De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
11-10-2019
Allochtone Jongeren richten Ravage aan in Mediamarkt Antwerpen
Lees hier wat het VRT-nieuws gisteren voor ons verzweeg: Allochtone jongeren richten ravage aan in Mediamarkt Antwerpen.
De Mediamarkt op de Keyserlei in Antwerpen is gisteren tot een puinhoop herleid door een grote groep allochtone jongeren. Enkele honderden mensen hadden er verzameld voor een signeersessie van de Nederlandse rapper Josylvio, maar relschoppers besloten tijdens het wachten de winkel te vernielen. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
Woensdagnamiddag zou in de Mediamarkt op de Keyserlei in Antwerpen een signeersessie plaatsvinden van de bekende en populaire Nederlandse rapper Josylvio. Uiteindelijk daagden er een paar honderd fans op, maar nog voor Josylvio aankwam, liep het mis. Amokmakers begonnen met dingen door de winkel te gooien en dingen af te breken.
Op tv zag ik vanmiddag politici in het Vlaams Parlement discussiëren over een onderwerp dat 30, 40 jaar geleden al opgelost moest zijn: HET ISLAMONDERWIJS. Maar vroeger werd erover gezwegen, verdraagzaam en oogluikend werd er toegezien op wat moslims in onze samenleving teweegbrachten. Het was de tijd dat moslims in de minderheid waren, toen ze nog beteugeld en neergesabeld konden worden. Nu is het véél te laat om nog te zeuren over islamonderwijs. Het kwaad is geschied.
Alles wat ze in 't Parlement vertelden was achterhaald. En hopeloos uitzichtloos leken de maatregelen waarover gesproken werd. Het geheel gaf de indruk dat er helemaal geen greep op het islamonderwijs meer mogelijk is.
Decennialang mochten islamleraars hun gang gaan, ZONDER CONTROLE, ZONDER BEKWAAMHEIDSBEWIJZEN, EN ZONDER KENNIS VAN DE NEDERLANDSE TAAL. Zo is het altijd geweest en er zal geen verandering in komen. Moslims zijn nu te talrijk en te machtig geworden en het islamonderwijs is zodanig vastgeroest in onze tolerante weg-met-ons-samenleving dat er geen terugweg meer mogelijk is.
Vanaf de jaren 70 zijn er al een paar moslimgeneraties ondergedompeld in de islam, en dat komt nooit meer goed, het belet hen om te integreren in onze samenleving. DE ISLAM IS EEN OBSTAKEL OM TE INTEGREREN!
In de school van directeur Mosselmans was er een islamleraar aan het werk zonder diploma, zonder bekwaamheidsbewijs. Zijn enige verdienste was dat hij zijn Turkse leerlingen in het Turks kon bereiken.
En dan was er het atheneum van directeur Blauwbaard waar Ercoskun als islamleraar niet kon communiceren met zijn collega's omdat hij Nederlandsonkundig was. Hij overleed aan suikerziekte. Moest ie maar geen superzoete gebakjes trakteren bij de geboorte van zijn zevende kindje. Ik ben na het nuttigen van zulk suikerkoekje direct m'n mond gaan spoelen met een frisse pint.
En in het lyceum van directeur Wijsneus was er een jonge Turk die islamles gaf aan enkele moslimleerlingen, maar hij had nog geen diploma, was aan 't afstuderen, en daar had hij moeite mee want hij kwam mij om hulp vragen bij het afronden van zijn eindwerk. Geen bedankje teruggekregen.
CONTROLE OP ISLAMLERAARS IS ER NOOIT GEWEEST. Mijn vragen over de inhoud van islamlesen werden afgewimpeld. Wat werd er in hun lessen verteld tegen moslimleerlingen? Ik mocht geen vragen stellen, ik mocht me niets afvragen, ik werd geklasseerd bij de 'racisten' die heibel zochten.
Het was de tijd dat islamleraars en islamlessen niet in vraag gesteld mochten worden. Er was geen enkele controle. Islamleraars leken onschendbaar binnen de schoolgemeenschap. INSPECTIE VAN ISLAMLERAARS? Nooit van gehoord. Pascal Smet had er ooit eens over, maar dat is bij woorden gebleven.
En dan wil ik nu besluiten met wat ik al vanaf het begin van m'n blogbestaan verkondig: ISLAMONDERWIJS HOORT NIET THUIS IN HET VLAAMSE ONDERWIJSLANDSCHAP, het moet afgeschaft worden, het stoort het imago van ons Vlaamse onderwijs en berokkent leed aan leerkrachten en Vlaamse medeleerlingen.
Scholenbouw en Onderwijs krijgen extra Miljoenen Euro's
Dit is de Bodemloze Miljoenenput voor Onderwijs
Mijn tekst van 5 september 'Miljoenen Vlaamse Euro's voor Miljoenen Vreemde Kinderen' is pas 1 maand oud en is nog niet op z'n positieven kunnen komen, of er is alweer sprake van verse fortuinen voor onderwijs.
Minister Weyts geeft aan Onderwijs "opnieuw 250 miljoen extra" en "een half miljard voor schoolgebouwen". Dat heuglijke nieuws kondigde hij aan in 'Het Journaal': "We hebben serieuze extra budgettaire middelen om werk te maken van meer kwaliteit."
Zijn voorgangster Crevits had al het onderste uit de tomeloze kan gehaald en nu komt Weyts aandraven met nieuwe miljoenen, vele nieuwe miljoenen. Alsof hij helemaal van voren af aan moet beginnen met ons onderwijs overeind te houden. Alsof hij de gigantische bedragen van Crevits vergeten is die zij pompte in onderwijs en scholenbouw.
En Lieven Boeve van het Katholiek Onderwijs zit ook al te popelen om de exacte cijfers te horen.
Toen Crevits vijf jaar geleden 500 miljoen zou vrijmaken voor scholenbouw, toen bleek dat er eigenlijk 10 keer zoveel nodig was om alle noden te lenigen.
3 Miljard euro zou nodig zijn om nieuwe scholen te bouwen of om bestaande scholen te renoveren. DRIE MILJARD EURO!... Het is een nieuw record, maar volstaat dat bedrag wel? Natuurlijk volstaat dat bedrag niet. Alle records zullen in de toekomst blijven sneuvelen wanneer miljarden euro's zich zullen opstapelen voor het onderwijs dat steeds meer de ongebreidelde aanwas van asielkindjes in rechte banen moet leiden.
Er zal nóóit plaats genoeg zijn! Migranten planten zich onbesuisd voort. De schoolbevolking zal eeuwig blijven uitdijen. En dan wordt er een punt bereikt waar miljoenen en miljarden euro's de explosieve aanwas van nieuwe schoollopertjes niet meer aankunnen... En dan ontploft het budget van de regering.
... Niet verwonderlijk dat er gesnoeid wordt aan de kinderbijslag. Omdat er niet genoeg Vlaamse centen zijn voor uit de kluiten gewassen gezinnen. Zo eentje als op de foto van gisteren.
Onderstaand artikel over de dodelijke mesaanval in Parijs lijkt me een geschikt lesonderwerp om morgen te behandelen tijdens de islamles in alle scholen. Het leent zich tot gespreksstof om moslimleerlingen te doen inzien hoe gevaarlijk hun 'godsdienst' kan escaleren in moord en geweld en andere misdadige uitspattingen. Hallo islamleraars, wijzen jullie wel voldoende op de gevaren van de islam?
Dader mesaanval op politiekantoor Parijs was aanhanger radicale islam
Dader bloedbad Parijs had contact met Salafisten – Sms’te zijn vrouw meermaals ‘Allahu Akbar’
Mikhael Harpon, de man die donderdag vier agenten heeft neergestoken in het politiekantoor van Parijs, had contact met vermoedelijke leden van de salafistische beweging. Dat verklaarde Jean-François Ricard, procureur van het antiterreurparket. De man “zou een radicale visie van de islam hebben aangehangen”.
Volgens Ricard had de 45-jarige man zich ongeveer tien jaar geleden bekeerd tot de islam. Uit het eerste onderzoek is gebleken dat hij “bepaalde gewelddaden gepleegd in naam van die religie” goedsprak, “geen bepaalde contacten met vrouwen meer wou hebben”, de aanslagen op Charlie Hebdo in 2015 rechtvaardigde en sinds enkele maanden zijn kledinggewoonten veranderde, zei de procureur op een persconferentie.
Oestermes
De man had geen strafblad, maar tegen hem liep wel een procedure voor echtelijk geweld in 2009. De procureur omschreef het parcours van de messentrekker donderdag en had het over “extreem geweld”. De dader had de ochtend van de feiten twee messen gekocht: een keukenmes van 33 centimeter en een oestermes. Met die twee messen viel hij tussen 12.53 en 13 uur verschillende collega’s aan, waarna een stagiair hem doodschoot.
33 smsjes
Uit het telefonieonderzoek met zijn echtgenote bleek dat het paar 33 smsjes had uitgewisseld, tussen 11.21 en 11.50 uur die dag. “Tijdens die conversatie zei de dader van de feiten vooral religieus gekleurde zaken die eindigden met twee uitdrukkingen: ‘Allah Akbar’ en ‘volg onze geliefde profeet Mohamed en denk diep na over de Koran’ “, aldus de procureur. Volgens getuigenissen uit de entourage van de man, zou hij ook zulke uitspraken gedaan hebben in de nacht.
Didier Lallement, chef van de politie, zei dat de aanvaller een grondige veiligheidsscreening had ondergaan, zoals alle leden van de inlichtingenafdeling. De stagiair was nog maar zes dagen aan de slag in de prefectuur.
Het spook op de foto is Jos Geysels, vroeger de bendeleider van Vaalgroene Agalev, en nu geobsedeerde armoedebestrijder.
Het deed pijn aan m'n ogen, gisteravond, toen de linkse klier Jos Geysels in beeld kwam om ons Vlaamse tv-scherm te bezoedelen. Als een bezetene kwam hij er zijn gedachten ventileren over mensen die in armoede leven. Met Kathleen Cools als linkse bondgenoot in Ter Zake.
De verwaandheid op zijn zelfverzekerde smoel droop er af. Geen moment twijfelde hij aan zichzelf en met het 'Cordon' in zijn achterhoofd waande hij zich onfeilbaar en ongenaakbaar.
Beste lezers, we mogen niet vergeten dat deze misselijke kwal de uitvinder en bezieler is van het Cordon Sanitaire van het Vlaams Belang, een Cordon als ondemocratisch en fascistisch middel om rechtse meningsuitingen de mond te snoeren.
Geysels heeft het Vlaams Belang in de boeien geslagen en is daarom verantwoordelijk voor de chaos bij een regeringsvorming en voor de impasse in de politiek. Hij kreeg de steun van CD&V en Open VLD. Een uitspraak van de Griezel: ""Ik denk aan CD&V met Jo Vandeurzen en Karel De Gucht van Open VLD. Door hun democratische halsstarrigheid heeft het cordon stand gehouden."
Oef! Wat ben ik opgelucht dat ik me zo heb kunnen laten gaan over deze griezelige lapzwans...
Kennis Grammatica bij Vlaamse Scholieren Fors Achteruit
UGent kwam onlangs tot de vaststelling dat de kennis van grammatica bij Vlaamse scholieren fors achteruit gaat, vooral zinsontleding is een probleem. Het accent lag voorbije jaren dan ook te sterk op communicatieve vaardigheden zoals spreken en luisteren, lezen en schrijven.
Het is niet de eerste keer dat onze jeugd een slechte beurt maakt bij een onderzoek naar taalbeheersing. Het mag ons niet verbazen dat er bij elke meting telkens een stukje meer afbrokkelt van het al toegetakelde geheel.
In het voorjaar maakte minister Crevits nieuwe cijfers bekend voor lezen, luisteren, schrijven en spreken. Conclusie: dalende leerscores!
En in 2017 presteerden Vlaamse leerlingen ondermaats voor begrijpend lezen (op 5.12.17 op mijn blog) op een Internationale Leestest (PIRLS-test = Progress in International Reading Literacy Study).
Ons traditionele Vlaamse onderwijs wordt aangetast door anderstalige microben en vreemde virussen. Steeds meer anderstalige kinderen bevolken onze scholen. Zij plegen een aanslag op de onderwijskwaliteit, zij laten onderwijsniveaus naar beneden donderen.
Multiculturalisme, sociale mix, gemengde klassen, inclusie, iedereen-gelijk, gelijke kansen... zijn dure stunten waarvoor een hoge prijs betaald moet worden. En die prijs is de teloorgang van ons kwaliteitsonderwijs.
Links onderwijsbeleid voert een strategie die goede leerlingen doet afhaken, hun prestatiedrang remt af omdat er exorbitante aandacht gaat naar wanpresteerders, zwakbegaafden en andere klooiers, omdat er gestreefd wordt naar gemengde klassen waar niemand de beste mag zijn, waar iedereen gelijk moet zijn, en waar de leerstof aangepast wordt aan achterblijvers en zwakkelingen, aan anderstaligen en ongeletterden. De prijs voor deze onzinnige onderwijspolitiek is hoog: verval, verloedering, teloorgang, nivellering in neerwaartse spiraal.
Dag lege pint op de tafel Dag peecee op de tafel Dag teevee op de kast Dag Lieve in de spiegel Dag spiegelbeeld Dag lief poeske van de buren Dag lekker dier Dag keukendeur op een kier Dag appelsientjes om te persen Maar eerst mijn lakentjes verversen Dag stralend zonnetje Schijn maar op mijn bolletje Dag lamp die nog brandt Dag gekke foto aan de wand Dag volle afwasbak Dag mooie plant in de bloemenbak Dag geurige koffie in de kan Dag wiebelende eierdooiers in de pan Dag bloggers en bezoekers en alleman!
Neen, iedereen is niét gelijk noch evenwaardig. Ziet dat toch eens in, bende M-decreetklungelaars! De mislukking van Inclusief Onderwijs was toch voorspelbaar!...
... Het M-decreet (Maatregelen voor kinderen met een beperking) in het onderwijs wordt nu afgeschaft en vervangen door 'Begeleidingsdecreet'. Sinds 2015 heeft het M-decreet vergeefs getracht kinderen met een beperking in het reguliere onderwijs te stoppen, uiteraard ten koste van normaal begaafden en andere leerlingen die niks mankeren, gezonde kinderen, die niet de aandacht kregen die ze verdienden.
Eindelijk kunnen leerkrachten nu opgelucht ademhalen, tot zichzelve komen en lesgeven zoals 't hoort. Geen mongooltjes meer op de voorste banken, weg met doven, blinden en hyperkineten die alle aandacht opeisen, ook geen psychisch gestoorden noch gedragsgestoorden vlakbij de lessenaar die wiebelend de lesgang constant storen. En een negerke en een rolstoel met ne kreupele d'r in, ze worden allemaal teruggestuurd naar waar ze thuishoren en waar ze het best aangepakt kunnen worden: het Buitengewoon Onderwijs!
De kersverse Vlaamse regering zal stoppen met gelijkekansencentrum Unia financieel te ondersteunen. Unia, in de volksmond het Spionnencentrum, is een Vlaamsvijandig politiek correct orgaan met links-activistische fascisten die verraad plegen op eigen volk, eigen cultuur, eigen economie. En toch krijgt het Vlaamshatende centrum jaarlijks 800.000 euro van Vlaanderen.
Op de afbeelding zien we Els Keytsman aan het werk als directrice van het Spionnencentrum. Zij spreidt haar wijde beschermvleugels uit over alle gediscrimineerden en verongelijkten in de samenleving. Zij kan daarin heel erg ver gaan en migranten knuffelen en seksueel geperverteerden koesteren, moslims in de armen sluiten, zelfs meelopen in de Belgian Pride... En racisme bestrijden via eenrichtingsverkeer waarbij alleen maar allochtonen verdedigd worden terwijl Vlaamse burgers geviseerd worden met verrekijkers en telescopen om hen te kunnen betrappen op het negeren van hun donker getinte medemensen, een bedrevenheid van Unia en van voorganger CGKR.
In concentratiescholen profileerde het Centrum zich vroeger als de beschermengel van allochtonen, de bestrijder van het Vlaams Blok, en de boeman voor eigen volk. Dit imago van het CGKR werd gecreëerd door islamleraars, migrantenwerksters en integratiecentra die voor allochtone leerlingen en hun ouders de weg plaveiden naar het Centrum... En we mogen niet vergeten dat Guy Verhofstadt het CGKR steunde in discriminatie- en racismebestrijding, de verrader.
Wat ik vroeger héél erg vond was wat migrantenleerlingen dachten van het CGKR, van het Spionnencentrum: "Het CGKR is er om het Vlaams Blok te bestrijden", dat was vroeger de heersende opvatting bij migrantenleerlingen. Droevig! Erg!... Hoe dat kwam? Pater Leman onderhield nauwe contacten met islamleraars, en zo werden moslimleerlingen gebrainwasht met een foute voorstelling van het Centrum.
Als de nieuwe Vlaamse regering niet liegt, zal Unia dus geen Vlaams geld meer krijgen. Oef!... Dan zal ik op m'n blog niet meer over gebarsten eieren moeten lopen, ik hoef niet meer op m'n woorden en op m'n tellen te passen, mijn gedachten niet meer wikken en wegen alvorens ze neer te pennen. Mijn taalgebruik mag vrolijk de pan uitswingen, dat de spetters in 't rond vliegen, tegen muren en plafonds mogen mijn verzinsels lustig uiteen spatten of blijven kleven, als eeuwige herinneringen aan mijn verzuchtingen. Man, man, we gaan wat beleven.
Edoch, Unia krijgt geen Vlaams geld meer, maar daarmee is de organisatie nog niet afgeschaft. Toch nog even oppassen voorlopig? In afwachting dat de criminele organisatie volledig verdwijnt. Hopelijk komt er niets anders in de plaats, want ik kan me niet voorstellen dat met de eventuele afschaffing van Unia de vrije meningsuiting zomaar onbeteugeld kan zegevieren...
De reclamestunt van de Vlaamse regering rond wetenschappelijke en technische opleidingen in het secundair onderwijs is mislukt. Ondanks de smak geld die er tegenaan gegooid werd, ondanks de imponerende leugens die verspreid werden over het succes van de opleidingen.
Klinkende slogans als "Recordaantal meisjes kiest voor wetenschappen en techniek" waren leugenachtig en misleidend, om meisjes te verleiden door een STEM*-opleiding, om meisjes in alle staten van zelfoverschatting en zelfverheerlijking te brengen, om zich vervolgens in een euforische bui over te leveren aan een studierichting die dringend ingevuld moest worden door meisjesstudenten... om tegen 2020 aan een bepaald quotum te komen van afgestudeerde meisjes.
Het aantal moslimmeisjes in de scholen blijft spectaculair stijgen. Het onderwijs gaat over tot paniekreacties, zoals het zinloze streven naar een quotum van afgestudeerde meisjes.
Het streefdoel van het STEM-actieplan van de Vlaamse regering werd gedreven door de VN die moslimmeisjes wil stimulerenen om te studeren. Da's het addertje!... De wensen van de VN kunnen echter niet in vervulling gaan want dan zou er geprutst moeten worden aan het pedagogisch klimaat in migrantengezinnen en hun cultuur. En prutsen aan een cultuur kan niet. Voor moslimmeisjes zijn er weinig thuisprikkels om te studeren, en daarom verzint de overheid lapmiddelen om de meisjes heelhuids tot aan de eindmeet te krijgen, inclusief een diploma. De VN kan echter fluiten naar meer afgestudeerde moslimmeisjes, moslimvaders zijn toch niet te overtuigen.
Het streven naar een quotum van afgestudeerde meisjes past perfect in het plaatje van de huidige samenleving waarin meisjes en vrouwen alsmaar meer naar voren geschoven worden tot aan de eerste rijen des samenlevings, en tot op de hoogste treden des ladders. En mannen laten hen hun gang gaan, ze zien de emancipatie met lede ogen aan, ze zijn laf en trekken zich terug. Zijn er nog échte mannen? Lees op m'n blog op 14 auustus jl over: De Verwijving van de Man!
*STEM = Science, Technology, Engineering and Mathematics
Zowat vier jaar geleden las ik een artikel in DS over godsdienstvrijheid op school . Godsdienstvrijheid met een een blinkend prijskaartje: 292 miljoen euro kost godsdienstvrijheid op school! En in de toekomst zullen de kosten nog oplopen, zeggen de onheilsprofeten.
Gigantische geldsommen gaan dus ook opgeslokt worden door... het islamonderricht op school. De vermaledijde islam. Ja, en daarom hier een afbeeldingske van de mascotte van de moslims: de Koran.
En hoeveel Vlaams geld zou er tegenwoordig naar het islamonderwijs doorgesluisd worden? Algehele stilte.
Minister Crevits: "Om de godsdienstvrijheid op school te kunnen garanderen, hoesten we 292 miljoen euro op. En de samenleving wordt steeds diverser dus zullen de kosten nog oplopen".
In de hele tekst ben ik gestruikeld over één zinnetje: "De samenleving wordt steeds diverser".
Lieviaanse vertaling: "De samenleving wordt steeds islamitischer! Er komen uit alle windstreken en omstreken moslims hier binnenwaaien. Komt er wel een eind aan? En vanwaar blijven ze komen? En waarom kennen ze de weg naar hier zo goed op hun duimpje?"
Het artikel in DS omzeilde handig het probleem van de toenemende islamisering waar er over 'diversiteit' gesproken werd in plaats van over 'meer moslims'.
Ik zei dus dat ik aan 't struikelen was over de misleidende uitspraak: "de samenleving wordt steeds diverser". En terwijl ik zo aan 't uitglijden was, dacht ik bij mezelf: Als we nu eens het hele islamonderricht afschaffen? Dan kunnen scholen optimaler werken aan hun eigenlijke taken: kennisoverdracht en pedagogische ondersteuning. En zo worden fortuinen uitgespaard om te besteden aan onze eigen Vlaamse leerlingen, en kan er gered worden wat er nog te redden valt van de Vlaamse authenticiteit.
De discussie over de thuistaal in school laait weer op. Stadsonderwijs Gent laat leerlingen toe hun thuistaal te gebruiken in de klas.
Het Gentse stadsbestuur liet zich leiden door sentimentele argumenten van snotneuzen aan Vlaamse universiteiten die erop wezen dat leerlingen beter presteren als ze hun thuistaal mogen gebruiken. Zou goed zijn voor hun zelfvertrouwen dat dan een sprong opwaarts maakt in de hoge lucht en waardoor ze zich beter in hun vel voelen.
Dat wil dus zeggen dat er in Nederlandstalig onderwijs lustig op los anderstalig getetterd en gekwebbeld mag worden, elk in hun eigen brousse-taaltje? Uitheems gebrabbel en exotische geluiden inbegrepen.
Via hun thuistaal en hun welbevinden zouden allochtonen makkelijker Nederlands leren, zeggen de onderzoekers... Illusies! Leerlingen die zich goed in hun vel voelen zullen nog meer cocoonen in hun eigen vreemde thuiswereldje met nog minder interesse voor de Nederlandse taal, lage slaagkansen en torenhoge taalachterstanden als gevolg.
Linkse pogingen om de thuistaal te legaliseren in het onderwijs zijn al jaren aan de gang. Groen was voorstander van onderwijs in de thuistaal: "Laat vreemde kindjes hun thuistaal spreken op school", en nog meer van die smartlapperige kreten.
Er mag nooit vertrokken worden van de thuistaal. Eigen taal en cultuur moeten ontkend en afgezworen worden, alleen dan kan schoolsucces geboekt worden en kan integratie op gang komen.
Om ons eigen Vlaamse welzijn te bewaren, mogen we geen respect tonen voor de thuistaal van anderstaligen op school. We mogen geen zwakke momenten kennen, we moeten onszelf blijven en eisen dat anderstaligen onze taal overnemen, onvoorwaardelijk. Verdraagzaamheid en toegevingen zullen leiden tot onze zelfvernietiging.
De Pano-reportage van gisteravond over recreatief druggebruik deed me denkenaan vroeger toen schooldirecties om het hardst schreeuwden: "In mijn school zijn er geen drugs!!!"... Nietwaar directeur Prullemans, directeur V., directrice Prutsmans, directeur Wijsneus, directeur Blauwbaard?... En wie het minst weet, laat dat het luidst horen.
Waarom hoeven Heterofielen niet uit de Kast te komen?
Heterofielen hoeven niet uit de kast te komen omdat ze een normaal seksleven belijden. En homo's komen uit de kast om te zeggen dat ze liever een zijweggetje bewandelen.
Er breken slechte tijden aan voor heterofielen! Zij zullen in de verdrukking komen en in de vernieling, gediscrimineerd en verguisd. Een gezonde normale seksuele voorkeur telt niet meer mee, het is te alledaags. Enkel extremiteiten en perverse voorkeuren komen nog op tv en in de blaadjes. Hoe onnatuurlijker, hoe liever.
De reclame rond de eindeloze variëteiten tussen 'jongen' en 'meisje' doet de heterofiel wankelen op zijn voetstuk. Hij vraagt zich af of hij nog wel normaal is. Als hetero komt hij niet meer aan bod. Op televisie lijkt het of iedereen op zijn eigen geslacht valt, in bed duikt met seksgenoten, rollebolt met alles wat tot het eigen geslacht hoort.
De stereotiepe hetero-norm in de schoolomgeving heeft men willen aanpakken en het taboe rond homoseksulaiteit en transgenders willen doorbreken. Transgender- en holebi-jongeren zouden zich beter voelen als er in de school informatie aanwezig is over hun geaardheid. Hoe meer de school erover lult, hoe meer discriminatie wegens seksuele geaardheid.
Als men de berichten moet geloven puilen scholen uit van homo's, lesbiennes, biseksuelen, transgenders, transseksuelen, en nog zoveel andere seksueel geperverteerden... het moet allemaal kunnen, en het moet allemaal bespreekbaar worden. Allemaal moeten ze uit de kast komen... En dan vraag ik me af, hoe zijn ze d'r in geraakt? Wie heeft hen erin gestopt? Waarom zijn ze zo lang in die kast blijven zitten? En waarom willen ze nu met luid tromgeroffel en klaroengeschal er allen samen naar buiten stormen, uit die kast... Om wat te doen? Om hun 'anders-zijn' te delen met jan-en-alleman? Zonder discretie?... Een ware homo kent geen kast, hoeft er dus niet uit te komen, omdat hij zijn eigen leven leidt zoals hij is...
Gehersenspoelde Schoolkinderen willen de Planeet redden
Tienduizenden gehersenspoelde schoolkinderen hebben geen flauw benul van klimaatfeiten
Posted on
Als de klinkklare onzin die dit meisje uitspuugt een serieuze maatstaf is voor onze huidige toestand, dan verdienen we misschien wel niets anders dan de door de klimaatmaffia geëiste ondergang van onze welvarende beschaving.
In Duitsland moeten klassen verplicht deelnemen, anders worden ze op rapport gezet wegens ‘schoolverzuim’ – Conservatieve journalist James Delingpole verzucht: ‘Kom, vriendelijke asteroïde. Vernietig ons nu!’
Vandaag spijbelen tienduizenden gehersenspoelde Westerse schoolkinderen –in Duitsland zelfs verplicht- om deel te nemen aan wat op misleidende wijze een ‘klimaatstaking’ wordt genoemd. Voor het ‘redden van de planeet’ blijken de meesten van hen echter geen flauw benul te hebben van de echte klimaatfeiten.
‘The Handmaid’s Tale’, maar dan groen?: Worden normale mensen door de klimaatsekte gedwongen (en onder dreiging met hoge straffen) hun vrijheid en welvaart op te geven voor een feitelijk stokoude natuurafgod? – Wetenschappers voorspellen koudste winter in 100 jaar - U wilt meehelpen de planeet te ‘redden’…
Deze expressieve afbeelding is de voorpagina van het jongste Vlaams Belang-maandblad. Vorig jaar kwamen er 129.392 immigranten naar ons land... 129.000 nieuwe migranten!... België moet zijn migratiebeleid hoogdringend wijzigen wil het niet volledig 'ont-Europeaniseren'.
De massale import van laaggeschoolde armoelijders die ongeschikt zijn voor onze arbeidsmarkt, is een aanslag op onze sociale zekerheden. Nieuwe migranten kosten ons fortuinen, en daarom moeten wij langer werken, meer belastingen betalen en krijgen we minder pensioen. De nieuwe slavernij.
Om onze welvaartsgemeenschap in stand te houden moeten grenzen dicht, moet er een waterdichte sociale zekerheid komen, en illegalen en criminelen moeten terug vanwaar ze gekomen zijn.
Vroeger, in de loop van de jaren 70, 80, 90... zag ik het aantal migrantenleerlingen stijgen met de snelheid van een straaljager die alle geluidsmuren doorbrak. De invasie kwam toen goed op gang.
Ik begon me zorgen te maken over onze toekomst. Hoe gaat onze maatschappij er later uitzien? Er zal een moment komen dat WIJ minderheden worden en dat wij moeten leven in een nieuwe samenleving waarin moskeeën, sluiers en hoofddoeken het straatbeeld ontsieren, inclusief parasieten, lintwormen en mee-eters. We zullen verdwijnen in een anderstalige wereld die niet van ons is.
Er moet een minister komen van Ongediertebestrijding, zo eentje met de wilskracht en het doorzettingsvermogen van Trump. Zijn bevoegdheden zullen liggen op het terrein van insectenverdelgerijen en ongediertebestrijding in het algemeen. Als binnendringers zo talrijk geworden zijn als mieren, of als zwermen uitzinnige horzels, moeten ze doodgemept worden, anders pakken ze ons alles af wat wij opgebouwd hebben.
Vroeger gebeurde de bevolkingsaangroei in Vlaanderen via Vlaamse baarmoeders. Nu via migratie. Ooit zal er gezegd worden: "Vlaanderen, dat is het land waar ooit Vlamingen leefden". Vlamingen zullen weldra een minderheid vormen in Vlaanderen. In Antwerpen en Brussel is de ramp al geschied. Meer dan de helft van de bevolking zijn jonge migranten.
“Mama, papa, waar zijn mijn mobiele telefoon, Playstation, televisie?” “Lieve kind, bij de pandjesbaas om extra kosten, stroom en benzine te betalen – daarvoor heb jij nog gedemonstreerd.”
Er komt een nieuw vak in de lerarenopleiding. Hogescholen bieden een extra onderwijsvak aan: Nederlands niet-thuistaal, voor wie les wil geven aan anderstaligen in onthaalklassen of aan volwassen anderstaligen.
Studenten maken er kennis met specifieke didactische methodes om te kunnen focussen op de verschillen tussen de taal van anderstaligen en het Nederlands.
Interculturele communicatie krijgt veel aandacht in de nieuwe opleiding. Afghanen en Syriërs verstaan sommige Nederlandse woorden heel anders dan wat wij bedoelen. En omdat anderstaligen een zeer diverse groep vormen, moeten nieuwe leerkrachten leren differentiëren en individualiseren... Komt allemaal kijken bij de nieuwe opleiding.
Tóch is het nieuwe vak Nederlands niet-thuistaal een achternahollen van het probleem van anderstaligheid. Omdat vertrokken wordt van de vreemde thuistaal en - o wee - het Nederlands een tweederangsrol toebedeeld krijgt. Vroeger vertrok men ook van de moedertaal van migranten en hun cultuur, toen NT2 inburgerde in het migrantenonderwijs. Later zijn onderwijsmensen tot het inzicht gekomen dat nooit van de thuistaal vertrokken mag worden om Nederlands te leren. En nu, zovele jaren later, begaat men dezelfde fout: Nederlands leren vanuit eigen moedertaal!
Nederlands niet-thuistaal... waarmee NT2 weer eens toeslaat. De nieuwe opleiding wordt algauw een NT2-opleiding genoemd. NT2 (Nederlands tweede ! taal) heb ik vroeger gekend als een miljoenenproject voor het migrantenonderwijs, een project dat brandhout maakte van het klassieke taalonderricht, en waar eigen vreemde taal en cultuur behouden werd. Koen Jaspaert, de bedenker van NT2: "Anderstalige ouders moeten thuis met hun kinderen de eigen moedertaal spreken. Kinderen moeten een moedertaal hebben, voor ze aan een andere taal beginnen"... Koen Jaspaert en zijn NT2 berokkende vroeger veel schade aan het traditionele taalonderwijs, en bezorgde leerkrachten Nederlands een algeheel ongenoegen en frustraties... Een "uitholling van het taalonderwijs", berichtte vroeger Onderwijskrant Vlaanderen.