De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
29-09-2016
Over Zwarte Scholen
Project Innoveren en Excelleren in Onderwijs (PIEO) heeft drie jaar nodig gehad om vast te stellen dat zwarte scholen hun beleid moeten aanpassen. En dat directies en lerarenteams professioneler moeten zijn. Wel, wel...
Bedoeling van het onderzoek: hoe kunnen leerlingen vorderingen maken en zich gelukkiger voelen? Het welbevinden van de leerling stond centraal.
Ondanks extra coaches scoorden de probleemleerlingen toch niet beter.
De onderzoekers stelden vast dat schooldirecteurs te vaak bezig zijn met het dagelijks bestuur van de school en dat scholen niet genoeg weten over de aanpak van leerlingen met taalachterstand. Pedagogische begeleidingsdiensten zouden de scholen moeten helpen, aldus de onderzoekers... Onderwijsminister Crevits CD&V) heeft dezelfde mening.
Dit driejarig onderzoek lijkt op het eerste zicht onschuldig, maar kan een gevaarlijke aanzet zijn tot een veralgemening in de toekomst van zwarte scholen. Directies en leerkrachten die zich gaan aanpassen aan hun zwakke leerlingen? Uiteraard kunnen taalachterstanden niet ingehaald worden als de aanpak 'versoft' wordt, en of de kinderen er blijer mee zijn, is ook twijfelachtig.
Vluchtelingetjes, asielertjes, anderstaligertjes... hen op hetzelfde peil brengen als onze eigen leerlingen? Slechts één recept: dezelfde kwaliteitsleerstof aanbieden en dezelfde strenge prestaties eisen. Zonder begeleidingsdiensten en zonder coaches.
In het atheneum van directeur Blauwbaard wemelde het van uitheemse gevallen waarvan de wortels ergens in Turkije of in Marokko lagen, in ieder geval heel ver weg en allesbehalve puur Vlaams. Exotische vruchten dus.
Blauwbaard was een kleurloze figuur in een pittoreske school, zonder kleur, zonder stijl, zonder uitstraling... als een kameleon bewoog hij zich te midden van zijn gekleurde leerlingen. Hij aanbad en vereerde alles wat hier niet thuishoorde en verdedigde hun welzijn en hun welbevinden in een oord waarin zij niet thuishoorden.
Toegegeven, Blauwbaard was een charmeur, had de looks van een adonis, maar door zijn rotkarakter verprutste hij zijn verleidingsgaven en slechts enkele leraresjes bezweken ervoor.
Ook verpleegster Zwarte Lola was immuun voor de bekoringen van Blauwbaard. Maar dat was niet moeilijk, Zwarte Lola zag ook geen verschil tussen Nonkel Bob en Julio Iglesias.
Het is niet goed om lange tijd te vertoeven in allochtone middens. Het tast je hersenen aan en je belandt in een comateuze toestand van waaruit je nog wel kunt handelen en denken, maar alles draait en zweeft voor je ogen, elke beslissing is de verkeerde, en elke uitspraak is ook mis. Dat overkwam Blauwbaard ook.
Waar ik eigenlijk naartoe wou: Ahmad Altboulahcen, Sami Amimour, Foued Mohammed... 't schijnt dat je een racist bent als je moeite hebt met uitspraak en schrijfwijze van vreemde namen waarvan je tong in een knoop gaat liggen. Dat overkwam mij toen Blauwbaard me vroeg geen opmerkingen meer te maken over de correcte schrijfwijze van vreemde namen, en dat ik zo niet zo racistisch moest zijn... Dus als je een vreemde naam correct wilt spellen ben je een racist?! Ja, zo kreeg ik het te horen.
En dan adviseerde Blauwbaard mij ook nog om in mijn vrije avonduren Turkse lessen te gaan volgen om mij beter te kunnen aanpassen aan de Turkse leerlingen. De gekste dingen kreeg ik er te horen, en toen besloot ik nooit meer een bezoek te brengen aan Blauwbaard en zijn gekkenschool.
Mijn opvolgster, vernam ik later, heeft zelfmoord gepleegd...
MOSLIM NATIE. Als Hillary Clinton president wordt, wil zij tot 600.000 Syrische “vluchtelingen” Amerika binnenlaten. Dit kost de Amerikaanse belastingbetaler tot 400 miljard dollar.
Onvoorstelbaar hoe naïef Geert Bourgeois (N-VA) blijft geloven in integratie en inburgering: "Niemand wordt uitgesloten. Wij gaan voor een samenleving waar Sam, Samir en Samuel, Meryem, Myriam en Marie gelijke kansen krijgen en ze ook grijpen. Een samenleving waar deze kinderen opgroeien tot actieve en betrokken burgers."
Saartje en Samira krijgen gelijke kansen en zullen opgroeien tot gelijkwaardige burgers?... Ik geloof er geen fluit van. De etnische afkomst en migratieachtergrond van Samiradrukken hun stempel op haar verdere ontwikkeling. Het geïmporteerde meisje zal nooit zoals Saartje ingeburgerd of omgetoverd worden tot 'een-meisje-van-bij-ons'. Er zullen altijd sporen van desoriëntatie en verwarring blijven hangen en die verhinderen alle integratie.
Saartje is wél 'een-meisje-van-bij-ons', zij is hier geboren en groeit op met vertrouwde dingen om zich heen: familie, buren, dorpsbewoners, klasgenootjes, zij kent de Kerkstraat en de Dorpsstraat, en dat is zo al haar hele kinderleventje geweest. Stabiliteit en vertrouwdheid kan je niet forceren.
Ik woon in een raar dorpje. Het heeft de sterallures van een wereldstad maar eigenlijk stelt het niks voor. Bij het geringste evenementje of onbeduidend braderietje, worden meteen alle invalswegen naar Peer afgesloten, alsof de koning op bezoek komt, of een andere bekende Vlaming.
Om twaalf uur 's middags sluiten alle winkels hun deuren waardoor de straten een desolate indruk geven, een spookstad lijkt het dan. Een wandeling doorheen het centrum is vlug afgelopen, een paar straten en dat is het. Enkel de kerk en de kerkklokken zijn bewonderenswaardig, hemelse klanken weergalmen uit de kerktoren.
Op een verlaten parkeerterrein staat een boze parkeerwachter nummerplaten te noteren van criminelen die per ongeluk hun parkeerschijf vergaten te leggen.
Ik zie veel kleine negertjes op kleine fietsjes, ze zijn onwennig en onhandig. Op kleine fietsjes leren kleine negertjes fietsen.
En dan zag ik ook nog een politieagent het verkeer regelen, het was geen echte agent, maar zo eentje van het moslimtype, met lange volle baard en een kanjer van een snor. Help! Een moslimagent! Ook in vredige dorpjes waar zich alles afspeelt onder de kerktoren, sluipt de islamisering dreigend naar binnen...
En toch geeft het straatbeeld een serene aanblik, alsof alleen maar Jef, Pol en Pier in Peer wonen, of Mariette en Melanie... Geen bruine uitheemse verstoringen, geen gezwaai met lakens, sluiers of ander textiel, geen allochtoons geweld, niéts van die exotische rariteiten...
Maar dat is gezichtsbedrog. Details als die kleine fietsende negertjes en een moslimagent zijn de eerste stille signalen voor naderend onheil.
Op de Markt in 'De Voorzorg', dáár zitten ze! De gesluierde madammen met dure kinderwagens, met bolle buikjes waarin toekomstige Perenaartjes zitten. En als ze dan aan het loket uitgetetterd zijn, stappen ze in hun kansarmoede-BMW die dan ook nog eens fout geparkeerd staat, vlak voor de deur van De Voorzorg! Een bekeuring vrezen ze niet, omdat ze weten dat de politie niet racistisch mag zijn. Agenten viseren alleen maar originele inwoners.
Het groeiend aantal vreemdelingen in mijn dorp maakt me bezorgd. De volkse aard is aan het verdwijnen. Niemand stelt zich vragen, niemand trekt aan de alarmbel... Dat deden ze vroeger in de grootsteden ook niet, er was geen paniek, geen jobstijding, de bevolking bleef rustig afwachten... tot in eigen straat geen eigen volk meer te zien was! Het gebeurt razendsnel, en de bolle buikjes van de bruin madammen beloven veel voor de toekomst!...
Meryame Kitir (sp.a) heeft ontslag genomen als volksvertegenwoordiger in de Kamer. Zij heeft de wijze raad van haar collega Luc Van Biesen (Open Vld) opgevolgd en heeft haar koffers gepakt om voorgoed terug te keren naar haar etnische wortels die in Marokko liggen. Back to the roots.Hier in dit landje vol racisten en slechteriken wil ze niet meer leven. "Ik ga terug naar Marokko", besliste ze toen Van Biesen haar adviseerde om terug naar Marokko te gaan. Kitir was opgelucht en blij met het advies van collega Van Biesen. Wie haar gaat opvolgen in de Kamer is nog niet bekend. De krant HBVL noemt haar "een Vlaamse"... ???... Een Vlaamse met kroeshaartjes en een bruin velletje? Ach ja, men is krampachtig bezig met het begrip 'Vlaams' en 'Vlaanderen' te verruimen naar vreemdere horizonten...
Onze Toekomst... Geen thuisgevoel meer, familiebanden zullen verwateren, geen klapkes meer aan de voordeur met Jef en Marie op warme zomeravonden, geen menselijke warmte meer, geen rustige wandelingen meer langs wiegende korenvelden, langs kabbelende beekjes, niet meer genieten van een zonsondergang die zijn gloed spreidt over uitgestrekte weilanden en akkers. Niets meer... Alles wat overblijft is oppassen voor elk gevaar dat om de hoek loert...
Wij zijn in dit kleine landje geboren Maar, langzaam gaat dit landje verloren Stilaan verliezen wij onze cultuur Wij worden verdrongen op den duur
Wie naar hier komt, begint te eisen Aan de school staan vrouwen te krijsen Die met hun doekje hebben de luidste krijs Zij beschuldigen de juf zonder enig bewijs Als men iets weigert, is men een racist Als men anders denkt, heeft men zich vergist Natuurlijk zijn de meesten toch brave mensen Ze moeten wel beseffen wat wij van hen wensen Wij hebben voor hun kinderen klassen Daar leren zij hoe zich aan te passen En weigeren hun ouders dat heel stug Wel, dan kunnen zij altijd nog terug Wij horen toch wel bij de besten Zij komen allen naar het Westen De Oostbloklanden die hen weigeren Doen ons toch een beetje steigeren Wij zijn toch de ongelovige honden Wij, die vrouwen ook mensen vonden Bij Arabieren is een vrouw een machine Die alleen de stoere man moet dienen
En nu komen ze allemaal naar hier De deur staat wijd open, niet op een kier Maar, niemand weet wat wij zullen doen Als ze niet per duizend komen, maar per miljoen Natuurlijk moeten wij die mensen helpen Maar, de toevloed moeten wij ginder gaan stelpen Hoe, daarover raakt het Europa niet akkoord Tot wij, ongelovige honden, worden vermoord !
Zelfs een vredesmars kan dat volk niet vreedzaam beëindigen.
Zware rellen in Charlotte, North Carolina... noodtoestand uitgeroepen... avondklok ingesteld... vredesmars loopt uit de hand... demonstranten gooien van op een dak voorwerpen naar beneden... de menigte richt haar woede op de politie... actievoerders omsingelen agenten... gooien met vuurwerk en puin naar agenten... plunderen een winkel... Beschaving in Charlotte? Apencultuur ja!
De rellen braken dinsdag uit nadat Keith Lamont Scott dinsdag door een politieagent werd gedood op de parkeerplaats van een appartementencomplex. De man was volgens zijn zus ongewapend toen de politie hem doodschoot. Hij zou in zijn auto een boek aan het lezen zijn geweest terwijl hij op zijn kinderen wachtte. De politie houdt vol dat de man wel gewapend was.
Discussies in de VS over politiegeweld tegen 'niet-blanke vermoedelijke wetsovertreders' laaien weer hoog op... De hele berichtgeving omtrent Charlotte is zwart gekleurd.
In vogelvlucht een nieuwigheidje uit de onderwijswereld - Al zappend, zoals het een avondlijke luiaard betaamt, vernam ik dat de evaluaties op het schoolrapport voortaan in kleuren gaan gebeuren in plaats van met punten. En dit om te vermijden dat kinderen zich met elkaar vergelijken, want ze mogen niet gestresseerd raken, en er mag niet teveel druk op hen uitgeoefend worden, ze mogen zich niet ongemakkelijk voelen, en nog meer van dat smartlappengezever... Daar kwam het in 't kort op neer.
Lezer, wat is er mis met competitie en wedijver? Onderlinge concurrentie is nu precies dát wat nodig is om leerlingen te drijven naar meer prestatiedrang, meer eerzucht, meer egotripperijen, en geen gezeur over mededogen met klasgenootjes.
'Ik ben de beste, ik ben de eerste, ik ben de sterkste!" Alleen deze kreten leveren ons kwaliteitsvolle leerlingen!
Jammer dat alles kindvriendelijk moet gebeuren tegenwoordig. We maken watjes van onze kinderen... Kleuren op het rapport? Klinkt zo nichterig, zo rozig, zo slapperig... Dat was mijn eerste indruk na het bekijken van het nieuwsfragmentje.
Bij RechtsActueel las ik over een school in Ieper die 'beklad' werd met een vunzige afbeelding van de 'multicultuur'. Om de kindjes te laten zien hoe fijn het is om samen te leven met andere kindjes die van heel ver komen en er een andere cultuur en andere taal op nahouden. Zo leren ze al heel jong hoe ze verdraagzaam en zich inschikkelijk moeten opstellen tegenover hun 'andere' medekindjes. Ik heb vroeger al gezien hoe Vlaamse kindjes voorrang gaven aan hun Turkse en Marokkaanse klasgenootjes, nederig en begripvol, weerloos en murw gemaakt door onderrichtingen van hun linkse leerkrachten. Bovendien legde de overheid aan scholen migrantenprojecten op die van allochtoontjes een bevoorrechte groep maakten, waardoor in een multiculturele klas de Vlaamse kindjes verloren liepen. Begin jaren 90 kende de bejubeling van 'de allochtoon' zowat een hoogtepunt, het werd een hype. Nu is alles uit de hand gelopen. Menslievendheid heeft zijn prijs...
Terug naar de hersenspoelende basisschool in Ieper.
Een 18-jarige linkse knul maakte met een "multicultureel kunstwerk" een gedrocht van de school.
We zien het alle dagen, op tv, in films, in series, in nieuwsuitzendingen, men wil krampachtig blank en zwart aan elkaar linken, alsof de vermenging alledaags en natuurlijk is. Dat is het niet! Blanken en gekleurden samen is tegennatuurlijk, het wringt en het botst.
Dit is waarom onze kinderen de echte geschiedenis van de wereld moeten leren, niet de politiek correcte versie. Anders zou dit opnieuw kunnen gebeuren. Als dus alleen de regering de wapens bezit, dan komt het allemaal in orde, toch . . .?
Gelezen dat een Deense school autochtone leerlingen bij elkaar zet, gescheiden van de allochtonen. Een middelbare school in de Deense stad Aarhus, het Langkær Gymnasium, heeft die 'noodmaatregel' moeten nemen om meer leerlingen van Deense origine aan te trekken. De school zag het aantal allochtone leerlingen de afgelopen jaren razendsnel stijgen, en om te voorkomen dat de laatste autochtone scholieren zouden wegtrekken, werden ze apart gezet. Geen spreiding meer over alle klassen, geen multiculturele onzin meer, want dat is de ondergang van alle degelijkheid en kwaliteit.
Nu in Denemarken. Binnenkort hier ook? Ik betwijfel het. Er zijn hier teveel politiek correcten die streven naar een gemixte schoolgemeenschap. Denk maar aan de verzuchtingen van ex-minister Pascal Smet. Bij multiculturele mix vallen de zwakkelingen minder op, de allochtone zwakkelingen als lievelingen van de poco's.
Om autochtone leerlingen te redden van negatieve invloeden van hun vreemde klasgenoten, is apart onderwijs noodzakelijk. Van bij het begin van m'n blog ben ik er regelmatig op teruggekomen omdat ik te veel en te vaak gezien heb hoe allochtonen het lesniveau deden dalen en hoe eigen leerlingen slechter gingen presteren in aanwezigheid van allochtonen. In multiculturele klassen zag ik een nivellering naar de afgrond toe, waarvan Vlaamse leerlingen de dupe waren omdat ze geen kwaliteitsonderwijs meer kregen sinds de komst van anderstaligertjes die lustig in hun eigen thuistaaltje bleven tateren. Hun intellectuele armoede was besmettelijk en de Vlaminkjes werden erdoor aangetast...
Jean-Paul Sartre, Frans filosoof en schrijver: "L'Enfer c'est les autres"...
Door een massale overrompeling van buitenlanders die met hele troepen door de mazen van alle open grenzen glippen, stevenen we af op een nooit geziene overbevolking die zich schuldig maakt aan comflicten over de hele wereld, botsingen en onenigheden alom. Agressors en veroveringszuchtigen raken allen geagiteerd, prikkelbaar en oververhit. Alleen een wereldoorlog kan nog orde op zaken stellen en het wankele wereldgebeuren weer in evenwicht brengen.
Harie, een lieve collega-blogger, stuurde me een tip waarmee ik echt geen raad wist. 'Islamitische universiteit'?... Ik veronderstel dat het gaat om opleidingen van 'eigen' imams, om 'import-imams' tegen te gaan. Of om koranverzen vlot te leren afdreunen om ze daarna toe te passen op de realiteit. Haat-universiteiten dus.
Islamitische Universiteit Rotterdam, een nep-universiteit? Onderwijsminister Jet Bussemaker wil de omstreden Islamitische Universiteit van Rotterdam (IUR) sluiten. De IUR, die niet officieel erkend wordt als universiteit, zou niet aan kwaliteitsnormen voldoen. Bussemaker wil dat de naam ‘universiteit’ beschermd wordt, zodat het makkelijker wordt om ‘nepuniversiteiten’ als de IUR aan te pakken.
In Vlaanderen is er geen islamitische universiteit, maar er zijn wel al voorbereidingen aan de gang om imamopleidingen aan Vlaamse universiteiten te organiseren. Minister Crevits heeft al onderhandeld met de moslimexecutieve over imamopleidingen. Ook ex-minister Smet heeft dat gedaan. En de sp.a is al jaaaaren aan het zeuren over de opleiding van eigen imams. Gelukkig komt er geen schot in de zaak. Vanwaar die interesse voor het moslimtuig? Alles wat met de islam te maken heeft moet verdwijnen uit het onderwijs, weg ermee, te beginnen met alle islamonderwijs in de lagere en middelbare scholen! En omdat islamleraars hun moslimleerlingen opfokten, opjutten en hen een buitenmaats zelfbewustzijn bijbrachten, krijgen ze allen een werkstraf opgelegd: het afbreken van alle moskeeën over heel Vlaanderen!
Wetgeving om de school aan te pakken bestaat niet, is in de maak.
De Islamitische Universiteit Rotterdam weigert mee te werken aan een kwaliteitsonderzoek door de kwaliteitsorganisatie NVAO, die oordeelt over hoger onderwijs. De minister van Onderwijs Jet Bussemaker (PvdA, foto) kan de Universiteit niet aanpakken omdat de school geen overheidsgeld krijgt en er geen wet bestaat die het ondermijnen van de Nederlandse samenleving en haar normen en waarden via het onderwijs verbiedt.
Kinderpsycholoog Koen Lowet is een zeveraar. Hij hoopt op begrip voor het meisje dat een ontvoeringsverhaal verzon waarmee ze tien dagen lang heel wat nutteloos politiewerk op gang bracht. Speurders zochten naar een kinderlokker die helemaal niet bestond. Het horrorverhaal deed heel wat ouders gruwelen. Burgemeester Eddy Bevers (N-VA) van Willebroek en de politie willen de onkosten verhalen op de ouders van het meisje: een leugen van 20.000 euro!
Loreine is de naam van het 14-jarige meisje dat tien dagen lang haar bizarre leugen volhield. En toen dacht ik aan de naam 'Loreine'. Loreine is geen Vlaamse naam. In de berichtgeving is nergens iets terug te vinden over de etnische afkomst van het meisje. Indien zij buitenlandse wortels heeft, is het niet zo moeilijk om te verzinnen en te fantaseren, om te liegen en vast te houden aan verzinsels. Van vroeger weet ik dat allochtone leerlingen moeite hadden met het onderscheid tussen werkelijkheid en fantasie, en dat ze rotsvast geloofden in hun eigen leugens. Dat komt ervan als je wortels elders liggen dan in Vlaamse grond. De politie moet geweten hebben dat het meisje loog, zij wisten toch welk vlees ze in de kuip hadden?
‘Zondagochtendgesprek’ met gastsprekers Tom Van Grieken en Chris Janssens op zondag 18 september 2016 vanaf 10 uur in CC Michielshof te Hamont-Achel.
Nationaal partijvoorzitter Tom Van Grieken en Chris Janssens, fractieleider in het Vlaams Parlement, gaan in een boeiend duo-gesprek dieper in op de politieke actualiteit, leggen de pijnpunten bloot én stellen haalbare oplossingen voor.
Atheneum van directeur Blauwbaard, begin jaren 90. Een ouderwets verhaaltje over vroeger.
De school werd geterroriseerd door een bende Turken en Marokkanen die via de normale route, via de baarmoeder of zo, hier beland zijn, een generatie die zonder bootjes op woeste zeeën toch het paradijs bereikt hebben. Wiebelende dobberbootjes moesten nog uitgevonden worden.
Wat ik nu ga vertellen is het verhaal over een extreemlinks broederschap, met in de hoofdrollen verpleegster L.D., het gif- en galspuwende laster- en roddelwijf, en Turkse tolk G.Ö., het omhooggevallen Turks tolkske dat zich geroepen voelde om de migrantenproblemen in een wip op te lossen, bijgestaan door een koppel geitenwollensokkenmigrantenwerksters. Schitterende bijrollen werden vertolkt door psychopaat Horbert en SS'er An Serpent. Ook nog speelde de oversekste Blauwbaard mee die geen raad wist met zijn overrijpe libido en als cowboy en vrouwenversierder kampte met serieuze imagoproblemen. Een figurantenrolletje was weggelegd voor leerlingbegeleider Robert, leraar godsdienst die plotsklaps niet wist hoe hij moslimleerlingen moest aanpakken. Hij dacht dat de islam ook een soort godsdienst was...
Het linkse broederschap kende vertakkingen tot in Hasselt waar migrantenscenario's op de voet gevolgd werden door E.S., het hippe en sluwe secretareske van Horbert, dat iedereen slinks om haar vingers wist te winden, in 't bijzonder Horbert. Zij prees de Turkse tolk tot ver achter de hemelpoorten de hemel in en promoveerde haar tot een voorbeeld voor ons allen, hoe we verdraagzaam en kniebuigerig ons nederig moeten opstellen jegens de allochtone schoolbevolking.
Het draaiboek voor de migrantenopvang werd bedisseld en bekokstoofd in gore achterkamertjes ergens achteraan in schemerige achtertuinen van de school. D'r was plaats genoeg om te leuteren en te zeuren over de aanpak van allochtone spijbelaars, allochtone klungelaars en allochtoon gepeupel, om hen zo omzichtig mogelijk te benaderen, om hen vooral niet te kwetsen of fout te benaderen. "Laat ons hen begrijpen, laat ons met hen praten, met hen overleggen, blabla"... Zo in die stijl ging het er aan toe. Met een onbegrijpelijk naïef geduld en rotsvast geloof in de goedheid van de allochtoon. Het kwam geen seconde in hen op om eens te zwaaien met flinke straffen of ontmoedigende sancties.
Het containergebouwtje in de donkere achtertuin van de school schreef geschiedenis. Er huisde een stelletje zwetsmadammen, kletskousen en koffieleuten. Bendeleidster L.D. en haar volgelingen, de migrantenwerksters Katleen, Natasja en Gülnür, zij negeerden compleet hun opdracht om allochtone ouders te betrekken bij het schoolgebeuren. Integendeel, zij puzzelden en sleutelden alleen maar aan de eigen taal en cultuur van allochtonen, om hun eigenheden in stand te houden. Integratiebevorderende activiteiten, hun opdracht, legden ze gewoon naast zich neer en moedigden allochtonen aan om zichzelf te zijn en zichzelf te blijven.
En met dat soort links volk in de scholen is het niet zo moeilijk om hele generaties allochtonen te verknoeien voor onze westerse samenleving.
Nu de onderwijskwaliteit in het secundair onderwijs verprutst is, het lesniveau naar onder gedonderd is, nu stelt de OESO verwonderd vast dat slechts 38% van de Vlaamse studenten zijn bachelordiploma behaalt in de beoogde drie jaar. Sterker nog, 22% van de studenten heeft na zes jaar nog steeds geen diploma... En 1 op de 10 eerstejaars is zelfs glansrijk gebuisd over de hele lijn!
De slechte prestaties van onze Vlaamse studenten waren voorspelbaar, te verwachten en te voorzien, en het stond in alle sterren te lezen, zelfs de maan wist ervan.
Anderstaligen en zwakke leerlingen hebben veel te lang en veel te veel aandacht gekregen, waardoor belangrijke leerstofmomenten voor onze Vlaamse leerling gewoon de mist in gingen. En nu komen er de aangemeerde bootpassagiertjes er ook nog bij. Al die vreemde sjarels halen ons traditioneel onderwijs overhoop waardoor het secundair onderwijs niet meer in staat is om de leerling een stevige theoretische basis mee te geven voor het hoger onderwijs... Hallo OESO?
Multicultureel onderwijs was een linkse truc om de prestatiekloof tussen allochtonen en Vlamingen te dichten, om de leer- en taalachterstand van de anderstaligen te verdoezelen. Maar ondertussen bleek dat het multicultureel geklungel alleen maar het lesniveau deed dalen. De bekende nivellering naar de afgrond!
Allochtonen die geen kleuterschool volgden, of onregelmatig al spijbelend een kleuterleventje leiden, zullen meestal een hobbelig parcours afleggen in het lager onderwijs, met vallen en opstaan, met zittenblijven en strafstudies, en zo komen ze na een rampzalig lager onderwijs terecht in het middelbaar onderwijs. Dat komt ervan als je als uitheemse kleuter je talenten zit te verkwanselen in je thuismilieu waar je geblokkeerd raakt in een niemandsland zonder gunstige vooruitzichten.
Er is nog een andere bijdrage van het onderwijs aan de waardeloosheid van het diploma middelbaar onderwijs. Tegenwoordig worden er veel te weinig eisen gesteld aan scholieren. Ze worden niet meer gestimuleerd om te presteren, er is geen druk meer om te concurreren met medeleerlingen, er is geen competitiedrift meer, niemand wil nog de beste zijn, de slimste zijn, de sterkste zijn... en dat komt allemaal door het linkse iedereen-is- gelijk-principe.