Foto

G.V. Lagere school

Schutterijstraat 6

Karel van Manderstraat 33

8760 Meulebeke

051/487149  051/484104

Fax: 051/484105

sint.amandus.school@scarlet.be

Links
  • Oudercomité
    In de klas van
  • juf Els
  • juf Heidi
  • juf Christine
  • juf Katrien Vergote
  • juf Lobke
  • juf Carine
  • meester Geert D'haene
  • juf Isabelle
  • juf Marleen
  • juf Katrien Christiaens
    Nieuw internationaal project: Strips in @ction
    Webalbums
  • Kermis op school
  • sportklassen 1C
  • vijfde leerjaar: 1302
  • opendeur eerste leerjaar
  • de kinderkok
  • grootoudersfeest
  • schoeiselmuseum
  • meetcircuit: tweede leerjaar
  • Sinterklaas op school
  • Sinttoneel
  • Sportklassen: 2B en 2C
  • Sportklassen: 1A
  • Sportklassen: 2A
  • Kersttoneel: zesde leerjaar
  • Regenboogmoment januari 2012
  • Meester op de fiets: tweede leerjaar
  • Rode neuzentocht
  • Goed nieuwskrant: tweede leerjaar c
  • Zwemmen: tweede leerjaar
  • Maria Lichtmis in het tweede leerjaar
  • De Elfenkring: tweede leerjaar
  • Move tegen pesten
  • Carnaval: eerste, tweede en derde leerjaar
  • Carnaval: vierde, vijfde en zesde leerjaar
  • Maskers: tweede leerjaar c
  • Filmpjes
  • Dans regenboogmoment
  • Sportklassen 1B en 1C
  • Sportklassen 1C
  • Saved by the bell
  • Saved by the bell
  • Regenboogmoment oktober
  • Frans liedje
  • Kortrijk 1302: vijfde leerjaar
  • Grootoudersfeest
  • Grootoudersfeest:eerste leerjaar
  • Grootoudersfeest: tweede leerjaar
  • Grootoudersfeest: derde leerjaar
  • Regenboogmoment november 2011
  • Sinterklaasoptreden eerste leerjaar
  • Sinterklaasoptreden tweede leerjaar
  • Sinterklaasoptreden derde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden: intermezzo
  • Sinterklaasoptreden vierde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden vijfde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden zesde leerjaar
  • Kerstmusical eerste leerjaar
  • Kerstmuscial tweede leerjaar
  • Schoolkoor: hallo
  • Schoolkoor: samen op reis
  • Regenboogmoment: 3B
  • Regenboogmoment: Laura, Esmée en Auréline
  • Move tegen Pesten
  • Carnaval: 1, 2 en 3
  •  

     

    Ons team
  • Foto

    Isabelle Wullaert: 1A

    Foto

    Els Verhelst:1B

    Foto

    Ann Servayge:1C

    Foto

    Heidi Dejonghe: 2A

    Foto

    Patrick Verguchten: 2B

    Foto

    Christine Glaude: 2C

    Foto

    Marleen Vandendriessche: 3A

    Foto

    Katrien Christiaens: 3B

    Foto

    Katrien Debouver: 3C

    Foto

    Lobke Devolder: 4A

    Foto

    Katrien Vergote: 4B

    Foto

    Carine Devlamynck: 4C

    Foto

    Guido Devolder: 5A

    Foto

    Nadine Tallieu: 5B

    Foto

    Marieke Lamote: interim 5B

    Foto

    Geert D'haene: 5C

    Foto

    Chris Vandekerckhove: 6A

    Foto

    Martine D'haene: 6A

    Foto

    Geert Tallieu: 6B

    Foto

    Martine Belaen: 6C

    Sint-Amandusschool Meulebeke

    Redactie: juf Christine - juf Lobke
    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Op ontdekking in de verschillende hoeken rond de kinderboerderij ! Via een goede vraag raden welk dier ze zijn is niet zo gemakkelijk en een draaimobiel met een vogel in een kooi maken als je zelf alles moet afmeten en in elkaar steken is ook niet zo gemakkelijk. Toch konden de kinderen alle activiteiten tot een goed einde brengen. Het was een zeer toffe en leerrijke namiddag.

    2A


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    .

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nieuws uit 6A



    >> Reageer (1)
    03-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Na de geslaagde zeeklassen van het vierde leerjaar spoelden heel wat slippers aan in de klas van 4B.

    Ze werden samen met juf Katrien zorgvuldig verzameld om de herinneringen aan de zeeklassen levendig te houden.




    >> Reageer (1)
    02-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    .

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    Kan je voor haar stemmen? Dit is een wereldwijde liedjeswedstrijd. De dochter van een vriend van meester Lieven zingt een lied, gemaakt door haar vader, over de waarde van bomen en het bos. 

    Meester Lieven werkt ook mee aan zijn wereldwijd natuurproject ENO.

    Dit is de link. Klik op het hartje om te stemmen. Je kan elke dag 1x stemmen tot 19 mei.

    http://www.global-rockstar.net/act-now-forest-matters

    Use wisely what's been given and give back what you owe
    we need them for our living: we want our forest to grow."

    >> Reageer (0)
    30-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit 4A
    Nieuws uit 4A


    >> Reageer (0)
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palmpasen

    Het is al een heel oud gebruik om palmpasenstokken te maken. Heel vroeger vierde men het begin van de lente. Daarmee heeft de versiering van de palmpasenstok waarschijnlijk eerst te maken gehad. Het broodhaantje was het symbool van de overwinning van de zon op de duisternis (als het licht wordt kraait de haan!). Toen de mensen christen werden, werd de palmpasenstok omgedoopt tot de drager van symbolen voor wat er in de Goede Week gebeurde. Daarbij horen verhalen over Jezus. Hier volgen kort een paar verhalen die met de palmpasenstok te maken hebben.

    1 Bij het groen waarmee we de stok versieren hoort een verhaal. Het is namelijk symbool voor de palmtakken van palmpasen. Op palmpasen reed Jezus op een ezeltje Jeruzalem binnen. De mensen dachten: nu gaat het gebeuren. Jezus wordt koning en Hij zal de Romeinen verjagen. De mensen riepen: Hosanna en juichten Hem toe met palmtakken. Het zou heel anders aflopen. Nog geen week later riepen ze: Kruisig Hem.

    2 Een krans verbeeldt dat Jezus koning is.

    3 Bij het broodhaantje hoort ook een verhaal. Toen Jezus gevangen genomen was, vluchtten zijn vrienden. Petrus, één van zijn vrienden, volgde Hem op afstand. Enkele mensen vroegen hem: Jij hoorde toch ook bij die Jezus? Petrus antwoordde toen tot drie maal toe: Ik??? Welnee, ik ken die man niet! En toen kraaide de haan. En Petrus herinnerde zich dat Jezus gezegd had dat dit zou gebeuren. En Petrus vluchtte verdrietig weg. Het haantje is van brood. Dat is ook een symbool voor het brood van het laatste avondmaal dat Jezus samen met zijn vrienden vierde.
    4 Het kruis is symbool van het verhaal van Goede Vrijdag. Jezus is gevangen genomen. Al zijn vrienden hebben Hem in de steek gelaten. Pilatus, de stadhouder, vraagt aan de mensen wat er met Jezus gedaan moet worden. Alle mensen roepen: Kruisig Hem! Zo wordt Jezus als misdadiger gekruisigd.
    6 MAAR DIT IS NIET HET EINDE! Het kruis wordt versierd. We hangen er eitjes aan en versieringen. Symbolen voor nieuw leven. Het wordt Pasen! Jezus staat op, zijn verhaal gaat verder, net zoals in de natuur ieder jaar in de lente alles opnieuw gaat groeien.

    tweede leerjaar






    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

















    >> Reageer (1)
    27-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zweminstuif tweede leerjaar
    Springen, duiken, glijden, klimmen, ... Het kon allemaal deze namiddag in het zwembad. Wees maar zeker dat we goed zullen slapen vannacht ...
    Bekijk alle foto's in het webalbum: Klik hier.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Kort nog enkele berichtjes! Niet zoveel, want door het prachtige weer hebben ze liever buiten gespeeld op het speelplein!

    We hebben een toneel gespeeld, dat was heel leuk! Juf Carine heeft haar ook verkleed. groetjes, Andres.

    Vandaag zijn we naar Sea Life geweest en we moesten een halfuurtje met de tram rijden en dan zijn we buiten gaan spelen! groetjes, Hannes.

    Wij zijn vandaag naar Sea-Life geweest en het was heel leuk. Met de juffrouwen en meesters is het hier heel leuk! Groetjes, Britt.

    Hoe gaat het met de dieren? Het is hier héél tof!!! Groetjes, Jochen.

    Vandaag was het weer een leuke dag. Ik vond Sea-Life het leukst! groetjes, Noah.

    Liefste mama en papa, ik vind het heel leuk en tof. Er is vanalles te doen en het is mooi, want de zee is mooi en de duinen. Daaag! ps: ik slaap bij Rhune en Naime! Groetjes, Jolien.

    Dag mama en papa, we zijn eerst naar een garnaalvisser geweest, dan zijn we naar Sea-Life geweest en dan hebben we gegeten en dan geslapen.
    Groetjes!

    Dag mama, papa en broer. Ik heb het naar mijn zin! Tot morgen! Groetjes, Merel.

    Dag mama, het is hier heel leuk! Ik slaap bij Emma, Irene en Britt. Tot woensdag! Groetjes, Amber D.

    Dag mama en papa, het is superleuk! Ik slaap bij Lauren en Ine in blok oranje. We hebben al superveel gespeeld. Groetjes, Fleur!


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Weer een superdrukke, maar o zo leuke zeeklasdag!!






















    >> Reageer (1)
    26-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dag beste mama en papa, vandaag hebben we een spel gespeeld. Het was een heel leuk spel. Van Yaron, ik mis je.

    Dag mama en papa, het is hier super leuk. Ik slaap bij Ine en Fleur in stapelbedden in een L. Het is hier lekker eten! Het is hier mooi weer hoor. Daaaaag Lauren.

    Het was vanochtend leuk, want we mochten ergens naartoe, maar ik verklap het nog niet. Ik vind het hier zeer tof. Dag mama! Yaron

    Dag mama en papa, het is hier supertof. We hebben dingen bezocht, daar weet je meer over in het algemeen bericht. Hoe is het met Laika? Groetjes, Arne en alle andere kinderen van mijn kamer.

    Dag ma en pa. Vandaag was het heel leuk. We hebben een spel gespeeld. We slapen samen met Carolien en Amber. Ik mis je een beetje, maar 't valt goed mee. Het is heel tof! Xhejlane

    Liefste mama, ik mis je en papa. Ik vind het hier super leuk. We doen al hele coole activiteiten. Het is super lekker het eten. mijn lievelingseten zit er tussen.
    Groetjes Yasin

    We zijn in de avond naar de zee gan sluipen met juffen en de kinderen. Het was heel leuk en dan mochten we tekenen over de zee en een elfje schrijven.
    Vele groetjes, Naime

    We zijn vandaag naar de Ijzermonding geweest. We hebben de nepburgemeester (juf Katrien) geholpen door het gebiedenspel te spelen. We hebben ook ons eigen avondmaal gemaakt. Nu afwachten of het lekker is! Ps: Ik slaap bij Joey, Arne en Gilles. Joepieeeeee!!!! Groetjes Timon

    Het was vandaag heel leuk. om 16u30 waren we terug van de duinen. We hebben een spel gespeeld. Het was echt superleuk! Groetjes, Amber Mistiaen

    Lieve mama en papa, ik slaap bij Lauren en Fleur. De zeeklas is totn u toe super leuk! Ik slaap vanboven. Doe de groetjes aan de broers, Ine B.

    Het was heel leuk, eerst hebben we ontbeten. Dan zijn we met de tram weggeweest. Groetjes, Rhune

    Hallo mama, papa en zus. Ik zin in de kamer met Gilles, Arne en Timon. Groetjes van Joey. Ps: Hoe is het met Kitty en Snief?

    We zijn goed en wel aangekomen. Het was super. Ik slaap bij Yentl en Enya. We zijn ook al naar de zee geweest. Dan hebben we een spel gespeeld bij de zee.
    Groetjes, Belle

    We werden opgeroepen met ons zeeklaslied, en een goeie goeiemorgen! Die dag en de andere dagen die nog komen zal ik nooit vergeten. Deze dagen zijn super leuk en allerlei leuke spelletjes spelen we! Groetjes, Tine D.

    Liefste mama en papa, hier is het leuk. We zijn vandaag naar Nieuwpoort geweest. Daar was het supertof. Wij gaan vandaag garnalen eten. We hebben ook een zeeklassenbandje gemaakt. groetjes, Eray

    Dag mama en papa, het was superleuk. Ik vond het leuk toen mama er was! Ik slaap in een supermooie kamer. Ik slaap bij Tine, Lise en Flore. We hebben een superleuk speelplein! Groetjes Ine D.

    Liefste mama en papa, het is heel leuk op zeeklassen. Ik slaap bij Enya en Belle. Ik slaap ook in een stapelbed. Ik lig bovenaan. Groetjes, Yentl.

    We zijn naar de Ijzermonding geweest. Dat is een natuurreservaat. Ik heb er geen spijt van dat ik ben meegegaan! Ik vind het heel leuk. Tot woensdag! Groetjes, Enya



    Ziezo, dat waren de berichtjes van de kinderen! Morgen komen andere kinderen aan het woord.


    Wat de juffen ook even willen vertellen:
    Het is het allereerste jaar dat de kinderen na 10 minuten allemaal superflink aan het slapen waren. Een dikke pluim aan hen!



    Vele zeeklasgroetjes!
    Tot verder nieuws!


    >> Reageer (17)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    's Morgens werden we gewekt om 7 uur. Daarna namen we een stevig ontbijt (boterhammetjes!). Daarna zijn we op de tram gestapt op weg naar Nieuwpoort. Daar zijn we op de tram gestapt op weg naar YMCA (de halte). Daar hebben we een kijkje genomen in het natuurreservaat met een leuke gids. Dan gingen we naar een boot die ons hielp oversteken. Het was kort, maar leuk. Toen zijn we teruggekeerd naar ons bivakhuis. Dan ons middagmaal opeten! Het waren boterhammen met lekker beleg. Toen waren we in twee groepen verdeeld. De ene groep maakte eten klaar en daarna vriendschapsbandjes maken. De anderen speelden een superleuk spel met een paar leuke mensen van het oudercomité. Dan wisselden we om. We zijn heel erg benieuwd naar het improvisatietheater. We hebben natuurlijk ook al gedoucht. De anderen konden terwijl buiten spelen op het speelplein.

    Verslag van Ine D., Noah en Liam

















    >> Reageer (11)
    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (20)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De kinderen van het tweede leerjaar boeiden de kleuters en kinderen van het eerste leerjaar met een echte verteltafel. We waren heel tevreden want de kinderen hadden goed geluisterd en gekeken en de juffen waren vol lof over al die talenten: voorlezen, uitbeelden, verkleden, knutselen, ...





    Bekijk meer foto's in het webalbum.
    Klik hier.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ZEEKLASNIEUWS

    Jullie kunnen gerust ook iets aan ons laten weten via de knop 'reageer', rechts onderaan het bericht. Als je daarop klikt, kom je op een scherm, waarbij je een berichtje kunt typen. Als we even een vrij moment hebben, worden enkele van die berichtjes voorgelezen aan de kinderen.

    Tot straks!! 

    >> Reageer (15)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bij Juf Jolien hebben we van onze klas een museum gemaakt:

    - we brachten 3 voorwerpen en/of verzamelingen mee van thuis, zaken met een geschiedenis

    - we maakten een kleine gids voor de bezoekers met een welkom, een korte bespreking van onze voorwerpen en een dankjewel

    - we maakten kleine kaartjes met de naam van ons voorwerp maar ook "stilte", "niet aanraken aub" ...

    - dan maakten we "ons museum"

    - en dan kwam de rondgang van de juffen en de andere leerlingen

    Wat een prachtige activiteit waarbij we heel creatief konden zijn zowel bij het schrijven, het opstellen van de tentoonstelling ...


    >> Reageer (0)


    Foto


    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen.


    Archief per maand
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006

    Zoeken in blog


    Sint-Amandus
  • levensverhaal van Sint-Amandus
  • Sint-Amanduslied
  • De geschiedenis van onze school

  • Ons team

  • Foto

    Katty Rosseel: directeur


    Foto

    Franky Polfliet: beleidsondersteuner

     


    Foto

    Martine D'haene: zorgcoördinator 4de tot 6de leerjaar


    Foto

    Katrien Van Daele: zorgcoördinator 1ste tot 3de leerjaar


    Foto

    Sabine Vanoverbeke: ambulante leerkracht
    Foto

    Lieven Van Parys: ICT-coördinator


    Foto

    Paul Gernay: godsdienstleerkracht


    Foto

    Corinne Vanhollebeke: lichamelijke opvoeding


    Foto

    Ann Vanhollebeke: lichamelijke opvoeding


    Foto

    Nadine Vandegraveele: administratie


    Foto

    Dorine Vanoverschelde: onderhoud


    Foto

    Myriam Van Quathem: onderhoud


    Foto

    Lieve Desplenter: onderhoud
    Foto

    Barbara: restauranthulp
    Mijn favorieten
  • Sint -Lutgardisschool
  • Blog De Paanders
  • Blog Sint-Antonius
  • Blog Marialoop

  • Interessante links
  • Webje Meervoudige Intelligentie
  • leerspellen
  • Beeldbank schooltv
  • Kennisnet
  • Huiswerkweb
  • Tafels oefenen
  • Niveaulezen
  • Filmpjes maken
  • Woordkasteel
  • Nog meer links


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!