De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
21-01-2016
Een Achterlijke 'Filosoof'
Sorry, lieve collega-blogger voor de tip, maar aan deze walgelijke figuur ga ik weinig woorden verspillen. Hij is een 'filosoof' van het 7de knoopsgat, een voorstander van pedofilie en van incest. Hij protesteerde tegen het verbod van de pedoclub "Martijn", een vereniging die seksuele omgang met kinderen wilde legaliseren.
Aan E.J. Bron: WIJ zijn niet achterlijk, deze 'filosoof' wel. Hij is een oproerkraaier en een sensatiezoeker, zijn uitspraken missen elke zin voor realiteit, en zijn enkel bedoeld voor zichzelf om in de belangstelling komen. Een gestoorde 'filosoof' dus.
Zijn mening over de groeiende veiligheid in onze samenleving door de aanwezigheid van vluchtelingen moet dan ook met een korreltje zout genoemen worden. Ikzelf zou er een hele zoutmijn tegenaan gooien!...
Studenten van Britse privéschool mogen kiezen tussen broekje of rokje
Een geslachtsidentiteitsstoornis of genderdysforie... Vroeger pervers en uitzonderlijk, nu geforceerd alledaags en schijnbaar natuurlijk... Het beest 'de mens' is aan het doldraaien!
In de Britse privéschool Brighton College mogen scholieren voortaan kiezen in welk uniform ze naar school komen, een jongensuniform of een meisjesuniform. De school wil tegemoet komen aan een groeiend aantal studenten met een geslachtsidentiteitscrisis. Daarmee ligt een 170 jaar oude traditie aan diggelen in de elitaire school waar ouders 14.000 euro per jaar per kind neertellen.
Schooldirecteur Richard Cairns: "De eigenheid van jongeren moet worden gerespecteerd... Het welbevinden en geluk van onze studenten primeert, de rest is bijzaak..." Als die man zo doorgaat, zal er van zijn befaamde privéschool niet veel meer overblijven.
Genderpatiënten twijfelen aan hun geslacht of kunnen er zich niet mee vereenzelvigen. Zij zijn eeuwige twijfelaars en onevenwichtige besluitelozen, labiele twijfelgevallen die in onvrede leven met zichzelf, die zichzelf niet kunnen accepteren zoals ze geboren zijn.
Geslachtsgestoorde scholieren laten zich op een dwaalspoor zetten door de media die geslachtsveranderingen voorstellen als iets natuurlijks waarvoor begrip moet opgebracht worden.
Genderpatiënten hebben teveel naar Conchita Wurst gekeken op tv, dan krijg je van die rare symptomen die je transformeren in een 'tussengeval'. In vlagen van geslachtsverbijstering weten ze niet meer wat kiezen, nu eens hebben ze zin om een meisje te zijn, dan eens willen ze een jongen zijn.
Nu gaat Lieve zich even in de plaats stellen van een genderpatiënt. Meeleven met een ander, 'k doe niks liever. Eindeloze piekerijen beleef ik over: wat ben ik nu, een jongen of een meisje, of een kruising tussen beide? Ik hou van m'n piemelke en m'n ballekes, maar toch zou ik liever borstjes willen en een vaginaatje is ook wel leuk. En volgende week voel ik me een meisje en dan trek ik een rokje aan om naar school te gaan. Om een maand later mijn jongensuniform weer uit de kleerkast te halen. Ik heb twee kleerkasten, 1 met jongenskleren en 1 met meisjeskleren. Gekregen van m'n ouders die faalden in mijn seksuele opvoeding, en om hun mislukking te verdoezelen vragen ze aan school een vrije kledingkeuze aan, zodat de verstoorde geslachtsidentiteit als normaal en alledaags voorgesteld wordt.
Deze ongure types zouden dus op de schoolbanken moeten om hen wegwijs te maken in de waarden en normen van onze samenleving, om hen te leren hoe ze respectvol met vrouwen moeten omgaan, om te leren hoe ze zich in ónze samenleving moeten gedragen.
Zie je het al gebeuren? Na afloop van de cursus, in een onbewaakt moment, wanneer de geest minder alert is en wanneer het dierlijke naar boven komt, laait hun eigen aard weer op en gaan ze met vrouwen om zoals ze het altijd al geleerd hebben en gewend zijn. Honderden integratiecursussen kunnen daaraan niets veranderen.
En zo komen we op mijn eerder stukje (8.1.16): 'Seksuele Opvoeding van Asielzoekers'. Moslims hebben het onwrikbare denkbeeld dat een vrouw een object is, om naar te grijpen wanneer de begeerte er is, iets om te manipuleren als de goesting er is, iets om te misbruiken als er hoge nood is... Dit gedachtegoed zit er bij die mannen ingebakken en botst met onze opvattingen over mannen/vrouwen. De inhoud van de cursus zal voor hen pure theorie blijven. Cursussen om te prutsen en te kneden aan andere culturen zijn weggesmeten geld en energie.
Theo Francken verlaagt zich door polemieken te heropenen die wij hier in de westerse beschaving allang afgesloten hadden. De gelijkheid van mannen en vrouwen zou er bij die mannen ingeklopt moeten worden, in hun hersenen gestampt moeten worden... En niet door vriendelijke cursusjes waarin dan ook nog het woord "a.u.b" gebruikt wordt. Zeg eens Francken, kan het niet nóg slaafser?
Vlaanderen start met traumabegeleiding jonge vluchtelingen
De import van allerlei ondeugden in onze samenleving lijkt wel grenzeloos. Nu komen er ook nog vluchtelingentrauma's bij die WIJ moet behandelen. Ware het niet beter geweest dat ze allen ginder ver weg bleven, in hun eigen miserieland, ze zouden veel minder getraumatiseerd zijn. De vlucht naar een vreemd land, het wordt onderschat, anders kwamen ze niet in zwermen en horden naar hiertoe gezwommen. Uiteindelijk weten we er geen raad mee. Desoriëntaties en ontwortelingsdepressies, het was allemaal te voorspellen, nog vóór hun vertrek uit hun thuisland. En toch stapten ze in het veelbelovende schuitje voor een avontuurlijke tocht naar het Beloofde Continent Europa!... En na hun overzeese oversteek zijn ze het noorden kwijt, de kluts kwijt, weten niet meer wie ze zijn en zitten vast in trauma's. Een natuurlijk gevolg van een volksverhuizing!
Er zijn nu Vlaamse maatregelen genomen om vluchtelingen op te vangen en te begeleiden, een budget van 5 miljoen euro voor de periode van 1 jaar is voorzien! Lieve zal de vruchteloze pogingen van onze Vlaamse instanties eventjes samenvatten.
Bij de CAW's (Centra voor Algemeen Welzijnswerk) zijn er 50 voltijdse krachten bijgekomen om vluchtelingen woonbegeleiding en psychosociale ondersteuning te geven. Ook traumabegeleiding van jonge vluchtelingen start vanaf 1 februari. En dan zegt Jongerenwelzijn ook nog eens dat kwetsbare jonge kinderen en niet-begeleide minderjarige vluchtelingen nood hebben aan een een "residentiële buffer", in afwachting van een gepaste opvang...
Kinderen meesleuren in uitzichtloze avonturen... valt dat niet onder 'kindermishandeling'?
Is het toevallig dat in een aantal cafés het Guillotine bier gepromoot wordt? Bedoelen ze er iets mee? Willen ze er iets mee zeggen?
La Guillotine is een goudblonde tripel gebrouwen in Brouwerij Huyghe in Melle. In 1989 werd het bier ontworpen om de 200ste verjaardag van de Franse revolutie te herdenken.
En nu duikt het hier en daar op als een promotiebiertje. Wel erg suggestief...
Vorige week las ik in De Morgen een verontrustend artikel over Xenofobie in Europa.
Het toverwoord 'xenofobie' is er om ons te verlammen, om ons schuldgevoelens aan te wrijven als we niet van vreemdelingen houden, als we onze welvaart niet met hen willen delen.
MAAR... Waaróm zouden we eigenlijk van hen moeten houden, waarom zouden we hen moeten verdragen? En erger: waarom zouden we aan onze eigen ondergang moeten werken?... En over humanitaire redenen moeten ze ook niet beginnen zeveren.
Wat is er menselijker dan bang en agressief worden bij een totale overrompeling door vreemdelingen? Vreemdelingen die zich in ons midden komen nestelen om te verkrachten, te moorden en te stelen, die onze serene samenleving overhoop gooien, en die wij bovendien ook nog moeten onderhouden, en voor betalen ook nog!
Als mensen overtalrijk worden, raken ze in ademnood omdat er te weinig ruimte om hen heen is. En omdat ze te dicht opeen zitten worden ze agressief en gewelddadig, met vechtpartijen en conflicten als gevolg. Sartre wist het al: "L'Enfer c'est les autres".
Teveel mensen? Teveel verschillende mensen? Bijeengepakt en op elkaar gestapeld op een onoverzichtelijke hoop, dat leidt dat alleen maar tot 1 ding: volksopstand! Het verwondert me dat het zover nog niet gekomen is.
Terug naar het bewuste artikel over Xenofobie in Europa. Het droeg de ergerlijke titel: "Hoe krijgt Europa het xenofobe spook terug in de fles?". Antwoord van Lieve: door alle xenofielen, de schuldigen van de Europese chaos, naar de GUILLOTINE te sturen om er nooit meer van terug te keren. Zoals in 1889, die hebben 't ook niet overleefd. De vervuilers moeten betalen, zeggen ze toch. Het xenoFIELE spook moet in de fles!
En dan gaat het artikel onverminderd en eigenzinnig voort met: "Geweld ten gevolge van xenofobie neemt toe". Ze hebben zelfs de arrogantie om te schrijven over 'haatmisdrijven'.
Ik wens dat de mensenjacht op niet-Vlamingen, niet-Duitsers, niet-van-hierders, onverminderd en opgedrevener voortgezet wordt... Geen xenofoben in de fles, maar alle xenofielen in de fles!
Bij E.J. Bron lezen we over de oververtegenwoordiging van allochtonen onder de zedendelinquenten.
En Walter stuurde me een twitter @Myriam152 op twitter "In de jaren '90 werkte ik bij justitie, toen al was 70 tot 75% van de bevolking in de gevangenissen allochtoon". Daar hoeft geen uitleg bij lijkt me, voegt Walter toe... Ook over oververtegenwoordiging van allochtonen.
Vroeger heb ik in de scholen ook heel wat oververtegenwoordigingen van allochtonen meegemaakt, in alle soorten probleemgedrag en probleemsituaties. De schoolbevolking was oververtegenwoordigd door allochtonen-in-de-problemen. Een oververzadiging van jewelste.
Maar ik mocht er geen opmerkingen over maken, ik moest erover zwijgen en heel fel de andere kant opkijken. Doen alsof er helemaal geen verband was tussen allochtonen en afwijkend gedrag. Het was de tijd dat ik op gebarsten eieren moest lopen, m'n woorden moest wikken en vooral wegen. Want achter elke hoek stond er iemand klaar om mij te kunnen betrappen op racistische prietpraat. Ja, zo noemden ze dat, als je de feiten bij naam noemde.
En dan was er ook nog de indoctrinerende overheid die wegkeek, en schaamteloos een toename van de criminaliteit in onze samenleving ontkende. Ontkende!
Kleine Crimineeltjes worden Grote Criminelen
Kleine crimineeltjes kwamen onze scholen bevolken. Hoe meer allochtoontjes, hoe meer ontreddering in het onderwijs, meer spijbelaars, de spijbelcijfers namen een vlucht naar de hemel, meer incidentjes op de speelplaats, meer straatdelictjes, meer wanorde en chaos in de klassen, een dalend onderwijspeil, een bedreigd studierendement door de komst van islamlessen... En tóch werden ze beschermd als een soort diersoort dat ongestoord onze gevestigde tradities in het honderd mocht laten lopen.
De jonge deugnietjes in de klas werden zelden gesanctioneerd. Er werd gelachen tijdens de klassenraden met het 'kattenkwaad' dat ze uithaalden, alle apentoeren van allochtone leerlingen werden lachend weggewuifd. Nietwaar, directeur Blauwbaard?... En hoe moeten deze kleine delinquentjes opgroeien tot volwaardige volwassenen?... Kleine crimineeltjes worden dan grote criminelen!
Allochtonen zijn in de grote steden oververtegenwoordigd onder de zedendelinquenten. Volgens gegevens van de regiopolitie Amsterdam-Amstelland maken zij 75% uit van de verkrachters en 69% van de aanranders. Bij de jeugd tot 18 jaar ligt het aandeel van Surinamers, Marokkanen, Turken en Antillianen in het arrondissement Amsterdam ook al jaren tussen de 69% (in 1994) en 76% (in 1996). Bij elkaar opgeteld maken deze groepen 22% van de Amsterdamse bevolking uit.
Er breken warrige tijden aan voor cafébazin Bertie. Zij gaat meewerken aan het brouwen van een biertje dat na degustatie het bewustzijn aantast en de patiënt in een semi-comateuze toestand brengt, met als symptomen: verwarring en desoriëntatie, ontoerekeningsvatbaarheid en een heleboel verzachtende omstandigheden voor alle toeren die daarna uitgehaald worden. In de ergste graad komen er hallucinaties en waanideeën... Maar Bertie is niet van haar stuk te brengen, ze heeft alles onder controle. Ze weigert mijn bijstand, ze vreest dat ik alleen maar mee wil om te proeven en niet om te helpen brouwen.
Bertie is erg vooruitziend. Ze denkt nu al aan Vrouwendag op 8 maart 2016. Op een haartje na is ze net geen Dolle Mina. Maar 't scheelt niet veel.
Op vrouwendag 8 maart wil ze een nieuw biertje op de markt brengen: het Deliria bier. En daarom reist ze naar Melle, een brouwerij in Oost-Vlaanderen, brouwerij Huyghe waar het beruchte deliriumbier vandaan komt.
Zou ze geen heimwee krijgen naar haar cafeetje in 't bronsgroen eikenhout? Ik wou haar moreel steunen in haar onderneming, maar 'k mocht niet mee!
Ze zeggen dat bier brouwen een religieus tintje heeft. Wie weet duikt Bertie na vrouwendag 8 maart onder in een of ander klooster of abdij? Van waaruit ze gaat bidden voor al haar alcoholverslaafde klanten, dat die hun leven gaan beteren... Voor mij een buitenkansje om haar café over te nemen, met zuster Bertie als serveerster...
Merkel zei ooit eens: "Het multiculturalisme is mislukt". En toch volhardde ze in de mislukking door nog meer mislukkelingen naar hier te halen. Hoe noemen ze iemand die fouten maakt terwijl hij 't fiasco al ziet aankomen?
Multiculturalisme in het onderwijs is ook mislukt. Het was te voorspellen. Er waren witte en zwarte scholen, blank en zwart in de klas, gettovorming, concentratiescholen, multiculturele scholen... De gekste verzinsels zijn uitgevonden om een krampachtig multiculturalisme in leven te houden. En toch was het onderscheid nooit weg te wissen, Vlaamse leerlingen bleven Vlaams, en allochtone leerlingen bleven allochtoon. Hoe graag men ook de genen van beiden wilde uitwisselen.
Het nastreven van multiculturele harmonie in één school, in één klas met uiteenlopende geaardheden, is als een ezeltje lopen achter een onbereikbare wortel. Hoe kunnen die verschillende geaardheden sámen functioneren? Het heeft nooit gewerkt.
Voorstanders van multiculturaliisme jagen schimmen na. Een kruising tussen mensen van verschillende afkomsten grenst aan het misdadige, is een aanslag op eigen identitieit, op het eigene en op de aard van een volk dat al bestaat, dat al zijn verworvenheden al heeft. En multiculturalisme is ook nog eens een voedingsbodem voor conflicten en criminaliteit.
Om te overleven bij een overrompeling van buitenaf, zou een volk eerst aan zichzelf moeten denken, nog meer van zichzelf leren houden. Eigenliefde eerst... Onze bekommernis om het welzijn van nieuwkomers werkt averechts op hun integratie, ze zinken nog dieper weg in hun eigenheden en hun eigen cultuur, en dat belet hen om zich te versmelten in één gemeenschap, ze blijven als mijten zich vasthechten aan de huid van een samenleving zonder er ooit echt deel van uit te maken. En dat is ónze schuld.
Hieronder lezen we bij E.J. Bron hoe belangrijk multiculturalisme is voor poltiek correcten. Ze zouden bijna hun eigen vrouwen laten verkrachten om de multicultuur te redden.
Op kleine schaal kan ik het een beetje vergelijken met leerkrachten die hun eigen kinderen 'opofferden' door hen bewust tussen Turken en Marokkanen in de klas te zetten, ondanks het risico op een enorme leerachterstand. Eigen kinderen laatst, multicultuur eerst!
Sinds het aantal seksuele overvallen met Oud en Nieuw op vrouwen in Duitsland door honderden Arabieren of Afrikaanse mannen bekend werd, staat links in Duitsland voor een dilemma: waarvoor moet men eerst strijden – voor de rechten van de vrouw of voor het multiculturalisme?
Lees ik vanochtend een tekst die overloopt van xenofiel sentiment. De auteur stak zijn politieke correctheid niet onder stoelen of banken.
Hij berichtte over een onderzoek van het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie (NICC). Conclusie van het onderzoek: "Niet in België geboren betekent grotere kans op voorhechtenis".
Het onderzoek was overbodig omdat we allemaal weten dat buitenlanders ontwortelden zijn met een scheefgetrokken geweten die denken dat ver weg van hun heimat alles mag en alles kan. De wet overtreden is vlug gebeurd bij die mannen. Ze hanteren een ander geweten dan dat van ons.
De tekst van onze poltiekcorrecteling puilde uit van eufemismen om criminelen niet bij naam te hoeven noemen. Herhaaldelijk verwees hij naar "kans op voorhechtenis" en "kans op aanhouding". De enige uitschuiver die hij maakte was het woord "verdachten", toen zijn linkse vingers uitgleden op het toetsenbord. En de woorden 'arrestatie', 'gevangenisstraf' en 'opsluiting in de cel' kreeg hij ook al niet over zijn lippen.
Lieve zal hem nu eens de woorden dicteren die hij in zijn opstelletje had moeten gebruiken: boeven, gangsters, criminelen, dieven, moordenaars, verkrachters, inbrekers, misdadigers, uitschot, crapuul, tuig, onkruid... Ik denk dat Jean nog veel meer van die koosnaampjes kent.
"Niet in België geboren betekent grotere kans op voorhechtenis"
Verdachten die niet in ons land geboren zijn, hebben meer kans om in voorlopige hechtenis genomen te worden dan wie in België geboren is. Dat blijkt uit een uitgebreid onderzoek van het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie (NICC). "Vooral wie buiten Europa is geboren ziet zijn kansen op aanhouding sterk toenemen, en dit ongeacht het feit of men al dan niet in België een domicilie heeft", zegt het onderzoeksrapport.
De wet op de voorlopige hechtenis uit 1990 moest het gebruik van de voorhechtenis aan banden leggen, maar het aantal voorlopig gehechten in België nam fors toe... Om die evolutie te helpen verklaren, startte het NICC in 2010 met een uitvoerig onderzoek, waaruit blijkt dat de kans op aanhouding toeneemt wanneer men niet in België geboren is.
"Verdachten geboren buiten België lopen een hoger risico op aanhouding dan wie in België is geboren; vooral wie buiten Europa is geboren ziet zijn kansen op aanhouding sterk toenemen, en dit ongeacht het feit of men al dan niet in België een domicilie heeft. Wie in België gedomicilieerd is, heeft bijna de helft minder kans op aanhouding dan wie geen domicilie heeft of in het buitenland gedomicilieerd is"...
Voorhechtenis duurt minder lang als verdachte ouder is dan 40
Verschillende andere factoren spelen een rol bij de beslissing om al dan niet aan te houden, zoals leeftijd, achterliggende (psychische, sociale of drugs-)problematiek, gerechtelijk verleden, het aantal in de zaak betrokken verdachten, het misdrijftype of het gerechtelijk arrondissement.
Verdachten die voor de onderzoeksrechter moeten verschijnen en ouder zijn dan 40, hebben minder kans om aangehouden te worden. Wie 35 jaar of jonger is, heeft bijna twee keer zoveel kans om aangehouden te worden dan wie ouder is dan 45 jaar. En als de 40 plussers toch in voorhechtenis genomen worden, dan duurt die minder lang...
Ze vullen elkaar aan, ze steunen elkaaar, en de ene vertaalt de onzin van de andere. Frans Timmermans: "We can do this!". Hij predikte hoop voor Europa en deed beroep op ons respect voor Angela Merkel. En dat we zeker niet mogen lachen met haar "Wir schaffen das". Dat gebeurde tijdens een nieuwjaarsevenement na een paar glaasjes teveel op.
Woorden deinen mee op de golven van de tijd. Onze woordenschat kan verrassende koersen volgen en andere betekenissen aannemen. De tand des tijds kan woorden vernielen, waardoor ze hun charme verliezen, kan woorden vulgair maken, waardoor ze minder verfijnd raken.
Neem nu het woord 'Straathoek'
Als je vroeger 'straathoek' hoorde, kwamen er nostalgische beelden in je op over een rustige straat in een slapend dorpje op het platteland. Verkeersdrempels waren nog niet uitgevonden. Even verderop stond er de kerktoren waaronder er gelééfd werd, en in het ouderwetse bruine dorpscafé met zwart-wit-tegels losten tooghangers wereldproblemen in een handomdraai op. De cafébaas tapte pintjes en gaf iedereen gelijk. En dan was er de 'straathoek' waar vrouwtjes wat keuvelden na hun boodschappen in het dorpswinkeltje.
Het woord 'Straathoek' heeft nu álles moeten inleveren, het heeft zijn allures verloren sinds straathoekwerkers en andere slenteraars het straathoektuig tot betere inzichten trachtten te brengen. En maar zeuren en zagen over problemen van ontspoorde jongeren die dreigen in de goot en op de richel te belanden. Vergeefs Prutsen en Krabben in hun problematiek. Op de 'straathoek'.
De woorden 'Asiel' en 'Migratie'
Vroeger dachten we meteen aan de dierenwereld. Beestjes die liefdevol in een asiel opgevangen werden, en vogeltjes die migreerden naar andere oorden om te overwinteren. 'Asiel en Migratie' hebben zich nu losgerukt van de dierenwereld en zijn beland in de duistere sfeer van de mensenwereld.
Tenslotte het woord 'Zandbak'
Een zandbak is een bak met zand om in te spelen. Kinderen bouwen er zandkastelen, bakken er zandtaartjes en leven zich uit in het speelzand. Met emmertjes en schopjes toveren ze kunstwerkjes in het zand. Zo ging dat vroeger.
Maar deze betekenis van 'zandbak' is aan het wegdeemsteren. In deze turbulente tijd van overweldiging door 'woestijntuig' is het woord zandbak in een heel ander daglicht komen te staan. 'Zandbak' doet in een reflex denken aan 'Woestijn', aan woestijntuig, aan zandbaktuig... Zandbaktuig!
Islamonderricht: een Schandvlek in het Vlaamse Onderwijslandschap
Ik heb er al vaak over geschreven, en altijd had ik het gevoel alleen te staan met mijn opvattingen over het islamonderricht in onze scholen.
Lees ik nu in het blaadje van het Vlaams Belang een artikel over 'Actieplan tegen terreur', met een opsomming van 25 actiepunten. Actiepunt 18: "Het islamonderricht in de Vlaamse scholen afschaffen", het staat in verband met actiepunt 12: "Het intrekken van de erkenning van de islam en de daarmee samenhangende subsidiëring".
Ik ga het allemaal nog eens opnieuw vertellen. Over de onzin van islamlessen op school.
Islamisering van ons Onderwijs
We kijken even terug naar het rampzalige jaar 1974. Dat begon al slecht met voorjaarsbuien, rukwinden en mistige toestanden. Er was toen géén lente, en ineens was er de zomer die ook al niet veel voorstelde. Maar los van de nukkige weersomstandigheden was 1974 gewoon een rampjaar, waarin het onvoorstelbare waarheid werd, de islam werd als 'godsdienst' erkend in ons land. Welke idioten daarbij betrokken waren, weet ik niet meer. Ze zouden vervolgd en aangeklaagd moeten worden. Het betekende voor ons onderwijs een stap richting afgrond, met name islamonderricht voor moslimleerlingen. En tegelijk deden de besnorde islamleraren hun intrede in onze Vlaamse scholen. Ze voelden zich geroepen om aan de openbaringen van de profeet een eigen draai en interpretatie te geven, om te schaven aan een optimale mentale paraatheid bij hun moslimleerlingen. De schoolgemeenschap als voorbereiding op een zelfverzekerde volwassen moslimgemeenschap, een gemeenschap die nu stapvoets onderweg is naar algehele islamheerschappij....
Een vreemde levensbeschouwing infiltreerde in ons traditionele onderwijs. De scholen deden er zelfs álles aan om islamleraren en moslimpjes op een voetstuk te plaatsen, als een soort curiosum, tof zo'n exotisch tintje aan de school, een verering die natuurlijk niet ongestraft kon blijven. Het islamonderricht escaleerde, het nam onredelijke proporties aan, sloot andere culturen uit en werkte de integratie tegen.
Islamleerkrachten hadden nooit ons onderwijs mogen binnendringen.Mijn afkeer voor het islamonderricht was er al van in de jaren zeventig, sinds - ik heb het al 100 keren verteld - in 1974 een paar mafkezen in de regering de islam als godsdienst erkenden. Het soort gekken dat nu moskeeën erkent, het soort gekken dat nu de islam krampachtig in het onderwijs wil inbedden, het soort gekken dat minaretjes, bidmatjes, koranverzen, hoofddoeken, en nog zo wat van die moslimprullaria als statussymbolen verheft. Islamleerkrachten zijn schuldig aan de mislukte integratie van moslimleerlingen in de normale leerlingenpopulatie, en tevens verantwoordelijk voor een buitenmaats zelfbewustzijn bij moslimleerlingen.
Terrorisme, extremisme, radicalisering... Problemen die 'bij de wortel' aangepakt moeten worden. En waar zitten die wortels? In het islamonderricht op school! Het islamonderricht richt al decennialang kwaad aan. In elke islamles zitten radicale elementen. Het radicalisme zit verweven in islamonderricht, radicalisme is inherent aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen. Daarom moeten islamlessen volledig afgeschaft worden, alsof er geen islam bestaat, alsof er geen Allah bestaat. Moslimleerlingen kunnen hier alleen maar integreren ZONDER ISLAM.
Mijn toeverlaat en reddingsboei, mijn muze, heeft me in de steek gelaten. Ze is blijven plakken bij Bertie. Ik zal ze eens gaan halen, anders komt ze straks beschonken thuis en dan heb ik er ook niets meer aan.
Op een dag in het mooie najaar, zat ik te turen naar de hoge bomen langs 't kanaal. Op een ochtend, heel vroeg, verzamelden vogeltjes zich in die hoge bomen. Ze maakten zich klaar om te vertrekken naar andere oorden. Zonder vlieger, zonder uitwijzingsbevel.
Daar in die hoge bomen was er ook geen sprake van 'bendevorming' of 'samenscholing'. Deze minderwaardige begrippen gelden enkel in de onbeschaafde mensenwereld. Niet in het dierenrijk, waar ook geen 'illegale vogels' bestaan. Illegale avonturiers zijn ménsen.
In de dierenwereld heerst er orde en discipline. Er wordt ook moeiteloos onderscheid gemaakt tussen verschillende rassen. De beestjes discussiëren daar niet over, ze aanvaarden gewoon het bestaan van superieure rassen. Alleen mensen denken dat iedereen gelijk is. Religieuze spanningen kennen de beestjes ook niet, en conflictjes lossen ze in een wip op met een minnekoosje.
Alle vogeltjes komen samen op de plaats van afspraak. Niemand komt te laat of vergist zich van plaats. Fascinerend hoe ze dat allemaal regelen! Ze weten precies waar ze naartoe moeten, en de terugkeer regelen ze ook zelf. Geen enkel reisbureau kan het zo goed organiseren. Probleemloze reisroutes leggen ze af... Maar in de mensenwereld is migratie complex en werkt het vernietigend.
Trekvogels doen me denken aan 'migratie'. Vogeltjes vertrekken naar elders om te overwinteren. Ze komen en ze gaan. Ze blijven niet. Menselijke migranten komen om te blijven, na hun zoektocht naar profijt en gratis comfort. De rest van hun leven komen ze hier overwinteren. En ondertussen raken linkse wijsneuzen niet uitgezeverd over de voordelen van migratie.
Weeral ene die met beschuldigende vinger naar het onderwijs wijst. Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie, zegt dat moslimterreur komt door slecht onderwijs. Hij wil "een groter deel van onze welvaart aan onderwijs besteden". Daarmee bedoelt ie: we moeten moslimleerlingen meer in de watten leggen, we moeten moslimleerlingen meer betuttelen, laat de Vlaamse leerlingen maar links liggen.
Timmermans: "Onvoorstelbaar dat er talloze kinderen van het basisonderwijs komen die de taal niet fatsoenlijk beheersen. Dan zijn ze toch kansloos."
Frans Timmermans: ‘Moslimterreur komt door slecht onderwijs’
"De taal niet fatsoenlijk beheersen"? Wel Frans, dat komt omdat ze niet geïnteresseerd zijn in onze taal en hardnekkig aan hun thuistaal blijven plakken. In die perversiteit worden ze gesteund door hun ouders die met de vreemde thuistaal BLIJVEN communiceren met hun kinderen. Het is hun eigen schuld dat moslims geen behoorlijk Nederlands kunnen spreken en schrijven. Het onderwijs daarentegen heeft, ten koste van autochtone leerlingen, ALLES gedaan aan taalverwerving, bijlessen, taalleerkrachten, logopedisten, leerlingbegeleiders, migrantenwerkers, Turkse tolken, miljoenenprojecten zijn er tegenaan gegooid, alles erop en eraan... en tóch werkte het niet. Parels voor de zwijnen! We kennen de parels, we kennen de zwijnen, ik houd me niet meer in om het uit te roepen: Parels voor de Zwijnen!
En omdat ze de taal niet beheersen worden ze terrorist?
Vorige zomer was het ook Frans Timmermans die waarschuwde voor een golf van rechts-extremisme. Die enge man heeft iets tegen extreemrechts. En áls extreemrechts de enige oplossing zou zijn om moslimterreur te bestrijden?... Kies dan voor extreemrechts in plaats van het onderwijs aan te vallen! Oen! Nu wordt Lieve boos. Wanneer ik Timmermans nog eens het onderwijs hoor aanvallen, zal ik eens een ongezouten prozastukje over hem schrijven.
En hetzelfde geldt voor de 'andersgeracieerde' Wouter Van Bellingen, stamhoofd van het Minderhedenforum, die beweerde dat het probleem van de schooluitval zonder getuigschrift lager onderwijs, prioritair bij het onderwijs ligt. En dat het onderwijs dringend bij zichzelf te rade moest gaan. Op mijn blog van 4.6.15 heb ik zijn prietpraat met voldoende argumenten kunnen weerleggen.
Toen kwam hij op tv ook nog verkondigen dat racisme afgeleerd moest worden, in een reportage over racisme in het onderwijs. Hij stelde de klassenraden, evaluaties en deliberaties in vraag. Pikten de scholen deze leugens en verdraaiingen? Kwam er echt niémand in opstand?
En nu recent bij Timmermans, mogen deze mannen ongestraft het onderwijs aanvallen, terwijl de moslims zélf de schuldigen zijn?!
Maar Magalietje toch! Je mocht je nooit laten verleiden tot uitspraken op tv, je had nooit op tv mogen verschijnen met al die aasgieren om je heen die deden alsof ze achter je stonden. Je werd misbruikt, waarvoor, dat moet nog blijken. Maar heel waarschijnlijk om de advocaat van de moslimmoeders, Abderrahim Lahlali, zijn hetze te laten vervolgen tegen Vlaamse kleuterleidsters. Hij heeft nu, door jouw uitspraak, iets in handen om zijn heksenjacht voort te zetten.
Juf Magalie verrastte gisteren op de valreep met deze uitspraak in de zaak van De Blokkendoos: "Ik denk dat die kinderen misbruikt zijn, maar niet door mij en niet op school."... Is het niet schandalig, een kind van 23, die woorden in de mond te leggen? Ze had de kans om de hele affaire stil te leggen en nu beschuldigt ze anderen van misbruik!... Het tv-programma (Koppen) moest aangeklaagd worden wegens aanzetten tot valse beschuldigingen.
Het schoolmeesterachtige plannetje van Theo Francken om asielzoekers te leren hoe ze respectvol met vrouwen moeten omgaan, maakt weinig indruk op mij. Het zal nooit slagen. Ik zie het fiasco zo al voor me. Alles wat de asielzoekers in de cursussen in zich zullen opnemen, zal voor hen theorie blijven, enkel theorie, ze zullen het nooit in de praktijk kúnnen toepassen. Omdat ze opgegroeid zijn met het denkbeeld dat een vrouw een 'voorwerp' is, iets om naar te grijpen wanneer de begeerte er is, iets om te manipuleren als de goesting er is, iets om te misbruiken als er hoge nood is... een vrouw als object om de baas over te spelen! Dát is hun opvatting over vrouwen, een opvatting die er bij hen met de paplepel ingelepeld werd... En Wij hebben de pretentie om daaraan iets te kunnen veranderen?
Hun gedachtegoed zit er zodanig in gebakken bij die mannen, dat geen enkele cursus er iets aan kan veranderen. Normen- en waardenpatronen zijn er niet voor niets, ze laten zich niet zomaar wijzigen, en als die patronen dan ook nog eens religie-gerelateerd zijn, zitten ze muurvast in het brein van de gelukzoekers die hier op hun eigen wijze zich zullen gaan gedragen om aan hun trekken te komen. We gaan hier nog wat beleven.
Er is nu een hevige botsing van culturen aan de gang, waardoor we terugkeren naar discussies die hier allang afgesloten waren, discussies over de gelijkheid van mannen en vrouwen. Moeten we nu helemaal opnieuw beginnen om die nieuwelingen te leren dat vrouwen evenwaardig zjn als mannen?! Het zou erin geklopt moeten worden, erin gestampt, met geweld in hun hersens gestompt moeten worden... WIJ moeten niet terugkeren naar allang afgesloten polemieken waarvan wij de waarde allang kennen.