De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
04-12-2017
Kinderen worden Killers
Ik heb meermaals geschreven over kinderen waarin 'Het Kwade' schuilt, over slechte kinderen die niet vatbaar zijn voor verbetering. Evils. Zij zijn unieke uitzonderingen.
Maar nu zullen we écht te maken gaan krijgen met gevaarlijke jihadkinderen die terugkeren van het kalifaat naar ons land. Vorige zomer maakten Belgische veiligheidsdiensten zich zorgen over hun mogelijke terugkeer. De ministers Jambon en Geens beloofden een goede opvang van deze kinderen die een gevaar betekenen voor de samenleving: "Zowel het parket, als de federale politie, als de diensten jeugdbescherming worden op de hoogte gebracht zo gauw we iets weten van de vermoedelijke terugkeer van een minderjarige..."
Hans-Georg Massen, chef van de Duitse inlichtingendienst, waarschuwt voor gehersenspoelde kinderen die terugkeren van hun IS-avontuur en erg gevaarlijk zijn: "Ze zijn in hoge mate geradicaliseerd en steunen de ideologie van ISIS. Je kan hen gerust jihadisten noemen."
De jihadkindjes, door de islam ontmenselijkt, dreigen nu geruisloos ondergedompeld te worden en versmolten te worden met ons gewone schoolvolkje. Anoniem en incognito. Hun aanpassing aan ons beschaafde westerse schoolgebeuren is onmogelijk. En 'k heb ook geen vertrouwen in de voorzorgsmaatregelen van Jambon en Geens.
Ik ga nog eens opnieuw vertellen over de hopeloosheid van deze jihad-gevallen die voor altijd verloren zijn en achter tralies thuishoren, voor de rest van hun leven. Geen mededogen!
"Gebrainwashte kinderen die zeggen dat ze jihadist willen worden om ongelovigen af te slachten, zijn zodanig gehersenspoeld dat er geen terugweg meer mogelijk is. Geïndoctrineerd via het sharia-onderwijs werden ze immuun gemaakt voor geweld. Kinderen leren er al als 5-jarigen kalasjnikovs hanteren, en leren vechten in trainingskampen.
Geïndoctrineerd gedachtegoed blijft sudderen, soms jarenlang, om dan plotseling, na een vonk, tot uitbarsting te komen. Verhoogde kans op terreuraanslagen is het gevolg.
Deradicalisering van IS-kinderen kan niet. Is onmogelijk. Psychische bijstand en hulpverlening om deze kinderen op te vangen zijn verloren en verdampen in het ijle.
Er knapte iets in hun hersenen, een soort kortsluiting, een onherstelbare handicap voor hun leven, en dat komt nooit meer goed. Gedachtegoed dat door kortsluiting in de hersenen opgebouwd wordt, krijg je nooit afgebouwd. Door hun verblijf in het kalifaat kwam er een kronkel in hun brein, een niet te ontwarren kluwen, dat zich uitzaait zoals dat gebeurt bij een kwaadaardig kankergezwel."
Een schoolrapport zonder punten, zonder klasgemiddelden, zonder rangorde, thuistalen spreken op school... Het zijn 'symptomen' van een verontrustende trend die zich in het onderwijs manifesteert sinds de overrompelende komst van massa's nieuwe anderstalige leerlingen.
De overheid beoogt als nooit tevoren een nivellering van alle leerlingen. Zij wil de kloof dichten tussen goede Vlaamse leerlingen en anderstalige vreemdelingen. Met hun ondermaatse schoolprestaties steken allochtonen schril af tegen hun Vlaamse klasgenoten. En politiek correct mag dat niet. Het schoolrapport wordt daarom 'aangepast' aan de diversiteit van de schoolbevolking, zodat leerlingen zich niet meer met elkaar kunnen vergelijken en dat slechtpresteerders zich niet minderwaardig voelen. Zij mogen niet gestresseerd raken, niet onder druk gezet worden, ze mogen zich ook niet ongemakkelijk voelen. Anderstalige nieuwkomers moeten zich behaaglijk blijven voelen om goed te kunnen integreren.
Linkse zeveraars beweren dat allochtonen zich goed in hun vel moeten voelen om te presteren en om te integreren. Onzin! Omdat zelfgenoegzaamheid leidt tot lui, loom en laks gedrag, zonder gezonde nieuwsgierigheid naar nieuwe ontwikkelingen in hun omgeving, waardoor ze er zich niet naar kunnen schikken. Een benevelend gevoel van welbehagen daalt over hen neer om hun veerkracht en leergierigheid aan te tasten. Een algeheel gevoel van tevredenheid en welbehagen werkt verlammend op prestatiezucht, prestatiedrang en andere competitieve acties om zich aan hun nieuwe omgeving aan te passen.
Streberigheid, competitie en wedijver, stress en spanningen... dát is er nodig om goed te presteren en goed te integreren. En dat kan alleen met een schoolrapport waarmee leerlingen zich onderling kunnen vergelijken. Er is dus veel meer nodig dan dat stukje zelfgeluk, of dat stukje zelfvertrouwen, of hoe ze 't ook noemen tegenwoordig in alle mogelijke kindvriendelijke termen. Zeikerig, nichterig, rozig...
De hedendaagse focus op het 'welbevinden' van de allochtoon is een gevaar voor zijn weerbaarheid. Geen stress, geen druk, geen negatieve gevoelens?... Hij zal zich zwak blijven opstellen, niet bereid tot actie. Het 'welbevinden' van de allochtoon heeft van hem een watje gemaakt.
Beste Vlaamse ouders, neem geen genoegen met een onduidelijk schoolrapport van uw kind. Een rapport zonder punten en zonder klasgemiddelden, is een rapport zonder karakter. Eis van de leerkracht concrete cijfers en vraag naar de positie van uw kind t.a.v. zijn klasgenootjes. Laat uw kind zich onderscheiden van zwakke leerlingen en geef zijn prestatiedrang een booster. Het stimuleert zijn zucht om nóg meer te schitteren!
Om ons te herinneren aan onszelf en onze christelijke waarden: 3 december 2017, eerste zondag van de advent; de tijd van voorbereiding op het kerstfeest.
Onze eigen Vlaamse VRT wil de Vlaming in contact brengen met andere levensbeschouwingen, om het 'geloof' van de moslim beter te kunnen begrijpen. En daarom zal ons tv-scherm zo nu en dan bezoedeld worden door islamitische erediensten, waar moslims prevelen tot Allah, de moslimgod die daar hoog in 't oneindige heelal een oogje in't zeil houdt. In een devote houding met hun poep naar omhoog en hun snoet tegen de vloer zien we moslims bidden tot Allah en hem smeken om maagdjes in de islamitische hemel voor hen te reserveren.
De overheid wil ons wijsmaken dat de islam net zo'n religie is als het christendom, het boeddhisme en het Jodendom. En zo geloven wij dat alles wel goed zit met de islam en moslims in ons midden. We gaan islamitische terreur relativeren en anders bekijken, zo ook kindhuwelijken en genitale verminkingen, onverdoofd slachten en verkrachtingen... Ja, dat soepele gedachtegoed willen ze bij de Vlamingen bijbrengen.
Onbegrijpelijk dat de VRT aandacht gaat schenken aan moslimmigranten die hun religie boven onze wetten en waarden stellen. Welke rechtgeaarde Vlaming zit daar nu op te wachten?
De eerste uitzending over een islamitische eredienst op VRT zal opgenomen worden in de Hasaan Ebno Tabit Moskee in Genk, en zal op 10 december uitgezonden worden.
Zouden moslims ook naar rooms-katholieke erediensten op tv kijken?
Het Gemeenschapsonderwijs heeft een nieuwe stunt bedacht om anderstaligen en andere achterblijvers te beschermen tegen een negatief zelfgevoel. Voortaan laten de gemeenschapsscholen de klasgemiddelden weg op het schoolrapport om te vermijden dat scholieren zich met elkaar gaan vergelijken, om zwakke leerlingen niet te confronteren met hun tekortkomingen, want dan gaan ze er zich slecht bij voelen. En anderstaligen moeten zich hier goed in hun vel blijven voelen. Daarom vallen klasgemiddelden weg.
De afschaffing van het vergelijkende cijfer is geen goede zaak. Niet voor de zwakke leerlingen die geen stimulans meer voelen om beter te presteren, en zeker niet voor de goede leerlingen die niet meer kunnen schitteren.
Sterke Vlaamse leerlingen willen zich graag onderscheiden van hun zwakkere medeleerlingen, met kop en schouders boven iedereen uitsteken en allen de loef afsteken die onder de gemiddelden sukkelen. Maar zonder gemiddelden lukt dat niet goed.
Strijdkreten van zelfverheerlijking "Ik ben de beste! Ik ben de slimste!" moeten weerklinken. Wedijveren, elkaar overtroeven en overtreffen, zegevieren, triomferen, dát moet er allemaal gebeuren. Maar zonder klasgemiddelden kan er moeilijk gezegevierd worden.
De nieuwe tendens van een rapport zonder gemiddelden wijst weer eens op de verwaarlozing van begaafde Vlaamse leerling die in de schaduw moet leven van minderheden en marginalen, van nieuwkomers en anderstaligen.
Het is verontrustend hoe het onderwijs nu bezig is met het welbevinden van zwakke leerlingen. Wordt vervolgd.
Samira schrijft op het bord: "Jullie zijn ezels", maar dan in haar thuistaal.
************
Gelukkig zat 'k stevig op m'n stoel, anders was 'k er holderdebolder van afgedonderd, van 't verschieten, toen ik las dat anderstalige leerlingen hun thuistaal mogen spreken op de speelplaats en zelfs in de klas.
Dit is geen gewone wartaal meer, maar complete onzin van de bovenste plank.
Het Gemeenschapsonderwijs laat toe dat allochtonen op school mogen tetteren en kwebbelen in hun eigen brousse-taaltje. Voorstanders van de thuistaal zeggen dat leerlingen zich dan beter in hun vel voelen, en hun zelfvertrouwen maakt een sprong opwaarts in de lucht waardoor ze makkelijker Nederlands kunnen leren. Illusies!... En dan zwijgen we nog over de nadelige invloed van uitheems gebrabbel op het welzijn van Vlaamse leerlingen.
Kennelijk is het Gemeenschapsonderwijs gezwicht voor de anderstaligheid van de groeiende massa nieuwkomers. Ze kunnen vreemd taalgebruik op school niet meer verbieden, ze kunnen 't niet meer tegenhouden omdat er téveel anderstaligen plotseling bijgekomen zijn. De toelating van de thuistaal is een teken van onmacht, van overgave aan de 'eigen taal en cultuur van de allochtoon'. Het onderwijs begint zich machteloos op te stellen tegenover de bloeiende opmars van anderstaligen.
Ik merk bij onderwijsminister Crevits een zekere onbeholpenheid als ze zegt dat het Nederlands de onderwijs- en instructietaal moet blijven, "maar dat scholen een visie ontwikkelen om met die meertaligheid om te gaan, is een goede zaak".
30 jaar geleden dacht men in onderwijskringen ook dat het behoud van eigen taal en cultuur integratiebevorderend was, maar van die redenering werd afgestapt omdat het niet werkte, omdat allochtonen nóg meer gingen cocoonen in hun eigen vreemde wereldje met een tanende interesse voor het Nederlands. En nu herhaalt de geschiedenis zich: "laat allochtonen hun thuistaal spreken"...
Er zijn in 't verleden een heleboel projecten gelanceerd om allochtonen Nederlands te leren, gigantische fortuinen zijn erin gepompt, met de achterliggende boodschap dat de kennis van de Nederlandse taal het enige middel is om schools goed te kunnen presteren, en later ook op de arbeidsmarkt. Het effect van logopedielessen, bijlessen Nederlands en integratieprojecten verdween als sneeuw voor de zon bij de koppige verknochtheid van allochtonen aan hun moedertaal en hun cultuur.
De verheerlijking van de thuistaal vind ik alarmerend. Eigenlijk mag er geen thuistaal bestaan. Allochtone ouders tonen hun minachting voor de Nederlandse taal door hun kinderen op te voeden in een andere taal dan die van Nederlandstalig onderwijs. Bij de geboorte van het kleine allochtoontje wordt de thuistaal er al met de paplepel al ingelepeld en als baby en peuter groeien ze ermee op. Als kleuter verstevigen ze nog eens hun anderstaligheid door vele afwezigheden = gemiste kansen om Nederlands te leren. In de verdere schoolloopbaan stapelen leer- en taalachterstanden zich op bij allochtonen die koppig blijven kleven aan hun thuistaal: thuis, in het gezin, bij familie, tijdens lange vakanties in het thuisland, op school, in de klas, op de speelplaats, in de gangen, op straat... Blijft er nog wel tijd over om Nederlands te leren?
De thuistaal is een onoverbrugbare drempel om Nederlands te leren en om te integreren.
Vroeger in de nonnenschool heb ik geleerd dat Brussel een waardige Vlaamse stad is, Brussel als prestigieuze hoofdstad van België.
En nu zie ik op tv-beelden hoe zwart geboefte en ander capuchontuig Brussel omtovert in een oerwoud, waar agressie en vernielzucht, respectloosheid en gewetenloosheid heersen. Het crapuleus tuig maakt van Brussel een Afrikaanse wildernis.
Ze groeien ons boven het hoofd, de Afrikaanse negerjongeren, ze worden alsmaar talrijker, arroganter en brutaler. Er komt een tijd dat wij hen niet meer aankunnen en dat zij de baas zullen zijn. Weg met alle wetenschap en alle beschaving.
Op de foto zien we VRT-verslaggever Yves Borms, een blanke man omringd door een stelletje ongemanierde wildemannen met primitief gedrag. Het gelaat van de blanke man is goed zichtbaar, maar zijn belagers verstoppen zich achter hun donkere huidskleur, waardoor ze een heimelijke en angstaanjagende indruk maken.
Anoniem onderduiken in manifestaties om rel te schoppen is geen nieuwe rage, het is de tactiek van vreemdelingen om via wanorde en wetteloosheid zich een weg te banen naar de macht. Gedreven door een ontembare destructiedrang begeven ze zich op het pad des verderfs waar ze een wildgroei aan vernielingen achterlaten.
Volksverhuizingen, een verrijking? Achterlijke, onbeschaafde volkeren horen hier niet thuis, zij ontsieren ons land en leiden het naar de ondergang. Ratten en ander ongedierte verdelgen we, waarom ook niet een radicaal verdelgingsmiddel uitvinden tegen het uitschot van onze samenleving?
In Leuven staat er een moskee met de gekke naam 'Al-Ihsaan Moskee'. Hoe die daar ooit uit de grond is kunnen rijzen weet ik niet, maar die hoort hier niet thuis. Dat wringt en dat botst. Ik zou er liever een oervlaams café willen zien staan, of een authentiek frietkot met friet en mayonaise en cervella, of een museum of een bibliotheek, of andere dingen van eigen bodem, iets van ONS, maar toch geen wildvreemde moskee die indruist tegen alles wat wij als Vlaams volk aanhangen?!
Een Leuvense imam heeft in die Leuvense moskee verkondigd dat je een vrouw een lichte tik mag geven als ze zich misdraagt. En dat durft die nog wel te uiten in een tijd dat overgevoelige vrouwen haast steigeren bij elk fysiek contact. De 'lichte tik' van de imam was aanleiding om hem onmiddellijk te schorsen door de moslimexecutieve: "Dit soort uitspraken is onaanvaardbaar, het legitimeert geweld tegen vrouwen."
Imams komen vaker in het nieuws en nog wel in negatieve zin. Recent nog was een imam aangeduid als de spilfiguur van de aanslagen in Barcelona en Cambrils. En ook was er een 'Antwerpse' imam opgepakt in Engeland omdat hij jonge moslims zou aanzetten tot radicalisering, hij onderhield banden met de IS en kampte met ziekelijke salafistische neigingen. Ongeneeslijk ziek dus. Terminaal tot in de ergste graad. En dan had die 'Antwerpse' imam ook nog eens een jonge jihadist opgestookt om ergens een bloedbad aan te richten, daar waar veel volk samenkomt. Dat was toen er nog niet zoveel betonblokken uitgevonden waren om onze straatbeelden te sieren.
Haatprediken is inherent aan het wezen van een imam, of die nu hier opgeleid is of elders in 't buitenland, maakt niet uit. Eigen imams, exotische imams... Allemaal één pot nat. Zij zijn allen verdoken gangsters en doorgewinterde manipulators, maar de ene is er al meer bedreven in dan de andere.
En daarom moeten we ons vragen stellen bij de opleiding van Vlaamse imams. En bij de controle en doorlichting van al hun preken in moskeeën die zonevreemd en overlastend neergeplant zijn in ons Vlaanderens landschap.
De geschorste imam die met zijn "lichte tik" mag blij zijn dat hij niet veroordeeld is tot het eigenhandig afbreken van de Leuvense moskee, baksteen na baksteen...
De hersenen van sommige vrouwen zijn zwaar toegetakeld en dooreen geschud sinds de #Me Too-rage op gang kwam. Overal zien ze mannen als grensoverschrijders, als seksuele maniakken die hun dierlijke driften gretig willen laven aan willoze vrouwen. Me Too-vrouwen zien spoken en belagers in elke man die het hof wil maken aan een vrouw, of die haar een hand of schouderklopje wilt geven.
Een Britse moeder, Sarah Hall, een overspannen troela, begint te raaskallen over grensoverschrijdend gedrag in een sprookje. En nog wel in Doornroosje waar ze de prins beschuldigt van seksueel misbruik omdat hij Doornroosje ongevraagd een kus geeft. Doornroosje sliep en gaf dus geen toestemming voor die kus... Alsof een man alleen maar een vrouw mag kussen op commando, als zij dat vraagt?
De Schone Slaapster
Als we die redenering doortrekken in ons dagelijks leven zitten we voortdurend grenzen te overschrijden wanneer we 's ochtends met een liefdezoentje onze partner wakker maken. Of in het holst van de nacht een niet in te tomen kusje willen geven aan ons dierbaarste bezit dat diep in dromenland verzonken is... Ongevraagde kusjes zijn seksueel misbruik? Spontane zoentjes zijn grensoverschrijdend?!...
Barbiepoppen als een weerspiegeling van de diverse samenleving, racisme bij kinderen, de zwarte-piet-hysterie, en dan nu het seksueel misbruik van de prins... Wat gaan we nog allemaal beleven? Ze hebben Zwarte Piet al afgepakt van de kinderen, nu beginnen ze ook nog sprookjes aan te vallen...
Blijft er dan echt alleen nog maar de koran over???
Een harmonieuze multiculturele samenleving is een illusie. Dat bleek al toen lang geleden de eerste nieuwkomers hier neerstreken en zich in ons midden nestelden met hun eigen levensstijl, hun eigen taal, hun eigen rituelen. Zij kregen overvloedige aandacht en royale opvangmogelijkheden, ze werden haast omhelst en geknuffeld. En precies omdát ze zo extreem vertroeteld werden, zonken ze nog dieper weg in hun eigenheden, wat hen belette om te integreren, om te versmelten in de bestaande samenleving.
Ondertussen vergaten wij onze eigen identiteit te koesteren, omdat we teveel bezig waren met die van de migrant. Onze eigenliefde, eigenwaardegevoel, drang naar zelfbehoud en andere narcistische eigenschappen zijn essentieel om ons te kunnen handhaven en te kunnen overleven bij een overrompeling door andersoortigen. Ons ego verbleekt en maakt ons kwetsbaar in een samenleving met nieuwelingen.
Vreemdelingen zijn van ver gekomen, met in hun rugzakje een hele bagage aan eigenheden en geplogenheden. Zo zijn ze zich komen mengen onder ons met hun eigen persoonlijkheden en hun eigen bestaanswijzen, met hun eigen cultuur en hun eigen taal. En omdat ze zo koppig aan al die bezittingen blijven kleven en niet van zich af willen schudden, kunnen ze niet integreren. Als mijten blijven ze vastgehecht aan de huid van de samenleving zonder er echt deel van uit te maken.
Als migranten hun rugzakje, volgeladen met al hun eigenheden, moeten afgeven, beginnen ze te wankelen en te aarzelen, ze verliezen zichzelf in onzekerheden en twijfels, waarna ze psychisch gedesoriënteerd raken, m.a.w. de kluts en de pedalen kwijt. Het lot van ontwortelden!
Het zit in de genen van vreemdelingen om zichzelf te blijven, om zichzelf niet te verloochenen en niet te kunnen opgaan in een nieuwe omgeving. Pogingen om verschillende culturen naast elkaar te laten samenleven zijn daarom gedoemd om te mislukken. Conflicten en onenigheden zijn er het logische gevolg van. Aan etnische wortels kan er niet geprutst worden.
En de integratie van moslims lukt alleen maar als ze verzaken aan de islam, hun moslimidentiteit afzweren, alle korans over de haag zwieren, Allah naar de maan wensen, hun eigen moskeeën afbreken, alle bidmatjes en hoofddoekjes naar de kringwinkel brengen om ze te laten recycleren tot sensuele lingerie. M.a.w. moslims kunnen niet integreren omdat ze moslim zijn.
Propaganda voor Concentratiescholen - Onderzoekster Griet Vanwynsberghe van de KU Leuven leefde op een eiland of op een planeet ergens ver weg in 't heelal, toen ze tot de bevinding kwam dat "scholen met veel kansarme kinderen niet slechter zijn voor schoolresultaten", en dat allochtone leerlingen van een concentratieschool het even ver kunnen schoppen als alle andere leerlingen... Kortom, concentratiescholen zijn even goed als alle andere scholen. En daarom is het nieuwe onderzoek van KU Leuven één grote LEUGEN! Eén brok reclame voor concentratiescholen!
Beste lezers, trap er niet in, geloof er geen snars van, en ook geen sikkepitje, geloof ook niets van wat ze op tv hierover vertellen. Onderzoekster Vanwynsberghe is er op uit om ouders gerust te stellen, en hen alzo aan te sporen om een concentratieschool te overwegen voor hun kind. Haar onderzoek wordt nu gretig gesmaakt door linkse media om het kwalijke imago van concentratiescholen te versterken. Want altijd al hebben linkselingen van concentratiescholen gemengde scholen willen maken, met het oog op algehele nivellering.
Haar onderzoek wijst op een MIRAKEL. Concentratiescholen staan al decennialang bekend als slechte voorbereiding op het secundair onderwijs. En nu ineens zou dat niet meer het geval zijn? De doorstroming van concentratieschool naar secundair onderwijs is altijd al problematisch geweest, en nu ineens niet meer?... In het ergste geval kan een versoepeling van de leerstof in het middelbaar de verklaring zijn, ma..w. de aanpassing van de leerstof aan het bedenkelijke niveau van de allochtonen. Alleen in dit kader kunnen de bevindingen van Wynsberghe kloppen.
De problemen beginnen al in de kleuterschool waar allochtoontjes uitblinken door afwezigheden. Het belang van de kleuterschool ligt in de voorbereiding op het lager onderwijs, er wordt gewerkt aan alle aspecten van de schoolrijpheid. En toch nemen allochtone ouders het niet zo nauw met de dagelijkse aanwezigheid van hun kind op de kleuterschool. Schoolonrijpe allochtoontjes starten het eerste leerjaar met een onvoldoende basis voor lezen, rekenen, schrijven en andere schoolse vaardigheden. Daar bovenop komt de taalachterstand door koppig de thuistaal te blijven spreken, waardoor leerproblemen zich opstapelen gedurende het lager onderwijs. Hier en daar wordt er dan een klas overgezeten en meestal is het beroepsonderwijs dan de enige uitweg. Waarna velen ook nog de school verlaten zonder diploma. Schooluitval is bekend bij de allochtone schoolbevolking.
Slechts een kleine minderheid van de allochtonen heeft het geluk om te kunnen starten aan het hoger onderwijs. Zij hebben de concentratieschool overleefd en getrotseerd. Maar zij zijn echt uitzonderingen.
Gefrustreerde blankenhaters zijn geobsedeerd door de huidskleur. Zij worden gedreven door een diepgeworteld ongenoegen over hun eigen zwarte ras. En dan krijg je van die sullige en beschamende protesten tegen Zwarte Piet, acties die een regelrechte aanval zijn op ons cultureel patrimonium. Zelf zouden die blankenhaters liever een blekere huid willen, een minder platte neus en minder kroeshaartjes. Ze hebben een hekel aan hun volle lippen en vooruitstekende kin. Tekenen van ontwikkelingsachterstand willen ze verdoezelen. En ze houden niet echt van wilde negerdanspasjes op het onbeschaafde ritme van zwarte negermuziek, maar in hun binnenste weten ze dat ze niet anders kunnen... Je eigen ras kan je niet verloochenen, en zeker niet manipuleren... Laat Barbie blank en sexy blijven! Wat is er mis met blank en westers?
De keus hebben in poppenhuidkleuren is niet genoeg, ze moeten wel de zwarte kiezen
Ellen verkoopt poppen met een zwarte huidskleur. Helemaal prima. Hoe meer keus, hoe beter, nietwaar? Niks aan de hand, geen pophef, gewoon doorlopen mensen. Maar dan vliegt Ellen toch gierend uit de bocht: het is niet de bedoeling dat kinderen (kinderen dus, die over het algemeen niet bijster racistisch zijn in aanleg en bijvoorbeeld ook helemaal niet de overeenkomst zien tussen Zwarte Piet en een neger, tenzij ouders ze dat aanpraten) zomaar een blanke pop kiezen.
Waarom Hongarije een veilig land is... De fractieleider van Viktor Orbáns partij in het Hongaarse parlement, Gergely Gulyás: "Waar moskeeën zijn, komen problemen... Dus in Hongarije zullen er geen moskeeën komen... Een te groot risico op terrorisme..."
En dan was er de antimigrantenmuur, een 4 m hoge en 175 km lange omheining, als symbool van zelfverdediging van eigen volk. Deze grensmuur wil illegale migranten afremmen. Viktor Orbán: "Europa moet in handen blijven van Europeanen... Islam is geen religie van de vrede. Hij is een politieke ideologie van verovering, die met alle middelen probeert de wereldheerschappij te verkrijgen. Het is duidelijk zichtbaar dat hetgeen er in Europa gebeurt geen toeval, geen ongeluk, geen aaneenschakeling van onbedoelde gevolgen is, maar een gepland en gestuurd proces... Illegale immigratie en onbegrensde migratie bedreigen beide de binnenlandse veiligheid en onze cultuur. We zullen onze grenzen verdedigen, we zullen ons leven en onze veiligheid verdedigen. We hebben bewezen dat illegale migratie te stoppen is. Hongarije is daardoor een van de veiligste landen van de EU. Wij hebben geen terrorisme en geen massaverkrachtingen."
Het zag er hoopvol uit begin dit jaar, toen Liesbeth Homans een evaluatie van Unia aankondigde door een neutraal orgaan. Maar die evaluatie is er nooit gekomen omdat Unia niet wilde meewerken. En daarom vraagt het Vlaams Belang een stopzetting van de financiering van Unia. Overigens is het Vlaams Belang altijd voorstander geweest van de afschaffing van het hatelijke Centrum dat alleen maar allochtonen verdedigt en Vlaamse burgers viseert en discrimineert.
Verrekijkers, telescopen en microscopen heeft Els Keytsman toegevoegd aan het wapenarsenaal van het Centrum, om Jan-met-de-pet en Mien-met-de-muts beter te kunnen betrappen op het negeren van hun getinte medemensen.
Ik maak gebruik van deze gelegenheid om weer eens te vertellen over mijn ervaringen met het CGKR, het Spionnencentrum en voorloper van Unia. In concentratiescholen profileerde het Centrum zich vroeger als de beschermengel van allochtonen, de bestrijder van het Vlaams Blok, en de boeman van eigen volk. Dat imago had het CGKR te danken aan islamleraars, migrantenwerksters en integratiecentra, die voor allochtone leerlingen de weg plaveiden naar het CGKR. Terloops mogen we ook niet vergeten dat Guy Verhofstadt het CGKR steunde in discriminatie- en racismebestrijding.
Liesbeth Homans zegt dat élke burger verdedigd moet worden. En dat is nu precies wat ik vroeger in de scholen nooit heb zien gebeuren. Het CGKR was er enkel voor allochtone leerlingen en allochtone ouders. Vlaamse leerlingen kenden de luxe van een klachtencentrum niet...
Vlaams Belang wil dat Vlaamse regering financiering van Unia onmiddellijk stopzet en ontslag eist van Els Keytsman
Vlaams Belang-fractievoorzitter Chris Janssens noemt de weigering van Unia om deel te nemen aan de eigen evaluatie “te gek voor woorden” en wil dat de financiering van Unia meteen wordt stopgezet en dat de Vlaamse regering het ontslag van Els Keytsman vraagt... Hij vraagt nu eindelijk een stevige reactie van de minister op de Unia-arrogantie... “Een instelling die 7,7 miljoen euro overheidsgeld ontvangt, waarvan 802.952 euro van de Vlaamse regering, weigert dus tegenover een bevoegde minister om zichzelf te laten evalueren. Dit is werkelijk ongezien... In de pers verneem ik dat Homans nu een aantal pistes op tafel wil leggen voor de toekomst van het gelijkekansenbeleid. Heel het debat over Unia dreigt weer te verzanden in een ganse reeks ‘onderzoeken’ en parlementaire praatsessies, zonder dat effectieve maatregelen volgen. Dat hebben we al gezien met betrekking tot het Minderhedenforum en de Diyanetmoskeeën. Ook in deze dossiers sprak de minister ooit straffe taal. Het uiteindelijke resultaat is dat 12 van de 13 erkende Diyanetmoskeeën nog steeds met belastinggeld gefinancierd worden en dat het Minderhedenforum extra subsidies kreeg. Ondanks alle geformuleerde kritiek, krijgt ook Unia van de verschillende regeringen meer geld dan ooit tevoren.”
De beelden van migrantenjongeren die samenscholen en samentroepen om vernielingen aan te richten, verwonderen me helemaal niet... De Kracht van de Groep!
Groepsvorming bij migranten is altijd zwaar onderschat en gebagatelliseerd, door politici, door overheid en door onderwijs. De overheid is in de waan dat het crimineel uitschot aangepakt kan worden. Zal nooit lukken, het is nu véél te laat! Migranten hebben altijd alles gemogen en gekregen toen ze nog in de minderheid waren, maar nu zijn ze te talrijk en voelen ze zich sterk om via chaos over te gaan naar de macht. Zij willen hier de baas spelen. En nu hebben ze bewezen dat ze slechts enkele uurtjes nodig hebben om een heel stadscentrum te vernietigen... En Jan Jambon blijft het 'onaanvaardbaar' vinden... Hij is nu nog altijd niet in staat om de relschoppers bij naam te nemen: "Als je naar de beelden kijkt, zie je daar toch een bepaald type jongere in"...
Vroeger zag ik in de scholen dreigende groepsvormingen, bij enkelingen, toen ze nog niet sterk genoeg, nog niet talrijk genoeg waren. Ik zag hoe jonge Turken en Marokkanen zich organiseerden, hoe ze als nietige individuen anoniem opgingen in een groep waarin hun eigenwaan versterkt werd, waarin hun schuldgevoelens verdwenen omdat de collectiviteit van 'de groep' hun gedrag goedkeurde.
In een menigte kunnen mensen buitensporig gewelddadig worden. Hun individualiteit kan er verdwijnen omdat ze als individu anoniem worden, ze versmelten met 'de groep' waarin ze aangemoedigd worden door het heersende samenhorigheidsgevoel. 'Geestelijke Besmetting' is een fenomeen dat de eensgezindheid verklaart bij de relschoppers, vandalen en gewetenloze agressievelingen.
En daarom moeten groepsvormingen bij migranten erg serieus genomen worden. Ik vind dat er een Permanent Samenscholingsverbod moet komen, een eeuwigdurend verbod om samen te scholen, aangezien het samenscholen hun sterkte is. Er moet eens eindelijk hun oersterke samenhorigheidsgevoel gebroken worden. Een permanent samenscholingsverbod!
Ik heb vroeger al eens geschreven over het sterke samenhorigheidsgevoel bij allochtonen. Het maakt hen sterk en haast onkwetsbaar. Het ijzersterke samenhorigheidsgevoel kan doorprikt worden door een permanent samenscholingsverbod. Niet zo eentje dat nu en dan opgeheven wordt, of uitgesteld, of halfslachtig uitgevoerd wordt. Maar een levenslang verbod voor migranten om zich met meer dan 2 samen op straat te begeven. Een Levenslang Samenscholingsverbod!
De Vlaamse burger zal gerustgesteld zijn als hij nooit meer samenscholingen van migranten op straat zal tegenkomen.
De Brugse priester die niet ingreep nadat een man hem vertelde over zijn zelfmoordplannen moet voor de rechter zich verantwoorden voor schuldig verzuim. Het parket zegt dat hij naliet om de hulpdiensten te bellen. Maar volgens de priester ging het om een biechtgeheim “dat hij niet kon schenden”.
De weduwe ontdekte vlak na de zelfmoord van haar man sms-verkeer op zijn mobiele telefoon met de priester. Een mobiele telefoon en een biechtstoel zijn volgens mij gelijk, in die zin dat een biecht een biecht is. Ik sta dus achter de priester met een biechtgeheim, en niét achter een vrouw die het biechtgeheim zélf schendt door klacht in te dienen tegen de priester, door het naar buiten brengen van geheime sms-gesprekken. Over de sms-contacten van haar man met de priester had de vrouw moeten zwijgen, dat hoort toch ook bij het biechtgeheim?... Precies omdát de priester gebonden was aan het biechtgeheim zocht de man de priester op. En dan hangt zijn vrouw het aan de grote klok?!...
De islamgekte slaat weer toe! Speelgoedfabrikant Mattel lanceert een barbiepop met een hoofddoek.
De pop is gebaseerd op Ibtihaj Muhammad, een bekende Amerikaanse schermster. Muhammad : "Ik ben er trots op dat meisjes nu overal ter wereld kunnen spelen met een barbie die ervoor kiest om een hijab te dragen."
Hélène Winkelman, historica en barbieverzamelaar: "Het is de bedoeling van Mattel dat ieder kind, waar het ook woont, zich kan identificeren met een barbiepop. Het gaat hier dan ook niet zozeer om de religieuze betekenis, maar om identiteit. Steeds meer vrouwen in het westen laten met veel trots zien dat ze bewust een hoofddoek dragen en dat dat onderdeel is van wie zij zijn."
Saara Zai, Nederlandse blogster en studente: "Het is fijn dat met deze barbie ook voor jonge meisjes wordt benadrukt hoe normaal het dragen van een hoofddoek eigenlijk is."
Kleine meisjes worden gehersenspoeld via barbiepoppen. Zij moeten weten dat een hoofddoek géén normaal kledingstuk is in het westen, en dat het lapje stof niets met identiteit te maken heeft. En o wee als onze westerse meisjes zich gaan identificeren met gehoofddoekte barbies...