Bruggen
Zoeken in blog


    Dit is te vinden in mijn blog.

-Shemas
-Bruggen in de tweede wereldoorlog
-Vroegere oude bewaakte bruggen

-Oude bruggen uit de beginperiode
-Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw
-Hangbruggen
-Betonnen bruggen
-Bruggen in opbouw
-Vlagstempels
-Beweegbare bruggen
-Overdekte bruggen
-Eigenaardige en natuurlijke oeververbindingen
-Frankeerstempels
-Bruggen en de kastelen
-Aquaducten en kanaalbruggen

-Spoorwegbruggen 

-Oude bruggen

-standbeelden op de bruggen


 

 

 

 


Welkom op mijn blog!




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

Inhoud blog
  • F.D.C.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Hangbruggen.
  • overdekte bruggen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Hangbruggen.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • bruggen en de kastelen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • oude bruggen
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • overdekte bruggen
  • Ingenieurs en architecten.
  • Beweegbare bruggen
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen.
  • Stalen Bruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • betonnen bruggen
  • Serie 2008
  • Spoorwegbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • betonnen bruggen
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en architectenin de bruggenbouw.
  • hangbruggen.
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • oude bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • hangbruggen
  • voetgangersbrug
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • hangbruggen
  • overdekte bruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • Bruggen en de kastelen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • SCHEMAS
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • vroegere oude bewaakte bruggen
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Betonnen bruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • ijzeren bruggen
  • ijzeren bruggen


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    zorkie onze bouvier en floder van de gebuur.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    jean1951
    blog.seniorennet.be/jean195

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Bruggen en postzegels
    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Clifton Suspension Bridge.

     

     

     

    De Clifton Suspension Bridge over de Avon bij Bristol
    De Clifton Suspension Bridge over de Avon bij Bristol
    De Clifton Suspension Bridge over de Avon bij Bristol
    De Clifton Suspension Bridge over de Avon bij Bristol
    De weg over de brug vanaf de noordzijde
    De weg over de brug vanaf de noordzijde
    Herdenkingsplaat bij het uitzichtpunt
    Herdenkingsplaat bij het uitzichtpunt

    De Clifton Suspension Bridge is een hangbrug, die het kloofdal van de Avon overspant in Bristol (Verenigd Koninkrijk). Ze werd ontworpen door Isambard Kingdom Brunel, doch de bouw werd slechts voltooid in 1864 na zijn dood. De brug wordt beschouwd als het waarmerk van de stad en is ondertussen beschermd als monument.

    [bewerk] Geschiedenis

    De idee om een brug te bouwen over de kloof van de Avon vindt zijn origine in het testament van een lokaal zakenman die in 1754 1.000 pond naliet met de instructie dat een stenen brug zou gebouwd worden tussen Clifton Down en Leigh Woods, zodra het kapitaal aangegroeid zou zijn tot 10.000 pond. Rond 1820 was het bedrag reeds opgelopen tot 8.000 pond maar de kosten voor een brug werden toen begroot op tien keer dit bedrag. Daarom werd in het parlement een wet aangenomen om een smeedijzeren tolbrug te bouwen zodat de kosten konden terugverdiend worden. In 1829 werd een wedstrijd uitgeschreven voor een ontwerp, de bekende ingenieur Thomas Telford die de voorstellen diende te beoordelen, verwierp alle plannen, en probeerde een eigen, erg duur, ontwerp door te drukken. Toen dit mislukte werd een nieuwe wedstrijd, met een nieuwe jury, georganiseerd, die werd gewonnen door Brunels ontwerp.

    Een eerste poging in 1831 om het ontwerp uit te voeren werd doorkruist door de "Bristol Riots", die het vertrouwen in Bristols toekomst als handelsstad grondig ondermijnden. Het werk werd pas hervat in 1836, waarna bleek dat het kapitaal van de nalatenschap en de verdere investeringen ruimschoots tekort schoten om de brug te voltooien. In 1843 waren de torens gebouwd maar was het geld op. Het ijzerwerk werd in 1851 verkocht om de Royal Albert Bridge, een ander ontwerp van Brunel, op de spoorlijn Plymouth-Saltash te bouwen.

    Brunel stierf in 1859, zonder de afgewerkte brug gezien te hebben. Brunel's collega's in het "Institution of Civil Engineers" vonden dat de verdere afwerking een passend monument zou vormen, en begonnen nieuwe fondsen te verzamelen. In 1860 werd Brunels Hungerford suspension bridge, over de Thames in Londen afgebroken, voor de bouw van een nieuwe spoorwegbrug. De kettingen van deze brug werden aangekocht voor gebruik bij de bouw van de hangbrug in Bristol. Een licht aangepast ontwerp met een breder, hoger en steviger brugdek dan Brunel gepland had werd uitgewerkt door William Henry Barlow en John Hawkshaw. Driedubbele i.p.v. dubbele kettingen werden voorzien, en de ruwe steen van de torens werd behouden zonder de afwerking in Egyptische stijl die Brunel uitgetekend had. De werken werden heropgestart in 1862 en twee jaar later werd de brug geopend voor het verkeer. Ze is sindsdien ononderbroken in gebruik geweest. De brug is ondertussen tolvrij voor fietsers en voetgangers, voor voertuigen is er een tol van 30 pence. Op 18 april 2006, naar aanleiding van de 200e verjaardag van Brunels geboorte, werd een nieuwe LED lichtinstallatie in gebruik genomen die de brug 's nachts verlicht.

    [bewerk] Technische gegevens

    • Totale lengte van de brug tussen de verankeringspunten: 412 m
    • Totale lengte van de brug tussen de pijlers: 214 m
    • Totale Breedte van de brug: 9,4 m
    • Hoogte van de pylonen: 26 m
    • Hoogte van de draagtafel boven de rivier: 74 m

    [bewerk] Trivia

    De brug heeft sinds lang een reputatie als zelfmoordplek, om die reden werden er noodtelefoons geplaatst bij de brug met een directe lijn naar The Samaritans. De toestellen werden echter al snel gevandaliseerd. In 1885 poogde de 22-jarige Sarah Ann Henley zich van het leven te beroven door een sprong van de brug. Haar wijde rokken bolden echter op als een parachute, de vrouw overleefde de val en zou nog een eind in de tachtig worden.

    Op 26 november 2003, werd de brug overvlogen door de allerlaatste vlucht van de Concorde, vooraleer te landen op Filton Airfield.

    In 2003 werd de brug dermate belast door het gewicht van de massa mensen op de terugweg van het Ashton Court festival en het Bristol International Balloon Fiesta dat beslist werd de brug voortaan te sluiten voor alle verkeer, inclusief voetgangers, tijdens de duur van beide evenementen.

     

    21-09-2008, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    14-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tacoma brug

     De Tacomabrug

    Op 7 november 1940 om ongeveer 11 uur is de Tacomabrug ingestort door trillingen, veroorzaakt door de wind. Deze brug bevond zich vlak bij de stad Tacoma in de staat Washington en was nog maar enkele maanden open gesteld voor het verkeer.



    De draaiing in het centrale gedeelte van de brug vlak voor het instorten.



    Hier zijn de grootste uitwijkingen van de brug te zien vanuit de Tacoma kant. Het hoogteverschil tussen beide einden van de brug was 8.5 meter.



    Deze foto laat de eerste tekenen van bezwijken zien vlak voor 11 uur. Het eerste beton valt uit de weg.



    Enkele minuten nadat het eerste beton gevallen was, brak er een groot stuk uit de overspanning en viel in het water van de Puget Sound. Merk op dat er rechts nog een auto op de brug staat.



    Deze foto laat zien dat het oostelijk gedeelte van de brug naar beneden gezakt is. Nadat het centrale gedeelte kapot was, viel het tegenwicht weg van de andere delen. Het brugdek is 13.7 meter gezakt. Merk ook op hoe groot de verankeringen zijn.



    Deze foto is gemaakt kort na het bezwijken.

     

     

    14-09-2008, 11:16 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen

    De Mackinac Brug.

    De Mackinac Bridge verbindt St. Ignace op het Upper Peninsula, het noordelijke van de twee schiereilanden waaruit Michigan bestaat, met Mackinaw City op het Lower Peninsula, het zuidelijke schiereiland van de staat.

     

     











    07-09-2008, 09:52 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen

    De George Washington Bridge.

     

     De George  Washington,ook bekend als de GW Bridge,is een tolbrug over de Hudsonrivier in de verenigde staten. De brug gebouwd in 1924-1931,verbind de wijk Washington Heights in Manhattan (New York City) met Lee Fort in New Jersey.





    De George Washington Bridge is een van de drukste bruggen ter wereld.In 2004 maakten 108.404.000 voertuigen gebruik van de brug.De selheidslimiet op de brug is 70 km/h. Over de brug rijden ca.300.000 voertuigen per dag.De totale lengte van de brug is ongeveer 1450 meter,de breedte is 36,30 meter.


    Deze brug is ook ontworpen door Ammann, de beroemde bruggenbouwer.

    Als je in New York bent moet je echt deze brug te voet over. Vanaf de brug heb je een schitterend uitzicht op de stad.

     






    02-09-2008, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008



    Foto

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nieuws Nieuwsblad
  • Stap vooruit voor plannen Britse regering om asielzoekers naar Rwanda te sturen
  • Steeds meer vrouwen laten zich ervoor behandelen, hoe pak je hormonale acne best aan?
  • Japanse premier en Filipijnse president op 11 april naar het Witte Huis
  • Trump: “Joden die voor Democraten stemmen, haten hun religie en Israël”
  • “Een detectiveroman hoeft niet onder te doen voor Tolstoj”: experts tippen 5 manieren om je brein fit te houden
  • Minister Vandenbroucke (Vooruit) investeert 1,1 miljoen euro in donorbanken voor moedermelk
  • Mazelen en kinkhoest in opmars, maar niemand weet hoe het zit met vaccinaties: “Slecht moment om blind te varen”
  • Voor het eerst erkenning van moskee geschorst: Rutten schrapt Aalsterse moskee voor een jaar
  • Jeanne en Lea zijn een tweeling, maar zijn toch in een andere stad geboren: “Bij de gemeente stonden ze aan de grond genageld”
  • Jonge moeder (27) wil paragliden om haar angsten te overwinnen, maar dat wordt haar fataal

    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    schrijverke
    blog.seniorennet.be/schrijv

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    2.gif


    Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!