Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
25-11-2007
Hoornbrug Rijswijk
Na de vlotte bedieningen van de bruggen zijn we in de buurt van de Hoornbrug in Rijswijk ,
Dit is een beweegbare brug van 2,40 m a 2,90 m hoogte en vast gedeelte van 4,10 m hoog .
Wij kunnen er alleen onderdoor als we de beugel naar beneden laten en een gedeelte van de kap er afhalen , wel even mee bezig .
Van de vorige passages weten we dat deze bruggenwachter er steeds moeilijk over doet zijn brug te moeten bedienen voor schepen die de mogelijkheid hebben om onder het vaste gedeelte door te varen .
Ik roep vriendelijk de brugwachter op voor een opening , ik krijg als antwoord dat ik de volgende keer de kap naar beneden moet laten maar dat hij deze keer de brug zal bedienen .
Zodra de brug open is vaar ik iets vlugger dan gewoonlijk de brug door en groet de bruggenwachter .
De sluis komt in zicht de touwen worden vooraan klaargelegd en de stootkussens worden uitgehangen op lage hoogte , de sluismuur is hier zeer laag .
Een sluis en een bruggenwachter staan klaar om ingeval het nodig is een handje te helpen met het touw om een bolder te leggen . Kijklustige zitten en staan hier alles een beetje gade te slaan of alles goed verloopt .
De sluis in Leidschendam met zijn twee mooie ophaalbruggen , een sluiswachterwoning worden nog altijd intensief gebruikt en zijn van historische betekenis .
De bruggen van de sluis worden niet bedient op maandag tot en met vrijdag tussen 16.30 h en 17.45 h , en wordt er niet geschut . Tijdens de weekends in het vaarseizoen moet er veelal worden gerekend op lange wachttijden bij het schutten . Op vrijdagavond en zaterdag richting Kagerplassen , op zondagmiddag en avond richting Delft .
De brugbediening van Leidschendam tot de Nieuwe tolbrug gebeurd door een pendeldienst deze word verwittigd door de sluiswachter bij aankomst in de sluis . Een vriendelijke man die zich verplaatst met brommer en marifoon bij de hand bedient vlot de volgende bruggen .
Men kan voor en na de sluis aan de kade gemakkelijk afmeren voor een boodschap . Andere aanlegmogelijkheden voor een iets groter schip zijn niet gemakkelijk te vinden op deze vaarroute .
Na ons verblijf in Leiden en onze mooie dag met een bezoek aan het Keukenhof varen we naar Delft , met 25 Km Rijn-Schiekanaal Max snelheid 12 Km per uur .
Waar men meerdere roeiers tegenkomt in het rustige vaarwater , die van zich laten horen als ze gestoord worden in hun rustige sport of bij een te hoge golfslag .
We naderen Leidschendam met bezienswaardigheid de Houtzaagmolen De Salamander .Een imposante blikvanger en te bezichtigen .
In 2008 is Keukenhof geopend van 20 maart tot en met 18 mei. Dagelijks van 08.00 - 19.30 uur (de kassa's zijn geopend tot 18.00 uur). Keukenhof is ook geopend op zon- en feestdagen. In Keukenhof staan voorjaarsbollen centraal. De naam zegt het al: deze bollen bloeien in het voorjaar. Keukenhof is dan ook alleen in die periode geopend. De overige maanden zijn bestemd voor onderhoudswerkzaamheden aan het park, en natuurlijk voor het planten van de bollen, zodat wij het volgende voorjaar weer een bloeiende kleurenpracht aan u kunnen presenteren.
Wanneer bloeien de bollen? Bloembollen zijn een natuurproduct. De natuur bepaalt dan ook wanneer de voorjaarsbollen tot bloei komen. De temperatuur is daarbij bepalend; bij een koud voorjaar duurt het langer voordat de bollen tot bloei komen dan bij een wat warmer voorjaar. U begrijpt dat wij bij Keukenhof altijd duimen voor een voorjaar met een lekker zonnetje en aangename temperaturen, zodat onze bezoekers lang van de bloeiende bollen kunnen genieten.
Iets na 13 .00 uur passeren we de havenpost aan onze laatste brug het raam word geopend en de vraag gesteld of we willen overnachten en hoeveel , als antwoord zeggen we minimum 2 nachten en vragen waar we mogen aanleggen .
Zoek het maar uit plaats genoeg .
Het is de eerste keer dat er in de passantenhaven zoveel plaats is , het is dan ook nog maar de tweede week van April . We hebben Leiden al meermaals bezocht , het was er dan telkens meer dan volzet . We meren af aan een kopsteiger , sluiten onze elektriciteitskabel aan en maken iets te eten . Na het eten gaan we afrekenen in het havenkantoor en gaan we in het centrum boodschappendoen .In Leiden hangt tussen de historische gevels een moderne sfeer van winkelen, terrassen en uitgaan.
Er zijn vele winkels in de binnenstad. Koopavond is op donderdag. In het centrum is op woensdag en zaterdag markt.
Morgen voormiddag nemen we de bus naar het Keukenhof .
Na de Kagerplassen varen we naar de zijlbrug waar de kleine mast naar beneden moet de zijlbrug heeft een doorvaarthoogte van 4.50 m en het vaste gedeelte een hoogte van 4.95 m
Als we de Spanjaardsbrug naderen vragen we een brugopening via de marifoon VHF kanaal 22 de brug word vlot bediend .
Na de brug gaan we stuurboord de vaarweg Oude Rijn op richting Centrum Leiden .
Voor onze laatste twee bruggen de Sumatrabrug en de Schrijversbrug we vragen terug via de marifoon VHF kanaal 22 een brugopening deze worden bediend van de havenpost aan de Schrijversbrug .
Op de havenpost moet men ook de overnachting gaan voldoen .
Onze konvooivaart gaat verder , de twee bruggenwachters zorgen voor een zeer vlotte bediening voor de zes lage bruggen van Haarlem tussen de laatste lage brug de Buitenrustbrug en de Schouwbroekerbrug is er een vaartijd van ongeveer een twintig minuten deze heeft wel een brughoogte van vier meter veertig wij hadden daar ook een brugopening voor gevraagd maar de brugwachter was het vergeten .
Aan ons de keuze of de beugel naar beneden of wachten , met het mooie helder weer kozen we maar voor het wachten , de andere twee schepen konden er onder door varen .
Na de brugopening varen we verder richting Leiden . Foto : Molen voor de Schouwbroekerbrug ,
Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
Belangrijkste waterwegen op onze route. Spaarne , Ringvaart Haarlemmermeer Noorderlijk - deel Ringvaart Haarlemmer Zuidelijk - deel , Kagerplassen , Zweiland , Zijl , Rijn Schiekanaal , Oude Rijn , Ligplaats De Haven Van Leiden .
Aantal Bruggen : 17 Aantal Sluizen : Aantal Kilometer : 29
Krapste beschikbare Afmetingen .
Lengte : 70,00 m. In ringvaart Haarlemmermeer Westelijk - deel Breedte : 7,50 m . In ringvaart Haarlemmermeer Westelijk - deel Hoogte : Diepgang : 2,30 m . Spaarne
Na onze overnachting was ons plan om verder te varen tot aan de Jachthaven in Lisse , en van daar dan met de fiets een bezoek te brengen naar het Keukenhof .
In deze periode zou het op zijn mooist moeten zijn is ons verteld .
We hebben vernomen dat er vanuit het station in leiden om het kwartier een bus ingelegd is die tijdens de opening van het keukenhof de bezoekers heen en terug brengt .
Dan hebben we maar besloten om tot Leiden te varen .
We nemen contact op met de marifoon en vernemen dat er een konvooivaart start om half tien , we maken los als we de bel van de slagbomen horen en varen naar de volgende brug , waar het even wachten is op de drie andere schepen om de tocht verder te zetten .
Om kwart voor tien varen we als eerste door de brug .
Na enige tijd varen komen we in de buurt van de Waarderbrug en nemen via de marifoon contact voor een brugbediening ,
Er word ons gemeld dat we na de doorvaart van de brug moeten afmeren aan het Havenkantoor stuurboordzijde voor het betalen van de havengelden en doorvaartrechten ,voor ons bedraagt deze ongeveer een tien Euro omdat we blijven overnachten voor doorvaart alleen is het ongeveer twee Euro minder .
Tevens kan men ook douchemunten verkrijgen en documentatie over Haarlem .
Alle bruggen in de doorgaande route door Haarlem zijn beweegbaar .
En niet op elke brug is een brugwachter aanwezig .
De brugwachters gaan mee met de scheepvaart , zodat er wisselend eenrichtingsverkeer is ( konvooivaart ) .
De Spoorbrug word bedient door brugwachters van de havendienst Haarlem en op aanvraag bij de NSvrijgegeven voor een opening voor de scheepvaart ( bij het wachten op bediening niet in de buitenbochten afmeren ) .
Na onze betaling maken we los en varen verder naar de volgende brug de Prinsenbrug, daar ligt al een Engelse schipper te wachten .
We komen dichterbij en horen de bel voor het neerlaten van de slagbomen al rinkelen .
De bediening gaat voor ons vrij vlug en komen nu voor de spoorbrug te liggen , maar moeten we toch wel een vrij lange tijd wachten voor we een brugopening krijgen .
De reden dat het zo lang geduurd heeft was dat er gewacht werd op de schepen uit de andere richting .
Dat konden wij van daaruit niet zien en waren ook niet verwittigd .
We hadden geen keuze ik en de Engelsman moesten de doorgang vrij maken en we hadden daar nu niet zo veel plaats voor maar het lukte wel , het kon niet anders .
Na de Spoorwegbrug hadden we nog de Catharijnebrug daar voorbij zijn er aanlegsteigers voorzien van ringen wel vervelend voor het vastmaken men moet dan van het schip en dat is niet altijd even gemakkelijk . De steigers zijn voorzien van elektriciteit .
Rond half drie liggen we allebei afgemeerd .
In de late namiddag brengen we nog een bezoek in Haarlem het centrum is dichtbij , en vinden nog een leuk restaurant waar we lekker eten .
Van Noordzeekanaal via Zijkanaal C naar Spaardam .
Na onze rustige tocht op het Noordzeekanaal gaan we via het Zijkanaal C richting Spaardam brug en sluis .
Op deze wateren en dat tot aan onze ligplaats in Haarlem is de maximen toegelaten snelheid maar zes Km per uur , voor ons is dat in de laagste versnellingsstand en rustig varen, we hebben wel enkele tegenliggers die waarschijnlijk geen snelheidsmeter hebben , niet dat wij het altijd correct opvolgen maar we overdrijven daar zeker niet in .
Om vijf voor één komen we aan de Spaardammersluis en brug .
We moeten geen VHF oproep doen , de lichten van de brug gaan al op groen en rood , de brug en sluiswachter is bij de les en heeft ons al gezien.
Deze sluis heeft een lage stenen muur om aan vast te maken , bij onze vorige pasage waren we met veel wind verrast daar we onze stootwilgen wel wat te hoog hadden hangen .
Deze maal hebben we onze voorzorgen genomen en hangen ze tot in het water .
De bediening verloopt vrij vlug , zodra het water het peil bereikt heeft
Van de Noorder Buiten Spaarne ga ik het sluisgeld 3.50 gaan betalen in het sluiskantoor .
Daarna varen we naar onze volgende brug de Waarderbrug .
In het Noordzeekanaal varen veel zeeschepen vrij snel , dit is vaak niet te zien daar de boeggolf naar verhouding vrij klein is . Veel golfslag veroorzaken deze niet , wel veel zuiging . Losvarende sleepboten en vissersvaartuigen veroorzaken meer beroering in het water , daardoor is er onregelmatige en hoge golfslag .
De draagvleugelboten van vervoerbedrijf Connexxion varen circa 60 a 70 km per uur tussen Amsterdam Centraal station en IJmuiden -Pontplein . Ze tonen naast de gebruikelijke verlichting ook een wit snelflikkerlicht .
Ze zijn vlugger in de buurt dan je denkt . Op maandag 8 Oktober was er een aanvaring tussen een draagvleugelboot en een marechausseevaartuig met zware schade tot gevolg en enkele gekwetsten .
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar