De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
24-09-2014
Zware Besparingen in het Onderwijs
Het was te verwachten, het stond in de sterren geschreven, het moest ervan komen, er moest een einde komen aan de geldstroom naar het onderwijs waar het aantal schoollopertjes alsmaar toenam. De hoorn des overvloeds heeft lang genoeg op volle toeren gedraaid. Onze toekomst kan de explosieve aangroei van kinderen niet meer dragen. Er zijn teveel kinderen! Dat mogen ze wel eens op tv zeggen, bij de nieuwsberichten, en dan erbij zeggen voor welke overlast die overtalrijke kinderen zorgen. Ik zou zeggen: hoe meer kinderen, hoe meer belasting het gezin moet betalen. Van kinderbijslag is er dan natuurlijk geen sprake.
Lieven Boeve, directeur-generaal van het katholiek onderwijs, reageert verbolgen op de besparingsplannen van de Vlaamse overheid: "Door deze besparingen komt de goede werking van de scholen in het gedrang. De scholen zullen niet langer kunnen investeren in het nodige didactisch materiaal voor leerkrachten en leerlingen. Ook zullen scholen in de toekomst niet meer kunnen bouwen, bij bouwdossiers hebben ze niet genoeg gelden om hun eigen aandeel te betalen."... Scholen mogen al blij zijn dat ze geen lokalen moeten afstaan aan asielzoekers...
De nieuwe baas van het katholiek onderwijs is in een mierennest gevallen waarin het aantal scholiertjes groeit als grassprietjes na een fikse regenbui + zonneschijn, als ontelbare blaadjes aan de bomen groeien ze. Hun aantal blijft toenemen, zoals konijntjes en kakkerlakjes die zich ongebreideld voortplanten.
Het is niet nodig om ras en afkomst, verantwoordelijk voor de wildgroei in de schoolbevolking, te vermelden. Hun hoge geboortecijfer en daar bovenop nog verse invoer vanuit hun thuisland, heeft ons hele maatschappelijke systeem overhoop gehaald, in de war gestuurd en ontregeld... Terwijl we alles zo fijn voor onszelf georganiseerd hadden: geboortecontrole, scholen waar altijd plaats was voor iedereen, waar geen nood was aan dure technologische snufjes... We waren met weinig tevreden. Nu zijn er noden gecreëerd, en er zullen nog bijkomen ook, want in concentratiescholen kennen ze d'r wat van, heb ik vroeger toch gezien, sjieke meubeltjes, mooie klasjes met gordijntjes, speciaal didactisch materiaal aangepast aan het migrantenonderwijs...
Het is jammer dat de Vlaamse overheid bij de aankondiging van de besparingsplannen gezwegen heeft over de afschaffing van alle nutteloze bijkomstigheden in het onderwijs die niet renderen, zoals islamleerkrachten, taalleerkrachten, tolken, migrantenwerksters en andere moeials die meehelpen om het onderwijs onbetaalbaar te maken!
Ik wil dit even onder jullie aandacht brengen, omdat het voor mij ook goed gewerkt heeft.
Ik hoorde een arts op tv zeggen dat je, als je tot innerlijke rust wilt komen, iets waaraan je begonnen bent af moet maken. Omdat we eigenlijk allemaal wel wat meer rust in ons leven willen hebben, ben ik in huis gaan rondsnuffelen naar zaken waar ik aan begonnen was en nooit had afgemaakt. Ik heb vervolgens een fles Merlot leeggemaakt die nog half vol was, alsmede een fles Chardonnay. Toen een vles Bailies en een vles wum. Toen ook noch een dos znoepies van M em M en noch wad gips van Smis. Ook noch un ressie wiskie. Stur did an al ju vrinden die rusd noodeg hebbe. En seg da je fan ze hout.
150 jaar 'Dikke' Van Dale! Om dat te vieren is de uitgeverij op zoek gegaan naar het mooiste woord van de afgelopen 150 jaar. En 'bolleboos' kreeg de meeste stemmen!
Dat verheugt me enorm, omdat het woord verwijst naar een elitaire minderheid in de scholen die te vaak verwaarloosd werd terwijl alle aandacht ging naar zwakbegaafden en achterblijvers. Men heeft er in het verleden alles aan gedaan om de kloof tussen slimmeriken en dommeriken zo klein mogelijk te houden. Ik houd vol: niet iedereen is gelijk, er zijn verschillen, verschillen in verstandelijke begaafdheid, verschillen en ongelijkheden die men graag wil ontkennen en wegmoffelen met kreten als "Iedereen is gelijk!". En ondertussen maar zeuren over 'diversiteit' in de samenleving.
Dat de keuze op het woord 'Bolleboos' viel is een triomf voor de uitblinkers, de genieën, de boekenwurmen en de getalenteerden, die recht hebben op aangepast onderwijs, aangepast aan hun capaciteiten waarmee ze zich onderscheiden van de minder begaafde meerderheid. Een kloof moét er zijn, een onderscheid moét er zijn. De zwakke onderlaag naar boven hijsen zal nooit lukken. Het schaadt alleen maar onze 'bollebozen'!
Ik zal het nóg eens vertellen.
Hoogbegaafden en bollebozen moeten zich op school kunnen ontwikkelen in hun eigen snelle tempo. Hun leergierigheid en prestatiedrift mogen niet afgeremd worden door achterblijvende klasgenootjes. Onze strebers verdienen een georganiseerde aanpak. Zij moeten gekoesterd, geactiveerd en gestimuleerd worden. Zij moeten meer middelen krijgen om hun bijzondere talenten te kunnen ontplooien. Zij moeten zich kunnen onderscheiden van de genivelleerde massa, met kop en schouders moeten ze boven de grauwe massa kunnen uitsteken.
Als aan minderbedeelden en achtergestelde groepen zoveel geldverslindende projecten verprutst werden, waarom dan nu geen monsterprojecten om onze Vlaamse schrandere jeugd meer ontwikkelingskansen te geven? Het moet afgelopen zijn met hen te discrimineren!
Er bestaat 'buitengewoon' onderwijs voor verstandelijk minderbegaafden. Waarom geen 'buitengewoon' onderwijs voor superieur begaafden?!
Eindhoven zal in één klap 700 nieuwe inwoners krijgen. Die ene Ebola-patiënt, die na een bezoek aan het risicogebied Sierra Leone terugkeerde naar Eindhoven, niet meegerekend.
700 nieuwe Eindhovenaren! En dan zwijgen we nog over de ooievaar die dagelijks een bezoekje zal brengen aan de nieuwe gezinnen. Er staan nu al containerwoningen te wachten op de enorme instroom van vluchtelingen, vooral uit Syrië en Eritrea. Later zal gezocht worden naar vaste opvanglocaties. Wethouder Yasin Tirunoglu (!): "We kunnen als Eindhoven niet anders dan onze verantwoordelijkheid nemen." Het COA (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) is de motor achter: hoe meer vreemdelingen hoe liever, eigen volk de straat op, inboorlingen laatst en buitenlanders eerst...
Een opdringerige interviewer vroeg omwonenden naar hun gedachtover hun nieuwe medemensen. Een boze bewoner beet van zich af en liet zich niet intimideren door de ondervrager: "Wij worden op straat gezet om plaats te maken voor Syriërs!"
Ook de burgemeester van Eindhoven kwam in beeld: "... Nederland wil geen asielzoekers, dus ook Eindhoven niet...", waarna de man prompt 'beschuldigd' werd van een rechts standpunt... Alsof daar iets mis mee is.
Ik stel voor dat alle 700 asielzoekers opgeborgen worden in het huis van de interviewer, of in de villa van Henk Krol, of liever nog in de kantoren van het COA, die toch o zo bezorgd zijn om het lot van asielzoekers.
Buurt Orangerie Eindhoven zit niet te wachten op komst 700 asielzoekers: 'Hier is géén ruimte voor!' EINDHOVEN - Het plan om maximaal zevenhonderd asielzoekers in de Orangerie aan de Castiliëlaan in Eindhoven te huisvesten wordt niet van harte ontvangen in de buurt. Niet alleen buurtbewoners hebben vraagtekens bij de komst van de asielzoekers, ook de huidige bewoners van de Orangerie hebben nog veel vragen. Ze komen binnenkort op straat te staan en weten officieel nog van niets. In de buurt zijn zondagochtend enkele spandoeken opgehangen waarin hard wordt uitgehaald naar de komst van de asielzoekers: 'Buurt accepteert geen zevenhonderd asielzoekers'. De buurtbewoners zitten echt niet te wachten op dekomst van de zevenhonderd asielzoekers.
Een 49-jarige man is gisterenmiddag opgepakt in Elsene nadat hij zijn geslachtsdeel aan voorbijgangers getoond had. Hij is ter beschikking gesteld van het Brussels parket voor openbare zedenschennis. Een patrouille van het veiligheidspersoneel van het openbaar vervoer kreeg melding van een man die zijn geslachtsdeel liet zien aan passanten, vlakbij het metrostation Kruidtuin. Volgens getuigen nam de man daar een bus richting Madou waar nog meer mensen genoten van zijn naakte grillen. Op de Louizaplaats kon de man worden opgepakt nadat hij zijn 'edele delen' aan fietsers had laten zien.
"Edele delen laten zien"?... Ik hoop dat er geen vrouwen met penisnijd overeind veren en beginnen te kwaken over discriminatie.
Een 68-jarige Hasselaar kreeg vorig jaar een half jaar cel en 550 euro boete voor het tonen van zijn naakte lichaam vanuit zijn privéwoning. Bij zijn shows wisselde hij van onderbroek, ofwel stond hij te dansen met zijn onderbroek naar beneden. Gratis spektakel voor voorbijgangers! De rechtbank oordeelde dat de man zijn 'driften niet onder controle kon houden' en dus de cel in moest. In het verleden was hij al eens geïnterneerd voor openbare zedenschennis.
Exhibitionisten hebben een ziekelijke drang om hun geslachtsdelen te tonen aan anderen, waarmee ze zich onbewust willen verzekeren van het bezit ervan. Psychoanalytici halen er zelfs de castratie-angst bij. Als we het zo bekijken moeten rechters exibitionisten geruststellen in plaats van hen naar de cel te sturen. Niet?
De hilarische voorvallen met seksgestoorden die met hun hebbedingetje te koop lopen, doen me denken aan mijn studententijd toen een 'regenjasman' mijn pad kruiste. Het gebeurde in de Mechelsestraat, ik weet het nog goed. De regenjas had geen knopen. En het waaide hard. Na een stevige rukwind was de man in al zijn intieme glorie te bewonderen. Er hing iets te bengelen, had ik in een flits gezien, het wulpse instrument van de trotse bezitter wiebelde mee met de stevige wind. En hoe meer de wind waaide, hoe meer het ding wiebelde. De man genoot er zichtbaar van, hij raakte er opgewonden van. Mooi schouwspel, maar wel zielig.
Exhibitionisme staat nog altijd op de lijst van de seksuele perversies. Een lijst waarop vroeger ook 'homoseksualiteit' als abnormaal seksueel gedrag stond. Nu zijn velen vergeten dat homoseksualiteit als perversie bestaan heeft. Tegenwoordig hoeven homo's hun geaardheid niet meer te verstoppen zoals vroeger, ze mogen trouwen, ze mogen kinderen adopteren, ze mogen elkaar kussen in het openbaar... alles kan, alles mag... Welke is de volgende perversie die legaal zal worden?! Pedofilie? Exhibitionisme?...
Als moslim of jihadi wordt men niet geboren, men wordt zo opgevoed. Hoe goed ze daar in slagen hangt af van de leeftijd waarop men daarmee begint. Allerlei technieken worden daarvoor aangewend. Verwerpelijke en gruwelijke technieken, waarbij kinderen psychisch geterroriseerd worden. Onderstaand filmpjes zijn een voorbeeld van hoe kinderen tot niets ontziende folteraars, moordenaars en verkrachters worden opgeleid.
Wat weten de meeste mensen van dit alles? Vrijwel niets, want ze weigeren steevast de realiteit te zien. Als ze er niet naar kijken, dan bestaat het ook niet. En de politic zo verknocht aan hun zetel met bijhorend riant salaris zullen nooit de slapers wakker maken. Wilders, Le Pen, Dewinter maakt hen bang en daarom verkiezen ze wollige gezelligheid en multiculturele feestjes waar niets van de gruwelijke realiteit wordt bevestigd. Ja, ze kunnen daarna gaan slapen met een prettige ervaring betaald door belastingen, verzekerd dat het allemaal niet zo erg is en ver van hun bed. Morgen is er voor de troela’s die vallen of getinte mensen met donkere ogen weer een feestje en kunnen ze weer via een troela- dansje op het ritme van een djembe in trance geraken. De wereld is zo mooi……..zeker met wat wiet in de zelfgerolde sigaret.
Ziehier, ik zal als Nagel eens hun zeepbel doorprikken, ze halen uit de hypnose waarin het regime hen houdt. Ik wou dat ik hen kon verplichten te kijken naar al die gruwel, zoals men dat deed op school met de filmpjes over concentratiekampen, en desnoods zoals Alex in “A Clockwork Orange“. Ook niet zachtaardig zult u misschien denken. Maar ik verzeker dat het voor hun heil, lijf en leden is, zeker op termijn, en de enige methode mij en anderen bekend om hen uit hun geïnduceerde intellectuele coma te halen, die eigenlijk met vergelijkbare methoden als in onderstaande filmpjes tot stand kwam.
Moslim vraagt drie huilende kinderen te kiezen wie van hen als eerste moet worden onthoofd.
Vergis jullie niet, die kinderen weten al heel goed wat dat inhoudt, want ze hebben die gruwel al moeten aanschouwen.
De drie jongetjes huilen wanneer een man zwaait met een mes en hen vraagt: “Wie moet ik eerst onthoofden?” De kinderen smeken en huilen, wijzend naar elkaar, zeer tot het vermaak van de man achter de camera. “ Plaats je hand hier , want anders snij ik je hoofd af” eist hij. “Jij, kom hier!” en wijst daarbij naar een van de jongetjes. “Hoor jij tot Daesh?” De man gebruikt het volledige letterwoord (acroniem) voor de Arabische naam van ISIS (Daesh). De man die deze zieke misdaad jegens de kinderen pleegt zegt geamuseerd te zijn door hun geween. Een moeder van een van de kinderen die in de laatste ogenblikken van het filmen toekomt bevestigt dat ze dit schouwspel leuk vond, en vraagt dat de video ook naar haar telefoon zou worden verzonden.
Als u dacht dat dit al erg was, zie hoe het evolueert
En ook :
En ik kan nog zo een tijdje doorgaan.
Zo ziet u hier maar wat u elders niet ziet en niet te weten komt. De VRT stuurt immers enkel een bericht de wereld in om te vertellen waarom ze zoiets niet laten zien (onthoofding Amerikaanse journalist Haines), en dan enkel nog als ze niet hebben kunnen vermijden dat de beelden al elders massaal circuleren.
Nu wil ik de lezers van Nageltjes, en in’t bijzonder van dit artikel, een opdracht meegeven.
Deel de link naar dit artikel met zoveel mogelijk mensen, via alle sociale media die je gebruikt, vooral met diegenen die om welke reden ook wegkijken. Stuur die door per e-mail aan goedmenschen, moslimknuffelaars, negationisten, politici enz…. Laat ze de beelden op jouw GSM tablet of andere elektronische gadget zien. Dwing hen hun hoofden uit het woestijnzand te halen. Het heeft immers geen zin dit enkel te delen met mensen die de islam en deze praktijken al evenzeer verachten als wij.
De hier geplaatste filmpjes zijn vanwege hun aard nooit lang beschikbaar op sociale media of Youtube. Ik heb ze dan ook op veilige plaatsen bewaard. Er zijn immers de censuur en de gedwongen zelfcensuur, tot heil en glorie van diegenen die deze wereld met hun politiek mandaat om zeep hielpen. Maar als duizenden mensen dit delen …..
PS verwachten jullie zich maar aan meer gruwelfilmpjes van dit tuig. Ik doe het omdat het moet, en nietsdoen geen optie meer is.
Vandaag derde zondag van september. Jaarlijkse Kermis in Hasselt. Doet me denken aan vroeger toen we met het gezin naar de Kermisattracties gingen kijken langs de Guffenslaan en het Kolonel Dusartplein. Een feest. Als kind kijk je er echt naar uit. Maar een domper op de feestvreugde werd gezet door mijn vader die vond dat ik er te mooi uitzag. Als 13- of 14-jarige sta je d'r niet bij stil, wat is mooi, wat is aantrekkelijk?... Het kwam erop neer dat mijn moeder mijn kleding uitkoos en mijn haren kamde volgens de instructies van mijn vader: "Zo lelijk mogelijk!". Mijn moeder voerde onderdanig zijn instructies uit. Maar nooit zal ik zijn woorden vergeten: "Zo lelijk mogelijk"... Alsof de islam al een worteltje in ons gezin geschoten had...
De thema's 'Wie PRAAT, krijgt hulp' en 'Horen, zien en SPREKEN' willen ouders en leerlingen ertoe aanzetten om bij het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB, het vroegere PMS-centrum) aan te kloppen. Met de klemtoon op 'SPREKEN', een dwingende uitnodiging om te spreken. Je kan er vrijuit je hart luchten, wan het CLB is gebonden aan het beroepsgeheim. Nu wil ik iets vertellen over de schending van het CLB-beroepsgeheim. Vroeger, toen ze de Turkse tolken nog niet hadden uitgevonden, was het beroepsgeheim in de PMS-centra vanzelfsprekend en heilig. Iedereen respecteerde de zwijgplicht over leerlingeninformatie. Enkel de betrokkenen mochten de dossierinhoud kennen. Met de komst van de Turkse tolk was het echter afgelopen met geheimen bewaren. Turkse tolk Gülnür veegde haar voeten aan het beroepsgeheim en geneerde zich niet om vertrouwelijke gegevens aan buitenstaanders mee te delen, zogezegd in het kader van 'samen zoeken naar oplossingen van het migrantenprobleem'. Zij besprak leerlingendossiers met migrantenwerksters en met de OCMW-dames van de Migrantendienst. In het OCMW-gebouw werd er geregeld een 'Intern Overleg', een 'Client Overleg', gepleegd om probleemleerlingen te bespreken. Bij die gelegenheden werd delicate info te grabbel gegooid aan personen die niets te maken hadden met CLB-dossiers! Deze misstanden zijn begonnen met de komst van tolken, van migrantenwerksters en andere moeials die naïef geloofden in de goedheid en opvoedbaarheid van de allochtoon...
Ik heb de tijd gekend dat allochtonen in de minderheid waren, toen ze een curieuze bijkomstigheid waren in onze samenleving, onopvallend en ongevaarlijk. Ze hielden zich gedeisd, waren nog kneedbaar en in te tomen. Wij keken ernaar, en wachtten af, en bleven wachten... Totdat er rare gasten opdoken die ons wezen op het belang van een verdraagzame en liefdevolle houding tov onze nieuwe medemensen. Wel, toen begon het mis te gaan. Er werden instanties uitgevonden en in het leven geroepen die het welzijn van 'de allochtoon' beoogden, een superwelzijn, een welzijn van betere kwaliteit dan dat van ons.
Zo waren er maatschappelijk werkers, straathoekwerkers en andere moeilijke werkers die leden aan het afschuwelijke syndroom 'Xenomanie', dat is een ziekelijke verheerlijking van vreemde snuiters met bruine velletjes en anderstalige krullebolletjes. Fanatiek dwepen met vreemde culturen en vreemde eigenheden, is één van de symptomen van de ongeneeslijke ziekte 'xenomanie'. Hun verdere leven brengen ze in terminale toestand door met oogkleppen die ze nooit meer kunnen afzetten... Stekeblinde verering voor alles wat vreemd is, is pervers, racistisch en dodelijk.
Als linkse predikers ons willen waarschuwen voor Xenofobie, dan mag IK schrijven over het verachtelijke Xenomanie!
Maatschappelijk werksters heb ik gekend als gepassioneerde tuttebellen die maar één doel nastreefden: het welzijn van de allochtoon! Zij waren niet weg te slaan uit concentratiescholen waar het wemelde van allochtoons geweld. Ik heb ze allemaal zien dwalen en dolen, de geobsedeerde werksters, in alle scholen, op alle wegen en banen en straten die leidden naar 'de allochtoon'. Zij bewogen zich als reddende engelen, uitverkoren om exotische gevallen te beschermen, om hen te helpen bij het volwaardig meegenieten van ónze welvaart in ónze gemeenschap. Allochtone leerlingen zagen zij als verschoppelingen, als arme stumperds, die moesten begeleid worden, tot in het absurde, om hen mee te kunnen laten snoepen van ons kansrijke leventje... Maar toen Jantje en Mieke om hulp schreeuwden, kregen ze geen gehoor van de racistische werksters!...
Maatschappelijk werksters waren anarchisten, eigen baas en zo. Gezag en hiërarchie wimpelden ze weg als nutteloze onzin, ze verdroegen geen tegenspraak, geen inmengingen, en eigenzinnig mochten ze op hun bekrompen ingeslagen wegen voortwandelen. Niemand haalde het in zijn hoofd om hen van racisme tebeschuldigen, zij waren toen automatisch mensenvrienden boordevol naastenliefde, en dus geen racisten...
En tóch waren ze rasechte racisten! Ze sloegen systematisch de Jantjes en Miekes over, en vertroetelden de Mehmetjes en Meryemkes...
In eigen kringen woekerde het racisme als niet te stoppen onkruid, het gevaarlijke omgekeerde racisme, waarbij Vlaamse leerlingen gediscrimineerd en verwaarloosd werden in een multiculturele klas. Multiculturaliteit? We kennen de slachtoffers nu wel... De herinnering aan Pietje Jansen doet nog altijd pijn. Pietje Jansen verkommerde temidden van zijn allochtone klasgenootjes... De verwaarlozing van Pietje Jansen: om nooit te vergeten!
Tieners opgepakt na mishandeling van 15-jarig meisje
Inzending van Walter:
In Nederland circuleerde gisteren een filmpje op de sociale media waarin twee jongens van 14 en 14 jaar in het Noord-Hollandse IJmuiden een 15-jarig meisje zwaar mishandelden op straat. Vandaag zijn de daders opgepakt.
Er circuleerde meerdere beelden op Facebook en Youtube van de mishandeling van het meisje uit Beverwijk. Verschillende omstaanders filmden hoe een jongen het meisje pal met zijn vuisten in haar gezicht slaat. Als ze op de grond ligt, krijgt ze nog een schop van de andere jongen. Opmerkelijk is dat de filmende omstaanders niet ingrepen.
Ook de taal die de jongeren uitkraamde was niet van de poes. ‘Kankerhoer! Maak mij niet kwaad. Deze keer klappen. De volgende keer neuk ik je‘, roept één van de jongeren.
En nu geef ik graag de commentaar van Houzee, http://blog.seniorennet.be/rechts Raak geformuleerd. Alleen bij de laatste zin zou ik eraan toevoegen: "castreren zonder verdoving"!
VUILE ALLACHZONEN
(tip uit de reactie van Walter F., waarvoor dank)
De titel kan misleidend klinken want allah heeft hiermee rechtstreeks niets te maken. Die "moedige" smeerlapkes zullen dan wel moslims zijn en waarschijnlijk isissers in spe, in het filmpje is te zien wat voor soort die 'jongeren werkelijk zijn. Lafaards die zich, natuurlijk NOOIT alleen, uitleven op een weerloos kind van 15 jaar. Tuig van de richel, kutmarokkaantjes zei ooit yves desmet terecht in een onbewaakt moment.
Ik schreef het al ; bij zulk gespuis zit dergelijk gedrag in de genen en als dàt dan een coctail wordt met de islam(lees koran) , krijgen we het resultaat ISIS te zien. En dat schijnt hier het geval te worden. Die 'stratiers'(lees; straathonden) zijn dan wel opgepakt , maar lopen allicht weer los. Een pamper aan hun gat , noch een vermaning en de straat op ! Want zeg nu zelf ; zo'n schuttingstaal ' kankerhoer, neuken' dàt zijn wij hier nie gewend zulle ! Een beetje manieren in 't vervolg hé mustafa en mohamed ! ...de volgende !
Hier gaat het duidelijk om isissers in spe waartegen men eindelijk eens maatregelen moet nemen met de ijzeren vuist. Een andere taal begrijpen die toch niet ! O ja ! castreren ware misschien ook een middel !
Een blogtechniek geleerd van Houzee. Ik gebruik die nu om te laten zien hoe de berichtgeving veel te vriendelijk omspringt met agressieve, onopgevoede wildemannen die zich helaas een plekje veroverd hebben in onze beschaafde samenleving. Ik ken nog de tijd dat "U" gezegd werd tegen mensen in uniform, dat mensen in functie met respect en beleefdheid bejegend werden. Die tijd is voorbij... Groepjes jongeren hebben altijd bestaan, maar dan onder de vorm van gedisciplineerde jeugdbewegingen.
Een routinecontrole op een voertuig van De Lijn in Gent is vanavond ernstig uit de hand gelopen. Het kwam zelfs zover dat de politie pepperspray en honden inzette om de toegestroomde menigte -vooral scholieren- in bedwang te houden. "Twee controleurs zijn het slachtoffer geworden van zeer zware fysieke agressie. Ze moesten het Dienstencentrum aan het Woodrow Wilsonplein binnenvluchten en zijn daarna naar het ziekenhuis gebracht voor verzorging", zegt woordvoerster Isabel Colbrandt van De Lijn.
Alles is begonnen toen de controleurs een jongere betrapten met een vervallen abonnement. "De jongen en een vriend van hem zijn daarna verbaal agressief geworden tegen de controleurs", zegt politiewoordvoerder Manuel Gonzalez. "Toen het begon te neigen naar fysieke agressie hebben de controleurs de politie verwittigd. Onze agenten moesten de jongeren tegenhouden omdat ze wilden weglopen. Opnieuw werden ze agressief en begonnen ze naar onze mensen te schoppen. Onze agenten moesten het tweetal met dwang tegengehouden."
Vanaf dat moment ging het helemaal mis. "Heel wat omstanders hebben zich tegen de politie gekeerd", aldus Gonzalez. "Onze agenten hebben bijstand gevraagd."
Maar liefst tien combi's kwamen ter plaatse, maar dat kon de toegesnelde massa - vooral jongeren - niet kalmeren. "Twee agenten die ingesloten raakten, hebben pepperspray gebruikt om zichzelf te bevrijden", zegt Gonzalez. Aan de ingang van het Dienstencentrum werden politiehonden ingezet om de jonge menigte op een afstand te houden.
De twee betrapte scholieren -16 en 17 jaar oud- worden momenteel vastgehouden in het Gentse hoofdcommissariaat. Het parket bekijkt wat er verder met de zaak moet gebeuren. De twee jongens van 16 en 17 jaar werden opgepakt, maar het is nog niet duidelijk welke maatregel ze opgelegd zullen krijgen.
Het is zo stil geworden in en rond Maaseik. Vorige week nog raakte bekend dat een groep moslims zich afgescheurde van de bestaande Maaseikse moskee om een eigen gebedshuis te starten.
Gematigde islamieten vrezen dat in de nieuwe moskee Syriëstrijders geronseld worden... dat de strijd in Syrië geromantiseerd wordt, en dat de gesneuvelden als martelaars beschouwd worden.
Omwonenden van de nieuwe moskee: "We zagen opeens mannen met lange baarden en lange witte gewaden opduiken. In groepjes van 3 of 4 mannen wandelen ze naar Maaseik. We zijn hier toch wel van geschrokken."... Een lange baard en traditionele kleren dragen, daar is toch niets mis mee, zo klinkt het vanuit de nieuwe moskee... Alsof van ons verwacht wordt dat we baarden en lange rokken gewoon moeten vinden, voor mannen nog wel. We hebben het al zo moeilijk met alle seksvariëteiten die tegenwoordig op de markt te verkrijgen zijn.
Uiteraard ontkende de nieuwe moskee in Maaseik de beschuldigingen van radicalisme. "We ronselen geen Syriëstrijders en prediken geen haat... Dat ons gebedshuis nu geassocieerd wordt met terrorisme is verschrikkelijk voor de kinderen die hier les volgen..." Kinderen aanvoeren is als een teken van schuldbekentenis!
Toch wordt het nieuwe gebedshuis nauwlettend in het oog gehouden door politie in contact met Staatsveiligheid. De burgemeester geeft toe dat radicalisering binnen de moslimgemeenschap een terugkerend probleem is... Afwachten.
Ik heb vroeger nooit anders geweten dan dat laatstejaars secundair onderwijs intensief begeleid werden bij hun studiekeuze. Zowel klassikaal als individueel. Ook de voorlichting en informatie over de hele waaier van studie- en beroepsmogelijkheden werd duidelijk en uitvoerig uitgelegd. Niet alleen voor laatstejaars, ook voor het vierde en vijfde secundair. Geen adviezen, wel informatie over aanbod en mogelijkheden.
Wat is er dan veranderd? Hoe komt het dan dat men nu klaagt over onvoldoende studiekeuzebegeleiding? Zou het dan toch kloppen dat 'toen PMS CLB werd, is 't gezeik begonnen'?
Bij de vrije CLB's maakt men zich zorgen over de bijdrage van de scholen bij de begeleiding. Algemeen directeur Grielens: "De begeleiding is de verantwoordelijkheid van de scholen, en zeker niet alle scholen vervullen die taak naar behoren."
Nu kan ik al zo direct het atheneum van Blauwbaard aanhalen waar men de studiekeuzebegeleiding met een korreltje zout nam, eerlijk gezegd werd er een hele zoutmijn tegenaan gegooid. En nu maak ik graag van de gelegenheid gebruik om weer eens te wijzen op de lakse deliberaties waarbij hopeloze allochtone gevallen vlot de weg gewezen kregen naar het stempellokaal, naar 'den dop' dus. Ik herinner me een keer dat mijn planning om laatstejaars in te lichten over hun uitgangswegen na het secundair, dat die gedwarsboomd werden. Ben ik nu nog boos over. Maar het helpt wel als ik iedere gelegenheid kan aangrijpen om het verhaal te vertellen over het atheneum van Blauwbaard waar men de laatstejaars liever de weg naar het stempellokaal wees dan naar richtingen in het hoger onderwijs, al was het maar info over het 7de beroepsjaar, of een gespecialiseerde voortgezette opleiding...
Wat lees ik? West-Vlaanderen verdeelt 55.000 luizenkammen. Alle kleuter-, basis- en secundaire scholen krijgen luizenkammen uitgedeeld, samen met een demonstratie van de kam ter bestrijding van luizen. Kosten: 25.000 euro. Lagere schoolkinderen zijn vaak het slachtoffer van een luizenplaag, vooral na een schoolvakantie...
"Vooral na een schoolvakantie"!... Nu zal ik dat onvolledige berichtje eens vervolledigen en zeggen waarom een luizenplaag steeds opduikt na een schoolvakantie. Ik zal dat eens ophelderen, want media doen dat niet. Terwijl in schoolmiddens iedereen wéét hoe de vork in de steel zit, maar niemand wil of durft er iets over kwijt. Dat idiote 'racisme' weer hé.
We zitten nu half september. De Turkjes zijn allemaal, of bijna allemaal, teruggekeerd van hun vakantie in Turkije. Spijbelaars en slappelingen blijven het laatst achter in hun thuisland... We mogen het niet luidop zeggen, maar ik zeg het tòch, ik schreeuw het uit. Na elke schoolvakantie worden schoolkinderen geplaagd door luizen. En die beestjes komen van de koppekes van Turkjes die zich in hun thuisland niet verzorgen en dan die vieze beestjes naar hier transporteren naar de Vlaamse kopjes. Zò werkt dat met dat ongedierte. En dan mogen we nog blij zijn dat ebola-achtige toestanden of andere narigheden niet mee naar hier overgebracht worden. Alhoewel...
Het 'Kammenproject' wil ouders en leerkrachten sensibiliseren voor preventie en bestrijding van hoofdluizen. Ik zou zeggen: vanaf de eerste schooldag ALLE hoofdjes van Turkse leerlingen die hun vakantie in hun thuisland doorbrachten onmiddellijk controleren op hoofdluis. Op 1 september! Tijdens het eerste lesuur! Aan de schoolpoort! Het zou heel wat tijd, energie en geld besparen om de Vlaamse kopjes weken later te inspecteren en te behandelen. Het zou waarschijnlijk helemaal niet meer nodig zijn.
Maar zie je de rooien en groenen al protesteren tegen de discriminerende behandeling van het allochtoon luizenfenomeen?... En tóch, in het belang van van onze Vlaamse kinderen, mogen we de maand september niet laten voorbijgaan zonder ongediertebestrijding bij de doelgroep: de allochtone leerlingen die terugkeren van hun thuisland!
Eerst even afrekenen met een lezer die niet weet van ophouden. Hij wil mijn blog een betere koers geven, hij wil me bekeren en me zeggen wat ik wel en wat ik niet mag schrijven. De griezel vergeet dat de blogger in volle vrijheid zijn eigen mening de vrije loop mag laten gaan op zijn blog. Het is de blogger gegund om kwallen, krengen en trollen door het slijk te sleuren. Een blog is als uitlaatklep en therapie voor de blogger als baas over zijn eigen blog. Zeurpieten en zaagtrienen raad ik aan om de Story of het parochieblad te lezen en weg te blijven van mijn blog.
Nu is Lieve vandaag in the mood om een dwarsligger uit het verleden verbrijzelen en vermorzelen tot er niets meer van overblijft, alleen een kleverige brij die tergend langzaam afglijdt langs een donkere afgrond, naar de hel met de eeuwige vlammen.
Eerst nog melden dat Lieve onschendbaar is en ontoerekeningsvatbaar voor alles wat ze vertelt. Ik vertel in de derde persoon.
De Turkse tolk werd in de concentratiescholen onthaald als een Bevrijder die orde kwam scheppen in exotische prietpraat. Een Reddende Engel die 'allochtonen in nood' onder haar beschermende vleugels neemt.
Naiëvelingen in scholen en CLB's dweepten met haar, gaven haar een gevoel van superioriteit en bejegenden haar alsof ze het vriendinnetje van Allah was. Als je van mensen een afgod maakt, word je zelf beduveld, bespot en bedot.
Velen zagen de Turkse tolk als een kleurrijke en leerzame toevoeging aan ons alledaagse leven, ze zouden haast buigen en knielen om hun verdraagzaamheid en bewondering overvloedig te laten blijken.
De afgoderij en dweperij maakten van haar een superwezen dat met haar snoet in de lucht liep, van verwaandheid, niet om onze Vlaamse lucht op te snuiven, maar om te genieten van alle voorrechten die zomaar in haar Turkse schoot geworpen werden.
In de scholen waar het allochtoontjes geregend had, zette ze Turkse zwanserijen om in Vlaams proza begroeid met hele bossen Turkse haren. Vlaamse verkrachtingen! Een beetje vertalen van Turks zwamgezeik was goed om misverstanden en vertroebelingen op te lossen, dacht men. Ondertussen hoefden leerlingen en ouders geen initiatieven te nemen om beter Nederlands te leren...
“Als de koran zegt dat wijn des duivels is… waarom staat er dan in dezelfde koran dat er stromen van wijn in de hemel op de moslims liggen te wachten?”
Ingrid Lieten, kersvers Vlaams parlementslid, gaf begin september al een opwarmertje, een pleidooi voor gezinnen en kinderen. Waarna de Gezinsbond op de proppen kwam met een stijging van 20 % van de kostprijs van een kind. Voor kinderen die nog niets gepresteerd hebben, die alles krijgen en alles mogen en alle kansen voor het rapen krijgen. Ik heb haar in het interview niets horen zeggen over ouderlingen die alles al gemaakt hebben, die sociale systemen ineen geknutseld hebben, en die nu toch uit de boot dreigen te vallen.
Politici en Gezinsbond blijven dus kibbelen over de herverdeling van het kindergeld. Lieve zal ze een handje helpen, ze zal eens de knoop doorhakken. Als ik in de derde persoon begin te schrijven, moet er rekening gehouden worden met verzachtende omstandigheden. Verzachtende toestanden en alle prullen daarrond gelden voor criminelen, dus waarom niet voor mij?
Lieve pleit voor een forse verhoging van het kindergeld voor al onze Vlaamse kinderen. En tegelijk pleit ik voor de totale afschaffing van kindergeld voor alle nieuwkomertjes die aan de lopende band geproduceerd worden door alles wat uitheems en vreemd is, door indringers die vanuit de hele wereld en omstreken en alle planeten in ons land komen binnenvallen om het te overbevolken. De geboortecurve van hun verse kleintjes wijst regelrecht naar de ijle lucht, baant zich pijlsnel en geruisloos een weg naar de hemel, terwijl de geboortecurve van nieuwe Vlaamse kindjes zich een gat in de grond boort. Angstwekkend voor de toekomst!
De discriminatie bij de herverdeling van het kindergeld is noodzakelijk! Uit zelfverdediging, om onze eigenheden te beschermen, om de tomeloze bevolkingsaangroei af te remmen van verse nieuwelingen en andere parasieten die ons hele maatschappelijk systeem ontregelen, om hen te ontmoedigen als ze nog eens in bed willen duiken om er nog een paar bij te maken. Hun kweekgedrag zal zich spontaan wijzigen als ze er geen centjes meer voor krijgen.
Verhoogd kindergeld is vóóral nodig als stimulans voor onze eigen bevolking, meer kindergeld om onze eigen mensen aan te zetten tot het vermenigvuldigen van hun geslacht. We mogen geen minderheid worden, want dan zullen we ooit het onderspit moeten delven!
Ilse V. was mijn naaste medewerker en assistente, zo ergens in het PMS-centrum van de jaren 80. Zij was enthousiast en geëngageerd, had geen moeite met haar ondergeschikte positie, maar opteerde voor de krullebolletjes en de bruine velletjes. Dat was haar grote handicap. Rare goestingskes en zo, die niet in bedwang konden gehouden worden. Met handen en voeten legde ze me ook nog de voordelen uit van het gebruik van een Turkse tolk in de scholen. Vergeefs natuurlijk. De islamlessen vond ze ook een goeie vondst. En het eerste migrantenproject stond ze luid applaudisserend toe te juichen... Waarom geen onderwijs in het Turks?!
Ilse raakte verliefd op een verse man, tralalie tralala, dus gingen die twee trouwen, en nog wel in de maand juni, de drukste maand van het schooljaar. Een hele maand juni was ze foetsie. Op huwelijksreis, naar exotische toestanden... En het daaropvolgende jaar in de maand juni was ze alweer weg, want dan had ze bevallingsverlof, en het jaar daarop alwéér, want toen werd hare tweede kleine geboren... Drie opeenvolgende jaren in de maand juni, de drukste periode, verdween Ilse!
Omdat Ilse niet vervangen werd, knapte ik haar werk op, waarna de baas mij een sabbatjaar beloofde. Voor een sabbatjaar moet je iets over hebben, dus zonder te mopperen werkte ik voor twee. Het beloofde sabbatjaar kwam er echter niet, ik kon ernaar fluiten en op mijn buik schrijven ook... Nu zal Lieve eens uit de doeken doen hoe ze wraak nam. En die wraak was zoet en goed voor het gemoed.
Om te beginnen onderschepte ik alle mogelijke briefwisseling en schriftelijke berichtjes voor migrantenwerksters. De Turkse tolk merkte nog op dat het een kalme periode was, weinig vergaderingen en andere blabla-bijeenkomsten. Vervolgens gaf ik telefonisch foute inlichtingen door wanneer een of andere migrantendienst iets wou weten. En of dat nog niet genoeg was, verduisterde ik cruciale dossiers die in de geduldige papiercontainer verdwenen. Mijn genoegdoening was compleet toen ik buiten verdenking nog een poosje kon doorgaan met de boycot. Mijn ingenieuze acties waren een schot in de roos!
Nu is Ilse V. werkzaam in een soort stedelijke dienst waar 'Diversiteit' bejubeld wordt. 'Het Waarderen van Verschillen' roepen ze daar luidkeels. En ondertussen zeggen ze dat iedereen gelijk is...
Vanmiddag ontmoette ik een ridder op een wit paard. Eindelijk. Zijn naam was CORNET. Hij droeg een sexy harnas, zag er viriel en bronstig uit, maar hij maakte zich niet kenbaar. Totdat ik het flesje voor de helft inschonk in het stoere glas. De smaak was overweldigend. Alsof je eikels aan het proeven was, maar dan gedrenkt in een hemels vocht...
Cornet is een zwaar blond Vlaams bier (8,5 vol.% alc), gebrouwen door Theodoor Cornet in 1686 (!), exclusief voor de avontuurlijke graaf Van Van Maldeghem/Steenhuffel. Het bier werd gerijpt op eiken vaten in de kelders van het kasteel van de graaf. Vandaar de naam 'Cornet oaked'. Rijpen op eiken vaten? Zou dat met mensen ook lukken? Wie weet hoe mooi onze samenleving eruit zou zien...
Het is niet mijn bedoeling om een saaie uiteenzetting te geven over het complexe onderwerp 'dyslexie'. Dyslexie of leeszwakte. Daarover zijn er genoeg andere bronnen om aan te boren, om te weten wat dyslexie precies betekent en hoe het behandeld kan worden.
Ik wil het wél hebben over mijn ervaringen met dyslectiekertjes, over hun typische trekjes en eigenaardigheden die mogelijk hun dyslexie kunnen verklaren. Pedagogen houden niet van deze algemene gedragslijn omdat het beschuldigend klinkt ten aanzien van de leesgestoorden, en dat mag in geen geval... Van mij mag het wél...
Mijn ervaring is dat leerlingen met lees- en schrijfproblemen vaak verwaaide sloddervossen zijn, hopeloze losbollen die nonchalant en onnauwkeurig omgaan met letters,woorden en zinnen, geen gevoel voor precisie en netheid hebben, niet gemotiveerd zijn om zich in een tekst in te leven, schrift en spelling bagatelliseren, niet leergierig zijn, onverschillig en oppervlakkig te werk gaan... Vaak gebeurt het ook dat ze de letters niet scherp kunnen zien, dat de lijnen op het blad gaan dansen zodat ze niet weten waar hun pen moet belanden (woorden die niet scherp gezien worden, kunnen niet ingeprent worden als 'woordbeeld'!). Soms gaan hun problemen ook gepaard met een slordig thuismilieu waar het ontbreekt aan stiptheid, netheid en discipline. Dyslectici zijn echter geen dommeriken en in rekenen kunnen ze bollebozen zijn.
Het valt me de jongste tijd op dat wanneer iemand niet zonder fouten kan schrijven, ze zich verschuilen achter: "Ik heb dyslexie". Een vals excuus meestal, mij maken ze dat niet wijs. Dyslexie komt niet zoveel voor als mensen ons doen geloven. Slechts 5 tot 7% van de bevolking lijdt aan ware dyslexie. Ik denk dat alle overige 'dyslectiekers' willen meedoen aan het modeverschijnsel 'dyslexie'. Klinkt voornaam en verdoezelt hun eigen achteloosheid jegens spelling en precisie.
Nu zijn het precies diegenen die zich verschuilen achter 'dyslexie' die niet geïnteresseerd zijn in therapieën. Zij zeggen: "Ik heb dyslexie" en daarmee stopt het. Er bestaan een heleboel remediërende oefeningen om schrijf- en leesvaardigheid te verbeteren, maar het interesseert hen niet. Bij een jong kind lukt het wel om de stoornis te behandelen, maar pubers en volwassenen staan er meestal afwijzend tegenover. Alsof ze zich neergelegd hebben bij hun 'handicap'.
Met enige trots mag ik vermelden dat ik uit de hele wirwar van remediëringstips een aantal samengevat heb, en samen met mijn eigen vondsten alles gegoten in een hanteerbaar compact geheel van oefeningen die gegarandeerd succes opleveren wanneer de dyslecticus ontvankelijk is voor verbetering van zijn lees- en schrijfzwakte. De 'woordbeeldtraining' vind ik daarbij een belangrijk onderdeel van de oefeningen, want zonder 'woordbeeld' zouden we spellend moeten lezen en fonetisch moeten schrijven...