Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde editie iShares Cup start mei 2009 in Venetië - Nederland in september weer gastheer
    Bron : navingo

    Derde editie iShares Cup start mei 2009 in Venetië – Nederland in september weer gastheer

    Van 15 tot en met 17 mei 2009 zal in het Noord-Italiaanse Venetië de derde editie van de iShares Cup van start gaan.
    Verspreid over tien teams nemen veertig van ’s werelds beste zeilers het tegen elkaar op in Extreme 40 catamarans.
    Tijdens deze spectaculaire zeilraces wordt vlak langs de wal gevaren, zodat het publiek goed zicht heeft op de snelheid en de sensatie van de Extreme 40’s.
    De iShares Cup zal deze zomer zes Europese toplocaties aandoen.
    Het Nederlandse evenement zal in september plaatsvinden.
    De locatie wordt nog bekend gemaakt.

    De Extreme 40 is gebouwd voor snelheid.
    Deze sterke, lichtgewicht catamaran is ruim twaalf meter lang en kan snelheden van meer dan 65 km/uur bereiken.
    Ook bij lage snelheden biedt de Extreme 40 echter volop actie aangezien één romp al snel uit het water komt.
    De boten worden gevaren door een crew van vier personen met ruimte voor een vijfde bemanningslid, zodat een gast de race van heel dichtbij mee kan maken.
    Dit biedt een zeldzame kans om topsport vanaf de eerste rij te beleven.

    Tijdens de iShares Cup 2009 maakt de absolute top van de zeilwereld zijn opwachting.
    40 van ‘s werelds beste zeilers, die met z’n allen goed zijn voor 50 wereldkampioenschappen, 27 America’s Cup campagnes, 14 Olympische deelnames en vele duizenden zeemijlen in offshore zeilraces zoals de Volvo Ocean Race.

    De Nederlandse zeiltop is weer goed vertegenwoordigd met Carolijn Brouwer,
    Pim van Nieuwenhuizen en Mark van Gelderen op de Extreme 40 van het Nederlandse team Holmatro en Dirk de Ridder en Simeon Tienpont aan boord van BMW ORACLE.

    23-04-2009 om 16:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beschadigde Viking Pride doet Bruinisse aan
    Bron : PZC.nl

    Beschadigde Viking Pride doet Bruinisse aan

    BRUINISSE - ;
    Een half uurtje was hij gisteren te bewonderen aan de Loswal in Bruinisse:
    De Viking Pride, het rivier-cruiseschip dat afgelopen zondag op de Waal bij Nijmegen achtereenvolgens een duwstel en een binnenvaarttanker ramde.

    Het 114 meter lange en 11,40 meter brede cruiseschip van rederij Viking River Cruises raakte bij de aanvaring wel beschadigd, maar kon door blijven varen.
    De averij aan beide zijden stond het geplande rondje Zeeland kennelijk ook niet in de weg.
    De Viking Pride liep gistermiddag wel enige vertraging op in het Schouwen-Duivelandse Mosseldorp.

    Een bus met opvarenden keerde te laat terug van een excursie.
    foto Dirk-Jan Gjeltema



    23-04-2009 om 16:38 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeland proefgebied met sluizen en bruggen
    Bron : PZC.nl

    Zeeland proefgebied met sluizen en bruggen

    NEELTJE JANS - De bediening van sluizen en bruggen op afstand zoals Rijkswaterstaat dat in Zeeland uitvoert, moet uiteindelijk in heel Nederland op dezelfde manier gaan werken.

    Zeeland is proefgebied voor dat project.
    Daarna volgt Limburg en vervolgens moet de Tweede Kamer beslissen of het project voortgezet wordt.
    De eerste ervaringen met vier op afstand bediende sluizen voor de recreatievaart zijn positief.
    Het eerste wat drukkere weekeinde, Pasen, leverde geen problemen op.
    Schippers merkten geen verschil, zo bleek bij een evaluatie.

    23-04-2009 om 16:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen mag een nieuwe zeesluis verwelkomen
    Bron : gva.be
    Antwerpen mag een nieuwe zeesluis verwelkomen

    De langverwachte nieuwe zeesluis op de Schelde in Antwerpen komt er allicht aan. Dinsdag keurde de commissie Openbare Werken van het Vlaams parlement de oprichting van het overheidsbedrijf NV Vlaamse havens goed.

    De oprichting van die instelling is noodzakelijk om tot zo'n nieuwe zeesluis te komen. De bewuste zeesluis wordt de tweede sluis voor de Waaslandhaven op Linkeroever en moet zo'n 625 miljoen euro kosten.

    De Vlaamse gemeenschap en het Antwerps havenbedrijf zullen instaan voor de kosten van de oprichting van de zeesluis. Wel moet er nog een overeenstemming bereikt worden over de precieze verdeling van het bedrag.

    antwerpen mag een nieuwe zeesluis verwelkomen

    23-04-2009 om 16:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthaven IJmuiden aan Zee krijgt blikvanger met wedstrijdzeiljacht
    bron :haarlemsdagblad.nl
    Jachthaven IJmuiden aan Zee krijgt blikvanger met wedstrijdzeiljacht


    Het jacht Delta Lloyd dat naar IJmuiden aan Zee komt. Foto Rick Tomlinson Volvo Ocean Race

    IJmuiden aan zee-

    Een wedstrijdzeilboot van 21,5 meter lengte en een mast van 31,5 meter wordt deze zomer de blikvanger in jachthaven Marina Seaport in IJmuiden aan zee.
    Het schip doet nu nog mee aan de Volvo Ocean Race 2008-2009.

    Negen maanden lang wordt met zeven andere schepen rond de wereld geracet.
    Na de finish eind juni St.-Petersburg zeilt het jacht met de naam Delta Lloyd naar IJmuiden aan Zee.

    Na enkele weken onderhoud en reparaties wordt het ingezet voor relaties van de sponsors.
    Zij mogen tochtjes maken op de Noordzee en zelf zeilen.

    23-04-2009 om 15:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tanker vast na botsing in Lek
    Bron : rtvutrecht.nl
    Tanker vast na botsing in Lek

    VREESWIJK-
    Bij Vreeswijk zijn twee binnenvaartschepen gebotst.
    Een tanker raakte daarbij zwaar beschadigd.

    Het ongeval gebeurde donderdagavond, toen de tanker het Lekkanaal in wilde draaien.
    De tanker liep na het ongeluk vast op een krib in de Lek.
    De bemanning van beide boten bleef ongedeerd.

    De ene boot was leeg, de andere was beladen met stookolie.
    Volgens de politie zijn geen gevaarlijke stoffen in het water terecht gekomen.



    Foto: Bert Viegen

    17-04-2009 om 16:15 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Team Delta Lloyd als derde door scoring gate
    Bron : regiosportaktueel.nl
    Zeilen - Team Delta Lloyd als derde door scoring gate
    Vannacht om 01.28 uur Nederlandse tijd passeerde Team Delta Lloyd als derde de scoring gate bij Fernando de Noronha.
    Deze Braziliaanse archipel ligt in de Atlantische Oceaan ter hoogte van de noordoostelijke deelstaat Rio Grande do Norte.
    Dankzij die derde positie pakten schipper Roberto Bermúdez de Castro (ESP) en zijn tienkoppige bemanning drie punten in de zesde etappe op weg naar Boston/USA.
    Telefonica Blue met de Nederlander Bouwe Bekking aan het roer streek het maximale aantal punten (4) op.

    Team Delta Lloyd als derde door scoring gate

    Op vrijdagmorgen 17 april deed mediaman Sander Pluijm (NED) enthousiast verslag:
    "Nou, we hebben op de valreep de derde plek eruit gesleept met een prachtig staaltje racen.
    De hele dag waren we in gevecht met de wolken en buien.
    Dat betekende veel zeilwissels en varen op het scherpst van de snede.
    Eerst was Telefonica Black de tegenstander en toen stootte Ericsson 4 ons van de tweede plek en vervolgens zat Puma ons tot aan de streep op de hielen.
    Echt, er zat nog geen 150 meter tussen ons."

    De Nederlandse navigator Wouter Verbraak gaf verdere toelichting:
    "We streden voornamelijk tegen Telefonica Black, maar Puma maakte op het laatste moment een enorme sprong door onder een bui om een groot lichtweer gebied heen te varen.
    " De Amerikanen liepen hard in op de Delta Lloyd, maar ze kwamen uiteindelijk net te kort. Verbraak:
    "De boodschap dat we als derde de scoring gate hadden gepasseerd, werd aan dek met luid gejuich ontvangen.
    Dit is een fantastisch resultaat voor ons.
    We hebben in de laatste dagen allemaal 110% gegeven en hard als een team gewerkt.
    Dit is een geweldig gevoel.
    Vooral omdat deze top drie plek opnieuw het gevolg is van goed zeilen en niet van geluk."

    Schipper Bermúdez de Castro (ESP) sprak vol lof over zijn mannen:
    "Ik ben verrast over hoe goed ons team is.
    Met name omdat we helemaal geen offshore manoeuvres hebben getraind en we toch de grote hoeveelheid zeilwissels prima doorstaan.
    Ik ben daarom heel erg blij met de derde plek. De sfeer aan boord is top.
    Iedereen is gemotiveerd. Ik hoop op meer in deze etappe."

    17-04-2009 om 16:14 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vermoedelijk dronken aan het roer
    Bron : schuttevaer.nl

    Vermoedelijk dronken aan het roer

    De waterpolitie heeft woensdag 15 april in Dordrecht proces-verbaal opgemaakt tegen een 60-jarige Rotterdammer omdat hij vermoedelijk dronken aan het roer van zijn speedboot stond.
    Van de verdachte is in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen.

    De waterpolitie zag omstreeks 16 uur op de Oude Maas bij het Groot Hoofd een op een ongebruikelijke plaats een speedboot ten anker liggen.
    Bij controle bleek het schip weer net te vertrekken.
    Wel viel de agenten op dat de bestuurder een verwarde indruk maakte en heel kortademig was.
    Omdat het stuurmanskunst van de schipper te wensen over liet en een leeg blikje bier naast de stuurstand stond, vermoedde de waterpolitie alcoholgebruik.
    Het schip werd naar het wantij gevaren.
    Daar kreeg de schipper plotseling zware ademhalingsproblemen.
    Een ambulance werd gewaarschuwd en de 60-jarige man werd naar het ziekenhuis overgebracht.
    Daar werd een bloedproef afgenomen zodat het alcoholpromillage kan worden vastgesteld.
    Na een kort onderzoek kon de Rotterdammer weer naar huis.
    Indien de uitslag van de bloedproef een alcoholpromillage van meer dan 0.8 promille geeft, maakt de waterpolitie proces-verbaal op.

    17-04-2009 om 16:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeland houdt zich op de vlakte over watersportbijdrage
    Bron : PZC.nl

    Zeeland houdt zich op de vlakte over watersportbijdrage

    door Jeffrey Kutterink.



    DEN HAAG -
    Zeeland houdt zich nog even op de vlakte over het voorstel dat eigenaren van plezierboten moeten meebetalen aan het onderhoud en de verbeteringen van recreatieve vaarwegen in Nederland.

    Friesland is de enige provincie die de komst van een watersportbijdrage wel ziet zitten.

    Dat bleek vanmiddag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.
    Oud-staatssecretaris Dzsingisz Gabor presenteerde eind vorig jaar een plan om eigenaren van 300.000 grotere plezierboten via een speciaal Blauwfonds mee te laten betalen aan extra projecten.
    Dat zou jaarlijks 45 miljoen euro op moeten leveren voor verbetering van de Nederlandse vaarwegen.
    Friesland was tijdens de hoorzitting de enige partij die wel te porren is voor de plannen.
    De overige provincies wachten met hun oordeel totdat het kabinet er zich over heeft uitgesproken.

    15-04-2009 om 20:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crisis raakt ook Zeeuwse havens
    Bron : NieuwsbladTransport.nl

    Crisis raakt ook Zeeuwse havens

    De economische neergang heeft ook de havens in Vlissingen en Terneuzen getroffen.
    De overslag van Zeeland Seaports is in het eerste kwartaal met 16 procent gedaald in vergelijking met een jaar eerder.
    Vooral landbouwproducten, chemie, overig stukgoed en metalen werden veel minder overgeslagen.

    Dat meldde Zeeland Seaports woensdag.
    Volgens directeur Hans van der Hart komt de recessie 'zeer hard aan' in de Zeeuwse havens.
    Hij vindt het lastig te voorspellen hoe sterk de teruggang in geheel 2009 zal zijn.

    Vorige week bleek al dat de Rotterdamse haven de overslag van goederen met bijna 11 procent had zien teruglopen in het eerste kwartaal.

    15-04-2009 om 20:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KNRM SCHIET BOOTJE TE HULP OP NOORDZEE
    Bron :HVZeeland.nl

    KNRM SCHIET BOOTJE TE HULP OP NOORDZEE

    NEELTJE JANS - De reddingboot Koopmansdank van het reddingsstation Noordland is vannacht een vaartuig te hulp geschoten op de Noordzee.

    De reddingboot werd rond 03.40 uur opgeroepen omdat het 16 meter lange kajuitzeljacht 'Brigantijn' uit Hoorn met twee opvarenden stuur- en motorproblemen had gekregen.

    Het bootje was onderweg van Port Zeelande naar Ijmuiden.
    De bedoeling was dat zeilend te doen, maar stroom en tegenwind werkten tegen.
    Na het starten van de motor bleek deze echter technische mankementen te vertonen. De motor stopte ermee en daarom werd alarm geslagen via het kustwachtcentrum.

    15-04-2009 om 20:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo Ocean Race: Team Delta Lloyd handhaaft zich in top vier van zesde etappe
    Bron : clubracer.be

    Volvo Ocean Race:
    Team Delta Lloyd handhaaft zich in top vier van zesde etappe


    Delta Lloyd
    Op dag vier van de zesde etappe op weg naar Boston/USA, weet Team Delta Lloyd zich te handhaven in de top vier.
    Na een moeizame start in Rio de Janeiro/Brazilië, steeg de Nederlandse VO70 op zondagavond naar de derde plek om vervolgens nog een plaatsje op te schuiven.
    Een oostelijke route bracht de Delta Lloyd verder op zee, waar meer wind en minder buien zaten. Telefonica Blue van de Nederlandse schipper Bouwe Bekking gaat aan de leiding, gevolgd door Ericsson 4 en Ericsson 3.
    Delta Lloyd zakte vanochtend van de tweede naar de vierde positie, met slechts een mijl achterstand op de Zweden.

    Zoals voorspeld, liet de wind het kort na de start afweten.
    Mediaman Sander Pluijm schreef in zijn blog:
    "De eerste nacht werd daardoor, laat ik zeggen lichtelijk teleurstellend.
    Geen zuchtje bries, klapperende zeilen en een hoop schommelen met twee knopen op de klok.
    Geen beweging in te krijgen.
    We wisten dat het zou gebeuren, maar toch blijft dat frustrerend."

    Gerd-Jan Poortman op het voordek




    Inmiddels is de vloot van zeven oceaanracers voorbij Cabo Frio,
    het zuidoostelijke puntje van de staat Rio de Janeiro.
    Team Delta Lloyd van schipper Roberto Bermúdez de Castro (ESP) mocht voor in de trein van de zuidoostelijke passaatwind plaatsnemen.
    Op dit moment koersen de teams naar de scoring gate bij Fernando de Naronha.
    De Delta Lloyd is al dagen de meest oostelijke boot.
    Navigator Wouter Verbraak schreef: vanochtend
    "Wij proberen ons zo veel mogelijk vast te houden aan onze oostelijke koers. Verder op zee zitten immers minder buien en de wind is daar beter.
    We trachten het gemiddeld wat beter te doen dan de jongens aan de lijzijde van ons (dichter naar de kust).
    We hebben minder dan 800 mijl tot aan de scoring gate te gaan en we hopen er bij de eerste drie doorheen te gaan.
    We geven alles en hebben er plezier in."

    15-04-2009 om 18:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer grote schepen welkom in Antwerpen
    Bron : PZC.nl

    Meer grote schepen welkom in Antwerpen

    MIDDELBURG - De proef met de 366 meter lange Beatrice is zo goed bevallen, dat nog vandaag het eerste grote schip in een serie van zes opstoomt richting Antwerpen.

    Het gaat om de MSC Francesca.
    De opvaart vanaf Vlissingen is rond 16 uur.
    Tot 1 juni volgen nog eens vijf schepen van rederij MSC.

    15-04-2009 om 17:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pleziervaarders moeten dimmen op Koninginnedag
    Bron: volkskrant.nl

    Pleziervaarders moeten dimmen op Koninginnedag

    AMSTERDAM - Pleziervaarders moeten zich tijdens Koninginnedag een beetje gedeisd houden op de Amsterdamse grachten.
    Ze mogen wel muziek opzetten, maar die mag op meer dan 10 meter van de boot niet te horen zijn.
    De regel geldt dit jaar voor het eerst.

    De politie bevestigde woensdag een bericht daarover in De Telegraaf.
    Als feestvierders te veel lawaai maken, kan de politie hun geluidsapparatuur in beslag nemen.
    Vanaf 21.00 uur mogen pleziervaarders helemaal geen muziek meer draaien.
    De politie controleert vanaf dat tijdstip extra en tolereert geen overtredingen.

    Een andere nieuwe regel is dat boten langer dan 10 meter sommige grachten niet op mogen.
    Het gaat onder meer om de Prinsengracht en het Rokin.
    Doel daarvan is om botsingen tussen grote en kleine vaartuigen te voorkomen.
    Net als in voorgaande jaren geldt in sommige grachten eenrichtingsverkeer.

    Een woordvoerster van de gemeentelijke dienst binnenwaterbeheer laat weten dat de politie en de gemeente met ruim twintig boten de grachten opgaan.
    Zij controleren of pleziervaarders zich aan de regels houden.

    15-04-2009 om 17:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slepers aan het werk bij het verlaten van de MSC Beatrice uit de Antwerpse Haven .
    Bron : PortofAntwerp.be 
    Het slepenen assisteren van zee- en binnenschepen
    Foto's van slepers aan het werk bij het verlaten van de MSC Beatrice uit de Antwerpse Haven .

    Het Sleepbedrijf is een onderdeel van het Gemeentelijk Havenbedrijf
    Antwerpen en verzorgt alle sleep- en assistentietaken in
    de Antwerpse haven.
    Het bedrijf werd opgericht in 1875 en kan
    terug blikken op een rijke ervaring en knowhow.
    Het Sleepbedrijf beschikt over een vloot van 19 sleepboten,
    die voortdurend gerenoveerd en vernieuwd worden om een veilige en kwaliteitsvolle dienstverlening te verzekeren. Belangrijk daarbij is dat het Sleepbedrijf de grootste vloot ter wereld exploiteert van sleepboten die met
    Voith Schneider worden aangedreven.

    Die voortstuwings methode werd in Amerika bekroond met detitel Best Available Technology.
    Het Sleepbedrijf telt zowat 250 werknemers.
    Om schepen steeds beter en efficiënter te kunnen helpen, investeert het Sleepbedrijf sterk in opleiding van het personeel.
    Veiligheid en kwaliteit zijndaarbij de sleutelwoorden.

    Het slepenen assisteren van zee- en binnenschepen

    De gespecialiseerde bemannings leden van de sleepboten maken dagelijks werk van het assisteren van alle types van schepen, in de moeilijkste situaties.
    De meeste zeeschepen, zelfs de allergrootste, doen een beroep op het Sleepbedrijf om hen te helpen bij het manoeuvreren in nauwe en drukke vaarwaters.
    Ook bij barre weersomstandigheden rekenen ze op sleepboten om voor een veilige vaart tezorgen.
























    12-04-2009 om 15:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maritiem Centrum open Te Hollum Ameland

    Bron : Persbureau-ameland.nl

    Maritiem Centrum open

    Maritiem Centrum

    Hollum – Niet alleen het Natuurcentrum in Nes maar ook het Maritiem Centrumin Hollum is op Goede Vrijdag open gegaan.
    Tot 20 juni betreft het een try out openstelling.
    Het museum opent op 25 juni en heeft de dagen daarna open huis,
    maar wil nu al bezoekers ontvangen.

    Het MaritiemCentrum laat de geschiedenis van het Amelander reddingswezen zien. Nog niet alles staat waar het moet staan, maar er is genoeg te zien om een indruk te krijgen van de reddingsboot die door paarden naar zee wordt getrokken en de wereld daaromheen.
    Binnen staat een heuse stuurhut van een oude veerboot opgesteld en in de hal staan boeien met touch screen beeldschermen.
    Via de schermen leer je over navigeren.
    De informatie via beeldscherm is een onderdeel van het Colour your Science project waar provincie Fryslân onlangs 93.000 euro subsidie voor beschikbaar stelde.
    In het plafond is de sterrenhemel verwerkt.
    Museum medewerker Henk Bakker is er helemaal weg van.
    Hij wil er wel ’s avonds voor open, want het lijkt zo mooi. 

    Op 11 april is er weer een demonstratie van de paardenreddingboot geweest. 
    De paarden starten vanaf het Maritiem Centrum, want daar is ook het boothuis.

    Demonstratie Paardenreddingboot

    Tien stoere paarden trekken de boot met donderend geweld over het strand en door de branding in zee.
    Het is een gebeurtenis die herinnert aan vroeger tijden, want als er echt een schip in nood is vaart tegenwoordig de moderne Anna Margaretha met hoge snelheid de haven van het eiland uit.

    De lancering met de paarden laat zien dat het redden van drenkelingen en het verlenen van bijstand aan schepen die bij Ameland in nood verkeren een lange geschiedenis heeft.

    Demonstratie Paardenreddingboot Tijdstip
    Dinsdag 30 december 11.00 uur
    Donderdag 19 februari 2009 17.00 uur
    Zaterdag 11 april 2009 11.00 uur
    Dinsdag 28 april 2009 13.30 uur
    Woensdag 3 juni 2009 19.00 uur
    Zaterdag 20 juni 2009 10.00 uur
    Woensdag 1 juli 2009 18.00 uur
    Donderdag 16 juli 2009 17.00 uur

    Zaterdag 25 juli 2009

    (Midzomerfeest te Buren, de reddingboot gaat uit in Buren)

    19.00 uur
    Maandag 3 augustus 2009 19.00 uur
    Maandag 17 augustus 2009 19.00 uur
    Dinsdag 1 september 2009 19.00 uur
    Woensdag 16 september 2009 18.00 uur
    Woensdag 21 oktober 2009 13.30 uur
    Maandag 28 december 2009 15.00 uur

    Data en tijden onder voorbehoud!!
    De start is vanuit het boothuis bij het reddingsmuseum “Abraham Fock” aan de Oranjeweg 18 in Hollum.
    De lanceringen vinden plaats op het strand zuid/west van Hollum , einde Tjettepad.
    Op zaterdag 25 juli gaat de reddingboot uit op het strand in Buren,
    tijdens het Midzomerfeest.

    12-04-2009 om 13:11 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abbega onthaalt eigen skûtsje

    Bron : LeeuwarderCourant.nl

    Abbega onthaalt eigen skûtsje

     

    ABBEGA-

    Inwoners van Abbega hebben zaterdagmiddag hun eigen skûtsje binnengehaald.
    De stichting It Abbegeaster Skûtsje kocht het schip onlangs van Lolle Schakel uit Parrega.

    Het dorp heeft ‘De Liefde' omgedoopt tot ‘It Abbegeaster Skûtsje'.
    Het schip wordt bemand door Abbegaasters.
    De bedoeling is dat er volgend jaar met het skûtsje gezeild wordt tijdens de Iepen Fryske Kampioenskippen Skûtsjesilen (IFKS).

    12-04-2009 om 11:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse militairen ontzetten gekaapt schip
    Bron : nu.nl

    Franse militairen ontzetten gekaapt schip

     

    PARIJS - Franse militairen hebben vrijdag een schip ontzet dat bijna een week geleden werd gekaapt voor de Somalische kust. Vier gijzelaars, onder wie een kind, werden bevrijd. Een vijfde gijzelaar kwam tijdens de actie om het leven.

    Dat heeft het kantoor van de Franse president Nicolas Sarkozy laten weten.
    De zeilboot Tanit, met twee koppels en het kleine kind, werd op 4 april gekaapt.
    Wie is omgekomen is onbekend.
    Ook twee piraten zijn gedood.
    Drie werden gevangengenomen.

    Donderdag zou de Franse zeemacht de gekaapte boot onderschept hebben,
    waarna onderhandelingen volgden met de piraten.
    "Vandaag (vrijdag) werden de bedreigingen concreter",
    zeiden de diensten van de Franse president Sarkozy.
    "De piraten weigerden ieder voorstel.
    Toen de Tanit richting kust afdreef,
    werd beslist om de gijzelaars te bevrijden via een militaire operatie.
    Tijdens de operatie kwam spijtig genoeg een gijzelaar om het leven.
    (...) Twee piraten werden gedood, de drie andere werden gevangen genomen.
    " Ook raakte bekend dat de 27 bemanningsleden van het Noorse schip Bow-Asir werden vrijgelaten.
    Allen zijn ongedeerd.
    Hun schip werd op 26 maart gekaapt.
    Ondertussen is een fregat van de Amerikaanse marine ter versterking aangekomen in de Indische Oceaan, waar Somalische piraten de Amerikaanse kapitein van een cargoschip in een reddingsboot gegijzeld houden.
    De gegijzelde kapitein van de Maersk Alabama zou in de nacht van
    donderdag op vrijdag geprobeerd hebben al zwemmend te ontsnappen,
    maar dat mislukte. (BEH)

    bron:Belga
    Gijzelaar Frans schip omgekomen bij reddingsoperatie

    11-04-2009 om 18:16 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit Rotterdam vertrokken platbodem Sande strande vrijdagavond vroegtijdig op De Vormt nabij Urk,
    Bron : KNRM.nl
    Toen wij uit Rotterdam vertrokken...
    Urk, vrijdag 10 april 2009

    De donderdag uit Rotterdam vertrokken platbodem Sande strande vrijdagavond vroegtijdig op De Vormt nabij Urk, net voor de vuurtoren.
    Toen de tweekoppige bemanning daarna de Kustwacht alarmeerde waren de beide reddingboten van Urk al praktisch onderweg omdat meerdere bemanningsleden in verband met het mooie weer juist een rondje deden.
    Ter plaatse deden de opstappers van de Willemtje nog wel een poging om het tachtig centimeter stekende scheepje van de droogte te duwen maar dat was net even teveel gevraagd.
    Nadat het roer uit voorzorg losgepakt was voor het stoten aan de harde bodem, deed de sleeptros het zware werk.
    Even later was de Sande weer op weg naar de haven van Urk waar het roer weer werd opgehangen.
    De bemanning van de Sande waarvan de schipper al dertig jaar donateur van de reddingmaatschappij bleek te zijn, twijfelde nog even over doorgaan naar Lemmer, maar ging toch maar overstag voor een nachtje Urk met daaraan gekoppeld een bezoek aan één van de lekkere restaurants op het voormalige eiland.

    Foto's: Met dank aan Robert Bontkes


    Bij gevoegde foto's
    Van Joke genomen tijdens een tocht op het IJsselmeer met bezoek aan URK.
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/





    Vuurtoren Urk


    De Vormt ,


    KNRM station  Urk


    Jachthaven Urk


    Foto genomen bij het verlaten van Urk

    11-04-2009 om 14:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPEN DAG KNRM , Nationale Reddingbootdag op zaterdag 2 mei 2009
    Bron : KNRM.nl

    Nationale Reddingbootdag op zaterdag 2 mei 2009

    Open dag KNRM, ookvoor de doorgewinterde watersporter
    De KNRM Nationale Reddingbootdag is dé dag bij uitstek om kennis te maken met het werk, de mensen en het materieel van de KNRM.
    Op zaterdag 2 mei kunt u een kijkje nemen in de keukens van de 42 reddingstations.
    De 1000 vrijwilligers nodigen u persoonlijk uit om langs te komen om kennis te maken met de bemanningen.
    Ze zouden het leuk vinden als u ook nog een vriend of bekende meeneemt naar Reddingbootdag.
    Zodat ze kunnen rekenen op nog meer nieuwe donateurs.

    Een belevenis!
    Als blijk van de waardering voor de steun van de Redders aan de Wal trekken de bemanningen één dag per jaar alle registers open om u een kijkje te gunnen in de wereld van het reddingwezen. Reddingbootdag is een belevenis voor jong en oud. Ronkende motoren aan de steiger, rijen overlevingspakken in het boothuis, een plekje naast de schipper, een praatje met een echte redder of onvergetelijk fotomoment van de kleine op de reddingboot. Een belevenis!

    Wie neemt u mee?
    Reddingbootdag staat garant voor een hoop plezier.
    Maar de dag heeft ook een serieuze kant.
    De KNRM wordt al jaren geconfronteerd met stijgende kosten en heeft moeite om die financiële druk het hoofd te bieden.
    Vandaar dat wij het ambitieuze plan hebben gelanceerd om het aantal Redders aan de Wal explosief te laten groeien naar 100.000 in 2010.
    Dat zal een enorme inspanning vergen, maar het is nodig om ook in de toekomst het reddingwerk op niveau te kunnen blijven uitvoeren.
    Mogen zij in deze op uw hulp rekenen?

    Tips voor bezoekers van KNRM open dag

    Tip 1
    Bent u Redder aan de wal (donateur)?
    Neem dan uw Redder-aan-de-wal pasje mee, er zijn reddingstations die voorrang verlenen aan donateurs.
    Bent u nog geen Redder aan de wal?
    Geen nood, op het reddingstation kunt u zich aanmelden vanaf € 25,- per jaar. Aanmelden via deze website kan natuurlijk ook.

    Tip 2
    Veel reddingstations hanteren eigen regels voor het meevaren van met name kinderen.
    Dit heeft met de verschillende typen reddingboten en de heersende weersomstandigheden te maken.
    Kijk voordat u een reddingstation wilt bezoeken naar de regels van het reddingstation.
    Deze staan beschreven in programma per reddingstation op deze site.

    Tip 3
    Om een goed beeld van de Redding Maatschappij te krijgen kunt u meerdere reddingstations bezoeken. Probeer dan eens een haven- en een strandreddingstation.

    Tip 4
    Het weer kan soms een spelbreker zijn, maar niet wanneer u zich goed voorbereidt.
    Neem daarom altijd een zeiljack of regenjas mee.
    Ook kunnen regenlaarzen uitkomst bieden.
    Het dek van de reddingboot kan ook bij goed weer flink nat worden.

    Tip 5
    Reddingvesten zijn verplicht aan boord van een reddingboot, ongeacht het weer. Voor iedereen is een vest beschikbaar.
    Heeft u een eigen vest?
    Neem dat dan mee, want dat draagt een stuk prettiger.

    reddingbootdag.nl

    Waar is de open dag KNRM reddingstations:
    Cadzand - Breskens - Hansweert - Westkapelle - Veere - Neeltje Jans - Ouddorp - Stellendam
    Dordrecht - Hoek van Holland - Ter Heijde - Scheveningen - Katwijk - Noordwijk - Zandvoort - Ijmuiden - Wijk aan Zee - Egmond - Petten - Callantsoog - Den Helder - Texel de Koog - Texel de Cocksdorp - Vlieland - West Terschelling - Terschelling Paal 8 - Ameland Ballummerbocht - Ameland Nes - Schiermonnikoog - Eemshaven - Lauwersoog - Harlingen - Hindeloopen - Lemmer - Urk - Elburg - Huizen - Marken - Enkhuizen - Den Oever

    11-04-2009 om 13:41 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!