MGDrivers
Inhoud blog
  • PreWar Days te Kortrijk op 1 december foto's Wim
  • 6 uren rally te Korytrijk op 18 en 19 november
  • Bijeenkomst te Bondues France ( Fotos van Wim)
  • Bijeenkomst te Ieper op de Esplanade op 1 oktober
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    www.thesportscoupe.com en/of www.oldtimertips.be, www.oldtimertips.nl

    wim
    02-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beurs Auto Retro te Brugge


















    02-02-2015, 22:22 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarseten / dîner de nouvel an

     

                  Marke, 28 januari 2015.

     

    Beste liefhebbers van M.G. en andere merken,

     

    Eerst en vooral wensen we jullie een voorspoedig en Gelukkig Nieuwjaar, een goede gezondheid en veel M.G. genot in 2015

    .

    We houden eraan, jullie en jullie vrienden uit te nodigen op ons jaarlijks “MG Drivers

     

    Adres :Lindenhof - LindenburchtVichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk.

    Neem op de E 17 uitrit nr. 4 richting Vichte Ronse. Achter 1 km, na de lichten heb je rechts “ Lindenhof ”.

    Wanneer: op vrijdag 6 februari om 19 u 30. stipt.

    Ik reserveerde voor jullie:

     

    Apero met 3 hapjes

    &

    Vissoep uit Oostduinkerke

    &

    Keizersgebraad met groentjes en aardappelgarnituur

    &

    Trio chocomousse

    &

    Koffie

     

    Aperitief, wijnen en waters inbegrepen tot en met de koffie.

    Dranken worden nadien aangerekend aan 2.00, 2.50 of 4.00 euro per stuk.

             Dit alles slechts voor de prijs van 40 € per persoon.

    Gelieve in te schrijven door het bedrag te storten op rek: BE 07 001 - 027 58 58 - 66 van

    Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke en dit vóór 31 januari 2015.

    We hopen weer op een talrijke opkomst!           tel Wim : 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77 

    Het MG Drivers team : Geert, Marianne & Wim en Ilse.        

     

    Marke, le 28 janvier 2015.

    Chers enthousiastes d’ MG et d'autres marques

     

    Permettez-nous de vous présenter nos meilleurs vœux de Nouvel An, de santé prospère et bien sûr de beaucoup de plaisir au volant de vos MG’s en 2015.

    A cette occasion nous vous invitons, vous et vos amis, à notre dîner annuel « MG Drivers»

     

    Dîner de Nouvel An

     

    Adresse : Lindenhof - Lindenburcht Vichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk  

    Prenez sur la E 17 la sortie n°4 direction Vichte Ronse. Après 1 Km, après les feux vous trouverez à droite le “ Lindenhof ”.

    Quand : vendredi le 6 février à 19 h 30 précise.

     

    Nous avons réservé pour vous:

     

    Apéro et 3 gourmandises

    &

    Soupe de poisson

    &

    Rôti d'empereur, légumes et garniture de pommes de terre

    &

    Trio de mousse au chocolat

    &

    Café

     

    Prix 40 € par personne. Les boissons sont comprises: apéritif, vins, eaux et café.

    Les boisson après le souper sont à 2, 2.5 et 4 €

    Inscription par versement au numéro de compte : BE 07  001 - 027 58 58 - 66 de Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke avant le 31 janvier 2015.          

     

    Nous espérons que vous serez nombreux !           Wim tel: 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77 

    Het MG Drivers team : Geert en Marianne & Wim en Ilse

     

    28-01-2015, 21:47 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Driverslid vanuit Michigan






    23-01-2015, 23:23 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raid des Neiges Historiques (Foto's Patrick V Gelder)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen













    23-01-2015, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarseten / dîner de nouvel an

     

                  Marke, 5 januari 2015.

     

    Beste liefhebbers van M.G. en andere merken,

     

    Eerst en vooral wensen we jullie een voorspoedig en Gelukkig Nieuwjaar, een goede gezondheid en veel M.G. genot in 2015

    .

    We houden eraan, jullie en jullie vrienden uit te nodigen op ons jaarlijks “MG Drivers

     

    Adres :Lindenhof - LindenburchtVichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk.

    Neem op de E 17 uitrit nr. 4 richting Vichte Ronse. Achter 1 km, na de lichten heb je rechts “ Lindenhof ”.

    Wanneer: op vrijdag 6 februari om 19 u 30. stipt.

    Ik reserveerde voor jullie:

     

    Apero met 3 hapjes

    &

    Vissoep uit Oostduinkerke

    &

    Keizersgebraad met groentjes en aardappelgarnituur

    &

    Trio chocomousse

    &

    Koffie

     

    Aperitief, wijnen en waters inbegrepen tot en met de koffie.

    Dranken worden nadien aangerekend aan 2.00, 2.50 of 4.00 euro per stuk.

             Dit alles slechts voor de prijs van 40 € per persoon.

    Gelieve in te schrijven door het bedrag te storten op rek: BE 07 001 - 027 58 58 - 66 van

    Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke en dit vóór 31 januari 2015.

    We hopen weer op een talrijke opkomst!           tel Wim : 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77 

    Het MG Drivers team : Geert, Marianne & Wim en Ilse.        

    Marke, le 5 janvier 2015.

    Chers enthousiastes d’ MG et d'autres marques

     

    Permettez-nous de vous présenter nos meilleurs vœux de Nouvel An, de santé prospère et bien sûr de beaucoup de plaisir au volant de vos MG’s en 2015.

    A cette occasion nous vous invitons, vous et vos amis, à notre dîner annuel « MG Drivers»

     

    Dîner de Nouvel An

     

    Adresse : Lindenhof - Lindenburcht Vichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk  

    Prenez sur la E 17 la sortie n°4 direction Vichte Ronse. Après 1 Km, après les feux vous trouverez à droite le “ Lindenhof ”.

    Quand : vendredi le 6 février à 19 h 30 précise.

     

    Nous avons réservé pour vous:

     

    Apéro et 3 gourmandises

    &

    Soupe de poisson

    &

    Rôti d'empereur, légumes et garniture de pommes de terre

    &

    Trio de mousse au chocolat

    &

    Café

     

    Prix 40 € par personne. Les boissons sont comprises: apéritif, vins, eaux et café.

    Les boisson après le souper sont à 2, 2.5 et 4 €

    Inscription par versement au numéro de compte : BE 07  001 - 027 58 58 - 66 de Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke avant le 31 janvier 2015.          

     

    Nous espérons que vous serez nombreux !           Wim tel: 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77 

    Het MG Drivers team : Geert en Marianne & Wim en Ilse

    18-01-2015, 00:38 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.evenementenkalender voor 2015 / Calendrier des événements 2015

    MG DRIVERS

                                       Marke,19 decemb. 2015

    Evenementenkalender 2015 / Calendrier des événements 2015

     

    24 of 31 jan / janv. Winterroad LCO :http://lc-org.wifeo.com/prochain-evenement-.php

     

    6 febr. / févr. : nieuwjaarsetentje in het Lindenhof Wim

    8 febr. / févr. : Bezoek autosalon te Parijs / Visite en bus au Salon Rétromobile : Paris  Porte de Versailles: Geert

     

    14 maart / mars Historic Routes des Flandres. (LCO) http://lc-org.wifeo.com/prochain-evenement-.php

     

    april / avril   TC CLASSIC DAY (LCO)  http://lc-org.wifeo.com/prochain-evenement-.php

    19 april / avril : 19° Kemmelrit Wim

    26 april / avril : Intern .Gaperstoer start en stop te Kemmel (KHC)

    31 mei / mai. : "Lucky Drivers " rit : Geert

    28 juni / juin : "Merci Martin" rit halve dagrit voor slechts 1 € Wim !!!

    4 juli / juillet: Summertour (avondrit KHC Dadizele) - (ex-Skeurerit)

    22-24 aug /août : Britisch tour in Flanders Field (KHC)

    25 aug / août : Le Touquet Plage Vertrek Abingdom - Shanghai: Wim

    20 sept. : 19° Guldensporenrit Wim

    Sept : Ladys run (LCO)

    18 Oct. : Cap Blanc Nez rit Wim

    oktober / octo. : 4° Euroroad (Franco Belge) KHC en LCO.

    Nov : Hoppelendrit (LCO)

    Andere evenementen / Autres événements.

     

    31 jan - 1 febr. Autoretro Brugge

    21/22 febr./Févr. : FLANDERS COLLECTION CAR Gent

    21/22 febr./Févr; : Beurs Echappementje Roeselare

    1 maart eerste bijeenkomst Esplanade te Ieper (KHC) www.kemmelhistoric.be

    6 - 8 maart Beurs te Antwerpen.

     

    11-14 juni : The Event of The Year 2015 (ned.)1

     

    20- 21 juni / juin   : MG Live Silverstone 1 t/m 1

    14e Internationale Oldtimer Meeting Wervik: 17 Augustus 2014

    30 aug.   Rodenbachtour Roeselare

    07-01-2015, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wensen /Veux
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-01-2015, 11:04 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autoretro Mobile Paris

    Bezoek aan Retro Mobile te Parijs op 8 februari 2015

     

    http://www.retromobile.com/

     

              Beste vrienden,
    Hier nog wat info,
    de reis gaat door op zondag 08 feb 2015 met SIMA TOURS Lichtervelde   051 72 22 22
    dagtrip PARIJS = vrije tijd in Parijs of bezoek aan RETROMOBILE
    dus mensen die gewoon willen meegaan om Parijs te bezoeken, dat kan.
    de oldtimerliefhebbers worden aan de inkom vh salon afgezet.
    de busreis kost 36 euro
    inkomticket = 12 euro ( ipv 14 E ) , groepstarief
    bus + ticket = 48 euro
    opstapplaatsen,Lichtervelde om 6u20,  Roeselare haven = à de oprit vd autostrade om 6u35, langs het kanaal.
    Kortrijk om 6u50 aan de Kinépolis
    Allen welkom.
    Betalen via overschrijving naar mijn rekening voor 31 jan a u b BE54 7386 0305 6597 met vermelding PARIJS RETRO + uw naam, aantal pers.
    groetjes - Geert

                                 

                                                                                                                          groetjes - Geert

    geertseys@telenet.be

     

    Visite au Retro Mobile à Paris le 8 février 2015

             

    http://www.retromobile.com/

     

     

    Geert organise une balade en bus vers le salon Retro Mobile à Paris le 8 février avec SIMA TOURS                                        Lichtervelde 051 /72 22 22.

    La journée vers PARIS : vous pouvez choisir entre temps libre à Paris ou la visite au RETRO MOBILE.

    Vous pouvez donc nous accompagner pour une visite à Paris. Les amateurs des oldtimers seront déposé à l'entrée du salon.

    Le voyage en bus coute 36€.

    Le billet d'entré pour la bourse = 12 € = remise groupe (à la place de 14€ ou 16€ sur place).

    Les places de départ sont : Lichtervelde à 6h30, Roeselare port = entrée de l'autoroute à 6h35 et Kortrijk à 6h50.

    Payer s v p

    avant le 31 janv. par versement à ma compte BE54 7386 0305 6597 avec stipulation Paris Retro, de votre nom et le nombre de participants.              

                                                                                                      Salutations Geert

    geertseys@telenet.be

    04-01-2015, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dreamcar retrobeurs te Kortrijk 20/21 - 12 -14


















    21-12-2014, 21:52 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijeenkomst te Ieper voor kom op tegen kanker / Réunion à Ypres pour un bon but


















    21-12-2014, 20:38 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    18-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Drivers : Nieuwjaarseten / Diner de Nouvel an

     Marke, 15 december 2014.

     

    Beste liefhebbers van M.G. en andere merken,

    Eerst en vooral wensen we jullie een voorspoedig en Gelukkig Nieuwjaar, een goede gezondheid en veel M.G. genot in 2015

    We houden eraan, jullie en jullie vrienden uit te nodigen op ons jaarlijks “MG Drivers” Nieuwjaarseten

    Adres :Lindenhof - Lindenburcht  Vichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk.

    Neem op de E 17 uitrit nr. 4 richting Vichte Ronse. Achter 1 km, na de lichten heb je rechts “ Lindenhof ”.

    Wanneer: op vrijdag 6 februari om 19 u 30. stipt.

    We reserveerden voor jullie:

    Apero met 3 hapjes

    &

    Vissoep uit Oostduinkerke

    &

    Keizersgebraad met groentjes en aardappelgarnituur

    &

    Trio van chocomousse

    &

    Koffie

    Aperitief, wijnen en waters inbegrepen tot en met de koffie.

    Dranken worden nadien aangerekend aan 2.00, 2.50 of 4.00 euro per stuk.

             Dit alles slechts voor de prijs van 40 € per persoon.

    Gelieve in te schrijven door het bedrag te storten op rek: BE 07 001 - 027 58 58 - 66 van

    Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke en dit vóór 31 januari 2015

    We hopen weer op een talrijke opkomst!           tel Wim : 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77  

    Het MG Drivers team : Geert, Marianne & Wim en Ilse.                              

    Marke, le 5 janvier 2015.

    Chers enthousiastes d’ MG et d'autres marques 

    Permettez-nous de vous présenter nos meilleurs vœux de Nouvel An, de santé prospère et bien sûr de beaucoup de plaisir au volant de vos MG’s en 2015.

    A cette occasion nous vous invitons, vous et vos amis, à notre dîner annuel « MG Drivers»

    Dîner de Nouvel An 

    Adresse : Lindenhof - Lindenburcht Vichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk  

    Prenez sur la E 17 la sortie n°4 direction Vichte Ronse. Après 1 Km, après les feux vous trouverez à droite le “ Lindenhof ”.

    Quand : vendredi le 6 février à 19 h 30 précise. 

    Nous avons réservé pour vous: 

    Apéro et 3 gourmandises

    &

    Soupe de poisson d'Oostduinkerke

    &

    Rôti d'empereur, légumes et garniture de pommes de terre

    &

    Trio de mousse au chocolat

    &

    Café

    Prix 40 € par personne. Les boissons sont comprises: apéritif, vins, eaux et café.

    Les boisson après le souper sont compter à 2, 2.5 et 4 €

    Inscription par versement au numéro de compte : BE 07  001 - 027 58 58 - 66 de Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke avant le 31 janvier 2015.          

    Nous espérons que vous serez nombreux !           Wim tel: 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77           

    Het MG Drivers team : Geert en Marianne & Wim en Ilse                           

    18-12-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    13-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evenementenkalender 2015 / Calendrier des événements 2015

     MG Drivers                                                                                           Marke,19 dec. 2014

     

                               Evenementenkalender 2015 / Calendrier des événements 2015

     

    24 of 31 jan / janv. Winterroad LCO :http://lc-org.wifeo.com/prochain-evenement-.php

     

    6 februari / févr: nieuwjaarsetentje in het Lindenhof Wim

    8 febr: Bezoek autosalon te Parijs / Visite en bus au Salon Rétromobile : Paris  porte de Versailles: Geert

     

    14 maart / mars Historic Routes des Flandres. (LCO) http://lc-org.wifeo.com/prochain-evenement-.php

     

    april / avril   TC CLASSIC DAY (LCO)  http://lc-org.wifeo.com/prochain-evenement-.php

    19 april / avril : 19° Kemmelrit Wim

    26 april / avril : Intern .Gaperstoer start en stop te Kemmel (KHC)

    31 mei  / mai  : "Lucky Drivers rit" : Geert

    14 juni rit : "Merci Martin" halve dagrit Wim

     

    4 juli / juillet Summertour (avondrit KHC Dadizele) - (ex-Skeurerit)

    22-24 aug /août Britisch tour in Flanders Field (KHC)

    25 aug Le Touquet Plage Vertrek Abingdom Shanghai Wim

    20 sept. : 19° Guldensporenrit Wim

    Sept : Ladys run (LCO)

    18 Oct. : 6° Cap Blanc Nez rit Wim

    oktober / octo. : 4° Euroroad (Franco Belge) KHC en LCO.

    Nov : Hoppelendrit (LCO)

     

    13-12-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Retro Mobile Paris 8 février

    Bezoek aan Retro Mobile te Parijs op 8 februari 2015 voor de MG Drivers

     

    http://www.retromobile.com/

     

              Geert organizeert een busrit naar dit salon op 8 februari 2015 met SIMA TOURS Lichtervelde  

                                 051 72 22 22
              Dagtrip naar PARIJS: je kan kiezen tussen vrije tijd in Parijs of een bezoek aan RETROMOBILE.

             Je kunt dus gewoon meegaan om Parijs te bezoeken of de oldtimerliefhebbers worden aan de inkom        vh salon afgezet.
              De busreis kost 36 euro
              Het inkomticket voor de beurs = 12 euro groepstarief (ipv 14 of 16€ ter plaatse ).
              De opstapplaatsen zijn : Lichtervelde om 6u20,  Roeselare haven = à de oprit vd autostrade om 6u35
              Kortrijk om 6u50.


              Ik heb 25 plaatsen gereserveerd voor de MG Drivers en voor de club van Izegem.

              Wie wil meegaan kan zijn naam nu al doorgeven aan mij.                       

                                                                                                                          groetjes - Geert

    geertseys@telenet.be

     

    Visite au Retro Mobile à Paris le 8 février 2015 voor de mG Drivers

             

    http://www.retromobile.com/

     

     

              Geert organise une balade en bus vers le salon Retro Mobile à Paris le 8 février avec SIMA TOURS                                        Lichtervelde 051 /72 22 22.

    La journée vers PARIS : vous pouvez choisir entre temps libre à Paris ou la visite au RETRO MOBILE.

    Vous pouvez donc nous accompagner pour une visite à Paris. Les amateurs des oldtimers seront déposé à l'entrée du salon.

    Le voyage en bus coute 36€.

     

    Le billet d'entré pour la bourse = 12 € = remise groupe (à la place de 14€ ou 16€ sur place).

    Les places de départ sont : Lichtervelde à 6h30, Roeselare port = entrée de l'autoroute à 6h35 et Kortrijk à 6h50.

    J'ai réservé 25 places pour les MG Drivers et pour le club de Izegem.

    Intéressé ? Envoies déjà un mail à moi.                    

                                                                                                      Salutations Geert

    geertseys@telenet.be

    06-12-2014, 20:38 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterroad /Expo Courtrai Kortrijk








    01-12-2014, 00:18 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 uren van Kortrijk
















    26-11-2014, 00:13 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geëmailleerde platen / Des plaques émaillèes

    zeer mooie platen !!!



    26-11-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit de oude doos van 2005 : De prachtige Beachmeeting van onze te vroeg heengegane beste vriend Guy

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Achter de schermen van de Beach Meeting …

    Pfftttt… 23,45 u : we komen thuis van “onze “ laatste Beach Meeting. Guy en ik ploffen in de zetel en blikken nog even terug op de voorbije dag : was het geslaagd ? was iedereen tevreden ? Wij hebben in elk geval ons best gedaan en aan het weer hebben we geen fluit te zeggen. We hebben iedere dag naar “ De Boosere, Hagedoren en co” gekeken, en uit pure wanhoop heb ik een schietgebedje gelezen voor de Heilige Rita : patrones van de hopeloze gevallen…

    Terwijl Guy onder de douche staat, laat ik mijn gedachten nog even teruggaan hoe de dag verliep…

    Om 6 u rinkelt de wekker, maar we zijn al op… Ik sta erop dat we ontbijten, want ik wil dat Guy z’n pilletjes neemt tegen hoge bloeddruk, want deze zal meermaals op de proef gesteld worden…

    De auto was reeds volgeladen van de dag voordien en om 7 u zijn we weg. Ik kijk achterom en ik voel me iemand die voor 3 weken met hebben en houwen op reis gaat, zo vol zit de auto ! We hebben in elk geval voor 3 weken yoghurt mee…

    Als we aankomen ziet de “ Lanterfanter ” er rustig en mooi uit in de zon, en ja daar zijn Wilfried en Cecile. Tafeltje klaar gezet met de “ papieren ” en Cecile en ik voelen ons als het “ Zeeuws meisje ” tussen de melkproducten !

    De eerste M.G.’s komen toe, en na 30 min. zijn we alle 4 druk bezig. De markt ziet er prachtig uit : alle soorten M.G.’s blaken in de zon, en er komt zowaar een blauwe M.G. aangereden met hun hondje in een kooi achterop : gewoon prachtig ! Ik zie niets anders dan blije gezichten, en iedereen is tevreden om elkaar terug te zien : er wordt gelachen, gezoend en gebabbeld : zo moet het zijn. Ik kijk eens naar de kerktoren en lach naar de Heilige Rita… Op één koppel na heeft iedereen zich aangemeld en besluiten we om na het ontbijt naar de boerderij te rijden voor het aperitiefje. Daags voordien hadden onze mannen de “ aperitiefzaal ” geveegd en proper gemaakt voor de drink. Wilfried had een bevriend Engels koppel aangesproken, dat onmiddellijk bereid was om te helpen : Jane stond “ in de boot ” alsof ze niets anders gedaan had, en haar man regelde prima waar de auto’s moesten parkeren. Cecile en ik babbelden met Jane, en ik moet zeggen, na 5 porto’s werd onze Engelse woordenschat rijker…

    Dan in colonne naar Blankenberge gereden waar we dus helemaal achteraan op de dijk moesten staan. Guy maakte zich weer druk omdat de politie de parkeeraanvraag vergeten was die nota bene in april goedgekeurd werd… We arriveerden in de King Beach, en de broodjes en bruine Leffe smaakten heerlijk. Jammer dat de boot niet uitvaarde, maar Guy en Wilfried beslisten om in compensatie een aperitief te geven vóór het avondeten in Hof Ter Mude. Dan begon de miserie : de colonne werd ontbonden, de politie duidde zelfs de verkeerde richting aan, het begon te regenen… en tot overmaat van ramp kreeg Wilfried een telefoontje dat de ijsboer wat later zou komen want de arme ziel moest eerst helpen met de veearts bij een keizersnede… Guy was in alle staten, en ik hoopte dat z’n bloeddrukpil werkte… Wilfried probeerde de meeste auto’s de juiste weg te tonen, want de “man van de wet ” was als speedy conzales weggereden. Cecile zat onder de paraplu in de M.G… Ik heb weer omhoog gekeken en niet meer gelachen naar de Heilige Rita… ze heeft het gesnapt, want de zon kwam er weer door ! Dan vlug naar de plaats van het ijsje. Drie telefoons gekregen van mensen die verloren waren, en een koppel gaan helpen aan het station van Zeebrugge. In Hoeke werden we weer getrakteerd op een prachtig zicht : Al die mooie M.G.’s schitterden in de zon, en de mensen stonden geduldig op hun ijsje te wachten. Maar wat een file ! Ik had mijn ijsschepper mee (ervaring uit ander ritten) en ben begonnen helpen met Cecile en de ijsboer. De rose- bruine- en witte ijskreem zat overal, zelfs tussen mijn uurwerk. Dan vlug naar Hof Ter Mude, waar de geschenken moesten uitgestald worden. We hadden mooie prijzen gekregen en ons artistiek lid Julien had zelfs twee aquarellen gegeven. Ik weet hoe goed hij is, want we hebben samen in de les gezeten… Ja, bij de ene lukt het beter dan bij de andere… Tijdens het avondeten heb ik iedereen eens bekeken, en het gaf toch een goed gevoel : iedereen genoot van de maaltijd, en geloof het of niet : Guy kreeg niets binnen… Na de afrekening nog een doorzakkertje en een babbel met ons vieren, en ik zag dat Guy weer kleur kreeg en dat Wilfried’s oogleden zwaarder werden ; Cecile en ik besloten dat het genoeg was voor vandaag, en zo vertrokken we : moe maar voldaan.

    Een rit inrichten is niet alles : veel werk, werk en nog eens werk. Waarom deden we het dan ? Omdat we er voor open stonden, omdat we het graag deden, omdat we een goed team vormden, en voor ons merk : M.G !

    Intussen is Guy van onder de douche en terwijl ik er onder sta verdwijnen alle stresstoestanden, en rest er alleen een goed, voldaan gevoel. Ik wil het zeggen tegen Guy, maar na 3 slapeloze nachten is hij naar dromenland vertrokken…

    Arlette













    11-11-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9° Kemmelrit 2005 (mooi verslag )

    The MG Story in the 9th Tour Kemmel.

    Zaterdag 16 april. Regen met bakken, donkergrij(n)zende wolkenpakken... kijk, als je iets graag ziet, laat je het thuis is toch de spreuk! En zeker dus bij zo’n weer!! Met die gedachte zou ik m’n Mga’ke, mijn maîtresse, dus thuislaten, de MG rally ten spijt!
    Maar dan sta je ’s zondags op en het kriebelt, MG bloed kruipt waar het niet gaan kan... en dan heb je het nieuws vers in gedachten: de definitieve ondergang van een groots merk, het British Imperium zelfs als het ware! Dit kan niet gebeuren! MG moet de straat op. Het volk moet zien wat een geschiedenis hier dreigt teloor te gaan. We moeten, -we zijn het Sid Enever verschuldigd-, we moeten de baan op!
    En alsof m’n MG’ke het voelt, het start ondanks de lange winterslaap op het eerste teken! De choke wat open laat het een deugddoend gegrom horen. Het zou eens zijn tanden laten zien!!
    De kap blijft dicht. De pet op. De plaid over de benen hopen we op beterschap van hierboven en geven gas richting de “Halve Maan” in ...’t Hoppeland.
    We treffen middenin de weidse vlakte van het land aan de schreve een parking overvol gratieus glimmende MG’s. Een verzameling van 75 stuks om bij weg te kwijnen, maar we dienen ons in te schrijven...
    Wim zit drukdoende met zijn altijd bekommerde dame, zenuwachtig iedereen zijn bollekespijlroadbook te bezorgen, af te pointeren en de kassa te doen kloppen.
    We kunnen hier onmiddellijk een koffie krijgen en lonken meewarig naar al dat gerstenat op de kaart. Middenin de hoppestreek drink ik hier koffie, maar lang valt er toch niet te genieten, want buiten hoor je een gegrom van startende motoren, behalve die ene “BEE” met Franse nummerplaat die nukkig dienst weigert! Maîtresses kunnen kuren hebben!
    Al vlug gaat het richting “De schreve”: route l’Abeele zegt voor iedere West-Vlaming genoeg! De route van de calvados en andere geneugten, vroeger heimelijk in de valiezen verborgen. We rijden de “route du Vieux Chateau Berkin” door. M’n gedachten klikken onmiddellijk naar de “Vieux Chateau Certan”, maar die is van een héél ander kaliber! Rood met de nodige tannines!!
    Kijk als Wim een rally in elkaar steekt wordt je voortdurend met alcohol geconfronteerd: Chemin de l’Abbaye...bruin, donker, 12°, dan moeten we rechts richting Steenvoorde van de gelijknamige serie op TV over de brouwersfamilie...
    We laveren de hele voormiddag tussen hordes wielertoeristen die de streek onveilig maken en alle kappellekes eer aan doen! “Au repos du grenier” op de hoek liegt er niet om!
    Bij de eerste stop krijgen we een adembenemend zicht op de mooie streek! Een in ruïne vervallen abdijhoeve op de rand van een heuvel.
    “Il n’est pas si plat ce Coeur du Flandre avec ses monts que l’on appelerait ailleurs des collines” zoals Marguerite Yourcenar het beschreef! Enig mooi!! Cassel in de diepte! Hier kunnen we het niet meer houden, hier gaat de kap definitief open! “Spring is in the air”! kouwelijk, maar aanwezig!
    Ons “Aake” laveert over kleine veldwegjes, langs rietgedekte sprookjeshuisjes tot “Le moulin de la Roome” in Terdegem! We worden op de parking verwelkomd door het “koeiebelgetoeter” van een blauwe MGB uit de “Ecurie Chardon des Dunes”. De molen, gelegen op de oude heirweg van Cassel, over Steenvoorde naar Brugge, staat reeds vermeld op de Sanderuskaart van 1645! Indrukwekkend hoe 40 ton hout steunend op een pivot de wind krakend trotseert! De gids is dan ook wat fier een hele uitleg te geven alsof we straks het hele ding in eigen regie gaan runnen. “En we klappen een bêtje Vloms”, kan hij niet laten. We gaan zo op in zijn discours dat we de trappen van de molen afdalend nog enkel ons MG’ke zien staan, dwars over de parking waar daarnet nog een twintigtal MG’s stonden.
    Nu moeten we wat plankgas geven en het bolleke-pijl gaat plots héél snel vooruit!
    Hardifort, Watten, Eperlecques, we rijden voorbij hoeves waar nostalgisch gele borden hangen met de Vlaamse benamingen. Lezen kunnen we ze niet, want voor ons bemerken we een bontgekleurde slinger van MG’s fel afstekend tegen het groene heuvelend landschap.
    Via de “Rue de la Haute Planche” in Les Trois Cayelles beseffen we duidelijk, het zal een stille wenk geweest zijn van Wim dat we hier een rally rijden van de hoogste plank! Er wordt zelfs opgemerkt in het roadbook dat ook de Franse Gendarmerie graag flitst in Ardres. Dank voor de attentie!
    Via een lappendeken van gekleurde velden groen en koolzaad naderen we de kust, Cap Blanc Nez!
    La Côte d’Opale... La terre des 2 Caps!
    Bovenop de falaise genieten we in de zon van een indrukwekkend zicht en de onmetelijk grote zee die in diagonale witte lijnen schuimend het witte zand van Wissant beroert!
    Over het blauw van de hemel en de zee valt onpeilbaar mysterie (Ferrucci).
    Hier wordt je melancholisch, poëtisch, voel je je klein worden in die onmetelijke ruimte!
    Maar we zijn er vandaag om ons groot te voelen in ons klein MG’ke. Ondertussen heeft deze laatste dringend vers water nodig in zijn radiateur en ikzelf een aperitiefke! Met 75 MG’s en 142 personen overvallen we Wissant en zijn noodgedwongen gesplitst in twee etablissementen: Hotel de la Plage en de Brasserie Charlemagne, waarvan de uitbater burgemeester is van Wissant!
    Het was bij de burgemeester dat we aan tafel gingen voor een héérlijke “Blanquette de veaux” met als toemaatje een “crême brulée”, waar ik als kenner van kon smelten! Alles werd natuurlijk besprenkeld met met een flesje rood die we zelfs niet dienden te betalen gezien alles nog binnen de budgetten viel of heeft de burgemeester de stadskas aangesproken? Naast me aan tafel zat Antoine Valla met Hélène uit Frankrijk, de avond vooraf nog in extremis via internet aangeschreven, zo te genieten, of was het de wijn? Maar hij nodigde mij uit, en ik neem aan de ganse club, die ooit in Zwitserland zijn nieuwe stek voorbijkomt met de MG om langs te gaan. Héél attent! Echt “sympa”, maar m’n MG’ke was nog nooit zo ver weg van huis. (antoine.valla@brp.com)
    Na een koffietje op het buitenterras in de zon reden we “bollekespijlgewijs” verder langs de zee. En dan komt je echte MG taferelen tegen. Wat doe je als je alternator van je MG het begeeft? In de MG-club kan dat geen probleem zijn. Je neemt een volle batterij van de eerstvolgende MGB en laat deze je eigen batterij opladen. En dan verwissel je deze dan weer wat verder. Vriendendienst gaat ver in deze club!Onderdelen van “maîtresses” worden aan goeie vrienden uitgeleend!
    En dan denkt de Wim even aan de dames...we kunnen bronzeren op het strand van Audreselles.
    Het pauzeke doet deugd en terwijl de ene even het strand afloopt heeft de andere algauw de terrasjes bezet...in alle rust, even geen wedstrijdvragen, even geen gespiek bij de andere, geen concurrentiestrijd om te mogen een artikelke schrijven, in alle rust genietend! We parkeren ons voor het café “Goeland” ,helaas gesloten, en genieten ook even van ’t goeland dat Frankrijk is...we liepen met een “rooie” neus op Cap Gris Nez!
    Via de lange route langs de “Marais”, de haarspeldbocht in Alembon, de route “du Champs du Draps d’Or”, de oude stadswal door in Tournehem, een tweede maal over de “Hem”, slaan we de stop aan de molen over om op de Casselberg in het zonneke genietend van m’n glimmend MGa’ke op de parking een Picon au vin blanc te nippen “Au Lion de la Flandre”. Het is er goed vertoeven, we treffen er de “batterijswitchers” opnieuw en van ’t een komt ’t ander...
    Veel te laat dienen we dan ook in een versneld tempo terug “ De Halve Maan” op te zoeken willen we een boterhammeke kunnen meepikken en jawel, “De Halve Maan” zit helemaal vol! Het avondeten was gepland om 17h30, we waren er om 20h!
    Iedereen was er nog aan het nagenieten van een overheerlijke dag: Marguerite Yourcenar beschreef de streek van haar jeugd alsvolgt: les plus forts souvenirs sont ceux du Coeur de Flandre, parce que j’ai appris à aimer tout ce que j’aime encore: l’herbe et les fleurs sauvages mêlées, les vergers, les arbres, les sapinières, les chevaux et les vaches dans les prairies... en dan heeft ze in die streek nooit die MG’s zien passeren!
    Er was geen competitie verbonden aan de rally, doch de eerste prijs, de pechprijs, de prijs voor de snelste deelnemer, de prijs voor de mooiste wagen, de prijs voor... er was maar één hoofdprijs vandaag: alle eer ging naar MG de énige échte “British Sportscar ever”!!
    We konden geen beter eerbetoon doen aan het “ grote kleine merk” MG dan er allemaal enthousiast bij geweest te zijn!

    Dank je Wim voor de puike organisatie!!!

    Luc Van Robays

    Roeselare











    10-11-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste nieuws over MG / Dernier info sur MG

    First fleet contracts mark ‘transformation year’ for MG 06/11/2014 in News Home

                         

    A batch of orders from the fleet sector is being hailed as a turning point for born-again MG.

    After starting with a retail focus five years ago, the carmaker says its badge is starting to become recognised in the fleet market.

    “I can’t talk about who we’re dealing with, but we have signed our first contracts,” said Guy Jones, sales and marketing director of MG. “This is our transformation year with fleets and the future is looking good.”

    Registrations remain relatively small – MG registered 1,840 cars in the first nine months of 2014, equating to an overall market share of just 0.9%. 

    However, that was a 574% increase on the same period last year and MG is pinning hopes of further progress on new leasing packages for business users.

    Jones is confident that high-value offers will build fleet interest in the brand that is now part of SAIC, China’s biggest automotive group.

    “We think a three-year/30,000-mile plan including maintenance on our top MG6 model for under £200 a month should have strong appeal and the cost is still under £250 if annual mileage reaches 30,000,” he told Fleet News.

    MG Motor UK assembles the MG6 and MG3 hatchback models on part of the Longbridge home of the Austin Motor Co. This year 2,000 vehicles are due to leave the site.

    Jones added: “It would have been good to reach 3,000 units, but we’ll still achieve four times the number built in 2013 and the fact that we’re now talking to fleets will be significant to our continued growth.

    “Clearly, MG is still unable to match competitors who deal with some of the bigger operators needing either a full product range or fleet management support, but there are plenty of smaller operators who want good quality, reliable vehicles that meet their needs at attractive prices.

    “All the legwork we’ve done is starting to pay off. Fleet is all about relationships and developing them takes time.”

    Until recently, a 139g/km CO2 emissions figure prompted companies to steer clear of the MG6 but a reduction to
    129g/km has lifted its appeal. 

    “While it’s not class-leading, the new level is still a relatively competitive position for a model of its size with good performance,” said Jones.

    “We’re working for a further reduction and our target is to hit the next [benefit-in-kind] tax band down and close the gap on the competition over the next two to three years.

    “We now have national dealer coverage and will have 60 outlets by the end of the year. Further development will take place in 2016.”

    Jones said in the past a lack of support meant the brand was not acceptable to fleets, but the infrastructure it now has means that it is primed for growth.

    Awareness of MG should receive a further boost next year with the arrival of TS, a mid-size sports utility model and Jones said SAIC has confirmed the Icon, a smaller SUV, is also heading for Europe.

    “We need only look at Nissan to see the benefits of products like these – they are very good for fleets and user-choosers,” he said. “In the meantime, keen pricing and high specification is winning interest in the MG3 from fleets with salary sacrifice programmes, but work is under way to further develop this car and the MG6.

    “We need further powertrain development for companies that have low CO2 caps and, when we get there, our cars will still carry attractive pricing.”

    Asked about the progress of MG, Jones said: “Up to this year, it’s been frustrating because most of our work has been hidden from view. People thought we were just carrying on from before, but we’ve had to renew every system and process as well as creating new vehicles on new platforms.

    “Starting again from scratch takes longer than just developing previous products, but we control our own destiny and will be more profitable in time. We are operating on a tight balance – MG failed because it was not commercially viable; our business will be profitable.” 

     

    First drive review: MG6 1.9D SE 13/08/2013

    Reviewed by Fleet News

     

    FN Verdict :

    BIK List Price £18,020

    BIK Percentage 21%

    CO2   139g/km

    Combined   MPG54

    Review

    It’s been seven years since the failing MG Rover was split into Chinese ownership and almost five years since the MG brand returned to the UK with the back-from-the-dead MG TF roadster.

    But it probably wasn’t until 2013 that the brand had any chance of appearing on fleet radars – with the exception of the short-cycle rental market.

    The MG6 (in hatchback GT or Magnette saloon) body style was launched in March 2011 as the brand’s first all-new model under Chinese ownership, but has been offered with a diesel engine only since January of this year.

    The 150bhp 1.9-litre is the first diesel engine from Shanghai Automotive, although it was developed and engineered in the UK, and comes with common-rail technology, a variable rate turbocharger and idling stop-start.

    There’s 258lb-ft of torque available at 1,800rpm and the diesel is a responsive performer, if a little noisy.

    The steering, although direct, is rather light, while the MG6 manages to feel sharp enough on the road without too firm a ride.

    Standard equipment on this mid-grade SE model, which has a P11D value of £18,020, includes satellite navigation, four electric windows, alloy wheels and cruise control.

    It’s roomy and comfortable inside, feeling large next to the C-sector cars with which it competes on price, although some of the materials don’t feel up to the level of quality offered in rivals.

    Less impressive is its CO2 emissions of 139g/km – high for a modern 150bhp diesel – which compares poorly with the Skoda Octavia hatchback 2.0 TDI at 106g/km even if it is £2,000 more expensive.

    The MG6 also has a four-star Euro NCAP rating, lower than most new cars in this class.

    It’s possible to see the attraction of the MG6, a car that is competent in some areas. But only for an MG enthusiast who wants to keep the marque alive in the UK under its Chinese owners or where a trustworthy dealer with the franchise is located near a small business and is capable of providing the support for business vehicles.

    But with fewer than 30 dealers for sales, and a little more than 40 outlets for servicing and repair, it is perhaps too early for a business to add the MG brand to its choice lists and expect it to have the appeal of established fleet players.

     

    CO2 emissions

    For a modern diesel hatchback, the 139g/km rating is far too high for the MG6 to be taken seriously, despite the ample 150bhp power output.

    Fuel costs

    A tad over 50mpg on the combined cycle seems unambitious for the MG6 diesel, when similarly powered rivals can achieve 60mpg and more.

    Residual values

    The MG6's relatively low front-end price does a little to offset the deficit in residuals it faces compared with rivals. A small dealer network and relative lack of awareness don't help.

    Running costs

    The MG56 remains a relatively expensive car for a fleet to run, despite its budget car pricing. Interestingly the forthcoming MG3 small car looks a lot more competitive on list price than the larger MG6.

    Driver appeal

    There may be some enthusiasm for the MG6 brand, and it gains visibility from its participation in the British Touring Car Championship, but most drivers would be happier in a rival product.

    FN Verdict

    Although introducing a diesel engine was a step in the right direction for MG, the brand has a great deal of work to do before fleets will take the brand and its products seriously.

    Simon Harris

     

     

    08-11-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28° Kitzbüheler Alpenrallye 27-30mai 2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28. Kitzbüheler Alpenrallye

                           

    27.05.2015 :: Die Kitzbüheler Alpenrallye gilt als eine der schönsten Classic Car-Veranstaltungen der Alpen. Kein Wunder, dass Oldtimer-Fans aus der ganzen Welt Jahr für Jahr nach Kitzbühel kommen, um eine einzigartige Woche zu verbringen. Die Kitzbüheler Alpenrallye geht vom 27. bis 30. Mai 2015 in ihre 28. Auflage.

    De Kitzbüheler Alpenrallye is een van de mooiste Classic Car evenementen van de Alpen. Het verwondert ons dan ook niet dat Oldtimersfans van over heel de wereld jaar na jaar naar Kitzbühel komen om er een unieke week door te brengen. De Kitzbüheler Alpenrallye gaat voor de 28 ste keer door van 27 tot de 30ste mei 2015.

    Le Kitzbüheler Alpenrallye est un des plus beaux événements d’ancêtres des Alpes. Il ne faut pas être étonné que des passionnés d’Oldtimers du monde entier viennent passer chaque année une semaine unique à Kitzbülel. Le Kitzbüheler Alpenrallye aura lieu pour la 28ième fois du 27 au 30 mai 2015.

    Die Tiroler Bergwelt bildet den unvergleichlichen Rahmen für die reizvolle Oldtimerveranstaltung. Sie lockt Jahr für Jahr Fans aus Nah und Fern in die Hahnenkammstadt. Viele prominente Teilnehmer aus Rennsport, Showbusiness, Wirtschaft und Sport geben der Rallye ihren exklusiven Touch. So war 2009 erstmals Formel 1-Star Michael Schumacher bei der Alpenrallye am Start, neben Renn-Ass Hans-Joachim “Strietzel” Stuck, Jahrhundert-Playmate Gitta Saxx oder Schauspielerin Katerina Jacob.

    De Tiroolse Bergen bieden het unieke kader voor dit prachtige Oldtimer evenement. Ze trekken elk jaar fans van heinde en verre in de Hahnenkamm stad. Veel prominente deelnemers uit racen, showbusiness, bedrijfsleven en sport geven de rally een exclusieve touch. In 2009 was de Formule1sterMichael Schumacher inde Alpenrallyvoor het eerste keer aan de start, naast de renspecialistHans-Joachim “Strietzel” Stuck, de playmate Gitta Saxx of de actriceKaterina Jacob.

    Les montagnes du Tyrol constituent le cadre incomparable de cet événement en voitures anciennes. Elles attirent chaque année des amateurs de près ou de loin dans la ville de Hahnenkamm. De nombreux participants de premier plan y paricipent, qu’ils soient du monde automobile sportif de course, du show-business, des affaires et du sport apportent à ce rallye une touche d'exclusivité incomparable. Ainsi en 2009 c‘était la première fois que Michael Schumacher pilote deFormule 1 participait au rallye des Alpes à côté du renommé Hans-Joachim “Strietzel” Stuck, ainsi que la Playmate Gitta Saxx et l'actrice Katerina Jacob.

    500 Kilometer über die schönsten Alpenstraßen

    Es werden wie im Vorjahr ca. 500 km der schönsten Alpen- und Bergstraßen in Tirol und Salzburg gefahren  – Abschluss und Höhepunkt ist wie immer die Fahrzeugparade vor Tausenden Zuschauern in der Kitzbüheler Innenstadt.
    Wie in den vergangenen Jahren gibt es bei der Alpenrallye wieder zwei getrennte Wertungen: Die Alpenrallye-Sport-Trophy für Rallye-Enthusiasten und die Alpenrallye-Classic-Trophy für entspannte Cruiser. Die Zeitnehmung für die Sport-Trophy erfolgt über ein GPS-gesteuertes Zeitnahmesystem, das modernste und bestausgereifte System bei Oldtimerbewerben.

    500Km over de mooiste Alpenwegen

    Zoals in het jaar voordien wordt over ongeveer 500 km van de mooiste alpine en bergwegen in Tirol en Salzburg gereden. De aankomst en het hoogtepunt, zoals altijd, zijn weer de voertuigparade voor duizenden toeschouwers in het centrum van Kitzbühel.
    Evenals in de voorgaande jaren zijn er in de Alpine Rally weer twee aparte beoordingen: De Alpine Rally Sport Trophy voor rally-liefhebbers en de Alpine Rally Classic Trophy voor rustige deelnemers. De tijdnotering voor de Sports Trophy vindt plaats via een GPS-gestuurde timing-systeem, het meest geavanceerde en juiste systeem bij oldtimer competities. 

    500Km sur les plus belles routes des Alpes.  

    Comme l'an dernier, le rallye de déroulera pendant environ 500 km, au milieu des plus belles routes alpines du Tyrol et de Salzbourg. Le bouquet final, comme toujours, sera la parade des voitures devant des milliers de spectateurs dans le centre de Kitzbühel.
    Comme les années précédentes, il y aura au Rallye Alpin de nouveau deux classements distincts: le Trophée Sport Rallye Alpin pour les amateurs de rallye régularité et le Classic Trophy Rallye Alpin pour les le parcours balade. Le temps d'arrivée pour le Trophée Sport sera noté par un système de chronométrage par GPS, le système le plus avancé et le plus correct des compétitions de voitures classiques.

    200 prächtige Oldtimer

    Die schönsten Fahrzeuge der Automobilgeschichte präsentieren sich bei der Alpenrallye dem Publikum: edle Limousinen, elegante Sportcoupés und rassige Rennsportfahrzeuge großer Marken wie Lamborghini, Bentley, Ferrari, Porsche, Rolls Royce, Aston Martin, Lagonda, Mercedes-Benz, Jaguar, Maserati, aber auch so rare und edle Namen der Automobilgeschichte wie Facel Vega, Arnolt oder Iso Rivolta sind bei der Alpenrallye 2014 zu bewundern – dazu viele ausgewählte Alltagsklassiker von Audi über Fiat und Ford bis Volkswagen, die früher zum Alltag des Straßenbildes gehörten und denen die Herzen vieler Zuschauer gehören.

    200 prachtige Oldtimers

    De mooiste auto's in de autogeschiedenis presenteren zich in deze Alpen rally aan de menigte: elegante limousines, elegante sportcoupé en getunde racewagens van grote merken zoals Lamborghini, Bentley, Ferrari, Porsche, Rolls Royce, Aston Martin, Lagonda, Mercedes-Benz, Jaguar, Maserati, maar ook zeer zeldzame en adellijke namen in de autogeschiedenis zoals Facel Vega, Arnolt of Iso Rivolta zijn te bewonderen op de Alpen Rally in 2014 - daarbij vele geselecteerde alledaagse klassiekers van Audi Fiat en Ford naar Volkswagen, die vroeger tot het dagelijks straatbeeld behoorden en die in de harten van vele kijkers bewaard zijn.

    200 magnifiques voitures anciennes.

    Les plus belles voitures de l'histoire automobile, pourront être admirées par le grand public dans l’espace Alpin: élégantes limousines ou coupés sport ainsi que des voitures de course de grandes marques telles que Lamborghini, Bentley, Ferrari, Porsche, Rolls Royce, Aston Martin, Lagonda, Mercedes-Benz, Jaguar, Maserati, mais aussi des noms rares et nobles de l'histoire automobile comme Facel Vega, Arnolt ou ISO Rivolta comme en 2014 dont on avait pu voir un grand nombre de voitures classiques spécialement sélectionnées pour représenter les voitures de tous les jours comme Audi Fiat et Ford à Volkswagen, qui appartenaient à la vie quotidienne de la rue en ces temps là et sont restées cher dans le coeur de nombreux spectateurs.

                                                                                                                Traduction Alain

    sites

    http://www.alpenrallye.at/cms/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=2&Itemid=25&lang=de

    http://www.youtube.com/watch?v=gqOIMjogk4c

    http://www.youtube.com/watch?v=w_SMDaiwX1o

    http://www.youtube.com/watch?v=CTt0QJc_EGY

    http://www.youtube.com/watch?v=WRwhHI9cVeI

     

     

    05-11-2014, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/02-11/02 2024
  • 27/11-03/12 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 05/12-11/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 06/12-12/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 19/10-25/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!