Uitzendbureau Accent Gebruikt dubieuze persoonlijkheidstest bij sollicitaties Seksualiteit is belangrijk voor mij
Uitzendbureau Accent schotelt zijn kandidaat-medewerkers een wel heel intieme vragenlijst voor. Bovenop de te verwachten vragen moeten de sollicitanten onder andere vertellen hoe belangrijk seksualiteit is voor hen.
Kandidaat-medewerkers van Accent krijgen de laatste vijf jaar in de tweede sollicitatieronde een 'Accent-mythologietest' voorgeschoteld. Aan de hand van zeventig stellingen -die de kandidaten moeten quoteren van 1 tot 5- pint het bedrijf hen vast op een bepaalde Griekse god. In die persoonlijkheidstest staan enkele erg intieme vragen. Zo is Accent benieuwd of 'lichamelijke beleving belangrijk is' en of 'seksualiteit een belangrijke factor' is. 'Een huwelijk is een bevestiging van je sociaal aanzien', 'Je houdt niet van vaste bindingen en verplichtingen' en 'Nieuwe ervaringen zijn heel verleidelijk' zijn andere stellingen die diep in het privé-leven graven. Accent vraagt ook of hun kandidaten zich beter op hun gemak voelen bij mannelijke dan bij vrouwelijke collega's en of hun sollicitanten zich graag sexy kleden.
|