Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yacht Vision watersport beurs afgelast
    Bron : watersportalmanak.nl

    Yacht Vision watersport beurs afgelast

    Watersportbeurs Yacht Vision Outlet afgelast
    De beurs voor boten van Yachtvision in Lelystad
    gaat voorlopig niet door.
    De Boating Outlet stond gepland voor 14 t/m 17 mei in de Bataviahaven was bedoeld om de malaise die ook in de watersport zijn sporen nalaat een nieuwe impuls te geven.

    “Door het uitblijven van voldoende diversiteit in aanbod hebben wij gemeend de Yacht Vision BoatShow, welke in het teken stond van de Boating Outlet,
    uit te stellen tot een nader te bepalen tijdstip," aldus Michel Schuuring,
    commercieel directeur Yacht Vision.

    25-04-2009 om 15:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstarters in de visserij
    Bron : visserijnieuws.nl

    Herstarters in de visserij

    URK –
    Het komt nauwelijks voor: herstarters in de visserij.
    Des te opvallender:
    deze maand verhuizen er maar liefst drie kotters naar herstarters.
     

    Herstarters in de visserij
    Naast de TX 33, die in een week tijd werd omgenummerd naar ARM 33 en vorige week de eerste visreis als Zeeuw maakte, gaat de WL 28 naar Urk (gebroeders Post, UK 71) en verhuist de UK 242 naar Scheveningen (familie Letsch, SCH 42). Allemaal kotters die (ook) uitgerust zijn voor de garnalenvisserij.

    25-04-2009 om 15:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TX 68 klaar voor pulskorvisserij
    Bron : visserijnieuws.nl

    TX 68 klaar voor pulskorvisserij


    TX 68 klaar voor pulskorvisserij










    DEN HELDER –
    De TX 68 is klaar voor de pulskorvisserij. Eind deze week zou er proefgevist worden.

    Wat de installatie en het vistuig betreft was de Texelse kotter vorige week al gereed voor de pulskorvisserij.
    Maar een onvoorzien probleem met de koppeling hield de Texelse kotter langer voor de kant.

    Afgelopen weken is hard gewerkt aan ombouw van de TX 68 van de boomkor naar de pulskorvisserij.
    De motor is tegelijk afgesteld van 2.000 pk naar 1.200 pk en er is een nieuwe schroef voor het lagere vermogen onder gehangen.

    De nieuwe pulstuigen zijn in een van de werkplaatsen van de werf Visser Den Helder in elkaar gezet.
    De bestaande sloffen zijn aangepast, maar de tussenpijp is compleet nieuw gemaakt.
    Dat bleek noodzakelijk om de elektrische apparatuur kwijt te kunnen voor de elektrodes die de plaats gaan innemen van wekkerketting.

    Wat de pulstechniek betreft had er deze week proefgevist kunnen worden.
    Het (motor)technisch probleem met de koppeling gooide echter roet in het eten, want herstel vroeg weer extra tijd en een vertraging van minimaal een week.
    Afgelopen donderdag zou er proefgevaren worden en zouden er vermogensmetingen plaats vinden.

    De TX 68 gaat volledig voor eigen rekening vissen.
    Er is geen sprake van een financiële garantie.
    Alleen de aanschaf van het pulstuig en de installatie is deels door het ministerie van LNV gesubsidieerd:
    40 procent met een maximum van 176.000 euro.
    Samen met vier andere kotters heeft de TX 68 vorig jaar ingeschreven en gebruik gemaakt van deze eenmalige investerings/innovatieregeling.
    Die ondernemers hebben extra tijd gekregen tot komend najaar om te beslissen daadwerkelijk de forse investering aan te zullen gaan.

    De gemotiveerde Texelse bemanning kijkt uit naar de start met de pulskorvisserij in de praktijk.
    De schippers Pieter Aris van de Vis en Cor Daalder zullen binnen de kenniskring Puls/Sumwing hun ervaringen met de pulsvisserij delen.

    25-04-2009 om 15:28 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UK 153 in eigen beheer gebouwd
    Bron : UK 153 in eigen beheer gebouwd

    Nieuwe multipurpose hekkotter uit Polen

    URK/GDYNIA –
    De gebroeders Van Slooten van Zeevisserijbedrijf Orion hebben de Poolse Nauta-werf opdracht gegeven tot de bouw van een casco voor een nieuwe multipurpose
    hekkotter UK 153.
    Volgende maand wordt in Gdynia de kiel gelegd.
    Het casco wordt in eigen beheer afgebouwd.

    De nieuwe UK 153 wordt 28,5 meter lang, 9 meter breed, 4,40 meter hol, 6,70 meter diep tot het shelterdek en krijgt een inhoud van maar liefst 339 GT.
    ,,Veel ruimte dus´´, aldus schipper/eigenaar Pieter Louwe van Slooten.
    Het ontwerp is afkomstig van Ove Kristensen van het Deense bureau Vestverftet.
    De Deen tekende ook de dit jaar in de vaart gekomen garnalenkotter/twinrigger ZK 2 en eerder de flyshooter UK 112 en heeft zijn sporen internationaal zeker verdiend.
    Jaarlijks wordt wel een tiental ontwerpen van Vestverftet gebouwd.

    De multipurpose kotter wordt uitgerust voor twinrigvisserij, flyshooten, de mogelijkheid tot staandwantvisserij en eventueel ook pulskorren met de borden.
    De nettenrol wordt daarvoor aangepast, en de lay-out van het achterschip voor die vangstinnovatie uitgelegd.

    Gelet op de investering is het bepaald geen ongunstig moment om juist nu in Polen een nieuw vaartuig te bestellen.
    De staalprijs is vanwege de wereldwijde financiële crisis gekelderd.
    Tegelijk is de koers van de Poolse sloty laag.
    Daarom wordt er ook voor gekozen om het casco in eigen beheer in Polen af te bouwen.
    Pieter de Jong (De Elburger Scheepsbemiddeling), agent Klaas Weij en Ton Bunschoten bemiddelen.

    De keuze voor Polen laat onverlet dat er veel Hollands vakmanschap en degelijkheid in het Urker nieuwbouwschip wordt gelegd.
    Zo levert Padmos de ABC-hoofdmotor, Mitsubishi-hulpmotoren en de Masson-keerkoppeling.
    Het complete lierenpakket inclusief hydrauliek komt van de VCU (Osey Urk), en de VCU levert eveneens een dubbele flo-ice installatie, de koelinstallatie, het vangstverwerkingssysteem en ook de boegschroef.
    De vangst wordt straks gelijk in de stortbak/vishopper gekoeld.
    Piet Brouwer levert het ontwerp voor de elektrische installatie.
    De schroef (2,70 meter) en tunnel zijn bij Van Voorden besteld.

    Foto's Van Joke
    Bijgevoegde foto van een vissersboot in de haven van Urk.









    25-04-2009 om 15:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viskotter Georgina raakt verstrikt in eigen netten
    Bron : rtvnoord.nl

    Viskotter Georgina raakt verstrikt in eigen netten


    LAUWERSOOG - De Duitse viskotter Georgina is woensdag op het Wad letterlijk verstrikt geraakt in zijn eigen netten.


    Het schip uit Ditzum werd volledig stuurloos, doordat het de netten in de schroef had gekregen.
    De reddingboot 'Dorus Rijkers' van Schiermonnikoog sleepte de kotter naar de haven van Lauwersoog.
    Vlak bij de haven verleende de 'Anna Jacoba Visser', de reddingboot van Lauwersoog assistentie en kon de Georgina veilig afgemeerd worden aan een van de steigers.

    25-04-2009 om 14:29 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boot en zware lieren gestolen van schip
    Bron : Telegraaf.nl

    Boot en zware lieren gestolen van schip


    SLUISKIL, zaterdag- Van een schip dat in het kanaal in Sluiskil lag zijn twee extreem zware koppellieren en een polyester boot gestolen.

    De diefstal moet volgens de politie hebben plaatsgevonden tussen woensdagavond 20.00 uur en vrijdagavond 22.30 uur.
    Opvallend is met name de diefstal van de lieren, want deze lieren wegen ruim 700 kilogram per stuk.
    Ook is een polyester boot, van het merk Janeau, van het dek van het afgemeerde schip weggenomen.

    De waarde van de ontvreemde goederen is onbekend.

    25-04-2009 om 14:14 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DELTAWEEK 2009: voor elk wat wils
    Bron: deltaweek.nl

    DELTAWEEK 2009: voor elk wat wils

    De 39ste editie van de DELTAWEEK biedt minstens evenveel variatie als het veelzijdige vaargebied zelf.
    Toertochten naar sfeervolle Zeeuwse haventjes en dagraces op open water, een zeewedstrijd, spannende competitie en gezellige feestavonden, traditionele platbodems en moderne wedstrijdjachten;
    de DELTAWEEK biedt voor elk wat wils.

    Mede dankzij de nieuwe hoofdsponsor DELTA the Multi Utility Company, wordt deze 39ste editie van de DELTAWEEK voor zowel wedstrijdzeilers als recreatieve zeilers een fantastisch evenement.

    DELTAWEEK Races
    Fanatieke wedstrijdzeilers kunnen tegen elkaar strijden tijdens kortebaanwedstrijden en de fameuze Veronicarace op de Noordzee.
    In het eerste weekend vinden d ewedstrijden plaats vanuit Zierikzee; daarna gaan de deelnemers de Oosterschelde ontdekken en de week wordt afgesloten met drie dagen races vanuit Colijnsplaat.

    DELTAWEEK Zeeland Regatta
    Vriendenteams en familieskunnen tijdens het weekendarrangement de DELTAWEEK Zeeland Regatta samen op een ontspannen manier de provincie ontdekken.
    Deze teams staat een aantal verrassende activiteiten te wachten met races naar Yerseke en de Roompot, culinair genieten en actief bezig zijn.

    DELTAWEEK Business Race
    Tijdens het nieuwe netwerkevenement de DELTAWEEK business race, genieten bedrijventeams van de prachtige Zeeuwse wateren en de unieke lokale cuisine. Deelname aan de DELTAWEEK Business Race is mogelijk op uitnodiging van de DELTAWEEK en haar sponsors.

    Uitgebreid walprogramma
    In Zierikzee is het van 26 t/m 28 juni feest op de kades en feest op het evenemententerrein direct achter de dijk.
    De horeca uit Zierikzee zal u verwennen met heerlijk eten en drinken.
    En op het podum zal op vrijdagavond de Hermes House Band optreden en op zaterdagavond de feestband Tof met nog een verrassings act.

    spinnaker4-start.jpg























    De Oosterschelde

    23-04-2009 om 17:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde editie iShares Cup start mei 2009 in Venetië - Nederland in september weer gastheer
    Bron : navingo

    Derde editie iShares Cup start mei 2009 in Venetië – Nederland in september weer gastheer

    Van 15 tot en met 17 mei 2009 zal in het Noord-Italiaanse Venetië de derde editie van de iShares Cup van start gaan.
    Verspreid over tien teams nemen veertig van ’s werelds beste zeilers het tegen elkaar op in Extreme 40 catamarans.
    Tijdens deze spectaculaire zeilraces wordt vlak langs de wal gevaren, zodat het publiek goed zicht heeft op de snelheid en de sensatie van de Extreme 40’s.
    De iShares Cup zal deze zomer zes Europese toplocaties aandoen.
    Het Nederlandse evenement zal in september plaatsvinden.
    De locatie wordt nog bekend gemaakt.

    De Extreme 40 is gebouwd voor snelheid.
    Deze sterke, lichtgewicht catamaran is ruim twaalf meter lang en kan snelheden van meer dan 65 km/uur bereiken.
    Ook bij lage snelheden biedt de Extreme 40 echter volop actie aangezien één romp al snel uit het water komt.
    De boten worden gevaren door een crew van vier personen met ruimte voor een vijfde bemanningslid, zodat een gast de race van heel dichtbij mee kan maken.
    Dit biedt een zeldzame kans om topsport vanaf de eerste rij te beleven.

    Tijdens de iShares Cup 2009 maakt de absolute top van de zeilwereld zijn opwachting.
    40 van ‘s werelds beste zeilers, die met z’n allen goed zijn voor 50 wereldkampioenschappen, 27 America’s Cup campagnes, 14 Olympische deelnames en vele duizenden zeemijlen in offshore zeilraces zoals de Volvo Ocean Race.

    De Nederlandse zeiltop is weer goed vertegenwoordigd met Carolijn Brouwer,
    Pim van Nieuwenhuizen en Mark van Gelderen op de Extreme 40 van het Nederlandse team Holmatro en Dirk de Ridder en Simeon Tienpont aan boord van BMW ORACLE.

    23-04-2009 om 16:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beschadigde Viking Pride doet Bruinisse aan
    Bron : PZC.nl

    Beschadigde Viking Pride doet Bruinisse aan

    BRUINISSE - ;
    Een half uurtje was hij gisteren te bewonderen aan de Loswal in Bruinisse:
    De Viking Pride, het rivier-cruiseschip dat afgelopen zondag op de Waal bij Nijmegen achtereenvolgens een duwstel en een binnenvaarttanker ramde.

    Het 114 meter lange en 11,40 meter brede cruiseschip van rederij Viking River Cruises raakte bij de aanvaring wel beschadigd, maar kon door blijven varen.
    De averij aan beide zijden stond het geplande rondje Zeeland kennelijk ook niet in de weg.
    De Viking Pride liep gistermiddag wel enige vertraging op in het Schouwen-Duivelandse Mosseldorp.

    Een bus met opvarenden keerde te laat terug van een excursie.
    foto Dirk-Jan Gjeltema



    23-04-2009 om 16:38 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeland proefgebied met sluizen en bruggen
    Bron : PZC.nl

    Zeeland proefgebied met sluizen en bruggen

    NEELTJE JANS - De bediening van sluizen en bruggen op afstand zoals Rijkswaterstaat dat in Zeeland uitvoert, moet uiteindelijk in heel Nederland op dezelfde manier gaan werken.

    Zeeland is proefgebied voor dat project.
    Daarna volgt Limburg en vervolgens moet de Tweede Kamer beslissen of het project voortgezet wordt.
    De eerste ervaringen met vier op afstand bediende sluizen voor de recreatievaart zijn positief.
    Het eerste wat drukkere weekeinde, Pasen, leverde geen problemen op.
    Schippers merkten geen verschil, zo bleek bij een evaluatie.

    23-04-2009 om 16:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen mag een nieuwe zeesluis verwelkomen
    Bron : gva.be
    Antwerpen mag een nieuwe zeesluis verwelkomen

    De langverwachte nieuwe zeesluis op de Schelde in Antwerpen komt er allicht aan. Dinsdag keurde de commissie Openbare Werken van het Vlaams parlement de oprichting van het overheidsbedrijf NV Vlaamse havens goed.

    De oprichting van die instelling is noodzakelijk om tot zo'n nieuwe zeesluis te komen. De bewuste zeesluis wordt de tweede sluis voor de Waaslandhaven op Linkeroever en moet zo'n 625 miljoen euro kosten.

    De Vlaamse gemeenschap en het Antwerps havenbedrijf zullen instaan voor de kosten van de oprichting van de zeesluis. Wel moet er nog een overeenstemming bereikt worden over de precieze verdeling van het bedrag.

    antwerpen mag een nieuwe zeesluis verwelkomen

    23-04-2009 om 16:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthaven IJmuiden aan Zee krijgt blikvanger met wedstrijdzeiljacht
    bron :haarlemsdagblad.nl
    Jachthaven IJmuiden aan Zee krijgt blikvanger met wedstrijdzeiljacht


    Het jacht Delta Lloyd dat naar IJmuiden aan Zee komt. Foto Rick Tomlinson Volvo Ocean Race

    IJmuiden aan zee-

    Een wedstrijdzeilboot van 21,5 meter lengte en een mast van 31,5 meter wordt deze zomer de blikvanger in jachthaven Marina Seaport in IJmuiden aan zee.
    Het schip doet nu nog mee aan de Volvo Ocean Race 2008-2009.

    Negen maanden lang wordt met zeven andere schepen rond de wereld geracet.
    Na de finish eind juni St.-Petersburg zeilt het jacht met de naam Delta Lloyd naar IJmuiden aan Zee.

    Na enkele weken onderhoud en reparaties wordt het ingezet voor relaties van de sponsors.
    Zij mogen tochtjes maken op de Noordzee en zelf zeilen.

    23-04-2009 om 15:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tanker vast na botsing in Lek
    Bron : rtvutrecht.nl
    Tanker vast na botsing in Lek

    VREESWIJK-
    Bij Vreeswijk zijn twee binnenvaartschepen gebotst.
    Een tanker raakte daarbij zwaar beschadigd.

    Het ongeval gebeurde donderdagavond, toen de tanker het Lekkanaal in wilde draaien.
    De tanker liep na het ongeluk vast op een krib in de Lek.
    De bemanning van beide boten bleef ongedeerd.

    De ene boot was leeg, de andere was beladen met stookolie.
    Volgens de politie zijn geen gevaarlijke stoffen in het water terecht gekomen.



    Foto: Bert Viegen

    17-04-2009 om 16:15 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Team Delta Lloyd als derde door scoring gate
    Bron : regiosportaktueel.nl
    Zeilen - Team Delta Lloyd als derde door scoring gate
    Vannacht om 01.28 uur Nederlandse tijd passeerde Team Delta Lloyd als derde de scoring gate bij Fernando de Noronha.
    Deze Braziliaanse archipel ligt in de Atlantische Oceaan ter hoogte van de noordoostelijke deelstaat Rio Grande do Norte.
    Dankzij die derde positie pakten schipper Roberto Bermúdez de Castro (ESP) en zijn tienkoppige bemanning drie punten in de zesde etappe op weg naar Boston/USA.
    Telefonica Blue met de Nederlander Bouwe Bekking aan het roer streek het maximale aantal punten (4) op.

    Team Delta Lloyd als derde door scoring gate

    Op vrijdagmorgen 17 april deed mediaman Sander Pluijm (NED) enthousiast verslag:
    "Nou, we hebben op de valreep de derde plek eruit gesleept met een prachtig staaltje racen.
    De hele dag waren we in gevecht met de wolken en buien.
    Dat betekende veel zeilwissels en varen op het scherpst van de snede.
    Eerst was Telefonica Black de tegenstander en toen stootte Ericsson 4 ons van de tweede plek en vervolgens zat Puma ons tot aan de streep op de hielen.
    Echt, er zat nog geen 150 meter tussen ons."

    De Nederlandse navigator Wouter Verbraak gaf verdere toelichting:
    "We streden voornamelijk tegen Telefonica Black, maar Puma maakte op het laatste moment een enorme sprong door onder een bui om een groot lichtweer gebied heen te varen.
    " De Amerikanen liepen hard in op de Delta Lloyd, maar ze kwamen uiteindelijk net te kort. Verbraak:
    "De boodschap dat we als derde de scoring gate hadden gepasseerd, werd aan dek met luid gejuich ontvangen.
    Dit is een fantastisch resultaat voor ons.
    We hebben in de laatste dagen allemaal 110% gegeven en hard als een team gewerkt.
    Dit is een geweldig gevoel.
    Vooral omdat deze top drie plek opnieuw het gevolg is van goed zeilen en niet van geluk."

    Schipper Bermúdez de Castro (ESP) sprak vol lof over zijn mannen:
    "Ik ben verrast over hoe goed ons team is.
    Met name omdat we helemaal geen offshore manoeuvres hebben getraind en we toch de grote hoeveelheid zeilwissels prima doorstaan.
    Ik ben daarom heel erg blij met de derde plek. De sfeer aan boord is top.
    Iedereen is gemotiveerd. Ik hoop op meer in deze etappe."

    17-04-2009 om 16:14 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vermoedelijk dronken aan het roer
    Bron : schuttevaer.nl

    Vermoedelijk dronken aan het roer

    De waterpolitie heeft woensdag 15 april in Dordrecht proces-verbaal opgemaakt tegen een 60-jarige Rotterdammer omdat hij vermoedelijk dronken aan het roer van zijn speedboot stond.
    Van de verdachte is in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen.

    De waterpolitie zag omstreeks 16 uur op de Oude Maas bij het Groot Hoofd een op een ongebruikelijke plaats een speedboot ten anker liggen.
    Bij controle bleek het schip weer net te vertrekken.
    Wel viel de agenten op dat de bestuurder een verwarde indruk maakte en heel kortademig was.
    Omdat het stuurmanskunst van de schipper te wensen over liet en een leeg blikje bier naast de stuurstand stond, vermoedde de waterpolitie alcoholgebruik.
    Het schip werd naar het wantij gevaren.
    Daar kreeg de schipper plotseling zware ademhalingsproblemen.
    Een ambulance werd gewaarschuwd en de 60-jarige man werd naar het ziekenhuis overgebracht.
    Daar werd een bloedproef afgenomen zodat het alcoholpromillage kan worden vastgesteld.
    Na een kort onderzoek kon de Rotterdammer weer naar huis.
    Indien de uitslag van de bloedproef een alcoholpromillage van meer dan 0.8 promille geeft, maakt de waterpolitie proces-verbaal op.

    17-04-2009 om 16:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeland houdt zich op de vlakte over watersportbijdrage
    Bron : PZC.nl

    Zeeland houdt zich op de vlakte over watersportbijdrage

    door Jeffrey Kutterink.



    DEN HAAG -
    Zeeland houdt zich nog even op de vlakte over het voorstel dat eigenaren van plezierboten moeten meebetalen aan het onderhoud en de verbeteringen van recreatieve vaarwegen in Nederland.

    Friesland is de enige provincie die de komst van een watersportbijdrage wel ziet zitten.

    Dat bleek vanmiddag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.
    Oud-staatssecretaris Dzsingisz Gabor presenteerde eind vorig jaar een plan om eigenaren van 300.000 grotere plezierboten via een speciaal Blauwfonds mee te laten betalen aan extra projecten.
    Dat zou jaarlijks 45 miljoen euro op moeten leveren voor verbetering van de Nederlandse vaarwegen.
    Friesland was tijdens de hoorzitting de enige partij die wel te porren is voor de plannen.
    De overige provincies wachten met hun oordeel totdat het kabinet er zich over heeft uitgesproken.

    15-04-2009 om 20:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crisis raakt ook Zeeuwse havens
    Bron : NieuwsbladTransport.nl

    Crisis raakt ook Zeeuwse havens

    De economische neergang heeft ook de havens in Vlissingen en Terneuzen getroffen.
    De overslag van Zeeland Seaports is in het eerste kwartaal met 16 procent gedaald in vergelijking met een jaar eerder.
    Vooral landbouwproducten, chemie, overig stukgoed en metalen werden veel minder overgeslagen.

    Dat meldde Zeeland Seaports woensdag.
    Volgens directeur Hans van der Hart komt de recessie 'zeer hard aan' in de Zeeuwse havens.
    Hij vindt het lastig te voorspellen hoe sterk de teruggang in geheel 2009 zal zijn.

    Vorige week bleek al dat de Rotterdamse haven de overslag van goederen met bijna 11 procent had zien teruglopen in het eerste kwartaal.

    15-04-2009 om 20:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KNRM SCHIET BOOTJE TE HULP OP NOORDZEE
    Bron :HVZeeland.nl

    KNRM SCHIET BOOTJE TE HULP OP NOORDZEE

    NEELTJE JANS - De reddingboot Koopmansdank van het reddingsstation Noordland is vannacht een vaartuig te hulp geschoten op de Noordzee.

    De reddingboot werd rond 03.40 uur opgeroepen omdat het 16 meter lange kajuitzeljacht 'Brigantijn' uit Hoorn met twee opvarenden stuur- en motorproblemen had gekregen.

    Het bootje was onderweg van Port Zeelande naar Ijmuiden.
    De bedoeling was dat zeilend te doen, maar stroom en tegenwind werkten tegen.
    Na het starten van de motor bleek deze echter technische mankementen te vertonen. De motor stopte ermee en daarom werd alarm geslagen via het kustwachtcentrum.

    15-04-2009 om 20:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo Ocean Race: Team Delta Lloyd handhaaft zich in top vier van zesde etappe
    Bron : clubracer.be

    Volvo Ocean Race:
    Team Delta Lloyd handhaaft zich in top vier van zesde etappe


    Delta Lloyd
    Op dag vier van de zesde etappe op weg naar Boston/USA, weet Team Delta Lloyd zich te handhaven in de top vier.
    Na een moeizame start in Rio de Janeiro/Brazilië, steeg de Nederlandse VO70 op zondagavond naar de derde plek om vervolgens nog een plaatsje op te schuiven.
    Een oostelijke route bracht de Delta Lloyd verder op zee, waar meer wind en minder buien zaten. Telefonica Blue van de Nederlandse schipper Bouwe Bekking gaat aan de leiding, gevolgd door Ericsson 4 en Ericsson 3.
    Delta Lloyd zakte vanochtend van de tweede naar de vierde positie, met slechts een mijl achterstand op de Zweden.

    Zoals voorspeld, liet de wind het kort na de start afweten.
    Mediaman Sander Pluijm schreef in zijn blog:
    "De eerste nacht werd daardoor, laat ik zeggen lichtelijk teleurstellend.
    Geen zuchtje bries, klapperende zeilen en een hoop schommelen met twee knopen op de klok.
    Geen beweging in te krijgen.
    We wisten dat het zou gebeuren, maar toch blijft dat frustrerend."

    Gerd-Jan Poortman op het voordek




    Inmiddels is de vloot van zeven oceaanracers voorbij Cabo Frio,
    het zuidoostelijke puntje van de staat Rio de Janeiro.
    Team Delta Lloyd van schipper Roberto Bermúdez de Castro (ESP) mocht voor in de trein van de zuidoostelijke passaatwind plaatsnemen.
    Op dit moment koersen de teams naar de scoring gate bij Fernando de Naronha.
    De Delta Lloyd is al dagen de meest oostelijke boot.
    Navigator Wouter Verbraak schreef: vanochtend
    "Wij proberen ons zo veel mogelijk vast te houden aan onze oostelijke koers. Verder op zee zitten immers minder buien en de wind is daar beter.
    We trachten het gemiddeld wat beter te doen dan de jongens aan de lijzijde van ons (dichter naar de kust).
    We hebben minder dan 800 mijl tot aan de scoring gate te gaan en we hopen er bij de eerste drie doorheen te gaan.
    We geven alles en hebben er plezier in."

    15-04-2009 om 18:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer grote schepen welkom in Antwerpen
    Bron : PZC.nl

    Meer grote schepen welkom in Antwerpen

    MIDDELBURG - De proef met de 366 meter lange Beatrice is zo goed bevallen, dat nog vandaag het eerste grote schip in een serie van zes opstoomt richting Antwerpen.

    Het gaat om de MSC Francesca.
    De opvaart vanaf Vlissingen is rond 16 uur.
    Tot 1 juni volgen nog eens vijf schepen van rederij MSC.

    15-04-2009 om 17:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!