Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
13-11-2007
Leiden komt dichterbij
Dit is onze laatste molen die we passeren voor we Leiden bereiken .
Onze konvooivaart gaat verder , de twee bruggenwachters zorgen voor een zeer vlotte bediening voor de zes lage bruggen van Haarlem tussen de laatste lage brug de Buitenrustbrug en de Schouwbroekerbrug is er een vaartijd van ongeveer een twintig minuten deze heeft wel een brughoogte van vier meter veertig wij hadden daar ook een brugopening voor gevraagd maar de brugwachter was het vergeten .
Aan ons de keuze of de beugel naar beneden of wachten , met het mooie helder weer kozen we maar voor het wachten , de andere twee schepen konden er onder door varen .
Na de brugopening varen we verder richting Leiden . Foto : Molen voor de Schouwbroekerbrug ,
Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
Belangrijkste waterwegen op onze route. Spaarne , Ringvaart Haarlemmermeer Noorderlijk - deel Ringvaart Haarlemmer Zuidelijk - deel , Kagerplassen , Zweiland , Zijl , Rijn Schiekanaal , Oude Rijn , Ligplaats De Haven Van Leiden .
Aantal Bruggen : 17 Aantal Sluizen : Aantal Kilometer : 29
Krapste beschikbare Afmetingen .
Lengte : 70,00 m. In ringvaart Haarlemmermeer Westelijk - deel Breedte : 7,50 m . In ringvaart Haarlemmermeer Westelijk - deel Hoogte : Diepgang : 2,30 m . Spaarne
Na onze overnachting was ons plan om verder te varen tot aan de Jachthaven in Lisse , en van daar dan met de fiets een bezoek te brengen naar het Keukenhof .
In deze periode zou het op zijn mooist moeten zijn is ons verteld .
We hebben vernomen dat er vanuit het station in leiden om het kwartier een bus ingelegd is die tijdens de opening van het keukenhof de bezoekers heen en terug brengt .
Dan hebben we maar besloten om tot Leiden te varen .
We nemen contact op met de marifoon en vernemen dat er een konvooivaart start om half tien , we maken los als we de bel van de slagbomen horen en varen naar de volgende brug , waar het even wachten is op de drie andere schepen om de tocht verder te zetten .
Om kwart voor tien varen we als eerste door de brug .
Na enige tijd varen komen we in de buurt van de Waarderbrug en nemen via de marifoon contact voor een brugbediening ,
Er word ons gemeld dat we na de doorvaart van de brug moeten afmeren aan het Havenkantoor stuurboordzijde voor het betalen van de havengelden en doorvaartrechten ,voor ons bedraagt deze ongeveer een tien Euro omdat we blijven overnachten voor doorvaart alleen is het ongeveer twee Euro minder .
Tevens kan men ook douchemunten verkrijgen en documentatie over Haarlem .
Alle bruggen in de doorgaande route door Haarlem zijn beweegbaar .
En niet op elke brug is een brugwachter aanwezig .
De brugwachters gaan mee met de scheepvaart , zodat er wisselend eenrichtingsverkeer is ( konvooivaart ) .
De Spoorbrug word bedient door brugwachters van de havendienst Haarlem en op aanvraag bij de NSvrijgegeven voor een opening voor de scheepvaart ( bij het wachten op bediening niet in de buitenbochten afmeren ) .
Na onze betaling maken we los en varen verder naar de volgende brug de Prinsenbrug, daar ligt al een Engelse schipper te wachten .
We komen dichterbij en horen de bel voor het neerlaten van de slagbomen al rinkelen .
De bediening gaat voor ons vrij vlug en komen nu voor de spoorbrug te liggen , maar moeten we toch wel een vrij lange tijd wachten voor we een brugopening krijgen .
De reden dat het zo lang geduurd heeft was dat er gewacht werd op de schepen uit de andere richting .
Dat konden wij van daaruit niet zien en waren ook niet verwittigd .
We hadden geen keuze ik en de Engelsman moesten de doorgang vrij maken en we hadden daar nu niet zo veel plaats voor maar het lukte wel , het kon niet anders .
Na de Spoorwegbrug hadden we nog de Catharijnebrug daar voorbij zijn er aanlegsteigers voorzien van ringen wel vervelend voor het vastmaken men moet dan van het schip en dat is niet altijd even gemakkelijk . De steigers zijn voorzien van elektriciteit .
Rond half drie liggen we allebei afgemeerd .
In de late namiddag brengen we nog een bezoek in Haarlem het centrum is dichtbij , en vinden nog een leuk restaurant waar we lekker eten .
Van Noordzeekanaal via Zijkanaal C naar Spaardam .
Na onze rustige tocht op het Noordzeekanaal gaan we via het Zijkanaal C richting Spaardam brug en sluis .
Op deze wateren en dat tot aan onze ligplaats in Haarlem is de maximen toegelaten snelheid maar zes Km per uur , voor ons is dat in de laagste versnellingsstand en rustig varen, we hebben wel enkele tegenliggers die waarschijnlijk geen snelheidsmeter hebben , niet dat wij het altijd correct opvolgen maar we overdrijven daar zeker niet in .
Om vijf voor één komen we aan de Spaardammersluis en brug .
We moeten geen VHF oproep doen , de lichten van de brug gaan al op groen en rood , de brug en sluiswachter is bij de les en heeft ons al gezien.
Deze sluis heeft een lage stenen muur om aan vast te maken , bij onze vorige pasage waren we met veel wind verrast daar we onze stootwilgen wel wat te hoog hadden hangen .
Deze maal hebben we onze voorzorgen genomen en hangen ze tot in het water .
De bediening verloopt vrij vlug , zodra het water het peil bereikt heeft
Van de Noorder Buiten Spaarne ga ik het sluisgeld 3.50 gaan betalen in het sluiskantoor .
Daarna varen we naar onze volgende brug de Waarderbrug .
In het Noordzeekanaal varen veel zeeschepen vrij snel , dit is vaak niet te zien daar de boeggolf naar verhouding vrij klein is . Veel golfslag veroorzaken deze niet , wel veel zuiging . Losvarende sleepboten en vissersvaartuigen veroorzaken meer beroering in het water , daardoor is er onregelmatige en hoge golfslag .
De draagvleugelboten van vervoerbedrijf Connexxion varen circa 60 a 70 km per uur tussen Amsterdam Centraal station en IJmuiden -Pontplein . Ze tonen naast de gebruikelijke verlichting ook een wit snelflikkerlicht .
Ze zijn vlugger in de buurt dan je denkt . Op maandag 8 Oktober was er een aanvaring tussen een draagvleugelboot en een marechausseevaartuig met zware schade tot gevolg en enkele gekwetsten .
De Sixhaven heeft weinig plaats voor de iets grotere schepen . Met de veerpond het IJ oversteken en je bent in hartje Amsterdam. Reserveren is niet mogelijk maar wel bellen vooraf of er plaats is .
Pleziervaart in Amsterdam is mogelijk op het uitgebreide grachtenstelsel in en rond de binnenstad, maar ook op het Noordzeekanaal en het IJ. Dit zijn echter ook belangrijke internationale transportvaarwegen die druk worden bevaren door de beroepsvaart.
Na onze aankomst aan de sluis en vlotte bediening varen we dertig minuten later voorbij de bekende Oranjewerf op het Afgesloten IJ. Op de foto het drijvend droogdok met een afmeting van 135 m X 30,20 m , max scheeplengte van 135 m X 24,20 m tot 6000 Ton .
Na elf kilometer en vijftig minuten varen bij dit mooie rustig en helder weer zijn we bij de Oranjesluizen aangekomen .De Oranjesluizen bestaan uit een complex van drie oude schutsluizen , Noorder , Midden , en Zuidersluis , en een nieuwe schutsluis alleen bestemd voor de beroepsvaart , de Prins Willem Alexandersluis .
De Noordsluis word in principe gebruikt voor de recreatievaart uitluisteren op VHF kanaal 18 .We hebben via de marifoon contact opgenomen voor een schutting en moeten even blijven wachten .
De recreatievaart moet aan weerzijden van de Oranjesluizen afmeren aan de daarvoor bestemde remmingswerken deze zijn voorzien van het bord SPORT , wij gaan daar ook afmeren en even wachten .
Muiden is een oud Zuider stadje is gelegen aan de monding van de schilderachtige rivier de Vecht met aan weerszijden prachtige landhuizen en mooie parkachtige tuinen dit moet men wel eens gevaren hebben wij hebben dit in het jaar 2005 heen en terug bevaren wegens de beperkte doorgang hoogte in Maarsen .
Voor het opvaren van de Vecht moet men eerst door de Zeesluis van muiden , een atractie die bij mooi weer word opgevolgd vanaf de nabijgelegen terrassen , de capriolen van schuttende boten worden gadegeslagen en voorzien van commentaar . Men kent het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal .
Als bezienswaardigheid domineerd het muiderslot , dateert van rond het eind van de 13de eeuw .
We blijven in Muiden maar één nacht doordat ze de steigers vooraan aan het vernieuwen waren , morgen varen we naar Haarlem .
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar