De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
07-05-2017
Amateuristisch Islamonderwijs
Slecht nieuws vandaag. Minister Crevits is al geruime tijd aan 't onderhandelen met de Moslimexecutieve over het islamonderwijs. Aanleiding was een tekort aan gekwalificeerde islamleerkrachten. En nu zijn beide partijen tot een akkoord gekomen (Crevits: "een historische doorbraak). Voor leerkrachten die islamles willen geven in de derde graad van het middelbaar, is er voortaan een masterdiploma vereist. En dat bekwaamheidsbewijs kunnen ze behalen door de opleiding islamitische theologie te volgen aan de KU Leuven, een opleiding die pas erkend is door de Moslimexecutieve.
Crevits wil in de toekomst ook vorm geven aan de imamopleiding. Het liefst zou ze een theologische faculteit willen waar alle imams in Vlaanderen opgeleid worden.
Zij wil ook meer inspectie van het islamonderwijs ("niemand had zicht op de kwaliteit van het islamonderwijs")*
Toen ik hierover las, was mijn eerste indruk dat minister Crevits het islamonderwijs wil versterken en meer structuur geven. Meer islam dus.
In de oerjaren 70 kwamen de eerste islamleraren het Vlaamse onderwijslandschap verstoren. En nu is het te laat, het kwaad is geschied, de oprukkende islam in ons Vlaamse onderwijs is niet meer te stoppen. De islam zit er al veel te lang verankerd als een etterende zweerbuil, die nu in een vergevorderd stadium van machtsontplooiing zit, inclusief alle kwaadaardige uitzaaiingen.
* "Niemand had zicht op de kwaliteit van het islamonderwijs", zegt Crevits... Wel wel, al meer dan 40 jaren lang hebben islamleraars zonder kwalificaties les mogen geven in scholen. Het was een taboe om over het islamonderwijs ons gedacht te zeggen.Er hing een geheimzinnige waas over islamlessen. De capaciteiten van een islamleraar in twijfel trekken of het islamonderwijs in vraag stellen, dat mocht niet, we werden de mond gesnoerd, maar we wisten wél dat er een vuiltje aan de lucht zat aan dat hele islamgedoe op school. Islamkritiek mocht vroeger ook al niet, het is niks nieuws. Het was een taboe om te praten over islamleraren zonder diploma, over hun mankementige leerstof en hun amateuristische wijze van lesgeven.
Waarom mochten ongekwalificeerde islamleerkrachten decennialang islamles blijven geven?Waarom konden ze zonder diploma zo lang voor de klas blijven staan? Waarom werden ze zo lang beschermd? Waarom mocht niemand daarover vragen stellen? Waarom ontsnapten islamleerkrachten aan de onderwijsinspectie? Waarom was er zo weinig bekend over de inhoud van hun leerstof?...
Jos: "Ik stuur u een tekst door die ook op mijn blog staat (http://blog.seniorennet.be/rechts). Ik heb zelden zo' scherpe en duidelijke tekst gelezen over hoe 'de islam' ons inpalmt en hoe we misschien het tij nog kunnen doen keren."
Vorige week heb ik veel reacties gehad op mijn artikel: “Wat nu, revolutie?” Ik was erg onzeker over dit artikel, omdat het niet zozeer een intellectuele analyse was, maar vooral een uiting van emotie. Ik wil iedereen die er op heeft gereageerd hartelijk bedanken. Het was aan de ene kant fijn om te merken dat mijn emoties door meer mensen worden ervaren en dat ik er niet alleen in sta. Aan de andere kant is het juist ook een punt van zorg dat veel mensen er mee rondlopen, zonder uitzicht op verbetering.
Het is lang geleden dat ik nog eens iemand van vroeger door de mangel haalde, iemand die me dwarsboomde en me betrok bij ingewikkelde intriges. Directrice Prutsmans leek als twee druppels water op de toverheks in het Suske en Wiske-album nr 133.
Ik heb hier het oude album voor me liggen: De Tuf-Tuf-Club. Het is mijn lievelingsstripverhaal omdat er een heks in voorkomt die me doet denken aan Prutsmans, de directrice van het Hasseltse lyceum in de jaren 90. Zij gaf de eerste aftrap van de ondergang van de school. Haar twee opvolgers, directeur Wijsneus en directeur Blauwbaard, voltooiden haar werk. En nu bestaat het lyceum niet meer. Opgeslokt door het atheneum. De prestigieuze '"L' école moyenne" is weg. Foetsie.
Directrice Prutsmans had een verknipte geest, haar hersenen zaten in een kluwen en daar moest ze levenslang mee worstelen om die uit de knoop te halen. Als kind misgrabbelde ze zich eens op de paardjesmolen en sindsdien zijn haar hersenen blijven doordraaien. Zielig.
Haar boosaardigheid leek op die van een toverkol. Willy Vandersteen noemde de heks 'Kovertol' en die had een vliegbezem en een zwarte raaf als metgezel, een afschuwelijke zwarte vogel. Prutsmans verscheen elke ochtend op school met het misbaksel op haar schouder en een boekentas vol toverformules. Abrakadabra ratelde ze en sprak de tovervloeken uit over Vlaamblokkers in haar school. Zij had een hekel aan Vlaamsblokkers en met haar toverspreuken wilde ze hen betoveren, maar met haar gepermanente hersenen bracht ze er gelukkig niets van terecht.
Zij was een giftige adder, een mensensoort van het heks-achtige type. Haar hobby was spinnen en kevers verzamelen. En op school verprutste ze haar tijd met hopeloze gootgevallen, marginalen en sociale en etnische minderheden. Bij de analyse van deze gevallen werd ze geholpen door haar handboek vol toverspreuken. En zoals in het stripverhaal kwam Kovertol aan een rampzalig einde...
Het Beursgebouw in het moslimvriendelijke Eindhoven stond vorig weekend in het teken van de islam. De Halal Expo Europe lokte er bezoekers uit meer dan 20 landen. Het is een internationale en multiculturele beurs voor ondernemers die actief zijn in de snelgroeiende halalindustrie. Met meer dan 50 miljoen moslims is Europa een erg belangrijke en waardevolle markt voor producenten van halal producten. De Expo laat zien dat 'halal' veel meer is dan vlees. De halal-markt is in Europa volgens deNOS zo'n 70 miljard euro waard.Website organisatie: www.halalexpoeurope.eu
Halal wordt dus big business, en de commerce rond halal begint op volle toeren te draaien. 'Halalisering', een nieuw maatschappelijk fenomeen, geeft uitdrukking aan de voortschrijdende veroveringstocht van oprukkende troepen moslims die onze westerse contreien in beslag aan 't nemen zijn. Hele garnizoenen hebben zich al meester gemaakt van grote delen van Europa. Landveroveraars en bezetters komen Europeanen leren hoe ze halal moeten leven, hoe ze hun eigen gebruiken en zichzelf moeten verloochenen.
Nu telt Europa al 50 miljoen moslims, en die zijn niet van plan hun sandalen en hunne koran over de haag te zwieren, trouw aan zichzelve en aan hun islamitisch gedachtegoed planten zij zich razendsnel voort om alzo meer grip te krijgen op Europa. Hun vermenigvuldigingsdrift is oersterk en overweldigend, van sluipen is geen sprake meer. De oprukkende halalisering is niet meer te stuiten. 50 miljoen moslims stuur je niet zomaar terug naar hun islamitisch thuisland. En 't was ook niet hun bedoeling om zich hier aan te passen aan de westerse levensstijl, maar dat wisten we al veel langer.
Waarom moest het hele halal-gedoe in Eindhoven plaatsvinden? In de woestijn is er toch veel meer plaats om halal te promoten dan in het dichtbevolkte westerse Eindhoven waar mensen als sardientjes en harinkjes bij elkaar opgepropt zitten. In het mulle woestijnzand onder de blakerende zon, dáár horen de islamitische kermiskraampjes te staan, niet in het beschaafde Europa. Producenten van halalproducten zijn de plaveisels aan 't leggen van het oerwoud Europa waar de westerse beschaving aan 't afbrokkelen is, en waar ooit een islamitisch continent zal komen.
Het is waar, het is echt helemaal waar wat de burgemeester van de Zuid-Franse stad Béziers zegt over moslimkinderen. Moslimkinderen zijn een belasting voor de gemeenschap! Dat is een feit en daarover mogen we onze mening en onze gevoelens de vrije loop laten gaan. Dat mag niemand ons verhinderen.
Evenals het recht op vrije meningsuiting is er het recht op vrije gevoelsuiting.
Ja, het recht om onze gevoelens vrijelijk te uiten. Alles wat we denken en voelen mogen we verwoorden in hartenkreten, in gevoelsbeladen slogans, in pathetische oneliners... ook al zijn onze gevoelens beladen met afkeer, of vijandigheid, of weerzin, of zelfs haat... we voélen haat, we mogen vrijelijk haat voelen, buiten onze vrije wil om kunnen haatgevoelens ons beheersen, en het is ons volste recht om die gevoelens te verwoorden en kenbaar te maken aan anderen en aan iedereen die het horen wil.
Robert Ménard is burgemeester van Béziers. Deze moedige man gaf een gevoelsmatige uiting van zijn innerlijke gevoelens en gedachten over moslimkinderen. Wat hij voelde verwoordde hij. En die'allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie' moet gerespecteerd worden, en mag zeker niet bestraft worden.
Het nieuws over de burgemeester die beboet wordt omwille van zijn uitspraken, zijn voor mij een gelegenheid om uit te bazuinen dat hatespeech niet bestaat, 'hatespeech' is een uitvinding van politiek correcten om alles wat indruist tegen de islam en tegen de allochtone bevolking te bekampen en neer te sabelen als racistische en discriminatoire nonsens.
Terug naar de problematische moslimkinderen. Het is waar dat deze kinderen in een normale schoolgemeenschap als een overlast beschouwd worden. Mijn ervaring is dat ze uit de toon vallen omdat ze apart islamlessen volgen, omdat ze bij islamitische feesten illegaal afwezig zijn, oftewel spijbelen, omdat ze tijdens islamlessen opgehitst worden door de islamleraar die de adrenaline bij zijn leerlingen ten top voert, en zo verlaten die onruststokers als een bende wildemannen het islamlokaal... Is het toegelaten dat ik dan mag spreken over moslimleerlingen die een belasting zijn voor een normaal Vlaams schoolgebeuren?
Omdat de burgemeester van de Zuid-Franse stad Béziers, Robert Ménard, vaststelde dat in een schoolklas in zijn stad 91% moslimkinderen zitten, en dat dit een probleem zou zijn, moet hij nu een boete van € 2000,- betalen! De rechtbank motiveerde het vonnis o.a. met “hatespeech”. Hij zou met de vinger naar kinderen hebben gewezen en hen een belasting voor de nationale gemeenschap hebben genoemd”, bericht de Britse BBC. Ménard verzette zich verleden jaar oktober ook tegen de door Parijs opgelegde vestiging van 40 migranten uit de beruchte “Jungle van Calais”.
Rectoren van Vlaamse universiteiten zeggen dat hun aula's te wit zijn. Zij willen er meer kleur in brengen door meer migrantenstudenten aan te trekken. Meer kleur in de aula? Wat is er mis met een witte aula?
Het is altijd al zo geweest dat allochtone leerlingen moeizaam doorstromen naar het hoger onderwijs. Dat ze als kleuter meer tijd doorbrengen in het schoolvreemde thuismilieu dan op school. Dat ze opgroeien met een vreemde thuistaal waardoor ze hun taalhandicap meeslepen doorheen hun hele schoolloopbaan. Daarom stapelen zich in de loop van het lager onderwijs hun schoolse achterstanden op zodat ze uiteindelijk in de B-klas belanden. Een andere uitweg is er niet omdat taal- en leerachterstanden niet meer ingehaald kunnen worden. En dan komen ze via de B-klas onherroepelijk terecht in het beroepsonderwijs waar hun motivatie en toekomstperspectieven een flinke duik naar beneden nemen. En 't was al niet zo fraai met hun ambities. Schoolmoeheid en zo... En na het middelbaar onderwijs schieten er slechts enkelen over die de 'jungle' overleefd hebben, en dat zijn dan die 10% allochtone studenten die aan de unief een kansje maken.
Een ondervertegenwoordiging van allochtone studenten in het hoger onderwijs is er altijd geweest. En de oorzaak daarvan ligt uitsluitend bij de allochtone leerlingen zelf en hun ouders. Zeker niet bij de scholen! Scholen en eindeloze projecten hebben zich meer dan uitgesloofd om allochtonen bij het onderwijsgebeuren te betrekken, al vanaf het eerste kleuterklasje, maar alle inspanningen schampten af op hun hardnekkige onwil om fatsoenlijk Nederlands te spreken en te schrijven.
En nu gaan universiteiten heel wat ondernemen om migrantenjongeren aan boord te krijgen. Zo is er de Antwerpse rector Herman Van Goethem, die wil dat migrantenstudenten zich beter thuis voelen aan de universiteit en daarom wil hij hen halalmaaltijden aanbieden. En ook nog extra begeleiding. En in een later stadium misschien ook nog aparte gebedsruimtes. 'Diversiteit' is het speerpunt in zijn nieuwe beleidsnota: 'Antwerpen is bij uitstek een multiculturele stad, maar dat zie je niet weerspiegeld in onze auditoria."... Weerspiegeling?! Allochtone gezinnen met hun vreemde thuistaal zijn toch ook geen weerspiegeling van de gemiddelde multiculturele samenleving?...
Bovenop de Antwerpse rector met zijn halalmaaltijden is er Khalid El Jafoufi, de voorzitter van de islamitisch geïnspireerde studentenvereniging Mahara, hij werkt samen met de dienst studieadvies om allochtone studenten te begeleiden. Deze dromer wil ook nog leerlingen van concentratiescholen laten kennismaken met het hoger onderwijs. Uit ervaring weet ik dat de meeste allochtonen daarin totaal niet geïnteresseerd zijn. Zo van: "Laat ons gerust, wij gaan later doppen, net zoals onze papa."
En dan is er ook nog onderwijskundige Ides Nicaise (KU Leuven) die de scholen verwijt dat allochtone leerlingen te vlug naar de B-klas verwezen worden bij de aanvang van het middelbaar. Zeg eens Ides, het is de verantwoordelijkheid van de allochtone OUDERS die hardnekkig de vreemde thuistaal hanteren gedurende de hele schoolloopbaan van hun kinderen. En de allochtone leerlingen zelf die het vertikken om Nederlands te spreken en neerbuigend de Nederlandse taal bejegenen.
Terug naar Antwerpse rector Herman Van Goethem. Hij gaat al zweverig en dromerig voort in zijn pleidooi om meer allochtonen aan de universiteiten te krijgen. Zijn halalmaaltijden zijn nog niet koud of hij heeft het al over middelbare scholieren die meer bijles moeten krijgen om zich bij te scholen zodat ze universiteitsrijp worden: "Een cruciale eerste kennismaking met het hoger onderwijs." De Antwerpse rector grijpt véél te laat in. Hij viseert middelbare scholieren, maar dan is het kwaad al geschied. Baby-,Peuter- en kleutertijd, de jonge allochtone scholier met zijn vreemde thuistaal en zijn vreemde thuismilieu en talloze schoolafwezigheden, dáár moet ingegrepen worden! Daar ligt dé voornaamste oorzaak van leerachterstanden en schooluitval...
Karel De Gucht, narcist en viswijf: 'De integratie van vreemdelingen is mislukt'.
't Is beschamend en wereldvreemd om eindelijk, en zo laat tot die conclusie te komen. Alsof ie jarenlang in coma gelegen heeft. Vanaf de eerste vreemdelingeninvasie, lang geleden al, slaagden migranten er niet in om te versmelten met hun nieuwe omgeving, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Het zit in de genen van vreemdelingen om zichzelf te blijven en niet te kunnen opgaan in een nieuwe omgeving. Integratie is onmogelijk omdat de binnendringers hun eigen gedachtegoed, eigen taal, eigen gebruiken, als een soort onverwoestbaar DNA met zich meedragen en levenslang meeslepen, en zich daaraan vastklampen om te overleven in een nieuwe wereld. Om niet ineen te stuiken als een hoopje miserie en achter te blijven als gestoorde outcast van de samenleving. Daarom moeten ze zichzelf blijven en in onmin leven met allen die wél hun wortels hier hebben.
Het is een wensdroom van onze leiders dat onze samenleving er uitziet als één glooiend landschap van verscheidene mensensoorten die minzaam met elkaar communiceren en allen zich liefdevol en liederlijk verenigen in één homogene gemeenschap.
Het Toverwoord 'Discriminatie' - Twee jaar geleden oordeelde het Nederlandse College voor de Rechten van de Mens dat het verbod voor homo's om bloed te geven discriminatie is. De Nederlandse minister van Volksgezondheid, Edith Schippers, wilde homo's niet uitsluiten om bloed te geven, en sindsdien mogen homo-Hollanders hun onreine bloed laten opzuigen door dokter Dr.Acula. Hun besmette bloed zalverspreid worden over de gezonde Hollandse bevolking. Om het aidsvirus sneller om zich heen te laten grijpen. Dan verschrompelen de afweersystemen van de burgers vlugger.
In navolging van haar Nederlandse collega-minister heeft onze minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) nu ook een einde gemaakt aan de levenslange uitsluiting van homo's bij het geven van bloed. Er komt wel een tijdelijke uitsluiting van één jaar als ze met een andere man gerampetampt hebben (eikes), want seks met een andere man blijft als risicogedrag beschouwd worden. En tijdens dat uitsluitingsjaar kunnen de vieze bloedcellen naar beneden zakken om er een bezinksel te vormen op de bodem van de bloedaders.
Op mijn blog van 2.5.15 (Het Toverwoord 'Discriminatie') vroeg ik me af wanneer Belgische homo's bloed zouden mogen geven. Toen was Maggie De Block al advies aan 't vragen aan de Hoge Gezondheidsraad. Er werd nagedacht over homoseksuele bloeddonnatie. "Aanpassing van het donorselectiebeleid' heette dat in deftige taal. Ja, en nu is 't zover, nu mag ook in ons land onveilig bloed getransporteerd worden naar andere mensen.
'tIs toch wat met die homo's. Ik vind dat ze veel in de schijnwerpers gezet worden door de media, alsof het om een nieuwe rage gaat. Op televisie zie ik ook meer en meer verwijfde mannen. Ze blïjven uit de kast komen. Vroeger waren er geen homo's, nu is iedereen Will Ferdy. De televisie lijkt wel één grote speeltuin geworden waar loltrappende jongetjes zich met elkaar amuseren en zich niet generen voor hun 'verworven' seksuele geaardheid.
De mensenrechtenorganisatie GRIP (Gelijke Rechten voor Iedere Persoon met een handicap) heeft dan toch haar zin gekregen. Eerder dit jaar oordeelde GRIP dat de nota van de Vlaamse regering omtrent inclusief onderwijs in strijd is met het VN-verdrag dat bepaalt dat het buitengewoon onderwijs moet opgaan in het gewone onderwijs en niet als apart systeem mag blijven bestaan.
Oei! De mensenrechten van kinderen zonder handicap zullen geschonden worden als kinderen met een beperking alle aandacht in de klas gaan opslokken. Gelijke kansen en rechten voor iedereen? Het buitengewoon onderwijs als apart systeem heeft in 't verleden zo goed gemarcheerd, jammer dat er nu aan geknabbeld wordt, omdat een organisatie het disproportioneel opneemt voor gehandicapten en dat in het nadeel van kinderen zonder handicap.
Onderwijsminister Crevits (CD&V) trekt nu 15 miljoen euro extra uit voor méér inclusief onderwijs: 15 miljoen euro voor 'ondersteuningsteams' die vanaf 1 september in gewone scholen leerlingen met een beperking gaan helpen en leerkrachten begeleiden bij de pedagogische aanpak van die kinderen.
De leerkrachten buitengewoon onderwijs zijn nu ongerust en onzeker omdat ze niet weten of ze in aanmerking komen voor een 'ondersteuningsteam'. Ze vrezen ook voor hun job, maar die vrees was te voorspellen. Door de invoering van het M-decreet verdwenen veel BLO-leerlingen naar het gewone onderwijs.
Buitengewoon Onderwijs BINNEN Gewoon Onderwijs = Kinderen met een beperking geforceerd in contact brengen met normale kinderen, en hen dagelijks confronteren met hun gebreken en minderwaardigheid. Is dát gelijkheid van rechten en kansen?
Een recent onderzoek (hogeschool Vives) wees op de gevaren van surfen op internet voor kinderen jonger dan 12. En dat ouders hun kinderen jonger dan 12 jaar moeten verbieden om op hun slaapkamer op het internet te zitten zonder ouderlijk toezicht... Om tot deze vaststellingen te komen was er echt geen onderzoek nodig.
Vanwaar die nadrukkelijke grens op 12 jaar? En de 12-plussers? Die mogen nachtenlang à volonté in bed internetten? Om dan 's anderendaags versuft en slaperig op school te verschijnen en zich moeizaam in de schoolbanken te hijsen. Eerst vielen ze bijna van hunne fiets op weg naar school, of dommelden ze in in de schoolbus. Slaperig en uitgeput starten ze de schooldag. Dat komt van halve nachten naar schermpjes te staren, en dan in de klas met slaperige oogjes proberen te begrijpen wat de leerkracht vertelt.
Slaperige oogjes door schermverslaving - Schermen hebben een verdovende en slaapmakende invloed, doen langzamer reageren op prikkels van buitenaf, waardoor intelligentie en fantasie afgeremd worden. Lichtschermen overspoelen kinderen met beelden die niet verwerkt kunnen worden en die vaak los van elkaar blijven bestaan. Nachtelijke tablet-activiteiten leveren vermoeide kinderen in de klas.Kinderen slapen alsmaar minder, gaan steeds later naar bed. Het chronische slaaptekort laat zich in de klas voelen door verminderd concentratievermogen, verhoogde prikkelbaarheid, verminderde hersenfunctie, gebrekkige geheugenontwikkeling, neerslachtigheid, slechte lichaamsconditie,gedrags- en leerpoblemen...
UGent kwam tot de vaststelling dat over alle (!) leeftijdscategorieën heen 13% van de Vlamingen lijdt aan digibesitas, aan afhankelijkheid vansmartphone en sociale media. Massaal zitten ze in verkrampt-gebogen houding naar schermpjes te turen, ongeïnteresseerd in alles wat er rondom hen gebeurt.
Onderzoeker Peter Dejonckheere van hogeschool Vives hamert op de leeftijdsgrens van 12 jaar en op de gevaren van internetten zonder toezicht. Anderzijds zwijgt hij over de bijwerkingen van nachtelijke internet-activiteiten bij 12-plussers, en vergeet hij dat in álle leeftijdscategorieën internetverslaafden zitten. De onderzoeker focust zich enkel op het gevaar van internetten zonder ouderlijk toezicht.
Vandaag fietst Tom Boonen zijn afscheidswedstrijd aan het Zilvermeer in Mol, daar waar stoere duikers een duikje wagen in het ijskoude water. Door de opwarming van de aarde is het water afgekoeld tot 5 graden boven nul. Bijna vriestoestanden en zo. En dan verdwijnen ze onder 't water tot 15 meter diep, de ijzige koude trotserend. Een paar ijsschotsen waren al aan het smelten door de hete adem van de ijsberen die daar met uitsterven bedreigd zijn.
Tom vertrok vanochtend welgemoed naar het Zilvermeer met als enige bagage zijne velo en een paar muziek-oortjes. En ook nog een klakske voor op zijn glanzende bolleke. Toen hij zich voormiddag aan het warm rijden was, ging het bij het eerste kruispunt al mis. Omdat hij met zijn oortjes niets hoorde, botste hij pardoes tegen een wagen die van rechts kwam. Tom tuimelde in 't water en omdat hij geen duikpak bij zich had, moest ie al zwemmend naar de overkant van 't meer. Dat was een stuk van het parcours afgesneden.Toen verscheen prompt een horde vrouwelijke fans om Tommeke liefderijk af te drogen met wolzachte badhanddoeken.
Toen hij eindelijk droog was, kwam een verkeersdeskundige aangesneld om de eerste vaststellingen te maken. Na de analyse van 't ongeval kwam de man tot de verbijsterende conclusie dat Tom de verkeersregels aan zijne laars lapte en compleet de voorrang van rechts negeerde. De verkeersdeskundige bagatelliseerde de impact dan de oortjes en wees Toms gebrekkige kennis van de wegcode aan als enige schuldige van 't ongeval.
Tom weerde zich met een infantiele uitleg dat hij thuis en op school ingeprent kreeg dat fietsers, als zwakke weggebruikers, altijd en overal voorrang hebben. Ook als ze verpletterd worden onder camions... De Raad van Verkeersdeskundigen veroordeelde Tom tot nieuwe theoretische verkeerslessen, om als fietser het verkeersreglement beter te leren respecteren.
"Als een pelgrim van de vrede" bezoekt paus Franciscus Egypte om de dialoog tussen christenen en moslims nieuw leven in te blazen, om de banden aan te halen tussen de christelijke kerk en de islam. De christenen in Egypte zijn tweederangsburgers die nu met het pauselijk bezoek hopen op een gelijkschakeling met de islamitische meerderheid... .. Droom, droom...
Een dialoog tussen christenen en moslims? Het doet me denken aan Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs, die pleitte voor dialoogonderwijs in Vlaanderen. Dialoogonderwijs dat christenen en moslims samen wil brengen, in een interageren en ontmoeten van de katholieke godsdienst met de islam. Een ontmoeting waarbij katholieken de grote verliezers zullen zijn, omdat de verwoestende islamitische invloeden alsmaar sterker en opdringeriger worden, het aantal moslimkindjes gestaag blijft stijgen en ook meer islamitische nieuwkomers in onze contreien komen ronddwalen. Als er niets gebeurt met de godsdienstlessen, totaal onafhankelijk van de islam, zal het katholiek onderwijs platgewalst en vermorzeld worden door het islamonderwijs. Christelijke tradities mogen niet verdrinken in het islamitische moeras, mogen niet opgeslokt worden door de overweldigende islam.
De islam is uniek. Moslims zijn niet te evenaren in het schofferen van van vrouwen, in het verafschuwen van homo's, ze zijn experts in agressieve omgangsvormen met hun westerse medemensen, ze hebben gekke halal-eetgewoonten, en in ziekenhuizen stellen ze zich aan door hun eigen arts te kiezen, ze klungelen en stuntelen als ze een vrouw een handdruk moeten geven, ze verwarren fantasie en werkelijkheid wanneer ze zich als hitsige beesten aandienen aan de hemelpoort van Allah nadat ze zichzelf op aarde opgeblazen hebben en kwijlen op het vooruitzicht van talloze maagdjes die zich verschansen achter Allah.
Hoe de pauselijke bemiddeling in Egypte zal aflopen, blijft voorlopig onbekend. Maar ik zie het niet rooskleurig in voor de christenen...
Beste lezers, politici graaien en u moet besparen. Onaanvaardbaar! Daarom komen we op 1 mei samen in Aalst om een krachtig signaal te geven. ‘Mensen besparen, zij graaien.’ Onder dat offensieve motto neemt het Vlaams Belang op 1 mei het politieke profitariaat in het vizier en zetten we onze sociale eisen in de verf.
Vanuit heel Vlaanderen worden bussen ingezet om deze nationale manifestatie bij te wonen die plaats zal vinden op een van de meest symbolische plaatsen van de sociale strijd, aan het standbeeld van priester Daens in Aalst.
We maken er, naast een strijdvaardige dag, ook een Vlaams volksfeest van voor jong en oud. Met drank- en eetstandjes, springkastelen, levend tafelvoetbal, een ballenkraan, dixieband, schminkstandjes, goochelaars en tal van andere animatie. Kortom: gezelligheid troef!
Programma:
11.00u Aankomst bussen
11.30 Kinderanimatie, grime, muzikale optredens
12.00u Toespraak Guy D’Haeseleer - Vlaams parlementslid
12.20u Toespraak Tom Van Grieken – nationaal voorzitter
Geert Wilders vindt het belachelijk en onbegrijpelijk dat het vrouwen onderdrukkende Saoedi-Arabië verkozen is tot lid van de VN-vrouwenraad: dagelijksestandaard.nl
Ook in ons land heeft de Vrouwenraad verbijsterd gereageerd op de benoeming van Saoedi-Arabië als lid van de VN-vrouwenrechtencommissie: "Het is gewoonweg verschrikkelijk dat ons land Saoedi-Arabië, een land dat al jarenlang de vloer aanveegt met vrouwenrechten, mee in die VN-commissie heeft gestemd... voor de vrouwenrechten wereldwijd is dit zeker een serieuze backlash”.
Vorige week dinsdag begon het derde trimester in het onderwijs. Die eerste schooldag na de paasvakantie kon elk kind tussen 2,5 en 3 jaar voor het eerst naar de kleuterschool.
Echter nergens in de media kon ik iets bespeuren van aanmoediging van ouders om hun kleuter in te schrijven en het ook daadwerkelijk elke dag naar school te brengen. Integratiecentra, migrantendiensten, Kind en Gezin, CLB's en andere instanties die zich intercultureel interessant willen maken... hebben die mensen echt geen acties ondernomen om kleine kleuterallochtoontjes op een kleuterschoolbankje te krijgen? Kleine asielertjes, vluchtelingenkindjes, anderstalige kleutertjes, zij hebben vanaf het prille begin de hoogste nood aan regulier kleuteronderwijs!
Vooral allochtone ouders zouden meer gesensibiliseerd moeten worden om hun kleintjes elke dag naar school te brengen, luier of geen luier, weer of geen weer.
Ik begrijp niet dat de overheid zo weinig inspanningen levert om álle 2,5-jarigen op de schoolbanken te krijgen. Ze hebben een wapen en ze gebruiken het niet: het Kindergeld!
Doodzonde dat het kleuteronderwijs niet verplicht is. Als die verplichting gekoppeld zou worden aan kindergeld, zullen ouders heel gauw beseffen dat een vreemde thuistaal en een onregelmatig kleuterschoolbezoek fataal zijn voor latere schoolprestaties.
Ik zal het nóg eens vertellen. In de kleuterschool wordt de basis gelegd van een succesvolle schoolloopbaan. Daarom moet er een schoolplicht komen vanaf 2,5 jaar. Het kleuteronderwijs is een voorbereiding op de lagere school, een voorbereiding op het leren lezen, schrijven, rekenen en andere sociale en praktische vaardigheden. Als spelend wordt er geleerd.
Omdat ik meebetaal aan het kindergeld van de overkroostrijke allochtone gezinnen, mag en moet ik mij vragen stellen bij het welzijn van die massa uitheemse kotertjes en vreemde spruitjes die hun talenten zitten te verkwanselen in een vreemd thuismilieu waar ze geblokkeerd en verstrikt raken in een kluwen van vreemde cultuur en anderstaligheid. Gevolg: een totáál gemis aan vaardigheden die noodzakelijk zijn voor een geslaagde schoolloopbaan.
Lieviaanse tip om meer kleutertjes op de schoolbankjes te krijgen: Migrantenwerksters op pad sturen om huisbezoeken af te leggen, vergezeld van een tolk. Het materiaal en het geld is er, dus waarom geen georganiseerde aanpak van alle allochtone gezinnen met 2,5- jarige kleuters? En zij die niet willen luisteren krijgen geen kindergeld meer!
Thuis en op school leren onze kinderen dat ze lief moeten zijn voor alle andere kindjes, en dat ze alle kindjes in al hun hoedanigheden en gebreken moeten accepteren en tolereren. Preek, preek...
Tot in 't absurde worden de deugden van verdraagzaamheid, menslievendheid, behulpzaamheid, naastenliefde... verheerlijkt. De nadruk ligt op het beminnen van onze evennaasten als onszelf, ongeacht ras, religie, afkomst, nationaliteit...
Het promoten van menslievendheid in deze tijden van islamitische overrompeling is gevaarlijk en kan de ondergang betekenen van onze eigen Vlaamse kinderen.
Het is onverantwoord en zelfs misdadig om onze kinderen te leren hoe ze jong moslimtuig moeten tolereren. In de lessen godsdienst en zedenleer hangt er een luchtige sfeer van gelijkheid van alle kindjes over de hele wereld, terwijl moorddadige moslimpjes veroordeeld zouden moeten worden.
Onze kinderen moeten leren over de islamitische leefwereld van moslimkinderen. Dáárover moet er thuis en op school verteld worden. Niet over links gezever van gelijke kansen en gelijkheid van alle mensen overal ter wereld. Want gelijkheid tussen mensen is een illusie.
Je tijd is voorbij witte! De maatschappij is veranderd! Misschien hebben jullie Nederland wel gemaakt, maar ‘nu nemen wij het over’:
Maar ik wil dat iedereen beseft dat deze maatschappij is ingesteld op witte mensen. Dat is ook logisch, want het is de geschiedenis van Nederland. Maar de maatschappij is nu wel veranderd. En opzouten –ja?- met die ‘witte ,mannelijke presentatoren’ op de tv. Jullie tijd is voorbij!