In de stille Kempen op de Nieuw Rommersheide "Mobiliteit" versus "Rust"
07-11-2010
info (voor R.D.)
Even mijn visie over het eerste bericht van R.D. : punt 1 : dat zal wel moeten, deze wet heeft een dwingend karakter ! punt 2 : neen een syndicus-ME mag geen vergoedingen ontvangen, enkel de gemaakte en bewezen kosten + "1 polis" verzekering BA. Hij zou dat wel kunnen als zelfstandige (eventueel in bijberoep) en ons dan een factuur sturen. punt 3 : volgens mij gebeurt dat niet punt 4 : dat klopt - staat in de BA (behalve de hoeveelheid) het zal wel ingeschreven staan punt 5 : er zijn veel mensen die niets durven zeggen, daar waar het zou moeten (angst ???) punt 6 : klopt volledig en misschien goed dat het zo gebeurt (mijn mening)
en het tweede bericht : ja ik heb de volledig tekst van het BS
verdere info :
Wie kan syndicus zijn ?
Er bestaan geen vaste criteria om te bepalen in welke gevallen de Vereniging van Mede-eigenaars een mede-eigenaar als syndicus dan wel een extern kantoor voor het beheer behoort aan te wijzen.
Wie ook kandidaat is om een appartementsgebouw te besturen - een appartementseigenaar of een extern makelaarskantoor - zal zich moeten werken door complexe wetten en regels die regelmatig worden gewijzigd en/of aangepast.
Bij kleine verenigingen (2 tot 10 flats) zal de algemene vergadering doorgaans een mede-eigenaar als syndicus aanwijzen. Het is wel van het grootste belang dat de als syndicus aangestelde mede-eigenaar dezelfde kennis en bekwaamheid behoeft als een professioneel en deze persoon op de hoogte is dat hij volgens de wet aansprakelijk is voor zijn beheer d.w.z. indien een mede-eigenaar, die de functie van syndicus uitoefent, de wet niet kent en de VVM - eigenaars dientengevolge aan haar wettelijke verplichtingen niet voldoet, dat de schade, die daaruit voortvloeit, DE SYNDICUS AANGEREKEND WORDT .
Bij grotere gebouwen (vanaf 10 flats) zal men doorgaans een professioneel erkend kantoor aanstellen met specialisatie van syndicaal beheer', lid van het CIB en met BIV nummer .
De syndicus kan eveneens gekozen of aangesteld worden door de vrederechter.
Op 16 november 2010 gaat de nieuwe Europese kentekenplaat van start
De DIV stopt met de uitreiking van kentekenplaten aan de loketten op 10-11-2011
De DIV is van 11 tot en met 15 november 2010 gesloten. De laatste inschrijving met een kentekenplaat van actueel model zal op 10 november plaatsvinden (op 9 november via WebDIV).
Opgelet: in november zijn een aantal DIV-antennes elk een dag gesloten!
Andere sluitingsdagen en openingsuren
De kantoren van Maritiem Vervoer te Antwerpen (Tavernierkaai 3 en Olijftakstraat 7-13) zijn definitief gesloten sinds 23 september. Sinds 1 oktober zijn de kantoren van Maritiem Vervoer te Antwerpen geopend in Posthoflei 5, 2600 Antwerpen (Berchem).
03-11-2010
De DIV antennes te Alken en Harelbeke zijn gesloten
04-11-2010
De DIV-antenne te Eupen is gesloten
05-11-2010
De DIV antennes te Mons, Namur, Graçe-Hollogne, Kontich en Gent zijn gesloten.
25-11-2010
De DIV antennes te Charleroi, Neufchâteau en Eupen zijn gesloten
Bij het invoeren van de Europese kentekenplaat zal er worden overgegaan naar een kentekenplaat met 7 karakters, robijnrood (RAL 3003) opschrift op een witte grond voorafgegaan door het blauwe EU-symbool met daarin het witte B teken met daarboven een cirkel van 12 gele sterren, volgens het model indexcijfer 3 letters 3 cijfers.
Enkel de achterste kentekenplaat zal een officiële kentekenplaat zijn. De voorste kentekenplaat en andere reproducties worden afgeleverd door de detailhandel maar dienen te voldoen aan de door de DIV bepaalde kwaliteitskenmerken die gelijkaardig zijn aan de officiële achterste kentekenplaat.
Deze reproductie dient vervaardigd te zijn uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42 en met een dikte tussen 0,95 mm en 1,25 mm of uit een acrylaatplaat van minimum 3 mm.
De hoeken van de platen zijn afgerond: de straal van deze afrondingen bedraagt 10 ± 2 millimeter. Elke hoek van de plaat is voorzien een gaatje, met een diameter van 6 mm en met het middelpunt op 12 mm van de buitenranden van de plaat (5mm diameter en middelpunt op 9 mm van de plaat voor de reproducties met afmetingen van de kentekenplaat voor motorfietsen).
Wat de aluminiumplaten betreft, dient het opschrift en de boord gestanst te zijn en in een reliëf van minimum 1,15 mm ten opzichte van de grond van de aluminiumplaat.
De tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage bij het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen en de kleur heeft de identieke RAL code van de overeenstemmende kentekenplaat. De onderlinge horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 50 millimeter, voor de reproducties met afmetingen van de kentekenplaat voor motorfietsen bedraagt deze 39,2mm.
De reproductie moet eveneens voorzien zijn van een retroreflecterende film van klasse 1, rechtstreeks gelamineerd of vastgehecht op de totale oppervlakte van de dragende plaat, waarvan de minimale retroreflectiecoefficiënt evenals de trichromatische coördinaten en minimale luminantiefactor worden vastgelegd bij ministerieel besluit.
De dragende plaat dient achteraan voorzien te zijn van een identificatieteken van de plaatfabrikant en de retroreflecterende film dient voorzien te zijn van een kleurloos identificatieteken van de filmfabrikant evenals de referentie van de afkondigingdatum van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen.
De fabrikant van de kentekenplaat (dragende plaat + retroreflecterende film) dient ISO 9001 2008 gecertificeerd te zijn.
Mensen, niemand weet wat er gaande geweest is hier bij ons (dat is hier van weinig belang), dat is ondertussen (hopelijk) opgelost, maar er is iemand die beweert dat ik denk dat ik "not touchable" ben (te gemakkelijk in het nederlands), doch ik ben even kreukbaar zoals iedereen, ik heb ook fouten en gebreken, maar ik doe de moeite om alles te staven (dus op papier) want anders is het nadien van 'dat heb ik zo niet gezegd/bedoeld enz.....'en ik doe tenminste de moeite om alles diep uit te spitten en bewijzen te zoeken (bv in het staatsblad enz). Ik weet ook dat we niet allemaal papiervreters zijn, ik ken ook maar weinig van praktische zaken zoals loodgieterij, schriinwerkerij enz... maar durf er voor uitkomen. Ik sta niet op een preekstoel om te verkondigen dat ik alles beter weet .... Mijn mening : beter prive en werk gescheiden houden, het 1 heeft niets met het ander te maken. Ik ben benieuwd, eventuele reactie via de e-mail knop.