Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    30-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allergrootste cruiseschip naar Rotterdam
    Bron : AD.nl

    Allergrootste cruiseschip naar Rotterdam

    ROTTERDAM - Rotterdam verwelkomt volgend jaar het grootste cruiseschip ter wereld.
    Het gaat om de Oasis of the Seas, een superschip dat op dit moment wordt gebouwd in Finland.

    afbeelding vergroten 

    De Oasis of the Seas.
    Het cruiseschip heeft een lengte van 360 meter en telt 2700 hutten voor 5400 passagiers, die worden bediend door 2000 bemanningsleden.
    Het schip is anderhalf keer zo groot als de Queen Mary 2, die vijf jaar geleden bij een bezoek aan Rotterdam nog de grootste was.
    De komst van dat schip zorgde voor een gigantische oploop in de regio en veroorzaakte urenlange files op de wegen van en naar de Maasvlakte en Hoek van Holland.

    Rotterdam verwelkomt deze zomer 19 keer een cruiseschip.
    Dat zijn er minder dan concurrent Amsterdam (90), maar met de komst van mega-grote cruiseschepen lijkt de Maasstad een troef in handen te hebben:
    de nieuwe schepen zijn te groot voor de sluizen van IJmuiden en de Amsterdamse passagiersterminal.


    Foto's Van Joke
    Genomen tijdens een tocht in Noorwegen


                                                                 EURODAM


                                                                      P&O ORIANA


                                                          MSC  ARMONIA & ARCADIA


                                                                  MSC  OPERA


                                                                       MAASDAM


                                                             JEWEL OF THE SEAS


                                                                       MSC  LIRICA


                                                         AZAMARA  JOURNEY

    30-04-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.English Braids lanceert nieuwe Dyneema Cruising
    Bron :watertrends.be

    English Braids lanceert nieuwe Dyneema Cruising

    English Braids - Dyneema Cruising

    Het verschil tussen een polyester en dyneema lijn is qua prijs en performance erg groot.
    English Braids heeft om deze reden een Dyneema lijn gemaakt welke dit gat opvult.
    De Dyneema SK75 kern is gemixt met een high tenacity polypropyleen garen waardoor de prijs een stuk lager uitvalt dan een volle Dyneema kern.

    De voorgerekte kern is 12-strengs en bevat een PU coating zodat deze niet door de mantel slipt en waardoor een tussenmantel niet meer nodig is.
    De lijn is hierdoor ook nog eens goed te verjongen en zeer eenvoudig te splitsen.
    De mantel is gebaseerd op de welbekende Braid on Braid lijn, en heeft zich dus al jarenlang bewezen.

    Bovenstaande constructie resulteert in een zeer soepele lijn met minimale rek,
    en is ideaal als schoot of val te gebruiken.

    De lijn is leverbaar van 6-14mm

    29-04-2009 om 16:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste kiwi's van het jaar aangekomen in Zeebrugge
    Bron : lloyd.be

    Eerste kiwi's van het jaar aangekomen in Zeebrugge

    Deze ochtend vroeg zijn de eerste kiwi's uit Nieuw-Zeeland aangekomen in de haven van Zeebrugge.
    Aan de terminal van Belgian New Fruit Wharf aan het Noordelijk Insteekdok is de lossing gestart van 6.500 palletten kiwifruit uit het koelschip "Ice River".

    kiwi's
    Op dinsdag 5 mei wordt de grootste lading kiwi's ooit verwacht in Zeebrugge.
    Zespri huurde van de rederij Great American Lines het koel- en autoschip
    "Sunbelt Spirit" om een gigantische lading gouden en groene kiwi's van het Nieuw-Zeelandse Tauranga naar Zeebrugge te verschepen.
    Het betreft een lading van maar liefst 7.500 palletten.
    Eén pallet is goed voor zowat 10.000 kiwi's.

    De "Sunbelt Spirit" vervoert doorgaans nieuwe wagens van Japan naar de Verenigde Staten, met fruit (pompelmoezen) als teruglading.
    Door de economische crisis is er onvoldoende autolading, waardoor de Nieuw-Zeelandse kiwiproducent het schip kon huren voor vervoer van fruit naar Europa.

    De kiwi-oogst van dit seizoen is van zeer goede kwaliteit dankzij een warme zomer met veel regen in Nieuw-Zeeland.
    Het seizoen istwintig dagen vroeger gestart dan vorig jaar.

    29-04-2009 om 16:32 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waalse premier bezoekt tweede Maasvlakte
    Bron :  Lloyd.be

    Waalse premier bezoekt tweede Maasvlakte

    Waals minister-president Rudy Demotte was vandaag te gast in Rotterdam.
    Hij voerde er eerst gesprekken met de top van het containeroverslagbedrijf ECT en was vervolgens te gast op de naamgeving van vier havens aan de nog aan te leggen Maasvlakte 2.

    Rudy Demotte

    ECT was indertijd kandidaat vopor de concessie van Trilogiport in Luik, maar die werd binnengehaald door de groep Manuport.
    Volgens de Waalse minister-president wil dat echter niet zeggen dat de Nederlandse lading niet welkom zou zijn op Trilogiport.

    Het Rotterdamse Havenbedrijf wil overigens nog dit jaar een convenant afsluiten met Luik over samenwerkingsmogelijkheden.
    Het Havenbedrijf heeft al een dergelijk convenant met Duisburg.

     

    29-04-2009 om 16:29 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote rampenoefening op zee
    Bron : Schuttevaer.nl

    Grote rampenoefening op zee

    De Nederlandse Kustwacht houdt 16 mei in samenwerking met de Veiligheidsregio Kennemerland, Gemeente Velsen en Haven Amsterdam voor de kust van Zandvoort/IJmuiden een grootscheepse oefening.
    Vanaf de cruiseferry King of Scandinavia worden 510 personen geëvacueerd en aan land gebracht.
    Dit gebeurt met behulp van reddingboten van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en helikopters van de Koninklijke Marine/Defensie en de Firma Bristow Helicopters.

    In het kader van (inter)nationale regelgeving is het Kustwachtcentrum als nationale Search and Rescue organisatie verplicht minstens één maal per jaar te oefenen met de veerdiensten die passagiers vervoeren tussen Nederland en Engeland.
    Tot op heden is aan die verplichting voldaan door middel van papieren oefeningen onder de naam MAREX, waarbij vertegenwoordigers van alle instanties, die bij een incident of ramp met een veerboot betrokken zijn, bijeen komen om een scenario te beoefenen, te bespreken en te evalueren.

    Dit jaar zal de MAREX oefening live gehouden worden onder de naam LIVEX09. De Deense rederij DFDS Seaways, die een veerverbinding onderhoudt tussen IJmuiden en Newcastle, heeft één van hun schepen, de King of Scandinavia, voor een aantal uren ter beschikking gesteld.
    Dankzij dit aanbod is het mogelijk om zowel de evacuatie op zee als de opvang aan land te oefenen.
    Tevens zal genoemde rederij zijn procedures aan boord beoefenen.

    Voor de oefening levert de KNRM zeven reddingboten en de Koninklijke Marine en de firma Bristow Helicopters leveren ieder twee helikopters.
    Daarnaast doen diverse Kustwachtvaartuigen en het Kustwachtvliegtuig mee.
    Ook het loodswezen is betrokken en levert een loods aan boord van de ferry.

    Aan de landzijde beoefenen de Veiligheidsregio Kennemerland, de Gemeente Velsen en Haven Amsterdam de opvang van evacués en slachtoffers.
    Deze zullen in het havengebied van IJmuiden aan land gebracht worden.

    29-04-2009 om 16:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roeiboot op binnenschip
    Bron : Schuttevaer.nl

    Roeiboot op binnenschip

    Een roeiboot is maandagavond rond half zeven bij kmr. 29,4 op de Main ter hoogte van sluis Griesheim op een binnenschip gevaren.
    De drie roeiers werden gered.


    De roeiers voeren in de dalvaart aan de rechteroever richting het sluiscomplex van Griesheim.
    Bij kmr. 29,4 keerden de roeiers en wilden langs de linkeroever terug richting Frankfurt.
    Hierbij zagen ze het binnenschip over het hoofd dat net de sluis wilde invaren.
    De roeiers vielen in het water en konden aan de linkeroever aan de wal komen.
    Ze zijn naar het ziekenhuis in Frankfurt gebracht.

    29-04-2009 om 16:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kenniskring IJsselmeervissers Opgericht
    Bron : visserijnieuws.nl
    Kenniskring IJsselmeervissers opgericht
    woensdag 29 april 2009

    Kenniskring IJsselmeervissers opgericht

    EMMELOORD –
    Vijftien IJsselmeervissers hebben besloten een kenniskring IJsselmeer op te richten.

    De oprichtingsvergadering van de kenniskring IJsselmeer vond deze maand plaats op het kantoor van de Nederlandse Vissersbond.
    In overleg met Kees Taal van het LEI wordt nu een kenniskringplan opgesteld.
    Onderwerpen waarmee aan de slag kan worden gegaan zijn: aalscholverproblematiek (schade), helderheid water, bouwkundige projecten (windmolens, stroomturbines Afsluitdijk),
    verwijnen jonge snoekbaars, achteruitgang voornbestand, imago en aalherstelplan.

    29-04-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liggeld Marknesse en Tollebeek afgeschaft
    Bron :leeuwardercourant.nl

    Liggeld Marknesse en Tollebeek afgeschaft


    MARKNESSE-

    Vaarliefhebbers die in de toekomst hun boot willen afmeren aan de steigers in de Zwolse Vaart bij Marknesse en de Urkervaart bij Tollebeek hoeven geen liggeld te betalen.

    Dat willen burgemeester en wethouders van de Noordoostpolder.
    Anders dan het liggeld voor de Zuiderkade in Emmeloord is de heffing niet effectief genoeg.
    Er wordt bijvoorbeeld te weinig gebruik gemaakt van de aanlegsteigers op beide locaties.

    29-04-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse havens betalen mee voor sluizen
    Bron : Nieuwsblad Transport.nl

    Vlaamse havens betalen mee voor sluizen

    De Vlaamse havens hebben besloten dat ze hun bijdrage tot de financiering van nieuwe zeesluizen willen beperken tot 15 procent.
    Ze zeggen dat ze die kosten niet op de verbruikers kunnen verhalen en dat hun investeringscapaciteit niet te veel aangetast mag worden.
    Volgens de huidige regeling hoeven de zeehavens niet mee te betalen voor sluizen en baggerwerken in vaargeulen of rivieren, omdat dat onder de noemer nautische toegankelijkheid valt, een verantwoordelijkheid van de Vlaamse overheid.

    De Vlaamse regering wil de havenbesturen echter voortaan wel mee laten meebetalen.
    Daarom werd vorige week in het Vlaams parlement een voorstel van decreet ingediend om voor de bouw van nieuwe sluizen een overheidsholding op te richten. Die constructie laat toe dat de havens daar per project in stappen en mee financieren.

    Voor de Vlaamse minister-president Kris Peeters, bevoegd voor havenbeleid, is 15 procent niet echt hetgeen hij in gedachte had als inbreng van de havenbesturen.
    De regeringspartijen vragen immers dat de locale havenbedrijven 51 procent van de aanlegkosten voor hun rekening zouden nemen.
    Peeters zal dan ook verder met de havens onderhandelen.

    Zeebrugge en Gent eisen dat er bij het vastleggen van de verdeelsleutel rekening wordt gehouden met de grootte van de havens.
    Omdat ze kleiner zijn dan Antwerpen, hebben ze naar eigen zeggen veel minder middelen om in grote projecten te investeren.
    Voor Gent geldt dat het havenbestuur zou moeten meebetalen aan de nieuwe zeesluis in Terneuzen, maar voor dat project moeten Nederland en Vlaanderen eerst nog onderling een akkoord bereiken over de verdeling van de kosten.

    sluizen belgie


    28-04-2009 om 20:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noodweer overvalt zeilboot
    Bron : KNRM
     
    Noodweer overvalt zeilboot
    Maandag middag is een zeiljacht met aan boord twee volwassenen en vijf kinderen in noodweer overvallen.

    Het zeilschip had met rustig weer de haven van Oudeschild verlaten en was onderweg naar de thuishaven in Friesland.
    Ter hoogte van de Doovebalg werd het in een keer zeer onstuimig - hagelstenen, onweer en harde windstoten.
    In een harde windvlaag is het schip volledig op haar kant geblazen.
    De schipper van het zeiljacht heeft zelf nog alarm kunnen maken.

    De pieper van station De Koog ging net voor half twee met de melding
    'vaartuig maakt water'.
    Nadat er overleg was geweest met Den Helder Rescue was het niet duidelijk of alle personenen nog aan boord van het schip waren.
    Wij hadden als uitgangspunt 7 personen overboord waaronder 5 kinderen.
    Zodra er een minimale bezetting van bemanning aanwezig was hebben we met grote spoed koers gezet naar de Dovebalg.
    Na ±20 minuten varen bereikten wij ook de rand van het noodweer.
    De hagelstenen vlogen ons om de horen en af en toe zag je een bliksemschicht voorbij schieten.

    Rond die tijd kregen we ook te horen dat de Barracuda van rederij Noordgat ter plaatse was en alle personen ongedeerd aan boord had genomen.
    We hebben onverminderd de tocht voortgezet om ook ter plaatste polshoogte te nemen.
    Na ±30 minuten varen vanaf Oudeschild waren we aangekomen bij de zeilboot en de Barracuda.

    Daar hoorden we precies wat er gebeurd was.
    De schipper van de zeilboot heeft nadat deze volledig op haar zij lag de grootschoot nog los kunnen gooien.
    Hierdoor is het schip weer overeindgekomen.
    Er zijn wonder boven wonder geen personenen overboord geslagen of gewond geraakt, maar de schrik zat er héél goed in.

    We hebben samen met de Barracuda het schip tot aan Kornwerderzand begeleidt. Daarna is de Barracuda met het zeilschip door de sluizen gegaan om ze terug te brengen naar de thuishaven in Makkum.
    Alles is met een sisser goed afgelopen en konden met een gerust hart retour naar Oudeschild.

    28-04-2009 om 20:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recordlading voor Antwerpen
    Bron : Nieuwsblad Transport.nl

    Recordlading voor Antwerpen

    Kort na de komst van een nieuw record-containerschip,
    de MSC Beatrice van 13.800 teu, wordt in Antwerpen vandaag alweer een record gebroken.
    Het bulkschip Bao Guo arriveert er met 163.106 ton steenkool en dat is de grootste lading die ooit in een keer naar de Scheldehaven werd aangevoerd.

    De Bao Guo is 300 meter lang en 50 meter breed.
    De bulker is beladen tot op zijn volle diepgang van 15,5 meter en moet dus hoogwater afwachten om Antwerpen in een tij te kunnen bereiken.

    De lading komt uit de Zuid-Afrikaanse haven Richards Bay en is bestemd voor het Franse energiebedrijf Electricité de France (EDF), dat jaarlijks 1,4 miljoen ton kolen via Antwerpen ontvangt.
    De Bao Guo meert aan bij Antwerp Bulk Terminal in het Delwaidedok,
    waar de losoperaties naar verwachting 2,5 dagen in beslag zullen nemen.

    27-04-2009 om 21:22 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote controle-actie containerbinnenvaart
    Bron : Nieuwsblad Transport.nl

    Grote controle-actie containerbinnenvaart

    Zeven wetshandhavers houden 'binnenkort' een grootschalige controle van de containervaart tussen Rotterdam en Antwerpen.
    De actie is vooral gericht op de aanwezigheid van voorgeschreven documenten bij gevaarlijke goederen, afvalstoffen en overige lading in containers.

    De controle wordt uitgevoerd door de KLPD Dienst Waterpolitie, de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW), de Zeehavenpolitie Rotterdam, Rijkswaterstaat, de Scheepvaartpolitie Antwerpen, de Douane en de VROM-Inspectie.
    Ook wordt er gecontroleerd op het gebruik van de communicatieregeling Rijkswateren (IVS90).

    Deze actie vloeit voort uit de in 2008 getekende Intentieverklaring Kreekrak.
    Het doel is onder meer het verhogen van de veiligheid van het containervervoer met gevaarlijke goederen op het traject tussen Rotterdamen Antwerpen.

    27-04-2009 om 21:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ericsson 4 als eerste in Boston
    Bron : nusport.nl
    Ericsson 4 als eerste in Boston

    BOSTON - De Zweedse zeilboot Ericsson 4 heeft zondag de zesde etappe van de Volvo Ocean Race gewonnen en daarmee zijn leidende positie in de algemene rangschikking versterkt.
    Schipper Torben Grael boekte met de Ericsson 4 al zijn derde etappewinst in de zeilrace om de wereld.

    De formatie had amper vijftien dagen nodig om van Rio de Janeiro naar Boston te varen.

    De boot bereikte zondagavond (plaatselijke tijd) de haven van de Amerikaanse stad enkele minuten eerder voor Ericsson 3.
    Telefonica Blue, met de Nederlandse schipper Bouwe Bekking, werd derde.

    Het Nederlandse jacht Delta Lloyd bereikte maandagmorgen (plaatselijke tijd) als zesde de haven van Boston.
    De boot van schipper Roberto Bermudez was tot het einde toe verwikkeld in een duel met Telefonica Black, dat de slotmijlen net iets sneller voer.

    Atlantische Oceaan
    In het algemeen klassement heeft Ericsson 4 77,5 punten.
    Telefonica Blue volgt met 64,5 punten.
    De zevende etappe van de Volvo Ocean Race start op 16 mei.
    De vloot steekt dan de Atlantische Oceaan over.
    De finish ligt 2500 zeemijlen verder in de haven van het Ierse Galway.

    27-04-2009 om 21:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contest-eigenaren opgelet: maak kans op een retour jachttransport binnen Europa
    Bron : navingo.nl

    Contest-eigenaren opgelet: maak kans op een retour jachttransport binnen Europa


    27-04-2009 14:29

    Voor het oudste model van alle Contest-jachten die deelnemen aan de komende Contest Cup van 5 tot en met 7 juni 2009 in Medemblik, ligt een bijzondere prijs klaar:
    Een gratis jachttransport per schip binnen Europa aangeboden door Sevenstar Yacht Transport.

    Retourtje Europa
    De Contest Cup krijgt dit jaar een bijzonder karakter vanwege het 50-jarige jubileum dat Contest Yachts uit Medemblik tijdens dit weekend viert.
    De jaarlijkse Contest Cup bestaat uit diverse zeilwedstrijden en een omlijstend programma.
    Vanwege de mijlpaal die de Medemblikse werf dit jaar bereikt, streeft de werf ernaar zoveel mogelijk oude en nieuwe Contest-jachten op het water te krijgen. “Dat onze sponsor Sevenstar Yacht Transport voor het oudst deelnemende jacht zo’n mooie prijs beschikbaar stelt, spoort alle Contest-zeilers hopelijk aan hun boten weer vaarklaar te maken en zich op te maken voor deelname aan de Contest Cup.
    De winnaar bepalen we aan de hand van het bouwnummer en de bij ons bekende gegevens over het schip”, aldus directeur Arjen Conijn.
    “Niets leuker natuurlijk dan na afloop van de Contest Cup met je eigen zeiljacht een vakantie te kunnen gaan plannen naar bijvoorbeeld de Middellandse Zee of de Scandinavische wateren, zonder dat je ook maar enig omkijken hebt naar het transport van je boot.”

    Sevenstar Yacht Transport
    Sevenstar Yacht Transport uit Amsterdam heeft jarenlange ervaring in het veilig transporteren van jachten over de hele wereld.
    Dankzij een uitgebreid en betrouwbaar mondiaal netwerk van wel 100 transporteurs, kan Sevenstar transporten naar zelfs de meest exotische bestemmingen regelen. Meer informatie is te vinden op www.sevenstar.nl.

    27-04-2009 om 21:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersporter met iets te veel diepgang

    Watersporter met iets te veel diepgang

    Bron: KNRM

    Vastgelopen
    Het Vaarwater over de Bollen is een geultje tussen het Malzwin en het Texelstroom. Het is met recht een geultje.
    Een zandbank is zo geraakt.
    Dit overkwamen ook de 3 opvarenden aan boord van het zeiljacht Brocky.
    De reddingboot van Texel, de Maria Paula, en de reddingboot van Den Helder, werden om even na half negen ’s avonds gealarmeerd door het Kustwachtcentrum.



















    Op eigen kracht weer verder
    Omdat het Vaarwater over de Bollen bij de Texelaars bijna ‘voor de deur’
    ligt waren zij als eerste ter plaatse.
    Samen werd er een sleepverbinding tot stand gebracht.
    Een beetje haast was geboden, omdat het water snel ‘viel’.
    De Brocky werd snel weer vlotgetrokken, na een korte inspectie van het schip kon het op eigen kracht, onder begeleiding van de reddingboten Maria Paula en Joke Dijkstra de reis naar Oudeschild vervolgen.

    25-04-2009 om 15:51 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw ANWB watersportboek voor motorboot
     

    Nieuw ANWB watersportboek voor motorboot

    Bron: Watersportalmanak.nl

    Manoeuvreren voor motorboot en zeiljacht - Watersport

    Iedere watersporter kent wel de verhalen (van anderen) over schipper die niet kunnen aanleggen in een sluis
    of kleine jachthaven.
    Vooral beginnende watersporters hebben veel moeite met manoeuvreren in kleine ruimten, zeker als de wind een beetje tegenwerkt.
    Martine van der Veen schreef een boek voor de ANWB waarin zij uitlegt en tips geeft voor de watersport.

    Vooral beginnende schippers hebben veel steun aan dit boekwerk.
    Om op een goede en veilige manier te manoeuvreren in de beperkte ruimte van de jachthaven geeft dit boekje een goede hulp met veel advies, tips en voorbeelden.
    Het boek Manoeuvreren voor motorboot is een handig naslagwerk voor de beginnende en de gevorderde watersporter.

    Martine van der Veen schreef ook het boek Vaardig Varen.

    Inhoud boek manoeuvreren voor motorboot en zeiljacht
    ● 60 manoeuvres voor veilige vaart in een praktische ringband
    ● 33 tips, foutanalyses en andere ‘weetjes’
    ● Oefeningen voor zelfstudie, geschikt voor elk type schip
    ● Schematisch overzicht van alle aanleg- en afvaart manoeuvres
    ● ‘Speelveld’ voor testen van kennis manoeuvreren
    ● In totaal 110 pagina’s voorzien van foto’s en illustraties

    25-04-2009 om 15:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buitenboordmotoren veel gestolen

    Buitenboordmotoren veel gestolen

    Bron: Watersportalmanak.nl

    Yamaha buitenboordmotor heeft voorkeur van dieven
    Diefstal van buitenboordmotor is een veelvoorkomend iets in de watersport. Buitenboordmotoren zijn vaak gemakkelijk
    te stelen.

    In 2008 werden 1338 aangiften gedaan van diefstal van een buitenboordmotor,
    het aantal gestolen buitenboordmotoren ligt veel hoger.
    Blijkbaar is Yamaha een populair merk bij dieven.
    Maar liefst 31% van de gestolen buitenboordmotoren waren van het merk Yamaha. Gestolen buitenboordmotoren worden zelden teruggevonden.
    Nog steeds hebben veel watersporters hun kostbare bezit onvoldoende of zelfs helemaal niet beveiligd.

    Diefstal is te voorkomen door goed slot
    Stazo is marktleider op het gebied van sloten voor buitenboordmotoren.
    Binnenkort komt een nieuw Stazo slot op de markt.
    Dit unieke slot heeft een geïntegreerde mogelijkheid om een beveiligingskabel te bevestigen.
    Op deze manier kan via het buitenboordmotorslot tevens de boot beveiligd worden tegen diefstal.
    Het Smartlock Plus is gepatenteerd, getest en goedgekeurd door SCM en TNO en heeft het VbV-keurmerk Vaartuigbeveiliging.


    Kenmerken Stazo buitenboordmotorbeveiliging
    • Dikwandig RVS slot voor buitenboordmotoren met schroefspindel bevestiging
    • Inclusief STAZO/ABUS Plus Marine cilinder,
    • Met Key Code Card om nieuwe sleutels te bestellen
    • Eenvoudig te monteren
    • Internationaal gecertificeerd
    • Beveiligingsniveau 10
    • VbV-keurmerk Vaartuigbeveiliging
    • 2 jaar garantie op de werking van de cilinder

    25-04-2009 om 15:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yacht Vision watersport beurs afgelast
    Bron : watersportalmanak.nl

    Yacht Vision watersport beurs afgelast

    Watersportbeurs Yacht Vision Outlet afgelast
    De beurs voor boten van Yachtvision in Lelystad
    gaat voorlopig niet door.
    De Boating Outlet stond gepland voor 14 t/m 17 mei in de Bataviahaven was bedoeld om de malaise die ook in de watersport zijn sporen nalaat een nieuwe impuls te geven.

    “Door het uitblijven van voldoende diversiteit in aanbod hebben wij gemeend de Yacht Vision BoatShow, welke in het teken stond van de Boating Outlet,
    uit te stellen tot een nader te bepalen tijdstip," aldus Michel Schuuring,
    commercieel directeur Yacht Vision.

    25-04-2009 om 15:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstarters in de visserij
    Bron : visserijnieuws.nl

    Herstarters in de visserij

    URK –
    Het komt nauwelijks voor: herstarters in de visserij.
    Des te opvallender:
    deze maand verhuizen er maar liefst drie kotters naar herstarters.
     

    Herstarters in de visserij
    Naast de TX 33, die in een week tijd werd omgenummerd naar ARM 33 en vorige week de eerste visreis als Zeeuw maakte, gaat de WL 28 naar Urk (gebroeders Post, UK 71) en verhuist de UK 242 naar Scheveningen (familie Letsch, SCH 42). Allemaal kotters die (ook) uitgerust zijn voor de garnalenvisserij.

    25-04-2009 om 15:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TX 68 klaar voor pulskorvisserij
    Bron : visserijnieuws.nl

    TX 68 klaar voor pulskorvisserij


    TX 68 klaar voor pulskorvisserij










    DEN HELDER –
    De TX 68 is klaar voor de pulskorvisserij. Eind deze week zou er proefgevist worden.

    Wat de installatie en het vistuig betreft was de Texelse kotter vorige week al gereed voor de pulskorvisserij.
    Maar een onvoorzien probleem met de koppeling hield de Texelse kotter langer voor de kant.

    Afgelopen weken is hard gewerkt aan ombouw van de TX 68 van de boomkor naar de pulskorvisserij.
    De motor is tegelijk afgesteld van 2.000 pk naar 1.200 pk en er is een nieuwe schroef voor het lagere vermogen onder gehangen.

    De nieuwe pulstuigen zijn in een van de werkplaatsen van de werf Visser Den Helder in elkaar gezet.
    De bestaande sloffen zijn aangepast, maar de tussenpijp is compleet nieuw gemaakt.
    Dat bleek noodzakelijk om de elektrische apparatuur kwijt te kunnen voor de elektrodes die de plaats gaan innemen van wekkerketting.

    Wat de pulstechniek betreft had er deze week proefgevist kunnen worden.
    Het (motor)technisch probleem met de koppeling gooide echter roet in het eten, want herstel vroeg weer extra tijd en een vertraging van minimaal een week.
    Afgelopen donderdag zou er proefgevaren worden en zouden er vermogensmetingen plaats vinden.

    De TX 68 gaat volledig voor eigen rekening vissen.
    Er is geen sprake van een financiële garantie.
    Alleen de aanschaf van het pulstuig en de installatie is deels door het ministerie van LNV gesubsidieerd:
    40 procent met een maximum van 176.000 euro.
    Samen met vier andere kotters heeft de TX 68 vorig jaar ingeschreven en gebruik gemaakt van deze eenmalige investerings/innovatieregeling.
    Die ondernemers hebben extra tijd gekregen tot komend najaar om te beslissen daadwerkelijk de forse investering aan te zullen gaan.

    De gemotiveerde Texelse bemanning kijkt uit naar de start met de pulskorvisserij in de praktijk.
    De schippers Pieter Aris van de Vis en Cor Daalder zullen binnen de kenniskring Puls/Sumwing hun ervaringen met de pulsvisserij delen.

    25-04-2009 om 15:28 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!