Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

 eXTReMe Tracker
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket                                    
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

 

Inhoud blog
  • prettige feestdagen
  • Zwarte dag voor tijdelijke werknemers Ford Genk
  • Recordjaar voor Gentse haven
  • Verbruik aardgas en elektriciteit opvallend gedaald
  • Volvo Trucks voert in Zweden productiestop in
  • volvo gentse kanaalzone
  • 9.000 werknemers wachten bang doemscenario Volvo Cars af
  • Europese metaalarbeiders betogen dinsdag in Brussel
  • Metaalarbeiders FGTB voeren actie op 3 december
  • Vakbonden en regering sluiten akkoord
  • Wie niet oplet ziet zijn spaargeld wegvliegen.
  • inflatie koopkracht van 21%naar 6%
  • KOOPKRACHT
  • Koopkracht geen probleem voor regering Leterme
  • bazen
  • verdraagzaam
  • ring gent zeehaven
  • koopkracht
  • 1 mei stoet bagattestraat vertrek punt
  • Welke dagen mogen niet aangegeven worden als dagen tijdelijke werkloosheid?
  • Wat zijn uw verplichtingen gedurende de maand waarin er tijdelijke werkloosheid voorkomt ?
  • Nieuwe jaar brengt nieuwe regels mee
  • horloge
  • sociale verkiezing 2008
  • Alle voltijdse maar niet alle deeltijdse werknemers hebben recht op betaald educatief verlof
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    infoblog

    infoblog
    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prettige feestdagen
    http://elfyourself.jibjab.com/view/qnBb9GyiMeXCt3Nic8VX , tik op de link

    19-12-2008 om 15:01 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte dag voor tijdelijke werknemers Ford Genk

    Zwarte dag voor tijdelijke werknemers Ford Genk

    Er heerst vandaag een erg bedrukte sfeer bij autoconstructeur Ford in Genk. Dat heeft alles te maken met de bekendmaking van de beslissing welke van de resterende 3.300 tijdelijke werknemers volgend jaar nog met een startbaanovereenkomst aan de slag kunnen blijven. Dat zijn er slechts 192. De tijdelijke werknemers werden opgeroepen om zich vandaag, gespreid over de ganse dag, aan te melden bij hun 'foremannen' om hun lot te vernemen.

    Niet meer aan de slag
    Volgens de vakbonden ligt de opkomst van het aantal tijdelijke werknemers aan de hoge kant en dit ondanks het feit dat de meesten onder hen al wisten waar ze aan toe waren. Diegenen wiens contract eind deze maand officieel afliep, wisten immers dat ze volgend jaar niet meer bij Ford aan de slag zouden kunnen, zo verduidelijkt Ludo Copermans van het ACV.

    Beloftes niet nagekomen
    De directie van Ford Genk maakte eerder deze week op de valreep bekend dat de productie volgend jaar andermaal gaat verlaagd worden tot 800 wagens per dag, er een vierdagenweek komt, de weekendploeg tijdelijk opgedoekt wordt en dat 200 tijdelijke werknemers ondanks eerdere beloftes toch geen vast contract krijgen. In plaats daarvan krijgen 192 tijdelijke werknemers een startbaanovereekomst tot 2009 of 2010.

    Gemengde gevoelens
    De vakbonden staan naar eigen zeggen met gemengde gevoelens tussen het personeel. Ze beseffen enerzijds dat de drastische terugval in de autoverkoop tot bijkomende maatregelen noopte, maar wijzen er anderzijds ook op dat het nooit gezien is dat de afspraken die in een cao vastgelegd zijn, eenzijdig verbroken worden.

    Afspraken in cao verbroken
    Ten tijde van de wilde staking bij de Ford-toeleveranciers en bij Ford Genk zelf afgelopen januari werd er een pact van sociale vrede gesloten. De afspraken werden in een cao gegoten, waarin de directie zich ook engageerde om aan 200 tijdelijke werknemers een vast contract te verlenen.

    Onderoud met Europese Ford-directie
    "Wij als vakbonden zijn onze afspraken nagekomen, maar dat kan niet gezegd worden van de Europese Ford-directie. We hebben begin volgend jaar dan ook aangedrongen op een onderhoud met de Europse Ford-directie in een poging om hen ertoe te bewegen om alsnog de beloofde vaste contracten aan 200 werknemers te verlenen", zo zegt Copermans.

    19-12-2008 om 14:43 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recordjaar voor Gentse haven

    Recordjaar voor Gentse haven

    Voor de haven van Gent was 2008 een absoluut recordjaar op het vlak van de overslagcijfers, zowel voor de binnenvaart als voor de maritieme overslag. Havenschepen Sas Van Rouveroij verwacht voor 2009 een negatieve groei, maar denkt dat de Gentse haven minder onder de crisis zal lijden dan de andere Vlaamse havens.

    Record
    De haven sluit het jaar af met een maritieme overslag van 27 miljoen ton, een groei van 8 procent. Daarmee wordt het vorige record gebroken, dat al dateert uit 1985. Ook de binnenvaart breekt het record uit 1990, met een overslag van 20 miljoen ton of een groei met 13 procent. De binnenvaart en zeevaart samen zorgen zo voor een groei van 9,8 procent.

    Vooral landbouwproducten
    Vooral de overslag van landbouwproducten is in 2008 gestegen: daar is er een toename van 833.345 ton, of 37,5 procent meer dan in 2007. Ertsen en metaalresiduen nemen nog steeds de belangrijkste plaats in, maar daar is de stijging, met 539.880 ton of 6,8 procent meer bescheiden.

    Negatieve verwachtingen voor 2009
    "Ik verwacht zeker een negatieve groei voor de Gentse haven volgend jaar", zegt Van Rouveroij, "maar die zal lager liggen dan de andere havens in Vlaanderen. De automotive is in onze haven op vlak van tonnage vrij beperkt, en we verwachten nieuwe goederenstromen. Ik verwacht vooral een aanzienlijke daling op vlak van werk". De verdere ontwikkeling van het Kluizendok, de komst van Bio Base Europe en de inzet op nieuwe trafieken moeten de economische schade beperken

    19-12-2008 om 14:26 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbruik aardgas en elektriciteit opvallend gedaald

     

    Het maandelijkse aardgas- en elektriciteitsverbruik in ons land is in oktober en november opvallend sterk gedaald tegenover dezelfde maanden vorig jaar. Dat stelt de Creg vast, de Belgische regulator voor de elektriciteits- en gasmarkt. Een precieze verklaring heeft de Creg niet. De verklaring zou liggen bij een lager verbruik door de industrie maar of er een verband is met de economische crisis, wilde de Creg-woordvoerder niet kwijt.

    Negen procent minder
    De verbruikscijfers van november zijn bij de laagste in de laatste vier jaar. Voor elektriciteit gaat het om een totaal verbruik van 10.914 MW of bijna 1.000 MW of 9 procent minder dan in november vorig jaar. Voor aardgas werd een verbruiksdaling met 7 procent opgetekend. Laurent Jacquet, woordvoerder van de Creg, merkt op dat de weersomstandigheden in de herfst van 2007 en dit jaar nagenoeg dezelfde zijn. "In de veronderstelling dat het residentieel en commercieel verbruik dus dezelfde zijn gebleven, is vooral het industrieel verbruik gedaald."

    Industrieel verbruik
    Concreet zou dit betekenen dat het industriële elektriciteitsverbruik vorige maand met ongeveer 20 procent is gedaald en het industriële aardgasverbruik zelfs met een kwart. "Dit is alleen nog maar een vaststelling. We hebben nog geen diepte-analyse uitgevoerd om een verklaring te achterhalen. Zo'n analyse staat nog niet op het programma, maar we zullen de verbruiksgegevens van de volgende maanden nauwgezet opvolgen", aldus Jacquet. Voor de eerste negen maanden van dit jaar was er geen trendbreuk

    16-12-2008 om 22:21 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo Trucks voert in Zweden productiestop in

    Volvo Trucks voert in Zweden productiestop in

    Volvo Trucks Zweden heeft aangekondigd dat het bedrijf een aantal dagen de productie zal stilleggen. De leveringen in november zijn met 21 procent gedaald tegenover november 2007. Om te vermijden dat er een overstock ontstaat, plant Volvo Trucks in Zweden om in het eerste kwartaal van 2009 20 à 25 dagen de productie stil te leggen.

    "In Zweden kennen ze geen systeem van economische werkloosheid, daarom lossen ze de dalende productie op deze manier op", legt Patrick Mertens van de socialistische vakbond uit. Bij Volvo Europa Trucks in Gent liggen de zaken anders: daar werken de arbeiders momenteel maar één op de drie dagen, de andere twee dagen gaan ze stempelen. In de kerst- en eindejaarsperiode zal er in de Gentse fabriek, zoals in vele andere bedrijven, niet gewerkt worden.

    16-12-2008 om 21:59 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.volvo gentse kanaalzone

    Politieke steun voor Volvo en Gentse kanaalzone

    GENT - Volvo Cars Gent krijgt binnenkort steun uit brede politieke hoek. Senator Tony Van Parys (CD&V) eist een overlegplatform, dat onze regio moet verdedigen in Brussel. Het moet de hele Gentse kanaalzone uit de economische crisis helpen.

    Senator Van Parys zette de lijnen van zijn plan uit na een onderhoud met premier Leterme, waarbij hij zijn ongerustheid over de mogelijke verkoop van Volvo Cars Gent liet weten.

    'De premier maakte meteen duidelijk dat hij mijn ongerustheid deelt', zegt Van Parys. 'Hij had eerder al contacten met de sector. Daaruit volgde een akkoord, maar ik wil meer. Er moet een provinciaal overlegplatform komen, met sterkhouders uit alle partijen die een structureel gesprek met de regering moeten voorbereiden. Als regio kunnen we niet achterblijven. Het initiatief is volgens mij noodzakelijk want onze kanaalzone is zwaar getroffen door de economische crisis.'

    Professor Hendrik Van Landeghem, gespecialiseerd in industrieel beheer, denkt dat Volvo en de politici nog wel even tijd zullen hebben alvorens het tot een verkoop komt: 'Het is niet echt een goed moment. Wie heeft er nog geld voor een dergelijke aankoop? In Europa zit het geld bij BMW en Porsche, maar die zullen wellicht geen interesse hebben. Dan moet je al snel naar China en India, als je het kapitaal wilt vinden. Zij zullen dan wel het goede moment afwachten, wanneer de koersen nog laag zijn maar er wel zicht is op een groeiende markt.'

    Hoe de toekomst in Gent er zal uitzien, is minder duidelijk voor professor Van Landeghem. 'De koper zal alleszins een goede fabriek in handen krijgen. Het merk Volvo zal zich dan wellicht moeten gaan heroriënteren. Er is een overvloed aan kleine wagens dus richten ze zich best op hun sterkte: de ruime familiewagens die veiligheid en kwaliteit combineren. In Amerika bijvoorbeeld is daar veel vraag naar.'

    De voormalige Volvo-baas Peter Leyman maakt zich net als Van Parys zorgen over zijn fabriek: 'Ik sta er nu wel wat buiten, maar ik kan je garanderen dat dit mij raakt', zegt hij. 'Voor Ford is het natuurlijk een logische stap want Volvo is niet echt winstgevend en kon de jongste jaren ook geen groei waarmaken. Een overname zal volgens mij echter niet voor meteen zijn. Ik vermoed dat concurrenten niet zitten te wachten op Volvo en stilletjes zullen afwachten tot Ford nog dieper daalt. Dan kunnen ze de meer interessante takken afsnoepen. Los daarvan blijf ik geloven in het merk Volvo. Dat is heel sterk, maar als de cijfers niet volgen, sta je natuurlijk nergens.'

    Wat zeggen ze op de werkvloer? Arbeider Daniel Synave uit Wetteren windt er geen doekjes om. 'Een verkoop zal een goede zaak zijn. De afgelopen tien jaar heeft Ford alles gedaan om ons leeg te melken. We verloren stilaan alles: de lonen gingen naar beneden, er konden geen geschenken meer af en niemand mocht nog een beurs bezoeken. Volvo kan best wel op eigen benen staan, misschien best samen met Volvo Trucks. En als dat niet lukt, dan hoop ik op een Duitse overname', zegt Daniel nog. 'Voor mijn job vrees ik nog niet', voegt hij eraan toe. 'Na 35 jaar werken in de fabriek hoop ik toch dat ze mij zullen sparen.' (frv)

         

    03-12-2008 om 22:04 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9.000 werknemers wachten bang doemscenario Volvo Cars af

    9.000 werknemers wachten bang doemscenario Volvo Cars af
    Moederbedrijf Ford overweegt Zweedse autobouwer te verkopen

    GENT - 'Wie weet komt onze Gentse fabriek in handen van een Chinees of een Indiaas bedrijf. Niemand kan voorspellen wat er zal gebeuren.' De onrust bij de werknemers van de Gentse vestiging van Volvo is groot nu Ford overweegt om zijn Zweedse dochter te verkopen.


    Een definitieve beslissing is er nog niet genomen, maar gisteren maakte de Amerikaanse autobouwer Ford wel bekend dat er plannen bestaan om Volvo Cars te verkopen. Een complete verrassing is dat niet. Ford zit al langer in slechte papieren. Om aanspraak te maken op financiële steun van de Amerikaanse overheid moet het een herstelplan kunnen voorleggen. Een verkoop van Volvo Cars kan daar deel van uitmaken.

    Voor de 4.500werknemers van Volvo Cars en nog eens zoveel medewerkers in de toeleveringsbedrijven is het bang afwachten. 'Want wie zal er nog geïnteresseerd zijn om Volvo Cars te kopen', vraagt ABVV-vakbondsafgevaardigde Rudi Schatteman zich af. 'Ik weet niet of er veel spelers op de markt zijn die genoeg geld hebben om een automerk over te kopen wetende dat dat bedrijf verlies maakt.'

    In Zweden is er zelfs al sprake van staatssteun voor Volvo Cars. 'Dat zou zich wel eens tegen Gent kunnen keren', gaat Schatteman verder. 'Als de Zweedse overheid geld pompt in Volvo Cars, dan zal ze dat in de eerste plaats doen om de plaatselijke tewerkstelling veilig te stellen. De fabriek in Gent kan daar de dupe van worden. Wij mogen dan nog zo'n efficiënt bedrijf zijn tegen politieke beslissingen kunnen wij niet op.'

    Donderdag zitten de vakbonden bij elkaar tijdens een Europese ondernemingsraad. 'Wij hopen daar iets meer te vernemen, want vandaag is de onzekerheid groot', gaat ACV-vakbondsafgevaardigde Gino Hautekeete verder 'Het kan echt alle richtingen uit. Volvo Cars Gent is een zeer sterk bedrijf dat zeker concurrentieel is ten opzichte van andere autofabrieken, maar het is wel belangrijk dat er blijvend in geïnvesteerd wordt. Ford heeft dat tot nu toe altijd gedaan, maar dat bedrijf verkeert vandaag in grote moeilijkheden.'

    Voor de directie van Volvo Cars Gent is het nu vooral zaak de kalmte te bewaren. 'De berichten over een mogelijke verkoop veranderen niet veel aan onze situatie', zegt woordvoerder Mark De Mey. 'Wij moeten blijven focussen op het verbeteren van onze resultaten ongeacht wie de eigenaar is van Volvo Cars. Wij moeten verder blijven werken, want we zijn zeker niet slecht

    03-12-2008 om 22:01 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europese metaalarbeiders betogen dinsdag in Brussel

    Europese metaalarbeiders betogen dinsdag in Brussel

    Duizenden metaalarbeiders uit heel Europa verzamelen dinsdag in Brussel om er op te komen voor hun jobs, die volgens de vakbonden bedreigd worden door het grote klimaatplan dat momenteel door de EU onderhandeld wordt. De Belgische vakbond ACV-Metaal zegde in een persbericht alvast zijn steun toe aan de betoging.

    De Europese Metaalbewerkersbond (EMB) heeft voornamelijk kritiek op het project om per opbod CO2-rechten te verkopen aan de geïndustrialiseerde landen, wat "de productie en werkgelegenheid in gevaar brengt in de ijzer- en staalindustrie en die van de non-ferrometalen".

    Gevaarlijk
    De metaalarbeiders zeggen niet gekant te zijn tegen het principe van "de vervuiler betaalt", maar vinden dat principe gevaarlijk zonder een wereldwijd akkoord. "De Europese producenten worden geconfronteerd met een verscherpte internationale concurrentie van producenten die niet aan de Europese normen moeten voldoen", klinkt het.

    De Europese metaalindustrie telt meer dan 400.000 en die van de non-ferrometalen 250.000 werknemers. De sector eist met name "gratis vervuilrechten" en een evaluatie van de sociale impact van de maatregelen die voorzien worden.

    30-11-2008 om 22:18 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metaalarbeiders FGTB voeren actie op 3 december

    Metaalarbeiders FGTB voeren actie op 3 december

    De afdeling Metaal van de Franstalige socialistische vakbond FGTB heeft beslist op 3 december actie te voeren bij minister van Werk Joëlle Milquet en minister van Financiën Didier Reynders, zo heeft secretaris-generaal Nico Cué van de vakbondsafdeling gemeld. Ongeveer 500 staalarbeiders zullen aan de actie deelnemen.

    De arbeiders zijn ongerust over de toename van de economische werkloosheid in de staalbedrijven. Daardoor verliezen sommigen van hen tot 35 procent koopkracht. Cué herinnert eraan dat de uitzendkrachten als eersten het gelag moeten betalen: zij worden zonder vergoeding ontslagen, vaak na maanden en zelfs jaren dienst

    30-11-2008 om 22:09 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakbonden en regering sluiten akkoord
    De federale regering is met de vakbonden een plan overeengekomen voor het interprofessioneel akkoord (IPA). De regering zal een deel van het akkoord financieren en het integreren in haar herlanceringsplan voor de economie. De sociale partners krijgen meer geld dan voorzien voor hun IPA.

    Om de ontsporing van de lonen met 2,6 procent van de twee afgelopen jaren te compenseren, zou de federale staat bereid zijn om voor de bedrijven een deel van de bedrijfsvoorheffing te laten vallen.

    In dat geval zouden de werkgevers zich niet verzetten tegen een lichte loonsverhoging in 2009 en 2010. Sommige bronnen spreken van een stijging met 0,5 procent bovenop de inflatie.

    Er zou ook een akkoord op til zijn over de sociale uitkeringen en de aanpassing van werkloosheidsuitkeringen.

    30-11-2008 om 21:56 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie niet oplet ziet zijn spaargeld wegvliegen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen GELD & GEZIN - Het leven wordt snel duurder. Zowel in België als in de eurozone heeft de inflatie een historisch record bereikt. Wat zijn de gevolgen van de snel stijgende prijzen voor je loon en je spaargeld en je inkomsten? (m24/tijd) - Spaarboekjes, termijnrekeningen met een hoge rente of staatsobligaties: geen enkele van die favoriete spaarinstrumenten biedt voldoende rendement om de inflatie 'in te halen'. De opbrengsten volstaan met andere woorden niet meer om de dalende koopkracht te compenseren. Wie zijn geld op een spaarboekje bij een grootbank parkeert, krijgt amper 2 tot 2,25 procent rente, aangroei- en getrouwheidspremies inbegrepen. Dat kan oplopen tot 4 procent bij prijsbrekers als Deutsche Bank, Rabobank of Kaupthing. Maar dat is dus nog steeds niet genoeg om de inflatie van 4,39 procent te compenseren. Ook staatspapier biedt voor het eerst sinds jaren niet voldoende rendement om zich tegen inflatie te beschermen. Belgisch overheidspapier op 10 jaar brengt deze dagen na aftrek van roerende voorheffing nog 3,69 procent op. Hoe kunnen beleggers zich dan wel indekken tegen de escalerende inflatie? In de eerste plaats bestaan er zogenaamde 'inflation linked bonds', obligaties waarvan de coupon stijgt of daalt met de inflatie. Dit soort obligaties zijn het laatste jaar echter bijzonder populair en dus ook peperduur geworden. Ook grondstoffen kunnen dikwijls soelaas bieden. Beleggers kunnen via bepaalde beurscertificaten of 'trackers' rechtstreeks de evolutie van een grondstoffenprijs volgen, en zich zo op een natuurlijke manier 'indekken' tegen de prijsstijgingen. Ook goud biedt volgens historische statistieken een goede bescherming tegen het verlies van koopkracht. Aandelen zorgen op heel lange termijn voor bescherming, vooral aandelen van bedrijven die de stijgende kosten relatief makkelijk kunnen doorrekenen aan hun klanten. De voeding- en drankensector is een voorbeeld. Banken hebben het evenwel traditioneel moeilijker om hogere kosten, onder meer voor het personeel, door te rekenen.

    22-06-2008 om 21:28 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inflatie koopkracht van 21%naar 6%
    Mijn karreke kan niet deftig meer vullen



    22-06-2008 om 21:20 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOOPKRACHT




    22-06-2008 om 21:16 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koopkracht geen probleem voor regering Leterme
    Koopkracht geen probleem voor regering Leterme 13/06/2008 - Vandaag is het duidelijk geworden dat het koopkrachtprobleem waar vele gezinnen vandaag onder lijden, geen prioriteit is voor de regering Leterme. De hele week zijn mensen in alle provincies op straat gekomen om hun ongerustheid over de stijgende prijzen van voedsel, mazout, energie en gas uit te schreeuwen. Leterme heeft vandaag in het Parlement zijn antwoord aan de bevolking meegedeeld : “Wees blij met de loonindexering”. Als of dat een verdienste is van premier Leterme. De loonindexering is in ons land een verworvenheid, die niemand in vraag stelt. Maar met zijn antwoord geeft premier Leterme wel een andere boodschap aan al die mensen die hun koopkracht zien dalen : Deze regering zal niets doen, deze regering vindt het behoud van de loonindex al een voldoende ‘inspanning’. En dat is schrijnend, vindt sp.a, vooral wanneer men naar onze buurlanden kijken. De prijsstijgingen in ons land zijn de helft hoger dan het Europees gemiddelde (inflatie van 5,2% t.o.v. 3,6% in de rest van Euroland). In Frankrijk blokkeert Sarkozy de gasprijzen, in Duitsland geeft Merkel de energieregulator extra bevoegdheden. In België neemt Leterme zelfs deze voor de hand liggende maatregelen, die trouwens geen euro kosten, niét. Klap op de vuurpeil is dan nog dat Leterme dankzij deze prijsstijgingen extra geld in het laatje krijgt. Peter Vanvelthoven: “De premier dweept voortdurend met zijn koopkrachtmaatregelen ten bedrage van 200 miljoen euro maar hij vergeet er wel bij te vertellen dat de staat maar liefst 450 miljoen euro rijker wordt dankzij de extra BTW-inkomsten op de verhoogde energiefactuur van de gezinnen. 450 miljoen extra ontvangen alleen al omwille van de hogere energiefactuur, daarvan slechts 200 miljoen euro aan de gezinnen teruggeven, en dan zeggen dat deze regering voor de rest niets kan doen …. Aan de mensen om hun conclusies te trekken

    13-06-2008 om 00:00 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bazen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-05-2008 om 10:13 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verdraagzaam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    01-05-2008 om 23:27 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ring gent zeehaven
    Detail van de verkeersbelemmering | Ring Gent (R4) Gent Zeehaven -> Zelzate : afsluiten Belgicastraat - Piratenstraat ter hoogte van St-Kruis-Winkel Deze werken maken deel uit van de 2de fase van bouw Skaldenbrug. De geplande einddatum van deze fase is 01-10-2008 maatregelen op 03-09-2007 tussen 08:00u - 23:59u: Verkeerssituatie gewijzigd, Een rijstrook afgesloten van 04-09-2007 tot 30-09-2008 tussen 00:00u - 23:59u: Verkeerssituatie gewijzigd, Een rijstrook afgesloten op 01-10-2008 tussen 00:00u - 18:59u: Verkeerssituatie gewijzigd, Een rijstrook afgesloten inschatting van de te verwachten hinder uren op 03-09-2007 van 04-09-2007 tot 30-09-2008 op 01-10-2008 legende : geen informatie : geen hinder : matige hinder : veel hinder

    01-05-2008 om 23:17 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koopkracht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    01-05-2008 om 23:15 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 mei stoet bagattestraat vertrek punt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    1 mei allen  naar gent de stoet vertrek om 11 h in de bagattestraat
     
    st pietersnieuwstraat zo langs de lammestraat zuid , vlaanderenstraat zo rchting kouter sportstraat
    veldstraat richting koornmarkt van koornmarkt langs stadhuis en zo verder naar de vrijdagsmarkt
    en daar kan men gezellig iets gaan drinken met familie en vrienden



    26-04-2008 om 22:44 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke dagen mogen niet aangegeven worden als dagen tijdelijke werkloosheid?
    Welke dagen mogen niet aangegeven worden als dagen tijdelijke werkloosheid? De werkgever mag de werknemers niet tijdelijk werkloos stellen op de volgende dagen: -wettelijke feestdagen (of hun vervangingsdagen) die gelegen zijn in een periode van tijdelijke werkloosheid. De werkgever moet voor deze dagen loon betalen. Voor een aantal feestdagen (afhankelijk van het aantal dagen tijdelijke werkloosheid tijdens het betrokken kalenderjaar), kan een vermindering van sociale bijdragen worden toegekend. -dagen waarvoor de werkgever loon (bijv. 7 dagen loon in geval van laattijdige mededeling) of gewaarborgd dagloon (in toepassing van artikel 27 van de wet op de arbeidsovereenkomsten) moet betalen; -dagen waarop de werknemer normaal niet werkt (bijv. de zaterdag als dit de normale inactiviteitsdag is); -volledig verworven inhaalrustdagen waarop de werknemer recht heeft ingevolge arbeid op een zondag, op een feestdag of het presteren van overuren. De werknemer moet eerst deze dagen inhaalrust uitputten alvorens hij tijdelijk werkloos gesteld kan worden wegens economische oorzaken (artikel 51 bis van de wet op de arbeidsovereenkomsten). Dit geldt ook voor volledige inhaalrustdagen verworven ingevolge overschrijdingen van de arbeidsduur in het kader van de invoering van flexibele arbeidsregelingen. De volgende inhaalrustdagen moeten niet eerst uitgeput worden: inhaalrust die niet minstens 1 volledige dag bedraagt, inhaalrust -collectief vastgelegd of niet - toegekend in het kader van arbeidsduurvermindering, collectief vastgestelde inhaalrustdagen. Opgepast : De werkgever kan de werknemer slechts tijdelijk werkloos stellen voor een volledige arbeidsdag, d.w.z. voor het totaal aantal uren waarop hij normaal die dag gewerkt zou hebben. Zo is het bijv. niet mogelijk een arbeider, die normaal 8 uur per dag werkt, voor 4 uur tijdelijk werkloos te stellen.

    19-01-2008 om 18:22 geschreven door rodeloper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Nieuws De Morgen
  • Van ouderlijke woning tot speels en duurzaam gezinshuis voor de toekomst: ‘Alles is hier multifunctioneel’
  • Roze keuken en strobalen: creatieve twist voor ouderlijk huis
  • Wie wordt minister in de regering-De Wever? Dit weten we nu al
  • Econoom Max Roser: ‘Een niet-uitzonderlijke, maar dagelijkse gebeurtenis, is de dood van 16.000 kinderen. Dat haalt de krant niet’
  • Het is nog geen vijf voor 1933, maar toch moeten we scherp naar Duitsland kijken
  • ‘België wint het Eurovisiesongfestival, en dat heb ik nog nooit gezegd’, onze journalist over Eurosong 2025
  • ‘Drie eeuwen geleden was bijna iedereen arm’: econoom Max Roser over zijn levenswerk Our World in Data
  • ‘Voor veel leerlingen zijn noisecancelling headphones noodzakelijk geworden’: hoeveel lawaai is er op de schoolbanken?
  • Noord-Amerikaanse handelsoorlog is begonnen: Canada, Mexico en China slaan terug nu Trump Amerikaanse importtarieven verhoogt
  • Veerle Baetens en dochter Billie-Louise acteren samen: ‘Het is aantrekken en afstoten momenteel’

     


    Foto

     


    Foto

    Archief per dag
  • 19-12-2008
  • 16-12-2008
  • 03-12-2008
  • 30-11-2008
  • 22-06-2008
  • 13-06-2008
  • 21-05-2008
  • 01-05-2008
  • 26-04-2008
  • 19-01-2008
  • 13-01-2008
  • 12-01-2008
  • 02-12-2007
  • 08-11-2007
  • 28-10-2007
  • 27-10-2007
  • 26-09-2007
  • 03-09-2007
  • 01-08-2007
  • 11-07-2007
  • 16-05-2007
  • 08-05-2007
  • 05-05-2007
  • 03-05-2007
  • 17-04-2007
  • 11-04-2007
  • 05-04-2007
  • 03-04-2007
  • 01-04-2007
  • 31-03-2007

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!