De NMBS schept werkloosheid!
De bevoegde minister denkt niet aan werkenden en ouderen.
De ouderen zijn opnieuw het slachtoffer: 44 stations waar geen personeel meer aanwezig is achter de loketten!
79 jobs bedreigd!
Inlichtingen nodig? Dan moet je bellen!
Hoe werkt die smartfoon? O ja....Zal ik iemand aan de lijn krijgen?
Wachtmuziekje...
Voor Nederlands druk 1, voor Frans druk 2, voor Duits druk 3, voor engels druk 4, voor Arabisch druk 5.
heeft u een vraag in verband met het treinverkeer? Druk 1 Voor ongevallen druk 2. Voor meldingen van vandalisme, verkrachting of vertraging druk 3, voor een vraag aangaande uw treinticket druk 4.
Lijn onderbroken, terugbellen, wachtmuziekje.
De trein rijdt binnen.
Ik stap op de trein zonder biljet.
De tiende keer dat ik dit doe, er zal toch weer geen controle komen want de treinwachter keuvelt met de machinist of met die sexy dame in wagon 2, daar is overigens niemand anders.
Neen, nu is er controle!
Mijn argumenten worden niet aanvaard: telefonisch niet mogelijk?
U heeft geen bankkaart bij? U begrijpt niet wat op de automaat staat, of hebt uw bril niet bij?
BOETE!
Geen internet? Geen computer?
NEEN, maar ik heb corona, en ik moet H E E L HA R D Z U C H T E N I N U W G E Z I C H T wegens alle ongemakken die de NMBS mij bezorgt. Op mijn ouderdom!
Ik heb heimwee naar de tijd dat ik 2 FRANK moest betalen voor een P E R R O N K A A R T J E, want dat was nodig om mijn oma uit te wuiven op de trein Gent- Oostende!
En een gehandicapte man controleerde mijn kaartje bij binnen en buitengaan.
De NMBS was toen nog een sociaal gebeuren met aandacht voor de zwaksten van onze samenleving!
04-02-2021 om 00:00
geschreven door Frankie
Categorie:Verkeer-transport
|