Foto

G.V. Lagere school

Schutterijstraat 6

Karel van Manderstraat 33

8760 Meulebeke

051/487149  051/484104

Fax: 051/484105

sint.amandus.school@scarlet.be

Links
  • Oudercomité
    In de klas van
  • juf Els
  • juf Heidi
  • juf Christine
  • juf Katrien Vergote
  • juf Lobke
  • juf Carine
  • meester Geert D'haene
  • juf Isabelle
  • juf Marleen
  • juf Katrien Christiaens
    Nieuw internationaal project: Strips in @ction
    Webalbums
  • Kermis op school
  • sportklassen 1C
  • vijfde leerjaar: 1302
  • opendeur eerste leerjaar
  • de kinderkok
  • grootoudersfeest
  • schoeiselmuseum
  • meetcircuit: tweede leerjaar
  • Sinterklaas op school
  • Sinttoneel
  • Sportklassen: 2B en 2C
  • Sportklassen: 1A
  • Sportklassen: 2A
  • Kersttoneel: zesde leerjaar
  • Regenboogmoment januari 2012
  • Meester op de fiets: tweede leerjaar
  • Rode neuzentocht
  • Goed nieuwskrant: tweede leerjaar c
  • Zwemmen: tweede leerjaar
  • Maria Lichtmis in het tweede leerjaar
  • De Elfenkring: tweede leerjaar
  • Move tegen pesten
  • Carnaval: eerste, tweede en derde leerjaar
  • Carnaval: vierde, vijfde en zesde leerjaar
  • Maskers: tweede leerjaar c
  • Filmpjes
  • Dans regenboogmoment
  • Sportklassen 1B en 1C
  • Sportklassen 1C
  • Saved by the bell
  • Saved by the bell
  • Regenboogmoment oktober
  • Frans liedje
  • Kortrijk 1302: vijfde leerjaar
  • Grootoudersfeest
  • Grootoudersfeest:eerste leerjaar
  • Grootoudersfeest: tweede leerjaar
  • Grootoudersfeest: derde leerjaar
  • Regenboogmoment november 2011
  • Sinterklaasoptreden eerste leerjaar
  • Sinterklaasoptreden tweede leerjaar
  • Sinterklaasoptreden derde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden: intermezzo
  • Sinterklaasoptreden vierde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden vijfde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden zesde leerjaar
  • Kerstmusical eerste leerjaar
  • Kerstmuscial tweede leerjaar
  • Schoolkoor: hallo
  • Schoolkoor: samen op reis
  • Regenboogmoment: 3B
  • Regenboogmoment: Laura, Esmée en Auréline
  • Move tegen Pesten
  • Carnaval: 1, 2 en 3
  •  

     

    Ons team
  • Foto

    Isabelle Wullaert: 1A

    Foto

    Els Verhelst:1B

    Foto

    Ann Servayge:1C

    Foto

    Heidi Dejonghe: 2A

    Foto

    Patrick Verguchten: 2B

    Foto

    Christine Glaude: 2C

    Foto

    Marleen Vandendriessche: 3A

    Foto

    Katrien Christiaens: 3B

    Foto

    Katrien Debouver: 3C

    Foto

    Lobke Devolder: 4A

    Foto

    Katrien Vergote: 4B

    Foto

    Carine Devlamynck: 4C

    Foto

    Guido Devolder: 5A

    Foto

    Nadine Tallieu: 5B

    Foto

    Marieke Lamote: interim 5B

    Foto

    Geert D'haene: 5C

    Foto

    Chris Vandekerckhove: 6A

    Foto

    Martine D'haene: 6A

    Foto

    Geert Tallieu: 6B

    Foto

    Martine Belaen: 6C

    Sint-Amandusschool Meulebeke

    Redactie: juf Christine - juf Lobke
    18-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juul
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag hebben we een mooie Juul gemaakt, omdat we vinden dat Juul niet mag gepest worden! Hij heeft mooie krullen en een mooie punten neus. We hebben hem met hout gemaakt en een mooie glimlach toegegeven. Ik hoop dat Juul niet meer gepest zal worden! Hij heeft mooie ogen en een mooie romp. Juul is voor mij een goed iemand en zou nooit gepest mogen worden! Hij heeft mooie schoenen aan. Juul is een eerlijk iemand. Daarom vinden wij dat hij niet mag gepest worden en maakten we Juul om hem blij te maken. Hij heeft geen vrienden en daarom heeft hij onze klas! Hij wil iedereen helpen maar hij kan niet omdat hij gepest wordt. Gelukkig had Noortje hem gered! Wij maken ook een Juul omdat we vinden dat Juul het niet verdient om gepest te worden en alleen maar een hoofd te hebben. Juul heeft het niet verdiend om gepest te worden en daarom kan hij op onze klas steunen en hebben we hem gemaakt.

    Sarah Debouvere, klas 4A


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grappige Juul
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben een Juul gemaakt. Met hout en vele andere dingen. We hebben dat gemaakt omdat we in de anti-pestweek zijn. De meester en een paar andere kinderen hebben een grote Juul gemaakt, en andere kinderen hebben een kleine Juul gemaakt. Het was heel moeilijk. Het is een grote Juul. Hij is heel grappig. We mochten sommige kinderen helpen. Het was heel leuk, maar soms ook eens niet gemakkelijk. We moesten de kleine Juul achtermaken. We hebben er een hele namiddag aan gezeten.

    Aïsha Muylle, klas 4A


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van Juul
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Waarom hebben wij dat gedaan? Omdat het deze week de anti-pestweek was. En we hebben een grote Juul gemaakt. En we hebben anar het verhaal van Juul geluisterd. Ik ga nu iets vertellen over het verhaal van Juul. Juul werd gepest op school. Ze schelden hem uit. En roepen 'krullenkop', en zo verder. En hij pakte de schaar en hij snijdt zijn krullen af. En toen zette hij een muts op en zijn muts zakte naar beneden. En ze riepen 'flapoor' en hij trok zijn oren uit. En toen zakte zijn muts helemaal naar beneden en hij zag niks meer. Hij legde zijn benen op de treinsporen en toen kwam de trein. En toen kwam een man en zette Juul in een rolstoel. En hij hing naar de dierentuin en hij was net bij de leeuw en hij stak zijn arm door de tralies. En toen stak hij zijn andere arm in de lift met zijn arm door de liftdeur. En toen wou hij niet meer zien en duwde zijn ogen uit en het ging zo voort. Ik ga nu over iets anders beginnen. We hebben één grote Juul gemaakt. En toen hebben we een paar kleine Juultjes gemaakt.

    Jolien Derock, klas 4A

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juul wordt gepest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de knutselles hebben we een grote Juul gemaakt.
    Om te tonen dat pesten heel erg is!
    We hebben ook een paar kleine Juuls gemaakt.
    We hebben heel hard gewerkt aan onze Juul.
    We hebben er alles aan gedaan om hem mooi te maken.
    Hij is van hout gemaakt, maar hij is net echt.
    De kleine Juul is gemaakt van friskostokjes.
    We hebben ook een paar foto's getrokken van Juul en de kinderen.
    Hij staat er zeer mooi op en alle kinderen lachen, zelfs Juul ook.
    Het zou leuk zijn moest Juul echt leven.
    Maar hij mag niet verdrietig zijn en niemand mag hem pesten!
    Want het is niet leuk als mensen verdriet en pijn hebben.
    We hebben altijd wel eens verdriet en pijn.
    Maar wij wenen om prutsen, maar Juul mag wenen.
    Hij mag wel roepen, en tieren, en wenen!
    Wie pest moet zich eerst in de plaats zetten!
    Het was een leuke namiddag. We hebben veel gewerkt.
    Dat hebben we echt geleerd: Nooit pesten!

    Josephine Vandenbussche, klas 4A


    >> Reageer (0)
    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vierde regenboogmoment
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag hebben we een regenboogmoment gedaan. Ons thema was 'pesten'. Als eerste hadden drie kinderen hun nieuwjaarsbrieven voorgelezen. En dan waren Har, Mo en Nie gekomen. Het was heel mooi. Het deelthema was 'respect hebben'. Na het regenboogmoment hebben we gedanst en hebben we een drankje gekregen.

    Yasemin Sahan

    Proficiat...
    aan Emely (klas 2B) en Jonathan Callewaert (4B) met hun broertje Alexander
    aan Bradnon (4C) en Mathias Debaets (1A) met hun zusje Lara
    aan Ozlem Ozer (2B) met haar broertje Kâzin
    en natuurlijk ook proficiat aan de ouders!

    mevrouw Katty, directeur

    >> Reageer (0)
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juul is hersteld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je mocht maar met vier aan Juul werken.
    Juul is een jongen die gepest wordt en
    letterlijk kapotgemaakt wordt.
    Dus wij kregen de opdracht om hem te herstellen.
    We kregen al zijn onderdelen en gingen direct aan het werk.
    Maar als we bijna klaar waren, zagen we dat de benen
    en armen verkeerd zaten.
    We hebben alles uit elkaar gedraaid en juist gestopt.
    Als alles juist zat, hebben we een daverend applaus gekregen.
    Nu maar hopen dat er in het echt nooit meer gepest wordt.

    Anaïs De Clerck, klas 4B

    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juul, symbool om niet te pesten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We mochten een Juul maken.
    Uit allemaal ijsstokjes!
    Er werd één grote Juul gemaakt,
    en 23 kleine. Hij kreeg kleren, ogen,... van alles wat.
    En dan schilderden we onze Juul
    in heel mooie kleuren.
    Juul is een symbool om niet te pesten.

    Sam Maelfait, klas 4B

    >> Reageer (0)
    09-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstmusical tweede leerjaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Wij blikken graag nog eens terug op de kerstmusical die wij opvoerden voor het eerste en derde leerjaar en voor de derde kleuterklas. Ook veel ouders kwamen vrijdagnamiddag (22 december) kijken.
    Jochen en Febe speelden An en Jan, twee gewone kinderen die de echte betekenis van
    Kerstmis leren kennen. De andere kinderen beeldden de kaarsjes, klokjes, kerstballen en de piek uit en vormden een reuzegrote kerstboom. Ook de figuren rond de kerststal speelden hun rol in het verhaal.
     
    De kinderen van het tweede leerjaar

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstfeestje in de klas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag 22 december hebben we in de klas een feestje gegeven.
    Er waren ook geschenkjes die we dan kregen.
    Maar voor we de geschenkjes kregen speelden we eerst 4 op een rij.
    We kregen punten als we wonnen: Als je het eerste spel won dan kreeg je 1 punt. Maar als je je twintigste spel won kreeg je dan ook 20 punten!
    Als je gelijkspeelde dan kreeg je 5 punten en als je verloor dan kreeg je niets.
    Ik ben gewonnen met 615 punten.
    Ik mocht dan ook eerst een pakje kiezen. Eerst moest je een blokje trekken en daarop stond dan een nummer. Op een pakje stond dan hetzelfde nummer en dan kreeg je dat pakje.
    De kerstman was Romy.

    Viktor Vandermeulen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vlechten in 't Groen Plekske
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In 't Groen Plekske hebben we net voor de vakantie bomen gesnoeid.
    De takken hebben we op vrijdag 22 december na school gevlochten.
    Er waren twaalf plaatsen en die waren vlug volzet.
    In 't Groen Plekske stond een hutje waar al een beetje aan gewerkt was.
    Daaraan hebben we verdergewerkt.
    Er stond een machine om het te dikke hout te hakselen.
    Er werd goed gewerkt en als beloning kregen we een lekkere wafel en een drankje.
    Van meester Stefaan kregen we een speldje van het WWF (Wereldnatuurfonds) met een dier er op.

    Viktor Vandermeulen

    >> Reageer (0)
    22-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersttoneel in de kerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op donderdag 21 december speelden 6B en 6C het kersttoneel in de kerk. Thomas en Mouna waren Maria en Jozef. Het kerstkindje, Robbe, werd geboren in een stal. Ook de engelen, de herders en het volk kwamen naar het kind Jezus. De herders gaven geschenkjes voor de kleine Jezus. Er werden ook heel wat kerstliedjes gezongen!

     

    Leerlingen van 6C


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beloning van het oudercomité
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wij, de kinderen van 6A hebben de meeste kaarten verkocht voor de kaarting van het oudercomité(267 kilo!). Daarom kregen we allemaal een pakje met 5 fluostiften. We waren verrast!. Dank je wel, oudercomité!!

    Lisanne Lannoo en Ann-Sophie Vandommele, klas 6A

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vragen aan oud-leerlingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Moet je veel leren voor elk vak?

    Wat is het verschil tussen de lagere school en het middelbaar?

    Dat zijn een paar vragen die we stelden aan de oud-leerlingen van het 6de leerjaar.

    We hebben een beetje informatie gekregen hoe het is in het secundair onderwijs, of het middelbaar. Je zult het gewoon moeten zijn om zoveel leerkrachten te hebben. En je zal moeten veel meer leren voor elk vak. Nu moeten we nog wachten tot het volgende schooljaar. En dan is het onze beurt.

     

    Emmi Marreel


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 20/12/06 ging er op Ter Bocht en in het sportcentrum de Vilo het omnisportbrevet door. Dit was een sportieve namiddag waar alle kinderen van het 1ste tot het 6de leerjaar konden proeven van verschillende sporten. Bijvoorbeeld basket, voetbal, atletiek, pingpong,… Voor het

    5de en 6de leerjaar was er ook zwemmen. Een lengte zwemmen (zo rap mogelijk) en een halve lengte zwemmen en dan naar de bodem duiken en zoveel mogelijk ringen van de bodem terug naar boven brengen. In de Vilo bij 1, 2 en 3 waren er sporten zoals: clownwerpen, trou-madam, ballon, pingpong, hoepelspringen,… Dit was een hele leuke namiddag voor alle deelnemers.

     

     Joren Feys, klas 6D en Elias Vanhee, klas 6C


    >> Reageer (0)
    21-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De theelichtjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We mochten in de klas een kerstboom uitknippen en dan spuiten.

    Toen moesten we de theelichtjes aan de gespoten kerstboom kleven en

    we moesten ook nog versiering meenemen van thuis en dan opvullen.

    En toen mochten we het meenemen naar huis.
    Maar je mocht het ook aan de meester geven als voorbeeld voor de kinderen van een ander jaar.

    Samad  Kasmi


    >> Reageer (0)
    19-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op sportklas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vorige week gingen we op sportklas naar Ter Borcht. We mochten veel verschillende sporten beoefenen : minivoetbal, tennis, honkbal, estafettes,… De laatste dag speelden we ook buiten op het grasveld. Telkens werd een uur sport afgewisseld met een uur les. ’s Middags mochten we onze boterhammetjes in de voetbalkantine opeten. Dat smaakte wel na zo’n sportvoormiddag. Vrijdag kregen we ook allemaal een sportbrevet omdat we zo goed hadden meegewerkt. Het was heel fijn!

    de leerlingen van klas 3C


    >> Reageer (0)
    18-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarskaarten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor nieuwjaar hebben we in de klas en over de hele school nieuwjaarsbrieven geschreven.

    In onze klas moesten we de kaarten zelf maken. Met sterretjes, kerstboompjes,… En dat alles in karton, papier en plastiek. Er waren iedere keer vier kaarten, twee grote lange en twee kleine dikke. Er waren  drie kleuren: blauw, zilver, rood. En in die kaarten zitten de nieuwjaarsbrieven. Die hebben we ook zelf geschreven. We  moesten de gedichtjes overschrijven van bladeren vol gedichtjes.

    Joren Feys


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken in 't Groen Plekske
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag 15 december is het 6de leerjaar A gaan snoeien in 't Groen Plekske. Toen we genoeg takken hadden zijn we beginnen weven aan het levend bouwwerk. Zonder de hulp van meneer Kurt en meester Stefaan was het ons niet gelukt! Wie wou kon 's avonds nog een beetje helpen bij het weven.

    Ann-Sophie Vandommele, klas 6A

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Groen Plekske
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op15 december kwam er een meneer naar onze school. Hij hielp de leerlingen van het 6de leerjaar om bomen te snoeien. Met die takken hebben we een cirkel van boompjes aan elkaar geweven. Als de boompjes volgroeid zijn zal er een soort van groen hutje tevoorschijn komen. Als je wou verder meehelpen na 15u., kon dat. Je moest het alleen maar aangevraagd hebben.

    Lindsey Desmet


    >> Reageer (0)
    17-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    In het ogenschijnlijk ongevaarlijke woud

     

    Terwijl het cycloopoog van de volle maan langzaam zichtbaar werd tussen als slagschepen voorbijdrijvende wolken, opende de vampier likkebaardend het met fluweel beklede deksel van zijn doodskist en gluurde met bloeddoorlopen ogen naar de kloppende halsslagader van de naderende adolescent.

     

    Deze jongeman wandelde eerder diezelfde avond nietsvermoedend het ogenschijnlijk ongevaarlijke woud in om een handvol cantharellen te bemachtigen voor de soep, die zijn moeder zou serveren als voorafje bij een luxueuze stapel met stroop overgoten pannenkoeken.

     

    Maar zodra de afstammeling van Dracula zijn hoektanden voor hem ontblootte, besefte de jongen dat er geen uitweg was uit deze benarde situatie; vlug zond hij met zijn gsm’etje een laatste sms’je naar zijn moeder, dat luidde: ma, geef mijn portie maar aan Fikkie, onze rottweiler.

     

    Tekst: jeugdauteur Paul van Loon (bekend van ‘De Griezelbus’)

     

     


    >> Reageer (0)


    Foto


    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen.


    Archief per maand
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006

    Zoeken in blog


    Sint-Amandus
  • levensverhaal van Sint-Amandus
  • Sint-Amanduslied
  • De geschiedenis van onze school

  • Ons team

  • Foto

    Katty Rosseel: directeur


    Foto

    Franky Polfliet: beleidsondersteuner

     


    Foto

    Martine D'haene: zorgcoördinator 4de tot 6de leerjaar


    Foto

    Katrien Van Daele: zorgcoördinator 1ste tot 3de leerjaar


    Foto

    Sabine Vanoverbeke: ambulante leerkracht
    Foto

    Lieven Van Parys: ICT-coördinator


    Foto

    Paul Gernay: godsdienstleerkracht


    Foto

    Corinne Vanhollebeke: lichamelijke opvoeding


    Foto

    Ann Vanhollebeke: lichamelijke opvoeding


    Foto

    Nadine Vandegraveele: administratie


    Foto

    Dorine Vanoverschelde: onderhoud


    Foto

    Myriam Van Quathem: onderhoud


    Foto

    Lieve Desplenter: onderhoud
    Foto

    Barbara: restauranthulp
    Mijn favorieten
  • Sint -Lutgardisschool
  • Blog De Paanders
  • Blog Sint-Antonius
  • Blog Marialoop

  • Interessante links
  • Webje Meervoudige Intelligentie
  • leerspellen
  • Beeldbank schooltv
  • Kennisnet
  • Huiswerkweb
  • Tafels oefenen
  • Niveaulezen
  • Filmpjes maken
  • Woordkasteel
  • Nog meer links


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!