Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
05-11-2007
Van Noordzeekanaal via Zijkanaal C naar Spaardam .
Na onze rustige tocht op het Noordzeekanaal gaan we via het Zijkanaal C richting Spaardam brug en sluis .
Op deze wateren en dat tot aan onze ligplaats in Haarlem is de maximen toegelaten snelheid maar zes Km per uur , voor ons is dat in de laagste versnellingsstand en rustig varen, we hebben wel enkele tegenliggers die waarschijnlijk geen snelheidsmeter hebben , niet dat wij het altijd correct opvolgen maar we overdrijven daar zeker niet in .
Om vijf voor één komen we aan de Spaardammersluis en brug .
We moeten geen VHF oproep doen , de lichten van de brug gaan al op groen en rood , de brug en sluiswachter is bij de les en heeft ons al gezien.
Deze sluis heeft een lage stenen muur om aan vast te maken , bij onze vorige pasage waren we met veel wind verrast daar we onze stootwilgen wel wat te hoog hadden hangen .
Deze maal hebben we onze voorzorgen genomen en hangen ze tot in het water .
De bediening verloopt vrij vlug , zodra het water het peil bereikt heeft
Van de Noorder Buiten Spaarne ga ik het sluisgeld 3.50 gaan betalen in het sluiskantoor .
Daarna varen we naar onze volgende brug de Waarderbrug .
In het Noordzeekanaal varen veel zeeschepen vrij snel , dit is vaak niet te zien daar de boeggolf naar verhouding vrij klein is . Veel golfslag veroorzaken deze niet , wel veel zuiging . Losvarende sleepboten en vissersvaartuigen veroorzaken meer beroering in het water , daardoor is er onregelmatige en hoge golfslag .
De draagvleugelboten van vervoerbedrijf Connexxion varen circa 60 a 70 km per uur tussen Amsterdam Centraal station en IJmuiden -Pontplein . Ze tonen naast de gebruikelijke verlichting ook een wit snelflikkerlicht .
Ze zijn vlugger in de buurt dan je denkt . Op maandag 8 Oktober was er een aanvaring tussen een draagvleugelboot en een marechausseevaartuig met zware schade tot gevolg en enkele gekwetsten .
De Sixhaven heeft weinig plaats voor de iets grotere schepen . Met de veerpond het IJ oversteken en je bent in hartje Amsterdam. Reserveren is niet mogelijk maar wel bellen vooraf of er plaats is .
Pleziervaart in Amsterdam is mogelijk op het uitgebreide grachtenstelsel in en rond de binnenstad, maar ook op het Noordzeekanaal en het IJ. Dit zijn echter ook belangrijke internationale transportvaarwegen die druk worden bevaren door de beroepsvaart.
Na onze aankomst aan de sluis en vlotte bediening varen we dertig minuten later voorbij de bekende Oranjewerf op het Afgesloten IJ. Op de foto het drijvend droogdok met een afmeting van 135 m X 30,20 m , max scheeplengte van 135 m X 24,20 m tot 6000 Ton .
Na elf kilometer en vijftig minuten varen bij dit mooie rustig en helder weer zijn we bij de Oranjesluizen aangekomen .De Oranjesluizen bestaan uit een complex van drie oude schutsluizen , Noorder , Midden , en Zuidersluis , en een nieuwe schutsluis alleen bestemd voor de beroepsvaart , de Prins Willem Alexandersluis .
De Noordsluis word in principe gebruikt voor de recreatievaart uitluisteren op VHF kanaal 18 .We hebben via de marifoon contact opgenomen voor een schutting en moeten even blijven wachten .
De recreatievaart moet aan weerzijden van de Oranjesluizen afmeren aan de daarvoor bestemde remmingswerken deze zijn voorzien van het bord SPORT , wij gaan daar ook afmeren en even wachten .
Muiden is een oud Zuider stadje is gelegen aan de monding van de schilderachtige rivier de Vecht met aan weerszijden prachtige landhuizen en mooie parkachtige tuinen dit moet men wel eens gevaren hebben wij hebben dit in het jaar 2005 heen en terug bevaren wegens de beperkte doorgang hoogte in Maarsen .
Voor het opvaren van de Vecht moet men eerst door de Zeesluis van muiden , een atractie die bij mooi weer word opgevolgd vanaf de nabijgelegen terrassen , de capriolen van schuttende boten worden gadegeslagen en voorzien van commentaar . Men kent het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal .
Als bezienswaardigheid domineerd het muiderslot , dateert van rond het eind van de 13de eeuw .
We blijven in Muiden maar één nacht doordat ze de steigers vooraan aan het vernieuwen waren , morgen varen we naar Haarlem .
Na de Elburgerbrug komen we op het Veluwemeer daar is het raadzaam binnen de betonning te varen , daarbuiten is het zeer ondiep en dit tot rood groene boei VM39 JHB2 ter hoogte van de jachthaven Bremerbergsehoek .
Net voorbij de jachthaven en tot aan het aquaduct zijn er ook aanleg plaatsen midden in de natuur , wel de kaart raadplegen voor de diepte als men er wil gaan liggen .
Na het Veluwemeer gaan we richting Wolderwijd de doorvaart voor recreatie en chartervaart gaat via het aquaduct .
Omdat er geen beroepsvaart en pleziervaart te zien was zijn we maar door de Hardersluis gevaren die staat nu altijd open en hebben we niet om gevaren .
Harderwijk varen we voorbij maar een bezoek is zeker aan te raden .
We varen nu richting Nijkerkersluis daar hoeven we niet aan de wachtsteiger aan te leggen ,
De sluis zal zo opengaan en kunnen er in varen , door de vrij strakke wind hebben we onze hek en boegschroefmeermaals moeten gebruiken maar alles verloopt vlot.
We passeren enkele bekende plaatsen en jachthavens onder andere Bunschoten- Spakenburg
Huizen en Almere .
We komen Muiden naderbij .
We komen aan de Hollandse brug en varen door de middelste doorgang deze is tweerichtingsverkeer , de buitenste zijn eenrichtingsverkeer word meestal gebruikt door kleine motorjachten en roeiboten .
Voorbij de brug komt men op het IJmeer indien men een diepgang heeft van ongeveer een 1,25 m kan men aan boei IJM12 bakboord uitgaan .
Men vaart dan ten zuiden van de eilandjes Hooft en De Drost tussen de recreatiemarkering .
Indien men een grotere diepgang heeft vaart men tot aan de boei IJM16 bakboordzij en zet dan koers naar de betonde geul die leidt naar de haveningang boei M 2 .
Muiden heeft niet zoveel plaats voor pasanten aan stuurboord zijde heeft men de jachthaven
Kon. Ned. Zeil & Roeivereniging en aan bakboord jachthaven de Stichting Muiden .
Voorbij de jachthavens is de oostelijke kade gereserveerd voor schepen van de bruine vloot , de westelijke kade zijn er werven en de laatste aanlegsteigers zijn alleen voor het aanleggen voor jachten die moeten wachten voor een schutting voor de Zeesluis op weg naar de Vecht het kan hier bijzonder druk zijn.
Wij bezoeken Muiden zeker tweemaal per jaar en nemen telkens jachthaven de Stichting men is dan dichter bij het centrum voor boodschappen , terrassen en restaurants waar we deze avond eens lekker gaan eten .
De jachthaven heeft alle voorzieningen , op de buitenste steiger word er benzine en diesel verkocht men kan er ook water bekomen .
Met de fluisterboot varen we door het prachtige dorpsbeeld .
Na ons ontbijt gaan we vandaag een klein bootje huren , we hebben zelf geen kleine bijboot meer , we hebben deze verkocht met de vorige boot omdat we deze te weinig gebruikte .
En wie in Giethoorn komt moet er toch eens doorvaren .
Tegenwoordig word Giethoorn veel bezocht door toeristen er zijn ook prachtige fietsroutes.
De vele sloten met bruggetjes , boerderijen , en prachtige tuinen geven op gebied van recreatie de mogelijkheid om er een dagje rond te varen in een fluisterboot .
Of een rondvaart mee te maken waar men van dat natuurschoon kan genieten .
Na ongeveer een vijf uur varen zijn we op onze bestemming in Giethoorn aangekomen .
We zoeken een goede ligplaats en meren af bij jachthaven Vos , niet in de jachthaven daar is de boot te groot voor maar de ligplaatsen in het kanaal Beulakerwijde Steenwijk zelf .
Dat blijkt na overleg met de aanwezige schippers geen goed idee te zijn om er te blijven liggen .
Onze boot steekt ongeveer met gevulde diesel en watertanks bijna 1.50 m diep , zodat bij het passeren van beroepsvaart er een zuiging ontstaat en daardoor op de onder water gelegen stenen zal schuren en het schip beschadigen .
De nabij gelegen passantenhaven De Zuiderkluft blijkt dieper te zijn dan opgegeven in de Almenak als men in het begin van de haven afmeert zou het daar 1.80 m diep zijn . We besluiten de jachthaven in te varen , we stellen vast dat we bij het begin zelfs 50 cm op de dieptemeter hebben staan .
We gaan in het eerste gedeelte van de haven liggen , men ligt daar ook veel rustiger en alle voorzieningen zijn er aanwezig , we besluiten twee nachten te blijven omdat we met een fluisterboot Giethoorn willen doorvaren .
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar