Kort gescheerd. Met een ander oog bekeken door Ivo Vaes
Welkom op mijn blog!

Inhoud blog
  • Wat zou het ergste zijn
  • Conflicten
  • Papierophaling
  • Fùnske
  • Massa is kassa
  • Nieuwjaarswensen 2022
  • Haiku kraanvogelsvlucht
  • Kanaries en mezen
  • De bank
  • Blijde verwachtingen
  • Haiku
  • Glyfosaat
  • Nestje bouwen
  • Gezichtscrème
  • Eén woord
  • Nieuw orgaan
  • Spaarzaam
  • De Kerststal
  • Jaaroverzicht 2016
  • Studies
  • Alcoholmisbruik
  • Afzien
  • Afgrond
  • Waar zijn de mezen gebleven?
  • Blue Monday
  • Oude koeien
  • Millenniumtieners
  • Goede voornemens
  • Kerstavond
  • Haiku: Slachthuis
  • Klimaat
  • Leider - lijder
  • Tevreden
  • When I'm Sixty-Four
  • Kom op tegen ... wat?
  • Bierprijs
  • Dagblad
  • Uitspraak van de week
  • Aylan
  • Ouder worden
  • Marie Peeters
  • Bootvluchtelingen
  • Het verleden
  • Zekerheid
  • Veranderingen
  • Een zwerm mensen
  • Rusthuizen
  • Privacy
  • E.T. C. Froome
  • Een eitje
  • Betekenis woorden
  • Absoluut waar
  • Vreemde vogels
  • Moet je horen
  • Het Niets
  • Competitieslot
  • OLH Hemelvaart
  • Moederdag
  • Lotto
  • Internationale dag van de lach
  • Eén eurocent
  • Opslag
  • Nieuws
  • Himalayazout
  • Schepje steenkool
  • Gesloten deur
  • Bedden en kamers
  • Lentetaferelen
  • De oude
  • Wandeldag
  • Valentijn, de dag erna
  • Penis
  • Google Translate
  • Gezouten
  • Ochtendgloren
  • Geen woorden voor
  • Gruwel in Parijs
  • Oud en nieuw
  • Kerstmisspelletje
  • Twee verhaaltjes
  • Catechismus
  • Stukje brood
  • Sinterklaasliedje
  • Zwarte Piet
  • Op reis
  • 4 X onbegrijpelijk
  • Allerheiligenberichten
  • Station
  • Nieuwe regering
  • Appelboom
  • Goh
  • WK
  • Verkiezingen
  • De speldenknop
  • Allerheiligen
  • Wespen
  • Het systeem
  • Nooit geen
  • Positief taalgebruik
  • Dinges
  • Winter
  • Jaaroverzicht 2012
  • Mayakalender
  • De Sint
  • De os en de ezel
  • Evaluatie
  • De bruin
  • Harde schijf
  • Knikkers
  • Krantenkoppen
  • bpost
  • Neil Armstrong
  • Genoeg is genoeg
  • Nostalgie
  • Spaarboekje
  • Goed voor de studenten
  • Regen
  • Rekenfout?
  • Column
  • Zekerheden
  • Helpdesk
  • Ambetenarencarrière
  • De voedselzandloper
  • Unieke aarde?
  • Ongeluk
  • De twijfel van Gustaaf
  • Vrolijke Jef
  • Winters vroeger
  • Dagelijkse kost
  • God moet anders zijn
  • Omheiningen tegen de dood
  • Nieuwjaarsspeech
  • Nieuwjaar
  • Abstract
  • Vogel
  • Kindermishandeling
  • Kraanvogels
  • Gemoedsstemming
  • Voetbal is oorlog
  • Voetbal was oorlog
  • 70-jarigen
  • September
  • Tony Corsari
  • Mijnheer Pelckmans
  • Klokje
  • Afscheid nemen
  • Solden
  • Oversteken
  • De kluts
  • Van de hak op de tak
  • Voorjaar
  • E-mailen
  • Licht uit
  • Vooruit
  • Energie
  • Leiders gevraagd
  • Besparingen
  • Straf Valentijnsverhaal
  • Solden
  • 65-plussers
  • Toeval
  • Witte Kerstmis
  • Sneeuwvlokje
  • Tentsletje
  • Kerststal
  • Sinterklaas
  • Fles witte wijn
  • Vergeten
  • Angstmaatschappij
  • Pjèrke
  • Herfst
  • Met een ei-ij zitten
  • Mijn huis
  • Memorabele blunders
  • De Waarheid
  • Jeugdkapel
  • Gebarentaal
  • Hoofdprijswinnaar
  • Klinkers
  • Jubileum
  • Vertrouwen
  • Opvallen
  • Geld
  • Namen
  • Limiet
  • Rode wijn
  • ING
  • Slapen
  • Kabouterland
  • Dahlia
  • Zomer
  • Stelen
  • Spitsvondige titel in de krant
  • Opgelost
  • Thuiskomen
  • Een zomers tafereeltje
  • Foto's
  • Evenbeeld
  • Jantje spreekt (6)
  • Jantje spreekt (5)

    Zoeken in blog




    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    louke1952
    blog.seniorennet.be/louke19

    Zoeken in blog


    Een korte scheervlucht langs allerlei onderwerpen, geschreven met een knipoog, of met een traantje, maar altijd naar waarheid ;-)
    02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bpost

    Bpostxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

    (uit het ware leven gegrepen – vrijdag 31 augustus 2012)

    Al een paar dagen ontvangen wij onze post niet meer volledig.  Het is het volgende.  Op onze brievenbus hangt een sticker met de tekst: “Geen ongeadresseerd reclamedrukwerk – Geen huis-aan-huis bladen.”

    Onze vertrouwde postbode is met verlof en er komt nu een tijdelijke vervanger.  De geburen kregen deze week de Gemeenteberichten van Hoeselt toegestuurd, een infoblad van het gemeentebestuur van Hoeselt.  Wij kregen dat  niet in onze brievenbus.  Ook het verkiezingskrukwerk, dat nu volop wordt rondgestuurd, krijgen wij niet meer.  Waarschijnlijk beschouwt onze tijdelijke postbode dit alles als reclamedrukwerk. 

    Geen probleem dacht ik, een telefoontje naar het plaatselijk postkantoor, en opgelost de zaak.

    Op internet gezocht, maar geen rechtstreeks telefoonnummer te vinden van het postkantoor van Hoeselt.  Alle sites die ik raadpleegde, verwezen me naar het nummer 022/012345, een algemeen Bpost nummer.  Dan maar naar dat nummer gebeld, die zouden me wel kunnen doorverbinden met postkantoor Hoeselt, dacht ik.

    Dus belde ik, zonder argwaan, het nummer 022/012345.

    Ik kom uit bij een automatisch antwoordapparaat: “Welkom bij bpost,  bienvenue chez bpost,  wilcommen bei bpost .
    Pour continué en francais activé sur un ,  om verder te gaan in het Nederlands druk 2, weiter ghen in deutsch drukken sie drei,”

    Ik druk 2 (even taal ingeven, veronderstel ik, en dan doorverbinden)

    Bpost: “Voor Bank van de Post en andere financiële producten druk 1, voor brieven en pakjes druk 2, voor kranten druk 3, voor postmobile druk 4, voor vragen over postkantoren en postpunten druk 5, voor filatelie druk 6, voor andere vragen druk 7”

     

    Ik dacht: mijn zaak gaat over brieven en zo,  dus ik druk 2 (nu zullen ze me wel kunnen doorverbinden)

    Bpost: “Voor het doorsturen van briefwisseling bij verhuis of vakantie druk 1

    Voor uw pakje, druk 2

    Voor uw briefwisseling druk 3

    Voor kranten druk 4

    Voor andere vragen over tarieven en post druk 5”

     

    Ik druk 3 (dat zal nu toch wel het laatste zijn zeker?)

     

    Bpost: “Voor een aangetekende zending druk 1

    Voor andere vragen over brieven of post druk 2”

     

    Ik druk 2 (gaat dat hier nog lang duren, zeg?)

     

    Bpost: “Wij verbinden u door.”

    Ik denk: “Aha, eindelijk!”

    Bpost, het antwoordapparaat: “Beste klant om de kwaliteit van onze diensten verder te verbeteren vragen wij om na het gesprek deel te nemen aan een telefonische tevredenheidsenquête.

    Deze zal slechts 2 minuten van uw tijd in beslag nemen.

    Indien u hieraan wenst deel te nemen druk 1,

    Indien u niet wenst deel te nemen druk 2”

    (Ik denk: ik wil geen enquête, alleen maar doorverbonden worden met postkantoor Hoeselt.)

    Ik druk 2.

    Niet geloven, maar dit keer kreeg ik een levende persoon aan de lijn van Bpost, en geen stem van een antwoordapparaat.

    Bpost (vriendelijk): “Goedemiddag klantendienst Bpost, waarmee kan ik u helpen?”

    Ik (vriendelijk): “Goedemiddag mevrouw, ik wilde eigenlijk het postkantoor van Hoeselt bellen, maar dit lukt blijkbaar niet meer rechtstreeks.  Kunt u me misschien doorverbinden met het postkantoor van Hoeselt?”

    Bpost (vriendelijk): “Wat is precies uw probleem mijnheer.”

    Ik (vriendelijk), (moet ik dat ook nog eens gaan uitleggen, dacht ik): “Wel het is het volgende.  Al een paar dagen ontvangen wij onze post niet meer volledig.  Op onze brievenbus hangt een sticker dat wij geen deur aan deur reclame meer wensen te ontvangen.  Onze buren kregen gisteren de gemeenteberichten in de bus, wij niet.  Ook het verkiezingsdrukwerk wordt bij ons niet meer in de bus gestoken.  Dat is toch geen reclamedrukwerk, maar info.?  Dat zouden wij dus graag ontvangen”

    Bpost (vriendelijk): “Uw probleem is dus dat u geen verkiezingsdrukwerk meer ontvangt.”

    Ik (al wat geïrriteerd): “dat is nog het ergste niet, maar bijvoorbeeld, de gemeenteberichten van Hoeselt, die van huis tot huis worden bedeeld, hebben wij ook niet gekregen.  Wij denken dat onze postbode die dingen niet bij ons in de bus steekt, omdat hij denkt dat het reclamedrukwerk is.”

    Bpost (vriendelijk): “Een ogenblikje meneer.”

    muziekje (een mij onbekende componist en uitvoerder)

    Na een tijdje: Bpost (vriendelijk): “Mijnheer;  Ja, ik heb even nagevraagd.  Het is zo dat voor verkiezingsdrukwerk een sperperiode geldt, vanaf 3 september moet alles in elke bus worden gepost.  Het is nu nog niet drie september, dus is er iets fout.”

    Ik (al wat nerveuzer): “Dat dacht ik ook al mevrouw, kunt u mij niet eenvoudig het rechtstreeks telefoonnummer geven van het postkantoor van Hoeselt, zodat ik dat probleempje daar rechtstreeks kan melden, meer moet er echt niet gedaan worden.”

    Bpost (vriendelijk): “Dat gaat niet mijnheer, dat nummer mogen wij niet doorgeven.”

    Ik (kordaat, maar beleefd):  “Ja maar, dit gaat toch maar om een klein praktisch zaakje, dat is zo verholpen, als ik dat aan die mensen van Hoeselt rechtstreeks kan uitleggen.”

    Bpost (vriendelijk): “Sorry mijnheer, dat mogen wij echt niet doorgeven.  Ik kan wel een dossier over uw zaak aanmaken.”

    Ik: (niet meer zo heel vriendelijk): “Laat maar mevrouw, ik rijd zelf wel even naar het postkantoor van Hoeselt.  Ik vind de dienstverlening van Bpost nog altijd even slecht als vroeger.”

    Bpost (vriendelijk): “Het spijt me mijnheer.  Nog een prettig weekend.”

    Telefoon haakt af.

    Naar het postkantoor van Hoeselt ben ik nog niet gereden.  Ga het nog een paar dagen aanzien, want wie weet wat ik daar aan het loket ga meemaken.

    En zeggen dat bpost binnenkort, door de liberalisering van de postmarkt, de concurrentie met privébedrijven zal moeten aangaan. Dat gaat nog wat geven!


    Voor bpost: vriendelijk en klantvriendelijk, dat zijn twee verschillende dingen.  Het één kan bestaan zonder het ander, maar toch liefst niet.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2019
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    broek_city
    blog.seniorennet.be/broek_c


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!