Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    14-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEIDEN STAD VAN ONTDEKKINGEN.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Iets na 13 .00 uur passeren we de havenpost aan onze laatste brug het raam word geopend en de vraag gesteld of we willen overnachten en hoeveel , als antwoord zeggen we minimum 2 nachten en vragen waar we mogen aanleggen .

    Zoek het maar uit plaats genoeg .


    Het is de eerste keer dat er in de passantenhaven zoveel plaats is , het is dan ook nog maar de tweede week van April .
    We hebben Leiden al meermaals bezocht , het was er dan telkens meer dan volzet .
    We meren af aan een kopsteiger , sluiten onze elektriciteitskabel aan en maken iets te eten .
    Na het eten gaan we afrekenen in het havenkantoor en gaan we in het centrum boodschappendoen .In Leiden hangt tussen de historische gevels een moderne sfeer van winkelen, terrassen en uitgaan.

    Er zijn vele winkels in de binnenstad. Koopavond is op donderdag.
    In het centrum is op woensdag en zaterdag markt.

    Morgen voormiddag nemen we de bus naar het Keukenhof .

    14-11-2007 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar het Centrum van Leiden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de Kagerplassen varen we naar de zijlbrug waar de kleine mast naar beneden moet de zijlbrug heeft een doorvaarthoogte van 4.50 m en het vaste gedeelte een hoogte van 4.95 m

    Als we de Spanjaardsbrug naderen vragen we een brugopening via de marifoon VHF kanaal 22 de brug word vlot bediend .

    Na de brug gaan we stuurboord de vaarweg Oude Rijn op richting Centrum Leiden .

    Voor onze laatste twee bruggen de Sumatrabrug en de Schrijversbrug we vragen terug via de marifoon VHF kanaal 22 een brugopening deze worden bediend van de havenpost aan de Schrijversbrug .

    Op de havenpost moet men ook de overnachting gaan voldoen .

    Foto : Sumatrabrug

    13-11-2007 om 15:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leiden komt dichterbij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit is onze laatste molen die we passeren voor we Leiden bereiken .

    13-11-2007 om 15:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Molens en nog meer molens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Kagerplassen

    13-11-2007 om 15:38 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dieperpoel naar Norremeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Foto : molen die men voorbij vaart van de Dieper Poel naar Norremeer ( Kagerplassen ).

    Alle foto's worden genomen door mijn Echtgenote ook te bekijken op haar meerdere blogs
    .
    http://blog.seniorennet.be/image/

    11-11-2007 om 20:21 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kagerplassen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de buurt van de Kagerplassen staan er meerdere molens , die zijn op 1 hand niet te tellen .

    Foto : deze molen staat aan de splitsing van de Ringvaart en de Dieper Poel .

    11-11-2007 om 20:08 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ringvaart Haarlemmermeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Op het einde van de Ringvaart hebben we de Baskulebrug Rijksweg A44 van 4,70 m hoog ,
    En de Spoorbrug van 5,13 m hoog .

    Voor deze bruggen moet onze kleine beugel naar beneden dan hebben we met een doorvaarthoogte van 4,60 hoogte voldoende .


    Foto : Molen voor de twee bruggen aan stuurboord .

    11-11-2007 om 19:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met mooi weer naar Leiden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onze konvooivaart gaat verder , de twee bruggenwachters zorgen voor een zeer vlotte bediening voor de zes lage bruggen van Haarlem tussen de laatste lage brug de Buitenrustbrug en de Schouwbroekerbrug is er een vaartijd van ongeveer een twintig minuten deze heeft wel een brughoogte van vier meter veertig wij hadden daar ook een brugopening voor gevraagd maar de brugwachter was het vergeten .

    Aan ons de keuze of de beugel naar beneden of wachten , met het mooie helder weer kozen we maar voor het wachten , de andere twee schepen konden er onder door varen .

    Na de brugopening varen we verder richting Leiden .

    Foto : Molen voor de Schouwbroekerbrug ,

    11-11-2007 om 18:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  



    Belangrijkste waterwegen op onze route.
    Spaarne , Ringvaart Haarlemmermeer Noorderlijk - deel
    Ringvaart Haarlemmer Zuidelijk - deel , Kagerplassen , Zweiland , Zijl , Rijn Schiekanaal , Oude Rijn , Ligplaats De Haven Van Leiden .





    Aantal Bruggen : 17
    Aantal Sluizen :
    Aantal Kilometer : 
     29 


    Krapste beschikbare Afmetingen . 

    Lengte : 70,00 m. In ringvaart Haarlemmermeer Westelijk - deel
    Breedte : 7,50 m . In ringvaart Haarlemmermeer Westelijk - deel
    Hoogte :
    Diepgang : 2,30 m . Spaarne

    Krapste toegestane afmetingen.
    Lengte :
    Breedte : 8,20 m .
    Hoogte :
    Diepgang : 3,30 m . Keersluis Leiden Zijl

    Afmetingen gelden alleen voor deze gevonden route , mogelijkheid kan deze bestemming langs een andere route met grotere afmetingen worden bereikt .

    11-11-2007 om 16:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van HAARLEM naar LEIDEN .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na onze overnachting was ons plan om verder te varen tot aan de Jachthaven in Lisse , en van daar dan met de fiets een bezoek te brengen naar het Keukenhof .

    In deze periode zou het op zijn mooist moeten zijn is ons verteld .

     

    We hebben vernomen dat er vanuit het station in leiden om het kwartier een bus ingelegd is die tijdens de opening van het keukenhof de bezoekers heen en terug brengt .

     

    Dan hebben we maar besloten om tot Leiden te varen .

     

    We nemen contact op met de marifoon en vernemen  dat er een konvooivaart start om half tien , we maken los als we de bel van de slagbomen horen en varen naar de volgende brug , waar het even wachten is op de drie andere schepen om de tocht verder te zetten .

    Om kwart voor tien varen we als eerste door de brug .

    06-11-2007 om 20:25 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar onze ligplaats in Haarlem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na enige tijd varen komen we in de buurt van de Waarderbrug en nemen via de marifoon contact voor een brugbediening ,

    Er word ons gemeld dat we na de doorvaart van de brug moeten afmeren aan het Havenkantoor stuurboordzijde voor het betalen van de havengelden en doorvaartrechten , voor ons bedraagt deze ongeveer een tien Euro omdat we blijven overnachten voor doorvaart alleen is het ongeveer twee Euro minder .

    Tevens kan men ook douchemunten verkrijgen en documentatie over Haarlem .

     

    Alle bruggen in de doorgaande route door Haarlem zijn beweegbaar .

    En niet op elke brug is een brugwachter aanwezig .

    De brugwachters gaan mee met de scheepvaart , zodat er wisselend eenrichtingsverkeer is ( konvooivaart ) .

    De Spoorbrug word bedient door brugwachters van de havendienst Haarlem en op aanvraag bij de NS  vrijgegeven voor een opening voor de scheepvaart
    ( bij het wachten op bediening niet in de buitenbochten afmeren ) .

     

    Na onze betaling maken we los en varen verder naar de volgende brug de Prinsenbrug,  daar ligt al een Engelse schipper te wachten .

    We komen dichterbij en horen de bel voor het neerlaten van de slagbomen al rinkelen .

    De bediening gaat  voor ons vrij vlug en komen nu voor de spoorbrug te liggen , maar moeten we toch wel een vrij lange tijd wachten voor we een brugopening krijgen .

     

    De reden dat het zo lang geduurd heeft was dat er gewacht werd op de schepen uit de andere richting .

    Dat konden wij van daaruit niet zien en waren ook niet verwittigd .

    We hadden geen keuze ik en de Engelsman moesten de doorgang vrij maken en we hadden daar nu niet zo veel plaats voor maar het lukte wel , het kon niet anders .

     

    Na de Spoorwegbrug hadden we nog de Catharijnebrug daar voorbij zijn er aanlegsteigers voorzien van ringen wel vervelend voor het vastmaken men moet dan van het schip en dat is niet altijd even gemakkelijk .
    De steigers zijn voorzien van elektriciteit .

     

    Rond half drie liggen we allebei afgemeerd .

    In de late namiddag brengen we nog een bezoek in Haarlem het centrum is dichtbij , en vinden nog een leuk restaurant waar we lekker eten .

    05-11-2007 om 19:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Noordzeekanaal via Zijkanaal C naar Spaardam .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Na onze rustige tocht op het Noordzeekanaal gaan we via
    het Zijkanaal C richting Spaardam brug en sluis .

    Op deze wateren en dat tot aan onze ligplaats in Haarlem is de maximen  toegelaten snelheid  maar zes Km per uur , voor ons is dat in de laagste versnellingsstand en rustig varen, we hebben wel enkele tegenliggers die waarschijnlijk geen snelheidsmeter hebben , niet dat wij het altijd correct opvolgen maar we overdrijven daar zeker niet in .

    Om vijf voor één komen we aan de Spaardammersluis en brug .

    We moeten geen VHF oproep doen , de lichten van de brug gaan al op groen en rood , de brug en sluiswachter is bij de les en heeft ons al gezien.

     

    Deze sluis heeft een lage stenen muur om aan vast te maken , bij onze vorige pasage waren we met veel wind verrast daar we onze stootwilgen wel wat te hoog hadden hangen .

    Deze maal hebben we onze voorzorgen genomen en hangen ze tot in het water .

     

    De bediening verloopt vrij vlug , zodra het water het peil bereikt heeft

    Van de Noorder Buiten Spaarne ga ik het sluisgeld 3.50 € gaan betalen in het sluiskantoor .

     

    Daarna varen we naar onze volgende brug de Waarderbrug .

    05-11-2007 om 17:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noordzeekanaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    In het Noordzeekanaal varen veel zeeschepen vrij snel ,
    dit is vaak niet te zien daar de boeggolf naar verhouding vrij klein is .
    Veel golfslag veroorzaken deze niet , wel veel zuiging .
    Losvarende sleepboten en vissersvaartuigen veroorzaken meer beroering in het water ,
    daardoor is er onregelmatige en hoge golfslag .


    De draagvleugelboten van vervoerbedrijf Connexxion varen circa 60 a 70 km per uur
    tussen Amsterdam Centraal station en IJmuiden -Pontplein .
    Ze tonen naast de gebruikelijke verlichting ook een wit snelflikkerlicht .

    Ze zijn vlugger in de buurt dan je denkt .
    Op maandag 8 Oktober was er een aanvaring tussen een draagvleugelboot en een marechausseevaartuig met zware schade tot gevolg en enkele gekwetsten .

    03-11-2007 om 20:22 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marifoon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                   

           Wie een marifoon heeft dient die uit te luisteren op de volgende kanalen:

                   Sluisgebied IJmuiden VHF 22

                   Van IJmuiden tot kilometerraai 10.7 op het Noordzeekanaal VHF 3

                   Van kilometerraai 10.7 tot de noordzijde van het Java-eiland VHF 68

                   Van het Java-eiland tot het Amsterdam Rijn kanaal VHF 60

                   Sluisgebied Oranjesluizen VHF 18


            marifoonblokkanalen overzichtskaart.

    03-11-2007 om 19:37 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haven Van Amsterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                     Een aantal tips voor Amsterdam Haven

    §                                 De havenbekkens in het westelijk havengebied zijn niet toegankelijk voor de pleziervaart

    §                                 Houdt stuurboordswal

    §                                 Houdt goede uitkijk, voor én achter u

    §                                 De maximum snelheid op bovenstaand vaarwater is achttien kilometer per uur

    §                                 Rondvaartboten en schepen langer dan twintig meter hebben altijd voorrang

    §                                 Zeilen mag alleen met de motor stand-by, laveren mag niet

    §                                 Houdt rekening met de pontveren en de snelle draagvleugelboot

    §                                 Het is verplicht om in het donker, tijdens de schemering en in mist navigatieverlichting te voeren

    §                                 Het is verboden om onder invloed van alcohol een vaartuig te besturen

    §                                 Roeiboten, kano´s en kleine vaartuigen dienen het varen op het IJ zoveel mogelijk te vermijden.

    §                                  Indien er toch gevaren wordt, moet u zich terdege bewust zijn van het beperkte zicht vanaf een beroepsvaartuig.

    03-11-2007 om 19:24 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIX Haven vlakbij het centrum van Amsterdam.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Sixhaven heeft weinig plaats voor de iets grotere schepen .
    Met de veerpond het IJ oversteken en je bent in hartje Amsterdam.
    Reserveren is niet mogelijk maar wel bellen vooraf of er plaats is .

    Pleziervaart in Amsterdam is mogelijk op het uitgebreide grachtenstelsel in en rond de binnenstad, maar ook op het Noordzeekanaal en het IJ. Dit zijn echter ook belangrijke internationale transportvaarwegen die druk worden bevaren door de beroepsvaart.

    03-11-2007 om 17:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanaf het water is er veel te zien en te beleven.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na onze aankomst aan de sluis en vlotte bediening varen we dertig minuten later voorbij de bekende Oranjewerf op het Afgesloten IJ.
    Op de foto het drijvend droogdok met een afmeting van 135 m X 30,20 m ,
    max scheeplengte van 135 m X 24,20 m tot 6000 Ton .

    03-11-2007 om 17:28 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oranjesluizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Na elf kilometer en vijftig minuten varen bij dit mooie rustig en helder weer zijn we bij de Oranjesluizen aangekomen .De Oranjesluizen bestaan uit een complex van drie oude schutsluizen , Noorder , Midden , en Zuidersluis , en een nieuwe schutsluis alleen bestemd voor de beroepsvaart , de Prins Willem Alexandersluis .

    De Noordsluis word in principe  gebruikt voor de recreatievaart uitluisteren op VHF kanaal 18 .We hebben via de marifoon contact opgenomen voor een schutting en moeten even blijven wachten .

    De recreatievaart moet aan weerzijden van de Oranjesluizen afmeren aan de daarvoor bestemde remmingswerken deze zijn voorzien van het bord SPORT , wij gaan daar ook afmeren en even wachten .

    14-10-2007 om 21:08 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Amsterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De te volgen route voor de recreatievaart is duidelijk aangegeven door een bord SPORT.

    14-10-2007 om 20:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Belangrijkste waterwegen op onze route.

    Ligplaats Haven Stichting Muiden , IJmeer , Pampus-Muiden , Buiten-IJ bij Amsterdam , Oranjesluizen- Amsterdam , Binnen-IJ Amsterdam , Noordzeekanaal , Zijkanaal C Spaardam , Rijnlandsluis Spaardam , Spaarne , Ligplaats Haarlem Centrum .

    Aantal Bruggen : 8
    Aantal Sluizen : 2
    Aantal Kilometer 37,5
     

    Krapste beschikbare Afmetingen.

    Lengte : 45,00 m . Buitenhaven van Muiden
    Breedte : 7,50 m . Buitenhaven van Muiden
    Hoogte :
    Diepgang : 1,80 m . Buitenhaven van Muiden

    Krapste toegestane afmetingen.
    Lengte : 96,00 m . Rijnlandssluis Spaardam Zijkanaal C Spaardam
    Breedte : 8,45 m . Catharijnebrug Haarlem Spaarne
    Hoogte :
    Diepgang : 4,30 m . Prins Willem Alexandersluis Binnen-IJ in Amsterdam

    14-10-2007 om 20:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!