Inhoud blog
  • AeroTrain
  • Luchtvaartuigen
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 4
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 3
  • Tu-144(2)
  • Tu-144
  • luchtballon3
  • luchtballon2
  • Regerigsvliegtuigen Brazilië 2
  • Regerigsvliegtuigen Brazilië
  • flying coaster 2
  • flying coaster
  • vliegend tapijt
  • De zonen des hemels
  • Regering.Bahrein
  • De geheimen van Midway
  • Regerigsvliegtuigen Australië
  • Buck Danny
  • regeringsvliegtuigen
  • gyrocopter
  • VOC
  • Hert
  • Tapijt
  • Réveillon
  • voetbal
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Archief per maand
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 05-2008
    Inhoud blog
  • AeroTrain
  • Luchtvaartuigen
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 4
  • Regeringsvliegtuigen Brazilië 3
  • Tu-144(2)
    airplanes
    vliegen en andere tuigen
    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regerigsvliegtuigen Brazilië 2
    Regeringsvliegtuigen
    Brazilië (2)
    In 1967 schafte Artur da Costa e Silva een BAC 1-11 (400 serie)aan, die gebruikt werd tot 1976.
    BAC 1-11

    prototype 200AB G-ASHG (28 july 1963)

    BAC one eleven 510serie
    Technische gegevens 200/300/400 serie :
    Lengte : 28,20 meter
    Spanwijdte : 26,9 meter
    Hoogte : 7,2 meter
    Aantal passagiers : 89(charterindeling)
    Leeggewicht : 21.079 kg
    Maximum startgewicht : 33.800 kg
    Dienstplafond : 10.700 m
    Vliegbereik volledig beladen: 2.320 km
    Motoren : 2× Rolls-Royce Spey Mk. 506 turbofans.
    Er werden 137 toestellen gebouwd (verschillende versies).Eerste vlucht : 20 augustus 1963.
    Technische gegevens 500 / 475 serie :
    Lengte : 29,67 meter
    Spanwijdte : 28,5 meter
    Hoogte : 7,47 meter
    Aantal passagiers : 119(charterindeling)
    Leeggewicht : 24.758 kg
    Maximum startgewicht : 47.400 kg
    Dienstplafond : 10.700 m
    Vliegbereik volledig beladen: 2.380 /3500 km
    Motoren : 2× Rolls-Royce Spey 512 turbofans.
    Er werden 107 toestellen gebouwd.In dienst nov. 1968
    Ongevallen
    BAC 1-11
    British Airways vlucht 5390 moest een noodlanding maken op 10 juni 1990, toen de cockpitruit eruit werd geblazen nadat de verkeerde bouten waren gebruikt om hem vast te zetten.
    Captain Tim Lancaster werd deels uit de cockpit gezogen door het drukverschil, maar overleefde het, evenals de rest van de bemanning en passagiers.
    Van 7 dec.1970 tot 4 mei 2002 werden er 10 ongevallen met dodelijke afloop geregistreerd waarbij 244 van de 671 passagiers en boordpersoneel omkwamen.
    Op de grond kwamen 78 personen om het leven.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 09/02-15/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Check In
  • waaroemni met vis
  • waaroemni lekker koud
  • waaroemni in het duister
  • de tijd van waaroemni
  • waaroemni op sinksentocht


    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

       



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!