De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
30-03-2023
"Afstand tot de Arbeidsmarkt"
Onlangs hoorde ik op tv iemand spreken over een jobbeurs waar werklozen terecht kunnen voor alle informatie over allerlei jobs. Ze kunnen er ook solliciteren. Of smachten en dromen van een nieuwe job.
Vandaag, 30 maart, organiseert de VDAB een jobbeurs in Hasselt, een serieuze aanpak van het werklozenprobleem en geen beledigend gezeik over werklozen. Werkzoekenden van alle leeftijden en opleidingsniveaus zijn er welkom.
Het viel me op dat de man die de jobbeurs aankondigde bijzonder voorzichtig en eerbiedig sprak over werklozen, werklozen als een respectabele groep mensen die de weg naar de arbeidsmarkt kwijt zijn, de weg niet goed kunnen vinden naar een job ondanks alle inspanningen. Verdwaald en verloren strompelen ze gedesoriënteerd verder, maar hun zoektocht levert niets op. Alles wat ze onderweg tegenkomen is hun stempelgeld, hun werklozensteun als steun bij het afleggen van de afstand naar de arbeidsmarkt.
"Mensen metAfstand tot de Arbeidsmarkt'
Ze zeggen dat werklozen zich uitsloven om elke afstand tot de arbeidsmarkt te overbruggen, het kost hen bloed, zweet en tranen. Zeg daarom niet 'werklozen' maar 'mensen die een afstand moeten afleggen tot de arbeidsmarkt'.
"Mensen zonder Baan"
Sylvana Simons, een Surinaamse ijdeltuit met een diepe blankenhaat,wist jaren geleden al dat het kwetsende woord 'werklozen' geschrapt moest worden. 'Mensen zonder baan' klinkt menselijker dan 'werklozen'. Zij en haar partij beweren zelfs dat 'mensen zonder baan' een grotere bijdrage leveren aan de samenleving dan werkenden... Krankzinnig!
Een katholieke lagere school in Beringen zal vanaf volgend schooljaar geen islamonderricht meer aanbieden voor nieuwe leerlingen in het eerste leerjaar.
Moslimouders zijn het niet eens met de afschaffing van de islamles. Ze beginnen hoog van de toren te blazen alsof ze hier de baas zijn en uit protest hebben ze gisteren hun kinderen thuis gehouden, opgestookt door de lokale politieke partij Interactief Beringen.
Hopelijk noteert de school deze afwezigheden als onwettig!
Beste lezers, opgepast voor misleiding... De islamlessen zijn niet helemaal afgeschaft maar ondergebracht in de lessen katholieke godsdienst, de zgn 'dialoogschool', zodat leerlingen zich niet hoeven te splitsen in enerzijds moslims en anderzijds Vlaamse leerlingen die godsdienst volgen, zoals het vroeger altijd gebeurde.
De Koran als Bron van alle Kwaad blijft voortbestaan, en nog wel in katholieke godsdienstlessen. 'Dialoogonderwijs' heet het eufemistisch, met de bijbel en de koran hand in hand, beiden in dialoog.
In het rampjaar 1974 werd in ons land de islam als godsdienst erkend. De start van alle ellende. De malloten die een vreemde ideologie erkenden, zouden vervolgd en aangeklaagd moeten worden.
Ze hebben ons landelijke Vlaanderen van vroeger afgepakt! We werden niet gewaarschuwd. We waren niet voorbereid. En we gingen ook nog eens hun moskeeën erkennen en subsidiëren... lam gesust, lam gevleugeld en misleid door de 'vredelievendheid' van de islam, waarmee de overheid ons om de oren sloeg.
Er bekroop me na 1974 een onbehaaglijk gevoel, het was verontrustend om te zien hoe het islamonderricht zich in onze Vlaamse scholen aan het uitbreiden was. En toch werd in alle toonaarden de expansiedrift van de islam ontkend.
Islamleraars waanden zich korankenners. Met forse snor en hoge eigendunk voelden ze zich geroepen om aan de openbaringen van de profeet een eigen draai en interpretatie te geven, om te schaven aan een optimale mentale paraatheid bij hun moslimleerlingen: de schoolgemeenschap als voorbereiding op de volwassen moslimgemeenschap!
Het islamonderricht escaleerde. Het nam onherroepelijke proporties aan. Niet meer terug te schroeven. En later hield ik m'n hart vast bij de komst van alweer een nieuwe islamleraar...
'Bruno' is niet de naam van een cafê, maar van een benzinepompstation waar ik gisteren ben gaan tanken.
Een miezerige regen viel uit de troosteloze grijze hemel.
De Zondagkrant lag uitnodigend in een rekje bij de inkom. Ze kon me niet opbeuren. Onmiddellijk viel de grote titel op: "Met honger kan je niet leren". En dan volgde het afgezaagde refreintje over kinderen die zonder brooddoos of met een lege maag naar school komen. Er werd gepleit voor een gratis warme maaltijd voor kinderen in armoede. Wie zijn kinderen in armoede? Terwijl nalatigheden en verantwoordelijkheden van ouders zoals gewoonlijk stilgezwegen worden.
"Met een lege maag op de schoolbanken"... maar met een dure smartphone in de hand.
En of de deprimerende berichten nog niet volstonden, stak er midden in de krant een glanzend magazine met afschuwelijke foto's van negerinnen. Twee Vlaamse mode-ontwerpers vonden het nodig om zwarte modellen hun kleren te showen.Een zwart model in gezelschap van een witte madam. Domme reclame voor interraciale omgangsvormen!
Het brandweerkorps van Antwerpen wil er diverser uitzien en mikt daarom op vrouwen en gekleurden om brandjes te helpen blussen. Vrouwen en gekleurden als goedkope werkkrachten.
Welkom zijn vrouwen van alle merken en soorten, dolle mina's en feministen, transvrouwen en negerinnen. Ook mannen van het zwarte ras, transmannen, negers en andere bruine mannen, maken van het korps een afspiegeling van Antwerpen. Of ze capabel zijn om de vlammen te trotseren is bijkomstig.
En toch heb ik nog nooit een neger op een ladder zien staan, en een vrouw zien sleuren met een brandslang evenmin.
De zucht naar diversiteit, inclusiviteit, gelijkheid en meer van die linkse troep, stijgt naar het hoofd van werkgevers als ze bij het aanwerven van personeel streven naar een afspiegeling van de samenleving. Ze verzamelen een zootje onbekwamen met als enige verdienste dat het geheel er uitziet als wat er in de maatschappij leeft, we zien een 'afspiegeling'. Van wat? Waarvoor? Waarom? Voor wie?...
Gisteren slopen er nogal wat vreemde namen met een exotisch geurtje in mijn bericht. Dat komt ervan als vreemdelingen de oogappels geworden zijn van politici en media en zich overal binnendringen door de mazen heen van onze ooit zo mooi gestructureerde samenleving.
Mijn collega's van vroeger sloegen met hun pet naar een correcte schrijfwijze van vreemde namen en zo raakte het alfabetisch klasseringssysteem over zijn toeren. De sloddervossen vonden geen dossiers meer terug in het archief en stelden dan maar weer een nieuw dossier op, en zo ging dat maar door tot de kasten uitpuilden van de migrantendossiers. Op een mooie dag heb ik alle dubbele, driedubbele, vier-en vijfvoudigen, uit het venster gezwierd waar ze gedreven door een zwoel windje naar beneden dwarrelden om zich uit te spreiden over het gazonnetje in het voortuintje. Rebellie als middel om orde op zaken te stellen in de chaos van Turkse en Marokkaanse wanorde!
Vreemdelingenstemrecht
In 2004 hebben enkele idioten in de regering zich vergrabbeld aan de grote aantallen migranten die hier op hen afkwamen gestormd. Ze waren zodanig onder de indruk, verloren de pedalen en namen neerbuigend en verdwaasd alle maatregelen om het hen en zichzelf vooral naar hun zin te maken. Het migrantenstemrecht kwam er.
Massa's buitenlandse toeristen, op zoek naar een gelukkig en gratis leventje, zijn hier aan het juiste adres. Ze krijgen opvang en privileges om van te dromen. Maar ze maken er een etnisch knoeiboeltje van, met een wirwar van vreemde nationaliteiten die hier allemaal op handen gedragen worden, terwijl blanke autochtonen bijna tweederangsburgers geworden zijn. Kijk maar naar de indoctrinerende oververtegenwoordiging van negers in de reclame. En dan zwijgen we nog over de interraciale relaties die ons door duidelijke beelden opgedrongen worden. Een blank vrouwtje en een lelijke neger die samen in bed liggen te flikfooien om een matras uit te testen.
Het zou vroeger onvoorstelbaar geweest zijn, een 1-aprilgrap of fake news, een verspreking van de nieuwslezer, of een drukfout in de krant, wanneer iemand met een vreemde naam burgemeester zon worden, of nog erger, regeringslid zou worden.
Einde jaren 70 van de vorige eeuw... De Oude Baas stond mijmerend bij het venster te filosoferen, hij tuurde naar buiten zonder iets te zien, maar peilend in de verte zag hij onheilspellende dingen op ons afkomen. Het sterk groeiende aantal migranten maakte hem bang: "Ooit gaan vreemdelingen hier de baas spelen als ze stemrecht krijgen. Ze kiezen dan natuurlijk voor hun eigen volk. En zo worden ze sterker en machtiger als ze talrijk genoeg zijn, en dan gaan WIJ nog wat beleven..."
In Antwerpen is de Queer Iftar afgelast. De Queer Iftar is een evenement voor LGBTI-moslims waar seksueel andersgeaarden kunnen genieten van de iftar, dat is de maaltijd na het slapengaan van de zon. Een iftar voor islamitische seksgestoorden.
De afgelasting kwam er na 'onrustwekkende signalen' op sociale media die als bedreigend aangevoeld werden. Toch wil Bart Somers als grote fan van de moslimgemeenschap het evenement laten doorgaan: "In Vlaanderen kun je zijn wie je bent". Dat klopt Bart, want in hun islamitische thuislanden mogen ze geen homo zijn.
Schepen van Cultuur Nabilla Ait Daoud (N-VA) durft spreken over "cancel culture", alsof de islam Vlaamse cultuur is.
En schepen van Gelijke Kansen Karim Bachar (Vooruit) toetert over "een sterk signaal tegen discriminatie met de lancering van onze Allemaal Antwerpenaar-campagne". Moslims zijn geen Antwerpenaren.
Tenslotte is er de ontroerende boodschap van queer-schrijfster Hind Eljadid: "De ramadan en islam draaien om liefde en acceptatie..." Het meiske weet dus niets over de islam.
******
Aan Bart Somers. Nu volgt er een culinair-erotische suggestie voor de Queer Iftar. Geen teelballetjes in tomatensaus, da's wat ordinair, het mag wat meer stijl hebben. Daarom verzon ik een geschikt recept voor de iftar (opgepast, het gaat in crescendo!):
Men neme twee rondborstige wulpse appeltjes met steeltjes zo stevig als tepels die op barsten staan. We hakken de appeltjes in mootjes met een vlindermes dat we van een Marokkaanse leerling geleend hebben. Die mannen hebben toch genoeg van die messen bij op school. De appelschijfjes gaan in de pan zonder ze eruit te laten swingen. Voeg daarbij twee gare krielpatatjes die zich als hitserige gekken mengen tussen de appelschijfjes. Ga vervolgens bij de buurvrouw twee geslachtsrijpe eieren van onder de kippen halen en kluts die in de geile boter... En nu komt het moeilijkste. We hebben twee moslimterroristen nodig. Die sluiten we op en kloppen ze in coma. Dan hakken we in 1 ruk hun edele delen eraf en kieperen die in de gehaktmolen. Hoor je de molen al gretig malen? Prachtig geluid. Als de molen klaar is met malen gaan we gehaktballetjes rollen, met een laagje paneermeel errond. Voeg de gehaktballetjes bij het broebelend geheel in de pan, en we krijgen een smeuïge smurrie als resultaat. Smakelijk!
'Gastleerkrachten' in de Strijd tegen Lerarentekort?
Ongediplomeerden voor de klas?
Minister Weyts is ten einde raad. In een vlaag van wanhopige razernij lanceerde hij een nieuw plan om het nijpende lerarentekort aan te pakken. Hij wil bruggen bouwen tussen bedrijfswereld en onderwijs. Zo kunnen bedrijven werknemers als gastleraren laten lesgeven in scholen. Ongediplomeerd. Pedagogisch onbekwaam.
Alsof Weyts op zoek is naar een kinderoppas voor leerlingen zonder leraar. 'Leren' wordt bijkomstig.
Overbodigen, lastpakken, en o wee misschien wel anderstaligen maken kans om door de bedrijfsleiding uitgeleend te worden aan scholen.
Weyts rekent erop dat scholen hun toekomstige werknemers zullen opleiden. Illusies. En hij denkt ook aan een starterspakket met didactische tips. Ook illusies.
Er moet nog veel geboetseerd worden aan het nieuwe plan van Weyts...
In het begin van mijn blogbestaan schreef ik eens een verhaaltje over geslachtsverandering. Over een onderwijzer die onderwijzeres wilde worden. De school stelde haar poorten wijd open voor de perverse kwiet die zijn eigen geslacht niet aanvaardde. Ze ging zelfs zo ver om een informatieavond te organiseren voor ouders, personeel en leerlingen om hen in te lichten over de transgender die binnenkort voor de klas gaat staan. Zo maakten kinderen op jonge leeftijd al kennis met transgenderisme en transseksualiteit in het algemeen. En UZ Gent, waar de man met een labiele seksidentiteit behandeld werd, zou de school begeleiden.
'Perversiteiten op School' was de titel van mijn toenmalige blogstukje (07.12.12). Nog geen dag later kwam er een boze reactie van "Iemand" om te zeuren over onverdraagzaamheid jegens transgenders. "Iemand" was de naam van een anonieme reageerder, geslachtsloos zoals de engelen, noch man noch vrouw, onzijdig, een slappeling dus. Zijn/haar e-mailadres was: 'nietbelangrijk@hotmail.com'. "Iemand" was dus niet belangrijk. Hij/zij vond dat kinderen begrip moesten opbrengen voor een man die zich in een vrouw omtovert en begrip voor halfslachtige mengsoorten.
******
Er bestaan giftige 'kinderboeken' die kinderen indoctrineren met het ziekelijke trans-woke-lhbti-gedachtegoed. Thierry Baudet toont er hier zo eentje. Het boekje maakt deel uit van een schoolbibliotheek. Het verhaal gaat over een omgebouwd lammetje. Zo worden kinderen vanaf 4 jaar vertrouwd gemaakt met de trans-ideologie.
En na een geurig kopje koffie en mijn ochtendritueel ging ik ook over tot onthullingen, over vroegere wantoestanden in het atheneum van directeur Blauwbaard, hierbij geïnspireerd door het modewoord 'cancelcultuur' en dit naar aanleiding van het spijtige incident in het Antwerpse Arenberg, dé plek voor elke cultuurliefhebber die er kan genieten van muziek, theater, comedy en literatuur. Tegen de muren van Arenberg plakten onverlaten multiculturele foto's en verwijderden klassieke schilderijen. Het Antwerpse stadsbestuur eiste dat de klassieke schilderijen opnieuw teruggehangen moeten worden in de trappenhal van de Arenbergschouwburg... Blanke mannen die in hun leven iets presteerden moesten weg... Cancelcultuur.
Een dergelijk incident deed zich voor in het gekleurde atheneum van directeur Blauwbaard, maar dan op veel kleinere schaal.
De jaren 90 van de vorige eeuw... Op zekere dag kreeg de school een gloednieuwe bibliotheek, een soort mediatheek. Bij de inrichting werd naar geen geld gekeken. De bodemloze geldput voor migranten kennen we ondertussen al. Meubels, boeken, tapijten, alles oogde duur en chic. In de boekenrekken stond de nieuwe uitgave van een encyclopedieënreeks te schitteren, ook dure tijdschriften, en vakliteratuur over een oneindig aantal onderwerpen, én een geniaal opzoekingssysteem. En als je dan iets ontdekt had in de rekken, kon je je nestelen op mooie kussenstoeltjes aan een comfortabele tafel om notities te maken, of om te studeren.
Na een jaar of zo was de glorietijd van de mediatheek voorbij!Boeken en tijdschriften kregen ezelsoren, werden niet meer op de juiste plaats teruggezet, boekenrekken werden verschoven en stonden tegen elkaar te wankelen. Weg met alle overzichtelijkheid. Op de verwaarloosde rekken stonden, hingen of lagen de boeken zomaar wat dooreen. Iedereen kon ook vrij in- en uitwandelen en boeken meenemen zonder zich ergens te moeten melden. Dit soort wantoestanden krijg je dan als het onderwijs aan allochtonen met parels overladen wordt, parels voor de zwijnen!... Ik heb migranten toen ervaren als een symbool voor verloedering en achteruitgang.
Sven Mary, advocaat van de familie van Sanda Dia: "Verkleden in Ku Klux Clan, de Congo is van mij of Hitler verheerlijken: aanwijzingen voor racisme bij Reuzegom". Hij reageert na zijn pleidooi tijdens de tweede dag op het proces in Antwerpen. "De Reuzegommers staan hier niet terecht voor racisme en bendevorming, maar daar is wel degelijk sprake van."
Lees hieronder hoe de mannen van 'tscheldt brandhout maken van de aantijgingen en beweringen van Sven Mary.
Niet dat we bij ‘tScheldt de ambitie hebben om de Reuzegommers te verdedigen, maar soms is het nodig de puntjes op de ‘i’ te zetten. Vooral als een advocaat van de getroffen familie wil scoren op het moederbord van het tegenwoordig allesomzwachtelende begrip ‘racisme’. Advocaat Sven Mary heeft doelbewust het luikje racisme opengetrokken om de gruwel nog gruwelijker te maken dan ze al is.
Sven Mary portretteerde de Reuzegommers als een elitair clubje met een ‘rechts, racistisch en ranzig kantje’. Volgens ons waren de Reuzegommers bezig met een totaal mislukte doop en niet met een politieke campagne. Hen wegzetten als ‘rechts’ is gewoon een debiele advocatentruc om het contrast tussen macht en onmacht aan te punten. Het stopwoordje ‘racisme’ werd dan weer bovengehaald om het contrast tussen blank en zwart naar voor te schuiven.
De feiten op zich zijn voor Sven Mary blijkbaar niet erg genoeg dat hij als extraatje de racismekaart wenst te trekken.
Het is misschien nog niet helemaal geweten maar onder de Reuzegommers liep er een zwarte jongen rond. Dus buiten Sanda Dia was er nog een zwarte jongen aanwezig. We hebben bij ‘tScheldt het geluk gehad van een welbepaalde bron een zeer groot fotoarchief toegespeeld te krijgen waarin het alledaagse leven van de Reuzegommers, onbewust van het komende onheil, werd vastgelegd.
We zijn in dat fotoarchief gedoken om na te gaan hoe erg de blanke rechtsen deze zwarte student hebben bejegend doorheen het jaar. Wie de tientallen foto’s bekijkt kan niet anders dan constateren dat de Reuzegommers geen enkel probleem hadden met de huidskleur van hun collega. Integendeel op de tientallen foto’s is duidelijk te zien dat hij één van hen was. De zwarte jongen op de foto’s (voor de kleurgestoorde Sven Mary: dat is de jongen met de ‘gele’ balkjes over de ogen), die zwarte jongen dus, is gewoon een broeder onder de broeders. Niet meer, niet minder. Racisme wordt er hier nodeloos bijgesleurd om de demonen zo mogelijk nog demonischer te maken.
Eind aprilneemt Kilian Maes het als finalist bij de Vlaamse Fysica Olympiade op tegen 16 andere leerlingen uit de derde graad secundair onderwijs.De hoofdprijs is een ticket naar de Internationale Fysica Olympiade in Tokio... Van Vlaamse Fysica Olympiade naar Internationale Fysica Olympiade in Tokio!
O nee! Toch weer niet die verwijfde jongetjes uit 'Close' vanavond op tv! Heeft het publiek dan nooit genoeg van sentimenteel gezever, van hartbrekende scènes en opgeklopte glamour? De twee acteurtjes zijn geen echte jongens, het zijn snotneuzen die zichzelf niet meer zijn en zich als een robot bewegen in een kunstmatige wereld die de hunne niet is.
Jongeren die écht iets presteren in hun leven komen zelden aan bod in de media, zij worden geweerd. En daarom wil ik nu schrijven over de student Kilian Maes (foto) die geselecteerd is als finalist bij de Vlaamse Fysica Olympiade. Hij studeert aan het Sint-Jan Berchmansinstituut in Zonhoven. Eind april neemt hij het op tegen 16 andere leerlingen uit de derde graad secundair onderwijs.
Kilian Maes bereidt zich voor op de Vlaamse Fysica Olympiade.
Na de proclamatie van 21 mei 2023 worden zij in volgorde geplaatst volgens hun score.
De Vlaamse Fysica Olympiade is een wedstrijd waarin leerlingen van de derde graad secundair onderwijs zowel hun theoretische als praktische kennis over fydica testen en mooie prijzen in de wacht kunnen slepen. De hoofdprijzen zijn tickets naar Tokio in Japan.
VRT en VTM laten geen gelegenheid voorbijgaan om de film 'Close' van Lukas Dhont te loven en te prijzen tot in alle uithoeken van de hemel. Het is dan ook een Belgische film die bovendien ontluikende homoseksualiteit propageert.
Aagje Van Thomme sprak vanmiddag op tv in superlatieven over de film. Ze was erg euforisch enthousiast en in de wolken en dat was te zien aan de spastische trekken op haar gelaat.
Filmmaker Lukas Dhont verfilmde een hechte vriendschap tussen twee jongetjes, lieflijk vertolkt door Leo en Remi, twee onafscheidelijke vriendjes die elkaar al heel lang kennen en zich altijd samen amuseerden. In de film zien we ze samen ravotten, fietsen, verhaaltjes vertellen... onschuldige kinderlijke bezigheden... Totdat ze op de middelbare school komen waar hun vriendschap een andere dimensie krijgt. Medeleerlingen maken het tweetal bewust van hun speciale vriendschap. Die wordt minder spontaan. Leo neemt afstand. Het noodlot slaat toe.
'Close', een smartlap voor de ene, een pakkend drama dat gevoelige snaren raakt voor de andere.
Onder het mom van diversiteit en multiculturalisme en onder dwang van politieke correctheid is de omvolking in West-Europa al jaren volop bezig. West-Europa is niet in staat ongewenste immigranten buiten de deur te houden, omdat Brussel bewust de grenzen openhoudt om Europa kapot te maken. De omvolking is een bewuste strategie van de multiculturele elite en de pro-immigratielobby om de Europese bevolking te vervangen door een andere bevolking en daarmee ook een einde te maken aan de Europese beschaving, cultuur en identiteit. De autoriteit van de westerse natiestaat moest verdwijnen onder de heilzame leiding van de Verenigde Naties en de Europese Unie (EUSSR). De Westerse cultuur moest stilletjes aan verdwijnen om ‘een broederschap van alle mensen’ te vestigen. Deze omgekeerde kolonisatie is in de ogen van de getroebleerde linkse mens de enige manier om de Westerse ‘dominantie’, onze verschrikkelijke invloed op de wereld, een halt toe te roepen en in het reine met onszelf te komen. De onheilige alliantie tussen links en de islam is geen raadsel. Marxisten geloven dat islamisering in het Westen ons dichter bij de broederschap van alle mensen zal brengen…
Ik heb vroeger vaak in een lastig parket gezeten, moeten afrekenen met intriges, gejend door laster en achterklap, geplaagd door intimiderende en dreigende telefoontjes, moeilijke moeders moeten sussen, hopeloze vaders die door hun ex geplukt werden heb ik wegwijs gemaakt in de doolhof van echtscheiding en co-ouderschap. Voor hete vuren heb ik gestaan die ik niet kon blussen. Hoge bergen moest ik beklimmen om in onherbergzame streken verzeild te raken.
Het was de tijd dat ik iedere ochtend naar m'n werk vertrok met de moedeloze vraag: "Wat gaat er vandaag weer gebeuren?"... Zucht!
Zo was er eens een meisje in het eerste middelbaar van het Hasseltse lyceum met slechte schoolprestaties. Haar naam was Andrea. Er waren niet alleen leerproblemen, maar het meisje lachte nooit, was depressief en verbitterd, en haar enige vriendin was een moslimmeisje met een hoofddoekje.
Schooljaar 1995-1996. Directrice Prutsmans moeide zich met het geval Andrea en toen escaleerde het probleem, zoals altijd wanneer Prutsmans haar scherpe neus stak in probleemgevallen.
Andrea was de enige dochter en oogappel van een bakkersechtpaar met een succesvolle bakkerij in Hasselt op de Kuringersteenweg. Bakkerij Ulens. Zal nu wel niet meer bestaan.
Andrea's moeder wilde niet accepteren dat haar dochter de leerstof niet aankon, dat er iets mis was met het meisje. Alle goede bedoelingen, initiatieven en raadgevingen van de leerkrachten sloeg ze in de wind. Ook mijn studeertips die ik met Andrea besprak, vond ze maar niks. Zij wenste geen bemoeienissen meer en geen bespreekbaarheid van de problemen.
Op zekere dag kreeg ik een dreigend telefoontje van madam Ulens. Soms hoor je al aan het belletje als er onweer op komst is. De vrouw aan de andere kant van de lijn sprak met een schelle stem en deed alsof ze me goed kende, hoewel ik het mens nooit ontmoet had. Ze werd persoonlijk en liet horen dat ze alles over me wist... Aangevallen door een wildvreemde!Later volgden er nog agressieve telefoontjes én slonzige briefjes waarin ze me uitmaakte en bedreigde. Help, ik heb een stalker!
Ik besloot om me te wreken. Bij bakkerij Ulens bestelde ik incognito 3 slagroomtaarten, 4 gebakjes met vette pudding en bovenop een kwak slagroom, 5 roomsoezen om je vingers van af te likken, massa's bonbons gevuld met marsepein, en wel 10 eclairs bedekt met een dikke laag chocolade. En alles moest geleverd worden op een fictief adres met een fictieve naam. Deze stunt gaf me een eindeloze voldoening!
Ex-basketter Sébastien Bellin overleefde de terreuraanslagen op de luchthaven van Zaventem in 2016. Hij raakte deels verlamd.
Nu blijkt dat ook zijn hersenen beschadigd zijn. Vandaag getuigde hij op het terreurproces terwijl hij recht in de ogen van de terroristen keek: "Ik vergeef jullie. Ik heb geen ruimte voor haat. Ik steek mijn hand uit. Ook voor jullie kan dat de eerste stap naar genezing zijn"... een ontroerende boodschap van liefde, verzoening, verdraagzaamheid en vergeving? Neen, het is aanzetten tot terreur!
In de assisenzaal moest Sébastien in bedwang gehouden worden, hij wou zijn andere wang ook nog aanbieden aan de terroristen. Hij wou hen haast omhelzen.
Het romantiseren van terreur zou strafbaar gesteld moeten worden.
Door de opwarming van de aarde wees mijn buitenthermometer vanochtend twee graden onder het vriespunt. En zo ver ik kon kijken zag alles wit. Sneeuwbuien hebben een wit tapijt uitgespreid over weiden en akkers, straten en velden. Ik zag ouderwetse sneeuwlandschappen.
De klimaatopwarming heeft een prijs: vriestemperaturen, spekgladde wegen, winterse neerslag en oververhitte strooiwagens.
In de multiculturele scholen die ik vroeger bezocht, verzamelde ik vragenlijsten ingevuld door allochtone ouders, zoveel ik kon bemachtigen. Honderden! Op die vragenlijsten stond het beroep van allochtone vaders te lezen. Ik maakte toen lijstjes met de namen van alle vaders, hun beroep en hun geboortdatum.
Het resultaat van mijn opsporingswerk was niet verrassend. Haast alle allochtone papa's waren ofwel werkloos, ofwel invalide, ofwel gepensioneerd (de jongst 'gepensioneerde' was 29 jaar!). Nauwelijks 1 op 10 gaf een beroep op. Mijn lijstjes vielen niet in goede aarde bij mijn linkse collega's. Er rustte een taboe op de link tussen etniciteit van vreemdelingen en hun beroep. Over het beroep van allochtone vaders mocht niet luidop gesproken worden: "Ja, en dan? Werkloosheid hoort toch bij hun cultuur? Laten we er verder over zwijgen."
De hoge werkloosheidscijfers bij allochtonen komen van documenten ingevuld door allochtone ouders zelf. In mijn cijfers waren Belgen meegerekend met Turkse en Marokkaanse roots. Werkloosheidscijfers zonder incalculering van de etnische afkomst van 'Belgen' zijn misleidend en vals.
Vlaanderen geeft maandelijks een fortuin uit aan werkloze allochtonen, aan asielzoekers, aan vreemdelingen die 'verbelgd' zijn of aan hen die profiteren van de dubbele nationaliteit.
De patrones van alle allochtonen, Paula D'Hondt, goochelde vroeger met cijfers om te bewijzen dat "er geen specifieke werkloosheid voor niet-Europese vreemdelingen bestaat". Haar indoctrinerende rapportje werd verspreid in alle scholen.
De 'dame' op de foto is Vanessa van Cartier, een pervert die zich omtoverde tot vrouw. De transgendervrouw mocht gisteravond in de late nieuwsuitzending van VRT komen vertellen over zijn leven als dragqueen. Xavier Taveirne bleef kalm bij het zien van zoveel glitter en glamour en van zoveel kunstgreepjes aan het lijf van de transvrouw. Jammer dat tijdens het hele gesprek transgenderisme en transvestitisme verheven werden tot kunst, met geen enkele verwijzing naar het perverse karakter van transseksualiteit.