De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
04-11-2015
Verkrachtingen door Migranten
Hoe kunnen nieuwkomers nu weten dat 'verkrachten' niet mag, dat het misdadig en strafbaar is? Vrouwen tegen hun wil overmeesteren, dat is hun levensstijl. Zij beschouwen een vrouw als gebruiksvoorwerp en kweekmachine. Hun denkbeelden krijg je niet zomaar omgeturnd en aangepast aan onze westerse waarden. Dan mogen ze nog wel 117 attesten van Theo Francken ondertekenen waarin ze beloven onze waarden en normen te erkennen. Er zit echt geen knop in hun hoofd die hen van overtuiging doet veranderen. En als ze talrijk genoeg zijn en Europa in hun macht hebben, zullen onze meisjes en vrouwen aan den lijve ondervinden wie baas is en wie slaaf is.
Medewerkers Rode Kruis klappen uit de school over verkrachtingen door migranten
Politie, Rode Kruis, hulpverleners, journalisten en redacteuren door politiek gedwongen te zwijgen over misdragingen en misdaden asielzoekers - Aanvulling 19.30uur: Een greep uit de verkrachtingsepidemie bij onze Oosterburen - LINKEN toegevoegd op 31 okt. 20.00 uur
Eenmaal in Europa ben en blijf je een zielige ‘vluchteling’, zelfs als je een vrouw of meisje hebt verkracht.
Er mocht absoluut niets van naar buiten worden gebracht, noch door de politie, noch door het Rode Kruis. Het slachtoffer kreeg enkel psychiatrische hulp,’ aldus Erika F. (pseudoniem vanwege angst voor represailles), vrijwilliger in een AZC bij Wenen, over de verkrachting van een hulpverlener door een asielzoeker. En wat deed de politie? Niets. De man mocht gewoon verder reizen naar zijn eindbestemming Duitsland. Dit schandalige voorval blijkt beslist geen incident, maar symptomatisch voor de dagelijkse gruwelijke misstanden die door moslimmigranten worden veroorzaakt, en waar de autoriteiten vrijwel nooit tegen optreden. Lees meer...(39 reacties)
Methylphenidaat is een wekamine, een drug die onder vorm van het populaire rilatinepilleke toegediend wordt aan hyperactieve scholiertjes die hun aandacht niet bij de les kunnen houden.
Minister Onkelinx van Volksgezondheid kan niet achterhalen hoeveel methylphenidaat jaarlijks ons land binnengesmokkeld wordt zónder een vereiste invoervergunning. Vanaf 2004, toen het verbruik van de drug explodeerde, heeft ze geen zicht op de cijfers.
Grote hoeveelheden methylphenidaat komen jaarlijks illegaal het land binnen, waardoor de minister alleen maar veel te lage cijfers over het officiële verbruik kan bekend maken.
Methylphenidaat wordt deels door de belastingbetaler betaald.
De laatste regels van het vorige stukje wil ik even in het zonnetje zetten:
Het is de schuld van het multicultureel onderwijs dat onze Vlaamse leerlingen moeizaam doorstromen naar hoger onderwijs. Zij hebben geen volwaardig middelbaar onderwijs genoten!
"Limburgse Middelbare Scholen zijn te gemakkelijk"
Vandaag stond er op de voorpagina van HBVL een ontluisterend artikel over het Limburgs middelbaar onderwijs: "Limburgers scoren historisch slecht voor toelatingsexamen arts". Slechts 13,7% van de deelnemers slaagde voor de proef.
En dan vervolgt het artikel met te wijzen op het lage niveau van middelbare scholen die hun leerlingen slecht voorbereiden op hoger onderwijs, en dat de meeste middelbare scholen te gemakkelijk zijn. Maar geen enkel woord over de wortel van het kwaad: de allochtone leerling!
En zo belanden we bij een oud zeer. Het is al lang aan de gang dat het lesniveau daalt daar waar allochtone leerlingen in de klas zitten, en dat Vlaamse leerlingen slechter presteren als ze naast nen Turk in de klas zitten.
De daling van het onderwijspeil zette zich zowat 25, 30 jaar geleden in, toen allochtonen massaal onze scholen bestormden. Schooldirecties waren vereerd met de komst van zoveel vreemd geweld, en leerkrachten pasten onwillekeurig hun lespeil aan aan zwakkere leerlingen, aan achterblijvers en slechtscorenden. Intussen verbleekten uitblinkers en slimme leerlingen op de achtergrond. Ongestraft mogen scholen hun toekomstige genieën verwaarlozen, nu nog altijd!
Onvoldoende voorbereiding op hoger onderwijs wil ik nu illustreren met een incident in het atheneum van directeur Blauwbaard. Schooljaar 1999-2000. Ik stelde voor om de laatstejaars - overwegend Turkse en Marokkaanse leerlingen - te informeren over studie- en beroepsmogelijkheden na het secundair onderwijs. Blauwbaard en zijn schaduw, de leerlingbegeleider Lemmens, vonden mijn initiatief onbelangrijk. Liever loodsten ze hun laatstejaars regelrecht naar het stempellokaal. Ja, zo ging dat in de school van Blauwbaard.
En juffrouw Irene werd op het matje geroepen omdat ze haar leerstof weigerde aan te passen aan haar migrantenleerlingen.
Nu zal ik alles nog eens opnieuw vertellen over multicultureel onderwijs, want die snotneuzen van de krant denken dat ze iets nieuws uitgevonden hebben.
Middelbare scholen zijn allang veel te gemakkelijk. De leerstof is verzwakt en de eisen die aan de leerlingen gesteld worden eveneens. Er is altijd een kloof geweest tussen sterke en zwakke leerlingen omdat ze sámen zitten. Het grote contrast tussen Vlaamse leerlingen en allochtone leerlingen is niet weg te cijferen, ze hebben verschillende ambities, verschillende studie-attitudes, verschillende geplogenheden, en al die uiteenlopende geaardheden zouden samen in één klas moeten functioneren?
Ik pleit voor apart onderwijs. Apart onderwijs voor allochtonen en Vlamingen. Alleen dan kunnen eigen leerlingen beter scoren in hoger onderwijs. Alleen dan zullen ze slagen in toelatingsproeven. Het artikel van vandaag in HBVL is een dankbare aangever om mij hierover nog eens te kunnen laten gaan.
Laat allochtonen in hun eigen sop gaar koken, en laat Vlamingen tot volle bloei komen. Gemengde scholen hebben ons traditionele Vlaamse onderwijs aangetast en brachten de eens zo geroemde onderwijskwaliteit in gevaar.
Het is de schuld van het multicultureel onderwijs dat onze Vlaamse leerlingen moeizaam doorstromen naar hoger onderwijs. Zij hebben geen volwaardig middelbaar onderwijs genoten!
De drug Rilatine was blijkbaar niet sterk genoeg om onze scholiertjes te kalmeren en hen bij de les te houden. Nu lees ik dat ADHD'ers ook al met cannabis behandeld worden. Zelfs een stier op z'n bronstigst krijg je tam met cannabis.
Machteloosheid van opvoeders
Ouders thuis en leerkrachten op school kunnen niet meer de moed en zeker niet de bekwaamheid opbrengen om zich bezig te houden met hyperactievelingen thuis en in de klas. Men is op zoek naar paardenmiddelen die het kind haast bewusteloos maken. Dan hoeft men niet in te grijpen, of niet meer constant te roepen: "Zit stil!". Erg comfortabel voor opvoeders... En tóch heb ik nooit de schoolresultaten zien verbeteren van rilatinegebruikertjes. Ze worden gedrogeerd voor het comfort van de opvoeders. Zelf schieten kinderen er niets mee op.
Een onderzoek in Duitsland wees uit dat medicinale cannabis een doeltreffender middel is voor mensen met ADHD dan de traditionele medicatie.
Eerst moet ik even vertellen dat ADHD niet bestaat, er is ook geen enkel fatsoenlijk onderzoek om te komen tot een ADHD-diagnose, het blijft nattevingerwerk. ADHD bestaat dus niet, de 'aandoening' is uitgevonden om de rilatinepilletjes vlot te kunnen verkopen. En de moedertjes vinden het een gelukkige oplossing want dan zijn ze verlost van hun lastige ettertjes.
Het onderzoek in Duitsland betrof een groep van 30 (!) volwassen proefpersonen waarvan 22 opteerden voor cannabis, omdat cannabis hun concentratie verbeterde, en hun impulsiviteit onder controle hielp houden. En dat noemt het onderzoek: "ADHD-patiënten succesvol behandeld met cannabis". Ja, ja...
Volwassen ADHD'ers? Da's pas om onraad te beginnen ruiken. Volwassenen die eigen aandachtsproblemen, innerlijke rust en overactief gedrag niet zélf kunnen controleren, die cannabis nodig hebben om te kalmeren? Het zegt genoeg over de ruggengraat van die mensen.
En dan zegt de studie ook nog dat cannabis een positief effect heeft op de prestaties, het gedrag en de geestestoestand van ADHD-patiënten. Hoe komt het dan dat de rapportcijfers van zogezegde ADHD-patiëntjes nooit verbeterden toen ze volgepropt werden met rilatine?
En ooit komt er misschien wel een tijd dat onze leerlingen cannabis mogen gebruiken als legale drug?
We weten allemaal dat 5 x 3 = 15. Maar over hoe we tot deze uitkomst komen, kunnen de meningen verschillen. Dat blijkt uit de reactie van een misnoegde ouder die overgevoelig is voor rode verbeterpennen van leerkrachten.
Ouders die allergisch zijn voor rode verbeterpennen, voelen zich vlug verongelijkt. Zeker als hun kind ook nog een schoon kind is. Zo was er een discussie over 5 x 3 en over welke redenering gevolgd wordt om tot uitkomst 15 te komen.
En toch is er slechts EEN juiste redenering en geen enkele andere!
Wat er nodig is dat is een opleiding islamanalyse en -kritiek op het niveau van regenten en licenciaten geschiedenis en voor alle actuele en toekomstige leraars lekenmoraal en godsdienst. Dus juist het tegenovergestelde van wat R. Torfs bij de KUL in elkaar knutselde. Bovendien zou een minimum aantal uren islamanalyse en islamkritiek in het lessenrooster van alle middelbare scholen moeten verplicht gesteld worden. In een samenleving die zichzelf respecteert heet dat gewoon algemene opvoeding zonder meer.
Wij hadden en hebben experten genoeg. Professor Urbain Vermeulen en Koenraad Elst zijn er twee van. Wim Van Rooy is er ook een. Hans Jansen was ook een Nederlandstalige deskundige en, zo zijn er nog vele andere. Voor het overige hebben we nog altijd bibliotheken vol islamanalyse voor ze in brand gestoken worden door de moslims. Dat erfgoed digitaliseren en verspreiden dat is nu eens echt een gigantische culturele subsidie waard.
P.S.: De inertie ja de sabotage op de vrijheid van denken en onderzoek door de georganiseerde vrijzinnigheid blijft verbazen.
Vorige week startte het project 'Tegendiscours' van islamexperts op Vlaamse scholen, als onderdeel van het antiradicaliseringsplan van de Vlaamse regering.
Een 'tegendiscours' noemen ze dat. Het woord heb ik niet kunnen terugvinden in de Woordenlijst Nederlandse Taal. Hebben ze een nieuw woord moeten uitvinden om islamitische activiteiten in onze scholen te verschonen of te verdoezelen?
Khalid Benhaddou, een Gentse imam en islamleerkracht, zal een team van twintig leerkrachten en experts aansturen: "Ik ben het afgelopen jaar al vaker uitgenodigd door scholen. Nu wordt die steun in een echt programma ondergebracht. Leerkrachten zitten vaak met de handen in de haren, weten niet hoe ze moeten omgaan met het fenomeen, meestal omdat ze te weinig kennis hebben over de islamitische gevoeligheden."
Islamitische gevoeligheden? Waarom moeten wij daar feeling voor hebben? En waarom komen uitgerekend moslims in onze scholen werken aan radicalisering? Ja, zo zal het wel aflopen, op stimuleren van radicalisering. Ze profiteren ervan dat onze Vlaamse leerkrachten zich hulpeloos opstellen tegenover moslimextremisme.
Benhaddou en zijn team zullen zich focussen op preventie, bij zowel islamitische als niet-islamitische leerlingen. "Onze lessenzijn open voor iedereen die met een ernstige vraag zit. Belangrijk daarbij is vertrouwen. De school is een platform waar leerlingen zich moeten kunnen uiten, wij willen dat vertrouwen niet schenden."... Blabla.
Maar dán! De toelichting van onderwijsminister Crevits verontrust me:
"Onderwijs heeft een belangrijke preventieve opdracht, ook rond het thema radicalisering. Het is binnen onderwijs, in de klas, op de speelplaats dat kinderen en jongeren kunnen leren omgaan met diversiteit. Respectvol erkennen van de ander, identiteitsontwikkeling en werken aan verdraagzaamheid zijn zaken die binnen de school vorm krijgen. Als er echt radicale elementen in een klas zitten, zullen de bevoegde instanties echter wel worden ingelicht."
Crevits minimaliseert radicalisering in het onderwijs door ONZE leerlingen te wijzen op diversiteit, waarvoor ze respect en verdraagzaamheid moeten opbrengen. Ze draait de zaken om. Zo kunnen radicale elementen op school buiten schot blijven.
Met grote angstogen kondigde Theo Francken (N-VA) van Asiel en Migratie nieuwe regels voor vluchtelingen aan. Nieuwkomers moeten westerse waarden erkennen en ze mogen niet langer onbeperkt in ons land blijven. Al wie legaal in ons land wil verblijven moet een engagementsverklaring ondertekenen waarin staat dat ze de Europese waarden en normen respecteren.
Francken heeft een tijdje op de maan geleefd, denk ik. Of in een afgelegen streek hier ergens op het platteland, of in een boerderijtje achter het koeienveld... Mogelijk ook in een buitenlands dorpje, eender, maar hij gelooft echt nog in de bereidheid en de goodwill van nieuwkomers en andere indringers.
De verknochtheid van vluchtelingen aan hun thuisland is onaantastbaar. D'r valt niet aan te prutsen. Hoe ver ze ook van huis zijn, de band met hun oorsprong is onverbreekbaar. Toch zijn het ontwortelden die in een nieuwe entourage zichzelve niet meer terugvinden en in een soort impasse belanden. Losgerukt van hun wortels, van hun oorsprong, maken ze hier geen schijn van kans om met succes een stabiel leven te leiden.
Dusasielzoekers en andere binnenvallers moeten een papiertje ondertekenen waarop staat dat ze onze waarden zullen respecteren.
Francken: "Het wordt geen vrijblijvend papiertje, als iemand weigert het document te ondertekenen, dan zal dat een 'element' vormen bij de latere asiel- of nationaliteitsaanvraag."
Het woord 'vrijblijvend' is al gevallen. Aan vrijblijvendheid zou zelfs geen seconde gedacht mogen worden. Het is helemaal de stijl van Francken, zoals ook zijn gebruik van woorden als 'misschien', 'vermoedelijk', 'waarschijnlijk'...
Onze goed geordende samenleving is aan het afbrokkelen. Eerst was er structuur, welvaart, sociale zekerheid, voorschriften en regeltjes. Deze hele georganiseerde samenleving, een meesterwerk waaraan vanaf de jaren vijftig met noeste arbeid geboetseerd werd, dreigt nu ineen te storten.
Toen alles op z'n pootjes begon te staan en de constructie klaar was, toen maakten we een kapitale fout. Overmoedig en menslievend stelden we ons hart en onze armen wijd open voor mensen die hier niet thuishoren, avonturiers die willen meesnoepen van de koek die WIJ gebakken hebben, met vlijt, met noeste arbeid en eindeloze toewijding.
Onze levensloop volgde een vast patroon: de baby-tijd om ons met moedermelk aan te sterken, de schooltijd als voorbereiding op de volwassenheid, daarna een beroep uitoefenen, om tenslotte te eindigen met pensioen. Een kwart van ons leven spenderen we aan opvoeding, opleiding, onderwijs, en dan ineens verschijnen er buitenlanders in onze kant-en-klare maatschappij met een kant-en-klaar diploma, zij hoeven niét een kwart van hun leven op de schoolbanken te zitten. Met 1 vingerknip staan ze hier klaar met de nodige papieren. En ze krijgen er nog geld bovenop ook nog. Wat is ons onderwijssysteem dan nog waard?
En alsof we onze handen nog niet vol genoeg hadden aan eigen religie en eigen volk, erkenden we ook nog eens de islam, en tolereerden we moslims en hun moskeeën, koranlessen en islamlessen... Wat waren we toch in een gulle bui. Genereuze menslievendheid, grenzend aan naïeve idioterie en hoogmoed, leidt naar eigen verval.
En elke dag opnieuw worden in Syrië honderden valse universiteitsdiploma’s verkocht voor prijzen die tussen de € 270,- en € 630,- liggen. Voor die prijs krijgen ‘klanten’ een getuigschrift en vijf vertaalde en gecertificeerde kopieën. Omdat een universitair diploma de potentiële migratie en de kans om zich over de verschillende landsgrenzen te bewegen vergemakkelijkt, proberen vele Syriërs een papier in handen te krijgen dat moet bewijzen dat ze een opleiding hebben genoten.
Zoals er biechtgeheimen en beroepsgeheimen bestaan, zo zijn er ook cafégeheimen. Cafébazin Bertie is gebonden aan een cafégeheim. Ze houdt iets verborgen. Klanten gissen. Tooghangers speculeren. Maar Bertie zwijgt. Dorpelingen en fietstoeristen aan de tafeltjes, en verstokte tooghangers blijven bewonderend staren naar een buitenaards boeket. Aanleiding van alle geheimzinnige tumult waren prachtige kleurrijke bloemen die midden op den toog stonden te pronken tussen de glanzende koperen tapkranen en het hele gewriemel van lege glazen en lege kopjes van gepasseerde klanten... Heeft Bertie een geheime aanbidder?
Herfstkleuren in een ijsemmer
De herfstkleurige bloemen stonden in een ijsemmer. Een lumineus idee waarop alleen Bertie kon komen. Een ijsemmer om de dorstige bloemetjes te laven...
Ze heeft nog altijd niet de plas op de vloer opgekuist waar ne zwarte vluchteling gezeten heeft, die kwam regelrecht van z'n natte bootje naar 't café om zich op te drogen. De natte plas onder zijn barkruk ligt erbij als aandenken aan een uniek exotisch gebeuren. Alledaagse klanten die nooit verder dan hun dorpswinkeltje en het dorpscafeetje onder de kerktoren komen, kijken verwonderd bij de aanblik van nen zwarte aan den toog. Alsof die van het andere eind van de wereld kwam, of toch van heel ver. De picture van nen neger aan den toog werkt storend op ons netvlies. Het wringt, het botst, het klikt niet... Die zwarte is ook nooit meer teruggekeerd.
Hoe we ook ons best doen, een neger past niet in ons midden, die hoort elders thuis, heel ver weg, bij de zwartjes, bij de hutjes en bij zijn stamhoofd. Ontheemding vraagt om problemen, om desoriëntatie, om psychische verwarringen, om ontwrichtingen van bestaande structuren. En het ergste moet nog komen!
Romantische Kreeft
Bertie mag dan wel een romantisch boeket op haren toog staan hebben, maar een romantische kreeft? En toen verwees ze ons naar een Romantische Italiaan met een Romantisch Restaurantje waar 'Romantische Kreeft' op het menu stond.
Vroeger waren mijn vrouwelijke collega's verslingerd op allochtonen, op alles wat niet van hier was, en op alles wat niets met onze cultuur en gebruiken te maken had.
Buitenlanders, vreemdelingen, moslims, illegalen, het kon voor hen niet avontuurlijk en vreemd genoeg zijn of ze lagen hijgend op hun knieën om het exotisme te aanbidden en te vereren, en bij de aanblik van een islamleraar vielen ze in zwijm.
Maatschappelijk werksters zijn doorgaans lelijke feministes die bij hun missiewerk de Dolle Mina uithangen, en op hun boodschappenlijstje staat bovenaan steevast Het Welzijn van De Allochtoon.
Het was de schuld van deze lelijke vrouwen dat allochtone leerlingen en concentratiescholen zo'n bloei kenden, zoveel subsidies en privileges kregen. Het was hun schuld dat de 'achterstelling' van migranten in stand gehouden werd, en innerlijke schoonheid hadden ze ook al niet...
Geldverslindende projecten kwamen aanwaaien, ellenlange stoeten van extra leraars rukten op, leraars die kampten met de hopeloze opdracht om hardleerse nieuwkomers Nederlands te leren... Wat heeft het hele circus opgeleverd? Parels voor de Zwijnen! Weggesmeten geld en een glansbeurt voor het allochtone ego. Wijzelf hebben hen op de troon gezet, op een stellage waar ze niet meer van af te krijgen zijn.
Lelijke vrouwen die hun beschermvleugels spreidden over alles wat vreemd was, waren het prototype van Merkel, die ook geen miss Duitsland is, en evenmin innerlijke schoonheid bezit.
An Serpent van de Turkenschool was er ook zo eentje, tenger en ineengedoken, allesbehalve een beauty, maar wel gek op het exotische gebeuren in haar school.
En dan waren er vroeger Mieke Van Hecke en Paula D'Hondt, zo geplukt van achter hun gore fornuis, zij staken hele loftirades af over 'De Migrant'.
En nu recent Kristin Kaufman, ook al geen schoonheid, en wethouder Sociale Zaken in het Duitse Dresden waar zij vluchtelingen wil onderbrengen in privéwoningen.
Ach, ik heb het al eens gehad over gestoorde vrouwen met hun perverse voorkeur voor alles wat vreemd is en niet van ons is. Hopelijk worden ze zelf geen slachtoffer van hun lievelingen. Misschien dragen ze wel een kuisheidsgordel?
Moslims willen het verkrachten van vrouwen wettig maken
... als ze ermee klaar zijn Europa te veroveren, zullen ze ervoor zorgen dat het hen wettelijk wordt toegestaan om blanke vrouwen op straat te verkrachten. Niet dat het nu echt noodzakelijk is om dit officieel wettig te maken, want het wordt hen al toegestaan in de meeste Europese landen, en dit zonder strafvervolging. Maar uit principe willen ze dit officieel maken.
Is het niet grappig dat de manier waarop vrouwen juist de grootste supporters zijn van deze invasie, zij het juist zijn die het meest te verliezen hebben? Als moslims het in Europa helemaal voor 't zeggen hebben, kan ik me bekeren en een of andere hoge positie krijgen om over mensen te heersen, in een landhuis wonen en er een dozijn vrouwen op nahouden. Maar deze vrouwen moeten dan zonder meer hun mond houden, spookkleding dragen en zich door die Arabieren laten verkrachten. Het is helemaal niet logisch dat de sociale rechtvaardigheidsagenda van deze feministes de invasie van Europa door moslims toelaat.
Meerdere Vlaamse scholen werkten mee aan een schrijfactie van Amnesty International tegen de Hongaarse president Orbán die de mensenrechten van vluchtelingen zou schenden.
Amnesty International kan beter een schrijfactie organiseren tegen het hele vluchtelingenleger en de hele moslimgemeenschap die ons aan het platwalsen zijn, die de mensenrechten schenden van de originele bewoners, want ZIJ zijn de ware mensenrechtenschenders die zich schuldig maken aan ontwrichting van het Europese leven en aan de vernietiging van een bloeiende beschaving.
Hallo Amnesty? Wanneer komt er een schrijfactie tegen Merkel? Tegen alle ondergravers van ons land, ons continent? Tegen allen die luidkeels schreeuwen: "Welkom lieve Vluchtelingen, kom maar binnen! Hier is plaats genoeg en geld genoeg voor iedereen. Hoe meer hoe liever! Onze geldputten zijn bodemloos en onuitputtelijk. De inboorlingen zijn genereus, zij doen een duit in het vreemdelingenzakje, tot ze zelf niets meer bezitten. En als er iemand durft tegenpruttelen wordt hij verplicht om voor jullie, arme drommels, te werken en te betalen. Dat zijn ze verplicht jegens hun nieuwe landgenoten en nieuwe medemensen. Wij hebben de mensen hier al wijsgemaakt dat ze langer en harder moeten werken om meer centjes te verdienen om jullie hier en aangenaam leventje te bezorgen. Zij mogen niet op pensioen gaan vooraleer jullie allemaal hier luxueus gesetteld zijn. Dat hebben jullie verdiend na die akelige zee-oversteek. "
'Criminaliseren' is een modewoord aan het worden. Zodra we onszelf en eigen volk willen verdedigen, zeggen de linkselingen dat we migranten 'criminaliseren'. Net zoals vroeger 'racisme' uitgevonden werd om ons monddood te maken.
Amnesty International schrijfactie tegen Orbán op Belgische middelbare school
Op de Heilige Harten Secundaire school in Ninove organiseerde Amnesty International in het kader van een werkweek op 16 oktober een schrijfactie aan de Hongaarse president Victor Orbán. Het gaat om de actie 'Hungary violates the human rights of refugees’, waarin staat dat ’Hongarije de mensenrechten van vluchtelingen schendt door ze de toegang te ontzeggen tot een eerlijke asielprocedure’. De petitie spreekt verder van de ‘criminalisering van erkende vluchtelingen en asielzoekers’ en stelt dat ‘Hongarije de verantwoordelijkheid op de schouders van anderen legt’. De brieven die aan meerdere Belgische scholen over de petitie zijn verstuurd, zouden een briefhoofd van de regering hebben.
De politie, uw vriend? Vergeet het maar. De vriendschapsbanden tussen politie en asielzoekers worden aangehaald. Originele burgers zullen zich in de steek gelaten voelen omdat de politie meer tijd gaat steken in de bescherming van asielcentra en hun vluchtelingenbewoners.
Misschien krijgen politieagenten wel een nieuwe opleiding: 'Hoe bescherm ik De Vluchteling'?
'Asielcentra bedreigd', gebruikte ik als titel. Het was te verwachten, de vijandige gevoelens jegens asielzoekers zijn heel logisch en menselijk. De plaatselijke bevolking heeft het recht en de plicht om zich te verzetten tegen vreemde populaties die zich ongewenst midden in onze vertrouwde omgeving komen vestigen, waar ze onze identiteit en sociaal leven bedreigen en ondermijnen.
Er friemelt binnen in ons onrust, onzekerheid, wrevel, wrok, ondefinieerbaar verzet... en die gevoelens ZIJN er, ze zijn instinctief en kunnen niet weggecijferd worden. Maar we kunnen onze gevoelens en gedachten nog niet goed kanaliseren. In Duitsland en Nederland zijn ze er meer bedreven in om hun tegenstand om te zetten in vijandige daden.Volledig begrijpelijk.
Het is nu dringend tijd dat Vlamingen stoppen met 'het brave individu' uit te hangen. In massa zouden onze opgekropte onrustgevoelens een uitweg moeten kunnen vinden via gezamenlijke 'acties' tegen asielzoekers, acties waartegen geen enkele politiemacht opgewassen is. Vredelievend en verdraagzaam blijven toezien en afwachten, betekent onze ondergang, terwijl asielzoekers onze maatschappelijke ladder aan het beklimmen zijn.
Vlamingen zijn brave mensen, hun tolerantiedrempel ligt veel hoger dan bij onze collega-burgers in de buurlanden. Agressieve vijandelijkheden beperken zich (voorlopig) nog tot hier en daar een bommetje gooien in het voortuintje van een asielhuisje. Maar in gedachten van iedere rechtgeaarde autochtoon leven verwensingen van asielzoekers springlevend. Haatgedachten en haatgevoelens bij de Vlaming zouden gerespecteerd en aanvaard moeten worden door de overheid die ons veel te lang onderdrukte en indoctrineerde met idiote uitspraken als "We moeten hen helpen, het zijn ook maar mensen...", en ons murw maakte met zeemzoete tv-beelden van 'de onfortuinlijke vluchteling'.Laat ons samen dat valse sentiment doorprikken.
Terreurniveau asielcentra opgetrokken naar niveau 2
asielcentrum in Vilvoorde
... Aanleiding is het toegenomen geweld tegen vluchtelingen in onze buurlanden... er komt een verhoogde waakzaamheid rond de asielcentra, zegt Jan Jambom )N-VA)... "De politie zal gericht patrouilleren en daarbij de centra minstens om de vier uur passeren. Verder worden de agenten gesensibiliseerd. Hoe precies? Dat vullen de lokale korpsen zelf in."... De beslissing komt er op een moment dat het geweld tegen vluchtelingen flink toeneemt in onze buurlanden. Zo verijdelde de Duitse politie eind vorige week een extreemrechtse aanslag op twee asielcentra in deelstaat Beieren... Het Duitse gerecht heeft dit jaar al meer dan 500 gewelddaden tegen vluchtelingen en hun onderkomens vastgesteld. Ook in Nederland en Zweden neemt de agressie tegen asielzoekers toe, van brandstichtingen in tot bestormingen van de opvanglocaties.
Onderwijsminister Crevits roept de hulp in van ouders bij haar onderwijshervormingen. Zij wil hun mening kennen. Daarom gaan ouders zich een aantal dagen buigen over twee vragen: 1. welke vaardigheden, kennis en attitudes moeten jongeren hebben aan het einde van het middelbaar? 2. Hoe kunnen jongeren tijdens en aan het einde van het secundair onderwijs de juiste keuzes maken?
Nummerke twee verbaast me echt. Omdat vroeger, toen er PMS was en nog geen CLB, toen was studie- en beroepskeuzevoorlichting heel vanzelfsprekend en werden scholieren individueel en grondig begeleid in hun keuzes. Gebeurt dat dan niet meer? Zou me niet verwonderen met die CLB-kapsones.
En nummerke 1, wat jongeren allemaal moeten weten en kunnen aan het eind van het middelbaar, ik zou Crevits adviseren om te rade te gaan bij het hoger onderwijs, daar weten ze precies hoe ver een scholier moet staan om hoger onderwijs aan te kunnen. Ouders zijn zeker niet aangewezen om zich hierover uit te spreken.
Dus Crevits wil inspraak van ouders. 'Inspraak' maakt op mij een indruk van zwakte, van radeloosheid, en dan op de joviale toer de ouders erin betrekken. Zo wordt men populair en sympathiek. Maar ondertussen worden middelbare scholieren op een dwaalspoor gebracht door ouders die niet objectief kunnen oordelen omdat ze zelf schoolgaande kinderen hebben.
Minister Crevits, kijk hoe het oude PMS-centrum de individuele leerling begeleidde naar een juiste studiekeuze, leg uw oor te luisteren bij universiteiten en instellingen voor hoger onderwijs, die kunnen u precies vertellen wat middelbare scholieren moeten kunnen en weten om hoger onderwijs aan te kunnen. Ouders kunnen dat niet, weten dat niet.
Het is zelfs gevaarlijk om ouders te betrekken in onderwijsbeleid. Neem nu die ' inspraak'. Wie gaat de ouderlijke verlangens en verzuchtingen bundelen? En welke resultaten gaan er uit de bus komen? Misschien komen er wel vragen naar meer islamlessen, naar minder huiswerk, naar gespreksgroepen in plaats van sancties, naar vrije dagen voor offerfeest en ramadan, naar arabische vertalingen... Neen Crevits, wat er leeft bij ouders zal u echt niet helpen bij het uitstippelen van onderwijsvernieuwing.
Ik ga mijn lezers even bang maken en hen een rusteloze nacht bezorgen. Ze krijgen vannacht zelfs een extra uur om te sidderen en te beven.
Nu volgt een verwijzing naar de Rechtsblog van Houzee:http://blog.seniorennet.be/rechts.Duizenden moslims marcheren met zwarte vlaggen door Hannover. Op goed 400 km van hier marcheren de " zwarte vlaggen" al door de straten van Hannover. En nog laat merkel het leger niet aanrukken.
‘Goed voor economie’?: 81% migranten heeft geen enkele vorm van opleiding voltooid – Slechts 7% heeft een diploma – Reichskanzler Merkel wil migranten met vliegtuigen ophalen en eist dat EU-staten alle bevoegdheden over grenzen overdragen aan Brussel – Duitse overheidscijfers toegepast op Nederland: Migranten kosten ons land volgend jaar € 39,3 miljard.
Klasfoto's zoals hier afgebeeld, gaan de hype worden. Zo gaan klasfoto's er uitzien in de toekomst. Geen Vlaamse wittekopkes meer die egaal romig het klasbeeld sieren.
Onze Vlaamse scholen zijn aan het vervallen, aan het verkleuren door een stormloop van vreemdelingen naar onze scholen, naar onze sociale voorzieningen, onze ziekenhuizen, onze OCMW's... Kazernes en leegstaande panden willen vreemde snuiters ook al met aandrang inpalmen. En onze leiders sloven zich uit om nieuwelingen hun goesting te geven. En wijzelf? Wanneer komt er tegenstand? Opstand?...
De nieuwe klasfoto! Schipbreukelingskes nemen plaats op de eerste rij en achter die zwartjes zitten een paar Vlamingskes verscholen. Zo schijnt het te horen volgens onze nieuwe 'Weg-met-ons-politiek' . Zwartjes in de schijnwerper en als blikvanger, zoals op tv waar een negerke ook altijd eerst in beeld komt. Zo heeft de televisie krampachtig haar best gedaan om de kijkers te indoctrineren, om hen wijs te maken dat blank en zwart samenhoren, blank en zwart, alsof het alledaags en natuurlijk is. Nee prulle tv: blank en zwart samen is tégennatuurlijk! Het zwarte ras is onverenigbaar met het blanke ras. Raciale verschillen ZIJN er, en 'iedereen-gelijk' is onzin. Ik heb trouwens al eerder geschreven over de ontwikkelingsvoorsprong van blanken op zwarten...