De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
Vroeger was het heel gewoon dat allochtone kleutertjes overstapten naar het eerste leerjaar, ongeacht hun gebrekkige kennis van de Nederlandse taal. En dan was er ook nog een groot aantal spijbelkleuters dat voor het eerst naar school kwam met een flinke taalachterstand omdat hun peuter- en kleutertijd verkwanseld werd in een anderstalig milieu: dé beste garantie voor een schoolloopbaan propvol mislukkingen.
Migrantenkleutertjes stapten in het eerste leerjaar terwijl ze zich niet eens konden uitdrukken in het Nederlands en ook niet bekwaam waren om Nederlandstalige instructies te begrijpen. Ze waren met velen, die vreemde beginnertjes, het leek wel een plaag, of een epidemie, in ieder geval iets besmettelijks met ongunstige vooruitzichten. Allen misten ze de vaardigheden om de leerstof van het eerste leerjaar aan te kunnen. Overzitten van het eerste leerjaar was het gevolg. En daarna bleef het parcours hobbelig, vol hindernissen en mislukkingen, met het beroepsonderwijs als enige uitweg. Schoolverlaters zonder diploma konden onmiddellijk gaan 'stempelen'. Zo gemakkelijk en onopvallend ging dat vroeger.
Over de problematiek van taalvaardigheid bij allochtoontjes werd er vroeger niet zo veel gesproken als nu, nu de 'Taaltest Kleuters' zo actueel is. Men had vroeger een misplaatst respect voor uitheemse brabbeltaaltjes van migrantenkleutertjes. Zo was er ook het gedogen van allerlei 'privileges' zoals spijbelen, te laat komen, geen huiswerk maken, met slaapogen op school verschijnen, een hele dag gapen en suffen in het schoolbankje, pas tegen half september terugkeren na een lange vakantie in het thuisland...
O, wat zijn wij toch verdraagzaam geweest. Migrantenwerksters hebben ook nooit begrepen dat ze aan een mentaliteitswijziging moesten werken bij migrantenouders, en niet om hen nog meer te laten cocoonen in hun allochtone wereldje.
Zelf heb ik migrantenouders zo vaak mogelijk gewezen op het belang van de Nederlandse taal als thuistaal, op het belang van een Nederlandstalig thuisklimaat, uit respect voor de inspanningen van de leerkracht. Vergeefs. Ze bleven allen koppig vasthouden aan eigen taal en cultuur waarmee ze in koor "NEEN!" riepen tegen alle goedbedoelde inspanningen van de leerkracht.
Er is in het verleden heel wat ondernomen om migrantenleerlingen in de watten te leggen, maar alles schampte af tegen een muurvaste onwil om Nederlands te leren en te waarderen.
Daarom is het nieuwsgierig uitkijken naar de taaltest voor kleuters die er gaat komen. Niet de test zelf, maar alles wat erop volgt is van belang!
Lyceum, schooljaar 1998-1999... Leraar Jean-Pierre S. was leerlingcoördinator en hielenlikker van directeur Wijsneus. Hij gaf het vak aardrijkskunde aan de jongste middelbare scholieren. Bij zijn collega's stond hij bekend als coördinator en leerlingbegeleider. Dat wil zeggen dat Jean-Pierre in de leraarskamer zijn collega's afluisterde en alle interessante nieuwtjes doorbriefde aan zijn baas, directeur Wijsneus.
Jean-Pierre werkte aan zijn imago dat hij elke dag oppoetste. Hij hield van gewichtigheid en van moeilijke woorden. Onbegrijpelijk en zielig hoe krampachtig iemand zich in bochten kan draaien om een goede indruk te maken op zijn omgeving. Schone Schijn. Op het werk, bij familie, vrienden, kennissen, buren... nergens zijn die toneelspelers zichzelf en voeren ze actjes op.
Nu zal ik eens iets vertellen over hoe Jean-Pierre een stunt bedacht om indruk te maken op zijn collega's. De ijdeltuit gebruikte MIJN verslag om uit te delen aan zijn collega's, na eerst de voorpagina verwijderd te hebben waarop mijn naam stond. Hij kopieerde de rest zowat 40 keren en zo leek het alsof hij de auteur was van het bundeltje over leerlingeninformatie... Om goed te scoren bij zijn collega's en vooral bij directeur Wijsneus.
Onderwijsminister Ben Weyts (N-VA) heeft nog maar pas vele miljoenen euro's rondgestrooid voor onderwijs en scholenbouw, en nu wil hij een taaltest voor kleuters die de overstap naar het eerste leerjaar willen wagen. En als een kleutertje niet slaagt, mag het niet naar het eerste leerjaar en moet het extra taallessen volgen, of een taalbadje in een overgangsjaar of zo, een soort vagevuur zeg maar.
De minister slaat echter een belangrijk stapje over bij het bedenken van een kleutertest. Hij vergeet de ouders erbij te betrekken! Allochtone ouders die hun kinderen opvoeden in een andere taal dan het Nederlands tonen hun minachting voor de Nederlandse taal. Zij kweken bij hun kinderen een blijvende verknochtheid aan hun moedertaal. Bij de geboorte van het kleine allochtoontje wordt de vreemde thuistaal er al met de paplepel ingelepeld en zo groeien ze ermee op. Tot ze als kleuter geconfronteerd worden met een immense taalachterstand. En dan is het te laat... Taalbaden, extra taallessen... Parels voor de Zwijnen!
Minister Weyts vergeet ook na te gaan wat er zich allemaal in het verleden van een 5-jarig kindje afgespeeld heeft. Op 5-jarige leeftijd is er in het jonge leventje van een anderstalig kindje het kwaad al geschied. Nog voor het leerplichtig is. Er is een verontreinigde bodem aangelegd en die is zodanig aangestampt dat de weg naar taal- en leerachterstanden geplaveid is. De wortels van taal- en leerproblemen zitten er diep in verankerd. En daar zijn geen extra taallessen tegen opgewassen. Een 5-jarig kleutertje heeft als baby en peuter een ongeziene taalachterstand opgelopen als het na de geboorte alleen maar een vreemde thuistaal rondom zich hoort.
Hallo belastingbetalers! Het ontwerp van een taaltest en extra taallessen zullen een dure aangelegenheid worden. Een wetenschappelijk onderbouwde taaltest, gestandaardiseerd, betrouwbaar en valied, met een representatieve proefgroep die een afspiegeling is van de hele schoolbevolking... Wie gaat dat allemaal betalen: het ontwerp van de taaltest, de afname van de taaltest, extra taallessen?
't Pallieterke wuifde Anuna uit toen ze vertrok naar de klimaattop in Chili. Hij probeerde haar nog tegen te houden maar eigenwijze Anuna stapte toch in haar bootje. Een bootje met lekjes in de bodem en nog wat andere technische storinkjes.
Wekenlang dobberde Anuna over wilde wateren, en dan verneemt ze plotseling dat de klimaatconferentie verhuist is van Chili naar Spanje.
Anuna: "Het blijkt nu dat ik de halve wereld ben rondgereisd, in de verkeerde richting." O, miserie. Had ze maar in de schoolbanken moeten zitten zoals haar leeftijdgenoten, om aan haar eigen toekomst te werken ipv aan een utopische toekomst voor anderen.
Ze werd op een dwaalspoor gebracht door haar eigen waaanideeën en die van haar metgezellen. Ze wou niet luisteren naar 't Pallieterke toen deze haar de weg wees naar de klimaattop: "Altijd rechtdoor tot aan 't rondpunt... en dan naar links!" Toch duidelijk? En niet mis te verstaan?... Nu loopt ze gedesoriënteerd, verdwaasd en verdwaald rond in een ver continent waar alleen maar onlusten aan de gang zijn.
Wekenlang op een zeilbootje varen om ergens te geraken waar niets te beleven valt, en dan nog eens terug moeten met tegenwind helemaal Atlantische en andere Oceanen doorkruisen, broedplaatsen van hevige tropische stormen trotseren... Kleine kans dat je het avontuur geestelijk heelhuids overleeft. Lange zeiltochten schaden het psychisch welzijn. Dat komt ervan als je niet naar 't Pallieterke luistert en zijn goede raad in de wind slaat.
Nu zit Anuna 10.000 km (!) ver weg van de échte klimaattop. En Spanje ligt niet bij de deur als je verdwaald bent in het verre Amerika... Ach, Anuna en co hebben nog een maand de tijd om de weg te vinden naar Madrid. En daarna nog een heel leven lang om klimaatgeobsedeerd bezig te zijn.
Helemaal onderaan lezen we het verhaal van een Franse lerares die getuigt over onderwijs aan moslimkinderen. Een ramp!
Zelf heb ik ook een en ander mogen beleven in multiculturele scholen, maar over mijn ergernissen mocht ik niets vertellen. Negatieve commentaar op migrantenleerlingen was taboe. Geduld en verdraagzaamheid werden mij gepredikt omdat migrantenkinderen aanpassingstijd nodig hebben. Een grote denkfout. En omdat er geen eisen aan hen gesteld werden gleden ze nog verder weg naar het allerlaagste peil.
Eén bijzondere dag in de school van directeur Blauwbaard blijft in mijn geheugen hangen op een vast plekje. Luister maar.
Op zekere dag belandde ik in een klas vol Turkse leerlingen voor een screening van hun capaciteiten en hun schoolvorderingen. Dat gebeurde in het kader van één van de vele geldverslindende migrantenprojecten die toen de ronde deden in de Turkenscholen. Bij het betreden van zo'n klaslokaal met opgeschoten allochtone pubers overvalt je de indruk dat je in een groot oerwoud gevangen zit waar geen regels gelden en geen gezag.
Opvallend was de sterke onderlinge solidariteit die van de losgeslagen apen een machtige groep maakte, in staat om een hele klas om te toveren in collectieve chaos waar geen plaats is voor discipline en prestatiedrang.
Ze kwamen met z'n allen van de islamles en gedroegen zich als wilden, als 'baas in eigen klas', superieur en zelfverzekerd. Toch was de klas aanvankelijk rustig. Het duurde echter niet lang of een bruine herrieschopper gaf het startsein om lol te trappen en de klas op stelten te zetten.
Op een bank zag ik een lange lat liggen, nam die vast, en ging zonder nadenken naar de relschopper waarmee alles begon. Ik gaf mijn belager een stevige klap met de lange lat op zijn warrige hoofd, waarna ze allen schrokken van de hevige dreun. Plotseling was de klas rustig en de rest van het lesuur verliep ongestoord. Mijn impulsieve ingreep kende een onverwacht geslaagd effect, een stunt om trots op te zijn!
Ik ben geschiedenislerares sinds een jaar of 20. Ik heb les gegeven op 5 Colleges in de banlieues, waarvan 2 ZEP, en ook in de No-Go-Zones, de gewelddadige wijken. Ik heb zo’n 4000 jongeren uit de banlieues in mijn klassen voorbij zien komen, die ik les moest geven, instrueren, aanmoedigen en begeleiden met welwillendheid en een liefde voor ’t vak die mij nooit in de steek heeft gelaten.
Nu had de CD&V eens de kans om eensgezind aan hetzelfde zeel te trekken en op een rechts spoor naar de kiezer te trekken, maar die kans lieten ze links liggen.
Kandidaat CD&V-voorzitter Walter De Donder: "Er zijn wijken in Antwerpen die volledig ontvolkt zijn van onze eigen mensen en die ingenomen zijn door andere groepen".
Onbegrijpelijk die heisa daarrond.Walter De Donder zette de juiste toon en gebruikte de correcte terminologie om multiculturaliteit te beschrijven. Hij had ook platweg kunnen zeggen: "De witten vertrekken waar de bruinen het bruin bakken." Jammer dat hij het had over "andere groepen', ipv vluchtelingen, vreemdelingen, asielzoekers, illegalen, moslims, en iedereen waarvan de etnische wortels elders liggen dan in Vlaanderen. Evenals 'eigen mensen', dat zijn wij, rasechte Vlamingen die hier geboren zijn en het hoederecht hebben op Vlaanderen waar Vlamingen de baas zijn.
Maar dan maakt De Donder een ontgoochelende omschakeling naar links gezwam wanneer hij beweert dat iedereen bij 'eigen mensen' hoort en iedereen gelijk is. De CD&V'er dwaalde af naar een gulden middenweg waar je nog altijd alle kanten uit kunt.
Els Clottemans werd in 2010 veroordeeld tot 30 jaar cel voor de ‘parachutemoord’ op haar liefdesrivale Els Van Doren die bij een sprong te pletter viel. Clottemans heeft altijd ontkend dat ze de parachute van Van Doren saboteerde. Na een gemediatiseerd proces werd Clottemans zonder materieel bewijs tegen haar veroordeeld, wat voor veel ophef zorgde: er werd zelfs betoogd voor Clottemans’ vrijspraak. Nu ze een derde van haar straf heeft uitgezeten, komt ze in aanmerking voor vervroegde vrijlating.
En als ze dan vrijkomt gaat ze trouwen met Dutroux.
De prestigieuze universiteit van Oxford waar iedereen de beste wil zijn, is gezwicht voor de gevoeligheden van enkele psychisch zwakkelingen die onvast in hun schoenen staan en overgevoelig reageren op geluiden die overmatig bonken op hun trommelvliesjes en dat maakt hen angstig.
Daarom heeft de studentenvereniging van universiteit Oxford een motie aangenomen om handgeklap te verbieden omdat het angst zou veroorzaken. Applaus zal vervangen worden door het geluidloze wuiven met 'jazz hands'.
Roisin McCallion (foto) van de studentenvereniging wil een aangenamere omgeving creëren voor autisten en hoogsensitieven. Haar streven naar inclusiviteit neemt nu de ziekelijke vorm aan van een verbod op applaus.
Handgeklap kan door niets vervangen worden. Applaus is een standaardblijk van waardering. En als applaus verboden wordt, leren overgevoelige studenten niet om zich te harden in hun omgeving, maar worden ze gepamperd en geknuffeld met stille wuivende handjes, jazz handjes die flapperen en wapperen in de wind.
Morgen 29 oktober is het de feestdag van de heilige Narcissus, de patroonheilige van alle mensen die verliefd zijn op zichzelf en hun medemensen de boom in sturen.
Narcissus is een figuur uit de Griekse mythologie, een verhaal over een beeldschone jongen die verliefd wordt op zijn spiegelbeeld als hij zich in het water bewondert.
Van narcisme heb ik ook wel eens last als ik in de spiegel kijk en mezelf begluur, of als ik mijn beeltenis in het water bekijk, zoals Narcissus deed. Niet dat ik verliefd word op mezelf of zo, neen zo erg is het niet. En die euforie bij het zien van mezelf gaat gauw weer over.
Narcissus deed me denken aan een artikel in de Britse krant The Guardian over het verband tussen Narcisme en Terrorisme. Auteur Anne Manne argumenteert dat terroristen eigenschappen vertonen van narcisme. Terroristen lijken in sommige opzichten op narcisten, ze vertonen narcistische eigenschappen als: geldingsdrang, drang naar zelfbevestiging, bewonderingsdrang, zelfobsessie... Bij hen worden natuurlijke menselijke eigenschappen gedisproportioneerd in extreme vormen teruggevonden. Hun opgeblazen eigenwaarde is gebouwd op drijfzand, wat meteen verklaart waarom ze voortdurend op zoek zijn naar bevestiging. En zo wordt de narcist gedreven naar terrorist, hij wordt aangezet tot terreurdaden.
Het artikel over het verband tussen narcisme en terrorisme is een studie die bewust terroristische daden wil verklaren en het brein van terroristen wil ontleden. Studies over de psyche van terroristen komen tot sentimentele conclusies en ontroerende verklaringen van de drijfveren van een terrorist.
Een terrorist is een terrorist, in al zijn slechte hoedanigheden en gebreken. Waar gaat het naartoe als we terrorisme gaan romantiseren met de onderliggende bedoeling om criminele daden te verschonen en te legaliseren?
Lieviaanse vertaling van dit politiek correcte nieuws van de onbetrouwbare VRT: Ergün Senarabaci(foto) is de naam van de Turk die een echtpaar in de bioscoop in koelen bloede afslachtte en ze ongenadig liet liggen creperen. Een beestachtige moord gepleegd door een bloeddorstige Turk, genaamd Ergün Senarabaci .
Foto: De Turk heeft twee mensen vermoord in Groningen. Bron: Politie Groningen
Door Senarabaci vermoord echtpaar “compleet toegetakeld en onherkenbaar” aangetroffen in bioscoop
De dader van de bioscoopmoord in Groningen, Ergün Senarabaci, is zojuist door de Politie gearresteerd. Hij wordt momenteel verzorgd in het UMCG vanwege het vuurgevecht tijdens zijn arrestatie. De man vermoordde twee mensen op brute wijze. Volgens bronnen zou Senarabaci twee schoonmakers hebben vermoord en hen “compleet hebben toegetakeld”en zou één van de slachtoffers “onherkenbaar” zijn aangetroffen in het trappenhuis. De man zou bij de roltrap zijn gevonden.
Gelukkig is het de Politie Groningen dus gelukt om Senarabaci snel op te pakken. De man werd nabij het Hoendiep gespot en liep daar ‘gewoon op straat rond’, waarna de politie hem kon arresteren. Bij de arrestatie zijn schoten uitgewisseld en werd de Turk geraakt. Hij is vervolgens naar het ziekenhuis gebracht om te worden verzorgd.Laten we hopen dat hij op z’n minst zijn motief voor deze aanslag deelt alvorens de eeuwige jachtvelden te betreden.
Volgens anonieme bronnen zijn de slachtoffers van de brute Senarabaci een echtpaar zijn met een schoonmaakbedrijf. Zij zouden het pand van Pathé hebben betreden waarna Senarabaci stiekem binnenglipte hen achtervolgde. De vrouw zou in het trappenhuis “compleet toegetakeld en onherkenbaar” zijn gevonden en haar man -met wie zij het pand schoonmaakte- zou bij de roltrap zijn gevonden.
Een brute moord dus, waarbij het motief onbekend is en de schutter met verwondingen in het ziekenhuis ligt.
Het jaar 2192: De Britse Eerste Minister bezoekt Brussel om uitstel van de Brexit deadline te vragen. Niemand kan zich het ontstaan van deze traditie herinneren, maar de plechtigheid lokt elk jaar vele toeristen van over de hele wereld (Julian Popov).
Eergisteren legden ouders van uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen een klacht neer bij het Kinderrechtencommissariaat omdat hun kinderen niet het gepaste onderwijs krijgen dat aansluit bij hun superieure verstandelijke capaciteiten.
Fantastisch nieuws! Het zou in alle gazetten op de frontpagina's moeten verschijnen en als hoofdbrok in het tv-nieuws. Eindelijk een stap in de goede richting naar elitair onderwijs!
In deze sombere tijden van onderwijsniveaus die in elkaar stuiken en ondergrondse nivelleringen, moeten genieën en supergetalenteerden, uitblinkers en bollebozen eindelijk eens in de schijnwerpers gezet worden. Zij mogen niet verdrinken in het multiculturele moeras, niet weggezogen worden in de marginale massa van zwakkelingen. Zij mogen niet wegkwijnen in heterogene klassen waar het lespeil beneden alle peil gezakt is.
Om niet afgeremd te worden in hun cognitieve ontwikkeling hebben zij onderwijsnoden die niet terug te vinden zijn in het gewone onderwijs. En daarom moet er apart onderwijs komen voor alle hoogbegaafden, waar ze tot volle bloei en ontwikkeling komen, los van achterblijvers en achterlijken.
Altijd al werden hoogbegaafden verwaarloosd en gediscrimineerd in het onderwijs. Want voor hen is er geen buitengewoon onderwijs. Waarom is er alleen maar buitengewoon onderwijs voor ZWAKBEGAAFDEN?En geen buitengewoon onderwijs voor HOOGBEGAAFDEN? Zij zijn toch ook 'buitengewoon'?!
Als er enkel buitengewoon onderwijs mag bestaan voor zwakbegaafden, dan betekent dat het promoten en kweken van achterlijken en debielen, van stompzinnigen en zwakzinnigen, van onderontwikkelden en primairen, van gekken en idioten, van zwanzers en zeikerds, van kwakzalvers en andere imbecielen...
Maandverbanden en inlegkruisjes van het menstruatieproductenmerk Always zullen in de toekomst genderneutraal worden, op verzoek van enkele idioten die zich gekwetst voelen bij het zien van het Venussymbool, een cirkeltje met een kruisje eronder, dat verwijst naar vrouwelijkheid. Het venusicoontje zal verdwijnen op de verpakking, waarmee Always zwicht voor de nukken van gestoorde enkelingen die met zichzelf en hun geslacht in de knoop en overhoop liggen.
Het venusicoontje, als verwijzing naar vrouwelijkheid, werkt traumatiserend op vrouwelijke transgenders. Hun psychische gezondheid krijgt een flinke deuk bij het aanschouwen van het venussymbool en ze kwijnen weg in een diep depressiedal. Geestelijke labiliteit maakt van hen een wrak dat snakt naar de terugkeer naar hun oorspronkelijke geslacht. Zo is er in Groot-Brittannië een netwerk opgericht voor al diegenen die hun geslachtsverandering betreuren: Detransition Advocacy Network [netwerk voor belangenbehartiging van mensen die terug willen naar hun oorspronkelijke biologische staat].
Transgenders die de switch naar het andere geslacht niet kunnen verwerken, of blijven twijfelen over geslachtskeuze, gaan zich aanstellen en provoceren. Ze zoeken iets dat de publieke aandacht trekt en reacties uitlokt, uit pure frustratie omdat ze geen oplossing vinden voor hun genderdysforische problemen... En dan is er nu de stunt met de maandverbanden.
Transgenderisme is een psychische stoornis (blog 16.9.19). Transgenders zijn labiele persoonlijkheden die staan te waggelen en te wiebelen in 't leven, in onzekere en onevenwichtige posities, struikelen over eigen seksuele geaardheid, zijn de weg kwijt naar de natuur die ze tegen de haren instrijken. Transgenderisme kent hoogtijdagen, hopelijk is het een rage van voorbijgaande aard, want alles wat politiek correct is, meent zich te moeten uitsloven voor iedereen die zichzelf wijsmaakt dat hij in 't verkeerde lichaam woont.
Mohamed Ozdemir en Abderrahim Lahlali zijn twee louche moslimadvocaten zonder geweten. Met een onwaarschijnlijke islamitische arrogantie pleiten zij voor de terugkeer van IS-strijders naar België. En als België die terreurgekken niet terugneemt kost dat ons land 105.000 euro per dag... Ook een aantal IS-weduwen en IS-kinderen rekenen op een liefdevolle ontvangst in ons land dat hen naturaliseerde.
Deze miserie krijg je dan met barbaarse criminelen die de Belgische nationaliteit hebben. Wat zijn wij toch een gastvrij volk. Wij krijgen niet genoeg van ons hart open te stellen voor crimineel uitschot dat vrijwillig naar ginder vertrok om te moorden en te strijden.
Er zijn hier dromers en zwevers die beweren dat wijSyriëgangers naar hier moeten halen om er controle over te kunnen uitoefenen. Hoe naïef! Syriëgangers zijn gemaakt om ongecontroleerd en brutaal hun misdadige levenswandel te vervolgen, ook al zijn ze terug in België. En daarom lijkt me ons rechtssysteem niet geschikt om hen te berechten.
En dan zwijgen we nog over de terroristenkindjes die hier straks naast Vlaamse kindjes in de klas gaan zitten. Hallo Vlaamse ouders, in Syrische kampen hebben IS-kinderen gruwelervaringen meegemaakt, wat hen bodemloos en onpeilbaar maakt. Potentieel extremistisch gedachtegoed zit in hun lijf en leden. En naarmate ze ouder worden volstaat een vonkje om tot explosie te komen. Zij zijn de toekomstige terroristen!
"Wie strijdt voor Erdogan, moet de Belgische nationaliteit verliezen... Wie vecht in een leger van een land waarvan de waarden haaks op de onze staan, heeft hier geen plaats meer", zei Tom Van Grieken naar aanleiding van de Turkse inval in Syrië, een week of zo geleden. Het Vlaams Belang diende een wetsvoorstel in dat bepaalt dat Belgische Turken die gaan strijden in hun land van herkomst, hun Belgische nationaliteit moeten inleveren.
Mijn gedacht over de Dubbele Nationaliteit.
Het is een idioot verzinsel, twee nationaliteiten in één persoon. Een dubbele nationaliteit is iets onzijdigs, iets ijls zonder ruggengraat en zonder stevige identiteit. Het geeft een ziekelijk bipatride-gevoel. De dubbele paspoorter krijgt een opgeblazen ego, hij gaat lijden aan grootheidswaanzin en overmoed. Twee bestaanswijzen vreten aan zijn psychisch welbevinden. Een ontdubbelde psyche, een versplinterde ziel en een verdeeld innerlijk leven zijn het gevolg. Een individu met een dubbel paspoort bestaat twee keer, leidt een dubbel leven en balanceert tussen twee identiteiten, tussen twee landen, tussen twee culturen, en dat maakt hem psychisch onevenwichtig. Zijn hele wezen is gespleten en verscheurd. En zijn gebarsten zielsleven maakt van hem een psychisch wrak dat vecht tegen ambivalente gevoelens en twee hersenhelften die wankel tegenover elkaar staan.
Gisteren las ik een artikel over Geestelijke Gezondheidszorg in ons land. Hoe het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) geen betrouwbare cijfers heeft over de nood aan geestelijke zorg bij de bevolking.
Het verbaast me niet. Zal ik eens uit de doeken doen vanwaar die chaos komt? Van de vele nieuwkomers die zich in ons midden genesteld hebben. Sinds de massale invasie van allerlei mensensoorten is KCE de tel kwijt, en vraagt zich af of het huidige aanbod van geestelijke hulp wel afgestemd is op de noden bij de bevolking.
Volksverhuizingen hebben een impact op het psychisch welzijn van migranten die als ontwortelden vatbaar zijn voor psychische stoornissen. Ontheemde thuislozen, geestelijk ontredderde vluchtelingen en gedesoriënteerde gestoorden zijn ons komen overweldigen en hebben een aanslag gepleegd op onze welgestructureerde samenleving. Wij zijn uit het lood geslagen, alles is overhoop gehaald, niets is nog duidelijk noch overzichtelijk...
Ik stel voor dat de schoolplicht afgeschaft wordt voor alle kinderen die hier als nieuwelingen vers aankomen om de openbare schoolorde te verstoren, afschaffing van de leerplicht voor alle kinderen geboren uit uitheemse ouders, afschaffing van de leerplicht voor alle kinderen van illegalen, vluchtelingen, asielzoekers, moslims, anderstaligen, migranten, en andere vreemdelingen.
Dus geen schoolplicht voor deze kinderen. Het is beter dat ze dom gehouden worden. Waarom zouden we hen moeten onderwijzen? Ze hoeven niet wijzer gemaakt te worden. Uit zelfbehoud en uit zelfverdediging moeten we van hen een te verwaarlozen bijkomstigheid van onze samenleving maken, om onder de duim en onder controle te houden, slaven moeten we van hen maken, slaven in dienst van ons eigen volk. En niet andersom, waarom zouden wij, autochtonen, langer moeten werken om het hele bruine spel in leven te houden?
Na de herziening van de leerplicht gaat er een nieuwe wereld open voor de schoolgaande jeugd en voor de hele onderwijswereld. Weg met kansarmoede, ook geen spijbelaars meer, geen taalachterstanden meer, geen vroegtijdige schoolverlaters meer, geen koranlessen meer... Iedereen enthousiast en gemotiveerd naar school. Het lespeil stijgt, de onderwijskwaliteit verbetert, de kloof tussen Vlaamse leerlingen en migrantenleerlingen verdwijnt. Alle Vlaamse kinderen krijgen vlot een zitje in de school van hun keuze en hebben overal en altijd voorrang. Ze komen tot volle bloei. En al wat vreemd is aan ons onderwijs laten we in eigen sop gaar koken.
Vlaamse leerlingen hebben hier hun thuisbasis, hun veilige haven die ze niet hoeven te delen met nieuwelingen die onuitgenodigd willen meesmikkelen van ons gestructureerd schoolsysteem. Ze zijn niet eens in staat om de kwaliteitsleerstof in zich op te nemen. Of willen ze dat echt wel?...
Het negerinnetje op de foto is Dalila Hermans, schrijfster met Rwandese roots. Zij zoekt achter elke hoek en onder elke steen naar 'racisme'. Haar verbolgenheid over 'racistische' afbeeldingen trompettert zij overal in het rond. Zij haat Zwarte Piet en verdraagt geen karikaturen van negers, ligt met zichzelf in de clinch want ze is ook zwart, en rasverschillen doen haar steigeren en brengen haar in opperste staat van opwinding, frustratie en woede.
Nu kondigt Dalila aan dat ze nooit meer op de VRT wil komen omdat ze zich niet serieus genomen voelt... Er moet iets ergs gebeurd zijn want VRT aanbidt toch alles wat zwart en vreemd is?
Niet alleen haar racismefobie, maar ook haar taalgebruik is onbeschaafd en achterlijk: "Die redacties fucked me up... ze vinden me ridiculous... de VRT screwed me up... Ik hoef dat soort shit niet meer te pikken"... Hoe komt het toch dat de VRT haar niet serieus wil nemen?