Bruggen
Zoeken in blog


    Dit is te vinden in mijn blog.

-Shemas
-Bruggen in de tweede wereldoorlog
-Vroegere oude bewaakte bruggen

-Oude bruggen uit de beginperiode
-Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw
-Hangbruggen
-Betonnen bruggen
-Bruggen in opbouw
-Vlagstempels
-Beweegbare bruggen
-Overdekte bruggen
-Eigenaardige en natuurlijke oeververbindingen
-Frankeerstempels
-Bruggen en de kastelen
-Aquaducten en kanaalbruggen

-Spoorwegbruggen 

-Oude bruggen

-standbeelden op de bruggen


 

 

 

 


Welkom op mijn blog!




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

Inhoud blog
  • F.D.C.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Hangbruggen.
  • overdekte bruggen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Hangbruggen.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • bruggen en de kastelen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • oude bruggen
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • overdekte bruggen
  • Ingenieurs en architecten.
  • Beweegbare bruggen
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen.
  • Stalen Bruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • betonnen bruggen
  • Serie 2008
  • Spoorwegbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • betonnen bruggen
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en architectenin de bruggenbouw.
  • hangbruggen.
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • oude bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • hangbruggen
  • voetgangersbrug
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • hangbruggen
  • overdekte bruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • Bruggen en de kastelen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • SCHEMAS
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • vroegere oude bewaakte bruggen
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Betonnen bruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • ijzeren bruggen
  • ijzeren bruggen


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    zorkie onze bouvier en floder van de gebuur.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    franscroeskunst
    blog.seniorennet.be/franscr

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Bruggen en postzegels
    29-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overdekte bruggen

    DE KAPELBRUG.  Is de belangrijkste toeristische atractie van de Zwitserse stad Luzern.Het is een houten overdekte brug met een lengte van 204.7 meter (oorspronkelijk 285 meter) De brug bevind zich op de plaats waar de rivier de Reuss het vierwoudstrekenmeer verlaat.

    De brug is meer dan 650 jaar oud,echter het grootste deel van de brug is vernieuwd nadat een brand de brug,op de watertoren en de beide brughoofden na,heeft vernietigd op 18 augustus 1993.

    De eerste opmerking over de brug in de oorkonde was in 1367,waarbij ook de watertoren werd genoemd.De watertoren stamt vermoedelijk uit ongeveer 1300.De toren bevind zich in het midden van de brug en heeft al jaren verchillende functies gehad.Hij heeft gediend als martelkamer,als gevangenis,als schatkamer en als archief.De toren is 34.5 meter hoog en is achtkantig.











    Na restauratie en vernieuwing worden  er momenteel 110 schilderijen gebruikt in de nokken van de brug.De schilderijen zijn tussen 150 en 181 cm breed en tot 95 cm hoog.






    29-06-2008, 09:33 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overdekte bruggen

    PONTE COPERTO (Overdekte brug in Pavia Regio Lombardije Italië) Een reconstrutie van de 14de eeuwse brug die tijdens de laatste oorlog werd verwoest.De brug werd herbouwd in 1949 op basis van de oude romeinse brug.









    28-06-2008, 10:22 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen

    KASTEEL VAN d'ESQUELBECQ (in het departement van het noorden van Frankrijk)

    Historische prive kasteel omgeven door een slotgracht.

     









    26-06-2008, 09:50 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    25-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen

    Toegang tot het kasteel van  ST GERMAIN DE LIVET  Departement Calvados Frankrijk. Het kasteel dateerd uit de XV en de XVI eeuw.











    25-06-2008, 11:42 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    24-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen

    TOEGANSBRUG NAAR HET SLOT VAN LOEVESTEIN.  (Nederland)

    Slot van Loevestein werd in de 14e eeuw gebouwd.In de 17e eeuw kreeg Loevestein de status van staatgevangenis.De bekenste gevangene was Hugo de Groot.Hij ontsnapte op 22 maart 1622 in een boekenkist en vluchte naar Parijs.







    24-06-2008, 10:15 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen

    TOEGANGSBRUG  VAN DE  TOUR-YOLANDE  (Luxemburg)





    23-06-2008, 09:53 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen

    CIRCUIT VAN VAUBAN     (Luxemburg) Door het grote succes van de Weuzel omloop werd nog een deel van de muur opengesteld voor het publiek.Deze muur is 4 km lang en leid langs de historische plekken waar de confrontaties tussen de Bourbons en de Habsburgers plaatsvonden.









    23-06-2008, 08:54 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    DE BRUG VAN STIERCHEN (Luxemburg)De brug uit de XIV eeuw maakt de verbinding tussen de abdij van Neumünster met het oude kasteel van Bock.







    20-06-2008, 16:41 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Toegang tot het KASTEEL VAN CORROY .(In de provincie Namen België)Het kasteel van Corroy werd gebouwd rond 1270.





    20-06-2008, 09:31 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Kasteel van Gaasbeek (België)Is oorspronkelijk een middeleeuwse waterburcht gebouwd omstreeks 1240.Beschermde Brussel en Braband tegen aanvallers.





    19-06-2008, 10:12 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    FORT VAN FALLAIS (in Luik Wallonië België uit de 13de eeuw).





    19-06-2008, 09:41 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Slot kasteel van Malle (België West-vl)Het kasteel werd gebouwd als militair fort en ingezegend in 1166.



    19-06-2008, 09:13 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    toegansbrug naar HET STEEN Kasteel aan de oevers van de schelde (Antwerpen België) gebouwd omstreeks 1200-1225.





    18-06-2008, 11:14 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Toegangsbrug tot de ROMEINSE TOREN in Amay (België)De toren is uit de 13de eeuw.





    18-06-2008, 10:51 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Toegang tot het KASTEEL VAN DE HERTOGEN VAN BRABANT (Turnhout België) gaat terug tot de 12de eeuw.





    18-06-2008, 09:57 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    15-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    De toegang naar het KASTEEL VAN BEVEREN (België).Prachtige waterburcht in een uitgestrekt park van 10 ha.Het oudste gedeelte van deze parel in het bouwkundig patrinonium van Beveren dateert uit het begin van de 15de eeuw.







    15-06-2008, 09:39 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Toegangsbrug van het KASTEEL VAN LAARNE (België Oost-Vlaanderen) Het kasteel van Laarne heeft zijn oorsprong in een feodale waterburcht uit de 11de of de 12de eeuw.





    14-06-2008, 14:26 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    FORT VAN BREENDONK (België). De toegang naar het fort is met een brug over een gracht van 40 tot 50 meter breed en een gemiddelte diepte van de gracht is 2,75 meter.





    14-06-2008, 14:07 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Brug naar de toegang van het KASTEEL VAN BEAUVOORDE (België)Het kasteel onstond wellicht in de 12de eeuw.





    14-06-2008, 09:03 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De toegang naar het kasteel van Wijnendale (Torhout België) Het is een waterburcht die net buiten het centrum van Torhout ligt.

    14-06-2008, 08:49 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen
    Toegang tot het kasteel van Jehay in Amay (In de provencie Luik België)Via de brug over de grachten stapt u het kasteel(16de eeuws)binnen.



    13-06-2008, 17:31 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruggen en de kastelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen BRUG NAAR HET KASTEEL VAN BORNHEM ( België)Het kasteel bevind zich aan de oever van de Schelde,een sinds 13de eeuw afgesneden arm van de Schelde.





    13-06-2008, 14:17 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    AQUADUCT SEGOVIA Het meer dan 2000 jaar oude aquaduct werd gebouwd door de Romeinen om het water van de rivier Frio te kanaliseren tot Segovia over een lengte van 18 km.Daarvoor bouwden de Romeinse ingenieurs een kanaal met een gemiddelde val van 1%.Het enige natuurlijk obstakel was de rivier Clamores.Om dit te overbruggen bouwden ze een massief bakstenen bouwsel in vier secties met een totale lengte van 813 m.Het aquaduct van Segovia bestaat uit twee rijen opeengebouwde bogen rustend op 128 kolommen met een maximum hoogte van 28.5 m.Het was opgebouwd met granieten blokken opeengestapeld zonder mortel wat een meesterstuk mag genoemd worden van de Roemeinse bouwkunde en ingenering.Boven op deze rij bogen bevind zich een gemetseld kanaal van 30x30 cm waardoor het water stroomt.Dit enorme bouwsel heeft de tand des tijds goed doorstaan en de bouwtechnieken mogen vergeleken worden met deze van de AQUA CLAUDIA in Rome dat werd gebouwd tussen 38 en 52 n.Chr.Recente opgravingen aan de basis van de kolommen schijnen te bevestigen dat het aquaduct van Segovie wel degelijk rond het jaar 50n.Chr.werd gebouwd.Nog enkele wetenswaardigheden,+/-20400 steenblokken zijn nodig geweest voor het aquaduct.Bij het begin aan de Frio rivier is het water eerst in een vergaarbak opgevangen en daarna in een stenen kanaal naar de tweede toren gevoerd waar het werd gefilterd(gedecanteerd).Het meest populaire en spectaculaire gedeelte is de bekende aquaduct met een lengte van 278m.en dit gedeelte word ook de Duivelsbrug genoemd naar een populaire legende.

















    12-06-2008, 16:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    De Ponte di Pietra of Ponte Pietra (Italiaans voor "stenen brug"),vroeger bekend als de pons marmoreus,is een Roemeinse boog brug over de Adige-rivier in Verona,Italië.De brug werd in 100 voor Cristus gebouwd .De boog dichts bij de rechteroever van de Adige werd herbouwd in 1298 door Alberto della Scala.Vier bogen van de brug werden vernietigd door de terugtrekkende Duitse troepen in de tweede wereldoorlog en herbouwd in 1957 met originele materialen.







    03-06-2008, 17:45 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    AQUADUCT CLAUDIA. Net als in het geval van Anio Novus,een ander aquaduct in Rome, werd met de bouw begonnen onder keizer Caligula in 38 n.Chr..Het aquaduct werd afgerond onder keizer Claudius in 52 n.Chr..Beide aquaducten werden op 1 augustus ingewijd.De lengte van de aqua Claudia was ca.69 km.Hij liep grotendeels ondergronds.Alleen het laatste gedeelte,ca.15 km,was op pijlers gebouwd.







    03-06-2008, 13:52 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Kanaal brug (Spanje) Kanaal d'Aragon - Catalonie.



    03-06-2008, 09:56 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Mittelland kanaal (Duitsland).Voltooiing 1983 lengte 321 km verbind de EMS met de ELBE.De filosofie achter de moderne Duitse kanalen is eenvoudig:recht en efficient.Heuvels worden weggegraven,dalen opgevuld.Stroomt er toevallig een rivier in dat dal,dan komt er een aquaduct over.Sluizen worden beperkt tot een minimum.En als er eentje komt,is het meteen een hele grote!





    03-06-2008, 08:57 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Canaalbrug in d'Haverrud (Zwitserland).

    02-06-2008, 12:04 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bruggen onder de Canaalbrug over de Volgarivier in Moskou (Rusland).

    02-06-2008, 12:02 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    L'aqueduc de Fresquel .(Frankrijk) Gebouwd tussen 1802 en 1810 dichtbij Carcassone.



    02-06-2008, 08:10 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aquaduct en kanaalbrug in Lamanon(Frankrijk)over het canaal van Craponne Bouches in het departement Bouche-du-Rhone.

    02-06-2008, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Kanaalbrug in Boekarest.

    01-06-2008, 12:38 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen HET HISTORISCHE KANAAL VAN HET CENTRUM .Oversteken van de hydraulische lift(en) erkend door de UNESCO als werelderfgoed.In het verleden werden deze liften gebouwd om een hoogteverschil te overbruggen van 17 m,en dit met één enkele energiebron:Water! De magische machine van ingenieur CLARK.

    01-06-2008, 12:18 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en Kanaalbruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen CANAAL BRUG VAN SART. Dit kunstwerk, gebouwd in 1998-2002 498 m lang en 46 m breed,laat de canaal du Centre de vallei van Thiriau de Sart en een belangrijke kruispunt tussen N55 en N535 te overbruggen,aan de ingang van La Louvière.De brug is uit voorgespannen beton.De dwarsdoorsnede is samengesteld uit 2 schuine zijmuren waarop de dwarsliggers alle 4,50 m rusten.Deze liggers in visbuikvorm dragen de bodemplaat en 4,20 m waterbelasting.De longitudianale en dwarse naspaning verzekert een bidirectionele druk van het beton in contact met de natte doorsnede.Het kunstuk is opgelegd op ronde pijlers alle 36 m die de belangrijkste belastingen op middelmatige gronkwaliteiten brengt.Bijzondere maatregelen werden getroffen voor het beheer van de verwachte zettingen. Het brugdek 65000 ton totaal gewicht is op het landhoofd gebouwd en ter plaatse geduwd(wereldrecord).

    01-06-2008, 09:30 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008



    Foto

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nieuws Nieuwsblad
  • Winnaar ‘The voice van Vlaanderen’ is bekend
  • Dertiger in levensgevaar na val met step in Merksem
  • Max Verstappen wint nu ook met overmacht de GP van China
  • Christian Horner sluit vertrek Max Verstappen uit: “Ik denk dat Toto Wolff zich beter op andere dingen kan focussen”
  • Sébastien Ogier wint Rally van Kroatië na slipper van Thierry Neuville
  • Daniel Ricciardo krijgt pas na GP van China gridstraf en moet volgende race in Miami drie plaatsen achteruit
  • “Seks, geweld en geen normale koppels meer in ‘Thuis’. Goed dat iemand het eindelijk eens zegt”: u reageerde massaal op kritische ‘Thuis’-column
  • “Ongelooflijk nieuws”: jonge orka na enkele weken bevrijd uit afgelegen lagune
  • Joe Biden verandert manier waarop hij naar presidentiële helikopter loopt
  • Negen personen opgepakt nadat gewapende mannen het vuur openen in dorp in Luik

    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    imarc
    blog.seniorennet.be/imarc

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    2.gif


    Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!