Inhoud blog
  • AeroTrain
  • Luchtvaartuigen
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 4
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 3
  • Tu-144(2)
  • Tu-144
  • luchtballon3
  • luchtballon2
  • Regerigsvliegtuigen Brazilië 2
  • Regerigsvliegtuigen Brazilië
  • flying coaster 2
  • flying coaster
  • vliegend tapijt
  • De zonen des hemels
  • Regering.Bahrein
  • De geheimen van Midway
  • Regerigsvliegtuigen Australië
  • Buck Danny
  • regeringsvliegtuigen
  • gyrocopter
  • VOC
  • Hert
  • Tapijt
  • Réveillon
  • voetbal
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Archief per maand
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 05-2008
    Inhoud blog
  • AeroTrain
  • Luchtvaartuigen
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 4
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 3
  • Tu-144(2)
    airplanes
    vliegen en andere tuigen
    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luchtballon2
    Luchtballon  2
    Jean-François Pilâtre de Rozier
    Een Frans natuurkundige (Metz, 30 maart 1757 -- Wimille (huidig Wimereux) 15 juni 1785) die de eerste vlucht in een heteluchtballon van de gebroeders Montgolfier maakte en tevens het eerste slachtoffer was van een dodelijk ongeval met een heteluchtballon.
    Hij was de zoon van een herbergier en studeerde medicijnen, farmacie, scheikunde en natuurkunde. Op 18-jarige leeftijd trok hij naar Parijs.
    De broer van koning Lodewijk XVI,benoemde hem tot intendant van zijn kabinet met naturaliën ((kunst- en) rariteitenkabinet).
    Eind 1781 opende Pilâtre in de Marais (wijk van Parijs) een natuurwetenschappelijk museum.
    Pilâtre is vanaf het begin bij de ontwikkeling van de Montgolfière, beplakt met behang door Jean-Baptiste Réveillon, betrokken geweest.


    Jean-François Pilâtre de Rozier
    De koning bepaalde dat de eerste vluchten in de luchtballon alleen door misdadigers gemaakt mogen worden.
    Als die komen te overlijden is dat volgens hem minder erg.
    Pilâtre de Rozier wil echter graag een vlucht maken en vraagt de koning of hij de eerste bemande vlucht mag maken. Lodewijk XVI staat dit toe.
    Op woensdag 15 oktober 1783 stapte Pilâtre vanuit de tuin van de behangfabriek La Folie Titon voor het eerst in de korf van een luchtballon.
    Bevestigd aan een touw steeg hij tot 26 meter.
    Twee dagen later neemt de Fransman opnieuw plaats in de ballon. Ditmaal wordt zijn experiment door een grote menigte geleerden gadegeslagen.
    Op 19 oktober steeg Pilâtre eerst alleen op in de mand, de tweede keer samen met André Giroud de Villette, een behangfabrikant uit Madrid.
    De ballon werd in acht minuten gevuld en steeg in 15 seconden tot 105 meter.Ondanks een scheur duurde de vlucht 10 minuten.


    eerste vlucht 15 oktober 1783


    het begin

    21-11-2008 om 11:31 geschreven door icarus

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regerigsvliegtuigen Brazilië 2
    Regeringsvliegtuigen
    Brazilië (2)
    In 1967 schafte Artur da Costa e Silva een BAC 1-11 (400 serie)aan, die gebruikt werd tot 1976.
    BAC 1-11

    prototype 200AB G-ASHG (28 july 1963)

    BAC one eleven 510serie
    Technische gegevens 200/300/400 serie :
    Lengte : 28,20 meter
    Spanwijdte : 26,9 meter
    Hoogte : 7,2 meter
    Aantal passagiers : 89(charterindeling)
    Leeggewicht : 21.079 kg
    Maximum startgewicht : 33.800 kg
    Dienstplafond : 10.700 m
    Vliegbereik volledig beladen: 2.320 km
    Motoren : 2× Rolls-Royce Spey Mk. 506 turbofans.
    Er werden 137 toestellen gebouwd (verschillende versies).Eerste vlucht : 20 augustus 1963.
    Technische gegevens 500 / 475 serie :
    Lengte : 29,67 meter
    Spanwijdte : 28,5 meter
    Hoogte : 7,47 meter
    Aantal passagiers : 119(charterindeling)
    Leeggewicht : 24.758 kg
    Maximum startgewicht : 47.400 kg
    Dienstplafond : 10.700 m
    Vliegbereik volledig beladen: 2.380 /3500 km
    Motoren : 2× Rolls-Royce Spey 512 turbofans.
    Er werden 107 toestellen gebouwd.In dienst nov. 1968
    Ongevallen
    BAC 1-11
    British Airways vlucht 5390 moest een noodlanding maken op 10 juni 1990, toen de cockpitruit eruit werd geblazen nadat de verkeerde bouten waren gebruikt om hem vast te zetten.
    Captain Tim Lancaster werd deels uit de cockpit gezogen door het drukverschil, maar overleefde het, evenals de rest van de bemanning en passagiers.
    Van 7 dec.1970 tot 4 mei 2002 werden er 10 ongevallen met dodelijke afloop geregistreerd waarbij 244 van de 671 passagiers en boordpersoneel omkwamen.
    Op de grond kwamen 78 personen om het leven.

    19-11-2008 om 11:00 geschreven door icarus

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/02-15/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Check In
  • waaroemni met vis
  • waaroemni lekker koud
  • waaroemni in het duister
  • de tijd van waaroemni
  • waaroemni op sinksentocht


    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

       



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!