Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    25-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een varende woonboot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na ongeveer een vijf uur varen zijn we op onze bestemming in Giethoorn aangekomen .

    We zoeken een goede ligplaats en meren af bij jachthaven Vos , niet in de jachthaven daar is de boot te groot voor maar de ligplaatsen in het kanaal Beulakerwijde –Steenwijk zelf .

    Dat blijkt na overleg met de aanwezige schippers geen goed idee te zijn om er te blijven liggen .

    Onze boot steekt ongeveer met gevulde diesel en watertanks bijna 1.50 m diep , zodat bij het passeren van beroepsvaart er een zuiging ontstaat en daardoor op de onder water gelegen stenen zal schuren en het schip beschadigen .

    De nabij gelegen passantenhaven De Zuiderkluft blijkt dieper te zijn dan opgegeven in de Almenak als men in het begin van de haven afmeert zou het daar 1.80 m diep zijn .
    We besluiten de jachthaven in te varen , we stellen vast dat we bij het begin zelfs 50 cm op de
    dieptemeter hebben staan .

    We gaan in het eerste gedeelte van de haven liggen ,  men ligt daar ook veel rustiger en alle voorzieningen zijn er aanwezig , we besluiten twee nachten te blijven omdat we met een fluisterboot Giethoorn willen doorvaren .  

    25-09-2007 om 19:33 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterkering Ramspol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    De balgstuw in Ramspol is een waterkering die bij hoogwater de ingang van het Zwarte Meer kan afsluiten. Zo wordt het achterliggende gebied tot aan Zwolle beschermd tegen het water van het IJsselmeer.

    Het is een unieke waterkering , drie 80 meter lange balgen van rubberdoek vullen zich bij
    overstromingsgevaar automatisch met water en lucht .

    Bij het vullen wordt eerst een hoeveelheid lucht in de balg gepompt. Daarna worden afsluiters geopend waardoor de balgen automatisch vollopen met water. Vervolgens worden ze door het bijpompen van lucht op de vereiste spanning gebracht. Het volledig in bedrijf stellen duurt maximaal één uur.

    Op deze manier wordt de hoogwaterstand bij Zwartsluis en Zwolle aanzienlijk beperkt. Toch is de bouw van de balgstuw alleen niet genoeg om de veiligheid te garanderen. Daarom zijn in het gebied 'Achter Ramspol' (Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis) ook delen van de dijken versterkt.

    Zonder de balgstuw zou de natuur, het landschap en de cultuurhistorische bebouwing flink worden aangetast. Met de bouw is grootschalige dijkverzwaring dus voorkomen. Dijkversterking in combinatie met de aanleg van de balgstuw is daarbij aanmerkelijk goedkoper dan alleen dijkversterking.

    24-09-2007 om 19:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarwater Ramsdiep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het water ligt er rustig bij op het Ramsdiep het is windstil en de zon laat haar af en toe eens zien .

    Het was genieten tijdens deze tocht .

    Na ongeveer 21 Km varen komen we bij de keersluis Balgstuw Ramspol en de Ramspolbrug .

     

    24-09-2007 om 19:23 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Belangrijkste waterwegen op onze route 

    Havens van Urk , IJsselmeer Ketelmeer , Ketelmeer noordzijde , Ramsdiep , Zwolse diep , Zwarte water , Meppelerdiep , Beukersgracht , Belter-en Beulakerwijde , Kanaal Beulakerwijde – Sneek .

    Ligplaats passanten haven De Zuiderkluft .

     Aantal bruggen : 5

     Aantal sluizen : 2

    Aantal keersluizen : 1

     Aantal kilometer : 49.6


    Krapste toegestane afmetingen

      Lengte : 49,50 m
      Breedte : 6,80 m  
      Hoogte : 6,50 m 

      Diepgang : 2,40 m

    24-09-2007 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ommetje naar Giethoorn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    Een ommetje naar Giethoorn

     

    Omdat onze trip gisteren van Lemmer naar Urk kort was hadden we voldoende tijd om Urk te verkennen , hebben we gezellig op een zonnig terrasje gezeten , en als laatste hoe kan het anders in een visrestaurant lekkere sliptongen gaan eten .

     

    Vandaag gaan we doordat ze nog meer van dat zonnige weer voorspellen een ommetje maken via Giethoorn .

    We varen terug het IJsselmeer op , na een afstand van 6,5 Km komen we aan de Ketelbrug we moeten passeren onder een van de twee middenoverspanningen van het vaste gedeelte .

    Onder de overige overspanningen mag uitsluitend in noodgevallen gepasseerd .

    24-09-2007 om 17:19 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overnachten in de Oosthaven van Urk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De oosthaven van de gemeente Urk dichtbij visrestaurants en winkels .

    De Urker huisjes staan in het oude dorp erg dicht op elkaar.

    Er is ook een visafslag voor de IJsselmeervissers,  verse vis wordt er aangevoerd en verhandeld .
    Indien in de mogelijkheid zeker eens gaan zien .

    Bij een bezoek in de zomermaanden mag een vuurtorenbezoek niet

    ontbreken dan is het toegankelijk voor een beklimming .

    Nabij de kerk en vuurtoren is er een Vissersmonument voor omgekomen vissers.

    Feitelijk een groot plein, omgeven door een lage muur met daarop platen waarop telkens de namen van tientallen verdronken vissers staan vermeldt.

    24-09-2007 om 15:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ten Westen van Urk ligt De Vormt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Komende van Lemmer moeten we Urk voorij varen , ten westen van Urk ligt De Vormt een ondiepte van ongeveer een 40 tot 70 cm .
    Daar liggen veel grote stenen , hetgeen veel schroefschade kan veroorzaken .

    Jaarlijks stranden hier nog vele jachten , deze ondiepte is betond .

    Wij volgen de betonning naar de haventoegang , pas op korte afstand ziet men de rood-wit en groen-wit gestreepte lichtopstanden aan weerszijden van de haveningang.

    23-09-2007 om 20:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IJsselmeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het IJsselmeer is een meer ontstaan in 1932 door de aanleg van de  Afsluitdijk, waardoor de toenmalige Zuiderzee  werd afgesloten van zee.

     

    Op 1 April 1995 is de Centrale Meldpost IJsselmeergebied in gebruik genomen de Meldpost is 24 uur per dag bezet en beschikt over het informatie  Marifoonkanaal 1 , welke dekking geeft op het IJsselmeer , Ketelmeer , Markermeer en het IJmeer .

    Op dit kanaal wordt kwart over ieder uur een uurbericht uitgezonden over weerbericht , scheepvaartberichten en andere nautische zaken.

    Men kan ook zaken melden , onjuistheden in de betonning , waterverontreiniging enz …

    Voor Nood , Spoed , en veiligheidsverkeer blijft VHF kanaal 16 .

    Schip-schipverkeer VHF kanaal 10

    23-09-2007 om 15:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar het IJsselmeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De ligging van de havens Lemmer en Urk is een ideale uitvalsbasis voor liefhebbers van groot vaarwater waaronder het IJsselmeer de Waddenzee worden gerekend. Maar ook de beschutte Friese binnenmeren en kanalen zijn probleemloos en eenvoudig bereikbaar.

    Varen is een leuk idee voor uw vakantie.

    Genieten van de vrijheid op het water en de fraaie natuur.

    Lekker luieren op een schip , in Nederland en vooral in Friesland zijn er veel mogelijkheden om een  motorjacht te huren.

    23-09-2007 om 15:21 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Belangrijkste waterwegen op onze route
    Lemsterzijlroede , Lemmer binnen en buiten haven , Lemstergeul , IJsselmeer , Havens van Urk ,
    Ligplaats Gemeente haven aan de kade .
     Aantal bruggen : 1
     Aantal Sluizen : 1
     Aantal kilometer : 31,4 Km


    Maximale afmetingen

     Lengte : 40,00 m
     Breedte : 6,00 m
     Hoogte : ....   m
     Diepgang : 1.80 m

    Deze afmetingen zijn niet van toepassing op het IJsselmeer .

    23-09-2007 om 14:19 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze volgende dagtrip gaat van Lemmer naar Urk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na onze rustige overnachting maken we ons klaar voor een trip naar Urk .
    Men kan via het kanaal of via het IJsselmeer naar Urk we verkiezen vandaag met zeer rustig weer en weinig wind voor het meer .
    Het is een kleine afstand met één brug en één sluis , deze worden vlot bediend en na 30 minuten varen we in de buitenhaven van Lemmer .
    Mijn echtgenote is al volop foto's aan het maken voor haar Blog .
      http://blog.seniorennet.be/image/

    22-09-2007 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lemmer is een van Frieslands bekendste watersportplaatsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omdat we deze wateren in het vroege voorjaar bevaren is het zeer rustig en is er weinig pleziervaart .

    Ook op het Prinses Margrietkanaal passeren we maar weinig beroepsvaart.

    De bruggen in Lemmer worden ook vlot bedient en komen we aan de aanlegplaatsen er liggen nog maar 4 boten aangemeerd dus plaats in overvloed .

    Lemmer is een van de bekendste watersportplaatsen , het kan er  in de zomermaanden wel heel druk zijn met lange wachttijden .

    In het centrum zijn er aanlegplaatsen voorzien van elektriciteit , en in de omgeving meerdere jachthavens .

    Bezienswaardigheden ,winkels en restaurants zijn er voldoende .

    21-09-2007 om 21:11 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom in Workum


    Het stadje Workum ligt in de Zuidwesthoek van Friesland en is één van de oudste stadjes van deze provincie. Workum heeft voor iedereen genoeg te bieden: van Jopie Huisman tot gezellige terrasjes en van gildebaren tot natuurwaarden. U kunt genieten van de prachtige schilderijen van de oudijzer- en lompenkoopman Jopie Huisman, maar er is ook museum waar u kennis maakt met de rijke historie van Workum. Een wandeling door het oude centrum is een attractie op zichzelf; de vele schitterende monumenten en geveltjes staan in rijen naast elkaar. Maar ook de natuur rondom het stadje is zeker de moeite waard. U kunt prachtige natuurwandelingen en fietstochten maken langs de Friese IJsselmeerkust of door de kleine dorpjes en gehuchtjes in de omgeving.

    21-09-2007 om 20:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Toeristisch dorp Workum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na vertrek zijn we na een kleine afstand aan de brug en schutsluis van Workum waar er een vrij hoog bediening bijdrage moet betaald en komen zo in een nieuwe vaarweg de Diepe Dolte .

    Daar varen we door het Toeristisch dorp Workum met 4 beweegbare vlot bediende bruggen waar er steeds moet betaald voor de brugbediening dat gebeurd steeds in een klompje .

    Maar het is de moeite waard om deze route eens te doen .

    21-09-2007 om 19:24 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Belangrijkste waterwegen op onze route 

    Zool , Diepe Dolte , ,Workumertrekvaart , Klifrak , Zandige Grons en Zandmeer ,

    Groote Gaastmeer , Het Piel , Geul naar Inthiemasloot , Johan Frisokanaal , Prinses Margrietkanaal , Stroomkanaal , Lemster Zijlroede , Ligplaats Lemmer .


     

     Aantal bruggen : 11

     Aantal sluizen : 1

     Aantal kilometer : 32,7

     

    Maximale afmetingen


         Lengte : 30,00 m
      
       Breedte  : 5,00 m
      
       Hoogte : ......  m
     
       Diepgang : 1,50 m

    21-09-2007 om 19:16 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ANWB/VVV Waterkaarten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     ANWB/VVV Waterkaarten

    Bevatten alle gegevens die op de Nederlandse binnenwateren nodig zijn zoals sluizen, doorvaartafmetingen, jachthavens en waarschuwingsborden. Kaarten zijn water- en scheurvast.

    Sinds jaar en dag zijn de ANWB Waterkaarten en -atlassen een begrip in de watersportwereld. Geen schipper gaat in Nederland het water op zonder de hulp van deze betrouwbare cartografische en nautische informatie.

     

    19-09-2007 om 19:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interesante Vaargidsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     


    ANWB Wateralmanak 2007- Deel 2

    De vernieuwde ANWB Wateralmanak 2 (2007) bevat de meest recente informatie over de Nederlandse en Belgische vaarwegen. Met actuele gegevens zoals bedieningstijden van bruggen en sluizen (brug- en sluisnummers zijn terug te vinden op de ANWB/VVV Waterkaarten) en uitgebreide gegevens over jachthavens, inclusief een overzicht van alle faciliteiten en tarieven. In deze gids zijn beschrijvingen van de vaarwegen en de voorzieningen in aparte gedeeltes opgenomen.

    19-09-2007 om 19:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Nederland en België verplicht aan boord .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor het nieuwe vaarseizoen zijn de Wateralmanakken 1 + 2 weer compleet herzien en aangepast aan de nieuwe reglementen. Zo is in deel 1 het nieuwe binnenvaartpolitiereglement (BPR) opgenomen.

    De herziene ANWB Wateralmanak 1 (2007/2008) bevat de meest recente vaarreglementen, die men in Nederland en België verplicht aan boord moet hebben. Verder heeft deze uitgave een schat aan praktische informatie als vaaraanwijzingen, vlagvoering en ‘watersport en de wet’. Tevens is toegevoegd het uittreksel ‘Handboek Marifonie in de binnenvaart’. Dit is verplicht aan boord voor schepen uitgerust met marifoon.

     

    19-09-2007 om 19:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Workum met veel via's naar Port-Zélande

    Ik ga mijn blog nog wat aanvullen met wat vaargegevens ,
    het is al een tijd geleden dat er aan gewerkt is .

    De vaarroute gaat van Workum met veel via's naar Port-Zélande onze thuishaven .

    We starten van  Workum naar Lemmer .
    We vertrekken vanaf de scheepswerf van Atlantic Motoryachts waar onze boot de
    wintermaanden in de winterstalling  heeft doorgebracht .

    Deze is gelegen aan het vaarwater Het Zool dat in verbinding staat met het IJsselmeer .

     

    We hebben gekozen om niet de snelle maar toeristische route binnendoor te nemen .

    Met vernieuwde Wateralmenakken en kaarten van de ANWB  , alsook onze routeplanner van
    PC Navigo die ik al meerdere jaren gebruik om onze route uit te werken .


    PC-Navigo (for Windows) is een Route-Planner voor de Binnenwateren van Europa. Het programma is een "River Information System", opgezet om reis- en routeplanning en alles wat ermee samenhangt te optimaliseren. In het programma zijn de gegevens van alle bevaarbare binnenwateren van Europa opgenomen. In een enorm databestand zijn alle relevante vaarwegkenmerken opgeslagen.

    De belangrijkste gebruiksmogelijkheden van PC-Navigo zijn:

    • 1. Het leveren van allerlei gegevens over de bevaarbare wateren, zoals doorvaart-afmetingen, stroomsnelheden, marifoonkanalen, bunkerstations, ligging, telefoonnummers, aansluitingen, bedieningstijden enzovoort;
    • 2. Het berekenen van routes, die voor een specifiek schip of scheepstype bevaarbaar zijn, rekening houdend met alle faktoren die de bevaarbaarheid beïnvloeden;
    • 3. Het berekenen van optimale verbindingen tussen twee plaatsen, inclusief de waarschijnlijke tijdsduur en aankomsttijd, weergegeven in een naar keuze gedetailleerde routebeschrijving.
    • 4. Het produceren van een zogenaamd "reisplan" of "voyage plan", waarin conform de eisen en standaarden van de Europese Unie gegevens over positie, planning en scheepsbewegingen van het schip worden opgenomen, die t.z.t. kunnen worden uitgewisseld. 

    19-09-2007 om 18:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthaven Blankenberge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen








    Blankenberge aan de kust en geeft geen verbinding met de binnenwateren ,
    5 km van Zeebrugge en 19 km van Oostende .
    Blankenberge is goed herkenbaar met aan de haveningang zijn witte vuurtoren  met zwarte kap van
    31 m hoogte .
    De havengeul is 750 m lang en 50 m breed , voor de diepte word men aangeraden te informeren via marifoonkanaal 8 .
    Vele boten zijn reeds vastgelopen .
    Ligplaatsen vind men in 2 havens de oude en Nieuwe haven .
    Een gezellige plaats voor meerdere dagen zeker de moeite waard .

    25-01-2007 om 21:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!