De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
03-10-2019
Kennis Grammatica bij Vlaamse Scholieren Fors Achteruit
UGent kwam onlangs tot de vaststelling dat de kennis van grammatica bij Vlaamse scholieren fors achteruit gaat, vooral zinsontleding is een probleem. Het accent lag voorbije jaren dan ook te sterk op communicatieve vaardigheden zoals spreken en luisteren, lezen en schrijven.
Het is niet de eerste keer dat onze jeugd een slechte beurt maakt bij een onderzoek naar taalbeheersing. Het mag ons niet verbazen dat er bij elke meting telkens een stukje meer afbrokkelt van het al toegetakelde geheel.
In het voorjaar maakte minister Crevits nieuwe cijfers bekend voor lezen, luisteren, schrijven en spreken. Conclusie: dalende leerscores!
En in 2017 presteerden Vlaamse leerlingen ondermaats voor begrijpend lezen (op 5.12.17 op mijn blog) op een Internationale Leestest (PIRLS-test = Progress in International Reading Literacy Study).
Ons traditionele Vlaamse onderwijs wordt aangetast door anderstalige microben en vreemde virussen. Steeds meer anderstalige kinderen bevolken onze scholen. Zij plegen een aanslag op de onderwijskwaliteit, zij laten onderwijsniveaus naar beneden donderen.
Multiculturalisme, sociale mix, gemengde klassen, inclusie, iedereen-gelijk, gelijke kansen... zijn dure stunten waarvoor een hoge prijs betaald moet worden. En die prijs is de teloorgang van ons kwaliteitsonderwijs.
Links onderwijsbeleid voert een strategie die goede leerlingen doet afhaken, hun prestatiedrang remt af omdat er exorbitante aandacht gaat naar wanpresteerders, zwakbegaafden en andere klooiers, omdat er gestreefd wordt naar gemengde klassen waar niemand de beste mag zijn, waar iedereen gelijk moet zijn, en waar de leerstof aangepast wordt aan achterblijvers en zwakkelingen, aan anderstaligen en ongeletterden. De prijs voor deze onzinnige onderwijspolitiek is hoog: verval, verloedering, teloorgang, nivellering in neerwaartse spiraal.
Dag lege pint op de tafel Dag peecee op de tafel Dag teevee op de kast Dag Lieve in de spiegel Dag spiegelbeeld Dag lief poeske van de buren Dag lekker dier Dag keukendeur op een kier Dag appelsientjes om te persen Maar eerst mijn lakentjes verversen Dag stralend zonnetje Schijn maar op mijn bolletje Dag lamp die nog brandt Dag gekke foto aan de wand Dag volle afwasbak Dag mooie plant in de bloemenbak Dag geurige koffie in de kan Dag wiebelende eierdooiers in de pan Dag bloggers en bezoekers en alleman!
Neen, iedereen is niét gelijk noch evenwaardig. Ziet dat toch eens in, bende M-decreetklungelaars! De mislukking van Inclusief Onderwijs was toch voorspelbaar!...
... Het M-decreet (Maatregelen voor kinderen met een beperking) in het onderwijs wordt nu afgeschaft en vervangen door 'Begeleidingsdecreet'. Sinds 2015 heeft het M-decreet vergeefs getracht kinderen met een beperking in het reguliere onderwijs te stoppen, uiteraard ten koste van normaal begaafden en andere leerlingen die niks mankeren, gezonde kinderen, die niet de aandacht kregen die ze verdienden.
Eindelijk kunnen leerkrachten nu opgelucht ademhalen, tot zichzelve komen en lesgeven zoals 't hoort. Geen mongooltjes meer op de voorste banken, weg met doven, blinden en hyperkineten die alle aandacht opeisen, ook geen psychisch gestoorden noch gedragsgestoorden vlakbij de lessenaar die wiebelend de lesgang constant storen. En een negerke en een rolstoel met ne kreupele d'r in, ze worden allemaal teruggestuurd naar waar ze thuishoren en waar ze het best aangepakt kunnen worden: het Buitengewoon Onderwijs!
De kersverse Vlaamse regering zal stoppen met gelijkekansencentrum Unia financieel te ondersteunen. Unia, in de volksmond het Spionnencentrum, is een Vlaamsvijandig politiek correct orgaan met links-activistische fascisten die verraad plegen op eigen volk, eigen cultuur, eigen economie. En toch krijgt het Vlaamshatende centrum jaarlijks 800.000 euro van Vlaanderen.
Op de afbeelding zien we Els Keytsman aan het werk als directrice van het Spionnencentrum. Zij spreidt haar wijde beschermvleugels uit over alle gediscrimineerden en verongelijkten in de samenleving. Zij kan daarin heel erg ver gaan en migranten knuffelen en seksueel geperverteerden koesteren, moslims in de armen sluiten, zelfs meelopen in de Belgian Pride... En racisme bestrijden via eenrichtingsverkeer waarbij alleen maar allochtonen verdedigd worden terwijl Vlaamse burgers geviseerd worden met verrekijkers en telescopen om hen te kunnen betrappen op het negeren van hun donker getinte medemensen, een bedrevenheid van Unia en van voorganger CGKR.
In concentratiescholen profileerde het Centrum zich vroeger als de beschermengel van allochtonen, de bestrijder van het Vlaams Blok, en de boeman voor eigen volk. Dit imago van het CGKR werd gecreëerd door islamleraars, migrantenwerksters en integratiecentra die voor allochtone leerlingen en hun ouders de weg plaveiden naar het Centrum... En we mogen niet vergeten dat Guy Verhofstadt het CGKR steunde in discriminatie- en racismebestrijding, de verrader.
Wat ik vroeger héél erg vond was wat migrantenleerlingen dachten van het CGKR, van het Spionnencentrum: "Het CGKR is er om het Vlaams Blok te bestrijden", dat was vroeger de heersende opvatting bij migrantenleerlingen. Droevig! Erg!... Hoe dat kwam? Pater Leman onderhield nauwe contacten met islamleraars, en zo werden moslimleerlingen gebrainwasht met een foute voorstelling van het Centrum.
Als de nieuwe Vlaamse regering niet liegt, zal Unia dus geen Vlaams geld meer krijgen. Oef!... Dan zal ik op m'n blog niet meer over gebarsten eieren moeten lopen, ik hoef niet meer op m'n woorden en op m'n tellen te passen, mijn gedachten niet meer wikken en wegen alvorens ze neer te pennen. Mijn taalgebruik mag vrolijk de pan uitswingen, dat de spetters in 't rond vliegen, tegen muren en plafonds mogen mijn verzinsels lustig uiteen spatten of blijven kleven, als eeuwige herinneringen aan mijn verzuchtingen. Man, man, we gaan wat beleven.
Edoch, Unia krijgt geen Vlaams geld meer, maar daarmee is de organisatie nog niet afgeschaft. Toch nog even oppassen voorlopig? In afwachting dat de criminele organisatie volledig verdwijnt. Hopelijk komt er niets anders in de plaats, want ik kan me niet voorstellen dat met de eventuele afschaffing van Unia de vrije meningsuiting zomaar onbeteugeld kan zegevieren...
De reclamestunt van de Vlaamse regering rond wetenschappelijke en technische opleidingen in het secundair onderwijs is mislukt. Ondanks de smak geld die er tegenaan gegooid werd, ondanks de imponerende leugens die verspreid werden over het succes van de opleidingen.
Klinkende slogans als "Recordaantal meisjes kiest voor wetenschappen en techniek" waren leugenachtig en misleidend, om meisjes te verleiden door een STEM*-opleiding, om meisjes in alle staten van zelfoverschatting en zelfverheerlijking te brengen, om zich vervolgens in een euforische bui over te leveren aan een studierichting die dringend ingevuld moest worden door meisjesstudenten... om tegen 2020 aan een bepaald quotum te komen van afgestudeerde meisjes.
Het aantal moslimmeisjes in de scholen blijft spectaculair stijgen. Het onderwijs gaat over tot paniekreacties, zoals het zinloze streven naar een quotum van afgestudeerde meisjes.
Het streefdoel van het STEM-actieplan van de Vlaamse regering werd gedreven door de VN die moslimmeisjes wil stimulerenen om te studeren. Da's het addertje!... De wensen van de VN kunnen echter niet in vervulling gaan want dan zou er geprutst moeten worden aan het pedagogisch klimaat in migrantengezinnen en hun cultuur. En prutsen aan een cultuur kan niet. Voor moslimmeisjes zijn er weinig thuisprikkels om te studeren, en daarom verzint de overheid lapmiddelen om de meisjes heelhuids tot aan de eindmeet te krijgen, inclusief een diploma. De VN kan echter fluiten naar meer afgestudeerde moslimmeisjes, moslimvaders zijn toch niet te overtuigen.
Het streven naar een quotum van afgestudeerde meisjes past perfect in het plaatje van de huidige samenleving waarin meisjes en vrouwen alsmaar meer naar voren geschoven worden tot aan de eerste rijen des samenlevings, en tot op de hoogste treden des ladders. En mannen laten hen hun gang gaan, ze zien de emancipatie met lede ogen aan, ze zijn laf en trekken zich terug. Zijn er nog échte mannen? Lees op m'n blog op 14 auustus jl over: De Verwijving van de Man!
*STEM = Science, Technology, Engineering and Mathematics
Zowat vier jaar geleden las ik een artikel in DS over godsdienstvrijheid op school . Godsdienstvrijheid met een een blinkend prijskaartje: 292 miljoen euro kost godsdienstvrijheid op school! En in de toekomst zullen de kosten nog oplopen, zeggen de onheilsprofeten.
Gigantische geldsommen gaan dus ook opgeslokt worden door... het islamonderricht op school. De vermaledijde islam. Ja, en daarom hier een afbeeldingske van de mascotte van de moslims: de Koran.
En hoeveel Vlaams geld zou er tegenwoordig naar het islamonderwijs doorgesluisd worden? Algehele stilte.
Minister Crevits: "Om de godsdienstvrijheid op school te kunnen garanderen, hoesten we 292 miljoen euro op. En de samenleving wordt steeds diverser dus zullen de kosten nog oplopen".
In de hele tekst ben ik gestruikeld over één zinnetje: "De samenleving wordt steeds diverser".
Lieviaanse vertaling: "De samenleving wordt steeds islamitischer! Er komen uit alle windstreken en omstreken moslims hier binnenwaaien. Komt er wel een eind aan? En vanwaar blijven ze komen? En waarom kennen ze de weg naar hier zo goed op hun duimpje?"
Het artikel in DS omzeilde handig het probleem van de toenemende islamisering waar er over 'diversiteit' gesproken werd in plaats van over 'meer moslims'.
Ik zei dus dat ik aan 't struikelen was over de misleidende uitspraak: "de samenleving wordt steeds diverser". En terwijl ik zo aan 't uitglijden was, dacht ik bij mezelf: Als we nu eens het hele islamonderricht afschaffen? Dan kunnen scholen optimaler werken aan hun eigenlijke taken: kennisoverdracht en pedagogische ondersteuning. En zo worden fortuinen uitgespaard om te besteden aan onze eigen Vlaamse leerlingen, en kan er gered worden wat er nog te redden valt van de Vlaamse authenticiteit.
De discussie over de thuistaal in school laait weer op. Stadsonderwijs Gent laat leerlingen toe hun thuistaal te gebruiken in de klas.
Het Gentse stadsbestuur liet zich leiden door sentimentele argumenten van snotneuzen aan Vlaamse universiteiten die erop wezen dat leerlingen beter presteren als ze hun thuistaal mogen gebruiken. Zou goed zijn voor hun zelfvertrouwen dat dan een sprong opwaarts maakt in de hoge lucht en waardoor ze zich beter in hun vel voelen.
Dat wil dus zeggen dat er in Nederlandstalig onderwijs lustig op los anderstalig getetterd en gekwebbeld mag worden, elk in hun eigen brousse-taaltje? Uitheems gebrabbel en exotische geluiden inbegrepen.
Via hun thuistaal en hun welbevinden zouden allochtonen makkelijker Nederlands leren, zeggen de onderzoekers... Illusies! Leerlingen die zich goed in hun vel voelen zullen nog meer cocoonen in hun eigen vreemde thuiswereldje met nog minder interesse voor de Nederlandse taal, lage slaagkansen en torenhoge taalachterstanden als gevolg.
Linkse pogingen om de thuistaal te legaliseren in het onderwijs zijn al jaren aan de gang. Groen was voorstander van onderwijs in de thuistaal: "Laat vreemde kindjes hun thuistaal spreken op school", en nog meer van die smartlapperige kreten.
Er mag nooit vertrokken worden van de thuistaal. Eigen taal en cultuur moeten ontkend en afgezworen worden, alleen dan kan schoolsucces geboekt worden en kan integratie op gang komen.
Om ons eigen Vlaamse welzijn te bewaren, mogen we geen respect tonen voor de thuistaal van anderstaligen op school. We mogen geen zwakke momenten kennen, we moeten onszelf blijven en eisen dat anderstaligen onze taal overnemen, onvoorwaardelijk. Verdraagzaamheid en toegevingen zullen leiden tot onze zelfvernietiging.
De Pano-reportage van gisteravond over recreatief druggebruik deed me denkenaan vroeger toen schooldirecties om het hardst schreeuwden: "In mijn school zijn er geen drugs!!!"... Nietwaar directeur Prullemans, directeur V., directrice Prutsmans, directeur Wijsneus, directeur Blauwbaard?... En wie het minst weet, laat dat het luidst horen.
Waarom hoeven Heterofielen niet uit de Kast te komen?
Heterofielen hoeven niet uit de kast te komen omdat ze een normaal seksleven belijden. En homo's komen uit de kast om te zeggen dat ze liever een zijweggetje bewandelen.
Er breken slechte tijden aan voor heterofielen! Zij zullen in de verdrukking komen en in de vernieling, gediscrimineerd en verguisd. Een gezonde normale seksuele voorkeur telt niet meer mee, het is te alledaags. Enkel extremiteiten en perverse voorkeuren komen nog op tv en in de blaadjes. Hoe onnatuurlijker, hoe liever.
De reclame rond de eindeloze variëteiten tussen 'jongen' en 'meisje' doet de heterofiel wankelen op zijn voetstuk. Hij vraagt zich af of hij nog wel normaal is. Als hetero komt hij niet meer aan bod. Op televisie lijkt het of iedereen op zijn eigen geslacht valt, in bed duikt met seksgenoten, rollebolt met alles wat tot het eigen geslacht hoort.
De stereotiepe hetero-norm in de schoolomgeving heeft men willen aanpakken en het taboe rond homoseksulaiteit en transgenders willen doorbreken. Transgender- en holebi-jongeren zouden zich beter voelen als er in de school informatie aanwezig is over hun geaardheid. Hoe meer de school erover lult, hoe meer discriminatie wegens seksuele geaardheid.
Als men de berichten moet geloven puilen scholen uit van homo's, lesbiennes, biseksuelen, transgenders, transseksuelen, en nog zoveel andere seksueel geperverteerden... het moet allemaal kunnen, en het moet allemaal bespreekbaar worden. Allemaal moeten ze uit de kast komen... En dan vraag ik me af, hoe zijn ze d'r in geraakt? Wie heeft hen erin gestopt? Waarom zijn ze zo lang in die kast blijven zitten? En waarom willen ze nu met luid tromgeroffel en klaroengeschal er allen samen naar buiten stormen, uit die kast... Om wat te doen? Om hun 'anders-zijn' te delen met jan-en-alleman? Zonder discretie?... Een ware homo kent geen kast, hoeft er dus niet uit te komen, omdat hij zijn eigen leven leidt zoals hij is...
Gehersenspoelde Schoolkinderen willen de Planeet redden
Tienduizenden gehersenspoelde schoolkinderen hebben geen flauw benul van klimaatfeiten
Posted on
Als de klinkklare onzin die dit meisje uitspuugt een serieuze maatstaf is voor onze huidige toestand, dan verdienen we misschien wel niets anders dan de door de klimaatmaffia geëiste ondergang van onze welvarende beschaving.
In Duitsland moeten klassen verplicht deelnemen, anders worden ze op rapport gezet wegens ‘schoolverzuim’ – Conservatieve journalist James Delingpole verzucht: ‘Kom, vriendelijke asteroïde. Vernietig ons nu!’
Vandaag spijbelen tienduizenden gehersenspoelde Westerse schoolkinderen –in Duitsland zelfs verplicht- om deel te nemen aan wat op misleidende wijze een ‘klimaatstaking’ wordt genoemd. Voor het ‘redden van de planeet’ blijken de meesten van hen echter geen flauw benul te hebben van de echte klimaatfeiten.
‘The Handmaid’s Tale’, maar dan groen?: Worden normale mensen door de klimaatsekte gedwongen (en onder dreiging met hoge straffen) hun vrijheid en welvaart op te geven voor een feitelijk stokoude natuurafgod? – Wetenschappers voorspellen koudste winter in 100 jaar - U wilt meehelpen de planeet te ‘redden’…
Deze expressieve afbeelding is de voorpagina van het jongste Vlaams Belang-maandblad. Vorig jaar kwamen er 129.392 immigranten naar ons land... 129.000 nieuwe migranten!... België moet zijn migratiebeleid hoogdringend wijzigen wil het niet volledig 'ont-Europeaniseren'.
De massale import van laaggeschoolde armoelijders die ongeschikt zijn voor onze arbeidsmarkt, is een aanslag op onze sociale zekerheden. Nieuwe migranten kosten ons fortuinen, en daarom moeten wij langer werken, meer belastingen betalen en krijgen we minder pensioen. De nieuwe slavernij.
Om onze welvaartsgemeenschap in stand te houden moeten grenzen dicht, moet er een waterdichte sociale zekerheid komen, en illegalen en criminelen moeten terug vanwaar ze gekomen zijn.
Vroeger, in de loop van de jaren 70, 80, 90... zag ik het aantal migrantenleerlingen stijgen met de snelheid van een straaljager die alle geluidsmuren doorbrak. De invasie kwam toen goed op gang.
Ik begon me zorgen te maken over onze toekomst. Hoe gaat onze maatschappij er later uitzien? Er zal een moment komen dat WIJ minderheden worden en dat wij moeten leven in een nieuwe samenleving waarin moskeeën, sluiers en hoofddoeken het straatbeeld ontsieren, inclusief parasieten, lintwormen en mee-eters. We zullen verdwijnen in een anderstalige wereld die niet van ons is.
Er moet een minister komen van Ongediertebestrijding, zo eentje met de wilskracht en het doorzettingsvermogen van Trump. Zijn bevoegdheden zullen liggen op het terrein van insectenverdelgerijen en ongediertebestrijding in het algemeen. Als binnendringers zo talrijk geworden zijn als mieren, of als zwermen uitzinnige horzels, moeten ze doodgemept worden, anders pakken ze ons alles af wat wij opgebouwd hebben.
Vroeger gebeurde de bevolkingsaangroei in Vlaanderen via Vlaamse baarmoeders. Nu via migratie. Ooit zal er gezegd worden: "Vlaanderen, dat is het land waar ooit Vlamingen leefden". Vlamingen zullen weldra een minderheid vormen in Vlaanderen. In Antwerpen en Brussel is de ramp al geschied. Meer dan de helft van de bevolking zijn jonge migranten.
“Mama, papa, waar zijn mijn mobiele telefoon, Playstation, televisie?” “Lieve kind, bij de pandjesbaas om extra kosten, stroom en benzine te betalen – daarvoor heb jij nog gedemonstreerd.”
Er komt een nieuw vak in de lerarenopleiding. Hogescholen bieden een extra onderwijsvak aan: Nederlands niet-thuistaal, voor wie les wil geven aan anderstaligen in onthaalklassen of aan volwassen anderstaligen.
Studenten maken er kennis met specifieke didactische methodes om te kunnen focussen op de verschillen tussen de taal van anderstaligen en het Nederlands.
Interculturele communicatie krijgt veel aandacht in de nieuwe opleiding. Afghanen en Syriërs verstaan sommige Nederlandse woorden heel anders dan wat wij bedoelen. En omdat anderstaligen een zeer diverse groep vormen, moeten nieuwe leerkrachten leren differentiëren en individualiseren... Komt allemaal kijken bij de nieuwe opleiding.
Tóch is het nieuwe vak Nederlands niet-thuistaal een achternahollen van het probleem van anderstaligheid. Omdat vertrokken wordt van de vreemde thuistaal en - o wee - het Nederlands een tweederangsrol toebedeeld krijgt. Vroeger vertrok men ook van de moedertaal van migranten en hun cultuur, toen NT2 inburgerde in het migrantenonderwijs. Later zijn onderwijsmensen tot het inzicht gekomen dat nooit van de thuistaal vertrokken mag worden om Nederlands te leren. En nu, zovele jaren later, begaat men dezelfde fout: Nederlands leren vanuit eigen moedertaal!
Nederlands niet-thuistaal... waarmee NT2 weer eens toeslaat. De nieuwe opleiding wordt algauw een NT2-opleiding genoemd. NT2 (Nederlands tweede ! taal) heb ik vroeger gekend als een miljoenenproject voor het migrantenonderwijs, een project dat brandhout maakte van het klassieke taalonderricht, en waar eigen vreemde taal en cultuur behouden werd. Koen Jaspaert, de bedenker van NT2: "Anderstalige ouders moeten thuis met hun kinderen de eigen moedertaal spreken. Kinderen moeten een moedertaal hebben, voor ze aan een andere taal beginnen"... Koen Jaspaert en zijn NT2 berokkende vroeger veel schade aan het traditionele taalonderwijs, en bezorgde leerkrachten Nederlands een algeheel ongenoegen en frustraties... Een "uitholling van het taalonderwijs", berichtte vroeger Onderwijskrant Vlaanderen.
Ophef bij Doorbraak over de titel van een column van Johan Sanctorum: 'Mensaap Lukaku neemt strafschop (en scoort)'.
Apen kunnen toch op mensen lijken, en mensen op apen, dat is onomstotelijk zo. De gelijkenis met apen van bepaalde soorten negers valt niet te ontkennen. En dan kan een neger vanuit een bepaalde invalshoek spontaan bij ons het woord "aapmens" doen opborrelen. Onwillekeurig. En dan valt de woordkeuze van "aapmens" volledig onder het recht van vrije meningsuiting en het recht van vrije gevoelsuiting.
De verdedigers van gelijkheid van alle rassen en van alle mensen steigeren en kramen hun ongenoegen uit op de sociale media. De aanzwellende kritiek getuigt echt niet van 'feeling' voor rassenverschillen.
De fysiek van negers is anders dan die van blanken. Raciale profielen laten het duidelijk zien. Al wie het rassenverschil niet wil zien, leeft zicht uit in oeverloze beschuldigingen van 'racisme' in de jungle van de sociale media. "Mensaap" heeft totaal niets te maken met 'racisme'!
https://doorbraak.be/doorbraaknieuws/doorbraak-sluit-rangen/De column van Johan Sanctorum ‘Mensaap Lukaku neemt strafschop (en scoort)’ veroorzaakte een storm op de sociale media, hoofdzakelijk door de titelkeuze waarvan niet iedereen blijkbaar de dubbele bodem begreep. De beschuldigingen van ‘racisme’ duwden ons in de verdediging en veiligheidshalve werd de column offline gehaald...
Met de wind in de zeilen vertrok het Zweedse klimaatprutske vorige maand vanuit Engeland naar Amerika. Een op hol geslagen bakvisje in een zeilbootje. Met vlechtjes die wapperen in zeebriesjes.
In Washington stevende ze eerst naar Trumps Witte Huis om actievoerende pubers wat op te zwepen, om daarna parmantig een prestigieuze prijs van Amnesty International in ontvangst te nemen, de 'Ambassador of Conscience'-prijs, voor Greta en haar jeugdbeweging Fridays for Future. Het was een prijsuitreiking die aanzette tot nóg meer wilde spijbelacties.
Op 23 september zal ze in New York deelnemen aan een klimaattop van de VN. En in december in Chili. Hoe komt dat kleine scholiertje aan zoveel vrije tijd? Afgelopen juni bij een klimaatactie in Wenen gaf ze een antwoord op deze vraag. Zij wil een jaar vrij nemen om zich te concentreren op de strijd voor een beter klimaat. Toen sprak ze over "Miljoenen kinderen die spijbelen om te protesteren tegen de wereldwijde uitstoot, tegen de passiviteit van onze leiders, er wordt niet naar ons geluisterd, ze maken ons belachelijk, roddelen over ons... Onze toekomst nemen ze weg... blablabla..." Kinderachtig gezwets!
Het Prutske mocht in mei ook speechen in het Europees Parlement. Een hoogtepunt in haar carrière, maar de hele vertoning verwaterde in een emotioneel debacle. Het kind had geen controle over haar emoties. Moet dat kind dan serieus genomen worden?... Thierry Baudet, Forum van Democratie-leider, lacht klimaatkoter Greta uit. Hij had de euvele moed om het gejank van het meisje weg te lachen: “Laten we de kneuzen die meejanken met dit narcistisch pubertieitsperikel vervangen en verslaan... Klimaatpropagandisten bespelen ons puur en alleen op onze emoties. De Rede komt er helemaal niet meer aan te pas. Dat is waarom zo’n meisje wordt ingezet… en waarom ze eigenlijk wel weer ideaal is als ‘linkse woordvoerster.’ Uit onderzoek blijkt namelijk dat het deel van de hersenen waar De Rede gehuisvest is — het rationele gedeelte — pas rond je 21e volgroeid is. Greta is dus letterlijk niet in staat om echt rationeel na te denken. Net als andere kinderen is ze een gevangene van haar emoties."... Dichterlijke taal van Baudet, maar wel de nagel op de kop.
Tim Engelbart berichtte over klimaatkoter Greta die in het nieuws kwam toen ze besloot om de ramp van Notre Dame aan te grijpen om klimaatpropaganda te verspreiden. Bespottelijk, belachelijk.
Voor iedereen die denkt dat Greta het allemaal zelf regelt: Haar begeleider Luisa Neubauer, werkt voor de organisatie www.one.org/nl. Deze organisatie wordt gefinancierd door o.a. Bill and Melinda Gates, Bono, Open Society van George Soros. De elite zit hier dus achter. Het meisje Greta wordt gemanipuleerd door links-groene ideologen!
Het meisje op de foto is Silvy De Bie. Silvy zag ik voor het eerst als kleutertje in het schooljaar 1983-1984 in de school van directeur Mosselmans. Een lief, blond meisje. Zij ontwikkelde zich als een vlot schoolkind, zelfbewust en zelfzeker straalde ze levenslust uit, had een knap poppensnoetje en haar rapportcijfers waren ook behoorlijk. Het meisje had dus álles mee...
... Totdat ze deelnam aan een schoonheidswedstrijd voor kleine meisjes. Toen is het fout beginnen lopen. Zij won de wedstrijd en was het mooiste meisje van het dorp. Haar moeder glansde van trots. Maar Silvytje begon naast haar schoentjes te lopen. Ze dacht dat ze ook nog kon zingen. In een show met Walter Capiau maakte ze haar debuut. Ze werd een kindsterretje, genaamd Silvy Melody, door allen geliefd en met een veelbelovende toekomst.
Het zangeresje werd echter verliefd op een Marokkaanse jongen, Khalid Boujida. Een flater die haar leven ingrijpend veranderde. Zij was vatbaar gemaakt voor de migrantvriendelijke opvattingen van directeur Mosselmans die zijn voorliefde voor alles wat vreemd was niet onder stoelen of banken stak. Silvy bewonderde haar Marokkaanse ridder blindelings, ze trouwde met hem en in slaafse onderdanigheid vergaf ze hem telkens zijn misstappen. Het ging bergafwaarts met Silvy. Haar veelbelovende toekomst lag in scherven op de grond.
Mijn ervaringen met Marokkanen op school hebben me geleerd dat Marokkanen doorgewinterde leugenaars zijn die hun leugens zelf geloven.
Silvy wist totaal niets over de Marokkaanse cultuur en over Marokkaanse eigenaardigheden. In school werd er ook niets over verteld. Er werd alleen maar gepredikt dat we verdraagzaam onze evennaaste moesten beminnen zoals onszelf, en meer van die prietpraat die een goedgelovige Vlaming recht in z'n ongeluk laat lopen.
Silvy is gescheiden van haar Marokkaan en heeft een dochtertje: Noor Boujida. Even later werd ze verliefd op Bruce Blanchard, een Congolees die hier een carrière opbouwde als danser en choreograaf. Een relatiebreuk was niet verwonderlijk. Kan Silvy echt niet verliefd worden op een man-van-bij-ons?...
In interviews in 'de boekskes' en op de radio zwijgt Silvy opvallend over haar ex-man, de Marokkaan Khalid Boujida, van wie ze een dochtertje heeft. Over alle mislukkingen en dieptepunten in haar leven vertelt ze openhartig en haalt allerlei oorzaken aan die haar leven tot een hel maakten, zelfs pesterijen op school of financiële tegenslagen, maar Khalid Boujida komen we nooit tegen in haar verhalen. Alsof ze die ellendeling nog wil beschermen...
Onderstaand artikel van E.J. Bron gaat over "Transgender is een psychische stoornis". Ik zou eerder zeggen: "TRANSGENDERISME is een psychische stoornis". Een 'transgender' is de genderdysforisch gestoorde persoon die van geslacht veranderd is.
Transgenderisme werd altijd al beschouwd als een psychische stoornis, maar onder druk van media en popularisering van genderaangelegenheden is blijkbaar iedereen vergeten dat transgenderisme een geestesziekte is. En kinderen en jongeren worden hopeloos onnodig geconfronteerd met de mogelijkheid om van geslacht te veranderen.
Depressieve transgenders met zelfmoordneigingen mogen ons helemaal niet verbazen. Hun verziekte geestelijke gezondheid is een probleem dat inherent is aan hun wankele geslachtsidentiteitsbeleving, waaraan angsten en depressies gelinkt zijn. In neerslachtige buien ervaren zij hun geslachtsidentiteit zoals op een carrousel: op en neer, heen en weer, vergeefs zoekend naar een evenwicht, om uiteindelijk te belanden in geslachtsverandering, waarvan ze soms spijt hebben. Genderdysforisch gestoorden leven in een wazige wereld waarin ze twijfelen aan hun eigen geslacht. Ze staan slap in hun schoenen en kunnen geen keuze maken. Aarzelen, twijfelen, treuzelen... ze vechten tegen onzekerheden die deel uitmaken van hun labiele geestelijke toestand.
“Transgender is een psychische stoornis, die een dienovereenkomstige behandeling behoeft”, schrijft professor Paul R. McHugh in een commentaar in de “Wall Street Journal”. Het langjarige hoofd van de psychiatrische afdeling van de John-Hopkins-kliniek in het Amerikaanse Baltimore waarschuwt indringend voor een zich steeds verder uitbreidende transgender-mode, vooral onder kinderen en jongeren.