Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum
info islam
welkom op de site met info over de islam
25-07-2011
Daar lig je dan
De waarschuwingen op aarde, hebben zich vaak moeten herhalen, Maar toch had je niet verwacht, de boete nu al te betalen, De engel is gekomen, zoals je ooit las in verhalen, Kwam hij zonder genade, om jouw ziel op te halen!
Je hebt een reis gemaakt, en hebt de hemelen gezien, Alle poorten zijn geopend, die jij mag betreden indien, Je zult slagen voor de toets, maar je twijfelt want misschien, Zul je niet antwoorden op, de vragen over de ware dien.
Je mag terug naar je lichaam, en voelt de angst al meteen je wilt vluchten maar je benen, ze lijken wel van steen Je kijkt goed in je graf, maar ziet niemand om je heen. Je hebt geen geld of spullen meer, je bent werkelijk alleen, Hoe had je kunnen denken, dat de status die jij had? Je voor eeuwig zou volgen, terwijl jij je graf vergat? Hoe had je kunnen denken, dat jij al het geluk bezat? Terwijl jij keer op keer, de regels overtrad?
De engelen zijn bij je, ze bezoeken je maar even, En stellen je wat vragen, die jou hart zullen doen beven, Heb jij op de aarde, naar het juiste kunnen streven? En zal dit jou nog baten, in jouw volgende leven?
Want zuster, lieve zuster, weet en luister goed, Dat jij iedere daad die je verricht, in je graf weer ontmoet!
Je gaat dood je overlijdt, En gooit je daden in de strijd, Je hoopt dat zij je kunnen baten, Wanneer het wereldse je zal verlaten.
Je voelt je verloren en zo alleen, Je kijkt angstig om je heen, Alles is zwart in dit nauwe graf, En dan begint de reis van de ware straf..
Het is te vroeg voor de uitspraak, Maar te laat voor de goedmaak, Je kunt niks anders meer dan zwijgen, Want je gradatie kan niet meer stijgen
Het doet er niet toe, wat jij nog zegt Je bent al in je graf gelegd. Het is nu te laat, voor jouw oprechte spijt, Want dit lieve zuster, is de dag van de waarheid!
Een touw om mijn hart, steeds strakker gespannen. Met een brok in mijn keel, door een onvervuld verlangen. Een ontevreden ziel, die zijn zorgen wil verbannen. Maar niemand ziet mij schreeuwen, niemand helpt me te ontspannen!!
Ya Rabi ik vraag U, het touw weer los te maken. Ik smeek U uit die brok, mijn tranen vrij te laten. Ya Rabi mijn ziel, alleen U kunt hem verblijden. Zonder U ben ik verloren, help mij het slechte te vermijden!!!
Ya Allah mijn traan, vloeit richting U mijn Heer, Het heeft rivieren rondgevaren, maar kent de weg niet meer, Ya Allah ben ik verkeerd, wie ren ik tegemoet? Is dit Uw leiding of shaytaan, die dit nu met me doet, Ik weet wat ik wil volgen, maar ik weet niet wie me leidt, Ya Allah ik blijf op zoek, tot het einde van de strijd, Want van dit wereldse leven, kan ik niet meer genieten, Deze wereldse bestraffing, laat enkel tranen gieten, Gevangen hier op aarde, met de wereld om me heen, Angstig vol verlangen, naar mijn moment met U alleen, Op weg naar Uw vergeving, met als ticket hier mijn traan, Vol hoop dat ik gered wordt, wanneer de wereld zal vergaan!!!!!!!!!
Vergeetachtigheid tijdens het Gebed.
Aboe Hoerairah (ra) heeft overgeleverd dat de Profeet (saws) zei:
"Wanneer de oproep tot het gebed wordt uitgesproken, dan neemt
Satan de benen (hij zorgt ervoor dat ie snel weg gaat), en laat er wind
door heen gaan met geluid, en wanneer de oproep tot het gebed is
geëindigd, komt hij terug, en wanneer de Iqama uitgesproken wordt neemt
hij weer de benen, en als het is geëindigd, komt hij weer terug om te
bemoeien tussen de (biddende) persoon en zijn hart, Satan zegt tegen hem
"herinner dit of dat' totdat de persoon vergeet of hij nu drie of vier
Rakaat heeft gebeden: dus als iemand vergeet of hij nu drie of vier
Rakaat heeft gebeden, dan zou hij twee neerwerpingen moeten uitvoeren
als Sahoe (vergeetachtigheid)."
Sahieh al-Boekharie, Volume 4, Boek 54 (Schepping), Nummer 505.
A Salaam 'Alaikoem Waruhmatullah Wa Barakatoeh Beste Broeders en Zusters,
Ik wil jullie graag een aantal aandachtspunten meegeven waar je op moet leten tijdens het gebed. En dat zijn de volgende;
- Als je gaat bidden wees je er dan altijd van bewust tegenover wie je staat! (Je staat namelijk wel tegenover Allah!)
- Bid nooit als je nodig naar de WC moet, maar ga gewoon naar de WC en
doe vervolgens de wassing (woedoe), je zal zien dat je dan veel
gemakkelijker bid en je concentratie bij het gebed houdt.
- Als je bid probeer dan zo goed mogelijk te concentreren, zit dus niet
constant je kleren goed te maken en hier en daar te krabben en doe je
hand voor je mond wanneer je gaapt!
- Als je gezamelijk bid (met 2 of meer personen) zorg dan dat je altijd
in goede rijen naast elkaar staat. Voeten naast elkaar in een rechte
lijn.
- Als het mogelijk bid dan ook gezamelijk (2 of meer personen) want het
gebed dat gezamelijk wordt verricht heeft 27 maal meer verdiensten dan
het gebed dat alleen wordt verricht.
- Als je klaar bent met het gebed spring dan niet gelijk weer op maar
doe een aantal smeekbeden door bijvoorbeeld Allah te vragen jouw gebed
te accepteren of je te vergeven.
- Zorg ervoor dat je gepaste en schone kleding draagt als je gaat
bidden. Voor de heren betekent dat geen korte broek die uit komt boven
de knieën en voor de dames geen doorschijnende en/of strakke kleding.
- Bid het gebed altijd op tijd. Dit betekent dat je de gebeden moet bidden op de tijden die er voor staan.
laten we er voor elkaar zijn of je nou en hoofddoek draagt of niet
Niqaab, Ghimaar, Abaya, of normale kleding gecombineerd met de Hijaab?
Of helemaal geen Hijaab. Vertel, hier wat jij draagt! En schaam je,
vooral niet. We hebben (bijna) allemaal een periode zonder een Hijaab
rond gelopen. Dus, vertel hier wat je zou willen verbeteren of juist
niet. Wie weet, kunnen we wat voor elkaar betekenen, In'sha-Allaah!
De Profeet (vrede zij met hem) zegt: %u201CEen vrouw wordt om vier
redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar
geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.%u201D
(al-Boekhaari en Moeslim)
Een imam die lesgeeft in een moskee vertelt dat hij op een dag benaderd
werd door een kleine jongen die zich wilde inschrijven voor de lessen
van de Koran. Hij vroeg het kind of hij iets van de Koran van buiten
kende. Het kind antwoordde bevestigend. De imam vroeg hem eerst iets
voor te dragen uit Djoez%u2019 cAmma, waarna het kind begon te
reciteren.
Daarna vroeg hij hem om Soerat Tabaaraka voor te dragen en ook dat deed
de jongen. De imam verbaasde zich over zijn Hifdh (memorisatie). Hij
vroeg hem daarna om Soerat an-Nahl voor te dragen en ook dat deed hij.
Toen hij het kind vroeg of hij de hele Koran uit zijn hoofd kende,
antwoordde het kind bevestigend. Hij vroeg hem om de volgende dag zijn
vader mee te nemen. De imam wilde heel graag de man ontmoeten die hier
verantwoordelijk voor was.
Maar tot zijn grote verbazing, zag hij de volgende dag een man
binnenkomen van wie niet te zien was dat hij zich aan de Soennah hield.
De vader merkte de verbazing van de imam op en besloot deze weg te
nemen. Hij zei tegen hem: %u201CDegene die hiervoor verantwoordelijk is,
is zijn moeder. Een vrouw gelijke aan duizend mannen! Ik heb vier zonen
thuis en ze kennen allemaal de Koran uit hun hoofd. En mijn dochter van
vier kent Djoez%u2019 cAmma uit haar hoofd.%u201D
De imam vroeg vervolgens hoe dit mogelijk was. De vader antwoordde:
%u201COp het moment dat het kind begint te praten, begint zijn moeder
hem te onderwijzen en hem aan te moedigen. Degene die als eerste klaar
is met leren, mag bepalen wat wij die avond eten. Degene die als eerste
de geleerde teksten herhaalt, mag bepalen waar wij het weekend
doorbrengen. En degene die als eerste de hele Koran leert, mag bepalen
waar wij dit jaar op vakantie gaan. Op deze wijze creëert zij tussen de
kinderen een gezonde sfeer van wedijver en competitie.%u201D
Dit is een voorbeeld van een rechtschapen vrouw. Wanneer zij goed is,
zal ook haar gezin goed zijn. Dit is de vrouw die de Profeet ons heeft
geadviseerd te huwen. Dit is de vrouw die de toekomst van kinderen
veilig stelt. Zij zorgt ervoor dat zij verbonden raken met de Koran,
zodat de Koran op de Dag des Oordeels voor hen zal bemiddelen.
Probeer je deze vrouw in te beelden op de Dag des Oordeels, terwijl zij
kijkt naar haar kinderen die steeds hogerop klimmen in de rangen van het
Paradijs vanwege de Koran die zij hun heeft onderwezen. Alle
verdiensten zullen ook in haar weegschaal terechtkomen. Daarom willen
wij iedere moeder aanmoedigen om in de voetsporen te treden van deze
vrouw. Zet een schema op en begin je kinderen de Koran te leren, zodat
ook jouw weegschaal gevuld wordt met verdiensten.
Vrede zy met jouw.ik ben geduld ken je my Ik ben het wapen waarmee je kan stryden in moeilijke tyden Ik ben je kracht in tyden van onmacht Ik ben jouw leidraad in de tyd dat je niet meer verder kunt vechten en dreigt te grypen naar het slechte
Ik spoor je in tyden van wanhoop tot het goede,en ben daar met de wil van Allah swt om je van het kwade te behoeden
Ken je me .ik ben geduld,ik ben daar wanneer Allahswt je overvloedig zegent.en jij dreigt je zegeningen verkeerd te besteden Ik ben bij je ,jij bid en Allahswt verhoort je gebeden Ik ben dat goede gevoel dat je opbeurt.wanneer er weer iets ergs gebeurt
ken je my Ik ben geduld.leer me kennen maak me tot je beste vriendin,en wordt 1van hen die bij Allahswt het paradys verdient Laat me je vriendin zijn die je in het donkere naar het licht doet streven
Als je mij 1maal bezit weet dan dat Allah Subhan Wa TAlA JE EEN BIJZONDER GESCHENK HEEFT GEGEVEN
Een zuster uit Algerije belt de Shaykh op om hem te vertellen over een droom
Over de Imaam van de hadieth, ash-Shaykh Mohammad Naasiroed-Dien al-Albaanie - moge Allah hem genadig zijn - is verteld:
Eens belde een zuster uit Algerije de Shaykh op en zei: "O Shaykh! Ik heb nieuws!"
De Shaykh zei: "Ik hoop dat Allah u gezegend heeft met goed nieuws."
Zij zei: "Eén van de zusters had een droom, en ik zal u deze vertellen."
De Shaykh zei: "Ik hoop dat ze (iets) goeds heeft gezien."
Zij zei: "O Shaykh! Is het bevestigd dat wanneer iemand komt en
jou over een droom vertelt, dat je zegt: "Ik hoop dat je (iets) goeds
hebt gezien en (hopelijk) is het goed"? Is dit bevestigd in de Soennah?"
De Shaykh antwoordde: "Nee, dit is niet bevestigd. Echter, er schuilt geen kwaad in om deze (term) soms te gebruiken."
Zij zei: "De zuster zag zichzelf op een balkon dat uitkeek op
een pad. En op dit pad zag ze de Boodschapper - sallallahoe 'alayhi wa
sallam - met zijn (bekende) beschrijving. Toen zag ze mij tegenover de
Boodschapper - sallallahoe 'alayhi wa sallam - staan en zag de
Boodschapper naar mij glimlachen, en ik glimlachte naar hem.
Vervolgens riep ik haar en zei: "Kom naar beneden. Kom naar ons."
Toen zij naar beneden kwam, vroeg ze me: "Naar wie kijk je?"
Dus zei ik: "Kijk naar degene die naar mij keek," en ze
zag de Boodschapper - sallallahoe 'alayhi wa sallam. Daarna glimlachte
de Boodschapper - sallallahoe 'alayhi wa sallam - en ging op het pad
voort.
Daarop liepen we (de zuster en ik) samen op het(zelfde) pad, en tijdens
het lopen zagen we een Shaykh op het(zelfde) pad. We begroetten hem en
zeiden: "As-salaamoe 'alaykoem(1)."
Hij antwoordde: "Wa 'alaykoemoes-salaamoe wa rahmatoellahi wa barakaatoeh(2)."
Hierop vroeg de Shaykh ons: "Hebben jullie de Boodschapper - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezien?"
Wij antwoordden: "Ja, wij hebben hem gezien."
Toen vroeg deze zuster me: "Wie is deze Shaykh?"
Dus zei ik tegen haar: "Dit is ash-Shaykh al-Albaanie." [einde van de droom]
De zuster die de Shaykh had gebeld, zei toen: "Ik vraag Allah om
dit goed nieuws voor u te laten zijn, o Shaykh, en ik wilde u graag op
de hoogte brengen. O Shaykh, ik hoop dat dit goed nieuws is - als Allah
het wil, dat u zich op de weg van de Soennah bevindt - als Allah, de
Verhevene, het wil. Wat zegt u, o Shaykh?"
Op dat moment zei de Shaykh niets, maar er begonnen tranen (over
zijn wangen) te rollen en hij begon overdadig te huilen. Toen vroeg hij
de broeders die in zijn bijeenkomst waren om te vertrekken.
Moehaddith al-Asr Mohammad Naasiroed-Dien al-Albaanie - blz. 40
Denk niet, o moslim die is getroffen is door influisteringen, dat deze
influisteringen niet zullen verdwijnen, omdat zij jou in hun greep
hebben en de Satan dezit van jou heeft over genomen. Weet dat de listen
van de Satan zwak is, zoals Allaah (Verheven is Hij) zegt :
Voorwaar, de listen van de Satan is zwak.
[soerat an-Nisaa- 4:76]
Meerdere commentatoren van de Koran hebben gezegt dat de Satan bij de
mensen influistert om zijn toestand te verderven, maar dat deze
influisteringen geen enkel invloed op de dienaar hebben waneer hij zich
tot Allaah went. Deze vijand heeft dus geen enkel macht. De Satan bezit
een grote zwakheid en de degene die Allaah aan zijn zijde heeft, bezit
een grote kracht.
Shaykhoel-Islaam ibn Taymiyyah zegt in Masjoe' al-Fataawa (22/608) :
'De dienaar dient standvastig te zijn, geduld te hebben en zich blijven
houden aan de gedachtenissen en aan het gebed. Hij dient dit niet op te
geven, want door voordurend uit te voeren, wort de list van de Satan van
hem afgewend:
Voorwaar, De listen van de Satan is zwak.
[Soerat an-Nisaa- 4:76]'
Verder zegt hij in madjoe' al-Fataawa (1/363):
'Op de plaats waar het licht van het Geloof en de Tawhied4 versterkt en
de sporen van het profeetschap van de Boodschap de overhand hebben,
verzwakken deze duivelse toestand.'
4Voetnoot van de vertaler : Tawhied : De aanbidding van Allaah alleen.
Bron : Uit het boek Bescherming van de moslims tegen de influisteringen van de Demonen en de Duivels [blz. 19/20]
Auteur: Shaykh Mohammed ibn 'Abdillaah al-Imaam
Oorspronkelijke titel: Inqaadh al-Moeslimien min waswasat al-Djinn wash-Shayaatien.
Uitgever: Daar al-Aathaar
Vertaald vanuit het arabische door : Ridouane Mallouki
Niet-moslim wetenschappers over het wonder van de Koran
Niet-moslim wetenschappers over het wonder van de Koran
Keith L. Moore
Professor Emeritus, Departement van Anatomie en Celbiologie,
Universiteit van Toronto. Een onderscheiden embryoloog en de auteur van
verschillende medische tekstboeken, waaronder Clinically Oriented
Anatomy (3e Editie) en The Developing Human (5e Editie, samen met T.V.N.
Persaud).
Dr. Moore is een voormalig president van de Canadese Associatie van
Anatomen en van de Amerikaanse Associatie van Klinische Anatomen. Hij
werd door de Canadese Associatie van Anatomen geëerd met de prestigieuze
J.C.B. Grant Award en in 1994 ontving hij de Honoured Member Award van
de Amerikaanse Associatie van Klinische Anatomen voor "uitmuntende
bijdragen in het gebied van klinische anatomie".
"De afgelopen drie jaar heb ik samengewerkt met het Embryologie Comité
van de Koning Abdoel-Aziez Universiteit in Jeddah, Saoedi-Arabië, en
heb hen geholpen in het interpreteren van de vele verklaringen in de en
de Soennah die betrekking hebben op menselijke reproductie en prenatale
ontwikkeling. In het begin was ik verbaasd over de nauwkeurigheid van de
verklaringen welke zijn vastgelegd in de 7e eeuw na Chr., voordat de
wetenschap van embryologie was gegrondvest. Hoewel ik op de hoogte was
van de glorierijke geschiedenis van moslim wetenschappers in de 10e eeuw
na Chr. en van sommige van hun bijdragen aan de geneeskunde, wist ik
niets over de religieuze feiten en overtuigingen die de Koran en de
Soennah bevatten."
Tijdens een conferentie in Cairo presenteerde hij een onderzoeksrapport en verklaarde:
"Het heeft mij een groot genoegen gedaan om te helpen om verklaringen in
de Koran over de menselijke ontwikkeling te verduidelijken. Het is
duidelijk voor mij dat deze verklaringen tot Mohammad moeten zijn
gekomen van God, of Allah, omdat het meeste van deze kennis pas vele
eeuwen later ontdekt werd. Dit bewijst voor mij dat Mohammad een
boodschapper van God, of Allah, moet zijn geweest."
Professor Moore zei verder:
"...Omdat het faseren van menselijke embryo's ingewikkeld is, vanwege
het onafgebroken proces van verandering tijdens de ontwikkeling, is er
voorgesteld om een nieuw systeem van classificatie te ontwikkelen waarin
men de termen gebruikt die in de Koran en de Soennah worden vermeld.
Het voorgestelde systeem is eenvoudig, begrijpelijk en komt overeen met
de hedendaagse embryologische kennis."
"De intensieve studies van de Koran en Hadieth in de afgelopen vier jaar
hebben een systeem van classificeren van menselijke embryo's onthuld
dat geweldig is, aangezien het is opgenomen in de 7e eeuw na Chr... De
beschrijvingen in de Koran kunnen niet gebaseerd zijn op
wetenschappelijke kennis van de 7e eeuw..."
E. Marshall Johnson
Professor en Voorzitter van het Departement van Anatomie en
Ontwikkelingsbiologie en Directeur van het Daniel Baugh Instituut,
Thomas Jefferson Universiteit, Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde
Staten.
Auteur van meer dan 200 publicaties. Voormalig President van de
Teratologie Sociëteit en andere prestaties. Professor Johnson begon
interesse te tonen voor de wetenschappelijke wonderen in de Koran
tijdens de 7e Saoedische Medische Conferentie (1982), toen een speciaal
comité werd samengesteld om de wetenschappelijke wonderen in de Koran en
Hadieth te onderzoeken. In het begin weigerde Professor Johnson het
bestaan van zulke verzen in de Koran en Hadieth te accepteren. Maar na
een discussie stelde hij er belangen in en concentreerde zijn onderzoek
op zowel de innerlijke als de uiterlijke ontwikkeling van de foetus.
"...Samengevat beschrijft de Koran niet alleen de ontwikkeling van de
externe vorm, maar benadrukt ook de interne stadia, de stadia binnenin
het embryo, van zijn creatie en ontwikkeling. Hij legt de nadruk op
belangrijke gebeurtenissen erkend door de hedendaagse wetenschap."
"Als wetenschapper kan ik enkel zaken behandelen die ik specifiek kan
zien. Ik kan de embryologie en ontwikkelingsbiologie begrijpen. In kan
de woorden begrijpen die voor mij vertaald worden uit de Koran. Zoals ik
al eerder het voorbeeld gaf, als ik mijzelf zou verplaatsen naar dat
tijdperk, wetend wat ik vandaag weet en dingen zou beschrijven, zou ik
de dingen die beschreven werden niet kunnen beschrijven ...
Ik zie geen bewijs om het concept te weerleggen dat dit individu
Mohammad deze informatie moest ontwikkelen vanuit een of andere
plaats... Dus ik zie hier niets wat in strijd is met het concept dat er
sprake is van Goddelijke tussenkomst in datgene wat hij kon
schrijven..."
T.V.N. Persaud
Professor van Anatomie en Professor van Pediatrie en Kindergeneeskunde, Universiteit van Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada.
Auteur en bewerker van meer dan 20 boeken en hij heeft meer dan 181
wetenschappelijke rapporten gepubliceerd. Medeauteur van The Developing
Human (5e Editie, samen met Keith L. Moore). Hij ontving de J.C.B. Award
in 1991. Professor Persaud heeft verscheidene onderzoeksverslagen
gepresenteerd.
"Het lijkt mij dat Mohammad een heel normale man was. Hij kon niet
lezen, hij kon niet schrijven. In feite was hij ongeletterd...
We praten over 1400 jaar geleden; je hebt een ongeletterde persoon die
diepgaande verklaringen geeft welke ongelooflijk nauwkeurig zijn, van
wetenschappelijke aard...
Ik persoonlijk kan niet zien hoe dit puur toeval kan zijn. Er zijn
teveel nauwkeurigheden. Net zoals Dr. Moore heb ik er geen enkele moeite
mee te erkennen dat dit een Goddelijke inspiratie of openbaring is
welke hem geleid heeft naar deze verklaringen."
Joe Leigh Simpson
Professor en Voorzitter van het Departement van Verloskunde en
Gynaecologie, Baylor College van Geneeskunde, Houston, Texas, Verenigde
Staten.
Hij is de President van de Amerikaanse Fertiliteit Sociëteit. Hij heeft
vele prijzen ontvangen, waaronder de Association of Professors of
Obstetrics and Gynaecology Public Recognition Award in 1992. Net als
vele anderen werd Professor Simpson in verbazing gebracht toen hij
ontdekte dat de Koran en Hadieth verzen bevatten die betrekking hebben
op het studiegebied waarin hij gespecialiseerd is. Hij insisteerde in
het verifiëren van de tekst die hem gepresenteerd werd vanuit de Koran
en Hadieth.
"Deze Hadieths (uitspraken van Mohammad) kunnen niet zijn verkregen op
basis van de wetenschappelijke kennis die in de tijd van de auteur'
beschikbaar was... Hieruit volgt niet alleen dat er geen conflict is
tussen genetica en religie (Islaam), maar in feite kan religie (Islaam)
de wetenschap leiden door openbaringen toe te voegen aan sommige van de
traditionele wetenschappelijke benaderingen... Er bestaan verklaringen
in de Koran die eeuwen later waarheid zijn gebleken, wat weergeeft dat
de kennis in de Koran afkomstig is van God."
Alfred Kroner
Professor van het Departement van Geowetenschap, Universiteit van Mainz, Duitsland.
Professor Kroner is één van de bekendste geologen van de wereld en is
welbekend onder zijn collega-wetenschappers om zijn kritiek op de
theorieën van sommige grote wetenschappers op zijn gebied. Verschillende
Qor-anische verzen en Hadieth werden hem gepresenteerd welke hij
bestudeerde en becommentarieerde.
"Als ik denk aan waar Mohammad vandaan kwam... Ik denk dat het bijna
onmogelijk is dat hij kennis kon hebben over zaken als de oorsprong van
het universum, omdat wetenschappers slechts in de laatste paar jaren met
zeer gecompliceerde en geavanceerde technologische methodes ontdekt
hebben dat dit het geval is."
"Iemand die niets wist over nucleaire natuurkunde 1400 jaar geleden kon,
denk ik, niet vanuit zijn eigen verstand bedenken dat bijvoorbeeld de
aarde en de hemelen dezelfde oorsprong hebben, of vele andere van de
kwesties die we hier behandeld hebben...
Als je dit alles combineert en je combineert al deze verklaringen die
gedaan worden in de Koran met betrekking tot de aarde, de formatie van
de aarde en de wetenschap in het algemeen, kun je feitelijk zeggen dat
de verklaringen die daar gedaan worden op vele manieren waarheid zijn.
Zij kunnen nu bevestigd worden door wetenschappelijke methodes. In
zekere zin kun je zeggen dat de Koran een eenvoudig wetenschappelijk
tekstboek is voor de simpele mens. Vele van de verklaringen die daar
gedaan worden, konden in die tijd niet bewezen worden, maar moderne
wetenschappelijke methodes zijn nu in een positie om hetgeen Mohammad
1400 jaar geleden gezegd heeft, te bewijzen."
Yushidi Kusan
Directeur van het Tokio Observatoruim, Tokio, Japan.
Een aantal Qor-anische verzen werden aan hem getoond die het begin van
het universum en de hemelen en de relatie van de aarde met de hemelen,
beschrijven. Hij drukte zijn verbazing uit en zei dat de Koran het
universum beschrijft als gezien vanuit het hoogste observatiepunt; alles
is duidelijk en helder.
"Ik zeg, ik ben zeer onder de indruk door ware astronomische feiten in
de Koran te vinden. Wij moderne astronomen hebben een heel klein
gedeelte van het universum bestudeerd. Wij hebben onze inspanningen
verenigd om een heel klein gedeelte te kunnen begrijpen. Omdat wij
telescopen gebruiken, kunnen wij enkel zeer weinig delen van de hemel
zien zonder te denken aan het hele universum. Dus door de Koran te lezen
en door de vragen te beantwoorden, denk ik dat ik mijn toekomstige weg
kan vinden voor het onderzoeken van het universum."
Professor Armstrong
Professor Armstrong werkt voor de NASA en is tevens Professor van
Astronomie aan de Universiteit van Kansas, Lawrence, Kansas, Verenigde
Staten.
Professor Armstrong werd een aantal vragen gesteld over Qor-anische
verzen die zijn gebied van specialisatie behandelen. Uiteindelijk werd
hij gevraagd: "U heeft zelf de ware aard van moderne astronomie gezien
en ontdekt door middel van moderne apparatuur, raketten en satellieten
die ontwikkeld zijn door de mens. U heeft ook gezien hoe dezelfde feiten
veertien eeuwen geleden werden vermeld door de Koran. Wat is dus uw
opinie?"
"Dit is een moeilijke vraag waarover ik heb nagedacht sinds onze
discussie hier. Ik ben ervan onder de indruk hoe opmerkelijk sommige
oude geschriften blijken overeen te komen met de moderne en recente
astronomie. Ik ben geen toereikend geleerde van de menselijke
geschiedenis om mijzelf compleet en vertrouwelijk te verplaatsen in de
omstandigheden die 1400 jaar geleden geheerst hebben.
Met zekerheid zou ik het daarbij willen laten dat wat wij gezien hebben
opmerkelijk is. Het kan misschien wel of misschien geen
wetenschappelijke verklaring hebben. Het kan goed iets zijn boven
hetgeen wij begrijpen als gewone menselijke ervaring om de geschriften
die wij gezien hebben te verklaren."
William Hay
Professor van Oceanografie, Universiteit van Colorado, Boulder, Colorado, Verenigde Staten.
Professor Hay is één van de bekendste zeewetenschappers in de Verenigde
Staten. Vele vragen werden aan hem gesteld over de zeeoppervlakte, de
onderscheider tussen het bovenste en onderste van de zee, de oceaanbodem
en marinegeologie.
"Ik vind het zeer interessant dat dit soort informatie zich in de oude
geschriften van de Heilige Koran bevindt en ik heb geen manier om te
weten waar dit vandaan zou komen. Maar ik denk dat het buitengewoon
interessant is dat deze informatie daar is en dit werk zal worden
voortgezet om de betekenis van sommige passages te ontdekken."
Toen hij gevraagd werd over de bron van de Koran, antwoordde hij:
"Wel, ik denk dat het het Goddelijke Wezen moet zijn."
Durja Rao
Professor van Marinegeologie, onderwijst aan de Koning Abdoel-Aziez Universiteit, Jeddah, Saoedi-Arabië.
Verscheidene verzen die het terrein van zijn specialisatie behandelen,
werden aan hem gepresenteerd. Vervolgens werd hij gevraagd: "Wat vindt u
van de aanwezigheid van de wetenschappelijke informatie in de Koran?
Hoe kon de Profeet Mohammad - vrede en gebeden over hem - veertien
eeuwen geleden kennis hebben van deze feiten?"
"Het is moeilijk voor te stellen dat soort kennis bestond in die tijd,
ongeveer 1400 jaar terug. Het kan zijn dat zij over sommige dingen een
simpel idee hadden, maar om deze dingen tot in de kleinste details te
beschrijven is heel moeilijk. Dit is dus absoluut geen simpele
menselijke kennis. Een normaal mens kan dit verschijnsel niet zo
gedetailleerd uitleggen. Dus ik denk dat de informatie van een
bovennatuurlijke bron gekomen moet zijn."
Professor Siaveda
Professor van Marinegeologie, Japan.
Hem werd een aantal vragen gesteld in zijn specialisatiegebied;
vervolgens werd hij geïnformeerd over de Qor-anische verzen en Hadieth
welke de verschijnselen vermelden waarover hij sprak. Daarna werd hij
gevraagd: "Wat is uw opinie over wat u gezien heeft in de Koran en de
Soennah met betrekking tot de geheimen van het universum, welke
wetenschappers vandaag pas ontdekt hebben?"
"Ik vind dat het mij zeer, zeer mysterieus schijnt, bijna niet te
geloven. Ik denk werkelijk dat als hetgeen u gezegd heeft waar is, het
boek werkelijk een zeer opmerkelijk boek is, dat geef ik toe."
Tejatat Tejasen
Voorzitter van het Departement van Anatomie en voormalig Hoofd van de
Faculteit van Geneeskunde, Universiteit van Chiang Mai, Thailand.
Professor Tejasen bestudeerde verschillende artikelen over de Koran en
de moderne embryologie. Hij bracht vier dagen door met verschillende
geleerden, moslims en niet-moslims, en besprak dit fenomeen in de Koran
en Hadieth. Tijdens de 8e Saoedische Medische Conferentie in Riyad,
Saoedi-Arabië, stond hij op en zei:
"In de afgelopen drie jaar, raakte ik geïnteresseerd in de Koran...
Vanwege mijn studies en wat ik geleerd heb door deze conferentie, geloof
ik dat alles wat 1400 jaar geleden in de Koran is vastgelegd de
waarheid moet zijn. Dit kan bewezen worden door de wetenschappelijke
middelen.
Aangezien de Profeet Mohammad niet kon lezen, noch schrijven, moet
Mohammad een boodschapper zijn die deze waarheid verkondigde die aan hem
geopenbaard was als verlichting door de Ene Die de Wenselijke Schepper
is. Deze Schepper moet God, of Allah, zijn.
Ik denk dat dit de tijd is om te zeggen "Laa ilaaha illallah", er is
geen god om te aanbidden dan Allah (God), "Mohammad Rasoeloellah",
Mohammad is de Boodschapper van Allah.
Het meest kostbare wat ik heb verworven door naar deze conferentie te
komen is "Laa ilaaha illallah" en dat ik moslim ben geworden."
Dr. Maurice Bucaille
Geboren in 1920, voormalig hoofd van de Chirurgische Kliniek,
Universiteit van Parijs. Hij heeft zich een lange tijd verdiept in de
overeenkomsten tussen de leringen van de Heilige Geschriften en de
moderne seculiere kennis.
Hij is de auteur van de bestseller "The Bible, The Qur'an and Science"
(1976). Zijn klassieke studies van de talen van de Heilige Geschriften,
waaronder Arabisch, samen met zijn kennis van hiërogliefen, hebben hem
toegestaan een multidisciplinair onderzoek te verrichten, waarin zijn
persoonlijke bijdrage als een medische dokter beslissende argumenten
heeft geproduceerd. Zijn werk "Mummies of the Pharaohs - Modern Medical
Investigations" (St. Martins Press, 1990), won een Historie Prijs van de
Académie Française en een andere prijs van de Franse Nationale Academie
van Geneeskunde.
Zijn andere werken includeren: "What is the Origin of Man" (Seghers,
1988), "Moses and Pharaoh, the Hebrews in Egypt" (NTT Mediascope Inc,
1994) en "Réflexions sur le Coran" (Mohamed Talbi & Maurice
Bucaille, Seghers, 1989).
Na een studie die tien jaar duurde, sprak Dr. Maurice Bucaille de Franse
Academie van Geneeskunde in 1976 toe aangaande het bestaan van zekere
verklaringen in de Koran betreffende fysiologie en reproductie. Zijn
reden om dit te doen was:
"...Onze kennis van deze disciplines is zodanig dat het onmogelijk is om
te verklaren hoe een tekst geproduceerd in de tijd van de Koran ideeën
kon bevatten die slechts in de moderne tijden zijn ontdekt."
"Bovenstaande waarneming maakt de hypothese, die naar voren werd
gebracht door degenen die Mohammad als de auteur van de Koran zien,
onhoudbaar. Hoe kan een man die ongeletterd is, de meest belangrijke
auteur worden - betreffende literaire verdiensten - in de gehele
Arabische literatuur?
Hoe kon hij vervolgens waarheden van wetenschappelijke aard verklaren
die geen ander mens mogelijk had kunnen ontwikkelen in die tijd; en dit
alles zonder ook maar één keer de kleinste fout te maken in zijn
verklaringen over het onderwerp?"
Einde van de citaten...
Wij zullen hun Onze Tekenen laten zien in de horizonnen en in
henzelf, totdat het voor hen duidelijk wordt dat het de Waarheid is. Is
het niet voldoende dat jouw Heer Getuige is van alle zaken?
De sleutels van het ongeziene zijn er vijf. Niemand kent ze, behalve Allah:
De sleutels van het ongeziene zijn er vijf. Niemand kent ze, behalve Allah:
1. Niemand weet wat er morgen zal gebeuren, behalve Allah
2. Niemand weet wat er in baarmoeder is, behalve Allah
3. Niemand weet wanneer het zal regenen, behalve Allah
4. Niemand weet op welke grond hij zal sterven
5. Niemand weet wanneer het Uur zal aanbreken, behalve Allah.
Deze overlevering is overgeleverd door Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem).
Allah zegt in de Koran: Voorwaar, Allah beschikt over de kennis van het Uur, en Hij zendt de regen neer, en Hij kent wat zich in de schoten bevindt. En niemand weet wat hij morgen zal doen. En niemand weet op welke grond hij zal sterven. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend.
Dit vers staat in Surah Luqman (31:34). De hadith staat in Bukharie
De moslim vrouw die der kat in de kast stopte zonder eten.......
Boechari en Moeslim heeft overgeleverd van Ibn 'Oemar dat de Profeet saw zei:
"Een vrouw was gestraft vanwege een kat die zij opgesloten hield tot die van honger dood was gegaan. Zij werd in de hel gegooid. Er werd gezegd en Allah soeb7ana wa ta'ala weet he, het beste. "Je hebt haar geen eten gegeven en geen water toen je haar opsloot, en je liet haar ook niet vrij, zodat zij van het ongedierte van de aarde kon eten."
De Profeet saw reikte tot zulk een hoog niveau van genade, dat toen hij en zijn metgezellen eens op een bepaalde plaats halt hielden, een vogel boven zijn hoofd verscheen, alsof zij om zijn hulp vroeg en bij hem klaagde over de wandaad van iemand die haar ei meegenomen had. Hij zei: "Wie van jullie heeft haar tot wanhoop gebracht door haar ei weg te nemen?" Een man zei: "O Boodschapper van Allah, ik heb het genomen." De Profeet saw zei: "Leg het uit genade voor haar terug."
De Profeet saw wilde in deze situatie het gevoel van een alomvattende genade in het bewustzijn van de moslims, mannen en vrouwen, planten, zodat zij van nature mededogen zouden hebben, zelfs voor dieren, want iedereen die vriendelijk voor dieren is, zal niet grof tegen zijn moslimbroeder zijn.
De Profeet saw was vol mededogen voor zowel mens als dier. Hij moedigde altijd het mededogen onder de mensen aan en probeerde het diep in de harten van de moslimmannen en -vrouwen in te planten, en zei dat het de sleutel tot Allahs genade, vergiffenis en beloning was. Allah soeb7ana wa ta'ala zou degene die mededogen hebben, vergeven, zelfs als het zondaars zijn.
In Sahih Moeslim zegt Aboe Hoerairah:
"De Boodschapper van Allah soeb7ana wa ta'ala zei: "Een hond liep rond een bron en ging bijna dood van de dorst, toen zag een joodse h... hem. Zij trok haar schoen uit en bracht hem water, dat zij hem te drinken gaf. Zij werd door deze daad vergeven."
Wat is de zegening voor het mededogen en de genade groot voor de mensheid! Wat zijn het prachtige eigenschappen! Het is voldoende eer en ??en status, als we weten, dat de Rabb van de Verheerlijking en de Majesteit Zijn eigen naam van rahman (genade, mededogen) heeft afgeleid en dat hij Al-Rahim en Al-Rahman genoemd wordt
Ik ben karima, en gebruik soms ook wel de schuilnaam umm saalih.
Ik ben een vrouw en woon in amsterdam (nederland) en mijn beroep is pedagogiek.
Ik ben geboren op 13/05/1992 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: informatie zoeken over de islam.