociale activa worden aangegrepen voor hedendaags gebruik.

    Lidmaatschap wordt op verschillende manieren gedefinieerd op verschillende tijdstippen en plaatsen. Voor veel samenlevingen is religie een belangrijk deel ervan, zodat de ongelovige uitgesloten of gemarginaliseerd wordt zoals in de traditionele islamitische samenleving. Hoewel religie een belangrijk deel van de Europese identiteit geweest is, werd het geleidelijk onder invloed van de Verlichting naar de achtergrond geduwd door nationaliteit en vervolgens door de opkomst van de natie-staat. En het is dankzij de natie-staat dat we kunnen genieten van de vrijheden en de wereldlijke jurisdicties die zo aantrekkelijk zijn voor immigranten – en vooral voor die immigranten die hun pre-politiek lidmaatschap eerder definiëren in religieuze termen dan in nationale. Want nationale loyauteit is een vorm van goed nabuurschap: het is loyauteit aan een gezamenlijke woonplaats en aan de mensen die het opgebouwd hebben. Het heeft geen specifieke eisen van religieuze of ideologische aard en is tevreden met een gemeenschappelijke gehoorzaamheid aan een seculier recht en een gemeenschappelijk gevoel tot het land te behoren, tot zijn gebruiken en gewoontes van vreedzaam samenleven. Gemeenschappen eerder gebaseerd op een nationaal dan op een religieus concept van lidmaatschap zijn intrinsiek open voor nieuwkomers, op een manier dat religieuze gemeenschappen dat niet zijn. Een immigrant in een religieuze gemeenschap moet bereid zijn zich te bekeren, een immigrant in een nationale gemeenschap moet enkel de wet gehoorzamen.

    De Europese natie-staten hebben geprobeerd om het pre-politieke idee van nationale loyauteit in wettelijke criteria voor burgerschap in te kapselen. De relatie van de burger met de staat wordt uitgedrukt in termen van wederzijdse rechten en plichten. Aanspraak maken op de status van burger is de macht van de staat inroepen tegen boosdoeners en ook zijn hulp te beloven als de staat in gevaar is. Het genieten van de staat-beschermende rechten maakt iemand wettelijk gesproken de gelijke van alle andere burgers in om het even welk conflict en evenzeer gebonden door de plicht van gehoorzaamheid als de andere.

    Vandaar dat wij, als burgers van een natie, gebonden zijn door wederzijdse verplichtingen aan iedereen die aanspraak maakt op onze nationaliteit ongeacht familie en ongeacht geloof. Godsdienstvrijheid, gewetensvrijheid en vrijheid van meningsuiting vormen geen bedreiging – geloven we – voor onze gemeenschappelijke loyauteit. Onze wet geldt voor een welomschreven territorium en onze wetgevers worden gekozen door en voor de eigen gemeenschap. De wet bevestigt dus ons gemeenschappelijk lot en wint onze gemeenschappelijke gehoorzaamheid voor zich. Gezagsgetrouwheid wordt een deel van het schema der dingen, deel van de manier waarin het land gevestigd is. Ons volk kan zich snel verenigen voor een bedreiging, aangezien ze zich verenigen ter verdediging van een zaak die noodzakelijk is voor hen allemaal – hun grondgebied. De symbolen van nationale loyaliteit zijn noch militant noch ideologisch, maar bestaan uit vredevolle beelden van het vaderland, van de plaats waar we thuishoren. Bijgevolg helpen nationale loyaliteiten de verzoening tussen klassen, interesses en geloofsovertuigingen, en vormen de achtergrond voor een politiek proces dat gebaseerd is op consensus eerder dan op macht. In het bijzonder stellen nationale loyaliteiten de mensen in staat om de soevereiniteit en de rechten van het individu te respecteren.

    Voor deze en gelijkaardige redenen, komt nationale loyauteit niet louter voort uit democratische staatsbestuur maar is het er diepgaand door toegeëigend. Mensen gebonden door een nationaal ‘wij-gevoel’ hebben geen probleem om een regering te aanvaarden met wiens opinies en beslissingen ze het oneens zijn; ze hebben geen probleem om de legitimiteit van de oppositie te aanvaarden, of de vrije expressie van schijnbaar buitensporige standpunten. Samenvattend, ze zijn in staat om te leven met democratie, en om hun politieke verzuchtingen te uiten via de stembus. Geen van deze goede dingen wordt teruggevonden bij staten gebaseerd op een ‘wij’ als stamverband of een ‘wij’ van geloof. En in moderne omstandigheden zijn alle dergelijke staten in constante staat van conflict en burgeroorlog, zonder authentieke gerechtigheid, noch een duurzame democratie.

    Het is niet nodig jullie te vertellen dat het verslag van nationale loyaliteit dat ik daarnet ten berde bracht niet gemakkelijk past in het geval van België, aangezien modern België een staat is waarin twee naties samen worden gehouden, grotendeels tegen de wil van één van hen. Het Belgische staatsburgerschap is niet geworteld in een gedeelde nationale loyaliteit en is een puur juridisch privilege geworden, dat kan worden gekocht en verkocht via een paspoort. Dit kopen en verkopen van burgerschap, vaak door mensen die het alleen maar zien als een recht en nooit als een plicht, is iets heel gewoon binnen Europa. De politieke elite ziet geen graten in mensen die paspoorten verzamelen zoals ze lidmaatschappen van clubs verzamelen. Maar blijkbaar is de handel in Belgische paspoorten in het bijzonder populair, misschien omdat er geen pre-politieke loyaliteit is wat het paspoort vertegenwoordigt.

    Voor dezelfde reden worden er geen inspanningen gedaan om te garanderen dat immigranten in België loyaliteit voor de seculiere staat verwerven, of respect voor de gewoontes die het gevormd hebben. Belgisch burgerschap is wat de immigranten zoeken, en Belgisch burgerschap werd door de politieke klasse behandeld als een handelsartikel, om te worden gekocht en verkocht net als gelijk welk ander product.

    Ten slotte heeft de Belgische politieke klasse zich gefixeerd op Europa, als de collectieve onderneming die al deze oude nationale loyaliteiten zal uitwissen en vervangen door een kosmopolitische onverschilligheid. De Europese Unie heeft veel betekend voor de Belgische elite. Het plaatst hen in het hart van het continent, transformeert Brussel van een provinciale stad in Vlaanderen tot de hoofdstad van Europa en verschaft een project dat de aandacht afleidt van de groeiende desintegratie van het land en van de problemen die ze hoe dan ook vastbesloten ontkennen. Geen wonder dat ze boos worden wanneer een populaire partij de afscheiding van Vlaanderen vraagt en de reconstitutie ervan als een zelfbesturende natie-staat. Zelfs als er geen grond is voor de aanklacht van ‘racisme en xenofobie’, kan je er zeker van zijn dat het plan is om ze klem te zetten. Stel je even voor wat er zou gebeuren met de Europese Unie als Vlaanderen een natie-staat zou worden! Wat een enorme stap achteruit zou dit zijn - een stap richting loyaliteit, verantwoordelijkheid, democratie en al de andere afgedankte dingen die de EU wil laten verdwijnen.

    Nu twijfel ik er niet aan dat er zoiets bestaat als racisme, dat het immens destructief is en dat onze autoriteiten er goed aan doen om methoden te zoeken om de expressie ervan te voorkomen. In de Engelse wet impliceert racistisch geïnspireerde misdaad een bijkomende straf en aanzetten tot raciaal geweld wordt aanzien als een zwaar vergrijp. Maar, de aanvaarding van zulke bepalingen zou ons niet blind mogen maken voor de vele dubbele standaarden die rondwaren in de discussie over dit onderwerp.

    Eerst de dubbele standaard over ‘racisme’: een beschuldiging die voortdurend wordt uitgebracht tegen onschuldige leden van de autochtone meerderheid en bijna nooit tegen schuldige leden van allochtone minderheden. Dit is niet enkel een Europees fenomeen. Integendeel, er is een soort van collectief schuldgevoel dat vandaag elke discussie over raciale verschillen in het Westen doordrenkt.

    Onlangs had ik nog reden om een academisch artikel te bestuderen in het magazine van de American Psychological Association, dat zijn officieel beleid ten opzichte van multiculturalisme en de behandeling van minderheden verklaart. Ik was stomverbaasd toen ik de volgende zin las: ‘Alle blanken zijn racisten, al dan niet bewust’. Daar heb je het, als de officiële doctrine van een prestigieus academisch en professioneel orgaan: alle blanken zijn racisten, al dan niet bewust. Dat is volgens mij een racistische uitlating van het laagste soort, één die aan mensen met een bepaalde huidskleur een enorme morele fout toeschrijft, één waaraan men niets kan doen om ze te overwinnen aangezien men ze onbewust bezit. Deze uitspraak is indicatief voor de wijdverspreide aanpak van raciale en culturele relaties in de moderne wereld. Racisme wordt gedefinieerd als een ziekte van de autochtone meerderheid, waarvoor immigrerende minderheden genetisch immuun zijn zelfs wanneer ze het diepgewortelde antisemitisme uit de Arabische wereld met zich meebrengen, of de Maleisische haat tegenover de etnische Chinees. Waarom is onze politieke elite zo happig om hun eigen mensen van racisme te beschuldigen en de ogen te sluiten voor het racisme van immigranten? Het antwoord is te vinden in een andere dubbele standaard, ingekapseld in de beschuldiging zo vaak geassocieerd met deze van racisme - de aanklacht van xenofobie.

    Ik twijfel er niet aan dat er zoiets bestaat als xenofobie, hoewel het iets is dat erg verschilt van racisme. Etymologisch betekent de term angst voor (en daardoor aversie van) de vreemdeling. Precies het gebruik ervan impliceert een onderscheid tussen degene die er bij hoort en degene die er niet bij hoort en door ons uit te nodigen onze xenofobe politici te verwerpen, nodigt men ons uit om mensen anders dan onszelf welkom te heten - een welkom gebaseerd op de erkenning van hun anderszijn. Nu is het makkelijk voor een ontwikkeld lid van de liberale elite om zijn xenofobie van zich af te gooien: voor het grootste deel helpen zijn contacten met vreemdelingen hem om zijn macht te versterken, zijn kennis uit te breiden en zijn sociale expertise bij te schaven. Maar het is niet zo eenvoudig voor een ongeschoolde arbeider om deze attitude te delen als de immigrerende vreemdeling zijn job wegneemt, vreemde gewoonten en een leger van personen ten laste in zijn buurt binnenbrengt en hem uiteindelijk omringt met exclusieve beelden en geluiden van een getto.

    Opnieuw is er echter een dubbele standaard die de beschrijving beïnvloedt. Leden van onze liberale elite mogen dan immuun zijn voor xenofobie, maar er is een gelijkwaardige fout waarvan ze in overvloed blijk geven, namelijk de verloochening van en aversie voor de bakermat. Elk land vertoont deze ondeugd in zijn eigen binnenlandse versie. Niemand grootgebracht in het naoorlogse Engeland kan verzuimen zich bewust te zijn van de aangeleerde spot gericht op onze nationale loyaliteit door zij wiens vrijheid om te bekritiseren al jaren geleden zou vernietigd zijn, hadden de Engelsen niet bereid geweest om voor hun land te sterven. De loyaliteit die mensen in hun dagelijkse leven nodig hebben, en die ze bevestigen in hun onbezonnen en spontane sociale acties, wordt nu doorgaans geridiculiseerd of zelfs gedemoniseerd door de dominante media en het onderwijssysteem. Nationale geschiedenis wordt onderwezen als een verhaal van schaamte en degradatie. De kunst, literatuur en religie van onze natie werd min of meer uit het onderwijsprogramma weggesneden en traditionele gedragspatronen, lokale tradities en nationale ceremonies worden routinematig afgekraakt.

    Deze verwerping van het nationale idee is het resultaat van een eigenaardige gemoedsgesteldheid dat zich in het Westen voordoet sinds de Tweede Wereldoorlog, en die vooral gangbaar is binnen de intellectuele en politieke elites. Er bestaat geen adequaat woord voor deze attitude, hoewel de symptomen onmiddellijk herkend worden: namelijk, de neiging om in elk conflict de kant te kiezen van ‘hen’ tegen ‘wij’, en reële behoefte om zich denigrerend uit te laten over gewoonten, cultuur en instituties identificeerbaar voor ‘ons’. Ik noem de attitude oikofobie – de aversie voor de eigen thuis – door de sterke relatie met xenofobie te benadrukken, van wat het het spiegelbeeld is. Oikofobie is een fase waar het denken van de adolescent normaal doorheen moet. Maar het is een stadium waarin intellectuelen neigen te worden vastgehouden. Zoals George Orwell al aangaf, zijn vooral linkse intellectuelen hiervoor vatbaar en dit heeft hen vaak gewillige agenten voor vreemde mogendheden gemaakt. De Cambridge spionnen – opgeleide mensen die binnendrongen in onze buitenlandse dienst gedurende de oorlog en onze Oost-Europese bondgenoten bij Stalin verraadden – bieden een treffende illustratie van wat oikofobie betekend heeft voor mijn land en voor de westerse alliantie. En het is interessant om te vermelden dat een recent BBC-‘docudrama’ opgebouwd rond de Cambridge spionnen, niet de werkelijkheid van hun verraad onderzocht, noch zich richtte op het lijden van de miljoenen van hun Oost-Europese slachtoffers, maar slechts de oikofobie bevestigde die ervoor zorgde dat ze zich zo gedroegen.

    Oikofobie is niet specifiek Engels en nog minder een specifiek Britse tendens. Toen Sartre en Foucault hun beeld van de ‘bourgois’-mentaliteit uittekenden, de mentaliteit van de ‘ander’ in zijn ‘anders-zijn’, beschreven ze de gewone, fatsoenlijke Fransman en uitten ze hun misprijzen voor zijn nationale cultuur. Een chronische vorm van oikofobie heeft zich verspreid over de Amerikaanse universiteiten in de gedaante van politieke correctheid en kwam luid aan de oppervlakte in de nasleep van 11 september door minachtend te spreken over de cultuur die zogezegd de aanvallen uitlokte en impliciet partij te kiezen voor de terroristen. En oikofobie kan overal in de aanvallen gericht tegen het Vlaams Belang gelezen worden.

    De dominantie van onze nationale parlementen en de EU-machine door oikofoben is gedeeltelijk verantwoordelijk voor de aanvaarding van gesubsidieerde immigratie en voor de aanvallen op gewoontes en instituties geassocieerd met traditionele en inheemse levensvormen. De oikofoob verwerpt nationale loyaliteiten en definieert zijn doelen en idealen tegen de natie, propageert transnationale instituties boven nationale regeringen, accepteert en keurt wetten goed die opgelegd zijn uit de hemel door de EU of de VN en definieert zijn politieke visie in termen van kosmopolitische waarden die gezuiverd werden van alle verwijzingen naar de specifieke toebehoren van een echte historische samenleving. De oikofoob is, in zijn eigen ogen, een verdediger van verlicht universalisme tegen lokaal chauvinisme. En het is de opkomst van oikofobie dat geleid heeft tot de groeiende legitimiteitscrisis in de natie-staten van Europa. Want we zien een massieve expansie van de wetgevende last op de Europese onderdanen en een meedogenloze aanval op de enige loyaliteiten die het hen mogelijk zou maken om het vrijwillig te dulden. Het explosieve effect hiervan is reeds gevoeld in Holland en Frankrijk, en wordt nu natuurlijk ook in België gevoeld.

    Maar er is een derde dubbele standaard die kan waargenomen worden in het officiële beleid van de EU wanneer het over nationaliteit gaat. Waar nationale sentimenten een bedreiging vormen voor de centralisatie van de macht, is de Europese machine vastbesloten hen te brandmerken als racist en xenofoob en hen die ze uiten, te beschuldigen van een misdaad. Dit is het geval wanneer het gaat over Vlaams-nationalisme, dat precies het hart van de machine bedreigt. Maar daar waar nationale sentimenten dienen om rivaliserende machtscentra af te breken, bekrachtigt de Europese machine ze met plezier. Het heeft mijn land behandeld als ware het een complete artificiële creatie zoals België, het heeft het Schotse en Welse nationalisme aangemoedigd en heeft ons een officiële kaart opgelegd waarin Schotland en Wales bestaan, maar Engeland niet vermeld wordt, zijnde louter de arbitraire som van vier onafhankelijke ‘regio’s’, door dewelke het uiteindelijk is te vervangen. Engeland won de oorlog en vestigde daarmee zijn onwrikbare plaats in onze affecties, een plaats die het niet kan opgeven aan een machtshongerige bureaucratie gesitueerd in een land dat ooit bezet was. De enige manier om Engeland te vernietigen, is bijgevolg de rivaliserende loyaliteiten te benadrukken die het uit elkaar zullen blazen.

    Het is in het licht van deze dubbele standaarden dat de beschuldiging van ‘racisme en xenofobie’ moet geëvalueerd worden. Het is een beschuldiging nagenoeg onveranderlijk gericht tegen leden van de autochtone gemeenschappen van Europa, en in het bijzonder tegen diegenen aan de onderkant van de sociale ladder voor wie massale immigratie een kost is waarvoor ze niet geschoold zijn (en niet door eigen fouten) om te dragen. Het is ook gericht tegen politieke partijen die proberen om deze mensen te vertegenwoordigen, en die hen enige steun beloven inzake een probleem dat geen enkele andere partij blijkt te willen aanpakken. Zij die de beschuldiging uitbrengen, zijn nagenoeg onveranderlijk in de greep van oikofobie. Hun gevoel van er bij te horen is fragiel of onbestaande. Ze kijken naar de oude vormen van de Europese gemeenschap, en in het bijzonder naar oude nationale identiteiten die ons continent gevormd hebben met nauwelijks verhulde afkeer. En door te focussen op hun kosmopolitische visies op politiek, zijn ze in staat een oogje toe te knijpen voor het feit dat Europese staten een groeiend aantal mensen omvat die noch nationale loyaliteit hebben, noch de idealen van de Verlichting die daaruit voortkomen. Het is dus op deze manier dat we de beschuldiging van ‘racisme en xenofobie’ zouden moeten uitleggen: het komt van het slechte geweten van een liberale elite die leeft in ontkenning.

    Welnu, zou je kunnen antwoorden, waarom zouden ze niet in ontkenning leven als het hen aangenamer maakt? Laat me tot besluit zeggen wat ik denk wat er verkeerd is aan dit soort van existentiële oneerlijkheid. De gewone mensen van Europa zijn nu ten zeerste bezorgd over hun toekomst: ze zoeken naar iemand die hun bezorgdheden wil vertegenwoordigen en maatregelen nemen om deze te verminderen. De recente islamitische wreedheden en de algemene staat van alarm tegen terrorisme, hebben niets gedaan om hen gerust te stellen. En wanneer mensen in een bezorgde toestand zijn, vormen ze een bedreiging zowel voor zichzelf als voor diegenen die ze vrezen. Het is vitaal dat de Europese staten een effectieve integratie van hun immigrantengemeenschappen bereiken; maar als de liberale elite de zaak niet wil bespreken en alle schuld voor de groeiende ongerustheid blijft leggen bij de xenofobie van de autochtone bevolking terwijl ze de oikofobie, die een gelijke medebepalende oorzaak is, negeert, dan zal het waarschijnlijke effect op lange termijn een volksexplosie zijn, waaruit niemand voordeel zal halen en de immigrantengemeenschappen al helemaal niet.

    Dit brengt mij terug bij mijn initiële opmerkingen. Ik kwam hier om te praten over iets wat van essentieel belang is voor u en ook voor mij. Maar er zijn blijkbaar veel mensen in dit land die geloven dat ik helemaal niet met u zou moeten praten en dat door dit wel te doen ik besmet geraak met juist dezelfde beschuldiging dat tegen u gericht werd: de beschuldiging van ‘racisme en xenofobie’. Door te praten over die beschuldiging, hoop ik ze af te ketsen. Ik ben noch racist noch xenofoob; ik heb de gewoonte aan te nemen dat hetzelfde waar is bij anderen tot zij bewijs van het tegendeel getoond hebben; en ik ben verheugd dat er een partij bestaat die de beschuldiging wil trotseren, teneinde te discussiëren over het probleem dat vandaag in de hoofden is van alle gewone Europeanen. Aan zij die me schreven om te zeggen dat ik het Vlaams Belang moet boycotten, antwoordde ik : waarom nodigt u me niet uit? Waarom start u de discussie niet waar we allemaal zo’n nood aan hebben, als u het niet aan hen kan toevertrouwen? En natuurlijk heeft niet een van hen geantwoord.


    03-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Actualisering OP WEG NAAR DE ZUIDPOOL - 03.02.07 - 10 uur
    Over korte tijd (vandaag zaterdag 03.02.07) legt de Crystal Serenity aan in Ushuaia (Argentinië) en zal hier de ganse dag aangemeerd blijven.  Met het tijdsverschil van 4 uur, zie je momenteel de rede opdoemen : men heeft klaarblijkelijk vlug gevaren deze nacht.

    Deze meest Zuidelijk gelegen stad ter wereld is ontstaan als een kleine nederzetting waar de kolonisten zich kwamen bevoorraden en er soms bleven rondhangen.  Momenteel is het vooral een pleisterplaats voor avontuurlijke toeristen en de uitvalsbasis voor rederijen die Antarctica bezoeken, evenals de plaats van waar charter luchtvluchten boven de Zuidpool aangeboden worden.

    Eens aangemeerd valt er niet veel meer te bekijken.  Verder actualiseringen volgen vandaag of morgen, afhankelijk van de omstandigheden. De temperatuur beloopt zo'n 10 graden.  Het is hier wel hartje zomer !

    Maandag alleszins wordt er rondgevaren in de wateren omheen het continent van de Zuidpool. 

    U weet inmiddels waar u onze webcam kan vinden.  We overwegen om hem tegen maandag terugbovenaan te plaatsen, zodat u er onmiddellijk tegenaan kijkt bij het binnentreden van deze blog.  Voor onze lezers : ALLES !  Voor onszelf : NIETS !
    Anders klik HIER, zodat het beeld van de Crystal Serenity bovenaan komt te staan.
    At your service.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jesus loves Dutroux.

    In  Australië wonen onze tegenvoeters : ze wandelen daar met hun hoofden naar beneden, dachten wij vroeger en daar moesten we erg om lachen, want humor was in die dagen ook niet alles.

    Ik begin te twijfelen of het toch niet waar is over dat op zijn kop lopen en de medische gevolgen voor het denkvermogen, althans voor sommigen. De protestanten uit Sydney voeren een campagne en hebben borden opgehangen aan hun kerken met de tekst JESUS LOVES OSAMA.  En het land staat in rep en roer : "Zijn jullie gek geworden ?" roept iedereen die niet behoort tot de volgelingen van Luther, noch moslim is, want die laatsten zwijgen.  Als zij niet brullen noch anderszins opvallen, kijk dan uit.  Dan beraden ze zich en dat loopt vaak slecht af.

    Opvallend is dat de premier, Howard, zich moeit in het debat en zich schaart aan de opgewonden kant van zij die vinden dat zulke wervingsboodschap niet kan.  En dat is voor ons ongebruikelijk : een politicus, een eerste-minister dan nog, die zich afzet samen met een groot deel van de bevolking tegen een politiek-correct initiatief.

    In Australië is dat echter normaal.  Als de imams te luid van de minarettorens roepen, worden ze naar beneden gefloten door de regering : "Lads, dit is hier ons land en als het jullie niet aanstaat, de deuren staan open om betere oorden op te zoeken, in islamitische contreiën waar het  bijzonder lekker wonen is".  Duidelijke taal.

    Misschien kan Guynokkio in Sydney zijn politiek batterijtje gaan bijladen ?  Wel opletten bij de afspraak : niet op een dag dat de gemeenteraad van Gent vergadert.

    Ray








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klop er op ! Het mag !

    Geweld normaal in relaties allochtonen - Kamervragen

     

     

     

     

     

     

     

    woensdag 31 januari 2007

     

    Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de Minister van Integratie, Jeugdbescherming, Preventie en Reclassering, inzake het door allochtonen normaal vinden van geweld in relaties.

     

     

    1.)

    Heeft u kennis genomen van het bericht "Geweld in relatie normaal voor allochtonen" ?

     

    2.)

    Hoe beoordeelt u het dat de acceptatie van seksueel en fysiek geweld in relaties zorgwekkend groot is onder allochtone mannen, en dat de meesten zelfs begrip hebben voor plegers van eermoord?

     

    3.)

    Realiseert u het zich dat het gedrag van deze bijzonder grote groep allochtone mannen (vnl. moslims) de kernwaarden van onze samenleving, zoals de gelijkheid van man en vrouw, het afkeuren van geweld etc., ondermijnt? Deelt u -in het verlengde hiervan- de mening dat het zinloos is om begrip op te brengen voor de barbaarse (islamitische) cultuur, en dat we hoe dan ook onze betere westerse cultuur tegen de opmars van deze achterlijkheid moeten beschermen?

     

    4.)

    Hoe groot acht u de kans op succesvolle integratie in onze samenleving van bevolkingsgroepen waarbinnen de volgende uitspraken gemeengoed zijn?

    -'Als een vrouw vreemd gaat dan geef ik de man gelijk als hij haar doodt'

    -'Als je getrouwd bent, is seks het recht van de man en de plicht van de vrouw. Dan kun je toch niet praten over verkrachting'

     

    5.)

    Deelt u de mening dat het van groot belang is om de zeer grote groep van allochtone mannen die deze gewelddadige ideeën aanhangen keihard aan te pakken, en niet langer in bescherming te nemen door de enorme problemen te ontkennen of zelfs te bagatelliseren? Zo ja, wat gaat u hiertoe ondernemen?

     

    ----------------------------------------------------------

     

    Op deze wijze worden vragen gesteld in de Nederlandse Tweede Kamer.  Als dit bij ons gebeurt, staat het land op zijn kop.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Integratie niet langer in de gratie.



    Wie is er als eerste op de proppen gekomen met de term "politiek correct" ?  Een aanhanger van die verdwazing zoals de Zuurste Mens ter Wereld, Joske Geyssels of een tegenstander zoals Frank van Hecke, die een gooi doet naar de titel van Rustigste en Evenwichtigste Mens ter Wereld ?  Wie mij durft beschuldigen van vooringenomenheid, heeft gelijk maar krijgt er niets voor.

    Feit is dat er in het poco-kamp zeer veel vangers zitten, ongeneeslijk gestoorden, jammerlijke mislukkingen van moeder-natuur,  personen met versteende herseninhoud en een onstuitbare drang naar zelfvernietiging.   Kortom, mensen die het betreuren niet als lemming geboren te zijn.

    Het begrip "integratie" is een soort toverwoord geworden dat je rustig in de mond kan nemen zonder opgeknoopt te worden, er zelfs geen boosaardige blikken moet voor trotseren, kortom je bent geen racist, integendeel een goedbedoelend, braaf flutpersonage van wie niemand wakker ligt. 

    Probeer het.  Stel je op aan de uitgang van het parlement en zeg : "Het zou allemaal beter worden als er wat meer integratie kwam."  Den Baard van Palermo a/d Noordzee, Dictator Onderlijf van de stad van Allah, Guynokkio het Braakmiddel, het smalend Verraad Leterme met loodgieter Deurzen en schandknaap Bartje in zijn kielzog, allen, zullen ze je goedkeurend toeknikken :en zeggen :"Braaf, en nu naar huis".

    Ik tover nu de aap uit de mouw van een politicus van over de grenzen, de ex-premier Lubbers, poco-aanhanger van het eerste uur en kordaat kontenknijper bij knappe madammen. Wat zegt deze fameuze fan van het stevige achterwerk?  "Integratie suggereert dat wij beter zouden zijn en zij inferieur".

    Van zulke uitspraken word ik krijtbleek, ongezond en moet ik gaan zitten.

    Er is van integratie nauwelijks sprake, er bestaan omzeggens geen initiatieven die enig succes boeken, er is geen allochtoon die er een fluim minder voor wegpruimt, en het begrip wordt al op stal gezet als zijnde "onvriendelijk tegenover die mensen".

    Multicultuur moest vervangen worden door diversiteit, integratie moet de zolder op voor participatie en waar het uiteindelijk heen moet nadert met rasse passen : wij moeten de plaats ruimen voor de vreemden.

    Wij, van de angeltjes zullen wel integreren.  Ten bewijze bijgevoegde foto's van Mijnheer Erik, algemeen Directeur en zijn onderdanige redacteur, de ondergetekende.  Wij hopen het alzo nog lang te kunnen volhouden : onopvallend als ondergedokenen in de Islamitische Dictatuur der Lage Landen.

    De Ondergetekende.


    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint Niklaas heeft last met Zwarte Piet.
    Een stad met de naam Sint Niklaas waar een incident ontstaat met een zwarte schepen, dat is vragen om evidente woordspelingen.  Op uitlokkingen ga ik graag in.

    Weet je, wie verantwoordelijk is voor die onprettige toestand ?  Willockx, door mijn helaas te vroeg gestorven vriend de acteur Anton Peters, in menige conférence betiteld als de ET van het Waasland.

    Een burgemeester moet streven naar rust en verdraagzaamheid onder zijn gemeentenaren en hij moet daarvoor over veel   wijsheid, ervaring en relativeringsvermogen bechikken.  Willockx dénkt dat hij slim is want lelijkaards zijn intelligent, is zijn uitgangspunt.  Ik ken heel wat domme onaantrekkelijke griezels.  Ervaren is hij wel, in biljarten en pinten pakken en relativeren is iets voor Einstein,  niet voor de Freddy.

    Sint Niklaas genoot  begin vorige eeuw de dubieuze reputatie de snelste messentrekkers van het Waasland te bezitten en nu door het onwijze asielbeleid en de ridicule familieherenigingspolitiek  van dit land zijn er regelmatig allerlei incidenten met vreemdelingen en onaangepaste Belgen die trots verkondigen dat ze Marokkaan, Turk of God-weet-wat zijn. Sint Niklaas is Antwerpen in het klein.

    Iemand met ervaring en wijsheid zal in die omstandigheden geen zwarte naar voren schuiven als schepen die voortdurend in contact komt met de bevolking.  Dat is uitdagen, dat is om problemen vragen, dat is de mensen tegen mekaar opzetten, dat is de integratie misbruiken en de tegenstellingen aanscherpen. Als je per se een allochtone schepen wenst, zet die man of vrouw uit de wind vooraleer de storm opsteekt. Neem hem op in het midden van je college en loop er niet mee rond als in de Sinterklaasstoet.  Mijnheer Willockx, u begaat een stommiteit, herschik het college en laat Mijnheer Van Bellinghen een ander departement leiden.  Zo bevordert u wellicht de rust in de stad, want uw inwoners zijn niet gebaat bij de gevolgen van uw domme, ondoordachte politiek. 

    Een burgemeester is er niet om conflicten uit te lokken, zijn bewoners te verdelen maar om behendig te zorgen dat hij in vrede en rust zijn beleid kan voeren en op die manier zijn politiek gelijk halen, wat mij betreft.  Wie de polarisatie nastreeft zou verplicht op pensioen moeten gestuurd worden en daar kent Freddy iets van, hij was minister van dat departement.

    Uiteraard vlogen al de poco's er gisteren weer zwaar in : "Racisme in Sint Niklaas", "de Vlamingen zijn racisten "de smoelen stonden op zure storm en de burgemeester liep schuimbekkend door zijn stadhuis, eerbiedig gevolgd door sidderende camera's.  Ik dacht nog : misschien hebben ze een geheime microfoontje aan Freddy vastgehaakt zodat we kunnen meeluisteren wat hij binnenskamers te melden heeft. Dat doen ze alleen bij Dewinter. 

    Je kan nog veel vertellen over dit gebeuren, allerlei assumpties maken en filosoferen over een ideale wereld.  

    Freddy Willockx, de man die zijn riolen verpatste aan een Amerikaans bedrijf, die van zijn Grootste Markt van het land een stenen woestijn heeft gemaakt, de does die tegen zijn burgers staat te schreeuwen tijdens een politionele actie "Maakt dat ge weg gaat, bende onnozelaars", die man heeft  weer eens bewezen dat hij een ongeleid haatprojectiel is.  Een messentrekker zoals zijn voorouders. Uiteraard is ook voor dit gebeuren het Vlaams Belang verantwoordelijk.


    Ray


    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse politici steken licht op in Hoboken.
    Het gaat niet vlot met de formatie van de nieuwe Nederlandse regering.  Er is sprake van om de oud-premiers Lubbers (CDA) en Kok (PvdA) te belasten met het ontwarren van de probleempunten en van start te gaan met waar wel een akkoord over gevonden is.

    Wij hebben aan de formateur een mail gstuurd om hem te attenderen (met zulke woorden vang je aandacht bij de neven uit het Noorden) op de situatie in Hoboken : een minderheidsjunta.  Lost niets op, maar is goed voor de portemonnee en de vrienden.

    Ray


    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haat, verzuring ?
    Kijk eens in de spiegel.
    Vanmorgen op zonnige wandelboodschappen in de soeks van mijn wijk, neuriënd, vrolijk fluitend, hand opsteken tegen de Mo die een sobere pyjama droeg vandaag ."Hey Mo, juist uw bed uit  ?" Als ik dat zeg, lacht hij, ik ben een ongevaarlijke ouwe gek - als u het zegt, haalt hij zijn gsm boven om de verontwaardigde woestijnridders op te roepen.

    Het is bizar gesteld in deze stad met de relaties tussen mensen.  De linkse betweters van het schepencollege, gehuld in interlocken onderlijfjes roepen tegen al wie het wil horen : "Verzuurde racisten horen hier niet thuis, leve de multicultuur en de multicolor" en als toemaatje, ten blijke van hun grote tolerantie "Dewinter aan de hoogste boom !"  Als ze de kans hebben, die trieste heren en weinige dames, om de moslimvrienden serieus te nemen en ze een aandeel te bezorgen in het beleid, schuiven ze de vriendjes door naar het schuilhok waar in grote letters "GEDULD" boven staat ; op die momenten worden het precies Vlaams Belangers : "Eigen mandaten eerst voor de eigen profiteurs".

    Intussen proberen wij, soms neuriënd, vaak vloekend tegen heug en meug  op te schieten  met al die vreemdelingen, ook al zijn ze" op papier van hier", hun hart vertoeft in Marokko of Turkije of Sjakamakka.

    Het wordt hoe langer hoe duidelijker dat de verzuring niets te maken heeft met de burgers die het verwijt toegeslingerd krijgen door televisiemakers, journalisten, opiniemakers, spionnen van het regime, politici met op kop een wanstaltige eerste-minister  gevolgd door zijn reuze-kabouter van buitenlandse zaken : zij zijn de verzuurden, de onverzoenlijken, de onverbiddelijken die op hun chagrijnige voorhoofden een tatoeage moeten aanbrengen  met de tekst "Haatkop".

    In Borgerhout hebben ze een voorzitter van de districtsraad verkozen, een Algerijnse Belg, die onzorgvuldig Nederlands praat.  VB-woordvoerder Wegge doet daar niet moeilijk over, voor hem gaat het over de realisaties voor de bevolking en niet over mooie, beschaafde klanken.  Het zijn echter de coalitiegenoten van die allochtone man met zijn Antwerpse zoef-zoef uitspraak , die hem achter zijn rug op de korrel nemen.  En die van het VB praten met hem, zonder neerbuigend te doen, zonder te beledigen, zonder nijd en zonder haat. 

    Respect voor democratie, respect voor collega's, ik hoop dat het stelselmatig duidelijk wordt voor iedereen hoe de vork aan de steel zit.

    Ray.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het busincident is de busmoord.

    "Het is bewezen dat Guido niet is gestorven door een hoge bloeddruk of door zijn gezondheidstoestand.  Dat eerste foute autopsierapport blijft nog altijd terugkomen.  Daarom ga ik naar de Raad voor Journalistiek om diegenen die over de schreef zijn gegaan, terecht te wijzen."

    Achter het Nieuws, een uitgave van Vrij van Zegel (Luc van Balberghes door de Angeltjes aanbevolen blog) citeert deze uitspraak die de weduwe van Guido de Moor door Gazet van Antwerpen liet optekenen.

    Een treinbestuurder op weg naar zijn werk, werd in Antwerpen op een bus van het openbaar vervoer door zes Marokkaanse smeerlapjes afgetuigd tot hij levenloos neerzeeg.  Het was een mooie zomerdag in 2006.  De medereizigers keken gegêneerd en een beetje kortademig de andere kant op toen de moordenaars de bus verlieten. Guido de Moor, een vijftiger, had zich tot het tuig van de richel gewend om hen te vragen wat minder luidruchtig te zijn.  Dàt doe je niet in een multiculturele samenleving. 

    In de verslavingsfeuilletons die de openbare omroep over zijn kijkpubliek kwistig uitstrooit, is het vaste poco-prik   redelijke, tot dialoog bereide, kalme, geïntegreerde allochtonen te laten optreden die smakelijk lachen met grapjes over hun donkere huidskleur en die de harten van mooie meiden als Lien Van de  Kelder vlugger laten kloppen. Het gaat ook om nieuwe, softe mannen, die de vaat doen en genereus met de fles Bleekwater/Javel omspringen.  De Ali's van dienst zijn niet getooid met soepjurken,  sandalen of gekke potskes en ik heb ze nog nooit een schaap het decor van de studio zien binnensleuren om het arme dier met een aardappelmesje de keel over te snijden.  Bidden doen ze vermoedelijk ook buiten beeld en  alhoewel ze vaak hier geboren en getogen zijn, spreken ze hun dialogen uit alsof het  verkapte oorlogsverklaringen zijn. Zoef !  Zoef ! Zoef !

    Ik reken er op dat Mevrouw De Moor in haar juridsich dossier ook de ongelooflijk smerige verklaringen van het Humo-crapuul, Douglas de Coninck, opneemt.  De tendentieuze verslaggeving van dat verziekte brein steunde grotendeels op het autopsieverslag van de Grootste Expert Patholoog van het universum en dat blijkt nu niet te kloppen.
     
    De moordenaars dartelen al lang vrolijk terug in de stad van A(llah) rond, op vrije voetjes en in het Vlinderpaleis zitten ze zich af te vragen waar ze heen moeten met al de doofpotten, de verjaringstrucs, de partijdige uitspraken en de onkunde van vele magistraten. 

    Ray.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe zou het met Mark zijn?

    Reeds een heel tijdje loop ik met die vraag door mijn hoofd. Niet dat ik Mark persoonlijk ken maar vroeger hielp hij mijn dag soms kleuren, nu nooit meer.

     

    Hoe moet het trouwens met ieder overtuigd Vlaams-nationalist zijn die voor de NVA kiest, al of niet als mandataris, lid, militant of postjespakker.

     

    Of is de NVA geen Vlaams-nationalistische partij (meer)?

     

    Toen de Volksunie een tijd geleden  uit elkaar spatte dacht ik dat de linkse wietwereldverbetaars elkaar gevonden hadden bij Spirit, de opportunisten bij de VLD en de Vlaams-nationalisten bij de NVA.

     

    Ik heb me duidelijk vergist: het zijn “dezelfde” lieden als diegene die indertijd hun ziel én hun partij verkochten. Dit hebben ze een paar weken geleden ten volle bewezen toen ze JMDD de ezelsstamp gaven. Zeer pijnlijk was dat.  Niet alleen JMDD  - maar de minister zelf had gezegd – dat Bourgeois niet aan zijn ministerpostje plakte. Of beter: Bart de Pezewever: “We kiezen er resoluut voor om door te gaan als rechtlijnige, Vlaamse ondernemende partij, mét Jean-Marie Dedecker als kandidaat op de lijst van N-VA”

     

    U kunt zich natuurlijk afvragen wat de NVA bezielde om JMDD binnen te halen die o.a. volgende uitspraken op zijn palmares heeft:

    - 07-05-05: “ik ga niet naar de NVA”

    - 15-05-05: “Die kartelpartijtjes hebben bij de gratie van de grote broer wel macht, onredelijk veel macht. Geld hebben ze ook. Mandatarissen en ministers ook. Die kartelpartijen zijn de appendicitis van de democratie

    - 17-02-06: “De N-VA is na één jaar regeringsdeelname al een braaf aanhangsel geworden van CD&V. Op zoek naar postjes.”

     

     

    “Resoluut”….., doet me denken aan “onverwijld”…. al weet ik echt niet hoe dat zou komen. Ondertussen is geweten hoe resoluut rechtlijnig kan zijn.

     

    Hebt u ook dat gevoel dat er een sterk Forza Flandria had kunnen zijn als de NVA toen resoluut voor rechtlijnigheid had gekozen?

     

    Maar hoe zou het met Mark zijn?

     

    De vraag was in mijn hoofd beginnen spoken toen ik nog eens langs ging op de webstek van de NVA en zijn banner “geen 200 jaar België” er niet meer op stond.

     

    Geen nood vrienden: er zijn verkiezingen op komst en zijn banner staat er terug op. Is Mark het schaamlapje van de NVA? Ik denk het.

     

    Op zoek naar enige duidelijkheid van de NVA en haar mandatarissen over hun standpunten i.v.m. een onafhankelijke Vlaamse staat vond ik, buiten hun congresteksten en de webstek van Mark Demesmaeker, weinig of geen duidelijkheid daarover.

     

    Wat ik wel zeer gemakkelijk vond bij hun grote baas waar ze hun karretje hebben aangehaakt.

    Hier, hier, hier en hier kunt u duidelijk vernemen dat CD&V niets van separtisme of van een onafhankelijk Vlaanderen wil weten en bijgevolg ook de royale poppenkast in leven wil houden.

    Waarbij ik me niet van de indruk kan ontdoen dat Bart de Pezewever zich deze visie reeds tot de zijne heeft gemaakt. Zijn uitspraken in de zeverende dag van 28-01-07 zijn een veeg teken:  “het bespreken van de rol van de monarchie nu toch wel mijn laagste prioriteit is”

     

    Hoe kan een partij die zich voordoet als “een rechtlijnige Vlaamse ondernemende partij” haar hand- en spandiensten verlenen aan ampersanters?

     

    En dus vraag ik mij af of Mark zich niet eenzaam en verlaten voelt.

     

    Zijt ge thuis Mark? Laat eens iets weten. Wat denkt ge?

    Ik zou zeggen: geen onderhandelingen meer maar gewoon de onafhankelijkheid van Vlaanderen opeisen. Ge hebt toch ook Koenraad Elst gelezen?

     

    Erik


    Voor de vrienden

     

    Het gebeurt wel eens dat een tegenstander van onze denkwijze het niet kan laten om een reactie te plaatsen. Op zich is hier niks aan de hand.

    (Alhoewel: wij vormen een blog van en voor de vrienden en géén discussieforum.)

    Hier, hier of hier  kunt u altijd onze visie er op na zien.

    Tegenstanders die enkel komen schelden of inhoudloze welles-nietes spelletjes trachten te spelen vliegen er zonder commentaar of pardon uit.

    Daarom, waarde vrienden, vragen wij u – op momenten dat onze buitenwipper in slaap is gevallen – niet te reageren op dergelijke reacties. Indien het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan wordt ook uw tegenreactie onverbiddelijk verwijderd.

    Met dank voor uw begrip en terughoudendheid.


    Archief per maand
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007

    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • good (buy online)
        op TECHNIEK
  • jordan 11 (huilin27)
        op TECHNIEK
  • air jordan 3 cheap (air jordan 3 cheap)
        op Veel te veel vreemdelingen
  • FITNA (Cris)
        op Om even over na te denken
  • Dat komt er van! (sien)
        op Jo Vally aangehouden in Toerkije
  • Mr. (Tom Schroeders)
        op Rode burgemeesters
  • Mr. (Dré)
        op Arabische cipiers
  • Wie weet het nog? (Ludo)
        op 1 november
  • Wie weet het nog? (Ludo)
        op 1 november
  • Onverdachte 000??? (Walter)
        op Filip de Man
  • Weg daar mee (tjenne)
        op PVV eist Ontslag Cohen
  • poll poll poll (Jeanine)
        op Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • Waarom ... (Regus Patoff)
        op Zonder identiteit ?
  • @ Dirk van Dessel (Ray)
        op 1 november
  • Hallo sharia (Jeanine)
        op 1 november
  • gemakkelijker (jos)
        op Turkije naar Amerika
  • Waarom ... (Regus Patoff)
        op Turkije naar Amerika
  • Neen : Allerzielen is op 2 (twee) November ! (Dirk Van Dessel)
        op 1 november
  • ook goed werk! (jos)
        op Bart Laeremans : goed werk !
  • Juffrouw Jessy contra juffrouw Ellen (Jeanine)
        op Zonder identiteit ?
  • afgevoerde krantenartikels met teveel reacties (Jeanine)
        op De Vrienden van Papa Beest.
  • veel gelezen blog (jos)
        op De Vrienden van Papa Beest.
  • van vader op zoon ? (jos)
        op Zonder identiteit ?
  • @ Ovi (Ray)
        op TECHNIEK
  • ne maiskolf ? (Jeanine)
        op "Het is àf"
  • blokkwatch (Gina)
        op Exit Blockwatch
  • neuze neuze (Gina)
        op "Het is àf"
  • De feestneuzen (Jeanine)
        op "Het is àf"
  • Hallo, (shajongen)
        op Zonder identiteit ?
  • Ik woon in Berchem (Dirk Van Dessel)
        op Veel te veel vreemdelingen
  • zonder titel,voor één keer! (senior)
        op Journalistiek
  • De missionaris ! (spruytwatch)
        op Exit Blockwatch
  • 30 Jarige-verjaringstermijn ? (Crimi Noloog)
        op Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • goe gevonden (jos)
        op Exit Blockwatch
  • nog altijd? (ronny)
        op Exit Blockwatch
  • BLOK-KWATSJ ja ! (Sossewieter-uitlacher)
        op Exit Blockwatch
  • Lap, hij doet het weer (Jeanine)
        op Urbanus
  • goed begin (jos)
        op Exit Blockwatch
  • sp-a medewerkers ? (Jeanine)
        op Exit Blockwatch
  • Joods IQ (watje)
        op Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • CGKR (aramburo)
        op Exit Blockwatch
  • Geen glazen bol voor nodig... (aramburo)
        op Veel te veel vreemdelingen
  • Klare taal (Walter)
        op Urbanus
  • "Urbanus Van Anus" heette hij in het begin (Dirk Van Cloaca)
        op Urbanus
  • Neen, Bart De Wever moet excuses KRIJGEN ! (Dirk Van Dessel)
        op Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • Ik heb ooit ... (Regus Patoff)
        op Veel te veel vreemdelingen
  • Corrupte potentaat Abdallah (aramburo)
        op Aanklacht tegen Saoudie Arabië
  • Vrienden voor het leven (Jeanine)
        op Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • excuses?? (jos)
        op Excuses vn Janssens en De Wever en wie nog ?
  • GEVANG IS STRAF! (tjenne)
        op Arabische cipiers

  • Zijt ge zekers dat ge hier alles hebt gelezen? Dan moogt ge hieronder ook eens gaan loeren.
  • Guido van Alphen
  • Sponssteen
  • Vrij van zegel
  • Geen Björn Roose zonder doornen.
  • Voske heeft wel al zijn haren verloren maar nog niet zijn streken.
  • Zo leest u ook nog eens ander nieuws.
  • Om rood van te worden?

  • Zoeken in blog




    Teken de petitie!





    Yves Verhofstadt of Guy Leterme?



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!