LolaLiza biedt jong talent de kans om eigen creatie op de markt te brengen met The LolaLiza Fashion School
LolaLiza richt de spotlight op talent van eigen bodem en introduceert The LolaLiza Fashion School. De Belgiche moderetailer lanceert een oproep aan alle Belgische modestudenten om zich in te schrijven en kans te maken op een unieke kijk achter de schermen van het merk. In het hoofdkwartier in Brussel krijgen tien kandidaten de kans om een LolaLiza jurk te ontwerpen, waarna een jury van experten drie winnende ontwerpen zal uitkiezen. Deze drie winnaars mogen hun jurk samen met LolaLiza op de markt brengen en zien komend voorjaar hun ontwerp in winkels over het hele land schitteren.
Een platform voor Belgisch talent
LolaLiza ontwerpt al meer dan twintig jaar haar trendy en toegankelijke stuks in-house, onder toeziend oog van een ervaren team van designers. Met The LolaLiza Fashion School opent het Belgische modemerk de deuren van het creatief hart van het bedrijf voor tien ontwerpers aan de start van hun carrière. Modestudenten van over het hele land kunnen hun portfolio insturen om kans te maken op een plekje aan de eerste editie van deze gloednieuwe opleiding.
In oktober 2022 zal de jury de 10 deelnemers van The LolaLiza Fashion School selecteren uit de inzendingen. Zij lopen in het najaar mee bij LolaLiza en krijgen een exclusieve blik achter de schermen. Na een onderdompeling in de creatieve en productionele processen, stropen ze de mouwen op om ook zelf te ontwerpen. Uit de tien finale designs zal een jury van vier vrouwelijke experten de drie winnende stuks kiezen, die tegen mei 2023 in de winkels zullen schitteren.
Alle kandidaten van The LolaLiza Fashion School ontvangen een vergoeding voor hun deelname. De drie winnaars krijgen daarbovenop een creation fee en een commissie op de verkoop van hun stuk. Op deze manier wil LolaLiza de Belgische mode een extra duwtje in de rug geven.
Een jury van experten
Om de tien kandidaten te selecteren en de uiteindelijke winnaars van The LolaLiza Fashion School te bepalen, stelt LolaLiza een jury van vier experten uit de mode-industrie samen. Vrouwelijke power women natuurlijk, elk connaisseur van hun eigen domein. De jury bestaat uit: Ann Claes, medeoprichtster van digital fashion agency Mutani en Senior Project Manager bij Flanders DC - Catherine Kosters, modejournaliste bij Flair België - Elodie Doret, Chief Product Officer en Head of Design bij LolaLiza - Myra Nurski, Managing Partner bij MMBSY
Praktisch
Kandidaten kunnen hun portfolio hier insturen: https://www.lolaliza.com/be-nl/fashion_school/fashion-school-main.html
LolaLiza : 4 partners, 1 passie. LolaLiza is ontstaan vanuit de wens om vrouwen van alle leeftijden te verwennen met betaalbare mode. Zo ontstond dit 100% Belgische familiebedrijf, dat pure levenslust uitstraalt. Het is een merk dat constant evolueert en elke week nieuwe producten op de markt brengt. Een merk dat een expert is in jurken, en dat vrouwen in al hun vormen inspireert om te zijn wie ze echt willen zijn. Sexy, comfy, elegant of gewoon extra feestelijk - LolaLiza weet wie vrouwen zijn en wat ze nodig hebben. Zowel voor alledaagse momenten als voor speciale gelegenheden. Zowel voor werk als vrije tijd. Voor hun dochters, hun vriendinnen, schoonmoeders en collega's. Voor hun stijlgevoel en oog voor detail. Voor vrouwen die van het leven houden en graag uitgaan met vrienden. Want vrouwen zijn veelzijdig, intrigerend en ongelooflijk close met elkaar. En dat moet gevierd en gezien worden!
![](http://blogimages.seniorennet.be/wozani/2497244-0926f5c176cb6471005e9835896f9201.jpg)
![](http://blogimages.seniorennet.be/wozani/2497244-7abd149928686c7949e1125ab0030f6c.jpg)
|