-Shemas -Bruggen in de tweede wereldoorlog -Vroegere oude bewaakte bruggen -Oude bruggen uit de beginperiode -Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw -Hangbruggen -Betonnen bruggen -Bruggen in opbouw -Vlagstempels -Beweegbare bruggen -Overdekte bruggen -Eigenaardige en natuurlijke oeververbindingen -Frankeerstempels -Bruggen en de kastelen -Aquaducten en kanaalbruggen
De Chirundu Bridge nu bestaat uit twee bruggen naast elkaar over de Zambezi-rivier tussen het kleine stadje Chirundu, Zambia en het dorp Chirundu, Zimbabwe.Op deze locatie ongeveer 65 km stroomafwaarts van de Kariba Dam.
De Limpopo is een rivier in het binnenland van Afrika, die uitmondt in de Indische oceaan. De rivier stroomt door verschillende landen, waaronder Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Mozambique. De Limpopo is 1600 km lang en de voornamelijke toevoer van water komt van de Olifantsrivier. Vasco da Gama 'ontdekte' de Limpopo in 1498.
De brug werd gebouwd door de Engelse ingenieur Ralph Freeman, in opdracht van Cecil Rhodes. Hij liet de brug expres vlakbij de watervallen gebouwd zodat de treinpassagiers de nevel konden voelen.
De brug wordt dagelijks gebruikt om te bungeejumpen.
Het viaduct werd voltooid in 1908 het ligt 10 km ten zuiden van het nationaal park,ze is gemaakt uit staal en heeft een hoogt van 78.6 meter en de totale lengte is 262 meter.
De stempel werd afgegeven op Datum: 12 april 2007 - De Briefkaart werd afgegeven in het Jaar: 2007 Kanjin De brug werd voltooid in augustus 2002. Ze heeft een totale lengte van meer dan 800 meter en een breedte van meer dan 20 meter.
Zegel uit de serie pont colonial uigegeven in 2008.
Deze brug werd gebouwd in 1937 op tijd voor de inhuldiging van de Zuid-lijn naar Bicol in 1938, de Mauca Railway brug is uniek niet voor zijn lengte,maar meer om haar unieke karakter als gevolg van de bouw ervan.De brug die van de rivier nog steeds Mauca rollend materieel is , van treinen tot meer frequente geïmproviseerde karren.
Ragay is een gemeente in de FilipijnseprovincieCamarines Sur op het eiland Luzon. Volgens de laatste officiële telling uit 2000 had de gemeente een inwonertal van 47.743 mensen verdeeld over 9147 huishoudens.
Warschau (Pools: Warszawa) is de hoofdstad en met ongeveer 1.692.000 inwoners (2005) de grootste stad van Polen. De stad ligt in het historische landsdeel Mazovië aan de Wisła, waarbij het centrum op de linkeroever ligt en het stadsdeel Praga op de rechter. De agglomeratie telt ongeveer 2.879.000 inwoners (2005) en is na die van Katowice de grootste van het land. Het is ook de hoofdstad van het woiwodschapMazovië
De Malinowskiego Ernesta brug in Torun.
Toruń (Duits: Thorn) is een stad in het noorden van Polen. De stad ligt aan de rivier de Weichsel, ofwel Wisła en is de voornaamste stad van het historische Kulmerland (Ziemia chełmińska). De goed geconserveerde historische binnenstad staat sinds 1987 op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Het is de geboorteplaats van Copernicus en is sinds 1945 universiteitsstad. Tegenwoordig telt de stad ongeveer 30.000 studenten.
De Brug van 25 April De brug over de Taag Nationale naam: Ponte 25 de Abril Ponte sobre o Tejo
De rivier de Taag is ongeveer 2 km wijd en tot 1966 was er geen brug die beide oevers met elkaar verbond. De eerste verbinding was gelegen bij Vila Franca de Xira, 32 km ten noorden van Lissabon en werd gebouwd in de jaren '30.
Deze brug werd in 1966 geopend en droeg toentertijd de naam Ponte Salazar. Na afloop van de Portugese revolutie in 1974 werd de brug genoemd naar de dag waarop de revolutie plaatsvond. Een andere reden om de brug een andere naam te geven, was om alle herdenkingen aan de oude dictator António de Oliveira Salazar te vergeten.
Deze hangbrug lijkt erg veel op de Golden Gate Bridge in San Francisco. De brug is dan ook onder supervisie van Amerikaanse ontwerpers gebouwd. De bouw van de brug begon in 1962. De brug is 2278 meter lang en kent stevige fundamenten. Zo gaat de fundering maarliefst 79 meter de grond in.
De brug wordt veel gebruikt en dagelijks gaan er meer dan 140.000 voertuigen over. Het is een tolbrug en tijdens de spitsuren sta je zo een uur in de file. Vanaf de brug heb je een schitterend uitzicht op de stad en op het Cristo Rei monument bij Almada.
Vanaf het begin was de bedoeling dat onder het wegdek een treinrails zou komen. Pas in 1999 werd het spoor daadwerkelijk in gebruik genomen. Het spoor zorgt voor de verbinding tussen Lissabon via het Campolide Station met het zuiden van Portugal.
Porto (ook wel Oporto) is een Portugese gemeente en havenstad in het noord-westen van Portugal, aan de Costa Verde. De stad is gebouwd aan de noord oever van de rivier de Douro.
ZEGEL EN BLOK UITGEGEVEN IN 2008
stad Oporto. De Arrábida-brug over de rivier de Douro is de langste vaste boogbrug van Europa.
De Humber Bridge, die werd voltooid in 1981, hield het record voor de langste overspanning in de wereld. Het record werd niet gebroken tot 1998 toen de Storebelt en de Oost-brug, Denemarken werd voltooid. De Humber Bridge is een echt kunstwerk , met een grote span lengte van 4624 ft De Humber Bridge nog steeds het record voor de langste hangbrug enkel span in de wereld.
Blok uigegeven in 2008 met afbeeldingen van beroemde bruggen.
Zegel uitgegeven in 2008. Afbeelding van Ivan Kulibin.
Tijdens de periode1770, ontwierp hij een houten een-arch brug over de Neva rivier met een overspanning van 298 meter (in plaats van de doorgaans gebruikt 50-60 meter omspant), In 1776 maakte hij een model 1/10de van de natuurlijke grootte van deze brug ,ze werd getest door een speciale commissie, het project werd geprezen door Leonhard Euler en Daniel Bernoulli, maar werd nooit gerealiseerd. Na 1780,heeft Kulibin gewerkt aan mogelijkheden voor een metalen brug, maar deze projecten werd ook verworpen door de regering. In totaal heeftbKulibin drie ontworpen projecten voor houten en drie projecten voor metalen bruggen.
Het eiland Taiwan ligt 160 kilometer ten zuidoosten van China, tussen de straat van Taiwan en de Filippijnse Zee. De oppervlakte van Taiwan is 36.000 vierkante kilometer. Taiwan is daarmee ongeveer 0,9 keer zo groot als Nederland.
Nieuwe Zegel uit de serie 2009 Haubanné Brug
Eerste dagafstempeling met de zegels uit de serie 2009.
Bouregreg De `Bouregreg` is een 240 km lange Marokkaanse rivier, die de steden Rabat en Salé van elkaar scheidt. De Bou Regreg ontspringt in het Atlasgebergte, op 1627 m hoogte en mondt uit in de Atlantische Oceaan, ten noorden van Salé en ten zuiden van Rabat. Op dit moment is er aan de oevers van de Bouregreg, zowel in Rabat als Salé een groot project aan de gang om meer toeristen naar de regio te lokken. Categorie:rivier in Marokko
Johor is een van de dertien staten van Maleisië.Johor bevindt zich op het vaste lend van Maleisië en licht in het zuiden,aan de grens met Singapore.De provincie hoofstad van de staat is Johor Bahra.
Het kleine plaatsje Karai ligt verscholen tussen de rubberplantages, ongeveer een twintig minuten rijden van Kuala Kangsar. Karai is ook bekend onder een andere naam: Enggor. Het ligt aan de rivier Sungei Perak, in de deelstaat Perak. Niet ver van Kuala Kangsar. Vòòr 1900 was Karai de oversteekplaats van mensen, die van Ipoh naar Kuala Kangsar reisden. Hier stapte je op het veer om je naar de overkant te laten brengen. De reis naar Kuala Kangsar was dan nog 6 kilometer. Enggor is nog steeds niet erg ontwikkeld. Er bevinden zich slechts een paar winkeltjes, restaurantjes en een school. De mooi bewerkte houten deuren van de huizen wijzen op erop, dat er hoofdzakelijk een Chinese bevolking woont. Deze verdient zijn geld voornamelijk op de rubberplantages. Tevens wordt er in het plaatsje zwart geglazuurd aardewerk verkocht, dat typerend is voor deze streek.
Serie zegels uitgeven in 2008.
De Victoria Bridge, zoals die toentertijd gedoopt werd, was één van de mooiste van Zuidoost Azië. Hij werd geopend in 1900 door de toenmalige sultan van Perak: Idris Mersid-el-Aazam.
De brug in Karai werd gebouwd in opdracht van de Maleise spoorwegmaatschappij. Het vermoeden bestaat dat de ontginning van de tin-winning een belangrijke reden is geweest voor de aanleg van deze bijzondere brug.
Door sommigen wordt deze Victoria Bridge gezien, als een "soort bridge over de river Kwai", maar dat is niet zo. Er is een andere, want..... voor onze treinliefhebber is het de Guillemard Bridge in Kelantan, die meer in aanmerking komt voor de titel: "bridge over the river Kwai".
Het meest interessante van Karai is dus de Victoria Bridge, een stukje spoorweg, dat Karai met het 134,5 km verderop gelegen Butterworth verbindt. De brug werd in 1900 gebouwd door de spoorwegmaatschappij en je hebt vanaf de brug een prachtig uitzicht op de oevers van de rivier. Over de brug rijden al lange tijd geen treinen meer. De brug is "vergeten". Hij wordt niet weggehaald en blijft stilletjes achter in het landschap. Er wordt wel gefluisterd, dat de brug een initiatief was van de ingenieurs, toen de mijnindustrie van tin op zijn hoogtepunt was. Eens was dit de mooiste brug van Zuidoost Azië. Helaas, het is nu vergane glorie. De brug werd tijdens de Japanse overheersing gedeeltelijk vernietigd. De brug werd onbetrouwbaar voor de zwaar beladen treinen en werd niet meer gebruikt. Vandaag wordt de Victoria Bridge alleen nog gebruikt door de lokale bevolking om naar de overkant te fietsen of te wandelen. Inmiddels ligt er een nieuwe brug naast, die door het treinverkeer gebruikt wordt. De Victoria Bridge is vergane glorie.
Kedah is een van de een van de dertien staten van Maleisië. Kedah bevindt zich op het vaste land van Maleisië en ligt in het noorden, aan de grens met Thailand. De provinciehoofdstad van de staat is Alor Setar.
Kedah werd al in de 7de eeuw vermeld door Chinese pelgrims en in de 9de eeuw door Arabische handelaren. Daarmee is het het oudste sultanaat van Maleisië.
Zegel uit de serie van Maleisië uitgegeven in 2008.
Deze brug werd gebouwd in 1953 en geopend in 1957. Ze overspand de Sungai Muda rivier de langste rivier in Kedah.