De 7 dagen van de week zijn: zondag, zondag, zondag, zondag, zondag, zondag en zondag In deze dagen is dit blog aan het evolueren van een humoristische naar een sarcastische confrontatie met wat ons overkomt door deschuld van domme onverlaten die de regels niet kunnen respecteren tegen corona.Ze zijn seriemoordenaars!
25-04-2015
Oosterweel
Oosterweel
Groen wil dat de werken aan Oosterweel niet beginnen vooraleer de studies onderzocht zijn.
Wouterke Wouterke piepklein kabouterke
Groot gelijk!
Maar dan moeten deze onderzoekingen alleszins eerst geanalyseerd worden.
Deze analyses moeten daarna herberekend worden. Alle herberekeningen moeten vervolgens voorgelegd worden aan de bevoegde instanties.
De conclusies van de bevoegde instanties zullen vervolgens aan een kritische doorlichting worden onderworpen.
Na deze doorlichting worden de resultaten voorgelegd aan de bevolking.
Na dit referendum wordt er gewoon een brug gebouwd met ondergrondse overkapping, omdat het het enig haalbare en betaalbare is.
Tenzij de uitbesteding nog meer administratieve problemen meebrengt.
Of de uitwerking en de realisatie niet gecontesteerd wordt door milieuorganisaties die uit meer dan 1 lid bestaan.
En als de repercussies op het milieu te verwaarlozen zijn, kan men aan de slag.
Net zoals racisme, wordt dit woord te pas en te onpas misbruikt door mensen die iets te verbergen hebben.
Zodra ik mijn voordeur achter me sluit, ga ik er van uit dat ik geen privacy meer heb, of ik moet vermomd als travestiet, Napoleon of Lambik de wereld intrekken, maar daar komr ietsje speurder wel gauw achter.
Wat heeft privacy met trajectcontrole te maken ?
Vraag het maar aan de Nederlanders!
Daar vindt ene politieke schuinsmarcheerder dat hij niet mag gefotografeerd worden wanneer hij tegen 150 km/u naar zijn maitresse scheurt.
Schending van de privacy!
En als die verbaliserende agent een gekleurde medemens is, dan is zijn gefotografeer een uiting van geïnverseerd racisme.
Het neerstorten van vlucht 4U9525, de Airbus A320 ( van de lowcostmaatschappij Germanwings) in de Franse Alpen is een raadselachtig gebeuren.
Onze infiltrant binnen de Franse regering deelde ons mee welke pistes gevolgd worden:
-een aanslag van IS, om Duitsland aan te zetten mee te strijden tegen hun terroristengenootschap.
-een chantagemiddel van de Grieken, die hopen zo geld los te krijgen om al hun gesjoemel te bekostigen.
-een gevolg van de besparingen in een lagekostenmaatschappij: slecht voedsel voor de piloten, brandstofrantsoenering, stroom afsluiten zodra het vliegtuig op cruisehoogte is...
-Al Qaeda wil haar toppositie binnen de terroristenvereniging heroveren door deze 'prestatie'.
-het onderhoudspersoneel in Barcelona zou kunnen infiltranten van een terroristengroepering onder hun rangen hebben, en zij worden aan de tand gevoeld.
Volgens recente berichten zouden er geen 148, maar wel 150 passagiers aan boord zijn. Was men de twee baby's vergeten of twee terroristen ?
In alle geval werd nog geen aanslag opgeëist
Er zou een Frans gevechtsvliegtuig gesignaleerd geweest zijn in die buurt.
De vaakst gestolen voertuigen in Frankrijk zijn de BMW X6, X4 en serie 1,
de Renault Twingo en de Smartfortwo., gevolgd door de BMW nogiets en de Rangeroverlandroverstruikrover.
De auto's waarmee je je veilig kan verplaatsen, en welke je gerust zonder alarm mag achterlaten, onbewaakt en zelfs met sleutels op het dashbord, zijn:
de Citroen Brouette Camionnette
de Lada Dada Skatingbord
de Seat Patin à roulette alsook het Braziliaanse model Seat Inline Shaker
Wie voortaan dronken naar huis wil, kan er spoedig een oplossing voorhanden zijn:
de ZELFRIJDENDE WAGEN !!!
Dat zou binnenkort wel iets vanzelfsprekends kunnen worden op onze wegen.
Dan moet die auto wel spraakgestuurd zijn!
Je stapt in je voertuig en probeert ondanks je toestand nog verstaanbaar 'NAAR HUIS' te stamelen tegen je boordcomputer, en dat ding brengt je naar huis, als je hem tenminste in een nuchtere toestand geprogrammeerd hebt waar dat HUIS feitelijk is.
Een paar dingen hebben de voorstanders van de zelfrijdende wagen over het hoofd gezien:
Ze zijn er zich van bewust van dat onze wegen niet geschikt zijn voor dergelijke wagens (wifi-informatie, gps-knooppunten, wegenwerken die correct worden gesignaleerd).
Dat ze vooreerst onze wegen geschikt maken voor gewone bestuurde wagens !
Overigens:
Zullen deze zelfrijdende wagens stoppen voor overstekende kinderen? (of moeten die een beschermende chip ingeplant krijgen???)
Gaan ze stoppen voor dieren?
En voor welke?
Welke niet? Wij verdenken de ontwerpers een aanslag op ons kikkerbestand, onze ratten en muizen, op onze egelbevolking en op onze niet geregistreerde rolstoelpatiënten!
Zullen wegenwerken genegeerd worden of omzeild?
Zullen deze wagens ook blazen voor alcoholcontroles als de bestuurder slaapt?
Zullen deze wagens hun rijbewijs verliezen indien ze twee zware overtredingen begaan ?
De werklast is wel erg zwaar voor het personeel van Ryanair. Ze hebben het zo druk met de vakantievluchten, dat zij zelf geen tijd meer hebben voor wat persoonlijke ontspanning.
Zo kwam het dat twee bevriende collega-piloten, Sean Shocking en Irving Impact vergeefs aan hun bazen gevraagd hadden omnaar de kermis te mogen.
Op de botsautootjes zitten is voor hen het hoogste genot. In hun kringen wordt zelfs gewag gemaakt van een ware botsautoverslaving bij de boezemvrienden Shocking-Impact.
Hun verzoek stuitte op een kordate weigering door de Ryanairleiding.
Om zich te wreken of om het nuttige aan het aangename te paren, beslisten de beide piloten op de tarmac van het vliegveld in Stanstead (GB) dan maar botsautootje te spelen met hun respectieve toestellen.
Een beetje vertraging voor de reizigers en nog een lichte herstelling aan de vleugels met golfkarton en Pritt, de zaak is alweer vergeten.
De linkse bestuursleden van Parijs willen hun kiesbeloften houden, en Parijs wordt over een paar jaar zone 30.
Zo denkt men dat de luchtvervuiling zal verminderen.
Als men geen 50 meer mag rijden, zal men wel 60% langer onderweg zijn, maar zullen er ook 60% meer voertuigen op de wegen rijden. 60% langer co²-uitstoot ook nog.
Weer eens zo een symptoom van simplistisch, oerdom verkeersbeleid.
Het zal nodig zijn van schoentrekkers te verzinnen om al die auto's in de files bij te stuwen.
Eén dagje fileleed zoals eergisteren in Ternat/Groot-Bijgaarden op de E40 kost 11 miljoen. We mogen dat vermenigvuldigen met factor 200 voor een gans jaar. Vrachtwagentaks zou 700 miljoen kunnen opbrengen. Rekeningrijden en een autowegenvignet ook nog ettelijke miljoenen.
Waarom gebruikt men dat geld niet om de wegen te verbeteren, verbreden?
Waarom geen alternatieve wegen er BIJ voor het ontlasten van de E40 ?
En de Antwerpse Ring?
Waarom geen wegen die langsheen de steden leiden voor het doorgaand (vracht) verkeer dat niets te zoeken heeft in de centra van Antwerpen, Brussel, Gent???
Oeioeioei, dat kost groen! Oeioeioei, dat kost geld! Oeioei, dat kost inzicht !
We zullen geld verdienen doordat de volksgezondheid zal verbeteren (betere lucht)
Minder ongevallen voortaan, doordat fileleed minder stress veroorzaakt bij jonge chauffeurs met de gewoonte kamekazeplankgas te geven zodra ze uit een file worden gelost.
Ook door een betere selectie van de autobestuurders zullen er minder gevaarlijke situaties ontstaan in het verkeer.
Vandaag opnieuw heeft het verkeer op de E40 urenlang stilgelegen door de schuld van een ongeval met vrachtwagens.
Per dag worden ongeveer 30 overtredingen vastgesteld, die begaan worden door vrachtwagenchauffeurs.
We hebben ze nodig, want wij willen allemaal alles meteen kunnen kopen, zo vers en niet-Belgisch mogelijk.
Er was een tijd dat we gelukkig waren als er mandarijntjes, sinaasappelen en bananen in de winkel lagen, nu moeten we absoluut liychi, mango en granaatappel kunnen kopen.
Gedaan met vervoer per boot of per trein. Dat gaat niet snel genoeg.
Veel leuker als we het van ver kunnen halen. Bier en peren verkopen we liever aan de VS en China dan ze zelf te consumeren.
Dus doen de transportmaatschappijen de gekste dingen om onze consumptiegoederen zo snel mogelijk door Europa te transporteren.
Daarvoor huren ze jammer genoeg echte cowboys in, en is de Belgische vrachtwagenchauffeur stilaan een uitstervende soort.
DERTIG overtredingen per dag? Er zijn er vééééél meer, maar die worden niet vastgesteld door de politie, en niet geverbaliseerd, evident.
De vrachtwagens zijn te zwaar geladen of er is geknoeid met de tachograaf, dat zijn de meest geverbaliseerde overtredingen.
Maar:
Hoe vaak zie je geen vrachtwagens inhalen waar het niet mag? Of tegen een slakkengangetje, zodat het manoeuvre verscheidene kilometers verder pas beëindigd is?
Al gemerkt dat knipperlichten bij vele vrachtwagens een optie geworden zijn, net zoals bij BMW's en Audi's?
En dat de achterlichten vaak defect zijn?
Dat de nummerplaten zelden volledig leesbaar zijn?
Via een experiment in Duitsland is men te weten gekomen dat het verkeer vlotter gaat indien alle fietsers op een kruispunt tegelijk groen licht krijgen.
Vooral op niet al te grote kruispunten met veel fietsers en voetgangers heeft dit voordelen.
De auto's wachten dus als het ware een tijdje eer ze zelf groen krijgen.
Op dat moment scheuren de bolides vooruit, nemen een shortcut over de rotonde, rijden de hoop in elkaar gestrengelde fietsers plat, geven een grandioze middelvingershow, plegen solidair vluchtmisdrijf, en geven plankgas tot vlak voor het volgende kruispunt, waar ze met knarsende remmen op het laatste ogenblik alle remmen toeslaan, met als enige bedoeling het brandstofverbruik positief te beïnvloeden, en de remmenslijtage tot een wezenloos hoog peil op te drijven.
Het belangrijkste resultaat van de massale flitsmarathon die normaal donderdag gehouden wordt, is dat de mensen erover praten.
Nu wordt het duidelijk dat er in heel ons land slechts 51 flitscamera's zijn. Als ze die langs de autosnelwegen zetten, staat er eentje om de 266 km.
Slimmerikken zeggen dan dat je als je een flitstoestel tegenkomt, gedurende 265 km tegen 180 km per uur mag over de weg scheuren, en alle Audi's en BMW's het nakijken geven.
Zo simpel is het niet, want dat veronderstelt dat er in het politiekorps mensen zitten die tot 265 kunnen tellen. Tot 120, méér niet. In Frankrijk ligt de intelligentiecurve iets hoger: 130.
In Duitsland is het dan weer hopeloos. Daar kunnen politiemensen helemaal niet tellen, al komt daar verbetering in.
Tegen het jaar 2016 moeten ze tot 100 kunnen tellen om dat bedrag te kunnen vorderen bij wie geen autowegenvignet heeft.
In alle geval vond men het niet nodig veel extra agenten op te trommelen voor donderdag/flitsdag.
12 stielen, dertien ongelukken:
Bij elke camera is wel een volledig korps aanwezig: één agent pakt de camera uit en checkt op volledigheid, een tweede stelt het spel op zijn poten, een derde richt hem, een commissaris komt voor het ijken, een hoofdinspecteur controleert of er geen procedurefouten gebeuren, een zesde zet hem aan én moet bovendien noteren wie te snel rijdt en hoeveel. Een zevende ziet na of deze gegevens kloppen, een tiende bezit een walkie talkie om alles door te seinen, de 11de tikt* de pv's, de 12de likt aan de postzegels of zet zegelstempels. Er is een vacante betrekking voor iemand die controleert of de boete betaald wordt.
De VAB ( Verenigde Asfalt Brekers) heeft onderzocht wat de risico's zijn van fietsverkeer bij ons en onze Noorderburen. *
Algemene vaststelling:
Een Belgische fietser heeft 3 x meer fietspech dan zijn Nederlandse lotgenoot !
Wij zochten hiervoor een verklaring, en kwamen al gauw met de volgende vaststellingen:
Bij ons in België staan te veel verkeerstekens, zodat men niet meer kan opletten waar men rijdt, en daardoor op steentjes, doornen, spijkers en egels rijdt. Ook graafwerken, wegverzakkingen en mijnschachten blijken nog moeilijk te ontwijken.
De aandacht van fietsers wordt teveel afgeleid door wandelende honden die niet op hun baasje passen.
Het krioelt langsheen de wegen bovendien van sexy publiciteit voor shampoo, wulpse dametjes met hoofddoek en in slaap vallende jeugd die alleen wakker blijft doordat hun koptelefoon te hard staat.
Ten slotte is de fietspech van allerlei aard:
naast lekke banden zijn er gestolen fietssloten, afgevezen ventielen en verdwenen remblokjes.
In Nederland is de toestand veel gezonder:
2 op 3 gevallen van fietspech worden niet gerapporteerd: men stapt gewoon af, neemt ergens een andere fiets en rijdt gewoon door.
Als de pijlen op de verkeersborden naar boven wijzen, krijgen we volgens onderzoekers een halfuur minder file.
Dit zal vlug in orde gebracht worden.
In eerste instantie zullen de bestaande borden in België ondersteboven gehangen worden.
Dat zal er ongeveer zo uit zien:
De reden waarom er met omhoog wijzende pijlen minder files zijn, is gewoon dat de chauffeurs de indruk krijgen dat de weg nog lang is, en extra op het gaspedaal drukken.
Zo komen de mensen sneller op hun bestemming.
Een nadeel is dan weer dat ze sneller in de hemel komen door overdreven snelheid, maar dat is een randverschijnsel. Hoofdzaak blijft op een goedkope manier de files oplossen.