Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer grote schepen welkom in Antwerpen
    Bron : PZC.nl

    Meer grote schepen welkom in Antwerpen

    MIDDELBURG - De proef met de 366 meter lange Beatrice is zo goed bevallen, dat nog vandaag het eerste grote schip in een serie van zes opstoomt richting Antwerpen.

    Het gaat om de MSC Francesca.
    De opvaart vanaf Vlissingen is rond 16 uur.
    Tot 1 juni volgen nog eens vijf schepen van rederij MSC.

    15-04-2009 om 17:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pleziervaarders moeten dimmen op Koninginnedag
    Bron: volkskrant.nl

    Pleziervaarders moeten dimmen op Koninginnedag

    AMSTERDAM - Pleziervaarders moeten zich tijdens Koninginnedag een beetje gedeisd houden op de Amsterdamse grachten.
    Ze mogen wel muziek opzetten, maar die mag op meer dan 10 meter van de boot niet te horen zijn.
    De regel geldt dit jaar voor het eerst.

    De politie bevestigde woensdag een bericht daarover in De Telegraaf.
    Als feestvierders te veel lawaai maken, kan de politie hun geluidsapparatuur in beslag nemen.
    Vanaf 21.00 uur mogen pleziervaarders helemaal geen muziek meer draaien.
    De politie controleert vanaf dat tijdstip extra en tolereert geen overtredingen.

    Een andere nieuwe regel is dat boten langer dan 10 meter sommige grachten niet op mogen.
    Het gaat onder meer om de Prinsengracht en het Rokin.
    Doel daarvan is om botsingen tussen grote en kleine vaartuigen te voorkomen.
    Net als in voorgaande jaren geldt in sommige grachten eenrichtingsverkeer.

    Een woordvoerster van de gemeentelijke dienst binnenwaterbeheer laat weten dat de politie en de gemeente met ruim twintig boten de grachten opgaan.
    Zij controleren of pleziervaarders zich aan de regels houden.

    15-04-2009 om 17:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slepers aan het werk bij het verlaten van de MSC Beatrice uit de Antwerpse Haven .
    Bron : PortofAntwerp.be 
    Het slepenen assisteren van zee- en binnenschepen
    Foto's van slepers aan het werk bij het verlaten van de MSC Beatrice uit de Antwerpse Haven .

    Het Sleepbedrijf is een onderdeel van het Gemeentelijk Havenbedrijf
    Antwerpen en verzorgt alle sleep- en assistentietaken in
    de Antwerpse haven.
    Het bedrijf werd opgericht in 1875 en kan
    terug blikken op een rijke ervaring en knowhow.
    Het Sleepbedrijf beschikt over een vloot van 19 sleepboten,
    die voortdurend gerenoveerd en vernieuwd worden om een veilige en kwaliteitsvolle dienstverlening te verzekeren. Belangrijk daarbij is dat het Sleepbedrijf de grootste vloot ter wereld exploiteert van sleepboten die met
    Voith Schneider worden aangedreven.

    Die voortstuwings methode werd in Amerika bekroond met detitel Best Available Technology.
    Het Sleepbedrijf telt zowat 250 werknemers.
    Om schepen steeds beter en efficiënter te kunnen helpen, investeert het Sleepbedrijf sterk in opleiding van het personeel.
    Veiligheid en kwaliteit zijndaarbij de sleutelwoorden.

    Het slepenen assisteren van zee- en binnenschepen

    De gespecialiseerde bemannings leden van de sleepboten maken dagelijks werk van het assisteren van alle types van schepen, in de moeilijkste situaties.
    De meeste zeeschepen, zelfs de allergrootste, doen een beroep op het Sleepbedrijf om hen te helpen bij het manoeuvreren in nauwe en drukke vaarwaters.
    Ook bij barre weersomstandigheden rekenen ze op sleepboten om voor een veilige vaart tezorgen.
























    12-04-2009 om 15:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maritiem Centrum open Te Hollum Ameland

    Bron : Persbureau-ameland.nl

    Maritiem Centrum open

    Maritiem Centrum

    Hollum – Niet alleen het Natuurcentrum in Nes maar ook het Maritiem Centrumin Hollum is op Goede Vrijdag open gegaan.
    Tot 20 juni betreft het een try out openstelling.
    Het museum opent op 25 juni en heeft de dagen daarna open huis,
    maar wil nu al bezoekers ontvangen.

    Het MaritiemCentrum laat de geschiedenis van het Amelander reddingswezen zien. Nog niet alles staat waar het moet staan, maar er is genoeg te zien om een indruk te krijgen van de reddingsboot die door paarden naar zee wordt getrokken en de wereld daaromheen.
    Binnen staat een heuse stuurhut van een oude veerboot opgesteld en in de hal staan boeien met touch screen beeldschermen.
    Via de schermen leer je over navigeren.
    De informatie via beeldscherm is een onderdeel van het Colour your Science project waar provincie Fryslân onlangs 93.000 euro subsidie voor beschikbaar stelde.
    In het plafond is de sterrenhemel verwerkt.
    Museum medewerker Henk Bakker is er helemaal weg van.
    Hij wil er wel ’s avonds voor open, want het lijkt zo mooi. 

    Op 11 april is er weer een demonstratie van de paardenreddingboot geweest. 
    De paarden starten vanaf het Maritiem Centrum, want daar is ook het boothuis.

    Demonstratie Paardenreddingboot

    Tien stoere paarden trekken de boot met donderend geweld over het strand en door de branding in zee.
    Het is een gebeurtenis die herinnert aan vroeger tijden, want als er echt een schip in nood is vaart tegenwoordig de moderne Anna Margaretha met hoge snelheid de haven van het eiland uit.

    De lancering met de paarden laat zien dat het redden van drenkelingen en het verlenen van bijstand aan schepen die bij Ameland in nood verkeren een lange geschiedenis heeft.

    Demonstratie Paardenreddingboot Tijdstip
    Dinsdag 30 december 11.00 uur
    Donderdag 19 februari 2009 17.00 uur
    Zaterdag 11 april 2009 11.00 uur
    Dinsdag 28 april 2009 13.30 uur
    Woensdag 3 juni 2009 19.00 uur
    Zaterdag 20 juni 2009 10.00 uur
    Woensdag 1 juli 2009 18.00 uur
    Donderdag 16 juli 2009 17.00 uur

    Zaterdag 25 juli 2009

    (Midzomerfeest te Buren, de reddingboot gaat uit in Buren)

    19.00 uur
    Maandag 3 augustus 2009 19.00 uur
    Maandag 17 augustus 2009 19.00 uur
    Dinsdag 1 september 2009 19.00 uur
    Woensdag 16 september 2009 18.00 uur
    Woensdag 21 oktober 2009 13.30 uur
    Maandag 28 december 2009 15.00 uur

    Data en tijden onder voorbehoud!!
    De start is vanuit het boothuis bij het reddingsmuseum “Abraham Fock” aan de Oranjeweg 18 in Hollum.
    De lanceringen vinden plaats op het strand zuid/west van Hollum , einde Tjettepad.
    Op zaterdag 25 juli gaat de reddingboot uit op het strand in Buren,
    tijdens het Midzomerfeest.

    12-04-2009 om 13:11 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abbega onthaalt eigen skûtsje

    Bron : LeeuwarderCourant.nl

    Abbega onthaalt eigen skûtsje

     

    ABBEGA-

    Inwoners van Abbega hebben zaterdagmiddag hun eigen skûtsje binnengehaald.
    De stichting It Abbegeaster Skûtsje kocht het schip onlangs van Lolle Schakel uit Parrega.

    Het dorp heeft ‘De Liefde' omgedoopt tot ‘It Abbegeaster Skûtsje'.
    Het schip wordt bemand door Abbegaasters.
    De bedoeling is dat er volgend jaar met het skûtsje gezeild wordt tijdens de Iepen Fryske Kampioenskippen Skûtsjesilen (IFKS).

    12-04-2009 om 11:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse militairen ontzetten gekaapt schip
    Bron : nu.nl

    Franse militairen ontzetten gekaapt schip

     

    PARIJS - Franse militairen hebben vrijdag een schip ontzet dat bijna een week geleden werd gekaapt voor de Somalische kust. Vier gijzelaars, onder wie een kind, werden bevrijd. Een vijfde gijzelaar kwam tijdens de actie om het leven.

    Dat heeft het kantoor van de Franse president Nicolas Sarkozy laten weten.
    De zeilboot Tanit, met twee koppels en het kleine kind, werd op 4 april gekaapt.
    Wie is omgekomen is onbekend.
    Ook twee piraten zijn gedood.
    Drie werden gevangengenomen.

    Donderdag zou de Franse zeemacht de gekaapte boot onderschept hebben,
    waarna onderhandelingen volgden met de piraten.
    "Vandaag (vrijdag) werden de bedreigingen concreter",
    zeiden de diensten van de Franse president Sarkozy.
    "De piraten weigerden ieder voorstel.
    Toen de Tanit richting kust afdreef,
    werd beslist om de gijzelaars te bevrijden via een militaire operatie.
    Tijdens de operatie kwam spijtig genoeg een gijzelaar om het leven.
    (...) Twee piraten werden gedood, de drie andere werden gevangen genomen.
    " Ook raakte bekend dat de 27 bemanningsleden van het Noorse schip Bow-Asir werden vrijgelaten.
    Allen zijn ongedeerd.
    Hun schip werd op 26 maart gekaapt.
    Ondertussen is een fregat van de Amerikaanse marine ter versterking aangekomen in de Indische Oceaan, waar Somalische piraten de Amerikaanse kapitein van een cargoschip in een reddingsboot gegijzeld houden.
    De gegijzelde kapitein van de Maersk Alabama zou in de nacht van
    donderdag op vrijdag geprobeerd hebben al zwemmend te ontsnappen,
    maar dat mislukte. (BEH)

    bron:Belga
    Gijzelaar Frans schip omgekomen bij reddingsoperatie

    11-04-2009 om 18:16 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit Rotterdam vertrokken platbodem Sande strande vrijdagavond vroegtijdig op De Vormt nabij Urk,
    Bron : KNRM.nl
    Toen wij uit Rotterdam vertrokken...
    Urk, vrijdag 10 april 2009

    De donderdag uit Rotterdam vertrokken platbodem Sande strande vrijdagavond vroegtijdig op De Vormt nabij Urk, net voor de vuurtoren.
    Toen de tweekoppige bemanning daarna de Kustwacht alarmeerde waren de beide reddingboten van Urk al praktisch onderweg omdat meerdere bemanningsleden in verband met het mooie weer juist een rondje deden.
    Ter plaatse deden de opstappers van de Willemtje nog wel een poging om het tachtig centimeter stekende scheepje van de droogte te duwen maar dat was net even teveel gevraagd.
    Nadat het roer uit voorzorg losgepakt was voor het stoten aan de harde bodem, deed de sleeptros het zware werk.
    Even later was de Sande weer op weg naar de haven van Urk waar het roer weer werd opgehangen.
    De bemanning van de Sande waarvan de schipper al dertig jaar donateur van de reddingmaatschappij bleek te zijn, twijfelde nog even over doorgaan naar Lemmer, maar ging toch maar overstag voor een nachtje Urk met daaraan gekoppeld een bezoek aan één van de lekkere restaurants op het voormalige eiland.

    Foto's: Met dank aan Robert Bontkes


    Bij gevoegde foto's
    Van Joke genomen tijdens een tocht op het IJsselmeer met bezoek aan URK.
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/





    Vuurtoren Urk


    De Vormt ,


    KNRM station  Urk


    Jachthaven Urk


    Foto genomen bij het verlaten van Urk

    11-04-2009 om 14:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPEN DAG KNRM , Nationale Reddingbootdag op zaterdag 2 mei 2009
    Bron : KNRM.nl

    Nationale Reddingbootdag op zaterdag 2 mei 2009

    Open dag KNRM, ookvoor de doorgewinterde watersporter
    De KNRM Nationale Reddingbootdag is dé dag bij uitstek om kennis te maken met het werk, de mensen en het materieel van de KNRM.
    Op zaterdag 2 mei kunt u een kijkje nemen in de keukens van de 42 reddingstations.
    De 1000 vrijwilligers nodigen u persoonlijk uit om langs te komen om kennis te maken met de bemanningen.
    Ze zouden het leuk vinden als u ook nog een vriend of bekende meeneemt naar Reddingbootdag.
    Zodat ze kunnen rekenen op nog meer nieuwe donateurs.

    Een belevenis!
    Als blijk van de waardering voor de steun van de Redders aan de Wal trekken de bemanningen één dag per jaar alle registers open om u een kijkje te gunnen in de wereld van het reddingwezen. Reddingbootdag is een belevenis voor jong en oud. Ronkende motoren aan de steiger, rijen overlevingspakken in het boothuis, een plekje naast de schipper, een praatje met een echte redder of onvergetelijk fotomoment van de kleine op de reddingboot. Een belevenis!

    Wie neemt u mee?
    Reddingbootdag staat garant voor een hoop plezier.
    Maar de dag heeft ook een serieuze kant.
    De KNRM wordt al jaren geconfronteerd met stijgende kosten en heeft moeite om die financiële druk het hoofd te bieden.
    Vandaar dat wij het ambitieuze plan hebben gelanceerd om het aantal Redders aan de Wal explosief te laten groeien naar 100.000 in 2010.
    Dat zal een enorme inspanning vergen, maar het is nodig om ook in de toekomst het reddingwerk op niveau te kunnen blijven uitvoeren.
    Mogen zij in deze op uw hulp rekenen?

    Tips voor bezoekers van KNRM open dag

    Tip 1
    Bent u Redder aan de wal (donateur)?
    Neem dan uw Redder-aan-de-wal pasje mee, er zijn reddingstations die voorrang verlenen aan donateurs.
    Bent u nog geen Redder aan de wal?
    Geen nood, op het reddingstation kunt u zich aanmelden vanaf € 25,- per jaar. Aanmelden via deze website kan natuurlijk ook.

    Tip 2
    Veel reddingstations hanteren eigen regels voor het meevaren van met name kinderen.
    Dit heeft met de verschillende typen reddingboten en de heersende weersomstandigheden te maken.
    Kijk voordat u een reddingstation wilt bezoeken naar de regels van het reddingstation.
    Deze staan beschreven in programma per reddingstation op deze site.

    Tip 3
    Om een goed beeld van de Redding Maatschappij te krijgen kunt u meerdere reddingstations bezoeken. Probeer dan eens een haven- en een strandreddingstation.

    Tip 4
    Het weer kan soms een spelbreker zijn, maar niet wanneer u zich goed voorbereidt.
    Neem daarom altijd een zeiljack of regenjas mee.
    Ook kunnen regenlaarzen uitkomst bieden.
    Het dek van de reddingboot kan ook bij goed weer flink nat worden.

    Tip 5
    Reddingvesten zijn verplicht aan boord van een reddingboot, ongeacht het weer. Voor iedereen is een vest beschikbaar.
    Heeft u een eigen vest?
    Neem dat dan mee, want dat draagt een stuk prettiger.

    reddingbootdag.nl

    Waar is de open dag KNRM reddingstations:
    Cadzand - Breskens - Hansweert - Westkapelle - Veere - Neeltje Jans - Ouddorp - Stellendam
    Dordrecht - Hoek van Holland - Ter Heijde - Scheveningen - Katwijk - Noordwijk - Zandvoort - Ijmuiden - Wijk aan Zee - Egmond - Petten - Callantsoog - Den Helder - Texel de Koog - Texel de Cocksdorp - Vlieland - West Terschelling - Terschelling Paal 8 - Ameland Ballummerbocht - Ameland Nes - Schiermonnikoog - Eemshaven - Lauwersoog - Harlingen - Hindeloopen - Lemmer - Urk - Elburg - Huizen - Marken - Enkhuizen - Den Oever

    11-04-2009 om 13:41 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport heeft er een natuurhaven bijgekregen
    Bron : Wateralmanak.nl

    Watersport heeft er een natuurhaven bijgekregen

    Bron: Staatsbosbeheer

    25 aanlegplaatsen op een bijzondere plaats
    Op vrijdag 3 april 2009 is Natuurhaven De Kreupel feestelijk geopend.
    Met de overhandiging van een vogeltaart droeg Rijkswaterstaat het beheer van de passantenhaven over aan Staatsbosbeheer.
    De passantenhaven bestaat uit 25 aanlegplaatsen voor jachten en 3 plaatsen voor schepen van de bruine vloot.


    De aanlegplaatsen bevinden zich bij vogeleiland De Kreupel in het IJsselmeer, circa 8 kilometer uit de kust van Andijk.
    De passantenhaven biedt watersporters een mooie ligplek én een unieke kans om van de natuur te genieten.
    Vogeleiland de Kreupel, waar sterns, plevieren en watervogels broeden en rusten, is goed te bekijken vanaf de uitkijktoren bij het beheergebouw.
    Het eiland zelf is niet toegankelijk.

    De Kreupel is een aantal jaren geleden aangelegd door Rijkswaterstaat.
    De Kreupel is aangelegd op een bestaande ondiepte.
    Toen de vaargeul Amsterdam-Lemmer uitgediept moest worden, is het zo vrijkomende slib gebruikt om een gebied met zandplaten te maken om watervogels als visdiefjes, dwergsternen en meeuwen een veilige haven te geven in deze visrijke wateren.

    De nacht doorbrengen met de vogels
    Door goede samenwerking tussen Rijkswaterstaat, Staatsbosbeheer en andere partijen is het gelukt een passantenhaven dicht bij het vogeleiland te maken.
    Met de opening van de natuurhaven en de overdracht van het beheer aan Staatsbosbeheer sluit Rijkswaterstaat het project De Kreupel af.
    Het doel van dit project was de realisatie van een plek in het IJsselmeer, waar vogels kunnen broeden, rusten en ruien én voorzieningen voor de waterrecreatie waarbij rekening gehouden wordt met de natuurwaarden en –kwaliteiten van dit vogelgebied.

    10-04-2009 om 20:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Containerreuzin vertrekt uit Antwerpse haven.
    Bron : Port Of Antwerp
    Containerreuzin vertrekt uit Antwerpse haven.
    MSC Beatrice verlaat vandaag vrijdag de haven van Antwerpen.
    Met mooie foto's .

    Na een verblijf van vier dagen in Antwerpen zal de MSC Beatrice op10 april terugvaren naar de haven van Felixstowe.
    Ongeveer 9.500 moves zijn dan uitgevoerd om alle containers te lossen en laden op de MSC Home Terminal aan het Delwaidedok.
    Dit aantal is tevens een record voor MSC.

    De afgelopen dagen heeft de MSC Beatrice op de belangstelling kunnen rekenen van enkele duizenden mensen.

    Het schip vaart verder naar Rotterdam , Felixstowe ( Groot Brittannie )
    verder zet het koers naar Dubai , Singapore , Honkong en Xingang ( China )

    De MSC Beatrice in cijfers
    Oplevering: 2009, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd.
    Lengte: 366,1 meter
    Breedte: 51,2 meter
    Hoogte van kiel tot mast: 69 meter
    Max. diepte laadruim: 29,9 meter
    Containers op dek: 7.572 TEU
    Containers in ruim: 6.428 TEU
    Totaal containers: 14.000 TEU
    Max. containers breed: 20 TEU
    Max. containers lang: 43 TEU
    Max. containers hoog 20 TEU
    Bruto tonnenmaat: 151.559
    Draagvermogen: 156.085
    Max. diepgang: 16,0 meter
    Max. snelheid: 24,1 knopen (44,6 km/u)
    Tankinhoud: 13.500 m³ heavy fuel oil
    Bemanning: 30 personen
    Vlag: Panama

    De MSC Beatrice
    366 meter = De totale lengte van een rugbyveld, basketbalveld, voetbalveld, tennisbaan en een hockeyveld.

    In 1 container passen de boodschappen uit 300 winkelwagens
    In 14.000 containers passen de boodschappen uit 4.200.000 winkelwagens

    Feiten en cijfers over MSC
    Opgericht in 1970, Sorrento (Italië)
    420 containerschepen in de vloot
    Totale capaciteit van 1.460.000 TEU
    Tweede grootste containervervoerder ter wereld
    Vaart op 6 continenten en doet 91 landen aan
    Hiervoor zijn 200 lijndiensten beschikbaar
    Wereldwijd worden 270 havens aangedaan
    Hoofdkantoor in Genève
    390 kantoren in 146 landen
    Meer dan 30.000 werknemers
    Sinds oprichting 10 miljoen TEU verscheept

    Foto's : Van Joke & Georges


















    10-04-2009 om 18:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vernieuwde vaarkaart Vlaanderen grensoverschrijdend
    Bron : 6minutes.be
    Vernieuwde vaarkaart Vlaanderen grensoverschrijdend




    Promotie Binnenvaart Vlaanderen vzw heeft de uitgave van de nieuwe vaarkaart voor Vlaanderen ter harte genomen en er meteen een grensoverschrijdende publicatie van gemaakt.
    Eén van de mooie aspecten van de waterrecreatie is haar grensoverschrijdend karakter.
    Een waterweg eindigt immers niet abrupt aan een (taal)grens.

    De vaarkaart speelt met heel wat praktische info hierop in door de gegevens van Vlaanderen en Wallonië uit te breiden met gegevens van Noord- Frankrijk.
    Op de achterzijde staat in het Nederlands, Frans, Duits en Engels informatie over de bedieningstijden van de sluizen en beweegbare bruggen van Vlaanderen, Wallonië en Nord - Pas de Calais.
    Staande mastroute voor zeilers

    De viertalige kaart is vanaf nu niet enkel bestemd voor toervaarders uit binnen- en buitenland, maar ook voor zeilers die op motor de binnenwateren wensen te ontdekken.
    Normaal gezien varen die hoofdzakelijk op zee: met de staande mastroute kunnen zij ook de binnenwateren ontdekken.
    De mast strijken is doorgaans geen eenvoudige opdracht voor zeilers.
    In deze nieuwe uitgaven van de kaart kunnen zeilers vaststellen dat
    Brugge, Gent, Antwerpen en Brussel zelfs met staande mast een mogelijke bestemming vormen.

    Nog een belangrijke vernieuwing: er wordt onderscheid gemaakt tussen jachthavens met alle mogelijke voorzieningen, aanmeerplaatsen met aftappunten voor water en elektriciteit en aanlegplaatsen waar geen speciale faciliteiten voorzien zijn.
    Deze laatste liggen meestal in de vrije natuur en hebben dan vaak directe aansluiting op bijvoorbeeld fiets- en wandelroutes, een aantrekking apart. Daarnaast is ook de aanduiding van de jetskizones een vernieuwing.
    Uiteraard zijn ook alle recente contactgegevens van kunstwerken en jachthavens opgenomen, naast de verschillende nieuwe infrastructuren zoals o.a. aanmeermogelijkheden en milieustations.

    De vaarkaart bevat telefoonnummers en VHF-kanalen van sluizen en beweegbare bruggen, telefoonnummers van de jachthavens, de aanduiding van jachthavens, aanmeerplaatsen en aanlegplaatsen, trailerhellingen, milieustations, tankstations (ook met witte diesel), veerdiensten, vrije hoogte en diepgang, afstand in km, fietspaden langs waterwegen, toeristische infopunten, snelvaartzones/jetskizones en uitvergrotingen van Antwerpen, Gent, Oostende en Nieuwpoort en Brugge.
    Jammer dat dit schitterend grensoverschrijdend initiatief de kaap van Limburg, Luik en Namen niet wist te nemen.
    De Maas, de Nete en het Albertkanaal vinden hier op papier een vrij abrupt einde.

    De ‘Vaarkaart’ wordt verkocht door Promotie Binnenvaart Vlaanderen via haar website : waterrecreatie.be
    kost € 5.

    10-04-2009 om 15:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reuzenschip van 366 meter palmt Antwerpse haven in.
    Bron : gva.be

    Reuzenschip van 366 meter palmt Antwerpse haven in.




    In het Delwaidedok aan kaai 730 wordt met man en macht gewerkt om de MSC Beatrice te lossen en te laden met duizenden containers.
    Ze is het grootste containerschip dat ooit de Antwerpse haven bezocht.
    Vrijdag vertrekt ze weer naar het Verre Oosten.

    Met een lengte van 366 meter en een capaciteit van zo'n 14.000 containers, is de MSC Beatrice het grootste containerschip dat ooit in Antwerpen aanmeerde.
    Vrijdag in de vroege namiddag vertrekt ze weer, via Rotterdam en Felixstowe (Groot-Brittannië) naar Dubai, Singapore, Hong Kong en Xingang (China).

    Onschatbaar

    “Het belang van dit schip is onschatbaar”, onderstreept havenschepen Marc Van Peel, die samen met haventopman Eddy Bruyninckx de trip van Felixstowe meemaakte.
    “Dankzij deze testvaart ligt vandaag in alle maritieme bureaus ter wereld de boodschap dat Antwerpen ook deze reuzenschepen aankan.”

    Begin mei arriveert de MSC Danit, het zusje van MSC Beatrice, in Antwerpen.
    Ze is even groot, maar kan iets meer containers aan.
    Het bedrijf MSC (Mediterranean Shipping Company) noemt zijn schepen naar de dochters van zijn managers.

    08-04-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra lang en groot containerschip MSC Beatrice doet dinsdag de haven aan
    Bron : streekkrantrnews.be

    Antwerpen - De MSC Beatrice, een containerschip van 366 meter lang en met een capaciteit van 14.000 TEU of standaardcontainers, vaart dinsdag de Westerschelde op om de Antwerpse haven aan te lopen.
    Het schip wordt rond 15 uur verwacht aan de Berendrechtsluis in het noorden van de haven.

    Het is de eerste keer dat zo'n groot containerschip de haven van Antwerpen aandoet.
    De Vlaamse overheid wijst er maandag op dat het gaat om een proefvaart, omdat de maximale toegestane lengte voor schepen op de Westerschelde nu 360 meter bedraagt.

    De MSC Beatrice wordt dinsdag verwacht.
    Het schip passeert rond 14 uur de Bocht van Bath en arriveert een uur later bij de Berendrechtsluis.
    Vandaar gaat het naar de MSC Home Terminal aan het Delwaidedok om containers te lossen en te laden.

    Voor de proefvaart is toestemming verleend door de Permanente Commissie van Toezicht op de Scheldevaart waarin Nederland en Vlaanderen intensief samenwerken, laat de Vlaamse overheid maandag weten.
    Er zijn de nodige organisatorische en preventieve maatregelen genomen om de reis veilig en vlot te laten verlopen.
    De toestemming voor de opvaart van de MSC Beatrice is voorlopig eenmalig, luidt het, en een beslissing over een eventuele volgende vaart zal worden genomen na een evaluatie van de proefvaart.

    Simulatoronderzoek van het Waterbouwkundig Laboratorium Borgerhout geeft alvast aan dat schepen met deze afmetingen in nautisch-technisch opzicht de Schelde kunnen bevaren.
    De Permanente Commissie van Toezicht op de Scheldevaart meent echter dat eerst proefvaarten nodig zijn alvorens de op- en afvaartregeling kan worden aangepast. (BEL)

    Om de MSC Beatrice te bewonderen, selecteerde het Gemeentelijk Havenbedrijf Anwerpen enkele plaatsen waar u het reusachtige schip al varend van slechts enkele tientallen meters afstand kunt bewonderen.

    1. Walsoorden Vanuit Antwerpen kunt u het beste de Expressweg volgen tot de afslag Hulst.
    Hier volgt u de N403 naar Hulst en vervolgens de N60 naar Terhole.
    Vervolgens houdt u Kloosterzande aan en bereikt u tot slot Walsoorden.

    2. Bocht van Bath Via de A12 rijdt u naar Nederland, Vlissingen aanhouden.
    Na de splitsing bij Hoogerheide neemt u op de A58 de afslag Rilland.
    In Rilland volgt u de Bathseweg naar Bath en daar kunt u op de dijk een mooie locatie uitzoeken.

    3. Havensluis (Kaai 869) Vanaf de A12 rijdt u richting Liefkenshoektunnel en neemt u na de Frans Tijsmanstunnel afrit 12 richting Lillo.
    U houdt de Scheldelaan ongeveer 4 kilometer in noordelijke richting aan en kunt dan vanaf kaai 869 uitstekend zien hoe de MSC Beatrice de Berendrechtsluis invaart.

    06-04-2009 om 21:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piraten blijven schepen kapen voor kust van Somalië
    Bron : demorgen.be

    Piraten blijven schepen kapen voor kust van Somalië

     

    Ook het Duitse containerschip 'Hansa Stavanger' is inmiddels in handen van piraten.
    Piraten hebben voor Somalië opnieuw enkele schepen gekaapt.

    Een Frans zeiljacht met vier mensen aan boord werd in het weekend voor de noordoostelijke kust van het Afrikaanse land overvallen.
    Mogelijk bevindt zich ook een kind aan boord van het gekaapte jacht.
    De slachtoffers van de ontvoering werden niet gewond en verkeren in goede gezondheid, aldus een woordvoerder van de ngo Ecoterra.
    De Franse regering heeft de kaping van het jacht inmiddels officieel bevestigd.

    Vandaag werden volgens dezelfde organisatie ook nog een Brits en een Taiwanees schip voor de Somalische kust geënterd.

    Kleinere bootjes
    Zaterdag werd aan de Hoorn van Afrika al het Duitse schip Hansa Stavanger gekaapt.
    Verschillende Duitse zeelieden bevinden zich nu in handen van de piraten.
    Vandaag overvielen Somalische zeerovers ook een Brits containerschip.
    Op het 32.000 ton metende vrachtschip waren 24 bemanningsleden uit Bulgarije, Rusland, Oekraïne en de Filipijnen.

    Het schip werd door de piraten met kleinere bootjes aangevallen.
    Geen van de bemanningsleden raakte gewond.
    Het schip, dat blijkbaar niet zoals aangemaand in een konvooi voer, liep volgens de eerste gegevens geen schade op. (belga/svm)

    06-04-2009 om 21:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportvisboot Valkyrie met touwwerk in de schroef
    Bron : KNRM.nl
    Sportvisboot Valkyrie met touwwerk in de schroef
    Scheveningen, 5 april 2009

     

    Zaterdag 4 april, net na het middaguur ging het alarm voor de bemanning van KNRM Scheveningen.
    Op 21 mijl ten zuidwesten van Scheveningen had de uit Stellendam afkomstige sportvisboot Valkyrie touwwerk in de schroef gekregen.
    Hierdoor kon het 12 meter lange schip nog maar op een motor varen.
    Omdat de schipper het niet vertrouwde werd via de Kustwacht de hulp van de KNRM ingeschakeld.
    Aan boord van de Valkyrie bevonden zich 12 personen.
    Niet veel later koerste de reddingboot Kitty Roosmale Nepveu naar de sportvisboot,
    waar ze na ongeveer drie kwartier ter plaatse was.
    De Valkyrie voer toen op eigen kracht met een snelheid van ongeveer 9 mijl richting Stellendam.
    In overleg met de Kustwacht werd besloten om bij het schip te blijven zodat als er wat zou gebeuren men direct ter plaatse was.
    Eenmaal voor Hoek van Holland werd de begeleiding over genomen door de KNRM reddingboot van Stellendam, de Prinses Margriet.
    De Prinses Margriet is verder stand-by gebleven tot Valkyrie haar thuishaven had bereikt.
    De Kitty Roosmale keerde, na het arriveren van de reddingboot uit Stellendam terug naar Scheveningen en meerde om 15.00 uur weer af aan het KNRM ponton.

    06-04-2009 om 21:04 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg kwijt in dichte mist
    Bron : KNRM.nl
    De weg kwijt in dichte mist
    Cadzand, zondag 5 april

    De gehele dag dichte mist op zee, zicht 25 meter.
    Melding via gsm van een sportvisser van de plaatselijke vereniging Cadzandria.
    De navigatieapparatuur is uitgevallen.
    Hij kan zich vanwege de mist niet oriënteren op een baken.
    Een kanoër, die daar aan het vissen is(?), kan met behulp van zijn gps vertellen hij in de buurt van Knokke(B) is.
    De Winifred vaart uit en peilt de sportvisboot inderdaad enkele kilometers uit de kust voor Knokke.
    Een opstapper wordt overgezet en de sportvisserwordt naar de thuishaven Cadzand begeleid.

    Bij 't Haventje aangekomen, blijkt er nóg een lege trailer te staan.
    Opgeroepen (bestuurs-)leden van de sportvisclubkunnen informatie geven.
    De Winifred gaat weer deWesterschelde op, maakt zoekslagen en peilt eerst een viskotter en dan een bootje.
    Hij blijkt om het sportvisbootje te gaan, dat bij die trailer hoort.
    De opvarenden hebben enige moeite met het volgen van de route via gps.
    Ook zij worden door de Winifred naar Cadzand begeleid.

    06-04-2009 om 21:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Team Delta Lloyd voor het eerst op podium in Rio de Janeiro
    Bron : Navingo.nl

    Team Delta Lloyd voor het eerst op podium in Rio de Janeiro


    06-04-2009 11:40

    Op zaterdag 4 april 2009 stond Team Delta Lloyd (NED) voor het eerst op het podium tijdens de Volvo Ocean Race 2008-09.
    De Nederlandse VO70 eindigde op de derde plek in de In-Port Race in Rio de Janeiro/Brazilië.
    Roberto Bermúdez de Castro (ESP) en zijn bemanning lieten vernieuwde krachten en gretigheid zien, nadat ze noodgedwongen de laatste twee etappes misten.
    Het was de bezielde inzet van de hele campagne, die de sterke comeback van Team Delta Lloyd mogelijk maakte.

    Na twee uur uitstel kwam de zeebries op en kon er één wedstrijd worden gevaren. Telefonica Blue van schipper Bouwe Bekking (NED) pakte de zege.
    "Het was een fantastische dag.
    André Fonseca en Marcelo Ferreira waren tactisch erg sterk", aldus een opgetogen Bermúdez de Castro, een paar minuten voor de prijsuitreiking.
    Hij prees het teamwork van zijn zeilers en de mensen op de wal:
    "Dit is een stap vooruit, maar zeker nog niet het eindstation.
    Hoewel dit resultaat wel erg belangrijk is voor ons allemaal.
    Iedereen heeft hard gewerkt.
    Tom Touber heeft juist besloten om de boot naar Rio de verschepen en gedegen te laten repareren.
    Killian Bushe (IRL) en zijn mannen hebben vakmanschap geleverd, net als technisch manager Mike Danks (NZL) en zijn walploeg, logistiek en marketing.
    North Sails Nieuw-Zeeland leverde snelle zeilen, dus ja ik ben blij."

    André Fonseca (BRA)
    "Dit is echt een teamoverwinning", reageerde Fonseca na afloop op de steiger.
    "We hebben wat moeilijke etappes achter ons, maar we zijn sterker geworden.
    Nu weten we dat we ons met de vloot kunnen meten. Chuny - schipper - startte goed en we probeerden om buiten gevechten te blijven.
    Daardoor konden we onze eigen race varen.
    " Hij glimlachte en keek naar het Christusbeeld op de Corcovado berg:
    "We hebben de grote man daarboven om hulp gevraagd.
    Wij zeilden vandaag absoluut beter dan de anderen, maar we moeten nog wat beter worden in het op snelheid houden van de boot.
    Als dat lukt, zouden we wel eens een wedstrijd kunnen winnen.

    Ed van Lierde (NED)
    Voor de Nederlandse navigator Wouter Verbraak was het zijn eerste optreden met Team Delta Lloyd.
    Landgenoot Ed van Lierde keerde na een afwezigheid van twee maanden terug.
    Hij genoot zichtbaar van het succes:
    "We zijn in september begonnen en door diepe dalen gegaan.
    We hebben veel tegenslagen gehad, dus dan geeft dit echt heel veel voldoening. Eindelijk glorie."

    In-Port Race in het kort
    Bermúdez de Castro vertrok bij het startschip boven Ericsson 4, die net wat sneller weg was.
    "We konden gelukkig onze koers houden.
    Bovendien lagen we aan de favoriete kant van de vloot, waar André ons wilde positioneren", zei nieuwkomer Ben Costello (AUS).
    Delta Lloyd hees als zesde de spinnaker en zette ver door naar de rechterkant van de baan.
    Telefonica Blue ging als vierde rond en deed hetzelfde.
    De rest van de VO70's koos voor links.
    De Spaanse 70-voeter van schipper Bouwe Bekking (NED) pakte voor-de-wind drie boten terug en ging in de gate aan de leiding.
    Delta Lloyd volgde op de tweede plek, met Puma (USA) in zijn kielzog.
    De NED1 ging aanvankelijk naar links en de Amerikanen naar rechts.
    Op de lay-line voor de bovenboei schoof Puma op naar de tweede plaats.
    Ericsson 4 met de nationale held Torben Grael aan het roer, dichtte het gat met de Delta Lloyd.
    Hij kwam echter iets tekort om zijn gouden Star-bemanning Marcelo Ferreira (BRA) aan boord van de Nederlandse VO70 te verslaan.

    De derde positie levert Team Delta Lloyd drie punten op.
    In het algemene klassement kwam het hierdoor dichter in de buurt van Telefonica Black.
    Het verschil bedraagt acht punten.

    06-04-2009 om 20:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tewaterlating Salona 37 wedstrijdboot Lenco
    Bron : navingo.nl

    Tewaterlating Salona 37 wedstrijdboot Lenco

    Afgelopen zaterdag vond de doop en tewaterlating van de ‘Lenco’, de nieuwe Salona 37 wedstrijdboot (geïmporteerd door Bach Yachting) van het gelijknamige bekende consumenten-elektronicamerk uit Venlo plaats.
    Hierbij waren een groot aantal vertegenwoordigers uit de internationale consumenten-elektronicawereld en een deel van zeilminnend Nederland aanwezig in Flevo Marina Lelystad.
    De ‘Lenco’ werd door Karin Brabers, de echtgenote van Lenco-eigenaar Nico Brabers, gedoopt.

    De Hamert uit Wellerlooi serveerde ter gelegenheid van deze feestelijke gebeurtenis een speciaal ‘tewaterlatingsmenu.
    Ook zangeres Glennis Grace, met wie Lenco een sponsorovereenkomst heeft, bracht een spetterend optreden voor de gasten in een tot sfeervol restaurant omgetoverde botenloods op Flevo Marina.

    Het ‘Lenco’-zeilteam is de afgelopen jaren in toenemende mate succesvol gebleken in de ORC-2 wedstrijdklasse: een eerste plaats in de Deltaweek, in de Flevorace, tweede in de oktober races, derde in de North Sea Regatta, derde in de Zuiderzeeweek en tweede in de Oktoberraces.
    En afgelopen seizoen ook winnaar van het clubkampioenschap ORC-2 en winnaar van de IJsselmeer beker.
    De zeilboot wordt gesponsord door een aantal klinkende bedrijven:
    UK/De Vries Sails, Skips Maritiem, Porsche, Bach Yachting en Kortjacht Marine Equipment.

    Ook komend seizoen zal de nieuwe ‘Lenco’ weer aan de diverse wedstrijden deelnemen.
    Bovendien wil Lenco een nieuwe traditie starten met een eigen openings-voorjaarswedstrijd op het IJsselmeer: de Lenco Regatta, die in het weekend van 25 en 26 april aanstaande wordt gehouden.

    06-04-2009 om 20:23 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport: 870 x diefstal van boten

    Bron : KLPD- Watersportalmanak.nl

    Watersport: 870 x diefstal van boten 
    Datum: 04-04-2009

    Watersportdieven actief:
    In 2008 zijn in Nederland ca 870 boten gestolen.

    Watersport dieven hebben het vooral gemunt op visboten, rubberboten en sloepen.
    Ook snelle motorboten zijn vaak het doelwit van diefstal.
    Van de 870 diefstallen zijn in 2008 slechts 94 stuks teruggevonden. 15% van de geregistreerde boten worden teruggevonden tegenover 10% van de niet geregistreerde boten.
    Dit blijkt uit een onderzoek van de KLPD.

    Friesland aantrekkelijk voor dieven
    Uit de geografische spreiding van het aantal diefstallen blijkt dat Friesland een provincie is waar veel boeten worden gestolen.
    Op zich is dit voor de hand liggend, omdat Friesland relatief veel waterport kent. Maar ook de regio Amsterdam scoort hoog in de negatieve lijst.
    Per stad is Amsterdam onbetwist koploper in het aantal diefstallen van vaartuigen. Niet onverwacht, maar wel opvallend is de populaire periode dat u kans loopt dat uw boot gestolen wordt: in de zomermaanden juni en juli is de kans op diefstal het grootst.

    Yamaha buitenboordmotor heeft voorkeur van de dief
    Buitenboordmotoren zijn vaak gemakkelijk te stelen.
    Ook hier is Amsterdam weer onbetwist koploper.
    In 2008 werden 1338 aangiften gedaan van diefstal van een buitenboordmotor. Blijkbaar is Yamaha een populair merk bij dieven.
    Maar liefst 31 % van de gestolen buitenboordmotoren waren van het merk Yamaha. Gestolen buitenboordmotoren worden zelden teruggevonden.

    Reactie WatersportAlmanak:
    Veel boten liggen vaak onbeheerd en niet voorzien van deugdelijke sloten en beveiliging. In de betere jachthavens is wel enige controle maar de kans dat u op een goede dag naar de haven gaat en merkt dat uw boot verdwenen is bestaat duidelijk. Een registratie van uw vaartuig zou de terugvindkans iets vergroten maar doet geen wonderen.

    Goede preventie met deugdelijke sloten en beveiliging doet wonderen.
    Vaak zal de dief de volgende boot nemen die minder beveiligd is. Ook alarmsystemen doen hun werk.
    Dieven willen niet graag gestoord worden tijdens hun werk.
    Helaas laat de kwaliteit van de systemen wel eens te wensen over waardoor er een vals alarm ontstaat.

    04-04-2009 om 14:44 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht aan de scheepvaart

    Bron : Zeeland.nl
    Bericht aan de scheepvaart

    Stremming sluizen Veere in week 16 en 17 door vervanging van de elektrische besturingsinstallatie.

    kleine sluis gestremd voor de scheepvaart.
    De elektrische besturingsinstallatie zal vervangen worden.
    De grote sluis is deze periode normaal beschikbaar voor de scheepvaart.

    In week 17 op dinsdag 21 april 2009 vanaf 07.00 uur tot woensdag 22 april 2009 07.00 uur is de grote sluis gestremd voor de scheepvaart.
    De elektrische besturingsinstallatie zal vervangen worden.
    De kleine sluis is beschikbaar voor de scheepvaart.
    De toegestane afmetingen voor de kleine sluis zijn 50 m. lang,
    7,50 m. breed en een diepgang 3.00 m. t.o.v. van NAP.

    Foto's : Van Joke
    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/
    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/
    http://blog.seniorennet.nl/photogalery/





    Kleine sluis Veere


    Kleine sluis Veere

    03-04-2009 om 21:14 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!