Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
14-06-2009
Den Helder wil 'Sail' terug in 2014
Den Helder wil 'Sail' terug in 2014
Gepubliceerd op 14 juni 2009, 16:20 Bron : noordhollandsdagblad.nl
Den helder-
Komt er nog een keer zo'n grootse maritieme zomer in Den Helder als die van 2008? Als het aan het gemeentebestuur ligt wel. Den Helder stelt zich kandidaat als start- of finishplaats van de Tall Ships' Races 2014. ,
Dat maakte wethouder Cor Hienkens zaterdag bekend tijdens de officiële opening van de jachthaven op Oude Rijkswerf Willemsoord.
Den Helder was vorig jaar finishplaats voor de zeilrace, in de volksmond ook wel Sail geheten. Er meerden 76 grote zeilschepen af.
Watersport verkoopt meer gebruikte boten,prijzen dalen
Watersport verkoopt meer gebruikte boten,prijzen dalen
Bron: Yachtfocus | Datum: 13-06-2009
Watersport verkoopt meer gebruikte boten door sterke prijsverlaging Ondanks de recessie in de watersport zeggen jachtmakelaars, aangesloten bij Yachtfocus, meer gebruikte boten te verkopen. Met name in de laatste maand wisselen boten sneller van eigenaar. De helft van de watersport makelaars zegt zelfs meer te verkopen dan in het jaar daarvoor.
Prijsverlagingen tot 30% Met name jachten tot 50.000,- doen het goed in de handel. Een van de belangrijke factoren voor de gestegen verkopen is de verlaging van de prijzen. Eigenaren zien uiteindelijk in dat een forse prijsverlaging wel tot verkoop leidt. Prijsverlagingen tot 30% zijn geen uitzondering.
Volgens Jan-Pieter Oosting van Yachtfocus is de gestegen verkoop een gelukkige samenhang van omstandigheden. We hebben na twee seizoenen met slecht weer eindelijk weer een prachtig voorjaar en verkopers worden ongeduldig en verlagen hun boten fors in prijs aldus Oosting.
De verwachting voor de toekomst van de watersport is volgens Yachtfocus ook gunstig. Oosting: , de prijzen zullen nog wel verder dalen en mensen beginnen ook te wennen aan de situatie en durven weer geld uit te geven. Verder voorziet Yachtfocus een ommekeer in de werkwijze van de watersport makelaars. Veel makelaars werken nu nog op traditionele wijze maar de toekomst zal leiden tot meer makelaars die werken vanaf locatie.
Watersport in mineur: "Natte Boot Holland"afgelast Vandaag werd bekend dat de watersport beurs in Sneek die gepland stond in september geen doorgang zal vinden. De Natte Boot Holland kan volgens de organisatie niet gehouden worden omdat te weinig deelnemers zich hebben aangemeld. De huidige economische recessie legt blijkbaar een te hoge druk bij de watersportbranche luiden de berichten volgens de website van Boot Holland.
Dat de Natte Boot Holland geen doorgang zal vinden is geen verrassing meer. Eerder dit jaar werden al talloze watersport beurzen afgelast wegens te weinig belangstelling van de watersportbranche. De recessie die nu ook duidelijk voelbaar is in de watersport kan nog wel eens diepe sporen gaan trekken. Zelfs branchevereniging Hiswa kan botenhandelaren niet bewegen om actie te ondernemen: een nationale open dag voor de watersport werd afgelast omdat handelaren niet het bedrag wilden of konden opbrengen voor de promotie.
Gerenommeerde merken zoals Jongert, Dehler, Etap en vele andere zijn omgevallen, importeurs failliet verklaard en met prijzen van boten wordt gestunt alsof je in een supermarktoorlog zit. Watersport motorenfabiek Volvo Penta gaat mensen ontslaan evenals het Franse merk Beneteau en ook massabouwers zoals Bavaria hebben de productie behoorlijk te hebben verminderd. Tweedehands boten zijn slecht te verkopen en ook hier staan de prijzen zwaar onder druk.
Volgens de Hiswa organisatie zijn er veel aanmeldingen binnen voor de Natte Hiswa in IJmuidein in het najaar, maar het is nog geen najaar, het seizoen is in volle gang en er kan nog veel gebeuren. Het eind is nog niet in zicht...
5 juli 2009 staat neer op zijn kop In Neer aan de Maas in Limburg wordt ook dit jaar weer het OLS (Oud Limburgs Schuttersfeest) georganiseerd. Voor de watersporter in deze omgeving een prima gelegenheid om dit feest te bezoeken. Tijdens het OLS op 5 juli kunnen bezoekers in de jachthaven gratis afmeren om van daaruit het OLS te bekijken en te beleven.
Gaer nao Neer is de slogan voor het Oud Limburgs Schuttersfeest (OLS) dat op 5 juli in Neer wordt gehouden. Naar schatting 50.000 mensen zullen op die eerste zondag van juli Graag naar Neer komen om daar het grootse culturele evenement van de beide Limburgen te bezoeken. En tot die 50.000 behoort u naar alle waarschijnlijkheid ook. U wilt in aanloop naar het Oud Limburgs Schuttersfeest 2009 van alle wetenswaardigheden op de hoogte zijn. Neer stelt dit bijzonder op prijs. Wees onze gast. Straks Gaer nao Naer, en nu al van harte welkom op www.ols2009.nl
Met de haven in zicht is een zeiljacht op de rotsen bij Stavoren gestrand. De onfortuinlijke watersporters wilden in de nacht van dinsdag op woensdag (01.00 uur) de gemeentehaven van Stavoren binnenlopen en daar ging het fout. Het schip is gestrand op de rotsen bij de haveningang, het gevolg was dat er een flink gat in de romp ontstond waardoor berging noodzakelijk was.
De watersport reddingsboten Alida en Narwal van de KNRM uit Hindeloopen waren snel ter plaatse en hebben de opvarenden van boord gehaald. Bij inspectie van het schip bleek dat verder varen niet mogelijk was en hebben de KNRM mensen het schip met lijnen aan de wal vastgezet om te voorkomen dat er meerschade zou ontstaan.
Watersport protest op 20 juni tegen plannen IJmeerbrug
Watersport protest op 20 juni tegen plannen IJmeerbrug
Bron: redactie | Datum: 06-06-2009
Protestactie watersport tegen plannen IJmeerbrug en buitendijkse woningbouw Almere
Op zaterdag 20 juni houdt het Watersportverbond een protestactie tegen de voorgenomen plannen om het watersport gebied bij het IJmeer af te sluiten. Met name de voorgenomenbuitendijkse bebouwing van Almere en de plannen voor een IJmeerbrug belemmeren de watersport op het IJmeer.
Karakter Markermeer gaat verloren voor watersport Door buitendijkse woningbouw zal het karakter van het Markermeer sterk veranderen en de komst van een brug tussen Almere en Amsterdam vormt een sterke belemmering voor de watersport. De brug zal ongetwijfeld een doorvaarthoogte krijgen van 12,7 meter en dat maakt dat veel grotere zeilboten het gebied niet meer kunnen bereiken. Op de randmeren is dit ook al een flinke belemmering, een toeristische ronde van Muiderzand naar plaatsen zoals Harderwijk is niet mogelijk. Veel watersporters laten daarom het gebied voorbijgaan.
Protestactie Hou het IJmeer open op 20 juni Het Watersportverbond en Milieudefensie roepen daarom watersporters op om 20 juni meet te doen aan de manifestatie Rondje Pampus. Hoogtepunt van de campagne Hou het IJmeer open is de ondertekening van het Pamflet van Pampus door vertegenwoordigers van een groot aantal natuur-, cultuur- en recreatieorganisaties.
Dat gebeurt op zaterdag 20 juni op het forteiland Pampus. Het Pamflet van Pampus wordt daarna overhandigd aan de politiek, die binnenkort besluiten moet gaan nemen over de toekomst van het IJmeer. Uiteraard is de pers uitgenodigd, zowel op het water als in de lucht! Door een massale deelname aan het Rondje Pampus onderstreept watersportend Nederland dat het IJmeer OPEN moet blijven!
De KNRM heeft vrijdagavond 5 juni in de watersporthaven van Enkhuizen een platbodem van de letterlijke ondergang gered.
Oplettende omstanders zagen in de Buyshaven van Enkhuizen een platboden wel erg scheef liggen. Hierop werd de havenmeester gewaarschuwd die direct enkele pompen in het schip bracht.
Toen de havenmeester in de gaten kreeg dat het pompen op verzuipen begon te lijken werd de KNRM ingeschakeld die met de reddingsboten Watersport en Rien Verloop snel ter plaatse waren.
Na het bijzetten van een krachtige pomp van de KNRM begon het tij te keren voor het schip en was inzet van de inmiddels ook aanwezige brandweer niet meer nodig. Bij inspectie bleek dat een losgeraakte slang van een bilgepomp de veroorzaker van het waterleed was.
Binnenschip knalt tegen Leiebrug Zeevaartpolitie was aan boord op ogenblik van aanvaring
WEVELGEM - Een binnenschip geladen met lege containers, botste gisterennamiddag met zijn stuurhut tegen de brug over de Leie tussen Wevelgem en Lauwe. De Zeevaartpolitie was op het schip aanwezig en maakte het ongeval dus van dichtbij mee.
Volgens de aanwezige overste waren de politiemensen aan boord van de Veronica voor een algemene controle. Hij en enkele van zijn collega's stonden in de stuurhut toen ze van Kortrijk richting Menen vaarden.
Schipper Ab van Jole uit Fijnaart (Nederland): 'Als we een brug naderen en zien dat we er niet onder kunnen, dan duwen we op een knopje waardoor de stuurhut automatisch naar beneden zakt. Door een of ander technisch mankement gebeurde dat nu niet. Een binnenschip stopt niet op enkele tientallen meters, zoals een voertuig op het land wel doet. Een botsing met de brug was onvermijdelijk.'
De stuurhut vloog aan diggelen en het schip kwam dwars over de Leie te liggen. Het kon op eigen kracht niet meer verder. Alle scheepvaart op de Leie was een tijdlang onmogelijk. Het schip van de Zeevaartpolitie dat achter de Veronica voer, heeft het toegetakelde vaartuig naar de oever getrokken. Dat gebeurde onder grote belangstelling.
Aan schipper Ab van Jole vroegen we hoe zo'n ongeval mogelijk is. 'Het zou niet mogen gebeuren, maar als er een technisch probleem is, kan dit dus wel. Ik vermoed dat er zich een kortsluiting voordeed, waardoor we de knop niet konden induwen.'
De Veronica laadde dinsdag lege containers in Antwerpen en was op weg naar Rijsel.
'Het was een algemene controle, waarbij ons schip werd uitgekozen, in verband met documenten en drugs', zegt het nichtje van de schipper over de aanwezigheid van de Zeevaartpolitie op hun schip. 'Op het ogenblik van de aanvaring zat ik benedendeks te telefoneren. Toen ik de klap voelde, liep ik naar boven en zag de ravage in de stuurhut.'
De Veronica was nog maar net tot tegen de oever getrokken, toen een ploeg van de federale politie arriveerde met drugshond Gino. De hond aan boord krijgen was geen sinecure. Door de opgestapelde containers slaagde hij er niet in alle hoeken en kanten van het schip te doorsnuffelen. Over de resultaten van dit drugsonderzoek werd niets meegedeeld.
Later op de avond zou het schip, dat door de kapotte stuurhut stuurloos was geworden, door een ander vaartuig worden weggesleept.
Navigatiesysteem voor watersport rekent zelf route uit
Navigatiesysteem voor watersport rekent zelf route uit
Bron: WatersportAlmanak | Datum: 05-06-2009
PC Navigo Navigatiesysteem rekent zelf vaarroute uit en geeft richting aan op kanalen en meren Voor de navigatie in de watersport waren al wel diverse systemen leverbaar, maar een systeem dat de watersporter brengt van A naar B zoals in de auto was nog geen algemeen iets. Andere systemen zoals de Digitale Vaaratlas kunnen wel gebruikt worden voor navigatie op het water, maar berekenen zelf geen routes zoals op de weg gebruikelijk is. PC Navigo brengt daar verandering in.
GPS watersport Navigatie met vaarroutes Met de 2009 software versievan PC Navigo kunnen watersporters moeiteloos complete vaarroutes laten uitrekenen. Door vernuftige software op een laptop te plaatsen rekent PC Navigo een complete route uit, geeft deze aan op de kaart en berekent tegelijk de vaarduur, wachttijd bij bruggen, betonning, geeft vaardiepten aan etc. Het systeem is vooral ontwikkeld voor de binnenwateren en is afkomstig uit het vrachtvervoer over water.
De software van PC Navigo is in twee versies te verkrijgen: als eenvoudige routeplanner of als volwaardig navigatiesysteem voor zowel Nederland als geheel Europa. Het basissysteem is verkrijgbaar vanaf 95,-
ANWB Waterkampioen: 4 sterren voor PC Navigo In het juninummer van de ANWB Waterkampioen is de software bekroond met 4 sterren. De redactie van de Waterkampioen heeft de software getest tijdens een vaartocht naar Zuid-Frankrijk en was zeer enthousiast en vond weinig kritiekpunten...
Ik gebruik dit programma al sinds 2004 en is al heel uitgebreid , het programma is ook voorzien van foto's van de bruggen en sluizen. Een aanrader .
Nieuw luxecruiseschip te water gelaten in Duitsland
Bron : Demorgen.be
Nieuw luxecruiseschip te water gelaten in Duitsland "Celebrity Equinox",
In het Duitse Papenburg is zaterdagochtend een nieuw, 317 meter lang luxecruiseschip te water gelaten. De Celebrity Equinox, die naar verluidt meer dan 500 miljoen euro kost, verliet zijn werf traag en gleed voor de ogen van duizenden toeschouwers langzaam in het water.
De komende twee weken wordt het schip verder uitgerust. Op 19 en 20 juni staat de overdracht aan de Amerikaanse rederij Celebrity op het programma. Het gaat dan richting Noordzee. (belga/mvdb)
Een zeiljacht is zondagmiddag op het Hollandsch Diep ter hoogte van Strijensas op een binnenvaartschip gevaren. Er vielen twee lichtgewonden. Dat meldt de politie.
De schipper van het zeiljacht liep een beenwond op, zijn vrouw een hoofdwond. Ze werden naar een ziekenhuis in Dordrecht gebracht. Het binnenvaartschip sloeg lek, maar kon op eigen kracht doorvaren naar de Volkeraksluizen.
Over de oorzaak van de aanvaring op het Hollandsch Diep is nog niets bekend.
Een onder invloed van alcohol verkerende zwemmer heeft onlangs in het Mittellandkanaal bijna een ongeluk veroorzaakt.
De 19-jarige man wilde tegen de avond bij Espelkamp (km 80,2) het kanaal over zwemmen. Een Pools schip moest hard achteruit slaan om niet over de man heen te varen. Daardoor raakte het uit de koers en kwam bijna in aanvaring met een Duitse collega. De Wasserschutzpolizei was snel ter plaats en rekende de zwemmer in. (MP)
Bron : KNRM.nl Kitesurfer gewond De Koog - Texel, 3 juni 2009
De wipperploeg van de KNRM uit De Koog kwam zondag rond 15.00 uur in actie voor een gewonde kitesurfer op het strand.
De jongen uit De Cocksdorp probeerde op het strand nabij paal 15 de kunst van het kitesurfen onder de knie te krijgen.
Zijn vlieger werd door de wind gegrepen, waardoor de jongen ook de lucht in ging. Volgens omstanders werd hij vervolgens vanuit de lucht op het strand gekwakt, waarbij hij gewond raakte aan zijn been.
Met vermoedelijk een beenbreuk werd de Texelaar in het kusthulpverleningsvoertuig over het strand naar de klaarstaande ambulance vervoerd. Vervolgens is de onfortuinlijke sporter overgebracht naar het ziekenhuis.
Vrijdag vond op initiatief van het Instituut voor het Transport langs de Binnenwateren, met de steun van Promotie Binnenvaart Vlaanderen en De Scheepvaart, overleg plaats tussen alle actoren uit de binnenvaart over de negatieve effecten van de economische crisis voor de sector.
Aan de ronde tafel namen zowel bevrachters, verladers, binnenvaartondernemers en -organisaties, de FOD Mobiliteit als de banken deel. Algemene teneur was dat de crisis enkel kan opgelost worden door tijdelijke kortetermijnmaatregelen. Voorzitter Van Thuyne van de Federatie Belgische Binnenvaart (FBB) vroeg aan de banken uitstel van afbetalingen door de leningsduur te verlengen. De banken beloofden flexibiliteit in het beoordelen van de kredietdossiers, die wel elk afzondelijk zullen worden bekeken. De FBB-voorzitter pleitte tevens voor een sloopregeling voor grotere schepen.
De politie heeft zondag in de Europahaven Rotterdam een dronken kapitein van een chemicaliëntanker aangehouden. Dat heeft de politie dinsdag gemeld. De politie kwam de schipper op het spoor na een tip van een loods. Die constateerde bij het aanlopen van de Maasmond dat de gezagvoerder, die aanvankelijk sliep, niet goed aanspreekbaar was. Nadat het schip was afgemeerd in de Europahaven hielden agenten de kapitein aan. De man had een flinke borrel op. De 44-jarige man uit Szczecin (Polen) kreeg een boete van 1.500 euro en een vaarverbod van acht uur.
Chemicaliëntanker Jo Cedar moest er een stuk voor terugvaren, maar het helpen zoeken naar wrakstukken van de verdwenen Franse Airbus A330 was een vanzelfsprekendheid. 'Het is de wet van de zee. Als iemand in nood is, dan help je', aldus directeur Arjan Kreuze van rederij Jo Tankers in Rotterdam woensdag.
De Jo Cedar is een van de twee Nederlandse schepen dat zoekt naar resten van het maandagmorgen neergestortte vliegtuig. Tot nog toe is door de bemanning van de tanker niets gevonden. 'Maar we zijn nog zeker tot vanmiddag twaalf uur plaatselijke tijd bezig met zoeken', aldus Kreuze.
Het schip heeft van de hulpdiensten een gebied opgekregen dat uitgeplozen moet worden. Is dat gebied doorzocht, dan krijgt het schip een nieuw gebied toegewezen. Op die manier kan samen met andere schepen efficiënt de regio waar het vliegtuig vermoedelijk is neergestort, doorzocht worden.
Provincie Zeeland sponsort watersport voor burgemeesters
Provincie Zeeland sponsort watersport voor burgemeesters
Bron: Watersportalmanak.nl | Datum: 03-06-2009
Provincie Zeeland sponsort watersport voor burgemeesters
De provincie Zeeland wil burgemeesters meer interesseren voor watersport en gaat daarhet fikse bedrag van 18.500,- voor neertellen. Betaalde watersport dus. Het doel van de actie is om de burgervaders meer te interesseren voor de watersport in Zeeland.
Schout&Schepenrace - 20 juni 2009 De burgemeesters gaan op kosten van de provincie meedoen aan de Schout & Schepenrace, een zeilwedstrijd die op 20 juni wordt gevaren bij Sint Annaland. Het is de bedoeling dat de burgervaders van Zeeuwse, West Brabantse en Zuid Hollandse gemeenten het tegen elkaar op gaan nemen op traditionele Zeeuwse schepen.
Zeeland kaneen perfectewatersport provincie zijn In Zeeland rommelt het al een tijd in de watersport. Jachthavens die het aan de stok hebben met de overheid, gemeentebesturen die de voortgang in de weg zitten door watersport tegen te werken. Dit terwijl Zeeland een van de mooiste watersportprovincies is en daarmee behoorlijke inkomsten genereert voor de ondernemers en werknemers die hun brood moeten verdienen in de toeristische sector.
Terwijl de economische crisis overal mokerslagen uitdeelt en ook watersportbedrijven en aanverwante toeleveranciers het loodje moeten leggen houden de besturen van de gemeenten in Zeeland voet bij stuk. Misschien dat een gesponsorde zeilwedstrijd daar verandering in kan brengen. Negen burgemeesters hebben zich inmiddels opgegeven
Wilde achtervolging watersporter in Leiden - is James Bond weer terug?
Of de watersporter iets teveel naar James Bond films heeft gekeken is niet bekend, maar de taferelen die zondagavond in Leiden zich afspeelden leken wel op een echte watersport actiefilm.
Een 41 jarige Leidenaar is zondagavond aangehouden door de Politie na een wilde achtervolging. De Politie werd gealarmeerd door bewoners van Leiden die de schipper met minstens 60 kilometer per uur door de wateren van Leiden zag spuiten, terwijl slechts 6 kilometer per uur is toegestaan.
De achtervolging eindigde ter hoogte van de Lakenhallen doordat de schipper rustiger ging varen en aan de kant werd gezet door de Politie. De snelle schipper moest ter plekke een alcoholtest ondergaan en de uitslag was duidelijk. De schipper was duidelijk onder invloed en werd meegenomen naar het bureau en de snelle boot is in beslag genomen.
Minstens 10 jachten hebben aanzienlijke schade opgelopen in de watersport plaats Scheveningen. Tijdens het invaren van de haven van Scheveningen kreeg een omgebouwde vissersboot motorproblemenen werd onbestuurbaar.
Vervolgens ramde het schip minstens10 watersport jachten. Uiteindelijk kwam het schip tegen een steiger tot stilstand. Persoonlijke ongelukken deden zich niet, maar de schade voor de watersporters is volgens een politiewoord voerder aanzienlijk.
De haveningang van Scheveningen is zonder meer een lastige. Na het passeren van de havenhoofden komtmen in de eerste haven, de jachthaven is in de tweede haven.
Voor dat men de nauwe ingang naar de tweede haven invaart dient men zich te melden op kanaal 21 en te vragen om toestemming voor doorvaart. Vervolgens komt men in de tweede haven waar aan stuurboord de jachthaven van Jachtclub Scheveningen ligt.
De Kreupel is een 70 hectare groot natuurgebied in het IJsselmeer, vlakbij de watersport plaatsen Andijk en Medemblik. Het terrein is genoemde naar de ondiepte die jarenlang het paradijs van vogels was. Voor de watersport was het absoluut verboden terrein. Sinds 2009 is De Kreupel ook toegankelijk voor watersport. Natuurhaven De Kreupel is de correcte naam. Reden voor de WateraportAlmanak om daar eens te gaan kijken.
We hadden gehoord dat de ingang van de haven zich aan de onderzijde was gesitueerd, op geen enkele kaart hebben we de nieuwe situatie kunnen ontdekken, dus gaan we op zoek. Langs de ondiepte van het Hop, want daar is de diepte maximaal 1,80 tot 2 meter. Aan de onderkant aangekomen zien we alleen maar bordjes verboden toegang. De ingang zit dus aan de noord-oostkant, precies daar waar de Hop begint.
Als u de kardinale boei Hop Noord aan bakboord houdt gaat het goed. Let wel op de stenen aan de zijkant en houdt midvaarwater aan. Een passant die net vertrok was met volle vaart op een vervelende kei gestuit. De minst gemeten diepte die we hebben gesignaleerd was 2,4 meter.
We varen de haven binnen en op de steiger loopt een man met een opvallend oranje t-shirt die een lijn van ons aanneemt bij het aanleggen. Het blijkt de havenmeester te zijn, een vrijwilliger van wsv De Kreupel uit Andijk. Welkom op de Kreupel begint de vriendelijke man zijn verhaal en vervolgens legt hij ons uit wat hier gaande is en vooral wat niet mag.
U mag en kunt de steigers niet verlaten, u dient de rust te bewaren, mag hier niet zwemmen en honden zijn verboden.
Er is een uitkijkpost van waaruit u met een verrekijker de vogels enigszins kunt aanschouwen, verder zijn er alleen steigers, geen stroom, geen water, geen toilet, kortom er is dus niets, behalve rust en vogels op afstand.
Het is toegestaan om te overnachten in Natuurhaven de Kreupel ( 1-04 tot 15-10) tegen betaling van 1 Euro per meter en omdat het water in eigendom is van Enkhuizen laat men u ook nog eens toeristenbelasting betalen.
We besluiten om een uurtje te blijven en als we willen vertrekken zit de boot helemaal onder de vliegen...
Conclusie: Niets is alles en alles is niets, dat geldt zeker voor De kreupel, komt u voor serene rust en het waait niet al te hard dan kunnen we ons voorstellen dat dit een goede bestemming is. Houdt u daarbij ook nog van vogels en heeft u een sterke verrekijker dan is het zelfs leuk. Met een fraai zicht op het IJsselmeer en
een mooie zonsondergang zou het zelfs romantisch kunnen zijn. Voor de rest is er werkelijk niets. Niets is alles, alles is niets
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar