Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zweeds jacht haalt snelheidsrecord , Volvo Ocean Race .
    De Ericsson 4, vorige week bij de Braziliaanse archipel Fernando de Noronha.  Foto AFP
     De Ericsson 4, vorige week bij de Braziliaanse archipel Fernando de Noronha. Foto AFP

    Zweeds jacht haalt snelheidsrecord

    Door een onzer redacteuren

    Rotterdam, 29 okt. Het Zweedse jacht Ericsson 4 heeft afgelopen etmaal in de Volvo Ocean Race het wereldsnelheidsrecord voor zeilboten gebroken.

    De boot van de Braziliaanse schipper Torben Grael, leider in de etappe van Alicante naar Kaapstad, legde in 24 uur (van dinsdag- tot gisterochtend) in een storm op de zuidelijke Atlantische Oceaan 593 zeemijlen af, 1.098 kilometer – een gemiddelde snelheid van 45,75 km per uur.

    Het oude 24-uursrecord stond op naam van de Nederlandse ABN Amro II. Het witte ‘zusje’ van Black Betty legde in januari 2006 tijdens de vorige Ocean Race tussen Kaapstad en Melbourne 563 zeemijlen (1.042 kilometer) af in een etmaal.

    De Ericsson 4 is feitelijk een verbeterde versie van de twee boten waarmee ABN Amro deelnam aan de vorige race. Ericsson kocht destijds de winnende boot van die race, Black Betty, over van de Nederlandse bank. De ontwerper ervan, de Argentijn Juan Kouyoumdjian, gebruikte haar als voorbeeld voor de twee Zweedse boten in de huidige race, Ericsson 3 en 4. De bemanning van de Ericsson 4 is een mengelmoes van vooral Nieuw-Zeelanders en Zuid-Amerikanen.

    De oude Black Betty, nu van Team Delta Lloyd, raakte de afgelopen dagen ver achter op de leiders. Vanochtend lag de Nederlandse boot zevende, ruim 230 zeemijlen achter Ericsson 4.

    In de storm waarin de boten op de Atlantische Oceaan terechtkwamen werden windsnelheden van 46 knopen gemeten (kracht 9). De Spaanse boot van de Nederlandse schipper Bouwe Bekking, Telefonica Azul (blauw), registreerde de hoogste golf: 7,3 meter.

    Bron : NRC Handelsblad.nl

    30-10-2008 om 10:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KNMR Reddingboot Watersport terug

    Nieuwe reddingboot

    Bron: KNRM | Datum: 28-10-2008

    Reddingboot Watersport terug
    Na vier maanden van afwezigheid is afgelopen woensdagavond de reddingboot Watersport teruggekeerd van grootonderhoud. Op de werf van Habbeke’ in Volendam heeft zij een ware metamorfose ondergaan en is zij weer als nieuw aangekomen op station Enkhuizen.

    Ze is weer als nieuw
    De afgelopen maanden is zij geheel uit elkaar gehaald om vervolgens weer opnieuw opgebouwd te worden. Zo zijn onder andere de motoren gereviseerd en is de navigatie en communicatie apparatuur aangepast of vervangen. Verder zijn de laatste modificaties doorgevoerd zo dat zij weer geheel volgens de laatste KNRM eisen up-to-date is. De grootste zichtbare verandering is wel de tube die van een nieuwe buitenlaag is voorzien en het feit dat zij geheel gestraald is en nu verder onbeschilderd door het leven zal gaan. Na het aanbrengen van de laatste stikkers heeft ook de Watersport haar nieuwe KNRM uitstraling gekregen. Afgelopen maandag is er nog een duurtest uitgevoerd door de schipper en enkele bemanningsleden van station Enkhuizen welke zij prima heeft doorstaan.

    Binnen vierentwintg uur al in actie
    Nadat de werf nog een keer alles had nagekken kon dan eindelijk woensdagavond de Watersport opgehaald worden en de reserve reddingboot Valentijn achter gelaten worden bij de Werf. Tijdens de afwezigheid van de Watersport heeft de reddingboot Valentijn maarliefst negenenveertig acties naar tevredenheid vervuld. Toch is een ieder weer blij dat de vertrouwde reddingboot Watersport terug is op station Enkhuizen. Nog geen vierentwintig uur na haar terugkeer heeft de zij al haar eerste actie alweer gehad.















    29-10-2008 om 09:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeanneau lanceert dit najaar maar liefst twee nieuwe 50 voets Prestiges,

    Pleziervaartnieuws » Vijftigvoeters met een ster

    Jeanneau lanceert dit najaar maar liefst twee nieuwe 50 voets Prestiges, de luxeversie van hun motorboten gamma. De 50s² vervangt de in 2000 gelanceerde 50s, de sportieve versie met een iets lagere opbouw. De Prestige 50 is het nieuwe vlaggenschip van de flybridge reeks. Hierdoor bestaat de Prestige gamma dus uit 5 flybridge en 5 sportieve modellen. De gloednieuwe Prestige 50 flybridge heeft alles wat de kleinere zusjes kenmerkten. Dat wil zeggen een uitzonderlijk karakter en een doordachte vormgeving.

    Prestige 50

    Zowel klassiek in de vormgeving van de flybridge versie, als zeer modern qua interieurinrichting. 



    Zo kan je de Nieuwe Prestige 50 wel omschrijven. Er is vooral gezocht naar een leefbaar interieur met drie aparte hutten telkens met drie natte cellen (toilet/douche) wat meteen garant staat voor maximum privacy. Ook de volume indeling is afwijkend, zoals met een gescheiden salon en eethoek.
    Op het brugdek zelf is gezocht naar comfort en functionaliteit. Alle controles voor een veilige vaart zijn hier terug te vinden, terwijl er achteraan een werkelijk terras aan ruimte is geschapen voor de opvarenden.
    De indeling van de drie onderdekse hutten is niet alledaags, met twee dubbele bedden, een douche toiletcel per hut en een centrale keuken. Zowel eethoek als salon bevinden zich op dek niveau, de zithoek sluit aan bij het open achterdek met zwemplatform.
    De werf beveelt als motorisering twee VOLVO D9 575 pk diesels aan.

    Prestige 50s²

     

    Dat het eigen Jeanneau design team samengewerkt heeft met het bekende Italiaanse Garroni
    ontwerpersbureau liet zich al verraden aan de vorm van dit jacht.
    Er zouden, naar verluidt, geen compromissen gesloten zijn om de meest vooruitstrevende snufjes in de bouw van dit schip te gebruiken. Hij is verkrijgbaar met twee huttenindelingen, een met twee riante tweepersoonsbedden en een met drie hutten, waarvan een met gescheiden bedden
    De 50s² heeft dezelfde romp en motorisering als de 50 maar beschikt niet over een crew cabin. Vandaar dat je wel een garage hebt voor een extra bijboot.
    Bron : Belgian Boat Show.be

    27-10-2008 om 20:51 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balk aangesloten op vaarwegennetwerk Friese meren

    Balk aangesloten op vaarwegennetwerk Friese meren

    Bron: KNWV

    Nieuwe vaargeul in het Slotermeer
    De aanleg van een derde vaargeul tussen Sloten en de Lutsmonding in het Sleattemer Mar (Slotermeer) is gereed. Door deze extra vaargeul, met een diepgang van 2 meter, krijgt de vaarrecreatie rond het Sleattemer Mar een extra impuls. De vaargeul is aangelegd in het kader van het Friese Merenproject om Balk aan te sluiten op het brede vaarwegennetwerk van de Friese meren. Het dorp is daardoor veel toegankelijker geworden voor watersporters.

    In totaal is er ongeveer 30.000 m3 zand vrijgekomen bij de werkzaamheden. Dit zand is van dusdanige kwaliteit, dat het gebruikt wordt bij de aanleg van rondweg Woudsend.

    Met de aanleg van de derde vaargeul is een bedrag van ongeveer € 200.000,- gemoeid. Dit is gefinancierd door de provincie Fryslân, de Europese Gemeenschap, het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling, het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN) en EZ/Kompas.

    Het Friese Merenproject is een groot project waarin vele partijen de krachten bundelen: Provincie, Friese gemeenten, waterschappen, recreatieschap De Marrekrite, het Watersportverbond, het bedrijfsleven, It Fryske Gea, Staatsbosbeheer en maatschappelijke organisaties.

    27-10-2008 om 13:38 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHIP MET GIFTIGE STOFFEN VASTGELOPEN


    Foto : Peter Buteijn .
    Bron : HVZeeland.nl

    OSSENISSE - Op de Westerschelde ter hoogte van camping 't Mussenist aan de Zeedijk bij Ossenisse is zaterdagmiddag het containerschip 'Kota Lagu' aan de grond gelopen. Het schip is inmiddels losgetrokken.

    Het schip, 260 meter lang en 32 meter breed, kwam vanuit Antwerpen en liep rond 14.05 uur aan de grond nadat de motor uitviel en het gevaarte daardoor onbestuurbaar werd. De boeg van het schip schoof op een zandplaat.

    Vijf sleepboten werden opgeroepen om de Kota Luga los te trekken, maar pogingen daartoe mislukten vanwege het afgaande water. Hierop werden nog enkele extra sleepboten, oliebestrijdingsmiddelen, pompmateriaal en overslag-capaciteit ter plaatse gestuurd, aldus een woordvoerder van Multraship uit Terneuzen.

    Vannacht is tijdens hoog water opnieuw een poging gedaan het schip vlot te trekken. Die slaagde wel. De bergers wisten het schip om 00.40 uur met behulp van een achttal bergingssleepboten vlot te trekken en in veiligheid te brengen. Het schip werd vervolgens naar de Scheldepoortwerf in Vlissingen gesleept. Daar arriveerde het rond 05.00 uur.

    Aan boord van het schip waren ook gevaarlijke stoffen zijn. Er was echter geen sprake van gevaar voor de volksgezondheid. Hulpverleners stonden stand-by maar hoefden niet ingezet te worden.

    26-10-2008 om 11:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schip vastgelopen op Westerschelde

    Schip vastgelopen op Westerschelde

    Het containerschip Kota Lagu is zaterdag om 14.00 uur vastgelopen op de Westerschelde ter hoogte van Ossenisse.

    Het schip is geladen met containers en vervoert ook giftige stoffen, volgens Rijkswaterstaat.

    Het schip werd onbestuurbaar toen de motor uitviel.
    De boeg is bij hoog water op een zandplaat geschoven.

    Sleepbedrijf Multraship uit Terneuzen heeft een eerste poging om het vlot te trekken gestaakt door laag water.
    Vannacht is er een nieuwe poging.

    25-10-2008 om 21:28 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveiliging pleziervaart .

    Beveiliging in watersport .

    Beveiliging van uw schip.
    We weten het allemaal, slechts weinigen hebben het goed voor elkaar. Jachthavens lijken goed beveiligd, maar heeft iemand u wel eens aangesproken in een vreemde jachthaven om te vragen wat u daar komt
    Misschien ziet u er wel uit als een ervaren watersportschipper en niet als een echte inbreker. Maar ook de echte inbreker weet dat natuurlijk.
    Laten we maar hopen dat er niets gebeurt.
    Grotere schepen worden over het algemeen weinig gestolen omdat de gestolen waar niet of nauwelijks verkoopbaar is.
    Maar binnende watersportzijn veel “leuke zaken” voor inbrekers die wel goed verkoopbaar zijn. GPS, telefoon, marifoon, persoonlijke bezittingen, het ligt vaak allemaal voor het grijpen. Bij een gemiddeld zeiljacht met
    een schuifdak staat zelfs iedere amateur binnen 2 minuten in uw kajuit om te zoeken naar kostbare zaken.
    Even het schuifdak oplichten en een flinke duw, meer is vaak niet nodig. Bij motorboten is dat al een stuk beter.
    Een goed slot is een mooi begin, desnoods een hangslot dat over het luik naar uw deurtjes de boel gaat vastzetten.
    Een startonderbreker treffen we nog op weinig boten aan, een beetje handig zijn met wat draadjes en uw motor loopt, zwaaiend staat de havenmeester te kijken terwijl uw boot het ruime sop kiest…

    Enkele simpele oplossingen:
    - Leg waardevolle spullen uit het zicht. Ook apparatuur!
    - Haal bij de doe-het-zelfzaak een brochure over deugdelijk hang- en sluitwerk.
    - Dieven hebben altijd haast, zorg dat ook aan dek niets voor het grijpen ligt.
    - Sluit luiken en koekoeken af. We komen regelmatig tegen dat die open staan!
    - Leg bijboten goed vast. Een touwtje is niet genoeg!
    - Bevestig buitenboordmotoren met goedgekeurde sloten!
    - Houd ook elkaars schepen in de gaten.
    - Een alarminstallatie en/of verlichting met bewegingsmelder is soms al voldoende om dieven af te schrikken!

    Moderne aanpak van inbraak en diefstal beveiliging voor de watersport
    Via het GSM netwerk is het mogelijk om met behulp van eenvoudige elektronica uw kostbare bezit te bewaken.
    Met interne bewegingsdetector, sensors en magnetische minischakelaars kunt u een SMS bericht krijgen op uw mobiele telefoon als er onraad is.
    Via dezelfde telefoon kunt u onmiddellijk actie ondernemen.
    Deze systemen zijn uit te breiden met vele mogelijkheden.
    Bilgewater detector, rook/gasmelders, glasbreuk detector en accuspanning detectie behoren tot de mogelijkheden.
    Zelfs het op afstand bedienen van pompen is mogelijk.
    Wat in de autowereld als gemeen goed wordt gezien, zien we nu ook binnen de watersport opgang vinden. Het trace and tracking (volgsysteem) waarbij het bovengenoemde meldsysteem wordt gekoppeld aan het GPS netwerk.
    Wanneer nu onbevoegden met uw schip aan de haal gaan is het voor u en de opsporingsautoriteiten mogelijk om te zien waar het dievenvolkje zich bevindt, met úw bezit. Wanneer geautoriseerde bedrijven deze installaties aanleggen zijn verzekeraars daar zeker in geïnteresseerd en kan een installatie zich via de verlaagde verzekeringspremie zelf terug verdienen.

    Registreren van uw boot: dat kan
    Het Nationaal BotenRegister is een initiatief van de Stichting Nationaal BotenRegister en is gestart door watersportliefhebbers die in het verleden te maken hebben gekregen met diefstal van hun vaartuig.
    Het Nationaal BotenRegister is onafhankelijk en ongebonden.
    Het doel van de Stichting Nationaal BotenRegister is het aantal diefstallen van vaartuigen met 50% terug te brengen binnen enkele jaren.
    Dit moet niet alleen bereikt worden met registratie van uw vaartuig maar ook door met tag's uw vaartuig identificeerbaar te maken.

    Meer info op www.botenregister.nl

    Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit
    Het VbV vervult een centrale rol in de bestrijding van voertuigcriminaliteit.
    Het productenprogramma is zeer breed en varieert van de helpdesk die de gedupeerde dag en nacht verder op weg helpt tot onderzoekers die het rechercheteam ondersteunen.

    Bent u slachtoffer van diefstal van uw Pleziervaartuig of buitenboordmotor in Nederland of daar buiten:
    Om de volgende stappen te kunnen ondernemen heeft u de identificeerbare gegevens nodig van het object. Deze staan onder andere op het CE-certificaat.

    Wat is een HIN nummer:
    HIN nummer: (Hull Identification Number), dat het “chassisnummer” van het vaartuig is.
    Een code, opgebouwd uit 15 posities waarin vastgelegd zijn de landencode, fabrikantennaam en model/type informatie.
    Wordt in de toekomst vervangen door een CIN nummer bestaande uit 17 posities.
    Het HIN nummer is onderdeel van het CE-certificaat (richtlijn 94/25/EG van het europees parlement en de raad) en is verplicht voor alle pleziervaartuigen die na 16 juni 1998 in de handel zijn gebracht en voor alle tweedehands vaartuigen die worden ingevoerd van buiten de Europese Unie.

    IN NEDERLAND
    Stap 1 De helpdesk van stichting VbV 7 X 24 uur 071- 36 41 777 of meldt uw diefstal direct via internet;
    Stap 2 Aangifte doen bij de politie in uw woonplaats;
    Stap 3 Verzekeraar in kennis stellen van de diefstal ook als u niet tegen diefstal verzekerd bent.

    IN HET BUITENLAND
    Stap 1 De helpdesk van stichting VbV bellen 7 x 24 uur +31 71 36 41 777;
    Stap 2 Aangifte doen bij de politie in het land waar uw object is gestolen;
    Stap 3 Verzekeraar in kennis stellen van de diefstal ook als u niet tegen diefstal verzekerd bent.
    Bron : watersportAmanak.nl

    25-10-2008 om 21:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betrapt op illegale kreeftenvangst

    Betrapt op illegale kreeftenvangst

    De politie heeft woensdagmiddag twee mannen van 20 en 22 jaar uit Kapelle
    betrapt op de illegale vangst van kreeften in de Grevelingen.

    Agenten hielden de twee mannen aan op de Zuid Langeweg in Dreischor
    na een melding eerder die dag.
    Bij controle bleek dat ze 33 kreeften bij zich hadden.
    De kreeften lagen achterin de auto.

    Tegen de mannen is proces-verbaal opgemaakt.
    De kreeften zijn terug gezet.


    Bron : omroep Zeeland

    Foto's : Van Joke .
    Grevelingen meer ,
    Vissers op hetGrevelingenmeer .







    23-10-2008 om 19:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verburg sluit convenant met mosselzaad-visserij.
    Verburg sluit convenant met mosselzaad-visserij.
    Den Haag - Vandaag heeft minister Verburg van LNV met natuurorganisaties en de mosselsector een convenant gesloten over mosselzaadvisserij en natuurherstel in de Waddenzee.

    Het convenant beschrijft het proces naar duurzame mosselzaadvisserij en natuurherstel in de Waddenzee, én roept op tot innovatie in de mosselsector waardoor mosselen
    ‘Zeeuwse roem’ kunnen blijven.

    Dit convenant is een unieke samenwerking tussen de verschillende partijen waarbij de toekomst van de mosselsector duidelijker is geworden én waarbij natuurherstel door afnemende bodemberoerende mosselzaadvisserij wordt bevorderd.
    Voor eind februari 2009 is er een gezamenlijk Plan van Uitvoering klaar.
    Daarin staat onder andere het tijdspad waarbinnen natuurherstel plaatsvindt en ook het tijdspad waarbinnen de mosselsector de ruimte krijgt om innovaties door te voeren die leiden tot minder bodemberoerende mosselzaadvisserij in de Waddenzee.
    Tot 2020 is mosselzaadvisserij in de Waddenzee zodanig dat het past in het nog te maken Natura-2000 beheerplan voor de Waddenzee.
    Uitgangspunt is dat natuurherstel en verandering van de mosselvisserij gelijk opgaan.

    Bron : blikopnieuws.nl

    Foto's : Van Joke .








    22-10-2008 om 20:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer watersporters met motorboten

    Steeds meer watersporters met motorboten

    Bron: Statline | Datum: 22-10-2008

    Eind 2006 telde Nederland 800 jachthavens met in totaal 138 duizend ligplaatsen.
    Deze capaciteit wijkt nagenoeg niet af van die in 2000.
    Wel is sinds 2000 het aantal grote havens met een vijfde toegenomen.

    Verhuur jachthavenplaatsen stabiliseert
    Het overgrote deel (111 duizend) van de 138 duizend ligplaatsen in Nederlandse jachthavens werd gedurende het hele vaarseizoen verhuurd, voornamelijk aan Nederlanders.
    Het vaarseizoen loopt van april tot en met oktober.
    Slechts één op de tien plaatsen werd aan een buitenlandse watersporter verpacht.
    In 2000 werden er in totaal 110 duizend plaatsen verhuurd.

    Meer motorboten en grotere jachthavens
    In tegenstelling tot het totale aantal ligplaatsen veranderde de samenstelling van de vloot pleziervaartuigen in de afgelopen jaren wel.
    Het aantal zeilboten met een vaste plek daalde in de periode 2000–2006 met 9 procent,
    terwijl het aantal motorboten met 11 procent steeg.

    In dezelfde periode verdwenen er naar verhouding veel kleine en middelgrote havens.
    Het aantal grote havens, met meer dan 350 ligplaatsen, steeg echter, met een vijfde, fors.

    22-10-2008 om 16:58 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dumpen afval is grootste ergernis op het water
    Dumpen afval is grootste ergernis op het water

    Ruim 59 procent van de Nederlandse watersporters ergert zich op het water aan het dumpen van afval van andere watersporters.
    Naast het dumpen van afval blijken ook (te) hard varen en het niet kennen van de vaarregels een grote bron van ergernis.
    Ruim 75 procent van de watersporters zoekt rust op het water. Opvallend is dat 15 procent zijn tijd op het water vult met vrijen.
    Dit alles blijkt uit de eerste editie van Het Nationale Watersport Onderzoek van Eileen in samenwerking met Delta Lloyd en HISWA Vereniging.
    De resultaten zijn bekendgemaakt voorafgaand aan de HISWA te Water die begin september in IJmuiden is gehouden.

    Toptien ergernissen
    Overigens wordt ook onbehoorlijk gedrag bij bruggen en sluizen door veel watersporters als grote ergernis opgevoerd.
    Het alcoholgebruik is eveneens een bron van irritatie.

    De lijst:
    1. Het dumpen van afval in het water (59,2 %)
    2. Te hard varen (54,3 %)
    3. Niet kennen van vaarregels (46,8 %)
    4. Snel varende jeugd (33,7 %)
    5. Onbehoorlijk gedrag bij bruggen en sluizen (30,6 %)
    6. Alcoholgebruik op het water (29,3 %)
    7. Waterscooters (28,1 %)
    8. Geluidsoverlast van andere watersporters (27,9 %)
    9. Wachttijden bij bruggen en sluizen (15,0 %)
    10. Hinderlijke waterbeweging (12,3 %)

    Van de watersporters drinkt drie procent, bijna twintig procent drinkt af en toe en ruim 77 procent drinkt geen alcohol op het water.
    Deze percentages zijn vergelijkbaar met het alcoholgebruik in het verkeer.
    Negenentachtig procent van de ondervraagden is het (helemaal) eens met alcoholcontroles op het water.
    Ruim achttien procent van de botenbezitters heeft zijn boot niet verzekerd en vier procent weet niet of dit zo is.
    Opmerkelijk is dat zowel dekking voor schade aan het schip zelf als schade die met het schip wordt veroorzaakt aan anderen, de zogenaamde wettelijke aansprakelijkheid, niet is verzekerd!
    Uitrusten of luieren is dus de favoriete bezigheid van verreweg de meeste (driekwart) watersporters.
    Ook 'kletsen' is voor menigeen een favoriete bezigheid: meer dan zestig procent.
    Nadenken en/of kijken (naar anderen) en eten en drinken wordt door veel watersporters op het water eveneens een prettige bezigheid gevonden.

    Toptien tijdsbesteding
    Zelf muziek draaien of naar de radio luisteren is bij een kwart van de ondervraagden populair. Opmerkelijk: één procent van de watersporters die in het kader van dit onderzoek zijn aangesproken, weet geen enkele favoriete tijdsbesteding te noemen...

    De lijst
    1. Uitrusten en/of luieren (75,9 %)
    2. Kletsen (60,8 %)
    3. Nadenken en/of kijken (56,3 %)
    4. Eten en/of drinken (48,6 %)
    5. Naar anderen kijken (43,9 %)
    6. Muziek /radio luisteren (25,8 %)
    7. Anders, namelijk (17,6 %)
    8. Vrijen (15,4 %)
    9. Bellen en/of mobiel internetten (4,2 %)
    10. Weet niet (1,0 %)

    Lozingsverbod
    Vijfenzestig procent van de booteigenaren is niet bekend met het lozingsverbod voor pleziervaartuigen dat met ingang van 1 januari 2009 ingaat.
    Slechts 35 procent van de ondervraagden weet dat er dan niet meer mag worden geloosd vanuit toiletten aan boord.
    Ruim twintig procent heeft wel al maatregelen genomen voor het lozen van afvalwater, dertig procent heeft dit nog niet gedaan.

    19-10-2008 om 16:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eidfjord een gemeente in de Noorse Provincie Hordaland.

    Na onze dag op zee met veel wind zijn we op Dinsdag 22 Juli aangekomen in Eidfjord .
    Onze ligplaats was voorzien op anker maar konden toch afmeren aan de kleine kade omsteeks 08h15 was de klus geklaard .
    We hebben op dat moment 749.9 miles afgelegd .
    Eidfjord is een gemeente in de Noordse profincie Hordaland .
    Het ligt bij de Eidfjorden een zijarm van het Hardangerfjord .

    Foto's : Van Joke .













    18-10-2008 om 17:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schip slaat lek op IJsselmeer .

    Schip slaat lek op IJsselmeer .

    URK/GENEMUIDEN (KNRM) - Urk heeft donderdagmiddag een vrouw en dochtertje (2) van een lekgeslagen binnenvaartschip gehaald.
    De boot kwam in de problemen tussen Urk en de Ketelbrug.

    De vrouw en het meisje werden uit voorzorg van boord gehaald.

    Het schip - de Maaike - uit Krimpen aan de Lek was met een lading zand op weg naar Genemuiden. De boot maakte water nadat in de buurt van Urk nadat het 'waarschijnlijk een onder water liggend object' had geraakt, meldt het Urker KNRM-station.

    De boot werd naar de loswal bij de Ketelbrug gesleept. Pompen haalden het water uit het schip, bij de loswal werd de lading van boord gehaald. Een medewerker van duikbedrijf Harm Bonsink uit Zwartsluis wist het lek snel te dichten.

    Bron : de Stentor.nl


    Het lekgeslagen schip. Foto: KNRM-Station Urk

    Foto : KNRM - Station URK

    17-10-2008 om 20:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schip Queen Elizabeth 2 begint aan laatste reis

    Schip Queen Elizabeth 2
    begint aan laatste reis

     

    Na vier decennia lang de wereldzeeën te hebben bevaren,
    heeft het cruiseschip Queen Elizabeth 2 zijn laatste bezoek aan New York gebracht.
    Na dit bezoek vaart het schip uiteindelijk richting de Perzische Golf waar het wordt omgebouwd tot een vijfsterrenhotel in Dubai.

    De geplande afvaart op donderdagavond gaat gepaard met een weerzien met het schip
    Queen Mary 2 bij het Vrijheidsbeeld, onder het afvuren van veel vuurwerk.
    Daarna varen beide schepen naar Groot-Brittannië.
    Iets vergelijkbaars vond plaats in januari, toen ook de Queen Victoria aanwezig was.

    De Queen Elizabeth 2 maakt zijn eerste tocht in 1967 en werd twee jaar later een passagiersschip.
    Sindsdien is het schip 26 keer rond de wereld gevaren. (novum/ap/jv)

    Bron : Het Laatste Nieuws .

    17-10-2008 om 20:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Oslo , dag op zee , naar Eidfjord Noorwegen .

    Van Oslo , een dag op zee naar Eidfjord Noorwegen .

    Deze zeiler merkten we op om 15h40 tijdens onze tocht naar Eidfjord Noorwegen ,
    heeft hij de storm op zee getrotseerd en ligt alles nu te drogen omdat het nat geworden was ,
    of is het een lang slaper en alles nog buiten heeft liggen om het wat te laten verluchten .

    Ik heb het niet kunnen vragen .

    Maar weet wel dat we tijdens onze tocht van Oslo naar Eidfjord veel wind hadden en dat we voorbij Stavanger naar de Skudenenshaven zijn gevaren zo via Kopervik naar Hagesund en daarna terug de zee op om meer dan 4 uur te liggen dopperen tot de wind voldoende was afgezwakt om het fjord in te kunnen varen .

    Foto's : Van Joke .




    17-10-2008 om 20:14 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Caribbean's Jewel of the Seas in Oslo Noorwegen .

    Jewel of the Seas

    Bij onze aankomst in Oslo Noorwegen ,
    lag het Cruise schip Jewel Of The Seas van de Rederij Royal Caribbean reeds aan de kade.

    •Bouwjaar: 05/04/2004
    •Registratie : Liberia
    •Officiers: International
    •Crew: International
    •Bemanning: 859
    •Tonnage: 90090.
    •Lengte: 293
    •Breedte: 32
    • Snelheid (knopen): 25
    •Passagiers: 2500
    • Hutten: 1050
    •Hutten met Balkon: 566
    •Hutten met raam of patrijspoort: 277
    •Binnenhutten: 207
    •Hutten voor Mindervaliden: 19
    •Dekken: 12
    •Outdoor Pools: 3
    •Indoor Pools: 0
    •Jacuzzis: 6


    Foto's : Van Joke .
    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/
    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/





    17-10-2008 om 17:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TEAK GLADDER EN MOOIER .

    Een kunstof pannenspons en huishoudsoda maken het teak gladder en mooier .
    Dat was het artikel dat ik gelezen heb in nummer 7 van anwb-Boot en het daarna op het teak dek heb uitgevoerd met een goed resultaat .

    Artikel .
    Is soms nodig om het hout er weer goed te laten uitzien. Een prima en voordelig middel: gewone huishoudsoda, opgelost in warm water. Trek een paar stevige rubberen handschoenen aan om de eigen handen heel te houden en gebruik geen bor­stel - ook geen zachte - maar het bekende kunststof pannensponsje (type Scotchbrite).
    Door dit zeer re­gelmatig in de soda-oplossing te dopen en hiermee het hout flink te schrobben, verdwijnen algen, vuil en zelfs grijze verwering als sneeuw voor de zon.
    Ruim naspoelen met schoon water (of zeewater) en klaar is Kees! De kunststof pannenspons heeft een zeer milde schurende werking, waardoor het teak bij elke behandeling gladder en mooier wordt.
    Gaat u daarentegen aan de slag met een borstel (een ho­gedrukspuit is uiteraard helemaal uit den boze!), dan zullen de zachte houtnerven sneller slijten dan de harde. Resultaat: het teak wordt bij elke borstel­beurt iets ruwer.
    Dit ruwe hout zal weer sneller vuil worden en zo begint de neerwaartse spiraal.
    Na verloop van tijd is schuren de enige manier om het teak weer vlak en strak te krijgen.
    Maar dat is dus het begin van het einde.

    17-10-2008 om 16:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercator naar scheepswerf voor onderhoud

    16/10Mercator naar scheepswerf voor onderhoud

    De Mercator verlaat zijn vaste ligplaats in de haven van Oostende. Het schip verhuist voor een onderhoudsbeurt tijdelijk naar een verderop gelegen scheepswerf.

    De Mercator werd in 1932 gebouwd. Het opleidingsschip bracht het stoffelijk overschot van Pater Damiaan terug naar België. In 1961 ging de Mercator op pensioen, sindsdien is het vaartuig een museumschip geworden in de Oostendse haven.

    De werken die nu zullen worden uitgevoerd aan het schip, zullen zo'n half jaar duren.

    Bron GVA.be

    16-10-2008 om 21:32 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Synergy in brand

    Synergy in brand

    Bron: KNRM | Datum: 10-10-2008

    Brand aan boord
    Op donderdagochtend 9 oktober gaan de pagers van station Elburg om 9:20 uur voor brand aan boord van het 14 meter lange motorjacht "Synergy".

    Hevige rookontwikkeling
    Ter plaatse aangekomen, constateren we dat de 2 opvarenden in goede conditie met hun bijboot al van boord zijn gegaan. Zij zijn intussen opgevangen door het in de buurt varende Rijkswaterstaatvaartuig "Zegge''. Navraag bij de eigenaar leert dat er geen gas aan boord is. Hierop besluiten we de Synergy te inspecteren. Aan boord gekomen schakelen we het elektrisch systeem uit. Hierna proberen we de vuurhaard in het motorruim te traceren en te blussen. Door de hevige rookontwikkeling komen we echter al snel tot de conclusie dat dit met onze blusmiddelen geen haalbare kaart is. We zijn vervolgens van boord gegaan om te wachten op de diverse brandweerkorpsen die onderweg zijn met de benodigde persluchtuitrusting.

    Brand meester
    Na een klein uur blussen door het brandweerkorps van Biddinghuizen wordt het sein ''brand meester'' gegeven. Het schip maakt wel veel water. Hierop besluiten we, na overleg met Rijkswaterstaat, om het schip leeg te pompen en een kraan te reserveren bij het Yachtcenter in Elburg. Na het leegpompen en het verhelpen van diverse lekkages is de Orca met de sleep richting Elburg gegaan. Na aankomst bij het Yachtcenter is het jacht drooggezet.

    Door de hevige brand in het motorruim is er veel schade aan het jacht ontstaan. Desondanks zijn de eigenaren blij dat hun schip, zij het gehavend, behouden is binnengebracht. We worden hartelijk bedankt voor onze inzet. We hoeven dit keer geen nieuwe donateurs bij te schrijven. De eigenaren blijken al jaren "Redder aan de wal' te zijn

    16-10-2008 om 21:04 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruise Schepen in BERGEN NOORWEGEN .

    Cruise Schepen in BERGEN NOORWEGEN .

    OP woensdag 23 juli zijn we omstreeks 06h30 aangekomen in Bergen Noorwegen .

    Waar ook om 06h45 de MSC ARMONIA aan kwam en afmeerde aan de kleine kade ,
    dat was ongeveer een half uur voor alle trossen over de bolders waren aangebracht .

    Specificaties :

    Bouwjaar: 2001 • gemoderniseerd: 2005 • vorige namen: European Vision
    • lengte: 251.25 m • breedte: 28.8 m • tonnage: 58625 • snelheid: 21 knopen
    • passagiersdekken: 9 • Stabilisatoren: 2 • voltage: 220v
    • aantal passagiers (normaal): 1554 • max. aantal passagiers: 2087
    • bemanningsleden: 700 • nationaliteit bemanning: internationaal
    • voertaal aan boord: Engels • valuta: euro •

    Faciliteiten :

    Amusementshal • 8 bars • bibliotheek • cafetaria • casino • discotheek
    • fitnesscentrum • joggingbaan • internetcafé • klimmuur
    • kinderclub • tienerclub • fotogalerie • 9 liften • mini golf • massagesalon
    • medisch centrum • receptie • 4 restaurants
    • sauna • schoonheidscentrum • solarium • shops
    • tennis/volleybal/basketbal veld • theater • 2 whirlpools • 2 zwembaden
    • 24 uur roomservice.

    Hutten :

    2 suites met balkon • 2 gezinssuites zonder balkon • 371 buitenhutten
    • 272 binnenhutten • 777 hutten totaal .

    Foto’s Van Joke .










    16-10-2008 om 20:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!