Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    26-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport juicht om te hoge kosten IJmeerbrug

    Watersport juicht om te hoge kosten IJmeerbrug

    Bron: WatersportAlmanak | Datum: 26-06-2009

    De kans dat de IJmeerbrug bij Almere er zal komen wordt met de dag kleiner.
    Oorspronkelijk zou de bouw van de brug ca 1 miljard kosten voor het aanleggen van een spoorbrug en nog eens 1 miljard voor een rijbaan voor auto’s.
    Inmiddels is duidelijk geworden dat alleen al de aanleg voor een spoorbrug ca 5 miljard moet gaan kosten, zonder ook maar één rijstrook. Met enkele rijstroken ernaast zalk het project minsten 8 miljard moeten gaan kosten

    Watersporters zien deze exorbitante kostenpost lachend aan en zien de kans dat een nieuwe IJmeerbrug de doorvaart voor de watersport zal gaan belemmeren met de dag verkleinen.
    Afgelopen zaterdag protesteerden honderden boten nog op het IJmeer tegen de aanleg van de brug.
    Zoals gemeld zal de aanleg van de brug het Markermeer drastisch gaan veranderen.
    Plaatsen zoals bijvoorbeeld Muiden en Muiderzand zijn voor hoge zeilboten dan niet meer bereikbaar.
    Dit betekent een flinke aderlating worfden voor bedrijven die leven van de watersport industrie en het watersporttoerisme.

    Gelukkig begint de overheid zoals het ministerie van VROM nu ook in te zien dat het aanleggen van een Golden Gatebrug niet haalbaar en niet betaalbaar is.
    Diverse Tweede Kamerleden geven de brug nog niet op…

    26-06-2009 om 20:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe promotiecampagne om jongeren te interesseren voor het varend beroep
    Bron Navingo.nl 

    Nieuwe promotiecampagne om jongeren te interesseren voor het varend beroep


    26-06-2009 12:19

    Jongeren interesseren voor het varend beroep!
    Dat is de doelstelling van het nieuwe concept
    “Maritime Experience Day”.
    De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders, zeilschip Eendracht, Your World, Scheepvaart en Transportcollege Rotterdam en Zeevaartschool Abel Tasman/Noorderpoort, gaan tijdens de nautische evenementen DelfSail en Wereldhavendagen gezamenlijk een promotiecampagne starten om jongeren te interesseren voor het varend beroep.
    De Eendracht wordt ingezet tijdens grote maritieme manifestaties.
    Op de wal, aan boord en op de scholen krijgen scholieren een ‘maritime experience’.

    Stichting “Het Zeilend Zeeschip” rederij van de Eendracht heeft als doelstelling het maximaal inzetten van het schip voor jongeren om actief alle aspecten van het zeezeilen te laten beleven.
    Hiervan willen de reders en nautische opleidingen gebruikmaken om scholieren en hun leerkrachten te enthousiasmeren voor een opleiding in de maritieme sector.

    Tijdens DelfSail, van 22 tot en met 25 augustus in Delfzijl, en de Wereldhavendagen, van 4 tot en met 6 september in Rotterdam, geven de deelnemende organisaties voorlichting over het varend beroep en opleidingsmogelijkheden. Ook zijn er verschillende activiteiten op de wal waaronder een Zeebenentest, leren knopen en trossen gooien en is er de gelegenheid om een virtuele nautische foto te maken van jezelf met je vrienden.

    In Delfzijl kunnen scholen gratis deelnemen aan het actieve programma op 24 en 25 augustus. Tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam neemt Your World op 4 september actief deel aan het programma met jongeren in het kader van het jongerenjaar 2009.

    Tijdens deze ‘Maritime Experience Days’ krijgen scholieren de gelegenheid om mee te varen op de Eendracht. Aan boord krijgen zij een rondleiding, maken kennis met onder meer de navigatieapparatuur op de brug en krijgen uitleg over het zeilen. De kapiteins en stuurlieden van de verschillende reders zijn daarnaast actief betrokken en vertellen praktijkverhalen.

    Zowel in Delfzijl als in Rotterdam bezoeken de jongeren als onderdeel van het programma ook de nautische opleidingen op de Zeevaartschool Abel Tasman/Noorderpoort en het Scheepvaart en Transportcollege. Zij krijgen een rondleiding in de school en uitleg over de simulator.

    26-06-2009 om 20:44 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeevaartstudenten met driemaster naar Delfsail
    Bron : RTVnoord.nl 

     



    Zeevaartstudenten met driemaster naar Delfsail

    DELFZIJL -Voor  150 leerlingen van zeevaartschool Abel Tasman in Delfzijl gaat deze zomer een jongensdroom in vervulling. De studenten varen in augustus met een wereldberoemde driemaster van Noorwegen naar Delfzijl.

    Het gaat om de Statsraad Lehmkuhl, één van de pronkstukken tijdens maritiem evenement Delfsail. De jongeren gaan met het vliegtuig naar Noorwegen, waarna ze de vijf dagen daarna terugvaren. Tijdens de reis helpen de studenten de bemanning met diverse klussen, zoals het hijsen van de zeilen en het schrobben van het dek.

    26-06-2009 om 20:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stewards op de sluis: een vertrouwd beeld
    Stewards op de sluis: een vertrouwd beeld

    Stewards op de sluis: een vertrouwd beeld

    25-06-2009 | Scheepvaart Verkeers Centrum | persbericht

    Rijkswaterstaat zet deze zomer voor het derde jaar stewards in op verschillende sluizen in heel Nederland.
    Deze stewards helpen recreatievaarders om sluizen vlot en veilig te passeren.

    Taken van de stewards

    Stewards helpen om een vlotte doorstroming bij drukke sluizen te waarborgen en om veilig gebruik van de sluis te bevorderen.
    Ook helpen ze minder ervaren recreanten bij het gebruik van sluizen.

    Concreet ondersteunen stewards de recreanten tijdens het passeren - ‘schutten’ - van de sluis door:

    • de instructies van de sluismeester door te geven, bijvoorbeeld met betrekking tot de volgorde van invaren en het plaatsnemen in de kolk
    • het aannemen en losgooien van lijnen
    • het beantwoorden van vragen en het geven van informatie over de sluis en de vaaromgeving

    De recreant is niet verplicht de aanwijzingen van de steward op te volgen.

    Waar staan de stewards?

    Rijkswaterstaat blijft kritisch bekijken op welke sluizen stewards echt een toegevoegde waarde hebben.
    Ze zijn aanwezig op sluizen waar in de drukke zomermaanden juli en augustus sprake is van wachttijden of waar beroepsvaart en recreatievaart samen schutten.

    Vanaf 27 juni staan de stewards op 18 sluislocaties in Nederland, zoals de sluizen in de Afsluitdijk, de Oranjesluizen en de Grevelingensluis.

    Nieuwkomers zijn dit jaar twee sluizen die in beheer zijn bij de Provincie Friesland: op de Prinses Margrietsluis (Lemmer) en op de Johan Frisosluis (Stavoren) staan deze zomer voor het eerst stewards.

    Kwaliteit hoog in het vaandel

    De aanwezigheid van stewards op de sluis heeft volgens de recreanten een duidelijke meerwaarde.
    Op advies van de gebruikers is, net als vorig jaar, veel aandacht besteed aan de kwaliteit van stewards.
    Voorwaarde bij de werving was dat de kandidaten ervaring en affiniteit hebben met varen en de nautische wereld.

    De stewards zijn onder andere geworven bij watersportverenigingen, scheepvaartopleidingen en via het netwerk van oud-stewards.
    Dit zomerseizoen keert 50% van de stewards van vorig seizoen terug op de sluis.

    Na de selectie kregen de stewards een driedaagse theorie- en praktijkopleiding.
    Verder worden ervaren stewards gekoppeld aan nieuwe stewards.
    Dat bevordert de uitwisseling van kennis en de onderlinge samenwerking.

    26-06-2009 om 20:32 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeschip vaart tegen aanlegsteiger Fast Ferry
    Bron : Telegraaf.nl

    Zeeschip vaart tegen aanlegsteiger Fast Ferry
    onze redactie internet
    RIDDERKERK, woensdag-
    Bij Ridderkerk is woensdag laat in de middag een zeeschip tegen een ponton van de Fast Ferry gevaren.
    Niemand raakte gewond, maar de schade aan de aanlegsteiger van de snelle waterbus is groot.

    Volgens de gemeente Ridderkerk heeft de aanlegsteiger door de aanvaring dusdanig ernstige schade opgelopen dat afmeren met de Ferry niet meer verantwoord is.
    De halte Ridderkerk is hierdoor voor onbepaalde tijd uit de snelle Waterbus dienstregeling geschrapt.
     

    25-06-2009 om 16:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpse Royersluis tot medio juli buiten dienst
    Bron NieuwsbladTransport.nl

    Antwerpse Royersluis tot medio juli buiten dienst

    De Royersluis zal pas vanaf 17 juli weer gebruikt kunnen worden door de binnenvaart.
    De toegang van de sluis is versperd door een gezonken binnenschip en er waren sowieso herstellingswerken voorzien aan een van de twee sluisdeuren in de eerste twee weken van juli.

    Volgens de havenkapiteindienst van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen zal het bergen van het met cement beladen binnenschip niet voltooid zijn tegen de start van de herstellingswerken.

    De Royersluis is een veel gebruikte binnenvaartverbinding tussen de Schelde enerzijds en het havengebied en het Albertkanaal anderzijds. Binnenschepen moeten voorlopig een paar tientallen kilometer blijven omvaren langs het sluizencomplex Kruisschans.

    25-06-2009 om 16:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loeihete douche moet piraten afschrikken
    Bron : AD.nl

    Loeihete douche moet piraten afschrikken

    DoorDÉNIS VAN VLIET
    ROTTERDAM -
    Piraten opgepast: door een Rotterdamse uitvinding kan het kapen van een schip leiden tot brandwonden.
    Het systeem trakteert piraten op een loeihete douche zodra ze proberen aan boord van een schip te komen.

    afbeelding vergroten 

    Piraten kunnen op meer weerstand rekenen in de nabije toekomst.
    Voor extra effectiviteit kan het water worden aangelengd met bijtende chemicaliën.

    Reders kunnen vanaf augustus bij het Rotterdamse Secure Marine terecht om er hun vloot mee te beveiligen.
    Het systeem bestaat uit een sproeiinstallatie en een pomp die water uit zee haalt.
    Het water wordt vervolgens met behulp van motorwarmte verhit tot 70 à 80 graden Celsius.
    Bij dreigend kapingsgevaar kan de kapitein met slechts een druk op de knop een waterval rondom zijn schip opwekken.

    ,,Het systeem kan dagen achtereen voor een heetwatergordijn rondom het schip zorgen,
    ’’ zegt directeur Raphael Kahn van Secure Marine.
    ,,De bemanning heeft dus tijd zat om hulp in te roepen van de marine,
    als de piraten al niet uit zichzelf afdruipen.’’

    Volgens de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) is er grote vraag naar antipiratensystemen.
    ,,Wij raden het gebruik ervan af omdat het gevaar voor de eigen bemanning kan opleveren.
    Begrijpelijk is het wel, want de overheid doet te weinig tegen piraterij’’, aldus woordvoerder Fred van Zeijl.
    Dergelijke systemen zijn wel legaal, stelt de redersvereniging.
    ,,De grens ligt bij het aan boord hebben van vuurwapens: dat mag niet.’’

    25-06-2009 om 16:35 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC mag met 14.000 teu schepen op Westerschelde
    Bron : NieuwsbladTransport.nl

    MSC mag met 14.000 teu schepen op Westerschelde

    Omdat de eerste zeven proefvaartenvan MSC-schepen met een lengte van meer dan 360 meter over de Westerschelde succesvol zijn verlopen, worden de voorwaarden voor toekomstige aanlopen versoepeld. Dat is de uitkomst van een evaluatie van de Permanente Commissie van Toezicht op de Scheldevaart, afgelopendinsdag en woensdag.

    Dat betekent onder meer dat de schepen van het type MSC Daniela (14.000 teu) en MSC Sola (11.600 teu) voortaan ook 's nachts de Westerschelde mogen opvaren. Er zijn geen beperkingen meer inzake windomstandigheden voor het traject op zee of op de rivier. Tenslotte vervalt ook de verplichting om vier sleepboten te nemen voor assistentie.

    Er blijven wel een aantal andere beperkingen gelden. Zo mogen de grote containerschepen niet naar Antwerpen komen wanneer er aan de Berendrechtsluis een windkracht van meer dan 5 Beaufort staat. Bij opvaart blijft de diepgang beperkt tot maximaal 14 meter. Voor de afvaart is dat 13,5 meter omdat het schip dan tegen de tij in vaart en dus langer over het traject doet.

    In september en november wordt opnieuw vergaderd om te zien of de beperkingen verder versoepeld kunnen worden. Mogelijk wordt dan ook de maximale diepgang bij afvaart opgetrokken tot 14 meter.

    De officiële toelating die de Permanente Commissie woensdag verleend heeft, geldt specifiek voor de containerschepen van MSC. Reders die met andere schepen met een lengte van meer dan 360 meter naar Antwerpen willen komen, moeten uiterlijk twee maanden voor de opvaart een aanvraag en een uitgebreid scheepsdossier indienen, zodat de Permanente Commissie kan onderzoeken of en onder welke voorwaarden toelating kan worden verleend.

    25-06-2009 om 16:27 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amels to reveal Limited Editions 199 at Monaco

    Amels to reveal Limited Editions 199 at Monaco

    By IBI Magazine

    Dutch superyacht builder Amels has added a 60m (199ft) yacht to its Limited Editions range, the fourth in the yard's semi-custom series.

    The Amels 199 has been designed by Tim Heywood, with flexible interior styling by Nuvolari Lenard.

    The 199 will offer a 16.5kt top speed and will feature an indoor/outdoor beach club and an optional touch-and-go helipad.

    The Limited Editions Amels 199 will be introduced at the Monaco Yacht Show this September, with production to commence soon.

    Amels' Limited Editions series comprises of the 171, 177, 199 and 212, which can all be delivered in less time than one-off designs. The yard also offers fully custom builds and refit services.

    25-06-2009 om 16:25 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meevaren met de concurrent
    Bron : deondernemer.nl

    Meevaren met de concurrent

     
    zaterdag, 20 jun 2009 16:10 | Door: deOndernemer
    Maar wat kan een binnenvaartschipper doen om kostenbesparend te werk te gaan wanneer er ineens veel minder of geen lading is en hij toch naar nieuwe bestemming moet varen? Binnenvaartschippers Marco Zijlstra en Frank Leeuwestein bedachten er een oplossing voor: de site shippoolen.nl.

    Lege of minder geladen schepen kunnen zich via de site aanmelden om bij een ander schip ‘langszij te gaan’. Daar­naast kunnen schepen die een an­der willen laten ‘ meeliften’ zich ook aanmelden. Als partijen el­kaar via de site hebben gevonden, maken ze onderling afspraken over de vergoeding en de voor­waarden.

    Het ene schip kan zon­der brandstof te verbruiken meeva­ren. De extra brandstofkosten van het grote schip heeft worden ge­deeld en de twee delen de bespa­ring op het verbruik van brand­stof. „Het is altijd goedkoper om met z’n tweeën op één tank te va­ren. Bovendien is er minder CO-uitstoot”, aldus Zijlstra.

    „Daarnaast mag je met twee sche­pen, en dus meer personeel, lan­ger varen.” Hoewel de term vol­gens Zijlstra nog niet bestond, is Shippoolen wel heel gebruikelijk in de binnenvaart. Zijlstra ligt zelf regelmatig langszij bij zijn collega en vriend Frank Leeuwestein die een veel groter schip vaart.

    „Het valt niet altijd mee om een ge­schikte collega- schipper te vinden. Doorgaans zijn het bekenden waarbij je langszij gaat. Je vraagt niet zomaar aan iemand in een sluis of je mee kunt varen. We zijn op zoek gegaan naar een manier waarop schippers met elkaar in contact kunnen komen.”

    Ook transportbedrijven kunnen via de site een lading aanbieden, maar ook losse, drijvende objec­ten zonder voorstuwing koppelen aan duw- en sleepboten die hun (extra) capaciteit ter beschikking stellen. Op de site vullen schippers de be­langrijkste gegevens in zoals onder meer plaats van vertrek, de be­stemming, de aankomstdag en het geladen tonnage. Vervolgens moeten ze zelf afspra­ken maken over de vergoeding.

    De dienst via internet is voorlopig nog gratis, maar volgens Zijlstra is er op termijn winst te behalen. „We willen graag dat schippers kennis kunnen maken met deze manier van samenwerken. Juist in crisistijd is het belangrijk om te werken aan de optimalisatie van logistieke planning, ook ten aan­zien van duurzaamheid.”

    Shippoolen zit inmiddels ook al om de tafel met SenterNovem, een kenniscentrum gelieerd aan ministerie van Economische Za­ken, over subsidies voor het inter­net- initiatief. „In het gunstigste geval levert het een brandstofbesparing van vijftig procent op. Dat maakt binnen­vaart in een klap een stuk duurza­mer en dus aantrekkelijker, zeker in deze tijd.”

    25-06-2009 om 16:25 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neeltje Struijs sleept Rasmus.
    Bron : KNRM.nl
    Neeltje Struijs sleept Rasmus.
    Stellendam, 24 juni 2009.

    Woensdag 24 juni om 16.09 uur werd de bemanning van de reddingboot Neeltje Struijs van KNRM station Stellendam binnen, door het Kustwacht Centrum gealarmeerd voor een jacht met een gebroken roer, op het Haringvliet.

    Er werd uitgevaren bij Noordoost 5, naar de boei A 21 bij het Aardappelgat op het Haringvliet.
    Het jacht Rasmus van 10 meter lengte en met 2 personen aan boord, werd op sleep genomen door de reddingboot, samen met de Torbay van de Hellevoetse Reddingsbrigade en naar Hellevoetsluis gebracht.
    Na gegevens te hebben opgenomen keerde de Neeltje Struijs weer terug naar station.

    24-06-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Big Chip aan de grond
    Bron : KNRM.nl
    Big Chip aan de grond
    Schiermonnikoog, 24 juni 2009

    In de morgenheeft de reddingboot Koning Willem I van het KNRM-station Schiermonnikoog om veiligheidsredenen standby gelegen bij de eurokotter LO 7 Zwerver.
    De kotter had op de Noordzee tussen de twee boorplatforms nabij Ameland een net in de schroef gekregen.
    Omdat in een convenant is afgesproken dat de KNRM geen zware kotters meer zal slepen, maar om veiligheidsredenen standby zal komen, werd een duiker vanaf Ameland ingeschakeld.
    Deze heeft de netresten uit de schroef verwijderd, waarna de LO7 haar trip kon vervolgen.

    Big Chip's
    Middags werd de hulp ingeroepen van de reddingboot van het KNRM-station Schiermonnikoog voor het zeiljacht “Big Chip”.
    Het zeiljacht was, met twee personen aan boord, onderweg van het Duitse waddeneiland Nordeney naar Lauwersoog, toen het in de branding van het Plaatgat kwam.
    De Koning Willem I was snel ter plaatse en zet een bemanningslid over op het zeiljacht. Behoedzaam werd het jacht daarna vlotgetrokken, waarbij geen schade werd opgelopen.

    Freedom
    Tijdens de actie werd de Koning Willem I door de Kustwacht verzocht te gaan kijken bij een ander zeiljacht, de “Freedom” uit Hindelopen.
    Ook deze dreigde vast te geraken aan hoger wal.
    De bemanning zei zich zelf te kunnen redden. Men had de ophaalbare kiel al ingetrokken. Waarna de Koning Willem I terugkeerde naar het station.

    24-06-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honderden boten demonstreren voor open IJmeer in Amsterdam
    Bron : DeMorgen.be

    Honderden boten demonstreren voor open IJmeer in Amsterdam

    De bemanning van naar schatting tweehonderd tot driehonderd boten heeft rond het eiland Pampus gedemonstreerd voor het openhouden van het IJmeer bij Amsterdam.
    Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse organisatie Milieudefensie laten weten.
    Bij de demonstratie waren ook twee Kamerleden van de PvdA en de SP aanwezig.

    De gemeente Almere heeft plannen om ongeveer tienduizend woningen in het meer te bouwen.
    Ook moet er een brug of tunnel komen richting Amsterdam. Natuurorganisaties en watersportclubs vinden echter dat het open karakter van het meer behouden moet blijven.
    Volgens de critici is er binnendijks genoeg ruimte voor de bouw van nieuwe woningen.

    "Het IJmeer is een uniek wijds landschap, maar daarnaast is de natuurwaarde, met name het vogelleven, zo bijzonder (...)", aldus directeur Frank Köhler van Milieudefensie.
    "En vergeet niet dat het IJmeer van betekenis is voor de zoetwatervoorraad, de waterberging en de recreatiesector." (belga/jv)

    20-06-2009 om 21:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw watersport navigatiesysteem van Garmin: GPSMAP 620

    Nieuw watersport navigatiesysteem van Garmin: GPSMAP 620

    Bron : Watersportalmanak.nl| Datum: 20-06-2009

    Nieuw watersport navigatiesysteem van Garmin
    Navigatie voor watersport en op de weg komt steeds dichter bij elkaar.
    De Digitale Vaaratlas voor TomTom Navigatiesystemen is een doorslaand succes.
    Garmin is die andere leverancier van navigatiesystemen die uitblinkt door functionaliteit en vormgeving. Logisch dat Garmin, dat van oudsher gespecialiseerd was in watersportnavigatie nu ook vaarkaarten maakt die op autonavigatiesystemen functioneren.

    Sinds enkele weken levert Garmin een vaarkaart voor de binnenwateren van Nederland die uitstekend functioneren op de nieuwste autonavigatiesystemen.
    Met name het populaire model Nüvi 550, dat waterdicht is wordt inmiddels door watersporters aangeschaft in combinatie met een vaarkaart.

    Garmin GPSMAP 620
    Nieuw in de serie is de Garmin GPSMAP 620, een model met een groot scherm (bijna 15 cm) en een touchscreen-bediening. Een sterke GPS ontvanger zorgt voor een uitstekend bereik, ook op grotere wateren.
    Het apparaat schakelt moeiteloos om van wegenkaarten naar vaarkaarten.

    Garmin kaart Nederland Binnenwateren
    Na het succes van de Vaaratlas voor de TomTom autonavigatiesystemen, komt nu ook Garmin met speciale watersport software voor de Garmin Nüvi 550 en de handheld GPS navigatiesystemen die voorzien zijn van een SD kaart.
    Op de aan te schaffen SD kaart staan alle bevaarbare binnenwateren van Nederland, inclusief het IJsselmeer, Waddenzee en de Zeeuwse Wateren.

    In samenwerking met het Watersportverbond ontwikkeld
    Het systeem laat u exact zien waar u zich bevindt en wat uw vaarrichting is.
    Het is overigens geen systeem die u automatisch van plaats naar plaats brengt zoals u gewend bent op de weg.
    Op de kaart worden dieptelijnen, peilingen, bruggen, sluizen, boeien en bezienswaardigheden weergegeven.

    20-06-2009 om 20:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeilers vragen meer hulp van de KNRM dan motorboten

    Zeilers vragen meer hulp van de KNRM dan motorboten

    Bron: KNRM | Datum: 18-06-2009

    Watersport nieuws:
    Zeilers vragen meer hulp van de KNRM dan motorboten

    De KNRM moet 4,5 x zo vaak moet voor een zeiljacht tegenover 1 x voor een motorkruiser.
    Dit blijkt uit het jaarverslag van de redders van de watersport KNRM.
    In 2008 werd door 694 kajuitzeiljachten de hulp van de KNRM ingeroepen tegenover 154 motorkruisers. Motorstoring is de meest voorkomende oorzaak van de noodzaak van een reddingsactie, gevolgd door navigatiefouten en roer of schroefproblemen.
    Een opvallend detail is dat de KNRM het meest wordt opgeroepen bij windkracht drie.
    Op de Noordzee worden verreweg de meeste hulpacties opgezet, direct gevolgd door het IJsselmeer, Markermeer, Zeeuwse Wateren en de Waddenzee.
    De grootste inzet wordt gevraagd bij het vastlopen of stranden van schepen van watersporters.
    In 10 gevallen werd een stoffelijk overschot geborgen.

    De KNRM spreek van een groeiende vraag naar inzet van de vrijwilligers. In 2008 zijn 3259 mensen geholpen tijdens 1922 reddingsacties. Overigens krijgen vrijwilligers wel een hele kleine vergoeding: € 1,25 per uur.

    10 miljoen inkomsten uit fondsenwerving
    Dat veel mensen de redders van de watersport een warm hart toedragen blijkt uit de inkomsten van de KNRM. Maar liefst 10 miljoen van de inkomsten komt voort uit fondsenwerving. Dit is een stijging van 17% ten opzichte van 2007. Maar liefst 81 % van de uitgaven worden besteed aan de doelstelling: het redden van mensen die in gevaar zijn op of rondom het water.

    21 miljoen verlies op beleggingen
    Helaas heeft de kredietcrisis al in 2008 een flinke aanslag gepleegd op de reserves van de KNRM: de reserves van de KNRM zijn met maar liefst 25 miljoen Euro verminderd, waarvan 21 miljoen verlies voortkomt uit beleggingen.
    De KNRM ontvangt geen subsidies, een deel van de inkomsten bestaat uit de bijdrage van 83.172 “Redders aan de Wal” die jaarlijks een kleine bijdrage aan de KNRM overmaken.
    De reddingsacties die de KNRM uitvoert zijn zonder doorberekening van kosten.
    Gelukkig storten geredde mensen wel vaak een gift in de kas van de KNRM.
    Voor 2009 rekent de KNRM met een daling van de inkomsten die weer naar het niveau van 2007 zal gaan en houdt men rekening met een verlies van ca € 850.000,-.

    20-06-2009 om 20:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedeeltelijke stremming Grote Merwedesluis Gorinchem

    Gedeeltelijke stremming Grote Merwedesluis Gorinchem

    Bron: De provincie Zuid-Holland | Datum: 18-06-2009

    Gedeeltelijke stremming Grote Merwedesluis Gorinchem
    De provincie Zuid-Holland voert van 27 juni tot en met 12 juli onderhoudswerkzaamheden uit aan de Grote Merwedesluis in Gorinchem. Tijdens deze periode is de sluis gestremd voor beroepsvaart.
    Voor recreatievaart geldt een gedeeltelijke stremming.

    Beroepsvaart
    Van 27 juni tot en met 12 juli is de Grote Merwedesluis in Gorinchem gestremd voor beroepsvaart.
    Het Merwedekanaal is gedurende de stremming alleen vanaf de noordzijde toegankelijk via de Grote Sluis in Vianen.
    Deze sluis heeft aan de noordzijde een drempel waardoor er een minimale waterstand in de sluis nodig is voordat schepen de sluis in kunnen varen.
    Wanneer deze waterstand pas na de officiële bedieningstijd van de sluis wordt bereikt, dan worden schepen alsnog geschut zodra dat mogelijk is. De schipper dient zich vóór 22.00 uur per marifoon (VHF 22) of telefonisch (0347-371383) te melden bij de Grote Sluis Vianen.

    Recreatievaart
    Voor de recreatievaart is de Grote Merwedesluis tweemaal drie dagen gestremd, namelijk van 27 tot en met 29 juni en van 10 tot en met 12 juli. Recreatievaart kan dan wel gebruikmaken van de Lingehavensluis in Gorinchem. Van 30 juni t/m 9 juli wordt de Grote Merwedesluis tijdens de volgende bloktijden geschut voor recreatievaart:
    9.00 – 9.30 uur
    12.00 – 12.30 uur
    17.00 – 18.00 uur

    Wegverkeer
    Het wegverkeer dat de sluis kruist ondervindt geen hinder van de werkzaamheden.

    Werkzaamheden
    De provincie pakt zowel de sluisvloer als de sluisdeuren aan. Voor de werkzaamheden aan de vloer wordt allereerst in de sluis gebaggerd. Aan de zijkanten van de sluisvloer wordt vervolgens een nieuwe hoeveelheid los steen aangebracht. Deze stenen worden gefixeerd in een asfaltmastiek (een bitumenachtige substantie), zodat ze niet meer los kunnen raken. Buiten de sluis wordt aan zowel noord- als zuidzijde gebaggerd. De werkzaamheden aan de vloer vinden plaats van 6.00 – 21.00 uur.
    In het weekend van 27 tot en met 29 juni worden de sluisdeuren aan de zuidzijde van de sluis vervangen. De deuren die worden weggehaald worden direct gerenoveerd. Tijdens het laatste weekend van de stremming (10 - 12 juli) komen deze gerenoveerde sluisdeuren in plaats van de bestaande deuren aan de noordzijde. Tijdens deze twee weekenden kunnen de werkzaamheden dag en nacht doorgaan.

    20-06-2009 om 20:37 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onrust neemt toe in Antwerpen over uitblijven Scheldeverdieping
    Bron : Lloyd.be

    Onrust neemt toe in Antwerpen over uitblijven Scheldeverdieping

    Omdat er wolken blijven hangen over de concrete uitvoering van de verdieping van de Schelde op Nederlands grondgebied, groeit de ongerustheid snel in Antwerpse havenkringen.
    Gedelegeerd bestuurder Eddy Bruyninckx van het Havenbedrijf van Antwerpen spreekt van een toenemende verontwaardiging.

    De vier Scheldeverdragen over een gezamenlijk nautisch beheer werden drie en een half jaar geleden ondertekend en nu precies een jaar geleden geratificeerd door de Nederlandse Eerste Kamer; de Tweede Kamer had dat al gedaan eind 2007.
    Maar nog steeds zijn de baggerwerken op Nederlands grondgebied niet van start gegaan.

    Het geduld van deAntwerpse havengemeenschap lijkt nu uitgeput. Volgens Eddy Bruyninckx zal op de raad van overleg van begin juli een collectief standpunt ingenomen worden over de te nemen stappen.

    (Zie De Lloyd van 17/06/09)

    17-06-2009 om 16:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havendagen Gouda
    Bron : Telegraaf.nl

    Havendagen Gouda

    AMSTERDAM- De Goudse Havendagen worden woensdagavond 24 juni afgetrapt met een concert van de Koninklijke Marinierskapel op een mega podium bij de Mallegatsluis aan de Goudse Binnenhaven.
    Voor de Havendagen komen jaarlijks meer dan 150 historische schepen naar de kaasstad.

    Vanaf donderdag varen ze via de Gouwe naar de singels en grachten van de Goudse binnenstad.
    Vrijdag en zaterdag zijn er allerlei nautische activiteiten zoals markten, schepen lossen en laden, exposities, gieklopen, grachtenconcerten en een kunstmarkt.
    Meevaren op zeil- en roeivletten en rubberboten kan ook.
    En natuurlijk kan een groot deel van de historische schepen worden bezocht en geven schippers graag uitleg over de geschiedenis van hun mooi opgepoetste vaartuig.
    Zondag 28 juni varen de boten weer af.

    Toegang gratis.

    17-06-2009 om 16:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruisetoerisme Antwerpen in de lift
    Bron :Demorgen.be

    Cruisetoerisme Antwerpen in de lift

     

    Het cruisetoerisme in Antwerpen is na enkele mindere jaren bezig aan een opmars.
    In 2009 worden er bij de zeecruises voorlopig al 4.000 toeristen meer verwacht dan in 2008.
    2010 belooft een topjaar te worden met minstens 32.000 verwachte passagiers.
    De riviercruises doen het nog beter met iets meer dan 6.000 extra mensen dan vorig jaar.

    In 2008 meerden er negen zeecruises aan, goed voor 4.500 passagiers.
    Dit jaar zijn er maar acht binnenlopende schepen, maar omdat ze groter zijn, zullen er wel 8.500 mensen de Scheldestad bezoeken.
    In 2010 zal dat aantal explosief stijgen tot het niveau van het topjaar 2001, toen er 32.000 mensen aan land gingen in Antwerpen.
    De kleinere riviercruises zijn dan weer goed voor 55.000 passagiers in 2009, en dat getal kan nog stijgen.

    Wintercruises
    Volgens schepen Heylen is cruisetoerisme een groeimarkt die aan belang zal winnen voor Antwerpen.
    "De laatste vijf jaar steeg het aantal Europese cruisepassagiers met 66 pct en de rederijen breiden hun vloot uit met schepen uitsluitend voor onze markt", legt hij uit.
    "De Belgische markt groeit echter nog sneller dan de Europese en door de opkomst van wintercruises waar cultuur belangrijker is dan zon, maakt Antwerpen een goede kans haar voordeel daaruit te halen", besluit de toerismeschepen.

    Antwerp Cruiseport heeft volgens Heylen weinig last van de economische crisis omdat er geen ligplaatsvergoeding of passagierstaks wordt aangerekend.
    Voor rederijen is het dus een interessante en goedkope bestemming in financieel moeilijke tijden. (belga/sps)

    17-06-2009 om 16:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abramovich heeft de grootste
    Bron : Navingo.nl 

    Abramovich heeft de grootste


    16-06-2009 10:03

    Met de 167 meter lange Eclipse heeft de Russische miljardair Roman Abramovich officieel het grootste jacht ter wereld.
    Jaloerse piraten maken geen kans, want er is een heus raketafweersysteem aan boord.

    Toen sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum, emir van Dubai en vicepresident van de Verenigde Arabische Emiraten, zijn 160 meter lange jacht Platinum bestelde, waren de ingenieurs van Roman Abramovich in Hamburg al volop bezig met het ontwerp van de toen nog 'maar' 154 meter lange Eclipse .
    'Ik wil de grootste hebben', moet de rijke Rus gedacht hebben, want hij liet het concept van de Eclipse onmiddellijk aanpassen om de sjeik te overtreffen.

    Foto: LiveYachting.com

    17-06-2009 om 16:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!