Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
27-09-2007
Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
Belangrijkste waterwegen op onze route . Haven van Elburg , Veluwemeer , Wolderwijd , Nuldernauw , Nijkerkernauw , Eemmeer , Gooimeer Ijmeer , Pampus - Randmeren , IJmeer langs kust Noordholland , IJmeer Pampus Muiden , Buitenhaven Muiden , Ligplaats Jachthaven Stichting Muiden .
Aantal bruggen : 5 Aantal sluizen : 1 Aantal kilometer : 69,8
Met de fluisterboot varen we door het prachtige dorpsbeeld .
Na ons ontbijt gaan we vandaag een klein bootje huren , we hebben zelf geen kleine bijboot meer , we hebben deze verkocht met de vorige boot omdat we deze te weinig gebruikte .
En wie in Giethoorn komt moet er toch eens doorvaren .
Tegenwoordig word Giethoorn veel bezocht door toeristen er zijn ook prachtige fietsroutes.
De vele sloten met bruggetjes , boerderijen , en prachtige tuinen geven op gebied van recreatie de mogelijkheid om er een dagje rond te varen in een fluisterboot .
Of een rondvaart mee te maken waar men van dat natuurschoon kan genieten .
Na ongeveer een vijf uur varen zijn we op onze bestemming in Giethoorn aangekomen .
We zoeken een goede ligplaats en meren af bij jachthaven Vos , niet in de jachthaven daar is de boot te groot voor maar de ligplaatsen in het kanaal Beulakerwijde Steenwijk zelf .
Dat blijkt na overleg met de aanwezige schippers geen goed idee te zijn om er te blijven liggen .
Onze boot steekt ongeveer met gevulde diesel en watertanks bijna 1.50 m diep , zodat bij het passeren van beroepsvaart er een zuiging ontstaat en daardoor op de onder water gelegen stenen zal schuren en het schip beschadigen .
De nabij gelegen passantenhaven De Zuiderkluft blijkt dieper te zijn dan opgegeven in de Almenak als men in het begin van de haven afmeert zou het daar 1.80 m diep zijn . We besluiten de jachthaven in te varen , we stellen vast dat we bij het begin zelfs 50 cm op de dieptemeter hebben staan .
We gaan in het eerste gedeelte van de haven liggen , men ligt daar ook veel rustiger en alle voorzieningen zijn er aanwezig , we besluiten twee nachten te blijven omdat we met een fluisterboot Giethoorn willen doorvaren .
De balgstuw in Ramspol is een waterkering die bij hoogwater de ingang van het Zwarte Meer kan afsluiten. Zo wordt het achterliggende gebied tot aan Zwolle beschermd tegen het water van het IJsselmeer. Het is een unieke waterkering , drie 80 meter lange balgen van rubberdoek vullen zich bij overstromingsgevaar automatisch met water en lucht . Bij het vullen wordt eerst een hoeveelheid lucht in de balg gepompt. Daarna worden afsluiters geopend waardoor de balgen automatisch vollopen met water. Vervolgens worden ze door het bijpompen van lucht op de vereiste spanning gebracht. Het volledig in bedrijf stellen duurt maximaal één uur.
Op deze manier wordt de hoogwaterstand bij Zwartsluis en Zwolle aanzienlijk beperkt. Toch is de bouw van de balgstuw alleen niet genoeg om de veiligheid te garanderen. Daarom zijn in het gebied 'Achter Ramspol' (Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis) ook delen van de dijken versterkt.
Zonder de balgstuw zou de natuur, het landschap en de cultuurhistorische bebouwing flink worden aangetast. Met de bouw is grootschalige dijkverzwaring dus voorkomen. Dijkversterking in combinatie met de aanleg van de balgstuw is daarbij aanmerkelijk goedkoper dan alleen dijkversterking.
Omdat onze trip gisteren van Lemmer naar Urk kort was hadden we voldoende tijd om Urk te verkennen , hebben we gezellig op een zonnig terrasje gezeten , en als laatste hoe kan het anders in een visrestaurant lekkere sliptongen gaan eten .
Vandaag gaan we doordat ze nog meer van dat zonnige weer voorspellen een ommetje maken via Giethoorn .
We varen terug het IJsselmeer op , na een afstand van 6,5 Km komen we aan de Ketelbrug we moeten passeren onder een van de twee middenoverspanningen van het vaste gedeelte .
Onder de overige overspanningen mag uitsluitend in noodgevallen gepasseerd .
Komende van Lemmer moeten we Urk voorij varen , ten westen van Urk ligt De Vormt een ondiepte van ongeveer een 40 tot 70 cm . Daar liggen veel grote stenen , hetgeen veel schroefschade kan veroorzaken .
Jaarlijks stranden hier nog vele jachten , deze ondiepte is betond .
Wij volgen de betonning naar de haventoegang , pas op korte afstand ziet men de rood-wit en groen-wit gestreepte lichtopstanden aan weerszijden van de haveningang.
Het IJsselmeer is een meer ontstaan in 1932 door de aanleg van de Afsluitdijk, waardoor de toenmalige Zuiderzee werd afgesloten van zee.
Op 1 April 1995 is de Centrale Meldpost IJsselmeergebied in gebruik genomen de Meldpost is 24 uur per dag bezet en beschikt over het informatie Marifoonkanaal 1 , welke dekking geeft op het IJsselmeer , Ketelmeer , Markermeer en het IJmeer .
Op dit kanaal wordt kwart over ieder uur een uurbericht uitgezonden over weerbericht , scheepvaartberichten en andere nautische zaken.
Men kan ook zaken melden , onjuistheden in de betonning , waterverontreiniging enz
Voor Nood , Spoed , en veiligheidsverkeer blijft VHF kanaal 16 .
De ligging van de havens Lemmer en Urk is een ideale uitvalsbasis voor liefhebbers van groot vaarwater waaronder het IJsselmeer de Waddenzee worden gerekend. Maar ook de beschutte Friese binnenmeren en kanalen zijn probleemloos en eenvoudig bereikbaar.
Varen is een leuk idee voor uw vakantie.
Genieten van de vrijheid op het water en de fraaie natuur.
Lekker luieren op een schip , in Nederland en vooral in Friesland zijn er veel mogelijkheden om een motorjacht te huren.
Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
Belangrijkste waterwegen op onze route Lemsterzijlroede , Lemmer binnen en buiten haven , Lemstergeul , IJsselmeer , Havens van Urk , Ligplaats Gemeente haven aan de kade . Aantal bruggen : 1 Aantal Sluizen : 1 Aantal kilometer : 31,4 Km
Maximale afmetingen
Lengte : 40,00 m Breedte : 6,00 m Hoogte : .... m Diepgang : 1.80 m
Deze afmetingen zijn niet van toepassing op het IJsselmeer .
Na onze rustige overnachting maken we ons klaar voor een trip naar Urk . Men kan via het kanaal of via het IJsselmeer naar Urk we verkiezen vandaag met zeer rustig weer en weinig wind voor het meer . Het is een kleine afstand met één brug en één sluis , deze worden vlot bediend en na 30 minuten varen we in de buitenhaven van Lemmer . Mijn echtgenote is al volop foto's aan het maken voor haar Blog . http://blog.seniorennet.be/image/
Het stadje Workum ligt in de Zuidwesthoek van Friesland en is één van de oudste stadjes van deze provincie. Workum heeft voor iedereen genoeg te bieden: van Jopie Huisman tot gezellige terrasjes en van gildebaren tot natuurwaarden. U kunt genieten van de prachtige schilderijen van de oudijzer- en lompenkoopman Jopie Huisman, maar er is ook museum waar u kennis maakt met de rijke historie van Workum. Een wandeling door het oude centrum is een attractie op zichzelf; de vele schitterende monumenten en geveltjes staan in rijen naast elkaar. Maar ook de natuur rondom het stadje is zeker de moeite waard. U kunt prachtige natuurwandelingen en fietstochten maken langs de Friese IJsselmeerkust of door de kleine dorpjes en gehuchtjes in de omgeving.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar