Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dure jachten immuun voor beurscrisis ?

     

    DÜSSELDORF - Het mogen turbulente economische tijden zijn, op de botenbeurs Boot in Düsseldorf wordt de kalmte bewaard. In de lounge van hal 7a, waar de superjachten staan te pronken, heerst een serene rust. Heren in overwegend marineblauwe blazers en design maatpakken, drinken er op dit matineuze uur rustig hun koffie, een enkeling waagt zich aan een glas droge witte. Van een paniekstemming na de alarmerende berichten over een beurskrach is geen sprake.

     

    "Is er een beurscrisis?", vraagt de kalende zakenpartner van Peter Mintal quasi-onwetend. Mintal is marketing-manager van PR Marine uit Duitsland, dat boten in het dure topsegment bouwt. De bijna twee meter lange joyeuze veertiger zucht: "Ach, ja een beurskrach. De wereld van de topjachten, zeg maar de boten van vier miljoen en meer, is conjunctuurongevoelig. Die is als het ware immuun voor een beurscrisis. Als de economie slecht draait, zitten de orderboeken van de werven voor de dure jachten vol. Je kunt er tot 2010 al geen meer bestellen. Mensen steken eerder hun geld in een dure boot dan in een kapotte economie. Boten, juwelen en goud, het is allemaal waardevast."

     

    Bovendien wordt 90 procent van de boten gebouwd om te verhuren, geeft Mintal aan. De huur van een jacht, voorzien van jacuzzi, droomkeuken, lounge, apart gastenverblijf met eigen bad en een groot raam op waterlijnhoogte, bedraagt circa 300.000 euro per jaar. "Dat biedt weer tal van fiscale voordelen voor de huurder, evenals het leasen van een jacht, dat ook zeer veel gebeurt. Dat zorgt er allemaal voor dat het geld zijn werk kan blijven doen." Voor Darry Sharman van Sarnia Yachts van het kanaaleiland Guernsey - het Eldorado voor liefhebbers van dure jachten vanwege de fraaie maritieme natuur en het vriendelijke belasting- en financieringsklimaat - ligt de scheidslijn tussen 'rood' en 'blauw' bij 35 meter. "De makers en eigenaars van boten van meer dan 35 meter zijn wel wat nerveus maar hebben niet echt het wit om de neus. Zo'n crisis raakt hen niet. Voor de bouwers van boten van minder dan 35 meter en de kopers van deze boten wordt het zwaar weer. Die komen in een dip."

     

    Vrony Stegenga van het Nederlandse Ciris Capital, dat de aanschaf van boten vanaf 50.000 euro helpt financieren, houdt voorlopig de vingers gekruist. "We merken nog niks van de beursproblemen. We kunnen nog steeds geld bij de banken krijgen. Maar als de crisis aanhoudt, vrezen we dat veel van onze potentiële klanten alles 'on hold' zetten." Ze vouwt lichtelijk nerveus een brochure in elkaar. "Crises komen, crises gaan ook weer", meent Boot-bezoeker Jochen Weiss uit Frankfurt, liefhebber van dure, zeewaardige jachten. "Kijk eens naar de BSE-ziekte. Niemand at nog vlees, maar na twee weken laadden de mensen de karren weer vol. Zo gaat dat met boten ook."

    25-01-2008 om 18:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dehler koopt Belgische jachtbouwer ETAP Yachting

    Nieuws uit WaterTrends

    Dehler koopt Belgische jachtbouwer ETAP Yachting

    Vandaag heeft het Duitse Dehler op Boot Düsseldorf bekend gemaakt dat zij de aankoop van het Belgische jachtbouw bedrijf ETAP Yachting heeft voltooid.
    Dit is de eerste overname sinds groei investeerder Buchanan Capital Partners slechts 2 maanden geleden aan boord is

    Dehler meldt ons dat de ETAP Yachting productiehal zal blijven bestaan en dat bestaande merknamen niet zullen verdwijnen. Reeds geplande investeringen zouden ook niet in het gedrang komen en al het ETAP Yachting personeel blijft in dienst.

    WaterTrends.be

    25-01-2008 om 18:11 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werk aan Noordelijke Elfstedenvaarroute start in februari
    Nieuwsbericht Motorbootvaren


    22-1-2008

    Werk aan Noordelijke Elfstedenvaarroute start in februari

    Gemeenten, provincie en waterschap tekenen voor voltooiing van route

    De zes betrokken gemeenten, de provincie Fryslân, het Friese Merenproject en het Wetterskip Fryslân zijn op 18 januari definitief de samenwerking aangegaan om de Noordelijke Elfstedenvaarroute bevaarbaar te maken. Deze samenwerking is bezegeld met een ondertekening tijdens een feestelijke bijeenkomst bij de molen in Vrouwenparochie. Hiermee kan de eerste concrete stap in de uitvoering gezet worden: het verhogen van de bruggen en het bouwen van aanlegsteigers. Jaap Keizer, voorzitter van de stuurgroep Noordelijke Elfstedenvaarroute, maakte tijdens de bijeenkomst bekend dat deze aanbesteding gegund is aan Jansma Wegen en Milieu uit Drachten. De werkzaamheden starten in de week van 4 februari aan de brug over de Blikfeart bij de Langhuisterweg.

    Tegen een echte Elfstedentocht kan niets op. Maar wanneer ook het noordelijke deel van de route bevaarbaar is, kunnen pleziervaarders de tocht met de boot maken. En dat komt misschien wel het dichtste in de buurt bij de beleving van een tocht op de schaats. In ieder geval leren zowel inwoners als toeristen de rust, ruimte en cultuur van Noord-Fryslân op een nieuwe manier kennen.
    Het ophogen van de bruggen en de aanleg van de steigers is de eerste concrete stap voor het bevaarbaar maken van de Noordelijke Elfstedenvaarroute van Berlikum naar Bartlehiem naar Leeuwarden.

    De werkzaamheden aan de bruggen zijn naar verwachting in november van dit jaar afgerond. Het gehele project zal naar verwachting in 2010 klaar zijn. De stuurgroep wil voor de zomer een besluit nemen over de aanbesteding van de sluizen bij Wier en Oude Leije en later in het jaar ook over de verbreding en verdieping van de vaarwegen. Dit betekent kortom dat pleziervaarders deze zomer nog niet door Noordelijke Elfstedenvaarroute kunnen varen.

    Stuurgroep Noordelijke Elfstedenvaarroute
    De stuurgroep Noordelijke Elfstedenvaarroute bestaat uit de gemeenten het Bildt, Ferwerderadiel, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Menaldumadeel en Tytsjerksteradiel, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân. Het project Noordelijke Elfstedenvaarroute is onderdeel van het Friese Merenproject.
    De gemeente Leeuwarderadeel treedt namens alle partijen op als opdrachtgevende partij voor het hele project. Het project wordt mede mogelijk gemaakt door de Leader+, Westergozone en Stadsregio Leeuwarden.



    Internetadres: www.friesemeren.nl

    25-01-2008 om 18:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkerak Jachtensluis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na het passeren van de Haringvlietbrug varen we stuurboord naar de Volkeraksluizen we varen even op het vaarwater Hollandsdiep .
    Waar we terug een riviercruiseschip passeren , bij het begin van onze tocht zijn we al een eerste langs gevaren .
    Als we de Volkeraksluizen bereiken komt er nog een derde riviercruise aanvaren die zojuist de sluis verlaten heeft , we kunnen de sluis zo invaren zonder oponthoud .
    Er is ook veel waterpolitie bij de sluis aanwezig , we vernemen dat ze oefeningen aan het uitvoeren zijn .

    13-01-2008 om 21:16 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na twee dagen varen we naar Steenbergen .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Na een verblijf van twee nachten gaat onze tocht verder naar Steenbergen .
    We gaan via het Havenkanaal terug naar het Haringvliet .
    Daar hebben we de keuze welke vaarroute we kiezen daar er midden in het Haringvliet
    het Eiland De Tiengemeten ligt.
    We zetten koers richting de rood–groene boei Q VG1 – HV 22 omdat onze keuze om
    via het Hitsertse of Vuile Gat naar de Haringvlietbrug te varen .

    13-01-2008 om 20:41 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middelharnis, een mooie centrumgemeente.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We eindigen onze dagtocht in Middelharnis een jachthaven waar we meermaals per jaar een bezoek brengen .

    Alle voorzieningen zijn hier aanwezig , in de zomermaanden kan het er zeer druk zijn en liggen de schepen meer dan dubbel .Nu is er plaats genoeg en wij gaan aan de kade aanmeren voor een verblijf van twee nachten

    Er is een uitgebreid en gevarieerd winkelaanbod een winkelcentrum D'n Diek is geheel gerenoveerd in de historische stijl . Het centrum kreeg haar naam door de lange winkeldijk (in dialect 'diek') die doorloopt tot Sommelsdijk.

    De jachthaven ligt in de nabijheid van de dijk daar bevinden zich meerdere terrassen en restaurants .

    Er is ook volop de mogelijkheid voor fietsers en wandelaars er is een VVV-kantoor aan de jachthaven voor meerdere inlichtingen en bezienswaardigheden kan men daar terecht .

    13-01-2008 om 19:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havenkanaal naar de binnenhaven van Middelharnis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De haven van Middelharnis kan men te allen tijde aanlopen .

    De buitenhaven ( Tramhaven ) heeft steeds voldoende diepte , aan de ZW-zijde geeft de sluis die meestal openstaat met beweegbare brug toegang tot het havenkanaal naar de binnenhaven van Middelharnis .Wanneer de automatische voetgangersbrug gebruikt word springen de lichten op rood en na twee minuten gaat de brug over de sluis .

    Na het verlaten van de brug gaat de brug terug open en doven de lichten , doorvaart is weer mogelijk .

    Maximumsnelheid op het Havenkanaal 7 Km/h .

    13-01-2008 om 19:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van het Spui via Haringvliet naar Middelharnis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Van het spui maken we de oversteek van het Haringvliet naar Middelharnis

    Op het Haringvliet aangekomen ziet men vrijwel tegenover de uitmonding van het Spui de haveningang van het kanaal naar Middelharnis .
    We maken de oversteek met een klein omwegje via de bebakening naar Middelharnis .
    Het Haringvliet is een ruim water met weinig beroepsvaart .
    De vaargeulen zijn breed en duidelijk betond ,
    daarnaast is er ook nog een jachtbebakening dat maakt voor de pleziervaart de mogelijkheid
    om bij harde wind dichter onder de hoge wal te varen .

    Er zijn meerdere jachthavens op het Haringvliet zodat bij plotseling opkomend slecht weer altijd wel een haven in de buurt is .

    12-01-2008 om 21:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spui getijderivier tussen de Oude Maas en Haringvliet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de Spijkenisserbrug is het nog ongeveer 7 Km varen dan gaan we stuurboord de Spui op .

    Het gebied tussen kmr 996 en de monding in de Oude Maas maakt deel uit van het marifoonblokgebied , VHF kan 4 roepnaam Sector Heerjansdam.
    Een rustige diepe getijde rivier tussen de Oude Maas en het Haringvliet ,
    18 Km met weinig beroepsvaart .

    De oevers bestaan uit vrij hoge dijken zonder kribben .

    Maximumsnelheid voor snelle motorboten 20 Km/h , m.u.v. het gedeelte tussen kmr 999 en kmr 1002 en tussen kmr 1004 en kmr 1007 hier geld géén snelheidsbeperking , waterskiën is verboden .

    De monding in het Haringvliet , Beningen genaamd , ligt tussen buitendijkse slikken hier is de max. snelheid 9 Km /h .

    Er zijn enkele havens , nauwelijks beschutte ankerplaatsen .

    12-01-2008 om 20:43 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spijkenisserbrug over de Oude Maas .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Spijkenisserbrug over de Oude Maas .






    Voorbij de splitsing komen we aan de Spijkenisserbrug hoogte beweegbaar en vast gedeelte 11,46 m Geheven hoogte 43,80 m .

    23-12-2007 om 20:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Botlekbrug over de Oude Maas .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We varen de oude Maas op een diepe getijrivier Tussen Vlaardingen en Dordrecht is ca. 30 Km lang.
    Is een landschappelijk fraai vaarwater maar niet altijd rustig word druk bevaren door zowel duw-als zeevaart .
    De Botlekbrug is een gecombineerde Hefbrug en beschikt over twee rijbanen voor het wegverkeer ,
    En een spoor voor het Treinverkeer .
    Het beweegbare gedeelte heeft een hoogte van 69,4 m en het vastgedeelte een hoogte van 5,79 m -6,13 m , Hoogste geheven stand 43,90 m
    Er is sprake van de bestaande brug te vervangen door een extra hoge brug met twee hefopeningen .

    Voorbij de brug kan het druk zijn aan de splitsing naar het Hartelkanaal met de Grote Hartelsluis .
    Daar heeft men beroepsvaart van en naar Rotterdam en beroepsvaart komende van uit de richting Dordrecht en Naar Dordrecht uitluisteren is hier zeker aan te raden .
    De gehele Oude Maas maakt deel uit van drie blokgebieden , in deze blokgebieden is het voor schepen uitgerust met marifoon verplicht uit te luisteren op het aangewezen marifoon kanaal .

    Naast het Hartelkanaal ligt het Voedingskanaal met de Voornse Sluis word hoofdzakelijk gebruikt door de watersport, voor wie naar het Brielse Meer of Brielle vaart zeker een bezoekje waard .

    23-12-2007 om 18:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marifoon kanalen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





    Enkele van de veel gebruikte VHF Marifoon kanalen voor een deel van de Nederlandse waterwegen .

    23-12-2007 om 17:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de Oude Maas .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Zodra we uit de Parksluizen de Nieuwe Maas opvaarden hadden we de stroom tegen , hier eindigt onze tegenstroom en hebben zodra we de Oude Maas opvaren stroom mee dat zal ook nog op het Spui het geval zijn tot we het Haringvliet zullen bereiken .

    17-12-2007 om 20:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeevaart op de Nieuwe Maas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    We worden samen met de beroepsvaart gevraagd naar Bakboort zijde uit te wijken en de zeevaart aan Stuurboord zijde te passeren .

    17-12-2007 om 20:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blokkanalen Verkeersbegeleidend Systeem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Voor we de Nieuwe Maas opvaren melden we ons via Marifoon bij het blokkanaal Maasbruggen Kan 81.

    Binnen het werkingsgebied van het VBS (Verkeersbegeleidend Systeem) is het voor schepen uitgerust met Marifoon verplicht uit te luisteren op de aangewezen Marifoonkanalen .

    Voor de recreatievaart ( uitgerust met marifoon ) geldt in principe géén meldplicht maar kan het iedereen aanraden bij veel scheepvaar verkeer kan het vrij druk zijn en hoort men wel of het over je pleziervaartuig gepraat word .

    Als men heeft aangemeld word je scheepsnaam indien nodig opgeroepen en kan men persoonlijk communiceren en zal men minder gespannen in de drukke haven doorvaren .

    17-12-2007 om 20:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRUGGEN en SLUIZEN Rotterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Openingsdagen & Openingstijden Bruggen & Parksluizen Rotterdam

    17-12-2007 om 16:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na wat tegenslag naar Middelharnis .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Foto van de Parksluizen genomen van op de Euromast bij een ander bezoek aan Rotterdam

    Na wat tegenslag naar Middelharnis .

    In de vroege ochtend zijn alle beroepsvaartuigen die aangemeerd lagen reeds vertrokken de brugbediening begint op maandag morgen al om 4.00 uur .
    Doordat de Lage Erfbrug niet bediend word tijdens de spitstijden van 7.15 uur tot 8.30 uur liggen er al meerdere beroepsvaartuigen te wachten .
    We besluiten rond 9.00 uur los te maken en naar Middelharnis te varen .
    Na een VHF oproep met de Lage Erfbrug krijgen we een vlugge brugbediening .
    We vragen ook via marifoon aan de parksluis een bediening , er word ons medegedeeld dat er twee beroepsvaartuigen in de sluis liggen zodra deze er uitvaren mogen we de sluis binnenvaren .
    Zodra we de sluis invaren word ons gevraagd zo ver mogelijk vooraan de sluis vast te maken het is nog even wachten , er komt nog beroepsvaart aan dat achter ons komt vastmaken de schutting gebeurt vlot en we varen naar de Nieuwe Maas .

    16-12-2007 om 13:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hogebrug ( Delftshavense Schie )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met spijt vertrokken richting Rotterdam .

    Iets voor tien uur maken we los en varen naar de Abtswoudebrug , de lichten staan nog op dubbel rood
    Maar de brugwachter is reeds aanwezig .
    Met nog twee andere schepen krijgen we een brugopening , en varen richting Rotterdam .
    We varen als eerste en komen aan de Hogebrug in Overschie , we zijn wat te vroeg en meren af .
    Eentje kan er onderdoor , en we blijven met twee schepen wachten .
    Om tien na elf nog geen beweging en er komt nog een schip bij , ik bel even en er word bevestigd dat er een brugwachter moet zijn , of dat hij iets te laat is .
    Om twintig na elf roept er een man die in de tuin aan het werken is dat de brug niet draait op Zondag ,

    Ik vertel heel het verhaal de man haalt ongeloofwaardig de schouders op en praat nog wat verder met de andere schipper , de twee andere schepen draaien om en keren terug aan de andere kant liggen er ook al drie te wachten en wij besluiten tot half twaalf te wachten .

    Vijf na half twaalf komt de brugwachter aan en opent zonder een woord te zeggen de brug , wij hebben ondertussen de beugel al neergelaten , voor de volgende bruggen hebben we geen brugopening meer nodig .

    We komen aan voor de Lage Erfbrug en vragen een brug opening via marifoon maar krijgen geen gehoor , nogmaals geprobeerd en krijgen als antwoord van de Parksluis die de oproep heeft gehoord dat de Lage Erfbrug niet op zondag word bediend ( De Lage Erfbrug heeft als opgegeven brughoogte 3.25 m à 3.55 m ) .

    We proberen langzaam er onderdoor te varen maar het lukt ons niet . 
    Proberen nogmaals tevergeefs aan te dringen om een mogelijkheid voor een brugopening .

    De zondags regeling is voor de recreatievaart met een doorvaarthoogte van 3.25 m dus niet mogelijk .

    Waarom er word vermeld dat de Giessenbrug met een doorvaarthoogte van 5.50 m op Zon en Feestdagen op verzoek word bediend in deze periode is mij een raadsel doordat de brug tussen twee lagere bruggen ligt onderandere .

    De Spaansebrug met doorvaarthoogte van 3.80 m en de
    Lage Erfbrug met doorvaarthoogte 3.25 m à 3.55 m  deze worden niet bediend op Zon-en feestdagen .

    We moeten een keuze maken terug te keren of aan de kade gaan liggen tussen enkele beroepsvaartuigen .
    We besluiten aan de kade in de zon af te meren en rustig op het dek te eten in de zon .

    Vanaf drie uur worden we meerdere malen lastig gevallen met vragen , mogen we aan boord even komen kijken , meevaren enz enz we worden ook uitgenodigd naar de koffieshop maar gaan er niet op in .We gaan beneden maar TV kijken maar er word regelmatig eens tegen het schip aangeklopt met een onrustige nacht tot gevolg .

    Hadden we maar in Delft blijven liggen of teruggekeerd .

    15-12-2007 om 19:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Belangrijkste waterwegen op onze route : Deel 2

    15-12-2007 om 18:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Belangrijkste waterwegen op onze route.
    Delftse Schie , Overschie , Delfshavense Schie , Coolhaven Rotterdam , Parkhaven Rotterdam , Nieuwe Maas , Oude Maas , Spui , Haringvliet , Haven Van Middelharnis .

     Aantal Bruggen : 16
    Aantal Sluizen :
    1
     Aantal Kilometer: 63,6


    Krapste beschikbare Afmetingen .

    Lengte : 47,00 m. Schutsluis Haven Van Middelharnis
    Breedte : 7,00 m. Brug Sluis Haven Middelharnis
    Hoogte : 44,65 m. Oude Maas Botlekbrug
    Diepgang : 3,30m. Haven Middelharnis

    Krapste toegestane afmetingen.
    Lengte : 70,00 m. Delftse Schie
    Breedte : 7,50 m. Delftse Schie
    Hoogte : 44,80 m. Oude Maas
    Diepgang : 2,45 m. Haven Middelharnis

    Afmetingen gelden alleen voor deze gevonden route , mogelijkheid kan deze bestemming langs een andere route met grotere afmetingen worden bereikt .

    15-12-2007 om 17:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!