" LINKPIRAMIDE Voor meer bezoekers
op je Site

" -WIST U DAT-
Inhoud blog
  • Fotos
  • Riemse omgeving
  • het abvv (rudy de leeuw) en ons pensioen
  • FOTOS
  • FOTOS
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    reynaert
    blog.seniorennet.be/reynaer
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !
    Zoeken met Google


    Archief per week
  • 16/06-22/06 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 06/10-12/10 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 18/04-24/04 2005
  • 11/04-17/04 2005
    JB's Blogsite

    Een goed ALTERNATIEF model is het vroegere VIVANT dat jammer genoeg in de steek werd gelaten toen de top ons veraden heeft
    17-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrede op aarde?
    In deze periode van het jaar lijkt het of de meeste mensen plots weer beseffen dat ze niet alleen op de wereld zijn.
    We geven gul aan allerhande acties, we merken onze buren weer op, we versieren onze huizen van binnen en van buiten met de bedoeling om onze leefomgeving en de buurt waarin we wonen een blijere en vrolijker uitstraling te geven, we zeggen al eens gemakkelijker goeiedag.
    Toch verdwijnt deze vredelievende stemming langzaam eens half januari gepasseerd. We worden weer norser, gestresseerd, altijd haastig, alleen oog voor ons eigen welzijn.
    Het laagje vernis (ik weet het, het is een cliché) dat we beschaving noemen is nog steeds dun en begint al vlug te barsten.

    Onlangs zag ik de film "The Passion Of The Christ" van Mel Gibson, het is gewoon de verfilming van wat in de bijbel staat, niets meer of minder, niet geromantiseerd of zo, in feite gewoon saai. Wat de film echter opmerkenswaard en waardevol maakt is dat het realistisch aantoont hoe weinig respect ze 2000 jaar terug voor een medemens hadden, hoe weinig moeite het kost om een ander beestachtig te behandelen.

    Vandaag de dag is er nog niets verandert. In naam van een God of een idee of geld worden nog onschuldigen opgeofferd. Mensen belogen en bedrogen. Dieren levend gevild voor hun pels. Kinderen misbruikt. Zeehondenbabys doodgeknuppeld. Mensen gedood voor enkele euro's. Ongevallen veroorzaakt om meer winst na te streven.

    Daarom stel ik voor om voor 2006:

    Niet de wereld te willen verbeteren.
    Geen grote doelen na te streven.
    Geen fenomenale projecten te steunen.
    Minder belang te hechten aan geld.
    Minder gehaast te zijn.
    Minder de regels te overtreden die een gemeenschap leefbaar houden.
    Minder egoistische trekjes te hebben.

    In de plaats daarvan:

    Enige moeite te doen om vriendelijker te zijn voor de dichtsbijzijnde buren, niet eens de hele straat, maar gewoon de mensen die naast u wonen en de naaste familie.
    Om in de bus of tram of auto of gewoon op straat, wat meer respect te tonen voor degene die vlak bij u staat.
    Tevreden te zijn met de goeie dingen die je hebt.

    Dit zal beduidend minder moeite kosten en op termijn meer opbrengen.

    Dit ter herinnering aan een spreekwoord dat mijn moeder vaak gebruikte:

    "Als iedereen voor zijn eigen deur veegt, dan is gans de straat proper".

    Beste wensen voor 2006 aan iedereen die dit leest.

    17-12-2005 om 11:08 geschreven door JUBO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    » Reageer (1)
    15-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Vlaams Belang of Eigenbelang?
    Velen uit mijn omgeving hebben al mijn mening gevraagd over het "Vlaams Belang".

    Met het risico om als politiek incorrect over te komen vind ik, als gewone werknemer, dat veel punten die ze op de agenda plaatsen juist zijn. Men kan zich echter de vraag stellen of ze deze punten onder de aandacht brengen met de bedoeling om er iets aan te doen of om populair te worden. Ook kan men zich afvragen, als ze er al iets willen aan doen, of ze dat met de juiste middelen zullen/willen doen.

    Ondanks dat ze de laatste tijd aansturen op een softer imago is volgens mij nog altijd hun uiteindelijk doel  een totalitair rechts regime in te stellen. Misschien doen ze dat inderdaad wel met goede intenties en zijn ze er oprecht van overtuigd dat ze het enige juiste doen.  Als ik de huidige top echter bekijk en lees en hoor hoe ze zich gedragen en wat ze allemaal vertellen vrees ik echter dat we uiteindelijk onder hun bestuur in een nazi-achtige of facistische situatie zouden terechtkomen.

    De geschiedenis heeft uitgewezen dat zelfs de beste bedoelingen alrap ontaarden in misbruiken en dat macht corrumpeert. Als die macht dan nog in handen ligt van personen die menen dat zij alleen de waarheid bezitten... Wel, Irak, Iran en zelfs Amerika laten zien wat er dan gebeurt.

    Toch ben ik zeker dat het gezond verstand van de meeste mensen, ontdaan van emoties, en  gepaard met een eerlijk overleg met hun geweten uiteindelijk het lot van "Het Vlaams Belang" zullen bepalen.
    Tenslotte, zoals ik al eens geschreven heb, en met de woorden van een gekend filosoof, we hebben altijd het bestuur dat we verdienen.

    15-12-2005 om 00:00 geschreven door JUBO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (0)
    14-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Criminaliteit en onveiligheidsgevoel.
    Zoals in mijn vorige blog al vermeld, is "voor het nut van iedereen" een vergeten doelstelling geworden bij onze ontelbare bestuurders.

    Het ene niveau vind dat je minderjarigen niet moet bestraffen het andere niveau vind van wel, dan zijn er nog talloze ruzies over wat een straf juist is of zou moeten zijn, wie dat moet doen en wie wat moet doen.
    Het enige wat echter zou mogen tellen is wat het het bijbrengt aan de gemeenschap.

    Is het bijvoorbeeld nuttig of wenselijk dat je handtas afgerukt wordt of dat je neergeslagen wordt door enkele minderjarigen en dat die, nadat ze opgepakt zijn en nog dezelfde dag losgelaten, het slachtoffer mogen uitlachen en treiteren? Is het nuttig en wenselijk dat een aanrander dezelfde dag nog oog in oog staat met een aangerande? In hoeverre is dit een signaal van behoorlijk bestuur? Zou je als slachtoffer dan niet in de verleiding komen om je bijvoorbeeld te wapenen en zelf gerechtigheid te zoeken? En in hoeverre ben je zelf dan schuldig als je dan iemand verwondt. Wie zal de problemen op zich nemen als je in gerechtvaardigde woede zelf voor genoegdoening zorgt omdat degene die het zou moeten doen niets doet? Of het niet kan voorkomen? Want zelf zul je altijd schuldig gevonden worden in zo'n geval, jij zal wel vastgehouden worden, en met al de consequenties vandien.

    Zouden onze politiekers niet beter het signaal geven aan iedereen dat een ander lastig vallen, beroven, verwonden, pesten, hinderen, oplichten, aanranden, altijd sancties als gevolg heeft, in plaats van te lullen over wat nu eigenlijk wat is en daar dan nog een communautaire draai aan te geven?

    Er zijn jeugdinstanties en instanties voor meerderjarigen, wel, laat elke instantie elke mogelijke en nodige straf kunnen opleggen en zorg voor voldoende mogelijkheden om elke situatie op te vangen.
    Stel eerst de principes vast en organiseer ze en vul nadien alle details in. Zorg voor voldoende financiële middelen om problemen op te lossen. Al te dikwijls wordt er nu veel geld uitgegeven aan prestigeprojecten waar politiekers mee in de kijker kunnen lopen.

    Onlangs las ik iets treffends in de gazet, het ging over kansarmen. Iemand van een hulporganisatie zei dat het dikwijls gebeurde dat ze geld uitgaven aan bijvoorbeeld een GSM, een stereoinstallatie, DVD's Cd's, een TV, een PC en alle andere leuke gadgets, maar dat ze wel geen geld meer hadden om eten te kopen, huur te betalen, de nodige verzekeringen te voorzien.
    Wel, het lijkt mij dat de huidige beleidsfiguren in hetzelfde bedje ziek zijn, wel geld voor gadgets maar niet voor broodnodige zaken. Wel tijd voor vergaderingen maar geen tijd voor acties.

    14-12-2005 om 00:00 geschreven door JUBO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (0)
    13-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muggenziften of vooruitzien?
    Zoals naar gewoonte draaien onze "leiders" weer de zaken om en discuteren over punten en comma's in plaats van de kern aan te pakken.

    Neem nu het 80-km-per-uur-plan:

    Dhr JM Dedecker, die ik overigens wel een sympathieke gast vind, is radicaal tegen, wat zijn goed recht is, maar hij haalt de verkeerde argumenten aan. Er is nog altijd geen bewijs dat een lagere toegelaten snelheid voor vrachtwagens zal resulteren in meer vrachtwagens op de weg. Er is namelijk geen rechtstreeks verband tussen de twee, want het gaat uit van de veronderstelling dat een vrachtwagen aan de fabriek vertrekt tegen 80 per uur en toekomt aan zijn leveringsadres tegen 80 per uur, wat dus helemaal niet kan. Er is eerst en vooral al de toestand op de weg, files, omleidingen, plaatselijke snelheidsbeperkingen en noem maar op. Verder heb je ook nog de wachtijden aan de bedrijven, ook mede veroorzaakt door het feit dat er meerdere vrachtwagens aan- en toekomen, wat soms voor een chaos kan zorgen, zonder dan nog te spreken van het menselijke aspect zoals stemming van de betrokkenen, werking van PC's en zo.

    Het enige juiste vertrekpunt zou zijn een vergelijking te maken tussen het moment dat een vrachtwagen vertrekt en het moment dat de aflevering afgehandeld is en dat gedurende een langere tijdspanne (bvb 1 jaar). Als de tijd hoger ligt om gemiddeld een bepaald goederenvolume te verplaatsen van start tot einde aan 80km maximum dan aan 90km maximum dan zou JMD een punt hebben.

    Overigens heeft Mevr Van Brempt (knappe dame) daar ook geen benul van en zijn haar argumenten ook niet vanzelfsprekend, je kan niet zonder meer stellen dat een lineaire vermindering evenveel problemen oplost. Het enige argument dat daar zou op wijzen, en dat wordt praktisch nooit vernoemd, is de ervaring die al bestaat met het blokrijden. Blokrijden bewijst namelijk dat een gemeenschappelijke lagere maximumsnelheid er voor kan zorgen dat iedereen vlugger ter plaatse geraakt. Welteverstaan dat iedereen dan aan die gemeenschappelijke snelheid rijdt en dat de autoweg verzadigd is.

    Volgens mij zou het ook al veel helpen als iedereen (en in bijzonder beroepschauffeurs) wat meer discipline aan de dag zouden leggen. Te denken aan: blijf in je rijvak tenzij een verandering nodig is, slalom niet door de rijen, probeer niemand in te halen die 1 km per uur trager rijdt, verander niet plots van rijvak voor de neus van iemand achter je, hou een gelijkmatige snelheid aan, pendel niet tussen diverse snelheden, hou dezelfde snelheid van je voorganger aan, en, ook belangrijk, als je bvb 90km/u mag rijden, doe dat dan ook en rij geen 88 of 85 of 95. Iedereen zal zo wel enkele ergerlijke punten kennen die voor vertraging in de verkeersstroom kunnen zorgen.

    Meteen ook een verwijt aan de autoconstructeurs, ipv te zorgen dat een auto fenomenale snelheden en vermogens kan halen, maak dat de noodzakelijke metingen nauwkeuriger zijn en breng het verbruik naar omlaag. Stel een systeem op poten dat aan de hand van de autodichtheid de verkeersstroom kan sturen met alle mogelijke middelen zoals onder andere de maximum snelheid, afstand houden, enz...

    Dan nog dit, in de zomer doe ik regelmatig het traject van een plaats in de Kempen naar mijn werk op Sidmar. Dit loopt gedeeltelijk over autoweg en gedeeltelijk op lokale wegen. Zonder ooit de plaatselijke snelheidsbeperkingen te overschrijden heb ik het uitgetest door enkele malen gewoon met het verkeer mee te gaan of steeds te trachten de maximum snelheid te halen. Welnu er is geen eenduidig verschil in tijdsverbruik tussen moment van vertrek en moment van aankomst op mijn werkplek, dit werd louter bepaald door de plaatselijke omstandigheden op de weg.

    13-12-2005 om 11:33 geschreven door JUBO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (0)

    Foto


    STUUR EEN KAARTJE

    Over mijzelf
    Ik ben Julien, en gebruik soms ook wel de schuilnaam jubo.
    Ik ben een man en woon in Ertvelde () en mijn beroep is Bruggepensioneerd, opleiding: electronicus..
    Ik ben geboren op 04/08/1950 en ben nu dus 73 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: computers, boeken, electronica, films en ook politiek, met een sterk geloof in het VIVANT project..
    Bezoek ook eens mijn WEBSITE = www.jubo.t15.org Graag tot ziens.
    Laatste commentaren
  • genieten (adriaan)
        op FOTOS
  • mooi (adriaan)
        op FOTOS
  • dit word serieuz eens tijd,dat men daar mee begint (fred)
        op Kontrole op de lonen van topmanagers?
  • juist Julien (juvenalis)
        op Belgie, land van melk en honing?
  • Mooi (Rudi Scheers)
        op Vrede op aarde?
  • Eerlijk (Rudi Scheers)
        op Nog meer Belgische blunders.
  • De kerk ach ja (Rudi Scheers)
        op Blunderkerk!!!
  • "quote" (Pascal)
        op Wie is de verloren generatie?
  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    hechtingsstoornis
    blog.seniorennet.be/hechtin
    Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!