Bruggen
Zoeken in blog


    Dit is te vinden in mijn blog.

-Shemas
-Bruggen in de tweede wereldoorlog
-Vroegere oude bewaakte bruggen

-Oude bruggen uit de beginperiode
-Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw
-Hangbruggen
-Betonnen bruggen
-Bruggen in opbouw
-Vlagstempels
-Beweegbare bruggen
-Overdekte bruggen
-Eigenaardige en natuurlijke oeververbindingen
-Frankeerstempels
-Bruggen en de kastelen
-Aquaducten en kanaalbruggen

-Spoorwegbruggen 

-Oude bruggen

-standbeelden op de bruggen


 

 

 

 


Welkom op mijn blog!




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

Inhoud blog
  • F.D.C.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Hangbruggen.
  • overdekte bruggen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Hangbruggen.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • bruggen en de kastelen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • oude bruggen
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • overdekte bruggen
  • Ingenieurs en architecten.
  • Beweegbare bruggen
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen.
  • Stalen Bruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • betonnen bruggen
  • Serie 2008
  • Spoorwegbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • betonnen bruggen
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en architectenin de bruggenbouw.
  • hangbruggen.
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • oude bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • hangbruggen
  • voetgangersbrug
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • hangbruggen
  • overdekte bruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • Bruggen en de kastelen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • SCHEMAS
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • vroegere oude bewaakte bruggen
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Betonnen bruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • ijzeren bruggen
  • ijzeren bruggen


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    zorkie onze bouvier en floder van de gebuur.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    mio
    blog.seniorennet.be/mio

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Bruggen en postzegels
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spoorwegbruggen

     

     Spoorweg Viaduct van - Lune   (Schotland.)

     



     De gietijzeren centrale brug werd gebouwd in 1857-1861.


     

    Waterside Viaducten, Sedbergh, Cumbria

     Dit prachtige Viaduct op de afgedankte spoorweg die liep tussen Clapham Junction (op Leeds - Morecambe lijn) en Lowgill op de West Coast Main Line.

    Het is 530 m lang en heeft de lijn, gesloten in 1966, 100 voet boven de Lune.  Verrassend het viaduct is niet een beursgenoteerde structuur.

     

     

     


    25-04-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      Pont de Macon.

    Saint Laurent brug.

     

    Brug van Saint-Laurent
    Voor de stad Mâcon ook maar bestond, werden de beide oevers van de Saone hier al door een doorwaadbare plaats verbonden. De Romeinse legers bouwden een houten brug tijdens de veroveringscampagne in Gallië, en pas in de 11' eeuw werd een stenen brug gebouwd, met slechts zes bogen, die reeds in 1221 werd versterkt. Tot 1550 ondergaat de brug regelmatig ingrijpende verbouwingen. De verlenging van de brug schijnt ook uit deze tijd te stammen, maar het exacte aantal bogen in de 16' eeuw is onbekend. Tijdens de godsdienstoorlogen was de brug getuige van een tragische gebeurtenis, toen Guillaume de Saint-Point, gouverneur van Mâcon, de gevangen genomen Hugenoten in de Saone wierp. De brug van Saint-Laurent is een van de weinige bruggen uit de streek die niet tijdens de tweede wereldoorlog is verwoest. Sinds deze tijd is de brug niet meer veranderd, en telt voortaan twaalf bogen.

     

     



     


     


     

     


    De Saint Laurent brug , die in de 11e eeuw werd opgetrokken, was gedurende vele jaren de link tussen Frankrijk en het Romeinse Rijk. Op de noordelijke boog staat een standbeeld van St. Nikolaas, de patroonheilige van de zeilers. Opmerkelijk is dat Mâcon eveneens verbroederd is met Lecco, onze Italiaanse verbroederingsgemeente, dat dezelfde patroonheilige heeft.



     



     

     

     


     


    18-04-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

      Ross Bridge.

     De bekende zandsteen brug werd gebouwd door veroordeelde arbeiders in 1836, en is de derde oudste brug nog in gebruik in Australië.  In opdracht van luitenant-gouverneur Arthur, werd de brug gebouwd ze is ontworpen door architect John Lee Archer, met de veroordeelde werk team, waaronder twee stonemasons, James Colbeck en Daniel Herbert, de laatste wordt gecrediteerd met de ingewikkelde gravures langs beide zijden van de brug.



    Zegel uitgegeven in 2004. 


     Zegel uitgegeven in 1980.


     

     De Ross Bridge over de rivier de Macquarie op de historische stad Ross.


    Oude zichtkaart van de Ross brug.





     

    Stonemasons - Steenhouwers.


    12-04-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

      De Victor Bodson brug. (Luxemburg)

     



    Zegel uitgegeven in 2003.


    De brug is gebouwd in Hesperange Luxemburg,ze werd voltooid in 1993 en heeft een lengte van 260 meter over de Azette valei.

    Belangrijkste span is 130 meter en de pijlon hoogte is 105 meter.




    Victor Bodson (1902-1984) was een Luxemburgse sociaaldemocraat, die in de Europese Commissie-Rey de portefeuille vervoer had. Bodson zat in 1934 in het parlement en was in de oorlogsjaren in Londen minister. Ook na 1945 was hij Kamerlid en minister, onder meer van verkeer. Tussen 1964 en 1967 was Bodson Kamervoorzitter.

    in de periode 1967-1970: lid Europese Commissie

    04-04-2009, 08:41 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.

     

     Eugeny Oscarovich Paton. (Ingenieur 1870-1953)

    Specialist in het ontwerpen van metalen bruggen.

     

    Zegel uitgegeven in Rusland -( 1963.)


    Zegel uitgegeven in Oekraïene - (1998) met afbeelding van Paton en brug in Kief.


    Eugeny Oscarovich Paton.


    29-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

    De Vrijheidsbrug.(Boedapest Hongarije.)

    De Vrijheidsbrug (Szabadság híd) is een van de negen Donaubruggen in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. De Vrijheidsbrug is de zesde brug als men stroomafwaarts gaat. Ze is 331 m lang en 20,1 m breed en dateert uit 1896.

    De brug bevindt zich tussen het Sint-Gellértplein (Szent Gellért tér) op de rechteroever van de Donau (Boeda, met het Gellért-hotel en de zuidkant van de Gellértberg) en het Fővám-plein op de linkeroever (Pest, met de Markthal en het gebouw van de Corvinus-universiteit). Gezien vanuit Pest vormt de brug de voortzetting van de Kleine Ring (Kiskörút).

    De brug is ontworpen door János Feketeházy en werd ter gelegenheid van het millennium van de Hongaarse Landname in 1896 in gebruik genomen, iets eerder dan de noordelijker Elisabethbrug. De brug droeg aanvankelijk de naam van koning Frans Jozef, de Habsburgse vorst die de brug ook opende. In 1898 reed ook de eerste tram over de Frans Jozefbrug. Nadat de brug in 1945 door de Duitsers was verwoest en als eerste herbouwde brug op 20 augustus 1946 weer in gebruik werd genomen, kreeg de brug zijn huidige naam.

    Karakteristiek voor de stalen, groen geverfde brug zijn de beelden van vier roofvogels op de beide torens: de turul is een vogel die een belangrijke rol speelt in de Hongaarse voorchristelijke mythologie. Ook is de brug voorzien van het Hongaarse wapen.

     

     

     

     



    Keizer - Frans - Jozef I.


    Wapenschild van Keizer - Jozef I.


     

    Wapenschild van Hongarije.

    26-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.

     

    James Brindley.  ( 1716-1772)

    Engelse Ingenieur.

     

    Zegel uitgegeven in 2009. 

     

    Trent and Mersey Canal

    Het Trent and Mersey Canal is een kanaal dat de Trent te Shardlow in Derbyshire verbindt met de Mersey te Runcorn in Cheshire. Het 140 km lange kanaal werd geopend in 1777.Het idee voor de verbinding van beide rivieren door een kanaal kwam van ingenieur James Brindley en werd door het parlement bij wet goedgekeurd in 1766. Nog in hetzelfde jaar werd de eerste spadesteek geplaatst door Josiah Wedgwood en nog geen elf jaar later was het kanaal over zijn gehele lengte afgewerkt, inclusief meer dan 70 sluizen en vijf tunnels. Het hoofdkwartier van de kanaalmaatschappij was gevestigd in Stone.

     

     

     

    James Brindley.

     

    Anderton lift.

     

     


     

    Standbeeld van James Brindley.

     

     

    24-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

     

    De St-Louis Missouri Missisippi river-brug. 

    Ontworpen door James-Buchanan Eads (1820-1887)

    De Stalen  brug werdt afgewerkt in 1874 ze is 1964 meter lang.

     




    Oude postkaart uit 1906.


    James - Buchanan - Eads.

     

    21-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen

      Pont de Souris.  (Canada)

     

    Souris is een plaats (town) in de Canadese provincie Prins Edwardeiland en telt 1232 inwoners (2006). De oppervlakte bedraagt 3,42 km².

     




    De iconische Swinging Bridge:

    Canada's Historische langste hangbrug oorspronkelijk gebouwd

    over de Souris rivier in 1904 door Squire Souden.

    De brug is nu opengesteld voor het publiek 365 dagen per jaar,gratis.

    Ze wordt nog dagelijks gebruikt door de inwoners van Souris.

    Wees avontuurlijk en een wandeling over de brug is een

    bezienswaardigheid.



    20-03-2009, 11:25 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overdekte bruggen

    Overdekte brug van Chua-Can in Hoi An.

    ( In Vietnam.)

    Hoi An is één van de meest traditionele steden van Vietnam. Hier komen alle culturen uit het land samen. De wegen zijn met elkaar verbonden door typische Vietnamese bruggen. De meest bekende is de achttien meter lange Japanse brug uit de zestiende eeuw, met houten hekjes en een rood met ornamenten versierd dak. De brug wordt bewaakt door houten apen en honden. Middenin bevindt zich een kleine tempel. Onder de bruggetjes stroomt het bruine water van de Thu Bon rivier door de stad.

     

     


     


     


    14-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ingenieurs en architecten.

      Hans Ulrich Grubenmann.

    Verschillende leden van de Zwitserse familie Grubenmann werden beroemd als schrijnwerkers en civiel ingenieurs in de achttiende eeuw.  De zonen werden innoverend op brug constructies.

     Ulrich Grubenmann (1668 - 27 juni 1736) woonde zijn hele leven in Gstalden, Appenzell Ausserrhoden, waar hij vader was van drie zonen:

     

     

    "De brug bij Schaffhausen" van Johann Heinrich Bleuler.

     De broers waren dorp timmerlieden in Teufen.  De belangrijkste structuren zijn die bekend staan als zijnde:

     Overschrijden van de Rijn bij Schaffhausen in twee overspanningen van 52 m en 59 m respectievelijk (Hans Ulrich, 1757);

     Een enkel-span van 67 m op Reichenau, (Johannes, 1757);

    Overschrijden van de Limmat op Wettingen, een 60 m span gedachte om als eerste gebruik te maken van een echte boog op een houten brug, (Hans Ulrich en Johannes, 1778).

     Zeer weinig van hun bruggen hebben het overleefd, die in Schaffhausen en Wettingen werdt verbrand door de Fransen in de oorlog van 1799, maar hun ontwerpen werden invloedrijk, door gebruik te maken van nieuwe combinaties van bogen en spanten.  De overlevende bruggen omvatten:

    • Rümlangbrücke, Oberglatt , 27.5 m span Rümlangbrücke, Oberglatt, 27,5 m span
    • Hundwilertobel, 30 m span Hundwilertobel, 30 m span
    • Kubelbrücke, Herisau , 30 m span Kubelbrücke, Herisau, 30 m span

     



    zegel uitgegeven in maart 2009.




     

    Maquette in het museum van Grubenmann in Teufen.

     

     

     

    Afbeelding na de instorting van de brug in mei 1754..


    De brand in 1799.


    Hans Ulrich Grubenmann.




    Wapen van Schaffausen.

    12-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen

      Zweefbrug van Kiel. (Duitsland)

     

    Kiel is een stadsdistrict (kreisfreie Stadt) in het noorden van Duitsland, de hoofdstad van de deelstaat Sleeswijk-Holstein. De stad telt 236.702 inwoners[1]. Kiel is gelegen aan de Kieler Förde, een zijarm van de Oostzee, aan het begin van het Noord-Oostzeekanaal.

    Kiel is dan ook een belangrijke havenstad, waarvandaan veerdiensten naar de meeste grote Oostzeehavens worden onderhouden. Kiel geniet ook bekendheid als zeilstad: de grootste zeilregatta van de wereld, de Kieler Woche, vindt er jaarlijks plaats en tweemaal (1936 en 1972) werden er in Kiel Olympische zeilwedstrijden gehouden.

    In de Tweede Wereldoorlog werd Kiel, destijds een belangrijke marinehaven, zwaar getroffen door luchtbombardementen.

     



    De stalen zweefbrug werdt gebouwd in 1910 en gesloopt in 1923

    Ze was 128 meter lang.






    Wapen van Kiel.

    08-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

      Stenen brug in Lompert. (Belgïe Wallonië) 

    Lompret is een dorp in de Belgische provincie Henegouwen, en een deelgemeente van de Waalse stad Chimay. De naam Lompret betekent trouwens Lang prairie (Longo Prato in het Gallo-Romeins). Lompret was een zelfstandige gemeente, tot die bij de gemeentelijke herindeling van 1977 toegevoegd werd aan de gemeente Chimay .

     





    07-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spoorwegbruggen

     Viaduct van Bietschtal. (Zwitserland)

     

     



    100 Jarig bestaan van de spoorweglijn van Lotschberg.




    Het stalen viaduct heeft een spanwijdte van 136 meter

    en ligt tussen twee tunnels.




    03-03-2009, 09:38 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen

     koningsbrug Rotterdam.

     

    De Koninginnebrug is een brug over de Koningshaven in Rotterdam, naast de Hef.

    De brug verbindt het Noordereiland met de wijk Feijenoord. De eerste Koninginnebrug was een draaibrug en werd aangelegd in 1870. Na vijftig jaar was de brug een belemmering voor zowel de scheepvaart als het wegverkeer. De brug was ook niet geschikt voor trams.

    In 1923 werd besloten om een nieuwe Koninginnebrug te bouwen, nu in de vorm van een dubbele basculebrug. Deze brug naar een ontwerp van A.H. van Rood werd in 1929 opgeleverd.

    De Koninginnebrug heeft twee beweegbare kleppen van geklonken staal. In de brugkelders bevinden zich de contragewichten van ieder 800 ton. De brug heeft vier brugwachtershuisjes met koperen daken. De brug wordt tegenwoordig echter op afstand bediend. Sinds het gereedkomen van de Noord-zuidlijn van de Rotterdamse metro in 1968 rijden er geen trams meer over de Koninginnebrug.

     

     







    De bouw van de nieuwe brug.





    De oude Koningsbrug of vier leeuwenbrug in 1910.

     


    03-03-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen.

      De Fusing brug (Taiwan)

     

    De Fusing Bridge, Luofu

     De lavendel Fusing Bridge, voltooid in 1966, is een oude hangbrug met een totale lengte van ongeveer 150 meter en een breedte van ongeveer 4 meter.

    De gepensioneerde Fusing Bridge werd vervolgens omgezet in een voetgangersbrug waar voetgangers kunnen genieten van  een panoramisch uitzicht op de prachtige

     omgeving.

     

     

     

     





    02-03-2009, 08:52 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stalen Bruggen

       Birchenough brug. (Zimbabwe)

    De brug werd gefinancierd door de Beit Trust, een stichting onder het op dat moment zijnde voorzitterschap van Sir Henry Birchenough. De brug werd voltooid in 1935. De brug heeft een lengte van 329 meter.

    Ralph Freeman, ontwerper van de brug, was ook de structurele ontwerper van de Sydney Harbour Bridge (Australië) en dus hebben de twee bruggen nauwe gelijkenis, hoewel Birchenough slechts twee derde zo lang is als die van Sydney.

    De brug wordt door Zimbabwanen algemeen beschouwd als één van de mooiste stukjes architectuur in het land.

     

     

     

     

     



    Zegel uigegeven in 2006.


    Zegel uigegeven in 1985.


    Zegel uigegeven in 1969.




     

    Sir Ralph Freeman (27 november 1880 - 11 maart 1950) was een Engels structurele ingenieur, verantwoordelijk voor het ontwerp van een aantal van 's werelds meest indrukwekkende bruggen.

     Geboren in Londen, Engeland, studeerde hij aan de Haberdashers' Aske's Boys' School en de Stad en Gilden van Londen Instituut, en in 1901 trad Douglas Fox & Partners, een bedrijf van raadgevende ingenieurs, gespecialiseerd in het ontwerpen van stalen bruggen. Hij steeg tot senior partner en in 1938 de onderneming veranderde haar naam in Freeman Fox & Partners.

     Sir Ralph is het best herinnerd voor zijn ontwerp op de Victoria Falls Bridge (1905) en de Sydney Harbour Bridge (1932). Hij ontwierp ook de minder bekende Birchenough Bridge (1935), dat is een kleinere replica van de Sydney brug in de Chipinge gebied van Zimbabwe .

     

    01-03-2009, 09:58 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen.

     De Chirundu brug  (Zimbabwe)

     

     

     

    De Chirundu Bridge nu bestaat uit twee bruggen naast elkaar over de Zambezi-rivier tussen het kleine stadje Chirundu, Zambia en het dorp Chirundu, Zimbabwe.Op deze locatie ongeveer 65 km stroomafwaarts van de Kariba Dam.

     

     



    Zegel uitgegeven in 2006


     

    Zegel uitgegeven in 1959

    28-02-2009, 11:19 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.betonnen bruggen

      Brug over de Limpopo rivier.

     

    De Limpopo is een rivier in het binnenland van Afrika, die uitmondt in de Indische oceaan. De rivier stroomt door verschillende landen, waaronder Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Mozambique. De Limpopo is 1600 km lang en de voornamelijke toevoer van water komt van de Olifantsrivier. Vasco da Gama 'ontdekte' de Limpopo in 1498.

     

     

     





    28-02-2009, 10:46 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spoorwegbruggen

    De Victoria Falls  Brug.

     

     

    De Victoria Falls bridge overspant de Zambezirivier, vlakbij de Victoriavallen. De brug verbindt de twee Afrikaanse landen Zambia en Zimbabwe. Over de brug loopt een spoorlijn, een autoweg en een voetpad.

    De brug werd gebouwd door de Engelse ingenieur Ralph Freeman, in opdracht van Cecil Rhodes. Hij liet de brug expres vlakbij de watervallen gebouwd zodat de treinpassagiers de nevel konden voelen.

    De brug wordt dagelijks gebruikt om te bungeejumpen.

    Specificaties

    • Lengte: 250 meter
    • Spanwijdte grootste boog: 156,5 meter
    • Hoogte 128 meter Commons

      

     



    Zegel uitgegeven in 2006


    Afbeelding van de brug en David Livingstone.




    De victoria brug in opbouw.


    Zegel uitgegeven van de Victoria brug in De Republiek Guinea 2002.

    28-02-2009, 09:02 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008



    Foto

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nieuws Nieuwsblad
  • SHOPPING. Daar is de zon! 20 zonnebrillen om van te houden, voor elk budget
  • Is de opvolger van Daniel Craig bekend? Britse media melden keuze voor nieuwe James Bond-acteur
  • Openbare aanklager is vernietigend en eist vijf jaar cel voor familie Appeltans, beruchte kotbazen dagen niet op
  • Ex-radio-dj, ontslagen bij amateurclubs en indruk gemaakt in een “hok” in Wales: wie is Nicky Hayen, de nieuwe interimcoach van Club Brugge?
  • Bankautomaat verdeelt gratis 37 miljoen euro
  • Elf studenten omgekomen bij botsing tussen bus en vrachtwagen in Kenia, 42 gewonden
  • 72 miljard euro: Chinese vastgoedreus Evergrande beticht van één van grootste boekhoudfraudes ooit
  • Bijna 400 gemeenten hebben ingetekend op plan om zelf pasfoto’s te maken
  • Openbaar ministerie kwalificeert overlijden van zes carnavalisten in Strépy als doodslag
  • Bellenblazende olifant Ollie veroorzaakt ophef in shoppingcenter: “Na drie jaar moet hij plots weg”

    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    vicky43
    blog.seniorennet.be/vicky43

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    2.gif


    Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!