een jeanious move van Lee Cooper
Lee Cooper houdt al 115 jaar lang van denim, en evenveel van onze planeet. Duurzame denim is voor het Belgische merk geen modewoord, maar absolute must. Vandaag maakt Lee Cooper opnieuw een duurzame en jeanious move met Circular Denim: een eco-friendly en stijlvolle jeansbroek voor hem en haar, waarvan de grondstoffen telkens opnieuw hergebruikt kunnen worden.
Circular Denim is gemaakt van 99% natuurlijke vezels en kreeg een duurzame washing met een lage EMI-score waardoor het een lage impact heeft op de omgeving. De jeansbroeken bezitten geen lederen patch meer, maar een gelaserd logo én makkelijk te verwijderen metalen knopen. De binnenzakken zijn gemaakt van bio-katoen en werden bedrukt met Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC) - gecertificeerde inkt, gemaakt uit chemicaliën die niet schadelijk zijn voor het milieu. De metalen klinknagels werden bovendien vervangen door decoratieve stiksels waardoor de jeans na zijn levencyclus makkelijk en quasi volledig te recycleren is.
MEER doen met MINDER is het motto van Lee Cooper: het merk probeert meer te doen dan enkel kwalitatieve, tijdloze designs creëren, en gebruiken bewust minder water, energie en chemicaliën. Lee Cooper focust zich steeds meer op recyclage en op een nog beter welzijn van al hun medewerkers. Bekijk hieronder de Circular Denim Jeans voor hem en voor haar.
“Zoals heel veel mensen ben ik ook begaan met onze planeet. Bij Lee Cooper zijn we daar dan ook heel bewust met bezig. We doen steeds MEER met MINDER en dat is precies wat onze planeet vraagt. Er werden reeds heel veel inspanningen gedaan om het verbruik van water, energie en chemische stoffen drastisch te verminderen bij de productie van onze jeans. En nu gaan we nog een stapje verder, we maken opnieuw een duurzame en “jeanious” beweging met onze Circular Denim. Een jeans voor hem en haar, vervaardigd uit natuurlijke vezels, geen gebruikelijke lederen patch, geen metalen rivets, en makkelijk te verwijderen knopen. Op die manier kunnen we onze schaarse grondstoffen telkens opnieuw gebruiken." - CEO Caroline De Coker
|