Een vriend is iemand
Eerlijk en oprecht
Die als het erop aankomt
Voor je bidt en voor je vecht
Pas als je iemand hebt
Die met je lacht en met je grient
Dan pas kun je zeggen...
''Ik heb een vriend''
Liberation Front ontvoert Geraardsbergse Manneken Pis
Liberation Front ontvoert Geraardsbergse Manneken Pis
Het Geraardsbergse Manneken Pis is vanochtend ontvoerd door het
'Manneken Pis Liberation Front'. De zaak werd volgens de regionale
zender TV OOST opgeëist bij burgemeester Freddy De Chou.
De directrice van het Sint-Catharinacollege ontdekte vanochtend dat het
Manneken Pis aan het stadhuis van Geraardsbergen verdwenen was.
Burgemeester De Chou kreeg bovendien een brief waarin het 'Manneken Pis
Liberation Front' zegt niet tevreden te zijn over een recente
televisiereportage in het VRT-programma Vlaanderen Vakantieland.
Klinkklare onzin
"In
de reportage zeiden Brusselaars dat ze Geraardsbergen in de jaren
zestienhonderd een Manneke Pis schonken, nadat Geraardsbergenaars hun
Manneken Pis in de Dender teruggevonden hadden", aldus De Chou. "Dat is
echter klinkklare onzin die door historisch onderzoek werd weerlegd. Uit
de stadsrekeningen blijkt duidelijk dat ons Manneken Pis dateert uit
1499 en dus 160 jaar ouder is dan het Brusselse. Blijkbaar doet het
foute verhaal nog steeds de ronde, ondanks het feit dat we al lang
verbroederd zijn met Brussel."
Voorwaarden
Daarnaast
zijn de 'ontvoerders' niet te spreken over de "lauwe reacties" van de
Geraardsbergenaars, na het uitzenden van de reportage. "Om het
Geraardsbergse Manneke Pis eer aan te doen, zullen ze later hun
voorwaarden bekend maken om het beeld terug te geven." De burgemeester
overlegt maandag met de politie en het schepencollege wat er moet
gebeuren. "Het is duidelijk dat er geen kwaadwillige bedoelingen achter
zitten, maar we gaan de zaak toch bespreken."
Getuigen verklaarden intussen dat ze vanochtend twee jongeren aan het beeld zagen. (belga/tma)
Een komkommer in de vorm van een hart. Dat is waar de Britse winkelketen Sainsbury mee uitpakken voor valentijn.
Komkommers of watermeloenen in speciale vormen, het is iets wat al
langer bekend is bij Japanners. Maar nu lijken de gemodificeerde
groenten ook aan populariteit te winnen in Europa. Zo komt de Britse
winkelketen Sainsbury op de proppen met een komkommer in hartjesvorm.
Hoe ze die vorm verkrijgen? "Simpel. We laten de komkommer gewoon
groeien in een hartvormige buis. Daardoor wordt er niet aan smaak
ingeboet en krijg je allerlei leuke vormen", aldus de producenten.
Chinese autoriteiten willen geen sigaretten meer op de buis
Chinese autoriteiten willen geen sigaretten meer op de buis
China wil voorkomen dat steeds meer jongeren gaan roken. Daarom hebben de autoriteiten aan de filmwereld en de televisie de opdracht gegeven om het aantal scènes met sigaretten drastisch te verminderen of zelfs te schrappen.
De aanleiding van het verbod was het verontrustende resultaat van
een rondvraag onder 11.000 middelbare scholieren. Zowaar 33 procent gaf
aan dat ze een sigaret wilden proberen na het zien van een fragment
waarin er werd gerookt.
Voortaan worden scènes met rokende jongeren verboden. Andere scènes moeten zo kort mogelijk zijn.
In China zouden zowat 300 miljoen mensen roken. 738 miljoen
landgenoten, waaronder 182 miljoen kinderen, ademen de sigarettendampen
van anderen in.
In het reusachtige land is het ook niet ongewoon dat je bij een
begroeting je kennis meteen ook een sigaret aanbiedt. In 2005 overleden
1,2 miljoen Chinezen aan de gevolgen van roken.
Ouders van Kate Middleton krijgen koeien als bruidsschat
Ouders van Kate Middleton krijgen koeien als bruidsschat
De Zuid-Afrikaanse lowbudgetmaatschappij kulula.com wil de ouders van
aanstaande bruid Kate Middleton naar goede Zuid-Afrikaanse gewoonte
koeien schenken. Die zouden dan gezien kunnen worden als de bruidsschat
van de Britse prins William, meldt een woordvoerster van de
maatschappij.
Het bedrijf is naar eigen zeggen grote fan van prins William, die eind
april trouwt met zijn verloofde. Kulula.com beweert op zoek te zijn naar
de beste koeien van Groot-Brittannië om te leveren op Buckingham
Palace.
Kulula.com staat bekend om brutale campagnes. Afgelopen
jaar haalde het bedrijf zich de woede op de hals van de
wereldvoetbalbond FIFA, door in aanloop naar het WK voetbal reclame te
maken met de slogan 'Onofficiële Nationale Luchtvervoerder van de
'Je-Weet-Wel'. (anp/sam)