Wij hebben geen enkel vertrouwenswekkend element gevonden in de offerte van Deko Tour via Media Mobile Marketing
Het ECC heeft op enkele dagen tijd meer dan 30 telefoons ontvangen van consumenten die een gratis reis aangeboden kregen ter waarde van 1500 op voorwaarde dat ze de administratieve kosten van 98 zouden betalen.
Het aanbod gaat uit van een Turkse reisorganisator, Deko Tour, die het Duitse Media Mobile Marketing als tussenpersoon gebruikt.
Vermits het aantal vragen dat we ontvingen en het onduidelijke aanbod enige argwaan wekten, hebben wij geprobeerd de identiteit van de betrokken firmas te achterhalen.
Op het adres in Düsseldorf dat vermeld is op de documentatie die de consumenten ontvingen, bevindt zich een firma met een andere naam. De Duitse autoriteiten melden ons dat de firma Mobile Media Marketing gevestigd is in het Verenigd Koninkrijk. Daar is ze momenteel onderworpen aan een schrappingsprocedure, omdat ze een administratieve procedure niet respecteerde.
Noch in Duitsland, noch in Engeland, noch in België is er een telefoonnummer ter beschikking van de consumenten.
Ook van de Belgische advocaat, op wiens rekening de administratieve kosten gestort dienen te worden, hebben we geen informatie gekregen.
De algemene verkoopsvoorwaarden van Mobile Media Marketing vermelden dat zij geen enkele verantwoordelijkheid draagt met betrekking tot de reis zelf. De organisator van de reizen, Deko Tour, die buiten de Europese Unie gevestigd is, is als enige wettelijk verantwoordelijk.
Voor zover wij weten, beschikt Deko Tour niet over de vereiste vergunning om in België georganiseerde reizen aan te bieden.
Bij gebrek aan overtuigende bewijzen, raden we je aan om voorzichtig te zijn. Weet ook dat aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn, het over het algemeen ook niet zijn
Het oude nummer 110 verdwijnt en wordt vervangen door het nieuwe noodnummer 116000 !!!
Het totstandkomen van het nieuwe noodnummer.
Child Focus vestigt zowel op nationaal als inetrnationaal vlak de aandacht op de problematiek van de verdwijning van kinderen. Hiertoe richtte Child Focus en 2001 Missing Children Europe (MCE) op, een Europese federatie van 23 gelijkaardige NGOs in 16 landen.
Onder impuls van MCE nam de Europese Commissie in februari 2007 de beslissing om het nummer 116000 in alle lidstaten te reserveren als meldnummer voor vermiste kinderen.
Intussen werd deze beslissing ten uitvoer gelegd door de Conference of European Postal and Telecommunications Administrations (CEPT), die ervoor gezorgd heeft dat het nummer 116 000 in niet minder dan 48 landen (zo goed als het gehele geografische europese grondgebied) gereserveerd is en dus niet voor andere doeleinden gebruikt kan worden.
Rome is niet op één dag gebouwd. Het meldnummer 116000 voor vermiste kinderen is nu al operationeel in 7 landen: Hongarije, Polen, Nederland, Griekenland, Portugal, Roemenië, Slovakije, . en nu dus ook bij ons, als achtste land. Binnenkort volgen Frankrijk en Italië.
Waarom?
Vanzelfsprekend komen veruit de meeste oproepen op een noodlijn van inwoners van het eigen land.
Maar: de mobiliteit van burgers neemt toe, en de grenzen vervagen. Met een Europees eenheidsnummer beschikken Belgische reizigers in het buitenland, of vreemdelingen die in België verblijven, steeds over het juiste noodnummer wanneer ze geconfronteerd worden met de verdwijning van een kind.
Bovendien worden internationale opsporingscampagnes vergemakkelijkt, omdat er internationaal slechts één telefoonnummer moet worden vermeld. De nationale nooddiensten verbinden zich ertoe de relevante getuigenissen onmiddellijk door te geven aan hun collegas én aan de bevoegde politiediensten.
Hoe werkt het?
Het Europees noodnummer voor vermiste kinderen geeft toegang tot de lokale, nationale diensten die met verdwijningen van kinderen belast zijn. Concreet wordt in elk land één instantie of organisatie aangeduid die alle 116000-oproepen uit dat land ontvangt en behandelt.
Wie in België het nummer kiest komt terecht bij Child Focus.
Specifieke werking van de Child Focus-noodlijn.
Het nummer is dag en nacht, zeven dagen op zeven bereikbaar. De bellers worden zoveel mogelijk in een gemeenschappelijke taal aangesproken: de operatoren spreken minstens de landstalen plus Engels. Desgewenst wordt anonimiteit gegarandeerd. Om veiligheidsredenen wordt elke oproep op band opgenomen. Elke relevante oproep wordt meteen geregistreerd in een databeheerssysteem. Aan elk dringend geval wordt onmiddellijk gevolg gegeven door het aanduiden van een dossierverantwoordelijke, die net zoals de operatoren in een wachtsysteem werkt. Alle getuigenissen worden volgens een geschreven protocol meteen doorgegeven aan de bevoegde politiediensten.
Het oude nummer 110 blijft om veiligheidredenen nog geruime tijd bereikbaar. Hoelang precies zal volgend jaar geëvalueerd worden. Er zal vanaf nu geen publiciteit meer voor worden gemaakt.
Naast verdwijningen behandelt Child Focus ook meldingen van extrafamiliaal seksueel misbruik via dezelfde noodlijn.
Gezamenlijke actie
Child Focus stelt vandaag ook het Europese logo voor dat tot stand kwam onder impuls van MCE. Het is de eerste uiting van een gezamenlijke campagne, die op 25 mei (Internationale Dag van de Vermiste Kinderen) van start zal gaan. (bron : het gezinsportaal)
Deze week enkele beeldjes genomen van onbewaakte nesten, de moederkes waren even het nest uit .... als dat niet prachtig is !!! foto 1 is nest van een merel foto 2 is kunstwerk van een meesje.
Bericht van de gemeente Brecht : Tengevolge van een interne reorganisatie bij de huisvuilophaler Anny Lannoey heeft deze ons gemeld dat het voor hen niet meer haalbaar is om alle zakken op donderdag op te halen. De ophaling van de huisvuilzakken langs de Koekoeksdreef zal dus vanaf heden niet meer op donderdag maar wel op vrijdag geschieden. Gelieve hiermee rekening te houden bij het buitenzetten van uw huisvuilzak(ken). Voor de eigenaars van NRH zelf is dat geen enkel probleem, wij kunnen onze zakken droppen in de voorziene verzamelbakken vooraan op de parking, enkel voor de mensen die hun zak(ken) langs de Koekoeksdreef zetten is het wel anders. (bron : brief dienst Afval en Duurzaamheid van de gemeente Brecht)
De ophaling van de (bruine) huisvuilzakken ter hoogte van onderstaande straten zal dus niet meer op donderdag maar wel op vrijdag geschieden.
ZONE 3: Albatrosdreef; Andrélaan van Mieksebaan tot aan E19; Anjerslaan; Baan op Sas 3; Bareellaan; Bosbesdreef; Dennenbosdreef; Donkerbosdreef; Dwarsdreef; Eksterdreef; Ericadreef; Geraniumlaan; Goudregenlaan; Haringdreef; Hoefijzerdreef; Hoeksedreef; J. Nuytsdreef; K. Madoudreef; Kempendreef; Klaverdreef; Klimopdreef; Kromvenlaan; Laaglandlaan; Mastboomdreef; Poedeldreef; Salviadreef; Sorbenlaan; Spechtendreef; Tilburgbaan van Donkerbosdreef tot aan Laaglandlaan; Venheidedreef; Vijf Gezusterslaan; Vinkenboslaan; Vissersdreef; Vossendreef; Wijngaardlaan; Wilgenlaan
ZONE 4: Achteromstraat; Bachlaan; Brahmslaan; Chopinlaan; Condordreef; E. Berlinlaan; Gloriantdreef; Händellaan; Haydnlaan; Koekoeksdreef; Mendelssohnlaan; Mieksebaan; Moessorgskylaan; Mostvenlaan; Nieuw Rommersheide; Rachmaninovlaan; Rommersheide A, B, C, D, E, F, G, H, I en J; Rubensteinlaan; Schubertlaan; Strausslaan; Stawinskylaan; Sullivanlaan; Tjaikowskylaan; Vriendschapslaan; Wagnerlaan
ZONE 5: Akkerweg; de Lalainglaan; Kleine Kasteeltjesweg; Meestersweg; Man Jobweg; Molenakkerlaan; P. Verbernelaan; R. Van Ostaeyenlaan
Voor verdere vragen en/of opmerkingen hieromtrent kan men steeds contact opnemen met:Dienst Afval & Duurzaamheid,Van Pulstraat 15, tel. 03-660.17.27.
12/05 De diensten Cultuur, Jeugd en Sport zijn verhuisd naar het voormalige CM-gebouw aan de Gasthuisstraat 32, rechtover de gebouwen van het OCMW.
Het postadres (Gemeentepark 1) en het telefoonnummer (03-660.28.32) blijven wel behouden. Open elke werkdag tussen 9u en 12u en op maandag ook van 18u tot 20u. Bron : GVA
In België (plaats 'X') zien we een "bos" verkeersborden staan, zie foto 1, dat gebeurt wel meer, maar in de Noorderkempen ('NRH') zou dat ook kunnen gebeuren ! ...., zie foto 2, Mogelijk/hopelijk is dit een grap !
Koetunnel wordt moderne fiets- en voetgangerstunnel onder E19 (2)
Vlotte doorgang naar station Noorderkempen
Brecht - Aannemer VBG uit Herentals start maandag 25 mei met het bouwen van een nieuwe onderdoorgang van de E19 in Brecht.
De huidige koetunnel wordt vervangen door een mooie onderdoorgang voor voetgangers en fietsers, die zo op een veilige manier het treinstation zullen kunnen bereiken. In deze werken zijn ook een derde rijstrook op de middenberm, in elke rijrichting, over een lengte van circa 1,6 km inbegrepen, alsook de nieuwe invoegstrook van de nieuwe oprit richting Antwerpen over een lengte van 500 meter. De werken zullen in een open sleuf uitgevoerd worden, maar er wordt op de E19 geen verkeershinder verwacht omwille van het feit dat er in elke rijrichting steeds 2 rijstroken beschikbaar zullen zijn. 'De werken gebeuren in opdracht van het Brechtse gemeentebestuur, Infrabel en de Vlaamse overheid. De werken werden gegund voor een som van 2.187.477,40 euro, B.T.W. niet inbegrepen. Net zoals voor het stationsplein, zal ook hier het Brechtse gemeentebestuur nadien zorgen voor camerabewaking. De uitvoeringstermijn bedraagt 300 kalenderdagen, maar de aannemer is ervan overtuigd dat hij de werken beduidend vlugger zal kunnen uitvoeren,' zegt burgemeester Luc Aerts. Als de nieuwe tunnel is gerealiseerd is station Noorderkempen vanuit Brecht-Centrum vlot te voet of met de fiets bereikbaar. (N.V) Nieuwsblad dd.30 april 2009
BRECHT - De oude koetunnel onder de E19 en de hst-spoorlijn wordt omgebouwd tot een moderne fiets- en voetgangerstunnel. De realisatie moet in stukken gebeuren. Daarvoor wordt op de E19 eerst een nieuwe extra rijstrook gelegd. De nieuwe tunnel geeft toegang tot de perrons van het station. (vw) Nieuwsblad dd.28 april 2009.
Foto 1 : zo is het
Foto 2 : zo wordt het misschien ? maar het zal wel iets anders zijn !
Elke Vlaming produceert gemiddeld 1,45 kg afval per dag. Bijna 30 % van al dat afval kunnen we niet recupereren en moeten we dus verbranden of storten. De doelstelling van het Vlaamse afvalstoffenbeleid is dan ook afval voorkomen. Om deze doelstelling te bereiken, wordt het diftar-systeem ingevoerd. Diftar is de afkorting van 'gedifferentieerde tarifering', beter bekend als het principe 'de vervuiler betaalt'.
Het diftar-systeem bestaat in Brecht in feite al voor de ophalingen aan huis. Als u afvalstoffen aanbiedt voor verwijdering, zoals restafval, dan betaalt u hiervoor een hoger tarief dan voor vermijdbare afvalstoffen zoals PMD. Een rol restafvalzakken is immers duurder dan een rol PMD-zakken. De ophaling van bepaalde selectieve fracties zoals papier en karton is dan weer gratis.
Via het diftar-systeem willen we iedereen ertoe aanzetten zoveel mogelijk afval te voorkomen of te hergebruiken, goed te sorteren en zo min mogelijk weg te gooien als huisvuil of grofvuil. Als Vlamingen leveren we al een topprestatie als het gaat om sorteren en dat moeten we volhouden maar we moeten er ook voor zorgen dat de totale hoeveelheid afval niet toeneemt.
Hallo beste mensen van N.R.H., hier nogmaals 2 oproepen :
Foto 1 - Help ons terrein "netjes" houden !
Foto 2 - Elke eerste zaterdag van de maand wordt er gewerkt op de gemeenschappelijke delen van onze wijk. Wij vragen jullie om ook op vrijwillige basis een handje toe te steken. We komen altijd omstreeks 9 uur bijeen aan het 'nutsgebouw' en dit tot ongeveer 12 uur. Dit wordt door iedereen gewaardeerd.
Samen .... werk .... Samen ... sterk Samen ... geld besparen !
Vandaag 15 april 2009 heeft de brandweer van de gemeente een controle gehouden op de 'bluswater aansluitingspunten' in onze wijk. Zij hebben de puttekes gereinigd en de kranen nagezien. Indien het nodig zou zijn zullen deze hersteld worden. Tevens werden er officiële bordjes geplaatst (zie foto). Deze controle is om zeker te zijn dat zij bluswater kunnen hebben moest er eventueel ergens een brand zijn ! (navr. gedaan bij de brandweer)
We zien hier een eendenfamilie, nu nog 15 kleintjes waarvan 1 volledig geel (het gele loopt meestal een beetje gescheiden van de anderen). Oorspronkelijk waren er 16 kleintjes, en .... moeder eend met haar kroost kamt de hele omgeving uit.
Op de collage de ingang van onze (privé) wijk en enkele woningen - het is hier "zeer" rustig wonen tussen een groen- en bosrijke omgeving.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!