Inhoud blog
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
  • Tip voor het islamonderwijs
  • De Spreidingswet
  • De Overlevingsstrategie van Turkse Leerlingen
  • De “religie van de vrede”. . .
  • Tussendoor in de Politiek
  • De Croo en Lahbib in China
  • "Zijn Man"... Surrealistisch
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Het Geval Gennez
  • Rilatine als legale Drug voor Schookinderen
  • Weg met alle Bushaltes!
  • “Weg met ons”. . .
  • Sven Pichal Voorwaardelijk Vrij
  • Antisemitisme bij Scholieren
  • Khalid Benhaddou over "relletjes"
  • Met een Wandelstok naar het Werk
  • Het Nieuwe Normaal
  • Gelukkig Nieuwjaar!
  • De Covid-Gifprik
  • Kwaadaardige opzet!
  • Mensen worden Dommer
  • Dutroux krijgt Eredoctoraat (Fictie)
  • Jaarwisseling vol Geweld en Onlusten?
  • 7 OKTOBER 2023
  • 25 december 2016: Last Christmas voor George Michael
  • Zalig Kerstfeest!
  • Spionnen in Brussel
  • Lieviaans Verzinseltje
  • Over Zwarte Lola en het Vlaams Blok
  • Kirill en Poetin tegen Westerse Decadentie
  • Tussendoor in ''t Café
  • Franse Cultuurstrijd in het Onderwijs
  • Zoek het Verband...
  • Horoscopen en Politici
  • "Aan zichzelf werken"
  • Het Prikschandaal en de Corona-hoax
  • Tweet van Raisa Blommestijn
  • Tussendoor over Wilders en de Islam
  • Ons Onderwijsniveau blijft dalen
  • Gratis Schoolmaaltijden
  • Europese Vrouwen Loslopend Wild?
  • Citaat Caroline Gennez
  • Islamitische Barbarismen
  • Ziekelijke Naastenliefde
  • Handen af van onze Sinterklaas!
  • Discriminatie van Vlaamse Leerlingen
  • Het Boek van De Croo
  • Lieviaans Fantaserietje
  • België ligt overhoop met Israël
  • Met de Enkelband naar de Psychiater
  • Monsterzege voor Wilders
  • "Helft van Brusselse Arrestanten is illegale Migrant"
  • Christel, de Mama van Conner
  • Sterven in de Vlammen
  • Over Onwettige Afwezigheden en Kindergeld
  • Moderne Slavernij...
  • De Natuur neemt Wraak!
  • "Het is Tijd voor Sancties"
  • Gesjoemel aan de KULeuven
  • Wispelturige Gwendolyn en Open Vld
  • Gwendolyn is er weer!
  • Ziekenhuisopvang voor Vluchtelingen
  • CLB-Verpleegster Zwarte Lola: "Zet 'm op"
  • Zzzzzzzzz…..
  • De mooiste Tijd van mijn Leven
  • Obesitas en Digibesitas
  • GEESTELIJKE NOOD . . .
  • De Advocatenmoord
  • Voorzichtig! Spelende Kinderen...
  • De Overgang naar het Lager Onderwijs
  • Gerechtelijke Vonnissen in verband met Terrorisme
  • Verloren Gelopen Dossiers
  • Corrupte Logopedie
  • Wie is de Blunderende Magistraat?
  • Over mijn Blog
  • Geldschieters van Zelensky worden Oorlogsmoe
  • Waarom moslims niet kunnen integreren
  • De zielige Kinderen van 2008 zijn de Terroristen van 2023
  • De Macht van de Media
  • Repatriëring 'Belgen' uit Israël
  • Asielzoekers op Jeugddomeinen?
  • Sihame El Kaouakibi alweer in de Penarie
  • De Regenboogloper: Genderwaanzin in Nederland
  • Witte Scholen en Zwarte Scholen
  • Loonkloof tussen Mannen en Vrouwen
  • 'Bruin Mannen'
  • "Een Man is een Man en een Vrouw is een Vrouw"
  • “Zattemansklap”
  • Tussendoor bij de Opticien
  • Het Geval Rousseau
  • Zonder Getuigschrift naar het Middelbaar
  • Het gaat helemaal fout in Zweden!
  • Het Onderwijs in de Septemberverklaring
  • Vlaams Belang, grootste partij van Vlaanderen
  • De Ongewenste Kus
  • Poëtisch Tussendoortje
  • Kinderopvangcrisis
  • Habib Mkada, het crapuul
  • Conner Rousseau weer in de Penarie
  • Verslavende Medicatie in Opmars
  • “Kindercriminaliteit”
  • Landloperij, de Grote Opkuisactie van De Wever
  • Tussendoor in de Tuin der Lusten
  • De Ongevraagde Kus
  • Victor Hugo
  • Protest tegen Lessen Seksuele Opvoeding
  • Ontboezemingen over mijn Bezoekjes aan de Kerk
  • Zwembadterreur
  • Over Luc Van den Bossche en dochter Freya
  • "Ik heb de Vrouw van mijn Leven ontmoet."
  • Asiel-chaos escaleert
  • Meester Peter en Kindermisbruik
  • Taaltest voor Anderstalige Nieuwkomers
  • Tussendoor met mijn Poesje
  • Veelwijverij
  • Het Geval Sven Pichal
  • Het Nieuwe Schooljaar
  • “Wetenschap” . . .
  • Alleenstaande Mannen
  • Lerarentekort
  • Oekraïense Vluchtelingen worden Overlast
  • Donald Trump
  • Cynthia Bolingo, de snelle sprinter
  • Tuigjongeren zonder geweten
  • Vrijdag 1 September
  • Verdronken na Zwemverbod
  • 'Barbie' ongewenst in islamitische landen
  • Rusland wordt steeds rijker
  • Een Boosaardig Meisje
  • ‘Vlaamse levens tellen ook’
  • Kinderopvang aan Zee
  • ‘Je moet de islam niet integreren, maar bekampen’
  • Nostalgie uit de Oude Blogdoos van Angeltjes
  • Islamonderwijs in Vlaanderen
  • Het Woord 'Regenboog'
  • Zelensky fleemt met het 'decadente' westen
  • Supermarkten zijn Graaidieven
  • Gendertransitieverlof
  • Hersenspoeling . . .
  • Assita Kanko, het N-VA-negerinntje
  • De Waarheid van Pim Fortuin
  • Strafregels
  • Nieuws uit Italië
  • De geschonden Repuatie van Geestelijken
  • Pride in Berlijn
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    05-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Autochtoon is even crimineel als de Allochtoon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leuvense onderzoekers zijn tot een originele vaststelling gekomen na een bevraging bij 2.500 leerlingen in het Brusselse Nederlandstalig secundair onderwijs. Wellicht gedreven door oncontroleerbare xenomanische gevoelens, zijn ze tot de conclusie gekomen dat er tussen Belgen en vreemdelingen geen verschillen bestaan wat betreft vandalisme, diefstal, drugverkoop en inbraak. De Leuvense onderzoekers lijden mogelijk aan het syndroom van Xenomanie, een ziekelijke verering van alles wat vreemd is, een abnormale bezorgdheid voor 'De Allochtoon'. Hoe exotischer, hoe liever. Xenomaniërs dwepen fanatiek met vreemde culturen en vreemde eigenheden.

    Als de linksen zwaaien met 'Xenofobie', mogen wij zeker zwaaien met 'Xenomanie'!

    Conclusie van de Leuvense onderzoekers: "Niet de etnische afkomst maar schoolervaringen bepalen delinquent gedrag. De kans op delinquent gedrag bij jongeren is groter wanneer ze technisch of beroepsonderwijs volgen, al eens een jaar overgedaan hebben, zich niet goed voelen op school en regelmatig spijbelen."

    Voilà, dat zijn nu 4 categorieën waarin allochtonen het meest voorkomen. Het Leuvense onderzoek wordt al doorzichtig van bij de eerste aanzet. Zij hebben zich laten misleiden door hun voorliefde voor allochtonen, en zo komt het dat hun onderzoek gekleurd en subjectief is!

    05-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfdiscriminatie en Kwetsvrees

    Onopvallend krantenberichtje: "Meer Vlaamse jongeren geschorst". Ieder schooljaar worden er meer Vlaamse jongeren definitief geschorst op school. Vorig jaar zijn er 2.400 leerlingen van school gestuurd. Dat is 12% meer dan 3 jaar geleden. Het gaat vooral om jongeren uit het beroepsonderwijs, vaak zijn ze van allochtone afkomst of zijn het kansarme jongeren. Die groep wordt alsmaar groter, daardoor stijgt ook het aantal schorsingen.

    Ik heb het beroepsonderwijs in diverse scholen gezien met een duidelijke oververtegenwoordiging van allochtonen. De taalachterstand in de loop van hun hele schoolloopbaan cumuleerde zich tot een gigantische leerachterstand. Zij die de laatste klassen van het basisonderwijs mochten overslaan, kwamen automatisch terecht in de aanpassingsklas, waarna het beroepsonderwijs het logische vervolg was. Zó ging dat! Dat heeft niéts te maken met het wegdringen van de allochtone schoolbevolking in een achtergestelde positie, het is gewoon omdat ze zélf niets ondernamen om zichzelf hoger op de ladder te werken, ze bleven koppig hangen aan hun thuistaal en eigen cultuur, met een merkbare minachting voor alles wat Nederlands en westers was. Zij werden gesteund door overheid en schooldirecties. Deze mensen waren bevreesd om de allochtone schoolbevolking te kwetsen. Ja, een vrees om te kwetsen, we hebben er veel mee bereikt met die angst om allochtonen te kwetsen. 'Kwetsvrees'! Onze beleidsmensen kunnen ook lijden aan een of andere 'fobie'...

    Terug naar de allochtonen zonder aspiraties.

    Zó heb ik ze vroeger in het beroepsonderwijs ervaren. Zó heb ik hen gekend en meegemaakt, zó heb ik hun hele schoolloopbaan kunnen volgen! En daarom mag ik nu vrijelijk en onbeschroomd schrijven over wat ik gezien en gehoord heb van die sjarels! Ze discrimineren zichzelf! 'Zelfdiscriminatie'!... Als het woord niet bestaat, dan heb ik het bij deze uitgevonden.

    En nu is het tijd om me mateloos te ergeren aan het woordgebruik van journalisten die onze eigen Vlaamse leerlingen, onze eigen Vlaamse jongeren willen betrekken in de zelfvernietigende neerwaartse spiraal die de meerderheid van allochtone leerlingen volgen. Hier en daar was er wel een verloren verdwaalde Vlaamse leerling, maar die werd verwaarloosd door zijn ouders die niets wisten over het vernietigende proces dat zich in de school van hun kind voltrok...          

     

    05-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    04-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Islam aan de Katholieke (!) Universiteit Leuven

    Er komt dan toch geen  imamopleiding aan de KULeuven, dat was ook onmogelijk alhoewel de sp.a daarover al 2 jaar zit te zeuren. Er komt wél een 'optie islamitische theologie en godsdienstwetenschappen', waarmee KU Leuven start in 2014 in een masteropleiding.

    Pascal Smet: "Deze optie is belangrijk in het vormen van een acamedisch kader voor de islam. Naast de opleiding worden er ook maatregelen genomen om de imams in Vlaanderen verder te professionaliseren".

    Daar zitten die imams nu écht op te wachten, op die professionalisering. Ze zitten echt te popelen en te hunkeren naar integratie in het Vlaamse onderwijs. Ze daveren van nieuwsgierigheid om iets te weten te komen over onze taal en cultuur, over onze leefwereld, hoe wij naar de islam kijken. In werkelijkheid kan het hen geen barst schelen, maar Pascal Smet en andere geldschieters geloven er wel in. Ik zit me allang af te vragen welke bedoelingen Pascal Smet heeft met zijn reclame voor de islam...

    Doet me denken aan de naïeve onderwijsmensen die vroeger geloofden in de goede wil en bereidheid van allochtone leerlingen om zich aan te passen en te integreren in ons traditionele onderwijs.

    Toen, een dik jaar geleden, het nieuws kwam over het oprichten van aparte moslimscholen, opleiding tot moslimkierewietjes, viel me onmiddellijk een verband op tussen moslimopleiding en imamopleiding. Daar waar moslims gekweekt en gevormd worden, daar zijn uiteraard imams nodig. Hoe meer hoe liever, want moslimscholen gaan de hype worden, toch binnen de moslimgemeenschap, en later ook uitgesmeerd over de authentieke bevolking, verdraagzaam en gastvrij als we zijn. 

    Fantaserietje

    Ik stel voor dat er naast aparte moslimscholen ook aparte universiteiten opgericht worden voor imamopleidingen (pleitte ik al 2 jaar geleden voor). En dat de moslims alles zelf moeten bekostigen en organiseren, zonder Vlaamse euro's. Los van Vlaanderen, los van Vlaamse scholen, los van de belastingbetaler. In de steek gelaten, aan hun lot overgelaten, op elkaar aangewezen, zullen ze vlug hun bidmatjes oprollen, hun koranboekjes dichtklappen, en wanhopig vertrekken naar hun islamitische thuislanden. Prachtig om te zien, vluchtende imams met in hun kielzog een heleboel ontredderde moslims. Dan kunnen WIJ beginnen met het afbreken van moskeeën (Bourgeois zal niet meehelpen), met het vernietigen van alle koranboekjes in de scholen, heel voorzichtig, als dat maar geen heiligschennis is. En het jaar 1974 mogen we dan ook opgelucht wissen, het jaar toen de islam hier als godsdienst erkend werd. Wie waren toch die idioten die daarachter zaten? Ben ik vergeten.

    04-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    03-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij zijn geen racisten!

    Zijn wij wel racisten? Nee wij zijn geen racisten, wij snijden geen kelen over, wij onthoofden niet, wij blazen ons niet op tussen een groep mensen die er een andere mening of geloof op na houden. Nee wij zijn geen racisten, wij slingeren geen verwijten naar "sukkelaars die hier steun zoeken, nee wij zijn geen racisten, want wij onthouden hen die steun niet. Nee wij zijn geen racisten, maar realisten. Men bestempelt ons als racist omdat het, HET woord is om ons het zwijgen op te leggen, HET woord om ons in een negatief daglicht te stellen HET woord om ons door een of andere partijgebonden (t)rechter te laten veroordelen. Vandaag hoorde ik op de radio meermaals "gokchinees", dat mag dan wel, maar allochtoon niet. Wat is het verschil? Zou het CGKR mij dit eens kunnen verklaren???

    03-02-2014, 16:38 geschreven door Walter F

    03-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bescherming van 'Racisten'

    Gisteren in café 'De Bierketel'... Juffrouw Irène zat lichtelijk aangeschoten aan een tafeltje bij het venster. Ze bloosde toen ze me zag. Alsof ze betrapt werd op een of andere overtreding. De blos op haar wangen kwam van het drankje waaraan ze gulzig nipte zonder zich in te houden.

    Ik heb het al eens verteld, juffrouw Irène was de dwarsligger, de blanke haar in de multiculturele boterpot van de school, omdat ze haar lespeil niet wilde aanpassen aan het beschamend lage niveau van de Turkse leerlingen. Zij weigerde consequent iedere toegeeflijkheid aan taal en cultuur van de vreemde leerlingen en eiste van hen dezelfde hoge prestaties als van onze Vlaamse leerlingen. Als je je hele loopbaan uitsluitend met Vlaamse leerlingen te maken hebt gehad, is dat je volste recht om de vreemde nieuwkomers op hun plichten te wijzen en hoge prestaties van hen te eisen. Directeur Blauwbaard was het er uiteraard niet mee eens, die was vereerd met het hoge aantal nieuwe allochtone inschrijvingen, maar besefte niet dat die nieuwe schoolbevolking de kwaliteit van zijn school kwam aantasten en bevuilen. Zoals een vieze worm in een rijpe gezonde appel. Zó werkt dat!

    Als gelijkgestemde zielen verkneukelden we ons in de multiculturele blunders en stommiteiten van de scholen. Lekker de 'racist' uithangen, of wat dat idiote woord ook moge betekenen. 'Racisme' betekent eigenlijk: in een zelfverdedigende houding opkomen voor onze waardevolle eigenheden, voor onze identiteit en tradities. 'Racisme', een lovenswaardige ingesteldheid die getuigt van eigenliefde en zelfwaardegevoel, van drang naar zelfbehoud en zelfontplooiing. Los van de misleidende indoctrinaties waarmee ze ons om de oren slaan. Als we maar narcistisch genoeg zijn, dan zullen vreemde insluipers geen schijn van kans hebben om ons te overrompelen en onze kostbare samenleving over te nemen. Maar we houden niet genoeg van onszelf en van onze soortgenoten, we staan teveel met open armen klaar om hulpelozen en verdwaalden een kans te geven in onze gevestigde samenleving. Velen hebben nog niet door dat het onze ondergang betekent, die open-armen-politiek. Zelf zijn we alles aan het verliezen, en dan willen we nog alles weggeven aan hopeloze gevallen!

    Er zou zoiets moeten komen als een Vereniging van Rechtvaardige Racisten. Een VRR. Zoiets moet er gaan komen, anders worden we uitgeroeid en sterven we uit. Dan kunnen we ons naast de dinosaurussen gaan nestelen, kunnen we fluiten naar alle technologische snufjes die we uitgevonden hebben. Alleen de kameel en het zand en de sluierlakens blijven dan nog over. De teloorgang van de superieure westerse beschaving zit er aan te komen. Wanneer de westerlingen overmeesterd zijn, beginnen de middeleeuwen opnieuw, of misschien wel het stenen tijdperk met zijn holbewoners?...

    03-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    02-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgisch Tussendoortje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijmeren

    'k Loop te dromen langs het water

    bij het plechtig wuivend riet,

    vreemd misschien, maar het gesnater

    van de eenden deert me niet.

    Maar als ik wegdroom in gedachten

    en er komen mensen aan,

    blijf ik steeds een poosje wachten

    tot ze wauwelend langs me gaan.

    Toon Hermans

    Kruidtuin Leuven, 1971. Er waren van die dagen dat ik verzwolgen werd door een sterke drang naar afzondering en dan zocht ik mijn vast stekkie op in het park, om te mijmeren en om tegen mezelf te praten. In de Kruidtuin had ik mijn eigen bankje, mijn bankje, te midden van weelderige wildgroei van planten, bomen en struiken. Dat was daar mijn wereldje, ver weg van razende auto's en robotten die op straat nerveus door elkaar wriemelen. Er heerste complete stilte in het park, ik hoorde enkel de ruisende blaadjes aan de bomen en de fluitende vogeltjes. Ik durfde mijn voeten niet bewegen, er trippelde een vogeltje omheen. In een narcistische bui kerfde ik mijn naam in de bankleuning. Zoals geliefden hun namen in het zand schrijven. Maar op mijn bankje stond enkel mijn naam en daarnaast een mooi hartje, dat had ik erbij getekend. Voilà, hier ben ik dan, de solitaire narcist... Soms vraag ik me af of mijn bankje er nu nog staat, 42 jaar later, en of mijn naam er nog ingegrift staat...

    02-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    01-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieviaans Verzinseltje

    Een verzinseltje, gebaseerd op ware feiten uit mijn droom. Dromen moet je onmiddellijk op papier zetten, anders worden ze vergeten en verdwijnen ze voorgoed in de holten van je brein.

    De islamleraar van het atheneum vertrok naar de eeuwige jachtvelden. Zo dood als een vermorzelde pier. Suikerziekte werd hem fataal. Dat krijg je als je je hele leven lang bezondigt aan ongemeen-klefferige zoetigheden, zo van die plakkerige toestanden die je gehemelte en ingewanden aantasten, die doen snakken naar een frisse pint om de hele rotzooi door te spoelen.

    Van de doden niets dan goeds? Ik denk er niet aan. Hij hitste zijn moslimleerlingen op tijdens de islamles. Hij maakte hen opstandig en gek met wie weet welke nonsens. Turkse onzin verkopen in een Vlaamse school?! Ik vond het absurd, maar ik moest fel zwijgen. Nu hoeft dat niet meer. Nu kan ik vrij mijn mening uiten.

    Voor moslims bestaat er slechts één hiernamaals: de hel! Waar Allah heer en meester is. Een hel zo ergens in een duistere uithoek van het heelal, een godvergeten plek waar je enkel de weg naartoe vindt als je je aardse leven verklooid hebt, als je gevestigde samenlevingen overhoop hebt gehaald om er je eigen stek van te maken. Dán alleen word je door die duivelse plek aangezogen.

    In de hel wordt Allah bijgestaan door Mohammed, de verhevene, die als schildwacht de wacht optrekt aan de hellepoort, een soort Sinte Pieter maar dan op z'n moslims. Mohammed ondervraagt alle nieuwkomers die aan de hellepoort komen aankloppen, over de koranteksten. Wie niet slaagt wordt onmiddellijk afgevoerd naar de kamer met de vurigste vlammen. Twijfelgevallen mogen in de kamer met gedempt vuur varkenslapjes roosteren op hete kolen. En gebuisden vliegen line recta naar de kamer waar verleidelijke geile maagdjes uitdagend in hun blootje dansen en springen, maagdjes die voor altijd onbereikbaar zullen zijn. Geen genade voor die mannen. En wie de weg durft te vragen naar de hemel of naar het vagevuur, krijgt eerst een pandoering van Allah, en daarna vliegt ie naar de isoleercel waar eenzame vlammen hem voor eeuwig zullen omhelzen.

    Het onblusbare vuur, de eeuwige gloed en het gruwelijke vooruitzicht van een eeuwig lijden... dát is het droeve lot dat alle moslims beschoren is. Maar dat is nog niet tot hen doorgedrongen...

    01-02-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    30-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Perversiteiten vallen onder 'Diversiteit'?!

    Ik kom in opstand! Ik ga nu bewust een oud berichtje herhalen waarover het CGKR struikelde. Over holebi's en transgenders. In mijn opleiding heb ik geleerd dat het verlangen naar geslachtsverandering een pervers verlangen is, een genderidentiteitsstoornis die binnen het abnormale seksuele gedrag valt. Ook de homoseksualiteit hoort daarbij. Holebi's en transgenders zijn seksuele perverten, zo heb ik het geleerd. En omdat ik het vroeger zo geleerd heb, mag ik gerust schrijven vanuit die visie. Eén prof verwees zelfs naar het werk van J.M. Burchard, Structur und Soziologie des Transvititismus und Transsexualismus. Stuttgart, 1961. Volgens mij is er dus helemaal geen sprake van discriminatie van anders-georiënteerde seksbelijders in mijn blogbericht. Hier komt het.

    Onderwijsminister Pascal Smet stelde zijn educatieve map rond 'Diversiteit in de klas' voor. De bedoeling is om kinderen uit de lagere school vertrouwd te maken met gender, holebi's en transgenders. Om hen holebi's en transseksuelen voor te stellen als iets alledaags waarover normaal gesproken moet kunnen worden.

    Pascal Smet, als belangenverdediger van holebi's, doopte zijn educatieve map met de naam: "Er was eens... een regenboog".

    Ik heb het gevoel dat men seksuele perversiteiten bij 'diversiteit' wil wringen. Alles wat afwijkt van normale seksualiteit moet een plekje vinden in onze samenleving, in ons gedachtegoed, moet bespreekbaar en aanvaard worden als iets normaals, met een vleugje legale vernis erover, en hupsakee, de perversie is legaal. Zo werkt dat tegenwoordig, een gang van zaken waarmee ik het helemaal niet eens ben.

    Jonge kinderen, die de gewone seksualiteit nog moeten ontdekken, confronteren met buitenissige seksuele aangelegenheden, dat brengt hen in verwarring. Het hele gamma van perversiteiten zullen ze voorgeschoteld krijgen. Ik denk niet dat ze daar raad mee weten, dat ze mentaal klaar zijn voor deze complexe onnatuurlijke aspecten van de samenleving. Kinderen hebben duidelijke lijnen nodig, ook bij het onderscheid tussen de geslachten. Het bestaan van halfslachtige mengsoorten kunnen ze niet plaatsen.

    Het is mogelijk dat de minister zich heeft laten inspireren door een leraar die vorig jaar lerares wilde worden. De leraar wilde van geslacht veranderen. Een transseksuele kwiet is het geworden, die problemen had met zichzelf, die zijn eigen geslacht niet aanvaardde. De perverse aansteller werd verdedigd door zijn school in plaats van hem op staande voet te ontslaan. Iemand die te koop loopt met zijn verdorvenheden, hoort niet thuis in een omgeving met kinderen!

    30-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    29-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allochtone Overrompeling in Limburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Recente cijfers over de etnische afkomst van 'Vlamingen' zijn voor Limburg ontstellender dan voor de rest van Vlaanderen.

    "1 op 4 Limburgers is van vreemde afkomst". Daarmee overtreft Limburg het Vlaams gemiddelde van 1 op 6 Vlamingen met vreemde herkomst. In Genk en Maasmechelen is zelfs meer dan de helft van de mensen van vreemde herkomst. Meer dan de helft!

    En op de burgemeesters van Genk en Maasmechelen hoeven we niet te rekenen om nog een sprankeltje eigenheid van de échte Vlaming te garanderen in hun stad.

    Genkse burgemeester Wim Dries (CD&V): "Goed Nederlands spreken is natuurlijk belangrijk maar we moeten ook respect hebben voor de cultuur en de thuistaal van de kinderen." Voilà, eigen taal en cultuur van vreemdelingen respecteren  was in het verleden een uitstekende formule om integratie tegen te werken. Nog iets over de thuistaal van de kinderen: vorig jaar kwam het Genkse stadsbestuur in het nieuws met een pleidooi voor de thuistaal in het onderwijs. Hallo, hoe moeten die vreemde kindjes dan integreren?...

    Dan is er ook nog in Maasmechelen de schepen van diversiteit Mieke Ramaekers (CD&V) met een afgezaagde uitspraak: "We moeten niet vergeten dat die verschillende culturen ook een rijkdom zijn." Rijkdom, rijkdom, dat mens weet nog altijd niet dat we aan het verarmen zijn.

    En Nadia Fadil, als allochtone onderzoekster KULeuven, hoeft niet onder te doen met haar uitspraak: "Nederlands speelt zeker een rol, maar er ligt teveel nadruk op, we moeten meertaligheid niet als een probleem zien, wel als een pluspunt."

    Voor het voetlicht brengen van al wat exotisch is, neigt naar zelfverloochening.

    Terug naar de cijfers

    "1,1 miljoen Vlamingen is van vreemde herkomst", "1 Vlaming op 6 is van vreemde herkomst"... Het valt me op dat ze in de statistieken allemaal 'Vlaming' genoemd worden, die vreemde-herkomsters, ook al spreken ze een vreemd taaltje, ook al hebben ze andere wortels, andere gebruiken, andere culturen en overtuigingen dan de échte Vlamingen. En tóch worden ze 'Vlaming' genoemd.

    Nog iets over zogezegde Vlaamse kleuters: "1 op 3 kleuters is van vreemde herkomst". Dus 1 op 3 kleuters komt van ergens anders dan van hier, de nievanhierkleuters, nog veel werk aan, een uitdaging voor nieuwe dure projecten. Elke nieuwe generatie gelooft er in, in de verbetering en samensmelting van 'het vreemde' met de autochtone samenleving. Dromen doen geen pijn.

    Zo zag ik een Genkse kleuterjuf op tv, nauwelijks de puberteit ontgroeid, sprak ze euforisch over de integratie van vreemde kleuters in de Genkse samenleving. Het jufje was nog eens niet geboren toen de eerste mislukkingen van integratiepogingen in het onderwijs al zichtbaar werden! Mislukkingen, ondanks de werkzaamheden van de overheid aan de groeischeuten van het multiculturalisme in onderwijs en maatschappij.

    De statistieken... wie zijn daarin opgenomen? Ook de snelle belgwetters? Ook de genaturaliseerden en andere legaal gemaakte illegalen? Ook de dubbele nationaliteiten?... Ik denk dat de cijfers die ze ons voorschotelen minder alarmerend zijn dan de realiteit.

    29-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    28-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bange, Verdraagzame Vlamingen

    Stijn Meuris, muzikant, regisseur en journalist, vertelt zijn verhaal over een incident op de trein Hasselt-Brussel. Gisteren gebeurd.

    "Toen ik in Hasselt op de trein stapte, stond er in het portaal van de wagon een gigantische buggy geparkeerd die de doorgang compleet versperde. Ik wandelde het treinstel binnen en in de hoek zat een vrouw met een baby die enorm aan het huilen was. Tegelijkertijd was de vrouw ook nog eens heel luid aan het bellen. Ik merkte dat er veel irritatie was in de wagon en besloot de vrouw aan te spreken. 'Please let the baby shut up', zei ik in het Engels tegen de vrouw van buitenlandse origine. Ik wilde haar zeggen dat het gekrijs van haar baby heel storend was voor de mensen die in de trein aan het lezen of werken waren. Maar de vrouw onderbrak mij en reageerde heel agressief. Er vielen woorden en na enkele minuten arriveerden er 2 treinbegeleiders in de bewuste wagon. Ik moest mijn verhaal doen aan de conducteur die een verslag opmaakte van het incident. Toen die begeleiders arriveerden, had plots niemand in de wagon nog last van de vrouw. Dat is zo'n typisch Vlaams verschijnsel, waar ik mij mateloos aan erger. Maar goed, we moeten dit niet opblazen, er is hier niemand in elkaar geslagen."

    Heer Meuris, dit incident moet wél opgeblazen worden, want die 'typisch Vlaamse verschijnselen' vormen allemaal samen een bejubeling van 'de allochtoon' en een onderdukking van 'de autochtoon'!

    28-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    26-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijnend Relaas van een Kleuterjuf

    Juf Marleen had haar hele loopbaan in het derde kleuterklasje van een wijkschool gewerkt. Met hart en ziel bereidde ze haar kleutertjes voor op het lezen, schrijven en rekenen, werkte ze deskundig aan de ontwikkeling van hun sociale, zintuiglijke en motorische vaardigheden, ze stimuleerde hun creativiteit, hun zin voor schoonheid en harmonie, hun gevoel voor rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid. Zij leerde hen aandachtig 'kijken' en 'luisteren', prikkelde hun nieuwsgierigheid en leergierigheid, kende de kneepjes van straffen en belonen. Zij wist als geen ander door te dringen tot het kinderzieltje!

    Met tranen in de ogen vertelde juf Marleen mij haar ontroerende verhaal. Schooljaar 1991-1992.

    "Ik heb de neergang van onze school lijdzaam moeten toezien vanaf het moment dat de eerste Turk hier binnenviel totdat de laatste Vlaming vertrok. De vernieling gebeurde zoals in een vertraagde film. Ik kan niet meer normaal werken in mijn klas met die bende ongedisciplineerde wildemannen, daarvoor ben ik niet opgeleid om met dat soort om te gaan. Ze weten niet eens wat het betekent om stil te zitten en aandachtig naar mij te luisteren, ze kunnen geen opdrachten uitvoeren, begrijpen geen instructies, doen ook niet de minste moeite om een woordje Nederlands in zich op te nemen, ze zijn echt onwillig. Niéts krijg ik hen bijgebracht... En ik kan hen ook niet straffen, want dan staan er boze vaders aan mijn deur... De directeur zegt dat ik verplicht ben om alle ouders te spreken die daar om vragen, maar hoe komt het dan dat er zo weinig Turkse vaders naar een ouderavond komen?!... De hele tijd heb ik in mijn klasje bekraste en versleten stoeltjes en bankjes gehad, kladderig behang, en mijn lessenaar stond op instorten. Nu het laatste Vlaams kleutertje vertrokken is, en ik alleen nog met Turkse kleuters zit, nu krijg ik eindelijk nieuw meubilair, nieuwe gordijnen, en behang. En dan het didactisch materiaal! Het kan niet sjiek en niet duur genoeg zijn. Als het dan nog aan hen besteed kon worden, maar dat betwijfel ik. Het gezellige ouderwetse speelgoed in de gammele kasten werd vervangen door gesofisticeerd spul, totaal onbruikbaar voor die bruin gasten, zonde van de verspilling! Voor die vreemden is er altijd geld in overvloed, geen besparingen... Nu heeft mijn dokter mij ziekteverlof voorgeschreven, spanningssyndroom, en ik moet pillen nemen om overeind te blijven... Ze krijgen je wel kapot!"

    26-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    23-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom zoveel Allochtoontjes het Eerste Leerjaar moeten overdoen

    Taalachterstand en zwakke thuismilieus zijn de afgezaagde excuusjes om het zittenblijven van allochtone leerlingen te verschonen. De toekomst van de zittenblijvertjes zal er nóg somberder gaan uitzien omdat het aantal allochtoontjes alsmaar blijft stijgen. Alsof ze aan de bomen groeien, of uit de hemel vallen.

    Door hun talrijke afwezigheden missen de kleine allochtoontjes hele brokken van het kleuteronderwijs en daardoor zijn ze onvoldoende voorbereid op het eerste leerjaar. Het dure gesofisticeerde didactisch materiaal en de intensieve begeleiding door migrantenwerksters en tolken kunnen het niet goedmaken. Verloren geld en verspilde energie!

    Daarbij komt nog dat de allochtone ouders vaak het advies om hun kind het derde kleuterklasje te laten overdoen, in de wind slaan, met een enorme achterstand in het eerste leerjaar als gevolg.

    Het is bekend dat de taalachterstand te maken heeft met de verknochtheid aan eigen thuistaal. En die is niet te breken, met geen enkel miljoenenproject. "Dweilen met de kraan open", zo beschreef taakleraar Jos S. zeer treffend zijn activiteiten bij de achterblijvers die thuis én op school constant omringd worden door hun moedertaal. De paar woordjes Nederlands die ze leren, zijn ze dan ook nog vergeten als ze van een lange vakantie in hun thuisland terugkeren naar hier.

    Dan zijn er de 'zwakke milieus' waaruit allochtone kinderen komen. Ik herinner me nog goed de allochtone huishoudens, waar moeder Nederlandsonkundig was, en vader geen tijd maakte om zijn kindjes te helpen met huiswerk omdat ie het te druk had in de moskee of in het café.

    Het is begrijpelijk dat vele scholen het zittenblijven aanmoedigen. Dat zit zo: als leerlingen 2x blijven zitten en ze worden 12 jaar, dan mogen ze het vijfde en zesde leerjaar overslaan (!). Logisch vervolg: beroepsonderwijs. Met een hopeloze taalarmoede loop je toch verloren in het ASO. Opgeruimd staat netjes. Zo werd de zwakke allochtone meerderheid geweerd uit het ASO. Anders was het onderwijsniveau in het middelbaar nóg lager! 

    Thuis en overal Turks blijven tetteren, afkerigheid tov het Nederlands, afwezigheden op school, niet opvolgen van adviezen, geen schoolse begeleiding thuis, blijven kleven aan eigen taal en cultuur... Nog verwonderd dat ze niet meekunnen met de leerstof? Het leek er ook op dat de allochtone ouders zich genoegzaam wentelden in hun 'achtergestelde' situatie, ze maakten er geen probleem van. Het was de Vlaamse overheid, in haar hang naar gelijkheid in het multiculturele landschap, die er zélf een probleem van maakte!

     

    23-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaanderen

    Gelezen bij http://blog.seniorennet.be/johan1944

    Vlaanderen

    Uw welvaart is op aan het drogen

    ge wordt door parasieten leeggezogen

    uw regeerders duwen u naar beneden

    weer terug naar uw grauwe verleden

    ----

    zal er ooit nog iemand op gaan staan

    om de hand aan de ploeg te slaan

    of om weer het zwaard te hanteren

    en zo onze vrijheid te forceren?

    ----

    zal men in eendracht uw lof nog zingen

    kan men alle krachten nog eens dwingen

    om samen voor onze vrijheid te gaan

    en te scheiden van die bedelende haan?

    22-01-2014, 14:20 geschreven door johan v.d.b

    23-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    22-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Verwording van de Mens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De VRT noemt het Eurovisie Songfestival het "Feest der Verscheidenheid"...?!?! Ik zou het eerder een "Feest van de Decadentie" willen noemen.

    De Oostenrijkse deelnemer, Conchita Wurst, als symbool van de Verwording van de Mens, lijkt op een 'tussen-mens', een seksloze tussensoort, noch man, noch vrouw, een kaakslag voor gezonde mannen en gezonde vrouwen, een kaakslag voor de normale mens.

    Beelden van deze wanstaltige karikatuur van 'de mens' zetten aan tot het tolereren van idioterie. Het lijkt er op dat men via het Eurovisiegebeuren perversies en afwijkingen wil legaliseren.

    22-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    21-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskee in Ninove?

    Gelezen bij http://blog.seniorennet.be/polkun

    VAN INZENDER

    Neen tegen een moskee in Ninove!

    http://www.petities24.com/forum/75018/start/175

     

    Mogen wij op uw steun rekenen?

     

    Dit tegen de islamisering van Vlaanderen.

    Voor het behoud van ONZE WAARDEN.

    Voor het behoud van onze VRIJHEID!

    Marnix

    21-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    20-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Gemengde Klassen daalt het Onderwijsniveau
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het Centrum merkte op dat ik té vaak de allochtonen in een kwaad daglicht stelde in mijn blogberichten, dat er teveel negatieve verhalen over hen verspreid werden op mijn blog.  Daarop kan ik alleen maar zeggen dat het de allochtonen zélf waren die mij stof leverden om herhaaldelijk te vertellen over hun misstappen, over hun onwil om te presteren, over hun onwil om resultaten te bereiken, enz.

    Witte scholen, zwarte scholen, gemengde scholen, concentratiescholen... Ik heb ze allemaal gezien en meegemaakt, daarom is het mij gegund om erover te vertellen, over mijn belevenissen en over mijn gedachten en gevoelens die ik daarbij had. Het is mij gegund dat ik in herhaling val, dat deden allochtone leerlingen zélf ook, dagelijks in herhaling vallen, dagelijks dezelfde fouten maken, dagelijks dezelfde foute attitude aankleven. Het is mij gegund om te vertellen over het contrast tussen de Vlaamse leerling en de allochtone leerling. Het is mij gegund om te vertellen over de voorrangsbehandeling die allochtonen kregen in een multiculturele klas. Dat is mij allemaal gegund.

    Als allochtonen in herhaling vallen, dan mag Lieve dat ook. Daarom volgt er nu de herhaling van een oud blogberichtje over de toetakeling van het onderwijsniveau als er allochtonen in de klas zitten.

    Studies over gemengd onderwijs wijzen allen in dezelfde richting: "Gemengde scholen zijn niet bevorderlijk voor de onderwijsprestaties", "Autochtone leerlingen scoren slechter in een klas met allochtonen"... Die studies zijn een wetenschappelijke bevestiging van wat ik al 25 jaar geleden vaststelde toen multiculturele klassen een hype begonnen te worden. De start van de uitholling van ons onderwijs! De uitbouw van multiculturaliteit in het onderwijs  werd een prioriteit en dwarsliggers werd het zwijgen opgelegd.

    Overal om me heen zag ik het lesniveau dalen, daar waar allochtonen in de klas zaten. Vlaamse leerlingen kregen geen volwaardig onderwijs meer, omdat leerkrachten hun leerstof aanpasten aan de zwakke allochtone groep. De overheid ontkende met klem dat allochtonen iets te maken hadden met een verlaging van het lespeil.

    De Jantjes en de Miekes die tot hun twaalfde naast een Turk in de klas zaten, konden daarna in een witte school niet meer volgen met de leerstof, omdat ze te weinig bagage meekregen vanuit het basisonderwijs! Ik heb niet één leerling gekend die de overstap van een multicul-klas naar een witte klas overleefde... Dat zegt genoeg over de kwaliteit van een multicurele klas...

    Door het streven naar multiculturaliteit wilde men allochtone leerlingen zich laten optrekken aan autochtonen, maar dat deden die allochtonen niet. Wél sleurden ze Vlaamse leerlingen mee in de afgrond. Beiden tuimelden naar beneden. Niemand werd er beter van. Dat kan ook niet in een smeltkroes waar uiteenlopende geaardheden bijeenzitten. Voorbeeldje van de onverenigbaarheid van verschillende godsdiensten binnen één school: na de islamles komen de moslimleerlingen als een bende losgeslagen wildebrassen naar buiten gestormd, na de les katholieke godsdienst gedragen Vlaamse leerlingen zich als ingetogen misdienaars...

    Multicultureel onderwijs is een utopie. Omdat allochtonen ons niets kunnen bijbrengen, ons niets te leren hebben, ze hebben niets om ons te verrijken, en zeker de moslims niet. 

    De islamcultuur is bezig met langzaam binnen te dringen langs de gastvrije poriën van de westerse samenleving om daar een plekje te veroveren, maar het blijft wringen, en in mijn glazen bol zie ik nu al wie de verliezers en wie de winnaars zijn...

    20-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (8)
    18-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onthullingen over een islamleraar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Atheneum, 1990, deliberatietijd. Dus voldoende gelegenheid om tijdens de pauzes wat te kletsen met collega's, over vakantieplannen en zo. Simpel en gemoedelijk.

    Maar er was ook een moeilijk gesprek met de islamleraar die mij wou duidelijk maken dat hij zéker niet aangesloten was bij de Grijze Wolven, dat hij geen radicale islamiet was, en dat hij zich distantieerde van extreme aanhangers van de islam.

    Waarom moest ik dat weten? Er was geen enkele aanleiding hiervoor, niet één reden om mij dat te vertellen. Dus ik kwam uit de lucht gevallen, van de wolken afgetuimeld, uit de hemel naar beneden gevallen, omdat ik niet wist waarover die man het had. De geluiden over de 'Grijze Wolven' hoorde ik toen voor het eerst.

    Zo vlug als ik het hier schrijf, zo traag en moeizaam ging het gesprek met de islamleraar. Geduldig en nieuwsgierig luisterde ik naar de man met de dikke volle snor. Hij beheerste de Nederlandse taal nauwelijks, een vlotte dialoog was onmogelijk, een beetje onverstaanbaar brabbelen met zelf uitgevonden Turkse zinsconstructies, zo ging dat.

    Maar mijn nieuwsgierigheid verrichtte wonderen, mijn geduld en belangstelling ook. Met deze deugden kon een uitzichtloos gesprek toch nog fatsoenlijk afgerond worden.

    Nu zit de islamleraar bij Allah en zijn huishouden thee te slurpen uit een gouden kopje met daarin een zilveren lepeltje om in de thee te roeren. Ik zie hem zitten naast de andere islamleraren uit andere scholen. Ze vergrijpen zich aan gemarineerde varkenshapjes in rode wijnsaus. Kistjes havannasigaren zijn er ook in overvloed. Samen zitten ze ijverig een snelcursus Nederlands te volgen. De engelen uit de hemel, die zich infiltreerden in het hiernamaals van Allah, dwongen alle islamleraren tot deze inburgering, een inburgering die ze tijdens hun aardse leven verwaarloosd hadden. De engelen uit de hemel organiseren een enkele reis naar de hel voor alle islamleraren die niet slagen voor hun examen Nederlands. En dan helpt het stuntelige gezeur over "Grijze Wolven' niet meer!

    18-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    17-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn blog - deel 4

    Mijn blog is stuurloos geworden. Het dobbert maar wat rond op de woeste golven die het gemunt hebben op mijn zieltogende blogje. Het wordt heen en weer geslingerd tussen aantijgingen en dreigementen, tussen wanhoop en hoop, tussen vrees en onzekerheid. Het roer is geblokkeerd, het is zijn koers kwijt en belandt op dwaalsporen die nergens toe leiden. Er zit geen structuur meer in mijn blogje, het is een warboel geworden.

    Nu ben ik op zoek naar nieuwe vaargeulen om mijn blogje nieuw leven in te blazen, om het weer de vertrouwde gestalte te geven, die werd gestolen, van me afgepakt. Mijn blogje is vernield en in de prak geslagen, kruipt daarna weer overeind, maar wordt weerom neergesabeld door 'de vijand'.

    Ik wil mijn blog weer in het gareel krijgen, ik wil weer vertellen over mijn belevenissen van vroeger, weer vertellen over griezels die me gedwarsboomd hebben, om hen genadeloos door het slijk te sleuren. Ik wil weer nieuwe frivole tussendoortjes, nieuwe erotische verhalen, nieuwe fantaserietjes... Dat zijn mijn verzuchtingen.

    Nu ben ik bij Blokker een nieuwe weegschaal gaan kopen, heel secuur afgesteld, om mijn woorden op te leggen, om mijn woorden te wikken en te wegen, om ze daarna 17 keer om te draaien, te wijzigen, te herzien, te verwijderen. Wikken en wegen!... Mijn muze protesteert tegen deze werkwijze. Uiteraard.

    17-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (7)
    15-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Migrantendienst als Spelbreker

    Morgen zwaaien de deuren open van het autosalon in Brussel. Het Autosalon doet me telkens denken aan een voorval van vroeger in een multiculturele school.

    Een groepje allochtone leerlingen had iets mispeuterd op de speelplaats en daarom kregen ze allen strafstudie en mochten ze niet mee met de daguitstap naar het autosalon in Brussel.

    Allochtone leerlingen heb ik altijd ervaren als vindingrijk wanneer ze in het nauw gedreven werden. Zij gingen in groep hun beklag doen bij de plaatselijke migrantendienst en daar hingen ze het slachtoffer uit van onrechtvaardige en racistische bejegening.

    Natuurlijk kregen ze gelijk, en zonder overleg met de school besloot de migrantendienst hen geld toe te stoppen voor de inkomtickets van het autosalon. 

    Met de auto van een 18-jarige leerling (kansarmoede?) reed het gezelschap toen vrolijk naar Brussel waar ze volop genoten van al het moois dat er tentoongesteld werd.

    Ik heb toen nooit goed begrepen waarom de school zich neerlegde bij het initiatief van de migrantendienst. Gratis inkom voor de allochtonen-met-strafstudie, terwijl hun Vlaamse klasgenoten elk 50 frank moesten betalen!

    15-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    14-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."De islam is verdraagzaam, vredelievend en verzoenend"

    http://www.golfbrekers.be/voor-alle-duidelijkheid/

    Getipt door Marnix. Te zien en te horen bij www.golfbrekers.be

    Een uitstekende gelegenheid voor mij om nogmaals eens te wijzen op de sprookjes die vroeger wijsgemaakt werden aan scholen, leerkrachten en leerlingen. De islam werd er voorgesteld als een godsdienst, evenwaardig aan de katholieke godsdienst.

    En ook nog: "De islam is een vredelievende, verzoenende en verdraagzame godsdienst"... "Het is meer dan een godsdienst, het is een levenswijze, het regelt de hele moslimse samenleving, het geeft vorm aan de identiteit van de moslims. Omdat het meer is dan een overtuiging, is het onvoorstelbaar dat iemand het geloof zou verlaten"... "Er zijn signalen dat er zich een westerse islam aan het ontwikkelen is. Het behoud van een westerse islam kan op termijn de integratie bevorderen"... Ja, ja, integratiebevorderend!

    Ook nog: "De moslimcultuur en het islamitisch geloof zijn verenigbaar met onze cultuur." En dan hebben ze het over rituele plichten, zoals het vermoorden van arme schaapjes die overgeleverd zijn aan de barbaarse praktijken van achterlijke dierenbeulen... "Er is geen reden waarom deze islamitische plichten het samenleven van migranten en Belgen zou bemoeilijken"...

    14-01-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Stop met islamisten ontoerekeningsvatbaar te noemen! (lieve)
        op Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Paasfeest in Vlaanderen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op 9 juni 2024
  • invoercrapuul (Simone Cornelis)
        op Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Dag Lieve (jef)
        op Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Islamitische Staat
  • Hallo Guido (Jean)
        op Islamitische Staat
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Marokkaanse Miserie
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Crevits haat Vlamingen
  • Zeker het beluisteren waard. (eddy meuris)
        op Het Mazelenvirus in Opmars
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Reclameboodschappen op mijn Blog
  • Volhouden Lieve (Erik)
        op Reclameboodschappen op mijn Blog
  • Dag Lieve (jef)
        op De Islamleraar en de Ramadan
  • Hallo Lieve (Jean)
        op 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Hallo Lieve (Jean)
        op 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Oekraïne… (Geronimo )
        op 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Wens u nog een hele fijne dag (Dirk)
        op VIDEO: Brussel . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • En ze lopen er nog in ook, de kiekens zonder kop. (Geronimo )
        op Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • Hallo Lieve (Jean)
        op VIDEO: Brussel . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Zonder Commentaar . . . (lieve)
        op Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Dat arme vogeltje (lieve)
        op Over Draaimolens
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Over Draaimolens
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Viespeuk Vangheluwe
  • Een goeie zondag zegen (linecia)
        op Viespeuk Vangheluwe
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Enzovoort . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Fietsongevallen
  • Dag Lieve (jef)
        op De Spreidingswet
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De “religie van de vrede”. . .
  • tScheldt over Caroline Gennez (lieve)
        op Het Geval Gennez
  • Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!