Dagboek en foto's
Inhoud blog
  • PSP les Isabel van Erina voor Valentijn
  • PSP les Isabel van Erina
  • PSP en Photoshop les Valentin Enfant van NInes
  • PSP en Photoshop les Amor van Yedralina
  • Photoshop weekscrap Winter
  • PSP ledenles Kerst2016 van Lisette van TG-Reloaded
  • PSP les Joyeuses Fetes 2016-2017 van Animabelle
  • Kerstwerkje van de site van Mosaïcale
  • Photoshop E-Cards Kerst en Nieuwjaar
  • PSP les New York van Drevers
  • Photoshop nog eentje voor Halloween
  • Photoshop en PSP Halloween 31 oktober
  • Project mailgroep Photoshop thema Halloween.
  • PSP les Top Elegance van Edith Spigai
  • Photoshop les photo-effects shape-cluster
  • Photoshop les Mosaïcale L'îlot -Eilandje
  • Photoshop creatie met tube van Yokalicious
  • Photoshop E-cards Verjaardagen 30-39 jaar seniorennet.be
  • Photoshop Project thema Oldtimers
  • Photoshop Les Alisa van Mosaïcale
  • Photoshop video les manipulation backyard
  • Photoshop weekscrap 6 augustus Sweet Dreams
  • Photoshop weekscrap 30 juli Pink Roses
  • Photoshop video les Waiting for train met mijn aantekeningen
  • Photoshop les Cool dots text effect van photoshopstar
  • PSP en Photoshop les Special Life van Catrien
  • Photoshop Project thema Bluspaal
  • Photoshop template met animatie
  • Photoshop les Oog -Eye Photomanipulation Effect met extra een animatie
  • Photoshop action Cosmos van Panos
  • PSP les Mina van Veroreves
  • Photoshop les Maura van Mosaïcale
  • Photoshop animatie met hobbelpaard
  • PSP les Top Talonaiguille van Suiza Bella
  • Photoshop creatie met een mooi masker van Linda Ferdinand
  • Photoshop les Rangoon van Mosaïcale
  • Photoshop action Reflection van Panos
  • Photoshop weekscrap 2 juli Schaaktoernooi
  • Photoshop weekscrap 18 juni Gothic Lolita
  • Photoshop weekscrap 13 juni
  • Photoshop en PSP scrap Summer Moment van Molemina 3x
  • Photoshop les animatie botsende bol van Oldy
  • PSP les 195 van Mieke
  • Photoshop mooie template aangepast en gevuld
  • PSP les Riet van Crealine-Linette
  • Photoshop scrap van Lily Fée voor medelid Hennie
  • Photoshop 3D met CS5 Repoussé gemaakt met CC2015
  • Photoshop lesje Marena van Mosaïcale voor Moederdag en eentje extra
  • PSP Top Weave van Nines
  • PSP les Zenyra van Fairymist

    Zoeken in blog



    30-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bol zomergroeten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In dit bericht en volgende berichten toon ik een paar werkjes met Photoshop.
    Klik op de afbeelding voor een vergroting.

    30-07-2006, 18:27 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walvis aangespoeld in Kommetje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hier een foto uit een krant met op de achtergrond de vuurtoren Slangkop van Kommetje, een plaatsje op het Kaapse schiereiland.




     
     
     
     
    Hier dan de foto's, die An heeft gemaakt. Wat een gevaarte he. Deze southern right whale is 14.65m lang en weegt 35 ton en is aangepoeld op vrijdag 21 juli.
    De universiteit van Kaapstad onderzoekt de doodsoorzaak. Als ik de foto zo zie, denk ik dat ze gewond is geraakt door een containerschip. Het is wel vastgesteld, dat ze pas een jong heeft gehad en die is ook gestorven zonder moeder.
     
    Het is 15 jaar geleden, dat er een dode walvis is aangespoeld, dus zoveel ervaring en middelen hebben ze niet in ZA om dat op te ruimen. Er zijn 2 mogelijkheden, verbranden of de zee inslepen en laten zinken. Voor de eerste optie is gekozen, maar volgens mijn vriendin is het nog niet gebeurd. De omgeving is afgezet, zodat ze niets kan zien. Zelf zit ze er ver genoeg vandaan om geen overlast van de stank te hebben.
    Het natuurgebied met duinen en melkhoutbos heeft veel te lijden van het rampentoerisme, zodat een groot deel is afgezet. Het verbranden is nog niet gebeurd, omdat de weersomstandigheden niet gunstig zijn en de omgeving er zo weinig mogelijk last van zal hebben, want er komen vieze zwarte rookwolken van het verbranden van vet.
     
    Groetjes van Cisca

    30-07-2006, 15:02 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.artikel over witdoodshaai in het Zuidafrikaans
    Ik heb op Internet een krant uit Kaapstad gelezen en zag een artikel over een aanval van een haai in Vishoek.
    Ik zocht iets over de walvis, die vorige is aangespoeld in het Kommetje, vlakbij waar een vriendin van mij woont. Zij heeft mij foto's gestuurd, die ik straks zal plaatsen.
    Ik heb haar op msn gesproken, maar er is nog niks gebeurd met die walvis en het gebied eromheen is afgezet en bewoners moeten nun ramen dicht houden tegen de stank. Zal volgende week wel gebeuren die verbranding en dat vet smelt dan en loopt de zee in, waar dan weer haaien op afkomen. Er mag dan ook niet gesurfd worden. Vishoek ligt aan de andere kant van het schiereiland. Er wordt in het krantenartikel een suggestie geopperd, dat de aanval van de haai daarmee te maken heeft, maar dat geloof ik ook niet. Er zijn altijd haaien bij Vishoek.
     
     
    WES-KAAP: Haai hap gat uit redder se kajak
    Carryn-Ann Nel 29/07/2006 12:02:44 AM - (SA)

    VISHOEK. – ’n Jong lewensredder het gister bo-op die rug van ’n witdoodshaai te lande gekom toe die haai eers sy geleende kajak in die lug gestoot en daarna gehap het.

     Foto Leanne Stander

    Mnr. Lyle Maasdorp (19) van Glencairn het gisteraand opgewonde vertel dié haai van byna ­3,5 m was “baie glibberig”. Maasdorp en vier ander lewensredders het omstreeks 16:30 by Sunny Cove geoefen.

    Mnr. Henri Murray (22), ’n Matie-student, is in Junie verlede jaar deur ’n witdoodshaai by Miller’s Point daar naby verskeur. In November 2004 is mev. Tyna Webb (78) ook in ’n aanval deur ’n witdoodshaai dood. Gister se aanval was sowat 300 m van waar Webb verskeur is.

    Volgens Maasdorp was hulle na Simonstad onderweg, “toe ek skielilk gevoel het hoe my kajak van agter uit die water opgelig word”.

    “Eers het ek gedink my vriende probeer met my gekskeer, maar kort daarna het ek ’n kraakgeluid gehoor en die kajak is in die lug opgestoot.

    “Met die water wat dié tyd al om my gespoel het, het ek uit die kajak gegly en in die water geval.

    “My arm het op die haai se rug beland – amper asof ek hom vashou. Die haai se snoet was voor besig om aan die kajak te kou en die stert hier om,” het hy beduie.

    “Toe byt hy die kajak. Ek wou daardie tyd net wegkom,” het hy gesê.

    Mnr. Anthony Pierce (37), een van die ander lewensredders, het nader geroei.

    “Hy het op die agterkant van my kajak geklim en ons het vinnig weggeroei,” het Pierce beskeie gesê.

    Die twee het na die rotse geroei, waarna hulle veilig tot by die kus gebring is.

    “Ek dink hy het gedink ek is ’n rob of iets wat hy kon eet. Ek moet bieg, toe ek op Anthony se kajak geklim het, het ek gewag vir die oomblik dat iets my van agter sal byt. Jy weet, daardie byt-gevoel. Al wat ek vir myself gesê het, was kom hier weg,” het hy gesê.

    Die hap van sowat ’n halwe meter uit die kajak sal minder as R1 000 kos om te herstel.

    “Ek wil dit nie as ’n aandenking hou nie. Dit is nie eens myne nie, ek het dit by ’n vriend geleen!”

    Volgens hom is dit sy kalmte wat hom uit die situasie gered het.

    “As lewensredders word ons opgelei hoe om situasies soos dié te hanteer.”

    Maasdorp het gesê hy sal nie lank uit die water bly nie.

    Hy het reeds met vriende planne gemaak om môre die koue water aan te durf.

    Verlede Vrydagaand het ’n suidelike noorkapperwalvis van 15 m in die Kommetjie-omgewing uitgespoel. Mense het toe gevrees dat van die olie van die ontbindende walvis, moontlik haaie na die gebied kan lok.

    Volgens mnr. Craig Lambinon, woordvoerder van die Nasionale Seereddingsinstituut (NSRI), het ontken dat daar ’n verband tussen die haai-aanval en die walvisolie is.

    “Daar is sowat 20 seemyl tussen die twee punte,” het hy gesê.

    30-07-2006, 13:56 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
    19-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Photoshop lesje speciaal kader met vorm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Klik op de afbeelding voor een vergroting.
    Makki, een lid van de mailgroep Photoshop, heeft dit lesje geschreven en ik heb als vorm een viool gekozen.
    Ik wens hiermee iedereen mooie zwoele en romantische zomeravonden.
    Groetjes van Cisca

    19-07-2006, 00:12 geschreven door Princess

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (16 Stemmen)
    10-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsen in de bossen met Photoshop
    Hallo allemaal.
     
    Ik heb weer een paar uurtjes zitten Photoshoppen. We zijn in de groep bezig met bewegende beelden en ik heb mijn favoriete gifje (= animatie) van fietsen gebruikt.
    Dat gifje bestaat uit 4 frames en dat heb ik 4 keer gekopieerd in mijn achtergrond en hier en daar het gummetje voor de fiets achter de bomen gebruikt.

     
     
    Groetjes Cisca

    10-07-2006, 22:06 geschreven door Princess

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (11 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weimaraner met een penseel van Photoshop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Klik op de afbeelding voor een vergroting.
    Op de mailgroep Photoshop is een mooi penseel geplaatst en daarmee kan je een vorm maken, waarin je een afbeelding kunt plakken.
    Omdat we nu 2 weken op een Weimaraner passen, komen de herinneringen aan onze honden Princess en Tara weer boven en heb ik dit werkje gemaakt. De afbeelding van een fazant is geplukt van Internet. De foto's zijn van leden van de Weimaraner vereniging.
    http://www.weimaraners.nl/coppermine/

    Groetjes van Cisca

    10-07-2006, 20:07 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.salto met Photoshop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog een voorbeeld. Klik op de afbeelding om de animatie te zien.

    10-07-2006, 17:19 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.strandloper
    Ik heb een oefening gemaakt met Photoshop en een animatie met Image Ready.
    Het is een loper en die afbeelding maak je met een lettertype van dingbat. De letter heeft Swifty en stelt figuurtjes met diverse poses voor, zodat je er een animatie van kan maken. Ik heb een  strand als achtergrond gekozen en hier komt de strandloper.
     
     
     
    Groetjes Cisca

    10-07-2006, 16:50 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    04-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valkenburg Tour de France
      
     
    De Duitser Matthias Kessler heeft in Valkenburg de derde etappe van de Ronde van Frankrijk op zijn naam gebracht.

    Kessler reed in de slotkilometers met succes weg uit het peloton. De Australiër Michael Rogers won de sprint van het peloton, voor de Italiaan Daniele Bennati en de Belg Tom Boonen. Boonen nam wel de gele trui over van de Noor Thor Hushovd.
    2 uur

    Er is veel minder publiek op de Tour-etappe naar Valkenburg afgekomen dan verwacht.

    Volgens een eerste schatting van de politie staan 300.000 mensen langs het parcours. Dat is maar 20 tot 25 procent van wat werd verwacht. De politie denkt dat veel mensen thuis zijn gebleven in verband met de hitte.

    Bovenstaande op Internet gevonden.
    Mijn jongste zoon Victor logeert een paar dagen bij ons en hij wilde graag vandaag naar Valkenburg. We zijn met de auto naar Heerlen gereden (een uur onderweg) om daar de trein te nemen naar Valkenburg, want de wegen rond Valkenburg zijn afgezet voor het verkeer. Ik moet zeggen dat de organisatie van de treinen en met de politie overal alles perfect was geregeld. We waren om 14.30 uur in Valkenburg waar het peloton even na 17 uur de finish heeft bereikt en ik heb het prima kunnen volgen vanaf een terrasje in het centrum van Valkenburg. Boven verwachting heb ik er enorm van genoten en Victor is een stuk de Cauberg opgelopen om te kijken en heeft daar 2 uur  gestaan. Na afloop hebben we samen op het terras iets gegeten en pilsjes gedronken, want we hadden dorst. Toen terug met de trein, weer prima geregeld en we waren om 20.15 uur thuis.

    Groetjes Cisca

    04-07-2006, 21:04 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    02-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.California Blue
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik op de afbeelding voor een vergroting.

    Geïnspireerd door het mooie weer heb ik een zonnige afbeelding gemaakt met Photoshop van een lesje om tekst in te voegen met gebruik van kanaalmixer en kleurbereik. Bedankt Makki van de mailgroep Photoshop voor het lesje. Ik heb niet de dummy tekst gebruikt, maar van het liedje California Blue, waarmee ik de afbeelding in de hooglichten heb gevuld.

    Groetjes van Cisca

    02-07-2006, 23:29 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    28-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nordic Walking
    Goede avond allemaal,
     
    Vanmiddag voor de eerste keer Nordic Walking gedaan. Ik heb erg veel last van mijn rug sinds een paar dagen, maar we hebben met ons bridgegroepje afgesproken om deze sport te gaan doen en lessen te volgen. Ik zou eerst meegaan om alleen te kijken, maar toch eigenwijs en heb meegelopen op deze initiatieles. Ik ben nu wel kei kapot. Had wel een extra pijnstiller genomen, maar na bijna 2 uur lopen voel ik mijn rug wel, maar het viel me niet tegen. We hebben 10km gelopen. Eerst aanwijzingen en toen van start in een prachtig natuurgebied Domein Kiewit in de buurt van Bokrijk/Genk. We waren met z'n zevenen van ons bridgegroepje. Het weer was schitterend, niet te warm. We nemen nog 4 keer een les van 2 uur en volgende maandag komt de leraar naar ons toe en gaan we naar het Hageven, een natuurgebied bij ons. Dan weer op woensdag en vrijdag en de maandag daarop. Hopelijk gaat het dan beter met mijn rug. Het is toch belangrijk, dat je de techniek beheerst om blessures door een verkeerde techniek te voorkomen. Het is een goedkope sport vergeleken bij andere sporten. Deze 5 lessen van 2 uur kosten slechts €30. Dan moet je goede wandelschoenen hebben en een paar stokken. Een tennisracket is duurder. Daarna kost het je niks meer, geen contributiegeld. De stokken hebben we nu in bruikleen.
     
     
     
     
    Hier wat uitleg over Nordic walking.
     

    Nordic Walking

    Steeds meer zie je “Nordic Walkers” in het straatbeeld. Bij deze intensieve vorm van wandelen gebruik je tot 90% van de spieren, waardoor je heel het lichaam in conditie brengt. 
    Door de stokken is 30 % minder belasting op spieren en gewrichten in enkels, knieën, heup en rug.
    Je gebruikt 46 % meer energie dan bij joggen of sportief wandelen.
    Weldadig effect op nek, schouder, boven- en onderrug.
    Nodic walking is voor ALLE LEEFTIJDEN
    Laag inspanningsniveau. Er blijft tijd en adem over voor een praatje met de medewandelaars.
    Ondertussen is dit reeds een rage door gans Europa, die Vlaanderen nog niet echt heeft aangedaan. 
    Maar ook hier zal het wel vlug gaan.

    Nordic walking is lopen met aangepaste skistokken. Het is een nieuwe sport in Nederland en België en een hype in Scandinavië en de Verenigde Staten. In Finland, waar deze sport vandaan komt, zijn er al een miljoen beoefenaars.

    Nordic walking is in Finland ontstaan als zomertraining voor langlaufers, die als de fitste atleten ter wereld beschouwd worden. Nordic walking combineert de positieve trainingseffecten van hardlopen met de voordelen van langlaufen. Het resultaat is een totale lichaamsoefening waarbij 40 procent meer calorieën worden verbrand zonder harder of langer te lopen. Een ander voordeel is dat de knieën minder belast worden, waardoor Nordic walking ook voor mensen met beschadigde knieën goed te doen is.

    Vergeleken met normaal lopen, zet Nordic walking meer druk op de grond met de stokken. Nordic walkers maken meer gebruik van hun schouders en bovenarmspieren, terwijl ze een goede rug-, borst- en buikspieroefening krijgen. Dit voegt extra energie in de beweging toe wat leidt tot:

    • sneller lopen
    • langere afstanden lopen
    • heuvels makkelijker beklimmen
    • een bovenlichaams-training krijgen
    • meer calorieën verbranden.

    28-06-2006, 20:11 geschreven door Princess

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    27-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tag Calla Lily
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik op de afbeelding voor een vergroting.
    Met eigen werk wil ik jullie een goede avond toewensen.

    Dit is met Photoshop gemaakt van een PSP site met veel leuke tags. Dus hier de URL voor PSP liefhebsters.

    http://www.jeannettesite.nl/lessen_index.htm

    Voetbal is voorbij, maar voor mij is nu tennis op Wimbledon belangrijk.

    Vanmiddag de eerste wedstrijd van Kim Clijsters gezien en die heeft gelukkig gewonnen evenals Justine Henin gisteren. Vanmorgen heb ik zelf nog op de tennisbaan gestaan en ben weer door mijn rug gegaan, had al klachten sinds zaterdagavond. Maar ja we waren maar met z'n vieren en dan wil ik de anderen niet teleurstellen. Hopelijk gaat het morgen goed genoeg met die rug, dat ik mee kan gaan met mijn bridgevriendinnen naar Hasselt, waar we onze eerste les krijgen om aan nordic walking te doen. Enkelen  zijn 10 jaar jonger dan ik, dus ik hoop wel mee te komen met die club.

    Groetjes van Cisca

    27-06-2006, 00:00 geschreven door Princess

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    20-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK recept Argentinië
    Het WK: 32 landen, 32 culturen en 32 keukens. Op zoek naar de lekkerste recepten uit alle WK-landen.Het WK: 32 landen, 32 culturen en 32 keukens. Op zoek naar de lekkerste recepten uit alle WK-landen.

    Vandaag een recept uit Argentinië, omdat Oranje morgen speelt tegen dit land.
     
     
     

    Argentinië

    Argentijnse biefstuk met pruimensaus

    Over de uitgestrekte pampa’s van Argentinië grazen miljoenen runderen. Geen wonder dat de Argentijnse keuken over de gehele wereld bekend om de steak. Wij doen hier vandaag vrolijk aan mee. Biefstuk! In 20 minuten bereid.

    Ingrediënten (voor 4 personen):

    - 4 Argentijnse biefstukjes

    - 30 gram boter of margarine

    - peper

    - 1 1/2 dl slag- of koksroom

    - 150 gram gewelde/gekookte pruimen

    - scheutje sterke drank uit Argentinië of rum

    - 50 gram gepelde en grofgehakte paranoten

    Bereiding:

    Neem de biefstuk circa 30 minuten voor de bereiding uit de koelkast.
    Voeg dan de boter toe en laat dit uitbruisen.
    Bak de biefstuk aan beide zijden goudbruin.
    Bestrooi tijdens het bakken royaal met peper.
    Neem de biefstuk uit de pan en houd ze warm (oven of folie).
    Blus het bakvet al roerende met de room, de pruimen en de drank.
    Kook het vocht al roerende in.
    Bestrooi met de paranoten.
    Serveer de biefstuk met de saus.

    Eet smakelijk!

    20-06-2006, 18:05 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opera La Bohème van Puccini
     
     
    Goede middag allemaal.
    Ik start met een plaatje van een scène uit de opera La Bohème van de Italiaan Puccini, geschreven in 1896. Dit is een afbeelding van Internet van een andere operagroep. Deze opera wordt in het Italiaans gezongen, maar we kunnen het verhaal goed volgen door een vertaling met een lichtkrant boven het toneel. We hebben het droog gehouden maandagavond op het kasteel van Alden Biesen in Bilzen en ook de temperatuur bleef boven de 20 graden, dus een mooie zomeravond.
    Het decor en de kleding van deze operagroep was erg slecht. Nou speelt die opera zich af in een arme wijk in Parijs, maar we vonden het echt onverzorgd allemaal. De stemmen van de zangers waren wel mooi, maar je gaat naar een opera om ook van een mooi schouwspel te genieten en dat viel een beetje tegen. Het is een liefdesdrama tussen de dichter Rodolfo en een arm meisje Mimi, die aan tuberculose lijdt en aan het einde van het verhaal sterft.
     
    We hebben deze opera gezien in een kasteel de Alden Biesen in Bilzen, een uur rijden bij ons vandaan.
     
     
     
    Dit kasteel was een abdij van de Duitse ridderorde uit 1200. In 1970 is het complex afgebrand en daarna prachtig gerestaureerd door de Vlaamse Gemeenschap. Het concert vond plaats op de binnenplaats, die overdekt was met grote parasols, zodat het bij regen ook kan doorgaan. Op deze luchtfoto kan je de parasols zien tussen de 4 torens van het kasteel.

    Groetjes van Cisca

    20-06-2006, 14:07 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    17-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel3 VOR Rotterdam

    Om 12 uur gaan we naar het upperdeck van het paviljoen om van een zeer goed verzorgde lunch te genieten en we kunnen buiten op het terras zitten in de schaduw van de bomen en er staat een beetje wind, zodat het goed is uit te houden buiten met de hoge temperaturen van de laatste dagen.

     

    De lunch wordt geserveerd en het voorgerecht wordt gebracht. Vooraan rechts het gezicht van mijn echtgenoot Henk. Het is goed te zien hoe we onder de bomen in de schaduw zitten.

     

    Ik kom Pauline tegen (organisatrice van dit evenement van ABN/AMRO) en ze komt even bij ons aan tafel zitten. We hadden al kennis gemaakt in Kaapstad en ze vond het leuk, dat ik toen het verslag heb doorgestuurd.

    De lunch heeft 4 gangen en het dessert is in buffetvorm en dat ziet er ook geweldig uit. Diverse dingen kunnen in chocolade worden gedoopt, zoals fruit

     

    17-06-2006, 22:20 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel4 VOR Rotterdam

      

    Hier een overzicht van de Maas in Rotterdam. Voor de rij bomen langs de Maas is het paviljoen van ABN/AMRO te zien met gele en groene delen in het dak. Links op de achtergrond de Erasmusbrug en in het midden de Kop van Zuid. 

    Om 15 uur krijgen we een rondleiding door de haven en we zien ook een simulator staan om het zeilen na te bootsen. De boten worden nu onderhouden voor de laatste etappe.

     

    Hier wordt de boot van de Pirates of the Caribbean uit het dok gehaald en weer te water gelaten.

     

    Ik maak een praatje met de zeilmaker Jean Martin, die ik ook in Kaapstad heb ontmoet en deze jongeman komt uit Antwerpen. Hij repareert de zeilen van de boten ONE en TWO en behoort dus tot de offshore ploeg. De boot van team TWO ligt ook nog in het dok.

     

    Dan lopen we richting Veerhaven om boot ONE te bekijken. De foto boven is een lezersfoto van het AD en rechts onderaan is de Veerhaven, waar nieuwe steigers zijn gemaakt voor deze zeilboten.

     

    Hier ligt dan boot ONE met de bijnaam Black Betty te pronken.

    Om 16 uur staat de eerste bus weer gereed om ons terug te brengen naar de parkeergarage.

    We hebben erg genoten van deze stralende dag.

    17-06-2006, 22:20 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel2 VOR Rotterdam

    We komen voor 11 uur aan in de parkeergarage van de Merwehaven in Rotterdam, waar een bus om 11 vertrekt naar de Veerhaven, een rit van 20 minuten.

     </o:lock></v:shapetype>

    We worden in het grote paviljoen van ABN/AMRO ontvangen. Deze paviljoens hebben ook onderweg overal in diverse havens gestaan en nu zijn er 2 paviljoens aan elkaar gebouwd in de thuishaven. We zien weer een film over de race en krijgen uitleg over allerlei aspecten.

     

    De modellen van de boten worden getoond en ook hoeveel kleding de bemanning aan boord nodig heeft en uit welke materialen dat is gemaakt. Het leven aan boord zien we op de film. De boten zijn van carbon fibre en Kevlar gemaakt. Ook de werking van de kantelkiel met een gewicht van 4500 kg wordt uitgelegd.

     

    De meeste boten zijn het ontwerp van Bruce Farr en het is de eerste keer, dat een boot van een andere ontwerper deze race gaat winnen. De boten van ABN/AMRO zijn in Lelystad gebouwd en de ontwerper is een Argentijn.

     

    Hier zien we de modelboten, de witte is boot TWO en de zwarte is boot ONE

    Veel gegevens zijn te vinden op diverse sites, maar ik wil er eentje noemen om eens te kijken.

    http://www.oceanrace.nl/vor/index.aspx

    17-06-2006, 22:11 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOR in Rotterdam

    Na het eerste deel van het verslag over ons bezoek aan Rotterdam op 12 juni komt nu het vervolg waarom we eigenlijk daar zijn geweest.

    Ik ben een enthousiast supportster van de Volvo Ocean Race geworden sinds het einde van de eerste leg van Spanje naar Kaapstad, waar de teams van ABN/AMRO, boot ONE met de bijnaam “Black Betty” en boot TWO nummer 1 en 2 zijn geworden en sindsdien heb ik deze race dagelijks gevolgd via Internet.

    Deze zeilrace om de wereld duurt 8 maanden en de lengte is 32.000 zeemijlen. Ik heb steeds alle resultaten en verslagen op mijn webblog geplaatst, maar enkele zijn op de een of andere manier verdwenen.

    Het gaat om 7 teams, 2 teams van ABN/AMRO, de Pirates of the Caribbean uit de VS, een team Brasil1 uit Brazilië, Ericsson Racing Team uit Zweden, Movistar uit Spanje en Brunel uit Australië. Ze staan nu in volgorde van de scoretabel, behalve team TWO staat op de 4e plaats. Er is nog 1 leg te gaan van 500 mijl naar Göteborg en de winnaar is overduidelijk team ONE. Om de 2e en 3e plaats kan nog gestreden worden en team TWO staat op de 4e plaats met slechts een halve punt verschil op het team van Ericsson, dus dat is nog spannend of de 4e plaats gehandhaafd kan worden. Het gaat niet zo goed meer met het team van boot TWO, die bemand wordt door jonge amateurzeilers, waarvan er tijdens de oversteek uit New York de sympathieke Nederlander Hans Horrevoets overboord is geslagen en verdronken. Movistar is tijdens deze 6e leg gezonken en is uitgeschakeld en eindigt op plaats 6. Als laatste staat het team van Brunel, die ook enkele legs niet heeft kunnen varen wegens technische problemen.

    In Kaapstad hebben we op 11 december 2005 alles gehoord over de teams en de boten van ABN/AMRO en nu hadden we weer een uitnodiging van de bank om naar Rotterdam te komen, dat het eindpunt was van leg 8 uit Porthmouth. Boot ONE heeft tot nu toe 6 legs gewonnen en was nummer 2 op de leg naar Wellington achter Movistar en de leg naar Rotterdam achter Brasil. Donderdag 15 juni om 12 uur is het startsein gegeven voor de laatste leg naar Göteborg.

    Team ONE heeft ook de meeste In Port races gewonnen en ook in Rotterdam op zondag. De In Port race in Kaapstad op 26 december heb ik op een boot als toeschouwer mee mogen maken, maar ben wel zeeziek geworden.

                           

    De schipper is Mike Sanderson uit Nieuw Zeeland (34 jr) en de navigator is Stan Honey uit de VS (50 jr), de beste navigator van alle teams.

     

    Behalve de schipper en de navigator bevinden zich nog 8 bemanningsleden aan boord van deze 70-voets racejachten.

    Boot TWO heeft wel het wereldsnelheidsrecord op zijn naam met 546 zeemijlen in 24 uur.

    17-06-2006, 22:09 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    13-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam 12 juni 2006

    Hierbij het eerste deel van het verslag van mijn bezoek op 12 juni aan de haven van Rotterdam.

    Ik begin met het zeilschip de Oosterschelde in de Veerhaven met uitzicht op de Erasmusbrug.

    Oosterschelde

    Bron: http://www.sailaway.nl/index.html

     

    de Oosterschelde is een Rotterdams vrachtschip uit 1918; zij is het grootste gerestaureerde zeilschip van Nederland. Deze driemastschoener is gebouwd in Zwartsluis en heeft een lengte van 50 meter. Het schip ligt aan de Westerkade van de Veerhaven in Rotterdam.

     

    Deze foto is door mij gemaakt op 12 juni, waar ik sta in de Veerhaven met uitzicht naar de Erasmusbrug en rechts is dan de Kop van Zuid. Op de voorgrond links de boegspriet van het zeilschip de Oosterschelde.

       foto van Internet

    De lucht is hier niet zo strak blauw als op 12 juni. Ik wil alleen de plaats laten zien vanwaar ik bovenstaande foto heb gemaakt.

    De historische driemaster 'Oosterschelde', het grootste gerestaureerde zeilschip van Nederland, maakt boeiende zeilreizen op alle zeeën en oceanen. U kunt met ons meezeilen op een van deze reizen. Het programma laat zien welke reizen in de komende tijd worden gemaakt.
    Meezeilen op zo'n groot authentiek zeilschip is een heel bijzondere ervaring. Er moet voortdurend rekening gehouden worden met de natuurelementen. De omstandigheden op zee zijn nooit dezelfde. Plannen kunnen daarom onderweg gewijzigd worden. Bij langere oversteken wordt 's nachts doorgezeild en worden er wachten gelopen. Alle opvarenden, behalve diegenen die te kennen geven daar geen behoefte aan te hebben, worden samen met de bemanning ingedeeld om het schip te zeilen, te sturen en te navigeren. Zeilervaring is hierbij niet vereist. Het is onze ervaring dat de meeste opvarenden graag actief meedoen met het werk aan boord. De bemanning zal u met plezier uitleggen waarvoor alle lijnen, vallen en schoten dienen. Het samenwerken schept een band, maar ook het samen genieten van de zonsopkomsten en zonsondergangen. Nergens zijn deze zo goed te zien als met de wijde horizon vanaf het water.
    Het wachtsysteem bestaat uit 3 wachten van 4 uur elk. Dit betekent dat u na een wachtperiode aan dek 8 uur op andere wijze kunt besteden.
    De 'Oosterschelde' is geliefd geworden onder zee- en natuurliefhebbers. Het zijn geen mensen die meevaren voor een luxe cruise. Voorop staat de actieve en directe kennismaking met de zee, de natuur en het zeilen. Het schip is overigens zeer comfortabel ingericht en van alle gemakken voorzien. Alle hutten zijn voorzien van een wastafel met koud en warm stromend water. Douches zijn gemeenschappelijk. In de ruime en warm ingerichte salon bevinden zich leestafels, zithoeken en een piano. De vloerverwarming en een houtkachel zorgen voor een aangename temperatuur binnen. De ruime bibliotheek biedt boeken over allerlei vaargebieden, het dierenleven en over schepen en het is mogelijk video's te bekijken met documentaires.
    Het leven aan boord wordt ons gemakkelijk gemaakt door de verzorging van de goede maaltijden, bereid door onze professionele kok en zijn koksmaat.

    Erasmusbrug

    De Erasmusbrug is naast de Willemsbrug de tweede brug over de Nieuwe Maas in het centrum van Rotterdam. De brug verbindt de nieuwe wijk de Kop van Zuid met het centrum aan de noordzijde van de rivier.

    De Erasmusbrug is ontworpen door Ben van Berkel (UN Studio) en opgeleverd in 1996. De 808 meter lange tuibrug heeft een 139 meter hoge geknikte asymmetrische stalen pyloon, waaraan de brug de bijnaam "De Zwaan" dankt. Tussen de Kop van Zuid en de pyloon is er een 89 meter lange basculebrug voor schepen die niet onder de tuibrug door kunnen. Deze basculebrug is de grootste en zwaarste basculebrug in West-Europa.

    Kort na de opening van de brug bleek in oktober 1996 dat het brugdek van de Erasmusbrug bij windkracht zes onverwacht begon te slingeren. Om de trillingen te dempen zijn er daarom nieuwe dempers gemonteerd.

    Midden 2004 kwam de brug in het nieuws omdat ontwerper Ben van Berkel vond dat er einde moet komen aan het 'misbruik' van zijn ontwerp: volgens hem rust er op dit soort ontwerpen ook auteursrecht; als aanbieders foto's of schaalmodelen willen verkopen, moeten zij toestemming vragen aan de auteursrechthebbende en een vergoeding betalen. Voorzover bekend geldt dit alleen als bijvoorbeeld de foto commercieel wordt geëxploiteerd of als logo wordt gebruikt.

    13-06-2006, 16:58 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (11 Stemmen)
    29-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotokaartje
     
     
     
    Allemaal een fijne maandag gewenst.
     
    Hier een kaartje gemaakt, was een lesje van Photoshop om een bladzijde uit een fotoboek te maken met een krul in dat dunne papier. Dat maak je met een filter in het programma. Als onderwerp heb ik het thema van mijn toekomstige website gebruikt en een leuk koordje op Internet gevonden.
     
    Op die website kan je nog niet kijken, die is nog lang niet klaar. De voorpagina maken was lesje 1 en deze week start lesje 2, zal zo kijken op de mailgroep Photoshop wat me te doen staat. Bedankt Maria, dat je hebt gekeken en iets hebt geschreven in het gastenboek.
     
    Gisteren hebben we 2 uurtjes op de fiets gezeten. Tempo bij wind mee 22 km en met wind tegen 12-15 km per uur. Was al weer 2 weken geleden en we willen toch een beetje in vorm blijven, want volgende week 6 juni gaan we 5 dagen naar Remagen aan de Rijn in Duitsland om te fietsen.
     
    Het weer hier is iets opgeklaard sinds vanmorgen vroeg, een mager zonnetje doet zijn best en het is nu 14 graden.
     
    Ik ga verder met de oefening maken voor de website.
     
     Groetjes van Cisca 

    29-05-2006, 00:00 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    Archief per week
  • 13/02-19/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/11-04/12 -0001

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!