Inhoud blog
  • AeroTrain
  • Luchtvaartuigen
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 4
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 3
  • Tu-144(2)
  • Tu-144
  • luchtballon3
  • luchtballon2
  • Regerigsvliegtuigen Brazilië 2
  • Regerigsvliegtuigen Brazilië
  • flying coaster 2
  • flying coaster
  • vliegend tapijt
  • De zonen des hemels
  • Regering.Bahrein
  • De geheimen van Midway
  • Regerigsvliegtuigen Australië
  • Buck Danny
  • regeringsvliegtuigen
  • gyrocopter
  • VOC
  • Hert
  • Tapijt
  • Réveillon
  • voetbal
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Archief per maand
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 05-2008
    Inhoud blog
  • AeroTrain
  • Luchtvaartuigen
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 4
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 3
  • Tu-144(2)
    airplanes
    vliegen en andere tuigen
    08-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regering.Bahrein
    air16 Airplanes,Waaroemnipedie
    Regeringsvliegtuigen
    Bahrein
    De Bahrain Royal Flight heeft een Boeing 747-400 en een Boeing 747SP in dienst voor gebruik door de Koning van Bahrein (Hamad ibn Isa Al Khalifah).
    Boeing 747-400
    De Boeing 747-400 is een sterk verbeterde versie van de JumboJet.
    Technisch is de Boeing 747-400 sterk verbeterd vergeleken met eerdere versies.
    Belangrijke veranderingen waren de introductie van een digitale cockpit, zuiniger motoren, een grotere spanwijdte, winglets op de vleugeltips, een nieuw interieur, een hoger startgewicht en een groter vliegbereik.
    Ook paste Boeing in de 747-400 op wat grotere schaal lichtgewicht composietmaterialen toe.
    Uiterlijk onderscheidt de 747-400 zich van de 300 hoofdzakelijk door de winglets.
    Boeing startte de ontwikkeling van de 747-400 halverwege de jaren tachtig om tegenwicht te bieden aan de opkomst van de Airbus A340 en de McDonnell Douglas MD-11, die weliswaar kleiner zijn maar moderner dan de 747-200 en 747-300.
    De Boeing 747-400 vloog voor het eerst op 29 oktober 1988 en de eerste gebruiker werd Northwest Airlines.



    Boeing 747-400
    Technische gegevens :
    Lengte : 70,67 meter
    Spanwijdte : 64,44 meter
    Hoogte : 19,41 meter
    Aantal passagiers : 416(3klassen)tot 524(2klassen)
    Leeggewicht : 169,480 kg
    Maximum startgewicht : 412.775 kg
    Startbaanlengte bij max.gewicht : 3018 meter
    Vliegbereik volledig beladen: 13.450 km
    Maximum brandstof : 216.840 liter
    Motoren : 4xturbofan Pratt & Whitney PW4062 of Rolls-Royce RB211-524H2T ,
    of General Electric CF6-80C2B5F.
    Boeing 747SP
    Dit is een verkorte versie van de JumboJet.
    SP staat voor 'Special Performance'. Daarmee wordt vooral gedoeld op het vliegbereik.
    Door de 14,35 meter kortere romp vergeleken met eerdere Jumbo Jet versies daalde het leeggewicht van het vliegtuig, wat ten goede kwam aan het brandstofgewicht en daarmee aan het vliegbereik.
    Tot de komst van de 747-8 (2009)is de SP de enige versie met een romplengte die afwijkt van de overige 747-modellen.
    De SP maakte de eerste vlucht op 4 juli 1975 en in maart 1976 ontving Pan Am het eerste toestel.



    Boeing 747SP
    Technische gegevens :
    Lengte : 56,32 meter
    Spanwijdte : 59,64 meter
    Hoogte : 19,96 meter
    Aantal passagiers : 316(3klassen)tot 440(2klassen)
    Leeggewicht : 152.780 kg
    Maximum startgewicht : 315.600 kg
    Startbaanlengte bij max.gewicht : 2.323 meter
    Vliegbereik volledig beladen: 13.705 km
    Maximum brandstof : 190.610 liter
    Motoren : 4xturbofan Pratt & Whitney JT9D-7AW of Rolls-Royce RB211-524C2 ,
    of General Electric CF6-45A2.
    Ongevallen
    Boeing 747-400
    Op 4 nov 1993 schuift vlucht B-165 van China Airlines van de landingsbaan op Hong Kong-Kai Tak International Airport, Hong Kong.
    396 mensen aan boord/geen slachtoffers.
    Op 5 aug 1998 in slechte weersomstandigheden schuift vlucht HL7496 van Korean Air van de landingsbaan op Seoul-Kimpo International Airport, Zuid-Korea.
    395 mensen aan boord/geen slachtoffers.
    Op 31 okt 2000 vlucht 9V-SPK van Singapore Airlines neemt de verkeerde startbaan en ramt allerlei wegwerkmaterieel op Taipei-Chiang Kai Shek Airport, Taiwan.
    Het vliegtuig breekt en vat vuur, 179 mensen aan boord/83 slachtoffers.
    Boeing 747SP
    Op 5 okt 1998 door problemen met twee motoren crasht vlucht ZS-SPF van Linhas Aereas de Mozambique kort na het opstijgen op Maputo International Airport, Mozambique.
    66 mensen aan boord/geen slachtoffers.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 09/02-15/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Check In
  • waaroemni met vis
  • waaroemni lekker koud
  • waaroemni in het duister
  • de tijd van waaroemni
  • waaroemni op sinksentocht


    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

       



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!