Eén eurocent
“Dat komt allemaal door die euro,” is een zin die ik meer en meer te horen krijg de laatste tijd. De prijzen lijken wel op hol te slaan. Gelukkig zijn er nog uitzonderingen, zijn er nog rechtschapen zielen die het goed met ons voorhebben. Dat gevoel had ik toch toen ik deze week de infobrochure van Aldi onder ogen kreeg. Aldi heeft haar prijzen echt op het scherp van de snee vastgelegd. Die mensen moeten daar wel dagenlang over gecijferd hebben om dat klaar te krijgen, en er zelf nog winst uit te halen.
Zo staat er op bladzijde één van de infobrochure bijvoorbeeld een aanbieding voor een grasmachine: prijs 89,99 euro per stuk. Aldi had evengoed 90 euro kunnen vragen, geen mens die er om zou gemaald hebben. Neen wat deed Aldi, geen 90 euro, maar een supersterke niet te evenaren prijs van 89,99 euro. Wie doet beter?
En denk niet dat het daarbij stopte. Wat vindt u hiervan: - Italiaanse antipasti, 150 gram voor 1,99 euro; - een pizzabakplaat diameter 32 cm voor 4,99 euro; - Toscaanse olijfolie, 500 ml voor 6,99 euro; - een pastakookpot voor 24,99 euro; - citroenlikeur limoncello, 70 cl, voor 9,99 euro; - een douchekop met led voor 19,99 euro; - een elektrische kindertandenborstel voor 9,99 euro; - een luxueuze relaxzetel met kussen voor 59,99 euro; - een ledstraler met zonnepaneel en bewegingsmelder voor 29,99 euro; - een dakvenstergordijn voor 39,99 euro; - een poloshirt voor dames voor 6,99 euro. - lederen zomermoccasins voor dames voor 24,99 euro.
Zo zou ik nog drie bladzijden lang kunnen doorgaan met opnoemen. Tel al die eurocentjes eens samen die Aldi ons cadeau geeft, en je komt aan een aanzienlijk bedrag. Aldi heeft werkelijk haar uiterste best gedaan om haar prijzen voor ons zo laag mogelijk en betaalbaar te houden.
Want geef toe, één eurocent: een wereld van verschil.
|